Wajarkah Pulau Pinang Beli Mercedes S560e Diketika Ini?

 

Pejabat Setiausaha Kerajaan Pulau Pinang dilaporkan berkata, pembelian Mercedes S560e itu mendapat kelulusan Majlis Mesyuarat Kerajaan Pulau Pinang pada 29 Nov 2019.

Katanya, Mercedes S560e itu yang dibeli pada 31 Dis 2020 berharga RM458,122.78, iaitu penjimatan sebanyak RM127,765.22 daripada harga asal.

Hmm.. ini bukan soal jimat atau tidak tapi dah jadi 'Mengata Dulang Paku Serpih.. mengata orang awak yang lebih..

Wajarkah pembelian dilakukan ketika dilakukan ketika ratusan ribu rakyat kehilangan pekerjaan akibat Covid-19?
 
Betul kata Syed Saddiq ni..“Dulu kutuk pimpinan PAS Kelantan dapat Mercedes baru dan naik gaji ‘backdated’ musim Covid-19, kini sama ja.

“Tolonglah, ini bukan masa nak bermewah. Ini masa untuk berikan tumpuan penuh kepada rakyat,” tulis bekas menteri belia dan sukan itu di Facebook.

GEORGE TOWN: Seorang ahli ekonomi menyifatkan pembelian kereta mewah baharu bernilai RM458,000 untuk ketua menteri oleh kerajaan Pulau Pinang sebagai keterlaluan dan tidak perlu, ketika negara dihimpit wabak Covid-19.

Ramon Navaratnam terkejut apabila mendapat tahu Pulau Pinang, yang berbangga dengan perbelanjaan fiskal secara berhemah, berbelanja mewah sebegitu.

Semalam, kerajaan negeri mengumumkan ia membeli sebuah kereta Mercedes-Benz S560e, menggantikan kereta rasmi lama ketua menteri, sebuah Mercedes S300L yang dibeli pada 2013.

Navaratnam berkata sekarang bukan masanya untuk membeli kereta baharu kerana “ia menunjukkan sikap tidak peduli terhadap kebajikan rakyat dan golongan miskin yang sedang melalui masa sukar.”

“Ada yang tidak cukup makan dan hospital juga kekurangan katil ketika wabak ini.

“Saya terkejut apabila Pulau Pinang, sebuah negeri yang progresif dan canggih, mengamalkan pembaziran dan fiskal yang tidak berdisiplin.

“Ini petunjuk buruk tentang kualiti pemikiran mereka dan bertentangan dengan dasar baik mereka. Mereka harus sedar pengundi sentiasa perhati,” katanya.

Navaratnam, seorang bekas timbalan ketua setiausaha Perbendaharaan, berkata kerajaan persekutuan harus mengeluarkan garis panduan jenis kenderaan yang dibenarkan untuk menteri besar dan ketua menteri.

Laporan dipetik dari FMT

55 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Hmm sekarang mana-mana parti politik yang memerintah sama je semua. Kaut selagi boleh. Nak wallet free? Jemput join GA saya http://www.aimisyahirah.com/2021/01/wallet-giveaway-by-misya-2021.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik misya..hnya wallet je ke?

      Bgi HANDBAG le Bru byk skit masyukkk..

      Huaaa..gurau2

      Delete
    2. Setakat wallet, kat rumah ni bersepah, branded lagi. Free? Baik hati ada makna tu!!

      Delete
  2. Semua parti politik yg tak pedulikan rakyat wajib ditolak..mana hati perut ketika rakyat dihimpit berbagai kesulitan akibat wabak..sesenang km p.p bermewah bermegah dgn kenderaan mewah berplet PIG plk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut ajaran cultural revolution dibolehkan.

      Delete
  3. Orang umno terima wang parti yg dikatakan dari 1mdb...kena sita, kompaun atau dakwa dgn AMLA.

    Yg lompat parti pegi bunga petai digugurkan kes.

    Keluarga zeti pula tiada tindakan apa2.

    Inilah punca keretakan dlm kerajaan pengkhianat. Kerajaan boneka saka tua.

    Biasalah...mahkamah atok sejak dahulu lagi....

    ReplyDelete
  4. Insyaallah, dengan sokongan padu rakyat terhadap kerajaan PN dibawah tan sri, pulau pinang akan dapat ditawan semula oleh pemerintahan melayu islam. Ekonomi negara akan dipacu semula menjadi singa asia dibawah kepakaran ekonomi dsazmin dan ds mustapha.
    Rakyat perlu nyahkan parti parti politik yg tak abis berebut kuasa spt umno dan pkr. Berzikir siang malam nak jadi pm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ber 1 2 3 4 lompat katakJanuary 9, 2021 at 7:12 AM

      Ni fakta "syok" sndri nii

      Hahahah

      Kt kg.2 Ada ke opis BERSATU.?..nak Mntak beras skampit 2 bole ke??..

      Musim bnjir niii

      Delete
    2. Bersatu dah buta bekap lelaki semburit...mana nampak banjir.

      Delete
  5. Pimpina kerajaan sekarang yg bersih dari rasuah dan jenayah moral seks telah menarik ramai rakyat menyertai bersatu.alhamdulillah
    Allah restui pimpinan kerajaan hari ini. Bukan mcm kerajaan atok.kan kan.kihkih


    "Kami mensasarkan bahawa pada pertengahan tahun ini, semua (anggota PKN) akan menjadi anggota Bersatu. Anggota kami telah mula bergabung dengan Bersatu secara berperingkat melalui bahagian (di seluruh negara)," kata Hizwan, yang juga setiausaha politik Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Zuraida Kamaruddin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masuklah ramai2...

      Yg jelas dan yg pasti...pengundi ph dan mn akan humban pengkhianat yg menyokong legasi kaya 22tahun 22bulan pd pru15 nanti.

      Lain kali jangan khianat dan kencing berak merata2...

      Delete
  6. Lebih kurang harga mercedes s560 tuuu.kahkahkah


    BEKAS Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, bahawa tujuan beliau membeli jam tangan mewah untuk isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor adalah untuk memujuknya berikutan terpaksa memendekkan percutian keluarga mereka di Honolulu, Hawaii.

    Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah berhubung tindakannya membeli jam tangan AS130,625 (RM466,330.11) di butik Chanel menggunakan kad kredit miliknya.

    Menurutnya, setiap tahun beliau mempunyai cuti tahunan sebanyak sepuluh hari dan memilih ke Hawaii bersama keluarga pada 2014.

    "Ketika saya bercuti bersama keluarga dan dalam masa yang sama berlaku banjir besar di Kelantan dan saya difahamkan terbesar dalam tempoh 70 tahun. Saya sepanjang masa mengikuti perkembangan banjir itu dan berada dalam keadaan resah memikirkannya.

    "Berikutan itu saya pendekkan cuti saya dan menyebabkan keluarga bersedih kerana saya terpaksa meninggal mereka dan balik ke Malaysia serta merta," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik pas yg bukan pm. Kalau tak takde tangan dah kena potong mencuri. Takbleh nak pakai jam. Hahaha

      Delete
    2. Bile nk CETAK WANG RM niii!January 9, 2021 at 7:05 AM

      Ni fakta ke "auta"?

      Sekadar tnye je Ni??

      Hikhikhik

      Dgor cakap TUN Jgn JELES sama org kayerr..

      Delete
    3. Rega handbag cucu atok mampu beli banglo mewah...hmmm

      Tak payah sebut rumah atok sendiri...7 keturunan gaji pon belum mampu beli rumah tempat atok bersemayam...

      Rumah bapak penyamun...kihkihkih

      Delete
    4. Macam mana nak lakibini ni esok kat kubur. Mesti tersiksa kan.? Tu la..lain kali jgn rasuah curik duit rakyat enjoi.

      Delete
  7. APA LAH SUSAH NAK JATUHKAN PAKATAN NASIONAL
    FIKIR RELEX PUJUK SAJA AHLI PARLIMEN BARISAN
    BELI 5 MP BUKAN GANG MAHKAMAH SECARA PUKAL
    MAKA LINGKUP LAH KERAJAAN PN PROKSI ATOK BANGANG

    ahli UMNO yang tiada jawatan atau jawatan kecik gaji takat 30 sebulan beli 10 juta sorang. Dapat pujuk 5 MP dah melingkup kerajaan PN.

    Kalau dulu sampai ke Taiwan nak beli MP BN ari ni beli 6 MP Barisan Nasional buat siaran langsung sidang media yg dibeli jadi calon bebas... maka melingkup lah Kerajaan PN...


    susah sgt ke nak buat...!?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa yg nk jadi kepala rasuah tukang belinye?tanya je

      Delete
    2. Hanya atok jer yg mampu...

      Setakat video semburit muka jelas jadi kabur kata polis..hmmmm

      Musuh politik si pasangan semburit tu...hihihi

      Delete
  8. Rahsia la bodo.... mana ada orang ngaku berak tengah jalan...

    atok slama berkuasa 22 tahun 22 bulan ada kata "bukan salah saya .. salah orang lain" makna kata atok cakap bukan berak saya itu berak orang lain...


    kikikiki... patut la bodo sampai mati.. org mcm ni DAP suka nihh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesiapa lompat masuk ke puak atok akan terlepas mahkamah atok. Siapa kekal berprinsip akan kena tuduhan.

      Mcm kes semburit...atok bukan tutup sblh mata tapi kedua2 bijik2 mata tertutup rapat..

      Kes keluarga zeti terima wang 1mdb rm120juta...tutup mata dan mahkamah atok ugut najib jangan keluarkan cerita dlm fb

      Inilah rule of law pilihan atok....

      Mana tak org makin menyampah dan meluat bila fosil bercakap...

      Delete
  9. Dengan perangai dsnr yg mencurik duot negara beli jam mewah utk pujuk bini, dan perangai nuwar yg cuma bagi 300 hingit pujuk anak ikannya, dgn atok yg gagalkrasi jadi pm 22bulan, tu pasal rakyat gembira pimpinan negara ditukar dibawah tsmy. Negara akan terus maju dibawah tsmy dan barisan menteri2nya yg takde masalah jenayah rasuah, seks luar tabie dan telus dlm mentadbir negara memerangi covid.syukur..ramai disini sedar dan tolak puak atok dan pesalah2 rasiah dan seks songsang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org kanan tsmy mat semburit. Masih teruskan penjualan aset era peeM7 dan peeM7.i.Masih bailout company kroni peeM7&7.i yg bangkrap.Pandemik makin teruk. Negara lain dah suntik vaksin..kita dijangka lepas raya.

      Sekadar kerajaan boneka kpd peeM7&7.i baik tak payah jadi pm. Amalan sama akan diteruskan...mengutamakan legasi kaya dan minta raykat ikat perut.

      Delete
    2. Kalau PM seterusnya mat somboret, bertiang tiang lah bendera pelangi di Putrajaya. Hikhikhik..

      Delete
    3. Mahacai dia akan buat kenduri semburit besar2an...

      Delete
  10. Dgn rakyat malaysia bersorak dia suruh bantu dngan duit kwsp.haha

    Sementara itu berhubung penyata kad kredit yang menunjukkan perbelanjaan sebanyak RM3,282,734.16 (EU763,500.00) di sebuah kedai emas terkenal, De Grisogono di Sardinia, Itali, Najib berkata ia adalah pembelian hadiah untuk isteri bekas Perdana Menteri Qatar, Sheikh Ahmed Jassim Al Thani.

    “Saya berada di Itali untuk percutian peribadi bersama keluarga. Sewaktu berada di sana saya terjumpa Sheikh Ahmed Jassim Al Thani. Ia adalah kebetulan dan kami merancang untuk bertemu di Sardinia.

    “De Grisigono adalah gudang pakar barang kemas mewah dan jam tangan di Itali. Pembelian pada 8 Ogos 2014 itu adalah berkaitan dengan barang kemas yang dibeli sebagai hadiah kepada Noor Abdulaziz Abdulla Turki Al-Subaie (isteri Sheikh Ahmad),” katanya.

    ReplyDelete
  11. Kat laman che det ada tulis pasal 'rulez of law' banyak juga yg atok pointkan... baru baca point ke 2 rasa kembang anak tekak nak muntah... trus out dari blog che det..

    yg aku baca itu bukan rules of law atok rasa macam rules of palo butuh atok jerr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kembang anak tekak nak pegi tengok blog atok. Gagalkrasi. Umat islam memang nak muntah tengok pemimpin yg perasuah, joli duit negara, tipu rakyat, meliwat. Semua ni telah dinyahkan dan rakyat dan ydpa alhirnya mengangkat pemimpin yg bersih tan sri muhyidin dan menteri2nya mentadbir negara.

      Delete
    2. Palo butuh atok...hihihi

      Tok pa dan mas join atok...tak kena sebarang tuduhan terima wang 1mdb.

      Keluarga zeti dpt rm120juta wang 1mdb, mahkamah atas arahan atok minta najib tutup mulut dlm fb...hmmmm

      Rule of atok law...

      Delete
  12. Bala akibat sumpah lahanat pelesu, pahang banjir mcm teh tarik.kihkih

    https://www.sinarharian.com.my/article/118258/EDISI/Beberapa-daerah-di-Pahang-ibarat-lautan-teh-tarik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh...gitu...sok mulut ko herot sebab sumpah laknat pelesu?

      Delete
  13. Alhamdulillah. Salah sorg menteri PN dan bakal menerajui umno akan datang. Disaat kuda tua umno kluster mahkamah sibuk kautim kes rasuah, kj terus melangkah membantu rakyat yg terkesan dgn covid.

    Khairy sahkan vaksin Pfier diluluskan NPRA
    NOZINA YAHAYA | | 08 Januari 2021

    Khairy mengesahkan KKM telah memberi kelulusan bersyarat kepada penggunaan vaksin Pfizer di negara ini pada program bual bicara di Astro Awani pada Jumaat.
    A A
    KUALA LUMPUR – Pendaftaran vaksin Covid-19 yang dihasilkan syarikat farmaseutikal, Pfizer sudah mendapat kelulusan Bahagian Regulatori Farmasi Negara (NPRA) Kementerian Kesihatan (KKM).


    Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Khairy Jamaluddin berkata, KKM telah memberi kelulusan bersyarat kepada penggunaan vaksin Pfizer di negara ini.

    “Saya baru sahaja terima makluman daripada Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah bahawa kita telah menerima pendaftaran bersyarat kepada vaksin Covid-19 daripada Pfizer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syarat SAH nikah kawinJanuary 9, 2021 at 7:44 PM

      Aaiii nk beli OBAT pon Ada syarat ke?

      Mcm KWSP jgak Ni,brsyrat bagaiiii

      Hikhikhik

      Delete
  14. Syaratnya mesti berbayar...ada yg nak sponsor ke?

    ReplyDelete
  15. Ahmad Jazlan tak payah kena jual beli pun dah istihar keluar sokong PN.

    Sponsor Da Ma Chai anytime jer... mentaliti orang melayu suma nak kena sponsor.... mentaliti orang bodoh..

    Ahmad Jazlan sudah keluar dari mentaliti bodoh bangang mintak sponsor.
    Tinggalkan mentaliti orang tua bodoh ni baru boleh berjaya

    ReplyDelete
  16. Sekiranya Perdana Menteri Muhyiddin Yassin hendak menyelesaikan krisis politik yang berlaku ketika ini sebenarnya senang saja.

    Gugurkan atau tarik balik kesemua kes mahkamah yang melibatkan pemimpin-pemimpin Umno dan juga keluarga mereka.

    Tok Pa Assmin join atok dolu ...tak kena sebarang tuduhan terima wang 1mdb dam salah laku moral..

    Keluarga Zeti dpt RM120juta wang 1MDB, mahkamah atas arahan atok amaean keras minta najib tutup mulut dlm fb... atok boleh buat Yiddin pun boleh juga buat.

    Rule of atok law...

    Kalau PM seterusnya mat somborit, bertiang tiang lah bendera pelangi di Putrajaya. Hikhikhik.. Mat semburit masih teruskan penjualan aset era peeM7 dan peeM7. Masih bailout company kroni peeM7&7.i yg bangkrap.

    Sekadar kerajaan boneka kpd peeM7&7.i baik tak payah jadi pm. Amalan sama akan diteruskan...mengutamakan legasi kaya dan minta raykat ikat perut.

    Gugur kes suma kau tim..!!

    ReplyDelete
  17. Walaun Jessy Gay Atok

    Keputusan RoS untuk tidak meluluskan pendaftaran PEJUANG akan hanya memarakkan lagi gelombang kuasa ketiga yang sudah pasti menjadi pilihan masyarakat majmuk sebaik selepas Parlimen dibubarkan.

    ROS tak benar daftar PejWang. Akhirnya bila undi nanti Atok Boboi guna tiket Amanah jadi calon. Kita tgk telo sapa yg bergoyang nnti...!!

    ReplyDelete
  18. TUN MAHATHIR YANG BODOH BISTARI

    Razeff Rakimin



    Muhyiddin dah berkali hilang majoriti, tapi sebab beliau tidak meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri, kerajaan Perikatan Nasional masih kekal..

    Berbeza dengan Atok Saka bodoh tua tu orang baru berjumpa dekat hotel terus dia pegi letak jawatan.. Last2 merempat parti pun tidak diluluskan..

    Sebab apa dia letak jawatan..? Sebab memang beliau rancang bersama para pengkhianat untuk membentuk kerajaan baru asal Anwar tidak menjadi Perdana Menteri.. Last dia terbuang..

    Dah diberi peluang terakhir untuk bersihkan nama, dia sendiri palit tahi dekat nama dan legasi dia sebelum dia mati..

    Akhir hayat si bodoh lidah bercabang makan diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang mangkuk tua sial tu dah rancang awal. Konon dpt wujudkan kerajaan perpaduan di mana dia berkuasa penuh. Sayang tak menjadi.
      Bila tak menjadi dia umum abahkau jadi pm agar kuasa dan perancangan dia demi legasi masih berjalan.

      Yg pelik..dia masih salahkan org lain. Sandiwara lama utk selamatkan diri yg suka berak merata2.
      Semoga pru15 nanti mangkuk tua sial tu dihumban bersama2 boneka dan proksi gila kuasa dan gila harta. Cukuplah kucar kacir negara melayan legasi kaya dan tamak ini.

      Makin sial dan makin nyanyuk perjuangan bila tak ikhlas berkhidmat utk rakyat.

      Rakyat disuruh ikat perut...
      Legasi kaya raya dia berpesta menjarah harta negara...

      Delete
    2. Ada org bila dipanggail Izrael terkencit merata. Ini kah dia?

      Delete
  19. PN SEBENARNYA SUDAH TUMBANG
    BANG NON PLAK MALU MALU KE DEPAN
    TUNJUKKAN SAJA NUMBER SILA BENTANG
    INI MASA KAU KALAU TAK KEMPUNAN

    KLU JADI PM JANGAN DI LUPA
    BALAS SEGALA 'JASA' TUN SEMUANYA
    'JASA' NYA BESAR SAMPAI KE SANA
    SBLOM DIA MATI TARUK SG BOLUH YER..

    YUR TIME OR NO TIME... NEXT PRU MUNGKIN GIGIT JARI KLU PELUANG DAH ADA DEPAN MATA KINI

    AKO TENGAH BATU API KAN ALJUB NIH..!!

    HAAHHH TEPOKKK...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peluang dah terbuka.
      Apalagi nak ditunggu nuar oii?!
      Sblm atok dan kuli jumpa ydp agong minta jadi pm interim...melepas lagi ko!!!

      Kalau atok dah jadi pm interim, baik bertindak skrg...
      Atok dah dpt peluang ke4 gerenti rembat habis.....
      Melopong ko...

      Delete
    2. Nak jadi interim prime minister on whose support? Jin?

      Delete
  20. Gang mahkamah bertindak lebih awal dari Perhimpunam Agong UMNO 30 January 2021.

    Lebih ramai ahli Parlimen Umno akan tarik sokongan terhadap Muhyiddin, kata Nazri

    Lebih ramai ahli Parlimen Umno mungkin dijangka mengikut jejak langkah ahli Parlimen Machang Ahmad Jazlan Yaakub dan menarik sokongan kepada kerajaan, kata Nazri Aziz.

    Ahli Parlimen Padang Rengas itu berkata, lebih ramai yang akan mengikut contoh Jazlan yang hari ini mengumumkan tidak lagi menyokong Muhyiddin sebagai perdana menteri.

    10 UMNO MPs

    Pekan – Najib

    Bagan Datoh – Zahid Hamidi

    Pasir Salak – Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman,

    Pontian – Datuk Seri Ahmad Maslan

    Padang Rengas – Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz

    Kinabatangan, Datuk Seri Bung Moktar Radin

    Kimanis – Datuk Mohamad Alamin

    Machang – Datuk Ahmad Jazlan Yaakub

    Paya Besar – Mohd Shahar Abdullah

    Parit – Mohd Nizar Zakaria

    Walaupun kemelut Perak telah melabuhkan tirainya dengan pelantikan menteri besar dari UMNO, namun krisis perebutan kuasa jawatan nombor satu negara belum menampakkan pengakhirannya.

    Selain Jazlan, ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah sebelum ini juga menyatakan tidak menyokong Belanjawan 2021 bulan lalu apabila mempersoalkan keabsahan kerajaan Muhyiddin.

    Walaupun dengan ‘nafas baharu’ oleh 10 MP UMNO itu, adakah Anwar akan dapat mengumpulkan SD yang secukupnya untuk membentuk kerajaan baru dengan majoriti mudah, apatah lagi majoriti besar ‘kukuh dan menyakinkan’ seperti yang didakwa beliau sebelum ini.!?

    Sekiranya ramalan ini jadi kenyataan maka hari hari terakhir Tun Mahathir semakin tidak menentu dan legasi yang dicipta akan musnah sekelip mata.

    ReplyDelete
  21. 10 MP Umno bukan sokong bang non jadi PM. Tapi sokong guling jiddin je. Lps tu, entah lah...

    ReplyDelete
  22. 9.22

    mme betul nak guling yiddin tapi ini lah masa bang non nak ke depan cari nafas baru... ini lah peluang bang non nak bukti kan, peluang dah terbukak terbentang luas...!! nak tunggu apa lagi...

    Next PRU 15 citer lain, peluang tertutup rapat... ada fahammm ka..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agong pun tanak bekas penjenayah jubur jadi pm. Takkan tu pun tak tau.adeyy

      Delete
    2. agong tak nak itu hal lain... yg penting bamg non kena tunjuk nombor ler... kikiki..

      tak kan nak bagi org tua hodoh tu lagi..kedai roti pun nak bailout tak ke celaka nama nye tu..!!

      Delete
  23. Satu satunya pm yg turun membantu rakyat semasa banjir. Perompak Najib pun dulu time banjir sibuk melancong main golf kat amerika. Nak harap nuwar langsung xnampak muka mcm atok.

    TEMERLOH - [DIKEMASKINI] Sebalik musibah banjir yang melanda Pahang, mangsa banjir kali ini berkesempatan menyuarakan keluh kesah mereka terus kepada pemimpin tertinggi negara yang menyantuni mereka pada Ahad.

    Kunjungan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin di pusat pemindahan banjir di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seberang Temerloh di sini dan Sekolah Menengah Tengku Ampuan Afzan, Chenor di Maran memberikan sedikit kelegaan kepada mangsa-mangsa banjir di kawasan itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah akibatnya bila najib penyamun sumpah laknat tipu.bala.. bala.kikiki

      Delete
  24. sumpah laknat bossku akhirnya PN dah tak ada majority...

    kikiki..

    ReplyDelete
  25. Berapa banyak merc 560 bley beli tu.anak beranak makan rasuah.hihi

    Kuala Lumpur: Datuk Rizal Mansor hari ini memberitahu Mahkamah Tinggi di sini bahawa Datin Seri Rosmah Mansor menerima wang tunai RM6.5 juta daripada bekas Pengarah Urusan Jepak Holdings Sdn Bhd Saidi Abang Samsudin sebagai upah membantu syarikat berkenaan mendapatkan kontrak bagi projek solar hibrid di Sarawak.

    Bekas pegawai khas Rosmah itu berkata, wang tunai, masing-masing RM5 juta dan RM1.5 juta dihantar kepada Rosmah secara berasingan di kediaman rasminya di Kompleks Seri Perdana, Putrajaya pada penghujung Disember 2016 dan Langgak Duta, di sini, awal September 2017.

    ReplyDelete
  26. bring it on.. bring it on..

    ReplyDelete
  27. THIS IS A TIME BANG NON SHOW THE NUMBERS LAH
    BILA LAGI MAU TUNJUK NUMBERS KALAU TAK SEKARANG
    KITA TEPOK LAYAN POP CORN WAYANG ATOK MENGELABAH
    KALAU TAK SEKARANG KEMPUNAN BANG NON SMPI PADAM


    kikikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian dgn si penjubur tua tak sedar tu, semua angan2 mengarut nya tak juga kesampaian...kih100x

      Delete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post