Jangan Buat PRU Sekarang!!

 


KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berharap Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) tidak diadakan dalam tempoh terdekat berikutan peningkatan kes COVID-19 yang membimbangkan.

<!--more-->Pengerusinya, Datuk Abdul Ghani Salleh, berkata penularan wabak itu di luar kawalan SPR walaupun pelbagai prosedur operasi standard (SOP) diperkenalkan bagi mengekang virus terbabit.

"Masalah utama yang saya lihat adalah penjarakan fizikal. Sama ada secara sengaja atau sebaliknya, penjarakan fizikal sukar diamalkan. Ini adalah isu utama berbanding pemakaian pelitup muka.

"Saya berharap PRU yang akan datang tidak akan dilaksanakan dalam tempoh terdekat, memang sukar untuk mengadakan PRU dalam tempoh terdekat ini," katanya ketika dihubungi BH, semalam.

Abdul Ghani berkata, SPR tiada masalah untuk melaksanakan pilihan raya kerana sentiasa bersedia, namun berharap keadaan COVID-19 di Malaysia terkawal terlebih dahulu.

Mengenai Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah baru-baru ini, beliau berkata, SPR akan melakukan bedah siasat bagi menambah baik perjalanan pilihan raya.

Sementara itu, penganalisis politik dari Jabatan Pengajian Kenegaraan dan Ketamadunan Fakulti Ekologi Manusia, Universiti Putra Malaysia (UPM), Prof Madya Dr Mohd Izani Mohd Zain, berkata SOP lebih ketat perlu jika kerajaan berhasrat mengadakan PRU dalam tempoh terdekat.

Bagaimanapun, beliau berharap, ia tidak akan dilaksanakan dalam keadaan tergesa-gesa.

"Kita dapat lihat ketika PRN Sabah, memang berlaku pelanggaran SOP, tetapi bukan dalam semua keadaan. Masih ramai yang ikut dan patuh SOP.

"Justeru, untuk PRU akan datang, SOP lebih ketat diperlukan kerana keselamatan adalah soal utama. Biarlah PRK diadakan dalam keadaan yang lebih bersedia," katanya.

Kemungkinan PRU-15 diadakan lebih awal adalah susulan kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin pada 18 September lalu. Penggal PRU-14 akan berakhir pada 8 Mei 2023, lima tahun selepas pilihan raya dilangsungkan pada 9 Mei 2018.

Perdana Menteri memberi bayangan ia mungkin diadakan lebih awal sekiranya Gabungan Rakyat Sabah (GRS) memenangi PRN Sabah.

Bagaimanapun, peningkatan kes COVID-19 sejurus PRN di negeri berkenaan dan turut menular ke Semenanjung, kini mendatangkan kebimbangan mengenai kesan mengadakan PRU dalam tempoh terdekat.... laporan penuh sila baca di SINI

Ni dua contoh penularan angkara Ahli politik yang gila nak berkuasa..

AYER KEROH: Pusat pentadbiran kerajaan negeri di Kompleks Seri Negeri di sini, ditutup serta-merta pagi tadi selepas seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dikatakan positif COVID-19. 

Sumber memberitahu, ADUN yang pulang dari Sabah, minggu lalu itu, dikatakan mengunjungi kompleks berkenaan semalam, selepas tempoh kuarantin tiga hari ke atasnya tamat, dua hari lalu.

Bagaimanapun, sumber itu berkata, Jabatan Kesihatan negeri terpaksa menjemput ADUN berkenaan di kediamannya selepas mendapati hasil ujian berkenaan positif, malam tadi. 

"Semalam ADUN berkenaan mengunjungi Seri Negeri, termasuk minum di kafetaria kompleks berkenaan ~ Berita Harian
Yang ni pulak.. isteri dan anak-anak murid menjadi mangsa.

KEPALA BATAS: Sekolah Kebangsaan (SK) Permatang Janggus, Penaga, di sini diarah tutup lapan hari selepas seorang guru wanita disahkan positif COVID-19. 

Arahan penutupan itu dikeluarkan Jabatan Pendidikan Negeri Pulau Pinang (JPNPP) yang berkuat kuasa mulai hari ini. 

Pengarah JPNPP, Abdul Rashid Abdul Samad, berkata penutupan sekolah dibuat bagi membendung penularan pandemik COVID-19 menjadi lebih serius. 

"Setakat ini, sekolah itu akan ditutup selama lapan hari dan sebarang keputusan lain akan dibuat selepas pihak kami bermesyuarat dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). 

"Buat masa ini, pihak kami belum mendapat laporan lengkap dari SK Permatang Janggus namun dimaklumkan semua murid di situ perlu menjalani ujian saringan COVID-19 hari ini," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini. 

Tinjauan yang dilakukan di luar perkarangan sekolah mendapati rata-rata ibu bapa dan penjaga menjadi cemas ketika menunggu anak-anak mereka menjalani ujian saringan COVID-19. 

Ibu bapa berada di sekolah terbabit selepas mereka menerima mesej melalui aplikasi WhatsApp bahawa anak mereka diarahkan melakukan ujian berkenaan. 

Ini berikutan terdapat seorang guru wanita di sekolah itu yang berusia lingkungan 40-an disahkan positif COVID-19. 

Guru wanita itu dilaporkan tidak sihat ketika di sekolah sebelum dia pergi mendapatkan rawatan di sebuah hospital di Kedah. 

Difahamkan guru wanita itu adalah isteri kepada seorang ahli politik di Kedah yang berkempen di Sabah ketika Pilihan Raya Negeri (PRN) itu baru-baru ini. 

Kira-kira 600 murid di sekolah berkenaan menjalani ujian terbabit dan mereka diarahkan kuarantin di rumah sementara menunggu keputusan keluar ~ Berita Harian


Hmm... orang kata di Indonesia.. Pemerintah takut rakyat yang degil tidak mahu ikut SOP..

Kat Malaysia pulak.. Rakyat takut Pemerintah yang tak ikut SOP... 

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

65 comments

comments
Anonymous
October 1, 2020 at 9:15 PM delete

Abah kasi umum PKP sm moratorium balik. Msti x jd Pru.
BPN kasi lebih sikit ha. Kahkahkah

Reply
avatar
October 1, 2020 at 11:19 PM delete

Haha dok Marah PRN padahal dulu sokong sebab katanya nak serah pada rakyat..
Agak Agak kalu bang non ada nombor sure kata tak perlu ada PRU.. Hipokrit

Reply
avatar
October 2, 2020 at 11:06 AM delete

DYMM Agong menjadi kebanggaan rakyat jelata dan sudah tentu baginda mendahulukan rakyat. Sebarang pilihanraya dan peralihan kuasa akan mendatangkan kesan kepada rakyat yang sekarang sedang berhadapan dengan kemelut Covit 19 dan kemelesetan ekonomi. Orang politik hanya fikirkan tembolok mereka sahaja. Lihatlah kesan daripada Pilihanraya Sabah. Boleh dikatakan orang politik yang menyebabkan tersebarnya penyakit ini ke seluruhan negara. Boleh tak tangguh sebentar hasrat itu dan bersama-sama tumpukan masalah utama negara dulu. Osah sembang besar kalau tukar pemerintah kes covit19 akan turun, ekonomi akan mencanak naik. Satu dunia alami.

Reply
avatar
Anonymous
October 2, 2020 at 12:16 PM delete

Sapie Apdal meminta DUN dibubarkan sebab tak nak serah kuasa kpd TS Musa Aman yg mempunyai sokongan MAJORITI Adun Sabah.

PRN Sabah terpaksa diadakan ketika Covid19 mula mencanak semula.

PH dan konco2nya Warisan mmg taik!

Reply
avatar
Anonymous
October 2, 2020 at 1:17 PM delete

Aku cuma nak tunggu utk nuar umum numbers. Penat tenguk kerenah org2 politik ni. Musim2 covid 19, nampak org politik kita buat u turn, lari!!!

Reply
avatar
Anonymous
October 2, 2020 at 10:22 PM delete

KIKIKI BANG NON MENGADAP YDP AGONG
BAWAK SENARAI YANG SUDAH DIJANJIKAN
JANGAN GEBANG BODO SPT TONG KOSONG
JOM TEPOK POP CORN COCONUT SHAKE KITA LAYAN



KIKKIKI..


BANG NON JADI PM ATOK YANG CEMAS
GELISAH TERDESAK ATOK MENGELABAH
KARMA DAH SAMPAI ATOK JADI LEMAS
TEPOK TANGAN SUMA APA NAK JADI JADILAH


KIKIKIKI...

ATOK MENGELABAH CEMAS GELISAH
ALJUB JADI PM DEMAM ATOK TAK KEBAH
KIKI PADAN MUKO ATOK ADE KAMI KISAH
PI MELINGKUP INI LEGASI HARAMJADAH


KIKIKIKI...

Reply
avatar
Anonymous
October 3, 2020 at 1:16 AM delete

Phanceng bukan saja taik...tapi BANGANG!!!

Reply
avatar
Anonymous
October 3, 2020 at 9:14 AM delete

ako kopi pes dari laman otai reformasi

APA UNTUNGNYA MAHATHIR TUNJUK KEBODOHAN DAN HATI BUSUKNYA

Teori mata Anwar lebam: kena tumbuk atau kepala kena hantuk ke dinding? |

Mahathir kata, dia bebaskan Anwar, tapi Anwar lawan dia. Mahathir ni bukan orang bodoh tapi mengapa nampak macam bodoh? Sebab dendam peribadinya kepada Anwar menjadikan dia terpaksa berbuat bodoh.
Dia jadi PM pun atas sokongan siapa? Kalau Anwar tidak sokong, boleh dia jadi PM? Bila dia jadi PM, dia jalankan tugas sebagai PM untuk melakukan proses pengampunan diraja kepada Anwar itu atas kehendak Anwar atau kerana itu janji di dalam manifesto PH ? Atau dia memang baik hati bebaskan Anwar tanpa terikat dengan janji?

Jawaoan aku mudah ajer...kedua dua pemimpin utara ini jenis gila kuasa dan ke dua dua nya sentiasa bodoh. Walaun unta dan otai reformasi jer tak tahu menilai.




Rakyat yang bijak bistari akan jawab mudah ajerrr










Haaahhh tepokkkkkk...!!

Reply
avatar
October 3, 2020 at 9:35 AM delete

Kes 2 musuh utara yang basi. Bukan macam bawang yang punya banyak lapisan yang harus dikupas .

Reply
avatar
Anonymous
October 3, 2020 at 10:59 AM delete

Pemimpin Utara mcm ni nak jadi contoh..!?

Bergaduh lah sampai mampos...!!!!

Ada pulau strategik sedekah kat Lee Kwan Yew dan Francis Light, ada akidah iman yg elok gadai kat pluralisma murtad, syiah dan COMANGO Gereja kalau nak kuasa telo dan bijik depa anak beranak suma nak gadai...


nak fakta lagi ka...!?

Reply
avatar
Anonymous
October 3, 2020 at 2:47 PM delete

Adakah permusuhan 2 org ini akan masuk dlm syllabus sejarah SPM?

Reply
avatar
October 3, 2020 at 9:06 PM delete

Isyarat perdagangan Carlos membantu saya memperoleh $ 20,000 dengan $ 2,000 setelah 7 hari berdagang dalam pilihan binari dengan bitcoin, anda sememangnya menjadi inspirasi kepada dunia Carlos hubungi dia hari ini Melalui whatsapp: (+12166263236) atau e-mel: carlose78910@gmail.com

Reply
avatar
Anonymous
October 3, 2020 at 10:36 PM delete

Siapa yang jadi PM tak ada masalah... Masalahnya yang sepatutnya buat pengumuman adalah dari pihak Istana.

Sekarang DSAI dah mendahului DYMM SPB YDPA...

Persoalannya dah dapat perkenan ke? Agung perkenan untuk DSAI mengadap Baginda...

Kenapa buat pengumuman dah dapat sokongan...bukti tah ke mana

Buktipun tak bagi... Pemimpin parti lain dalam PH pun tak tahu siapa-siapa...

Orang yang keluarkan dia dari Penjarapun tak percaya....

Kau percaya ke? Dah tengok senarai nama ke? Jangan cepat kena tipu....

Tahun 2008 pun dia dah announce akan angkat sumpah PM...

Rakyat cuma akan percaya bula DSAI dah angkat sumpah jawatan PM....

Kalau setakat baru nak pergi ke Istana Negara kononnya nak dilantik jadi PM... taubat lahom tak akan percaya...

Orang Bodoh je yang percaya macam kau

Reply
avatar
Anonymous
October 3, 2020 at 11:46 PM delete

Aku tak percaya cerita yg keluar dpd mantan banduan liwat tu.
Kalau jam omega yg tertinggal slps memuki chinadoll...itu aku percaya...

Reply
avatar
Anonymous
October 4, 2020 at 2:02 PM delete

Serah jer kerajaan kat anwar. Kesian bebenor dh melihat peeM tepi tu mengidam nak jadi peeM.
Tak payah buat pru..covid dah merata.
Lawak melihat anwar bermain wayang sandiwara nak jadi peeM...hihihi

Reply
avatar
Anonymous
October 4, 2020 at 4:42 PM delete

PKR Wants Muslims To Reject The Qur’an..!?

We re waiting the otai and Anwar will comment..!?

The way of saying what Christina Liew said is PKR stands for pluralisme and the party rejects the doctrine of Islam, which is what PAS stands for.

To most non-Muslims, Christina Liew included, anyone who is compliant to Islam (what in this modern age we call “sharia-compliant”) is extreme.

We denounce any political ideology that is in conflict with multiculturalism (as a political philosophy), and cannot accept any brand of politics that smacks of extremism.”

“The people reject outright the proposed inclusion of a PAS representative in the Sabah State Assembly

When Christina Liew says “multi-cultural character of the state”, she means pluralism, the norm in Sabah. That means all religions are good and all religions are equal and the same. It does not matter whether you are a Jew, Christian, Muslims, Hindu, Buddhist, etc. Everyone gets to go to heaven, never mind which religion you believe in.

In other words, you do not need to believe in Allah, Prophet Muhammad, the Qur’an, the Hadith. You can follow Ayah Pin, Rasul Melayu and be a member Syiah ect and you will still get to go to heaven.

Muslims such as those in PAS follow the Qur’an. They do not do what the Qur’an says they must not do, and they will do what the Qur’an says they must do. This type of Muslim is an extremist and must be rejected and banned from Sabah, says Christina Liew.

Muslims who do the opposite of what the Qur’an says are good Muslims. They are liberals and moderates. They drink, gamble, have sex with their neighbour’s wife, and so on. These are not extremist Muslims and are the type of Muslims who can be allowed into Sabah.

Moderate and liberal Muslims are welcome in Sabah, says PKR If you are a Christian and you religiously follow what the Bible says, you are a good Christian.

If you are a Muslim and you religiously follow what the Qur’an says, you are a bad Muslim. Logically speaking, that can only be because the Qur’an itself is bad.

The fruit of a poisonous tree is poisonous, as they say.

Christina Liew has studied the Qur’an in great depth and she knows what the Qur’an says. So, she knows the meaning of good Muslim and bad Muslim. Bad Muslims are those who follow the Qur’an. This type of Muslim is an extremist.

The bottom line is: good Muslims are bad Muslims and bad Muslims are good Muslims. And good Muslims are those who do not follow the Qur’an while Muslims who follow the Qur’an are extremists. This is what Christina Liew is trying to explain.

So, if you want to be allowed into Sabah, do the opposite of what the Qur’an says. If you want to follow what the Qur’an says, stay out of Sabah. And, under pluralism, not only Muslims get to go to heaven. In fact, you do not even need to accept Jesus Christ to get to go to heaven. You can pray to a giant teapot and still go to heaven.

So, if you want to be allowed into Sabah, do the opposite of what the Qur’an says. If you want to follow what the Qur’an says, stay out of Sabah. And, under pluralism, not only Muslims get to go to heaven. In fact, you do not even need to accept Jesus Christ to get to go to heaven. You can pray to a giant teapot and still go to heaven.

That is called pluralism.

Reply
avatar
Anonymous
October 4, 2020 at 5:45 PM delete

Mna cow copy paste ni? Bagi link dia

Reply
avatar
Anonymous
October 4, 2020 at 9:04 PM delete

Kenapa ada yg panas bontot pasal pluralisma murtad atau COMANGO Gereja.

Bila di isu dibangkit suma jadi setan bisu... suma sunyi sepi... baik pemimpin, otai dan walaun.

Dah panas montot kot...

Reply
avatar
Anonymous
October 4, 2020 at 11:30 PM delete

Nak harapkan nuar nak bela agama dan bangsa....ptuiiihhh!!!!

Ahli parti lgbt dia mengutuk dan menghina agama Islam...dia cuma membisu. Patut pon asyik jadi peeM tepi.

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 9:43 AM delete

Yaa..tu yg Pasumno sokong speaker sm timbalan dia yg LGBT kat parlimen.

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 9:46 AM delete

So hudud sm ruu355 bila nak dilaksanakan? Menteri smpi 70 org. Xkan sumanya tak berguna.

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 11:00 AM delete

Tu diaaaa...bekas PM7 pakatan Hancing tun M dah buat U-Turn lagi.

Kali ni salah penyokong2 dia pulak yg tak izinkan beliau "tak bertanding" pada PRU nanti.

Semenjak bila Mahataik Kerala kira pendapat org lain? Masa letak jawatan dulu, takde pulak nak dengar pendapat sekutu2 ph!

Kerala Oh Kerala.

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 11:02 AM delete

Kalau pengundi2 Langkawi "berpendapat" cucu2 Mahataik Kerala patut berhenti cium peluk sayang anjing dan meminum arak, adakah Mahataik Kerala akan turut mendengar keluhan pengundi2 Langkawi?

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 11:05 AM delete

Bosan la citer atok. Dia dah xde pengaruh pun. Pengikut pn bape kerat je.
Cer citer psl kerajaan tebuk atap sm 70 penyamun plk.

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 11:07 AM delete

Ada sapa2 tau mana menteri pendidikan? Lps prn sabah terus snyp.

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 11:17 AM delete

09.46AM
RUU355 selagi ada "Melayu" penjilat kapir dapigs mcm Marina Gereja LGBT dan Siti Kasseem(she reminds me of a blond version of the muppets character Miss Piggy for some reason) dan pemimpin2 PAN yg sanggup makan babi dgn tohkong dapigs, selagi tu la agak sukar utk meluluskan RUU355. Selagi ada Melayu yg lupa daratan pergi overseas study atas "tongkat" yg diberi Kerajaan UMNO/BN kemudian pulang berlagak "Urban" dan menghina UMNO balik. Duduk Ostolia atau UK 2 tahun balik nak menghina Melayu yg tinggal di Kampung?...ppptttuuuiiihhh!

Itu pun belum termasuk tentangan RUU355 dari kaum2 lain yg bukan Islam.

InsyaAllah...Islam will prevail dan InsyaAllah RUU355 akan diperkasakan.

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 11:24 AM delete

Bosan ah citer Kerajaan "tebuk atap". PRK 7-0 dan Kemenangan Di RPN Sabah dah terbukti MN/PN adalah PILIHAN RAKYAT.

Tak boleh hadam ke?

Kesian.

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 11:29 AM delete

Ooo..x dpt dilaksanakan sbb ada Dap sm Pan rupanya. Baru tau kerajaan skrg diperintah oleh PANDAP..

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 11:33 AM delete

11.05AM

ISSHHH......berani ko kata atok dah takde pengaruh? Saka tua tu baru je nak berangan nak bertanding pada PRU akan datang.

Cian dia. Masa dapigs nak mempergunakan beliau, bukan main memuji atok oleh barua2 dapigs sampai dikatakan atok ada TELOQ TITANIUM!!!!!!

Bila dah sayang Al Juburi balik, terus barua2 dapigs kata atok dah tak relevan...ish ish ish

Ajaran kapir dapigs takde istilah kesetiaan ke?

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 11:33 AM delete

PRU la nak tau rakyat pilih sapa. Takat 7-0 prk sm PRN sabah x cukup nk buktikan kerajaan tebuk atap. Prk 7-0 pn 4 kerusi dr bersatu.

Tak blh hadam ke?

Kesian. Kah355x!

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 11:35 AM delete

Ni rba rosmah rupanya..huntung arr gaji 100k..
Bagi link aku nak join.

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 11:38 AM delete

Teloq titanium apa citer?

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 11:40 AM delete

prk pun PHancing tak berani bertanding tak mintak PRU.

Nak harapkan undi cina je ke?

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 12:45 PM delete

Ex-premier Mahathir signals he may stand in next Malaysia polls

Malaysian former PM Mahathir Mohamad speaking at a press conference in Kuala Lumpur. Former Malaysian premier Mahathir Mohamad could yet lead his two-month-old party, as well as the opposition, into the next general election, as he revealed that "supporters (walauns) still want" him to continue as an elected representative.

kikiki.. old Malay quotes and always said

"if you found snake and mamak, which one you 'katok' first.." kikikiki..

rakyat dah naik meluat, menyampah bosan dengan politik usang dan lusuh otak karat ni...

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 1:37 PM delete

Malaysia demokrasi maa..sapa pn blh jadi calon. Arwah atok ko dlm kubur pun blh bertanding..kikiki..
Xkan dgn org tua umo 95 dah kecut..bacol ke?

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 6:39 PM delete

Lantak dia lah, selagi bernyawa.

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 7:27 PM delete

Ko terlebih mkn taek org tua nyanyuk umo 95 sebab tu otak ko dipenuhi taek...kikiki...

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 7:28 PM delete

dah jadi taik reput.

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 7:31 PM delete

sheikh aljuburi kepala taik.

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 8:15 PM delete

Jgn sentap anon 7.27pm. Aku tau otak ko penuh taik. Tu yg modal maki je..kikiki355x!

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 10:04 PM delete

Mantan menteri pendidikan si kasut hitam?!
Ko tanya atok kau!

Hihihi...

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 10:11 PM delete

Klu pru15 diadakan...dapigs mgkin mampu bertahan. Khadam2 dapigs klu bertanding kawasan panas gerenti terkubur.
Pgkhianat parti pula silap2 hari bulan akan terkubur klu parti asal turut bertanding.
Atau dgn kata lain...kawasan dapigs masih bertahan...kawasan dimenangi PANxxx dan pgayR akan kecundang.

Atok pulak...mgkin masih hidup bertahan. Kejap tak bertanding, kejap nak bertanding. Mulut longkang penipu mcm atok nie sukar dijangka. Nuar pon kena kencing....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 10:13 PM delete

Ko ikut dapigs atau atok lah...
Tak payah tamak sangat...

Naper?
Dapigs bagi ko makan taik ker selama ini?!
Hihihi....

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 10:15 PM delete

Nak harap undi melayu?!!

Org melayu dah puas kena kencing oleh atok dan dapigs....

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 10:17 PM delete

Berita gumbira bagi khadam dapigs....hihihi

Mrk lah yg pujuk nuar agar mengalah dgn atok slps atok bakor KERAjaannya...hihihi

Siapa mrk???
Hihihi...

Jilat..jgn tak jilat!!

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 10:19 PM delete

Siapa kecut dgn atok??!!!

Bangkai bernyawa pon takut?!!

Sia2 jadi khadam dapigs!!!!

Hihihi...

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 10:22 PM delete

Bila tengok atok...aku gelak dia dah kencing lencun kepala nuar....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 10:23 PM delete

Sabar cai...
Harap khadam dapigs jangan menolak jika ada usul di parlimen....hihihi

Reply
avatar
October 6, 2020 at 2:33 AM delete

Hai semua

Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat dilupuskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon agar anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.

Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.

Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com. Whatsapp Syarikat: +1 (304) 997-4034
E-mel saya: fradesyriritia12@gmail.com

Reply
avatar
Anonymous
October 6, 2020 at 9:22 AM delete

Takut kejadahnyer? Atok yg patut takut kpd rakyat. Jari2 ni sok yg pangkah dia atau tak. Jaga2 atok! Nanti kena!

Reply
avatar
Anonymous
October 6, 2020 at 10:59 AM delete

Setelah berterbangan senarai 121 MP yang kunon2 sokong bang non sebagai PM, tiba2 senyap pulok. PC terkini bila nak buat? Dah ramai MP yg kata khabar pelesu belaka, takkan nak biarkan? Hahaha..

Reply
avatar
Anonymous
October 6, 2020 at 12:15 PM delete

Anon 1:37 memang betul2 spices taik yg keluar dari lubang jubuq atok sebab tu semakin bodoh dan tak laku. Haramjadah laknatullah punya taik. Kikiki128x

Reply
avatar
Anonymous
October 6, 2020 at 12:33 PM delete

8:15PM...Munafik terkutuk macam ko memang selayaknya dimaki dn dikutuk. Kih20x

Reply
avatar
Anonymous
October 6, 2020 at 1:49 PM delete

Yang bukan Islam, relax la. RUU 355 tiada kaitan pun dgn kehidupan kamu. Tapi, rugi la pulak tak tolong gang liberal yg konon Islam ?

Reply
avatar
Anonymous
October 6, 2020 at 1:51 PM delete

Gang Tebuk lobang taik..apa cerita??

Reply
avatar
Anonymous
October 6, 2020 at 1:54 PM delete

oh baru tau, dap dan pan duduk mcm patung dlm parliament. Kalau kerajaan sediaada boleh luluskan semua pindaan undang2 tanpa undian MP, tak perlu ada MP pembangkang!!

Reply
avatar
Anonymous
October 6, 2020 at 1:58 PM delete

Bau hancing yg tak boleh dicucikan dgn PRU. Kasi buang terus dlm incinerator.

Reply
avatar
Anonymous
October 6, 2020 at 2:02 PM delete

Dah jadi zomba pun masih nak bertanding? Bila masa nak beri peluang kpd parti MUDA ??

Reply
avatar
Anonymous
October 6, 2020 at 5:29 PM delete

Jam omega boleh tertinggal selepas memuki chinadoll. Nie nak sebut tentang angka.
Baik layan mimpi anwar oi!!!

Reply
avatar
Anonymous
October 7, 2020 at 8:52 AM delete

Kalau kat Ukraine ahli politik yang tak guna dia orang angkat masuk tong sampah

amacam buat kat atok, boboi, bang non , mat sabun, mujahit, LGE(exChief Penang), mahpos...


amgkat ramai ramai buang dalam tong sampah... itu suma pemimpin tak guna made in utara


amacam ok tak idea aku

Reply
avatar
Anonymous
October 7, 2020 at 9:47 AM delete

Mmg hebat tuan rumah..gara2 1 topik, suma pakat mencarut..tp kita tau dah sapa yg bodoh melampau2..kah kah kah!

Reply
avatar
Anonymous
October 7, 2020 at 2:15 PM delete

Sumbat dlm tangki najis!

Reply
avatar
Anonymous
October 7, 2020 at 2:31 PM delete

Saper? Oh, org yang ada nombor tu ke?

Reply
avatar
Anonymous
October 7, 2020 at 3:35 PM delete

Atok kata org yg ada nombor tu sama sewel dgn dia.

Atok suka sebut trillion2 tapi yg sorang tu pula nombornya rahsia...
Rasanya tak sampai trillion2...hihihi

Tapi yg salah letak titik perpuluhan pada nombor tu lagi sewel.Kena gelak krn sijil kira2 rupanya palsu...hihihi

Syukur bukan mrk memimpin rakyat.

Reply
avatar
Anonymous
October 9, 2020 at 3:08 PM delete

lepas tu macai beruk ph diketuai babi pukimak kit sial canang kate kerajaan gagal kawal...mmng babi la org warisan n ph ni

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive