Zahid Tidak Benar BN Serah Jawatan KM Sabah Kepada Parti Lain.. Tapi...

 


Pengerusi Barisan Nasional (BN) Ahmad Zahid Hamidi berkata, bekas gabungan kerajaan itu tidak bersedia untuk menyerahkan jawatan ketua menteri Sabah kepada parti lain.

<!--more-->Menurut laporan akhbar The Star, Zahid berkata, beliau telah menulis surat kepada Yang di-Pertua Negeri Sabah Juhar Mahiruddin mencadangkan Pengerusi BN Sabah Bung Moktar Radin sebagai ketua menteri negeri itu yang baru.

Beliau berkata, telah 2 kali BN memberi ruang kepada PPBM, iaitu membenarkannya menjadi perdana menteri dan menteri besar Perak walaupun ia (BN) mempunyai wakil lebih ramai.

Katanya, di Perak, Umno mempunyai 25 ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) berbanding PPBM 4 kerusi, namun Umno bersetuju melantik Ahmad Faizal Azumu sebagai ketua menteri.

Selain itu katanya, Umno dan GPS juga bersetuju Muhyiddin Yassin dilantik sebagai perdana menteri walaupun PPBM tidak mempunyai anggota Parlimen paling ramai.

“Bagi kita, sekiranya (Adun) BN tidak dilantik sebagai ketua menteri Sabah, maka kos ke atas Barisan pada masa depan menjadi terlalu besar untuk ditanggung.

“Kajian kami menunjukkan kesan ke atas Barisan tidak baik. Saya tidak bersetuju Bung mengalah kepada orang lain di luar Barisan untuk jawatan ketua menteri. Tidak,” kata Zahid menurut laporan itu lapor FMT

Tapi...

Kebuntuan antara BN dan Perikatan Nasional (PN) Sabah selesai apabila Pengerusi Bersatu Sabah Hajiji Mohd Noor dipilih untuk menjadi ketua menteri baru Sabah.

Gabungan Rakyat Sabah - merangkumi BN, PN dan Parti Bersatu Sabah (PBS) - mencapai konsensus itu hari ini, dua hari selepas menang dalam pilihan raya negeri.

Perkara itu diumumkan Hajiji sendiri dalam satu sidang media bersama Pengerusi BN Sabah Bung Moktar Radin di sebuah hotel di Kota Kinabalu, yang menjadi bilik gerakan PN ketika PRN.

"Kami telah setuju sebulat suara untuk menamakan saya sebagai ketua menteri Sabah," kata Hajiji lapor MalaysiaKini


Hmmm... tak laku rupanya cakap Zahid tu... 

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

26 comments

comments
Anonymous
September 28, 2020 at 7:03 PM delete

kesian itulah bila dah x ada kuasa cakap pun org dan rakan sendiri tak dengar. Satu cara sokong DSA dgn MP Umno yg mahu...yg tak mahu yg ikut Yiddin tinggalkan...

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2020 at 7:43 PM delete

Berita pukul 6 petang dari Istana sunyi sepi jer... sllu otai dah terkinja kinja viral pasal Istana ptg tadi....



hhhhmmmmmmm... alamat melingkup.lagi leerr bang non kiteee...kikiki

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2020 at 8:37 PM delete

Bekas banduan liwat bila pula nak bersuara.
Jangan jer dia umum esok minyak turun rm1.50 ....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2020 at 8:44 PM delete

Tggu jer pru15....
Muhdin dan assmin proksi atok...
Atok 'tak sokong' pn dan 'mesra' dapigs dan panxxx krn legasinya...

Atok takut bila ada mp umno dikatakan sokong nuar...
Sepatutnya dia sokong setelah kata muhdin pengkhianat...
Kenapa atok yg takut dan gabra?
Semuanya sandiwara atok demi legasinya...
Skrg legasi dan proksinya sekadar penonton melihat proksinya muhdin dan jemin bekerja utk dia dan tengkuk nobita dan mat sabun yg masih menjilat bontot atok demi kuasa...

Yg untung di sini...legasi atok

Pru15...kuburkan legasi dan proksi atok!!!!

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2020 at 8:51 PM delete

Nuar bangang!!!
Nak buat kerja mcm tu...buat senyap2

Biar terkejut atok dan proksinya dlm pn...
Tengok atok...bakor KERAjaannya tanpa disedari oleh nuar, nobita dan mat sabun.

Bukannya heboh satu dunia...

Atok sebenarnya takut kalau bubar parlimen...hancur legasinya. Muhdin dan jemin org kuatnya dalam pn.
Dlm ph pula si nobita bangang dan mat sabun raja lawak.

Pru15...kuburkan legasi atok dgn kuburkan semua proksinya sama ada dlm pn dan ph....

Reply
avatar
Anonymous
September 28, 2020 at 8:52 PM delete

Semoga KeMUAFAKATAN UMNO dan PAS terus berkekalan. Yg lain tak penting. Demi Agama, Bangsa dan Negara.

Reply
avatar
September 28, 2020 at 9:13 PM delete

Mengalah pn salahker..pernah dengar ungkapan "mengalah tak bererti kalah?"

Reply
avatar
September 28, 2020 at 9:14 PM delete

Ya..sepatutnya inilah yang menjadi keutaamaan

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2020 at 10:09 AM delete

Kamu urang sabah diam2 sudah. Ketua menteri dilantik oleh org semenanjung tak kira la dari umno atau bersatu. Biar kami urang kl uruskan siapa menteri kamu. Kamu urang sabah duduk diam pngkah saja bah. Nanti ada bantuan duit beras diam la. Warisan mewakili urang sabah sudah ditendang bah.

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2020 at 11:08 AM delete

!0.09

Rilek bro. Take a one day break from menghasut.

Yg mengundi di PRN Sabah tu pun orang Sabah. Org Sabah yg memilih siapa org Sabah inginkan sebagai Kerajaan Negeri.

Bab2 menghasut ni mmg sebati gaya dapigs dan barua2nya...tak penat ke?

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2020 at 11:12 AM delete

10.09

Rilek bro..Yg DAPigs sebuk bertanding di 7 DUN to berkiblat pada tohkong cilaka bapak dan anak jugak dapigs dari Semenanjung.

Kenapa komen pasal UMNO dan BERSATU je? DAPIGS, PgayR dan PAN ko tak nak komen ke? Tiga2 ahli Pakatan HANCING tu pun dari Semenanjung jugak.

Nampak sgt ko ni BARUA DAPIGS ba wau dahl wau har.

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2020 at 11:15 AM delete

Semoga KeMUAFAKATAN UMNO dan PAS terus berkekalan. Yg lain tak penting. Demi Agama, Bangsa dan Negara.

Semoga dapigs dan barua2 terus menggelupor kepanasan.

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2020 at 1:25 PM delete

Apa? Muafakat nasional? Ingat. Tanpa Perikatan Nasional kamu masih pembangkang. Disabah rakyatnya mahukan perikatan nasional. Bersatu parti yg mencaturkan km. Hal negeri biarkan kami uruskan.orang sabah perlu ikut dan taat apatahlagi org sabah dari umno ka.

Bersatu lahir dari perjuangan ahli politik yang tidak sukakan korupsi! Insyaallah sabah akan maju dibawah PN.

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2020 at 2:12 PM delete

Rileks lah cai...
Warisan tak dpt jadi km boleh berpeluang jadi pm9. Atok dah endorse sokong piee bedal jadi pm9. Bersabar....

Pru14 pon bukan warisan yg menang cai...
Bn yg menang tapi geng semenanjung hasut suruh lompat pegi ph. Itu sebab piee bedal jadi km. Lupa kerrrr.....

Kalau atok masih hidup...piee bedal tatap jadi proksi legasi atok sampai bila2.

Itulah piee...janji nak bagi bantuan. Org tertentu jer dapat. Ada bantuan...kena potong. Leka dgn phanceng serta kes rasuah sampai ekonomi sabah jadi mangsa.
Bodoh piee bedal!!
Berbini 2 jer pandai...

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2020 at 2:17 PM delete

Tanpa mn...tak akan ada pn.
Pn adalah alternatif atok tolak anwar.

Utk makluman...mn seronok jadi pembangkang selama 22 tahun menganjing kebodohan pm7 dan anak2 buahnya.

Lain kali...ada janji, tunaikan.
Bukan shj mn malah raykat pon menganjing KERAjaan phanceng!!!


Pru15...harap mn dan phanceng jangan bagi muka dgn proksi2 atok yg masih goyang kaki dlm pn dan phanceng.
KUBURKAN MEREKA!!!!

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2020 at 2:26 PM delete

Apa takut mengalah...
Tak akan hilang maruah...

Pru15 bukan jauh mana pon...
Apa yg berlaku ada hikmah dan tauladan kpd kita....

Yg penting kita mesti sentiasa beringat dan jangan alpa...

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2020 at 4:00 PM delete

Yeahh..janji BPN masuk..terbaik PN!

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2020 at 4:27 PM delete

Bersatu Bakal menggantikan umno. Tu pasal pas ikat sama PN. Pas akan bersama dgn parti yg tidak korup bedal duit rakyat bedal duit anak yatim. Nampak tak kebijakan pas satu satunya parti islam.

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2020 at 4:40 PM delete

Tak macam parti PANxxx...bodo jadi khadam dapigs sampai mampus!!!!
Hihihi...

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2020 at 4:42 PM delete

Nak harap gone end dan atok kerala...30 hengget jer!!!!

Lain2 mrk jual harta negara dan masyuuuukkkkk!!!!

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2020 at 4:43 PM delete

Nak harap gone end dan atok kerala...30 hengget jer!!!!

Lain2 mrk jual harta negara dan masyuuuukkkkk!!!!

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2020 at 4:44 PM delete

Rm30 pon mcm bapak dia punyer...
Bukan main bangga dia umum....
Syukur atok bangang bakor KERAjaannya...

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2020 at 4:46 PM delete

Dia makan taik dapigs...jangan heran bodo dia tu tak dpt disimpan. Sama genetik dgn lid gereja...

Reply
avatar
Anonymous
September 30, 2020 at 6:34 PM delete

Bakal banduan taik.

Reply
avatar
Anonymous
September 30, 2020 at 6:36 PM delete

lid gereja kepala taik.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive