Bung Moktar ‘Mengamuk’ BERSATU Mungkir Janji?

 


KOTA KINABALU: Ketua Menteri Sabah, Hajiji Noor, mengumumkan pertukaran portfolio bagi ketua Barisan Nasional, Bung Moktar Radin, daripada kerajaan tempatan ke kerja raya. 

<!--more-->Hajiji menukar portfolio pemimpin Umno itu dengan portfolio timbalannya dalam PPBM, Masidi Manjun.  

Sementara itu, Hajiji juga mengumumkan Masidi akan menjadi timbalannya di portfolio kewangan, atas sebab pengalamannya dalam bidang kewangan dan ekonomi lapor FMT

Itu pun setelah Bung Mokhtar dilaporkan mengamuk kerana BERSATU mungkir perjanjian awal yang telah dipersetujui bersama di antara Barisan Nasional (BN) dan Perikatan Nasional (PN)..

Suara TV melaporkan..

Kota Kinabalu – Ketua UMNO Sabah, Datuk Seri Bung Moktar Radin dikatakan mengamuk di hadapan Ketua Menteri Sabah yang baharu, Datuk Seri Hajiji Noor dalam satu kejadian di bangunan Pusat Pentadbiran Negeri Sabah (PPNS) sebentar tadi.

Menurut sumber yang menghubungi SuaraTV, ia ekoran dari keengganan Hajiji untuk mematuhi perjanjian awal yang telah dipersetujui bersama di antara Barisan Nasional (BN) dan Perikatan Nasional (PN).

“Menurut perjanjian awal, PN bersetuju untuk melantik Bung sebagai Timbalan Ketua Menteri dengan memegang portfolia Kerja Raya, manakala 3 orang ADUN UMNO akan dilantik sebagai menteri dengan seorang memegang portfolio kanan sebagai syarat untuk UMNO menyokong calon Bersatu sebagai jawatan ketua menteri.

“Namun setelah mengangkat sumpah, Hajiji enggan mematuhi perjanjian tersebut dengan melantik Bung memegang portfolio Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

“Disebabkan itu Bung mengamuk dan berteriak di hadapan Hajiji agar menghormati perjanjian awal yang telah dipersetujui sebelum ini,” kata sumber tersebut.

Bung juga dikatakan telah memanggil satu sidang akhbar khas bagi memaklumkan untuk menarik kembali sokongan terhadap Bersatu sekiranya Hajiji bertegas dengan keputusannya.

 

Laporan penuh sila baca di SINI 

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

23 comments

comments
Anonymous
September 29, 2020 at 6:18 PM delete

Saja je tu kasi dia menyalak..

Kahkahkah..


Kalau bagi terus dia orang tak sedar diri .. UMNO, UMNO ..

Reply
avatar
September 29, 2020 at 7:11 PM delete

Elok bagi sokongan kt Anwar,,Klau mcm ni janji Brsatu,..ingat la sikit,,majoriti tu tak seberapa..nak brlagak lbih2 la pula..pa pa sama rata,baru betul.

Reply
avatar
FO
September 29, 2020 at 7:46 PM delete

Bersatu mmg haramjadah. Pengkhianat semulajadi. Umno tarik diri dr menyokong Bersatu dan Federal. Nk tengok terkangkang leper semua...

Reply
avatar
FO
September 29, 2020 at 7:56 PM delete

Kalau ular dan Bersatu masuk rumah, ketuk Bersatu dahulu sbb Bersatu ni perangai mcm yahudi.

Reply
avatar
Anonymous
September 29, 2020 at 8:14 PM delete

Yang ramai2 dalam bersatu tu katak puru! Faham2 lah ya..

Reply
avatar
Anonymous
September 30, 2020 at 1:56 PM delete

Cacing hendak menjadi naga..puiii..!

Reply
avatar
Anonymous
September 30, 2020 at 8:22 PM delete

Sabaq sebab covid 19 punya pasai. Kalau x lama dah lunyai bunga.

Reply
avatar
Anonymous
October 1, 2020 at 12:12 AM delete

Bersatu parti yang tidak korupsi. Bersamanya pas sebuah lagi parti melayu islam yg pemimpinya tidak korup.. Tidak menyamun duit rakyat.. Tidak setting punggubahan wang haram mcm parti umno.
Bersatu bakal menggantikan umno. Tak timbul isu cacing menjadi naga.
PN telah didaftarkan secara rasmi. Bukan seperti MN. Kena ingat tu. Insyaallah pas akan memerintah negara dan menjadikan negara islam dan dibawahnya ada bersatu dan saki baki umno yang jujur.

Reply
avatar
Anonymous
October 1, 2020 at 8:55 AM delete

Mimpi la ko. 18 kerusi nk lead 40 kerusi. Hilang akal apa.
Pas gi celen kawasan Dap dlu la baru nak gantikan UMNO. phuiii....!

Reply
avatar
Anonymous
October 1, 2020 at 9:22 AM delete

Pas jujur? Pigidaa...oppoturnist yg konon memperjuangkan agama. Dulu tido sebantal dgn dap. Semuanya mainan politik saja.

Reply
avatar
October 1, 2020 at 11:57 AM delete

Kelantan pun PAS bertahun2 perintah asyik negative bottom line. Sama jer PAS dengan UMNO bang ooi. PAS lagi masaalah, nak lari dari tanggung jawab bila kena soal PAS bilang ikut ajaran tu ajaran sini. Kes tipu rakyat banyak pada hal tak kerja, gaji MP buta saja.

Reply
avatar
October 1, 2020 at 12:04 PM delete

Tadbir State pinjam federal duit. Bayar bonus Adun pun pinjam duit federal. Mentadbir bersama PAS bukan mentadbir bersama Isley.

Reply
avatar
Anonymous
October 1, 2020 at 3:45 PM delete

Bertahun2 pgayR pegang selangor...setiap tahun mesti terputus air dan tercemar.
Kilang2 bangang dibenarkan dibina di kawasan tadahan air dan hulu sungai.
Makan gaji buta atau diberi makan gaji buta.

Reply
avatar
Anonymous
October 1, 2020 at 3:50 PM delete

Tengkuk ahli bersatu masih dipegang oleh atok. Nampak bergaduh tapi siapa tak kenal dgn muslihat atok.
Sana sini kata anak dia tak pernah berniaga dlm negara dan masuk politik masa dia jadi peeM4/7.
Di sinilah mahacai2 perlu berwaspada dgn bangkai yg keluar dari mulut atok.
Anak, proksi dan kroni dia masih bergaya jika masih bersatu yg memerintah negara.
Gaduh dan kutuk dia kpd si muhdin hanya sandiwara. Semburit masih setia jadi dalang menyemburit kpd legasi sial atok!!!

Reply
avatar
Anonymous
October 1, 2020 at 3:54 PM delete

Parti petai hanya opsyen bagi atok utk demand kpd keseinambungan boboi botak. Konon mesra phanceng dan menolak mn/bn.

Bila dah gila meroyan memang ada2 jer alasan utk sertai mana2 blok dgn syarat mcm2. Semuanya bukan utk raykat tapi utk puak celaka waris, proksi dan kroni atok.

Reply
avatar
Anonymous
October 1, 2020 at 4:00 PM delete

Sama dgn projek ecrl...dibatal tapi kroni2 puaka sial yg berlumba2 dpt projek.

Setakat pinjam utk kepentingan kakitangan awam dan raykat..tak ada masalah.

Bukan mcm dapigs...dpt rm46b utk buat highway dan prasarana utk penang tapi bgmana negeri2 lain.
Adakah negeri2 lain dibiarkan miskin dan terus mundur?

Baru nak menjana ecrl ke pantai timur dan meroyan bangang2 dlm phanceng.
Baru nak mula lynas dah kata mcm2. Bila dah jadi kerajaan tak mampu pula nak hapus lynas malah dipuji utk kebaikan raykat.

Penang dpt rm46billion tu pinjaman atau sedekah dpd federal?!!!

Reply
avatar
Anonymous
October 1, 2020 at 4:04 PM delete

Biar lunyai terus.
Biar akar umbi yg menentukan siapa yg perlu mrk tentang pru15 nanti. Jangan hilang tulur mengikut telunjuk muka2 pengkhianat pd pru15 nanti.

Mat semburit tu letak mana pon biar bergetar tempurung lututnya pru15 nanti. Biar tumbang dan lunyai bersama bekas ketuanya.

Reply
avatar
Anonymous
October 1, 2020 at 8:48 PM delete

Hahaha..muntah hijau omak baca bet satu dan pah x korupsi. Air kat kelantan bak air lingkang tu, tanda2 korupsi juga. Korupsi bnyk bentuk, bukan setakat wang ringgit. Otak tepu pun korupsu tapi , gaji telan tiap2 bulan. Bet satu baru jadi gomen 22 bulan, dah ada adun buat kira2 blkg. Jgn buat2 lupo. Nanti lumpuh! Lagi satu bang, negara Islam bukan setakat pakai jubah dan kopiah.

Reply
avatar
Anonymous
October 2, 2020 at 12:06 AM delete

Tak kisah la ko nak meroyan dappiq ke phancing ke.. Yg penting jgn kaitkan dgn parti pas dan bersatu. Dan malaysia bakaln diperintah oleh dua parti terbesar iaitu bersatu dan pas dibwh panji PN. Parti yg terdiri pimpinan yg berakhlak, tiada skandal. Bukan spt umno parti menyamun, korup tak kaki ubahnwang harom. Skandal seks mcm2 sama la umno dan pkr.
Selamat berkubur umno. Adalah lebih baik umno skrg kombain dengan parti putra. Sama taraf.
PN wadah baru perjuangan melayu dan islam. Parti yg terdiri dari pemimpin yg berintegriti dan educated.
Sabah terbukti PN mendapat mandat terbesar rakyat!

Reply
avatar
Anonymous
October 2, 2020 at 9:49 AM delete

PN pun bakalan berkubur..bagus lah 2 puak pengkhianat bergabung. Bila2 masa saja org yg berintegriti (sebab tu dolu mkn sepinggan dgn dap)dan educated( mcm org lain x sekolah).akan tikam blkg each other. Sudah jadi darah daging terutama kaki somborit wajah x clear.

Reply
avatar
Anonymous
October 2, 2020 at 10:00 AM delete

Pas parti malaun. Dgn UMNO join MN. Dgn bersatu join PN plk. Tu blm msk Gagasan sejatera lg. Suma nak mkn keliling...bkn nya nak kuatkan MN. Sibuk nak kejar jawatan kerajaan Abah ko. Puiii!

Reply
avatar
Anonymous
October 2, 2020 at 1:21 PM delete

Jika tenguk kelakuan menteri pas , teringat aku kat mat sabu, p cucuk duit kat ATM pakai riders.Acuan sama..amanat je lain2. Hehe..

Reply
avatar
Anonymous
October 5, 2020 at 12:28 PM delete

Bung pendekar taik.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive