Guan Eng Didakwa Minta Rasuah 10 Peratus

 

KUALA LUMPUR: Bekas Menteri Kewangan, Lim Guan Eng didakwa di Mahkamah Sesyen di sini, hari ini, atas tuduhan meminta rasuah membabitkan projek terowong dasar laut di Pulau Pinang.

<!--more-->Guan Eng, 59, bagaimanapun menjawab "tidak bersalah" dan memohon dibicarakan sebaik pertuduhan terhadapnya dibacakan di hadapan Hakim Azura Alwi, kira-kira jam 9.49 pagi.

Terdahulu, Setiausaha Agung DAP itu, hadir ke mahkamah ditemani bapanya, Lim Kit Siang, kelihatan tenang dan hanya mendiamkan diri sepanjang prosiding.

Berdasarkan kertas pertuduhan, Guan Eng ketika menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang, didakwa meminta suapan 10 peratus daripada keuntungan yang akan diperolehi daripada Datuk Zarul Ahmad Mohd Zulkifli.

Suapan itu balasan sebagai upah bagi membantu syarikat milik Zarul Ahmad dilantik untuk melaksanakan Projek Pembinaan Jalan-Jalan Utama dan Terowong di Pulau Pinang.

Dia dituduh melakukan kesalahan itu berhampiran Hotel The Gardens, Lingkaran Syed Putra, Mid Valley City, pada Mac 2011 dan didakwa mengikut Seksyen 16(a)(A) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009, yang boleh dihukum penjara maksimum 20 tahun dan denda lima kali ganda nilai suapan atau RM10,000 atau mana yang lebih tinggi.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya, Wan Shaharuddin Wan Ladin, menawarkan jaminan RM2 juta dengan dua penjamin terhadap tertuduh, berserta syarat tambahan perlu melaporkan diri di pejabat SPRM setiap bulan dan tidak menganggu saksi pendakwaan dalam kes ini.

"Jika terdapat usaha menganggu saksi, maka pendakwaan memohon jaminan dibatalkan terhadap tertuduh.

"Dalam kes ini mahkamah perlu mengambil kira status tertuduh di dalam masyarakat," katanya.

Wan Shaharuddin, turut berhujah bahawa mengikut pertuduhan, Guan Eng sebagai Ketua Menteri sudah melanggar kepercayaan penduduk Pulau Pinang yang diberikan kepadanya.

"Tertuduh akan didakwa di Mahkamah Butterworth pada Isnin ini. Sehubungan itu sekiranya ikat jamin tinggi diberikan hari ini, pihak pendakwaan tidak akan meminta lagi jaminan di Butterworth dan akan mengguna pakai jumlah jaminan di mahkamah hari ini," katanya.

Pihak pendakwaan turut memohon perintah daripada mahkamah supaya tertuduh tidak mengeluarkan sebarang kenyataan subjudis membabitkan kes itu.

Bagaimanapun, Guan Eng dalam rayuannya menerusi peguam Gobind Singh Deo, membantah jaminan RM2 juta yang ditawarkan oleh pendakwaan dengan alasan sudah memberikan kerjasama penuh dalam siasatan, walaupun diminta hadir oleh SPRM pada jam 10 malam.

"Pembelaan memohon jaminan RM500,000 diberikan tanpa sebarang syarat tambahan, memandangan jumlah ikat jamin adalah sangat besar, selain tertuduh tidak berisiko melarikan diri memandangkan beliau adalah Ahli Parlimen Bagan dan perlu menjalankan tanggungjawabnya kepada penduduk kawasan itu.

Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin RM1 juta dengan dua penjamin, pasport antarabangsa dan diplomatik diserahkan kepada mahkamah.

Mahkamah turut membenarkan permohonan pendakwaan supaya tertuduh tidak membuat sebarang komen subjudis membabitkan kes itu dan menetapkan 9 September ini untuk sebutan semula kes lapor Berita Harian

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

128 comments

comments
Anonymous
August 7, 2020 at 12:56 PM delete

GILER SUNGGUH PENANGAN SUMPAH LAKNAT
BARU SEMINGGU LAFAZ TOKONG KENA HAMBAT
MINGGU NI GAK SABAH TAK JADI PRN HANATT..!!
LEPAS NI RCI FOREX ATOK PULA MENDAPAT


KIKIKIKIKI...


JANGAN MEMAIN DNG SUMPAH LAKNAT
ORANG DIZALIMI SUMPAH TIADA HIJAB
BARU SEMINGGU MEMACAM BALA PH DAPAT
TEPOKK POP CORN SUPE RING KITA HADAP


KIKIKI.. APA LAGI BALA NAK SMPI YERR..

ORANG NAK MAKAN SUPER RING DEPA PUN IKUT
TAK SEMENA SAJA LEPAS LAFAZ SUMPAH KES SANGKUT
BAHANA SUMPAH FITNAH DEPA BUAT PERANGAI BADUT
PADAN MUKO WALAUN UNTA INI KALI KES SUMA KASI KAUT

2 JOTA WANG IKAT JAMIN TOKONG KENA
ANAK BINI APAK MEROYAN MACAM SETAN
LEPAS NI RCI FOREX KASI KEDEPAN YER
KIKI SUMPAH LAKNAT MAKIN MENGILA MENCIPAN


ATOK GET READY RCI FOREX BUKAK DAN SAMBUNG BALIK...


KIKIKIKIKI..

Reply
avatar
Anonymous
August 7, 2020 at 3:30 PM delete

Orang bukan melayu, terutama cina, dah banyak kecewa dgn sistem politik Malaysia dimana kerajaan yg dilantik oleh majoriti rakyat telah dijatuhkan melalui politik kotor lompat katak. Ramai mrk dah bersumpah tak mahu mengundi lagi pd pru akan datang. Skrg dgn tuduhan yg dikenakan keatas lge dan keluarga, seolah2 spt nak balas dendam atas tuduhan yg dikenakan atas najib dan keluarga, ramai pengundi cina akan kembali mengundi pada pru akan datang dan mrk pasti tidak akan megundi PN atau MN!! Terima kasih sprm dan kerajaan PN.....

Reply
avatar
Anonymous
August 7, 2020 at 3:33 PM delete

KERAjaan PN tak akan berani sentuh Atok dan keluarga dia. Cuma berani acah2 aje

Reply
avatar
Anonymous
August 7, 2020 at 6:40 PM delete

Jika tidak bersalah, sila pertahankan diri di makhamah. Buktikan lge tidak bersalah.Jgn setakat mendakwa lge dan isteri adalah mangsa balas dendam.

Siapa yang berdendam? Najib? Dia pun sedang membuat rayuan di makhamah atas hukuman bersalah dalam kes SRC.

Selama ini 95% org Cina mengundi utk DAP dan sekutunya. PRU 15 pun sama juga. Jika hanya untuk pancing undi orang Cina , lge perlu dibiarkan , itu lagi tidak mendatangkan manafaat kpd gomen skg.

Semua orang lain salah kecuali lge? He will have his day in court. Sabar dan jgn gopoh .

Reply
avatar
Anonymous
August 7, 2020 at 7:27 PM delete

Ini dia baru konsep Malaysian Malaysia. Semua kaum pun sama. Hahaha..politaik belaka!!

Reply
avatar
Anonymous
August 7, 2020 at 11:40 PM delete

Brp ramai pengundi cina dah melafazkan kekecewaan(disillusionment) mrk sbg pengundi. Jadi ramai - mungkin 30-40% - dah bercadang tak mau mengundi lagi. Skrg senario mungkin berubah. Setiap undi bernilai. PH boleh bangkit semula!!!

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 12:19 AM delete

Ya betul, setiap undi bernilai. Semua pihak rugi Bukan sahaja MN/PN.
PH lagi rugi...undi cina selalu memihak kpd mereka. Yang konon nak boikot PRU ikut sama rugi. Jgn nak komplen bnyk pula. Pilihan di tangan sendiri.

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 12:30 AM delete

Hari tu masa Najib didapati bersalah, gang pH bersorak gumbira dan memuji badan kehakiman negara.

Hari ni, nobita baru sahaja didakwa, terus kata takder bukti, mainan politik kotor etc etc. Hebat betul tukang tilik pH. Perbicaraan belum mula dah tau takder bukti. Kerja SPRM cari bukti . Kerja korang tepis lah dlm makhamah jika boleh.





Reply
avatar
August 8, 2020 at 4:50 AM delete

Nama..Brian Günter Haugen
Tinggal di ..... Rhine-Westphalia Utara
Profesion ...... ahli perniagaan
Jumlah pinjaman .... € 250,000
Faedah pinjaman .... 1%
Agama: Katolik
E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

Dikatakan bahawa hidup hanya dapat dinikmati sepenuhnya jika ada penderitaan dan keperitan. Saya gembira dan bersyukur kerana saya bersama Mizuho Bank, Ltd. Branch Düsseldorf menerima pinjaman sebanyak € 250,000 dalam akaun bank. Adakah anda seorang lelaki atau wanita yang telah memohon pinjaman dan telah ditolak oleh bank anda? Saya ingin memberitahu anda hari ini bahawa anda boleh mendapatkan pinjaman dari syarikat dalam talian terbaik dan anda tidak perlu mengisi banyak dokumen, mereka juga mempunyai kadar faedah 1% yang baik. Saya diperkenalkan dengan SYARIKAT PINJAMAN AASIMAHA ADILA oleh seorang rakan yang telah menerima pinjaman daripada mereka. Saya memerlukan wang tunai dan pergi ke bank saya. Mereka memberitahu saya bahawa kerana kredit buruk saya tidak layak mendapat pinjaman, dan kadar faedah bank tinggi. Saya gembira sekarang kerana dapat membina perniagaan besar impian saya. Pembayaran saya akan bermula tidak lama lagi. Berhentilah membuang masa dengan bank perdagangan dengan kadar faedah yang tinggi dan terapkan AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM untuk mendapatkan dana pinjaman anda. Mereka sangat pantas mendapatkan pinjaman yang diluluskan dan memberi kredit ke akaun anda pada hari yang sama dengan permohonan. Tidak, terlalu banyak proses dan prosedur yang terlibat, seperti halnya bank. Syarikat pinjaman tidak tahu bahawa saya berkongsi berita baik ini. Anda boleh menghubungi mereka melalui e-mel.
Mohon sekarang ..... (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 6:53 AM delete

MAKIN GILER SUMPAH LAKNAT KALI INI
MINGGU NI LAKI MINGGU DEPAN BINI PULA
ORG MKN SUPER RING DEPA PEROLOK LAGI
SUMPAH LAKNAT BOSSKU MAKIN CARI MANGSA

KIKIKIKI..


2 JOTA WANG IKAT JAMIN TOKONG KENA
ANAK BINI APAK MEROYAN MACAM SETAN
LEPAS NI RCI FOREX KASI KEDEPAN YER
KIKI SUMPAH LAKNAT MAKIN MENGILA MENCIPAN


ANAK APAK MELONCAT MENCIPAN LAJU
ANAK DIBICARA MAHKAMAH KHAS LAGI
SPECIAL TU DAP ATOK KENALAH SETUJU
POP CORN HABIS SUPERING KASI HIDANG KINI

KIKIKIKI...!!


ATOK GET READY RCI FOREX BUKAK DAN SAMBUNG BALIK...DUA MINGGU LAFAZ SUMPAH LAKNAT MACAM MACAM DAH MENDAPAT

Reply
avatar
Trowong JEPUN
August 8, 2020 at 7:46 AM delete

Fuhhh 10%

Ini da kire "ngepow" ala2 tokan dam

Malam2 LGE da xbole tgok TROWONG ajaib

Betty pon da sangkutttt

Laki bini mntedarah RASUAH

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 9:11 AM delete

Ada saper2 dah menderma kepada Tabung jamin Lge? RM 10 , tak bnyk pun. MPs Dap ramai jutawan kan? Takkan lah nak mohon pertolongan rakyat ?

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 10:27 AM delete

Hahaha...giler jugak

Semoga mrk yg berdegar2 mengata org lain sedangkan dia bapak penyamun dan perasuah sehingga kaya raya anak2, proksi dan kroninya akan mengikut jejak nobita...

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 10:28 AM delete

Dah ada rm6.3b...tak kan nak minta derma buat perasuah dan penyamun!!!

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 10:31 AM delete

Semoga legasi 22tahun akan terkubur terus slps pru15 nanti.
Begitu juga puak khadam dapigs dan sial hipokrit dlm phanceng...

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 10:33 AM delete

Dlm pn ada proksi kuat atok dan begitu juga dlm phanceng. Hanya pru15 mampu menguburkan mrk.

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 10:41 AM delete

Parti baru atok akan mesra ph.
Maka akan ada proksi atok dlm ph. Dgn kuasa wang legasi atok, manusia dlm ph akan sujud pada dia.

Dlm pn dah sedia tahu ramai proksi atok. Nampak berseteru tapi di sebaliknya kata putus mrk perlu mendapat restu atok.
Rasanya ramai yg tahu.

Maka adalah sukar mrk menjauhkan diri dpd legasi atok.

Cara paling mudah...jatuhkan mrk pru15 nanti dan letakkan seteru utama mrk sebagai musuh kukuh slps pru15 mengetuai negara.

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 10:43 AM delete

Tiada simpati dgn kaki kencing mandat raykat. Penipu dan penyamun tanpa sijil tapi diberi jwtn menjaga kewangan negara.
Mangkuk jer yg memilih mrk!!

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 10:49 AM delete

Umno/pas perlu kukuh agar tidak dibuli oleh proksi2 atok slps pru15.

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 11:42 AM delete

Malaysia is better off without DAP yg PERASUAH, PEROMPAK,penghasut, rasis, penipu dan.....KURANG AJAR dan BIADAP mcm CILAKA!

Reply
avatar
August 8, 2020 at 11:54 AM delete

If u participate in "fishy" activities, surely u will smell " fishy" too. Right, bro Nuar?

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 11:57 AM delete

Saja nak tunjuk solidariti kunon. Hahaha..Wajang pekji!!

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 1:04 PM delete

Najib dah jatuh hukum anjing2 pasumno sibuk melalak. Guan eng baru kena dakwa pun anjing2 ni menyalak jgk. Tu pun blm jatuh hukum. Dah sewel kot penganut2 Pasumno ni. Hidup kalo x melalak, x blh ke?
Isa samad sm musa aman duk turun naik mahkamah pun blh lps apa

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 1:30 PM delete

Yg nampak jelas MENYALAK sekor anjing dapigs je. Tohkong upah tulang baik punya!!!

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 1:32 PM delete

Cerah masa depan Malaysia tanpa Dogs And Pigs.

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 2:02 PM delete

Cik Minah Jon Doe@PanjiHitam Haramjadah, KD, Pomen Bawah Tanah, Budak Suman Singapura Puaka orang orang pertama join party Sang Saka Puaka Purba...

parti tu konon nya tak ada tidak kepentingan ...

ye le tuuewww apak presiden anak timbalan presiden.. ko rase..!?

kikikiki... perjuangan suci ssgt ler tuewww..!!


kikikiki..sesuci sang kentut puaka purba

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 2:21 PM delete

isa tu sapa.. majestrit, lawyer, dokto ato pemuzik..!?

kikiki

Reply
avatar
August 8, 2020 at 5:00 PM delete

Nama..Brian Günter Haugen
Tinggal di ..... Rhine-Westphalia Utara
Profesion ...... ahli perniagaan
Jumlah pinjaman .... € 250,000
Faedah pinjaman .... 1%
Agama: Katolik
E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

Dikatakan bahawa hidup hanya dapat dinikmati sepenuhnya jika ada penderitaan dan keperitan. Saya gembira dan bersyukur kerana saya bersama Mizuho Bank, Ltd. Branch Düsseldorf menerima pinjaman sebanyak € 250,000 dalam akaun bank. Adakah anda seorang lelaki atau wanita yang telah memohon pinjaman dan telah ditolak oleh bank anda? Saya ingin memberitahu anda hari ini bahawa anda boleh mendapatkan pinjaman dari syarikat dalam talian terbaik dan anda tidak perlu mengisi banyak dokumen, mereka juga mempunyai kadar faedah 1% yang baik. Saya diperkenalkan dengan SYARIKAT PINJAMAN AASIMAHA ADILA oleh seorang rakan yang telah menerima pinjaman daripada mereka. Saya memerlukan wang tunai dan pergi ke bank saya. Mereka memberitahu saya bahawa kerana kredit buruk saya tidak layak mendapat pinjaman, dan kadar faedah bank tinggi. Saya gembira sekarang kerana dapat membina perniagaan besar impian saya. Pembayaran saya akan bermula tidak lama lagi. Berhentilah membuang masa dengan bank perdagangan dengan kadar faedah yang tinggi dan terapkan AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM untuk mendapatkan dana pinjaman anda. Mereka sangat pantas mendapatkan pinjaman yang diluluskan dan memberi kredit ke akaun anda pada hari yang sama dengan permohonan. Tidak, terlalu banyak proses dan prosedur yang terlibat, seperti halnya bank. Syarikat pinjaman tidak tahu bahawa saya berkongsi berita baik ini. Anda boleh menghubungi mereka melalui e-mel.
Mohon sekarang ..... (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 5:43 PM delete

Musa aman tak ada kes...
Isa samad ada kes...dan akan terus dibicarakan.

Piee apdal ada kes...video berjuta2 wang tunai yg dirampas dlm rmh dia dulu msh ada dlm youtube.Skandal empangan di sabah dh bnyk bukti...

Atok juga ada kes...tapi proksi dia dlm ph dan pn pon ramai...mgkin tiada yg berani nak dakwa dia

Maka...kisah betty n nobita terang2 ada kes. Dilepaskan oleh tommy tomato tanpa merujuk kpd sprm. Nak jawab apa..cai?!

Perasuah dan perompak mcm nobita disuruh jaga wang negara dlm 22bulan.Dh lah tiada sijil
Apa yg raykat dpt?
Hampeh!!!!
Kencing hancing!!!!

Bersekongkol dgn atok jual aset dan harta negara selama 22bulan dan menaikkan hutang dan liabiliti negara menjadi rm1.264trillion.Tercapai hasrat atok sblm meroboh kerajaannya melihat angka TRILLION. Masin sial air liur dia...hmmmm

Semoga ada kerajaan yg cukup kukuh slps pru15 yg tidak lagi dipengaruhi dan dikuasai oleh legasi atok akan mendakwa salahlaku rasuah dan salahguna kuasa atok selama 22tahun dan 22bulan.



Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 5:44 PM delete

Tukang jilat taik nobita...

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 5:53 PM delete

anon 8Aug @104pm

Marah ke? Kalau marah kena jual. Aku nampak kau yang melalak mcm anjing gila. Kahkahkah..

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 5:54 PM delete

Tukang gali lubang taik.

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 5:55 PM delete

Babi dan anjing kan harem!

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 8:11 PM delete

Baik tubuhkan NGO kan? Boleh je tabur khidmat bakti dan bantuan terus kepada kumpulan sasar.

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 9:00 PM delete

JANGAN HERET ANAK MENANTU KESAYANGAN TOKONG
DOLU BOSSKU ISTERI ANAK TIRI & PEREMPUAN LAGI
WALAUN UNTA JANGAN SEDIH DAN JUGA BENGONG
AUTA APEK TUA RENTA AIR MATA BUAYA JGN PERCAYAI


WALAUN SEMUA 10 HENGGET SAHAJA
TABUNG HARAPAN GST DEPA REMBAT
AJOMM 10 HENGGET PUN ADE HARGA
TOLONG TEPOK KAMI SUMBANGKAN HANATT..!!



KIKIKIKI...

10% dengan 10 hengget mana lebih berbaloi..

KIKIKIKI...

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 9:23 PM delete

Aku rasa kes bini Goon Eng, si betty tu akan membongkar lebih byk pencurian dan rasuah dari kes LGE tu sendiri.

Cikminah dah derma ke blom?

Reply
avatar
Anonymous
August 8, 2020 at 11:28 PM delete

BERSATU MUHYIDDIN LAWAN BERSATU ATOK
MELANTAK KORANG NAK BELAH MANA PON NGOKK..!!
KERUSI MUPAKAT NASIONAL ADE ATI NAK CILOK
PAKATAN NASIONAL SETAKAT PRU JER BONGOK


NAMA JER BERSATU REALITY HARU BIRU
NAMA JER KEADILAN REALITY BERCAKARAN
ADA ATI NAK CILOK KERUSI MN INI PRU
EKOR & JUBO GELUMANG TAIK MCM GAMPANG


KIKIKIKI.. HAAHH TEPOKKKK..!!

Reply
avatar
Anonymous
August 9, 2020 at 12:00 AM delete

Boo to you Uncle Lim !!Liar Liar pants on fire!

Tak logik FIL p bongkar almari dan bilik tido menantu .

Reply
avatar
Anonymous
August 9, 2020 at 7:54 AM delete

Jadi ketua NGO mana boleh jadi PM ? Hahaha..

Misi Parti M, melawan korupsi dan kleptokrasi. Sesuatu yang diamalkan oleh ahli2 politik semua parti. Parti M pun tidak akan terkecuali. Itu persepsi rakyat biasa.

Ahli sasaran tentu org Melayu di luar bandar. Misi tambah beras dalam tong dan turunkan harga ikan kembong lebih dekat di hati.

Masing2 dah ada parti pilihan. Macam mana parti baru hendak rekrut ahli ? Setakat bersandarkan kpd kekuatan di huruf "M" ?

Reply
avatar
Anonymous
August 9, 2020 at 10:01 AM delete

1. Kerajaan PH di bawah Dr. Mahathir sanggup berkorban habiskan berpuluh2 JUTA untuk selenggara kapal mewah Equanimity (katanya milik Rosmah).
2. Selepas Kerajaan selenggara dengan duit rakyat, akhirnya kapal mewah tersebut dijual dengan harga murah-murah kepada Genting group.

3. Naza dan Berjaya dapat tender supply kereta kerajaan bernilai lebih RM1.5 billion untuk 5 tahun di bawah PH.

4. Kemudian, viral gambar anak Vincent Tan of Berjaya, si Chryseis Tan, dan suaminya , Faliq Nasimuddin of Naza, bercuti di atas Equanimity. Sewa seminggu Equanimity adalah 1.1juta Euro paling murah. Support bisnes kawan2.

5. Genting dikatakan akan jual Equanimity dengan harga yang lebih tinggi. Diberitakan lebih dari USD74 juta dari yang dibeli dari Kerajaan PH. Genting untung atas angin. Maknanya Genting lagi bijak berniaga dari Kerajaan Dr. Mahathir.

6. Selama setahun lebih dibawah PH, rakyat diminta derma ke Tabung Harapan kononnya untuk bayar hutang 1MDB. Jumlah terakhir lebih dari RM250 Juta berjaya dikutip oleh Kementerian Lim Guan Eng

7. Lim Guan Eng ketika itu selalu cakap negara banyak hutang dan tidak ada duit.

8. PM minta rakyat ikat perut dan berjimat cermat. Jangan harap bantuan kerajaan.

9. Apa yang rakyat Malaysia dapat? E-wallet RM30 ringgek, lepas tu kena pulangkan semula jika tak habis pakai.

10. "Perjuangan belum selesai". Nampak tak Dr. Mahathir berjuang untuk serve siapa?

11. Terima Kasih Dr. Mahathir selama menjadi Perdana Menteri kami untuk 22 bulan. Jasamu akan dikenang (oleh kroni2)

Buat Parti Baru dengan harapan dapat sambutan hangat supaya penyokong Bersatu Mahyuddin beralih arah ke parti bersatu Tun.

Jalan yang sangat panjang, berliku perlu ditempuhi oleh Tun dalam usia 95 tahun untuk hijack Bersatu Mahyuddin dan Mufakat Nasional (UMNO/PAS).






ps : Kubur kata mari rumah kata pergi

Reply
avatar
Anonymous
August 9, 2020 at 2:26 PM delete

So kepada penganut Pasumno yg bangang2 belaka, hudud sm ruu355 ap citer?

Reply
avatar
Anonymous
August 9, 2020 at 2:35 PM delete

RUU335 WALAUN CUBA BATUAPIKAN PULA
LEX LUUU DUK DIAM POP KORN HADAMKAN
BERSATU ATOK BERSATU JIDIN APA CITEE
KORANG GADOH DOLU KITA KASI TEPOK KAN


kikikikiki.....

BERSATU ATOK DAN BERSATU JIDIN
GADOH LAH CEPAT KITA NAK TEPOK
NAK BELAH MANAPUN KAMI BAGI IZIN
KOSI UMNO PAS BERSATU JGN NAK CILOK


kikikiki.. gaduh ari ari kosi org lain ada ati nak cilok cilok

Reply
avatar
August 9, 2020 at 4:51 PM delete

Setahu aku RU 355 ialah untuk memertabatkan dan meningkatkan kuasa Makhamah Syariah kerana kali terakhir dipinda pada 1965. Hukuman yang dijatuhkan atas kesalahan yg dilakukan perlu lebih tegas agar umat Islam menghindari daripada pekara2 yang ditegah Allah SWT.

Orang bukan Islam TIDAK terkait dengan RU 355 langsung, olehkerana hanya org Islam dibicarakan di bawah Makhamah Syariah berkaitan arak, zina , murtad etc. Kes bunuh atau mencuri pula adalah di bawah Makhamah Sivil.

Setakat ini hanya usul yang diluluskan tetapi belum ada perbahasan.

Jadi org bukan Islam TIDAK perlu sibuk dengan pekara yang tidak berkaitan pegangan agama dan cara hidup mereka.

Kepada org yang beragama Islam, tolong jangan anggap pekara ini lucu kerana ia berkait dgn aqidah kita.

Reply
avatar
August 9, 2020 at 6:50 PM delete

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor togel.nya yang AKI
berikan 4 angka [2190] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI.
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu AKI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka main togel
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA WARSITO,,di no (((085-342-064-735)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang togel 570 JUTA , wassalam.


dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri....







Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini !!!!


1"Dikejar-kejar hutang

2"Selaluh kalah dalam bermain togel

3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi togel


4"Anda udah kemana-mana tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat


5"Udah banyak Dukun togel yang kamu tempati minta angka jitunya
tapi tidak ada satupun yang berhasil..







Solusi yang tepat jangan anda putus asah... KI JAYA WARSITO akan membantu
anda semua dengan Angka ritual/GHOIB:
butuh angka togel 2D ,3D, 4D SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO MAGNUM / dijamin
100% jebol
Apabila ada waktu
silahkan Hub: KI JAYA WARSITO DI NO: [[[085-342-064-735]]]


ANGKA RITUAL: TOTO/MAGNUM 4D/5D/6D


ANGKA RITUAL: HONGKONG 2D/3D/4D/



ILMU PELET



ILMU SANTET



UANG GAIB



DANA GAIB



DAN PESUGIHAN TUYUL

Reply
avatar
August 9, 2020 at 7:35 PM delete

Nama..Brian Günter Haugen
Tinggal di ..... Rhine-Westphalia
Utara Profesion ...... ahli perniagaan
Jumlah pinjaman .... € 250,000
Faedah pinjaman .... 1%
Agama: Katolik E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com Dikatakan bahawa hidup hanya dapat dinikmati sepenuhnya jika ada penderitaan dan keperitan. Saya gembira dan bersyukur kerana saya bersama Mizuho Bank, Ltd. Branch Düsseldorf menerima pinjaman sebanyak € 250,000 dalam akaun bank. Adakah anda seorang lelaki atau wanita yang telah memohon pinjaman dan telah ditolak oleh bank anda? Saya ingin memberitahu anda hari ini bahawa anda boleh mendapatkan pinjaman dari syarikat dalam talian terbaik dan anda tidak perlu mengisi banyak dokumen, mereka juga mempunyai kadar faedah 1% yang baik. Saya diperkenalkan dengan SYARIKAT PINJAMAN AASIMAHA ADILA oleh seorang rakan yang telah menerima pinjaman daripada mereka. Saya memerlukan wang tunai dan pergi ke bank saya. Mereka memberitahu saya bahawa kerana kredit buruk saya tidak layak mendapat pinjaman, dan kadar faedah bank tinggi. Saya gembira sekarang kerana dapat membina perniagaan besar impian saya. Pembayaran saya akan bermula tidak lama lagi. Berhentilah membuang masa dengan bank perdagangan dengan kadar faedah yang tinggi dan terapkan AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM untuk mendapatkan dana pinjaman anda. Mereka sangat pantas mendapatkan pinjaman yang diluluskan dan memberi kredit ke akaun anda pada hari yang sama dengan permohonan. Tidak, terlalu banyak proses dan prosedur yang terlibat, seperti halnya bank. Syarikat pinjaman tidak tahu bahawa saya berkongsi berita baik ini. Anda boleh menghubungi mereka melalui e-mel. Mohon sekarang ..... (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

Reply
avatar
Anonymous
August 9, 2020 at 10:53 PM delete

“Rakyat tengah susah. Negara perlukan kestabilan untuk memperbaiki ekonomi supaya dapat membantu dan boleh mengurangkan beban rakyat.

“Semua dah kaya raya tetapi masih gila kuasa. Ada juga aku ‘backhand’ seorang-seorang,” katanya.

DAULAT TUANKU KASI BACK HAND SAJA
TAK GUNA INI ORANG MENYUSAHKAN SUMA
KUBO KATA MARI RUMAH BERAMBOS SEGRA
DAH TUA RENTA NI HANG PI TOBAT LERR!!

kikikiki... back hand tak berbaloi kasi penyepak trus

Reply
avatar
Anonymous
August 9, 2020 at 11:21 PM delete

Tiada negara lain di dunia, jika disingkirkan drp parti2 ( 2x), cepat2 tubuh parti baru kecuali di Tanah Air ku. Ditegur salah, tak tegur salah, jadi serba serbi salah.

Reply
avatar
Anonymous
August 10, 2020 at 10:24 AM delete

BAPA SEGALA PERASUAH ialah UMNO. PAS cuma tumpang sekaki, dapatlah serdak. Dapat mercedes pun dah bersyukur. Melayu islam kaki rasuah. Allah pun tahu!!!

Reply
avatar
Anonymous
August 10, 2020 at 10:31 AM delete

Klu hudud dilaksanakan, tangan kanan najib dah kena potong!! Bukan setakat berapa dinar yg dia curi. Hadi pun tak boleh tolong najib, kalau tidak dia sama perangai mcm yahudi!!!

Reply
avatar
Anonymous
August 10, 2020 at 10:36 AM delete

Atok patut guna trojan horse dia azmin semburit spt dia buat kepada PKR. Guna azmin utk huru hara dan pecah belahkan Bersatu. Lepas tu semburit boleh lompat katak masuk parti Atok. Itu specialty sisemburit....

Reply
avatar
August 11, 2020 at 8:12 PM delete

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor togel.nya yang AKI
berikan 4 angka [4438] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI.
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu AKI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka main togel
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA WARSITO,,di no (((085-342-064-735)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang togel 570 JUTA , wassalam.


dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri....







Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini !!!!


1"Dikejar-kejar hutang

2"Selaluh kalah dalam bermain togel

3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi togel


4"Anda udah kemana-mana tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat


5"Udah banyak Dukun togel yang kamu tempati minta angka jitunya
tapi tidak ada satupun yang berhasil..







Solusi yang tepat jangan anda putus asah... KI JAYA WARSITO akan membantu
anda semua dengan Angka ritual/GHOIB:
butuh angka togel 2D ,3D, 4D SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO MAGNUM / dijamin
100% jebol
Apabila ada waktu
silahkan Hub: KI JAYA WARSITO DI NO: [[[085-342-064-735]]]


ANGKA RITUAL: TOTO/MAGNUM 4D/5D/6D


ANGKA RITUAL: HONGKONG 2D/3D/4D/



ILMU PELET



ILMU SANTET



UANG GAIB



DANA GAIB



DAN PESUGIHAN TUYUL

Reply
avatar
August 11, 2020 at 9:15 PM delete

Nama..Brian Günter Haugen
Tinggal di ..... Rhine-Westphalia Utara
Profesion ...... ahli perniagaan
Jumlah pinjaman .... € 250,000
Faedah pinjaman .... 1%
Agama: Katolik
E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

Dikatakan bahawa hidup hanya dapat dinikmati sepenuhnya jika ada penderitaan dan keperitan. Saya gembira dan bersyukur kerana saya bersama Mizuho Bank, Ltd. Branch Düsseldorf menerima pinjaman sebanyak € 250,000 dalam akaun bank. Adakah anda seorang lelaki atau wanita yang telah memohon pinjaman dan telah ditolak oleh bank anda? Saya ingin memberitahu anda hari ini bahawa anda boleh mendapatkan pinjaman dari syarikat dalam talian terbaik dan anda tidak perlu mengisi banyak dokumen, mereka juga mempunyai kadar faedah 1% yang baik. Saya diperkenalkan dengan SYARIKAT PINJAMAN AASIMAHA ADILA oleh seorang rakan yang telah menerima pinjaman daripada mereka. Saya memerlukan wang tunai dan pergi ke bank saya. Mereka memberitahu saya bahawa kerana kredit buruk saya tidak layak mendapat pinjaman, dan kadar faedah bank tinggi. Saya gembira sekarang kerana dapat membina perniagaan besar impian saya. Pembayaran saya akan bermula tidak lama lagi. Berhentilah membuang masa dengan bank perdagangan dengan kadar faedah yang tinggi dan terapkan AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM untuk mendapatkan dana pinjaman anda. Mereka sangat pantas mendapatkan pinjaman yang diluluskan dan memberi kredit ke akaun anda pada hari yang sama dengan permohonan. Tidak, terlalu banyak proses dan prosedur yang terlibat, seperti halnya bank. Syarikat pinjaman tidak tahu bahawa saya berkongsi berita baik ini. Anda boleh menghubungi mereka melalui e-mel.
Mohon sekarang ..... (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

Reply
avatar
Anonymous
August 12, 2020 at 8:41 AM delete

PARTI BARU TIADA KEPENTINGAN, WALAUN TERKINJA KINJA BERGUMBIRA.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-Undang), Datuk Takiyuddin Hassan, mendakwa ada salinan surat menunjukkan campur tangan Tun Dr Mahathir Mohamad, Lim Guan Eng dan dan bekas peguam negara yang mengarahkan pembatalan pembekuan aset taikun hartanah, Tan Sri Lim Soon Peng berkaitan kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Perkara itu didedahkan Takiyuddin ketika menggulung perbahasan usul menjunjung kasih titah diraja di Dewan Rakyat hari ini.

Takiyuddin mendedahkan beberapa salinan surat membabitkan bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, bekas menteri kewangan, Guan Eng dan bekas peguam negara, Tan Sri Tommy Thomas kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada tahun 2018 dan tahun lalu.

"Saya nak sebut satu kes, Tan Sri Lim Soon Peng, dia terbabit dalam penggubahan wang haram daripada 1MDB sebanyak RM4 juta tetapi apabila dia dihadapkan oleh SPRM, beliau meminta peguamnya membuat surat representasi kepada Ketua Pesuruhjaya SPRM pada 20 Oktober 2018 semasa pemerintahan Pakatan Harapan (PH).

"Apa yang berlaku, surat daripada peguam ini diminitkan oleh Perdana Menteri ketujuh (Tun Dr Mahathir Mohamad) pada masa itu. Minit itu berbunyi, 'saya berpendapat, penyelewengan oleh mantan Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak) tidak boleh disalahkan (kepada) Tan Sri Lim (Soon Peng).

"Oleh itu pembekuan akuan peribadinya atau syarikatnya tidak boleh dikekalkan'. Ditandatangani, 5 Disember 2018, siap dengan cop perdana menteri," katanya.

Pendedahan Takiyudin mesti disiasat secara telus dan terperinci oleh SPRM dan PDRM kerana ini melibatkan salah guna kuasa dan pencabulan undang-undang di peringkat tertinggi.

Walaun unta kena tanya Dr Mahathir, dengar cerita parti baharu yang bakal Dr Mahathir tubuhkan tetap berpegang kepada prinsip membenteras rasuah dan salah guna kuasa, tapi pendedahan Takiyudin nie, walaun unta nak kira macam mana tu..!?

kalu rasa tak betul jangan jadi bacol kasi saman... kikkkk

Reply
avatar
Anonymous
August 12, 2020 at 5:10 PM delete

Kos kajian terowong ghaib=rm305juta
Tapi dah 7 tahun tak siap2...

Kos kajian lebuhraya=rm220juta
Tapi tak siap2...

Manusia bangang mana yg pernah letak dia jaga kewangan negara????

Reply
avatar
Anonymous
August 12, 2020 at 6:39 PM delete

Untung atas angin.
Bos Pejuang

Reply
avatar
Anonymous
August 12, 2020 at 10:30 PM delete

Hipokrit kan? Kalau org lain mungkin boleh beri peluang lagi. Pejuang? Bunyi mcm peluang kan..kan..kan..

Reply
avatar
Anonymous
August 13, 2020 at 9:04 AM delete

Mana ko dpt info ni? bg aku link dia

Reply
avatar
Anonymous
August 13, 2020 at 4:27 PM delete

DARI KAU BAWA ISU KASHMIR LEBIH BAIK KAU BAWAK ISU SINGAPURA SEPERTI DALAM BAIT BAIT PUISI KAU TU...

SEKURANG KURANGNYA ADA JUGA RAKYAT RASA HORMAT KAT ATOK

Menteri Dalam Negeri Singapura K Shanmugam mempersoalkan dua baris kenyataan Dr Mahathir Mohamad yang ditulis dalam gaya sajak semalam, yang menyebut "negara jiran".

Dalam kenyataan di media sosialnya, Shanmugam petang semalam memetik baris berkenaan yang turut menyebut "Melayu lagikah negara mereka?"

"Tertanya negara mana yang dimaksudkan Dr Mahathir," katanya di Facebook.

Baris berkenaan adalah sebahagian daripada 36 baris lain yang ditulis dalam gaya sajak oleh Ahli Parlimen Langkawi itu yang juga bekas pengerusi Bersatu ketika mendedahkan nama parti politik barunya - Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang).

Reply
avatar
August 13, 2020 at 9:35 PM delete

Assalamualaikum Nama saya Kemala Jayachandra Dari Jakarta selatan Indonesia e-mail: kemalajayachandra438@gmail.com Saya berterima kasih kepada ALLAH untuk membuat kesedihan saya berakhir melalui RYAN CEANIC LOAN FIRM untuk beberapa waktu sekarang perdagangan saya telah turun dan saya telah mencari pinjaman besar untuk meningkatkan perdagangan saya kembali, saya telah ditipu berkali-kali semua janji saya pada pinjaman tetapi mereka selalu menipu dan berbohong kepada saya, jadi saya bertemu RYAN CEANIC dan memberi saya pinjaman Rp. 1 milyar (Rp1.000.000.000), saya hanya melakukan pembayaran untuk asuransi pinjaman dan biaya transfer sebelum pinjaman saya ditransfer ke akun saya, mereka yang mencari pinjaman harus berhati-hati karena 75% dari pinjaman online itu palsu, mereka yang mencari pinjaman harus menghubungi RYAN CEANIC LOAN FIRM adalah 100% peminjam pinjaman online, E-mail: ryanceanicloanfm@protonmail.ch Whatsapps: +4915772501298

Reply
avatar
Anonymous
August 14, 2020 at 12:13 PM delete

Masa berkempen PRU 14, berderai derai air mata..laa ni bersajak bagai. Jgn ikut hati lagi , pikir sendiri!

Reply
avatar
August 14, 2020 at 8:07 PM delete

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor togel.nya yang AKI
berikan 4 angka [0840] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI.
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu AKI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka main togel
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA WARSITO,,di no (((085-342-064-735)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang togel 570 JUTA , wassalam.


dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri....







Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini !!!!


1"Dikejar-kejar hutang

2"Selaluh kalah dalam bermain togel

3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi togel


4"Anda udah kemana-mana tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat


5"Udah banyak Dukun togel yang kamu tempati minta angka jitunya
tapi tidak ada satupun yang berhasil..







Solusi yang tepat jangan anda putus asah... KI JAYA WARSITO akan membantu
anda semua dengan Angka ritual/GHOIB:
butuh angka togel 2D ,3D, 4D SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO MAGNUM / dijamin
100% jebol
Apabila ada waktu
silahkan Hub: KI JAYA WARSITO DI NO: [[[085-342-064-735]]]


ANGKA RITUAL: TOTO/MAGNUM 4D/5D/6D


ANGKA RITUAL: HONGKONG 2D/3D/4D/



ILMU PELET



ILMU SANTET



UANG GAIB



DANA GAIB



DAN PESUGIHAN TUYUL

Reply
avatar
Anonymous
August 15, 2020 at 3:41 PM delete

TANGKAP DAN DAKWA TUN LIM GUAN ENG TOMMY TOMAS SEGERA

Pertubuhan Gerakan Pembela Ummah (UMMAH), Majlis Perundingan Melayu (MPM) dan NGO-NGO Islam mengingatkan ahli-ahli politik berhenti mencampuri urusan politik dalam perundangan negara.

Ini termasuk amalan pendakwaan terpilih di dalam badan perundangan negara.

Pengerusi Biro Politik MPM, Shahbudin Embun berkata, sekiranya sistem perundangan negara dikawal oleh ahli birokrat.

Malah katanya, sistem perundangan negara merupakan Badan Perundangan dan Sistem Kehakiman Negara yang sepatutnya bebas dari sebarang campur tangan politik (Separation Of Power). Bila Executive campuri urusan Legalslatif kesalahan dalam Perlembagaan Negara

“Tidak pernah berlaku dalam sejarah perundangan negara bahawa kuasa politik mencampuri urusan mahkamah secara terang-terangan,” ujarnya dalam sidang media khas di Wisma Majlis Perundingan Melayu di sini, petang tadi.

Beliau berkata demikian susulan pendedahan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-undang) Dato’ Takiyuddin Hassan pada 10 Julai lalu di Dewan Rakyat berhubung dua pemimpin Pakatan Harapan (PH)dan seorang bekas pemimpin PH dipercayai menyalahgunakan kuasa sewaktu menjadi kerajaan.

Mereka adalah bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, bekas Menteri Kewangan Lim Guan Eng dan bekas Peguam Negara Tan Sri Tommy Thomas dikatakan terlibat dalam campur tangan kes 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) pada tahun 2018.

Menurut Takiyuddin, terdapat beberapa pucuk surat diminitkan oleh Tun, Guan Eng dan Tommy kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya membatalkan pembekuan aset taikun hartanah, Tan Sri Lim Soon Peng yang mempunyai kaitan dengan kes berkenaan.

Berhubung perkara itu, Shahbudin dari MPM, UMMAH dan NGO-NGO Islam berhasrat menyerahkan satu memorandum khas kepada Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin pada 19 Ogos depan.

Beliau juga memohon pihak berkuasa menjalankan siasatan salahguna kuasa yang membabitkan tiga individu bekenaan tanpa rasa gentar dan pilih kasih.

Katanya turut menegaskan sekiranya berlaku salahguna kuasa tindakan pendakwaan hendaklah dilakukan dengan segera.

“Perdana Menteri pada waktu itu diberi kuasa sebagai Perdana Menteri Malaysia menggunakan kedudukannya untuk mengatasi arahan atau peruntukan undang-undang iaitu mempunyai kepentingan dalam sesuatu perkara,” kata Mohd Zai.

Justeru itu katanya, perkara ini hendaklah disiasat mengikut Sesyen 23 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), 2009 iaitu salahguna kuasa

“Jadi kita akan serahkan kepada SPRM supaya perkara ini disiasat tanpa terpilih dan disiasat dengan telus,

Reply
avatar
Anonymous
August 15, 2020 at 4:17 PM delete

Muafakat Nasional...penyatuan Ummah yg digeruni kapir2 dan barua2 kapir.

Reply
avatar
Anonymous
August 15, 2020 at 9:28 PM delete

Kelakar aku baca komen2 sekor anjing tajaan dapigs nak "divert" citer kes tuan besar dia yg terang2 PENCURI, PERASUAH dan PENIPU dan sekarang dgn bini dia sekali akan keluar masuk mahkamah...tapi anjing dok citer pasal kes2 UMNO dan PAS. Seolah nak org tukar citer drp bercerita tentang bos kapir dia Joseph lim.

Nampak sgt ko anjing tajaan dapigs.

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2020 at 12:34 AM delete

Kes lge tu, hakim x jatuh hukum lagi la bahlol!
Kes najib yg dah jatuh hukum ko xnak meroyan pulak. Tu kes zahid, ko xnak melalak ke setan??

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2020 at 9:07 AM delete

kahkahkahkah

Dah ambik ubat ke blom? Marah betul bila sebut pasal lim goon eng anak lim kit sial tu.

Berjuwang habis2an demi kapir dapigs last2 Tanah Melayu TETAP dipimpin oleh RAJA2 MELAYU dan kerajaan UMNO dan PAS. Tu yg buat barua kapir dapigs meroyan mcm terkena sawan babi.

Tak pergi DUN Slim untuk mempertahankan "mandat" rakyat ke?
Oh ye tak ye....KECUT TELOQ rupanya PH walaupun dulu katanya TELOQ depa TELOQ TITANIUM!

kahkahkahkah

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2020 at 10:10 PM delete

Tak payah pegi mahkamah dah nyata rasuah. Kes banglo tanpa kolam 2x5 kes khir toyo. Kes terowong dpt 10%.
Tak akan mgkin terlepas gone end pujaan hati mahacai phanceng...hihihi

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2020 at 10:11 PM delete

Jelas salahguna kuasa si tun mangkuk dan konco2 nya. Cakap bukan main maksum...ptuuiiih!!!

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2020 at 10:13 PM delete

Ko cari dlm fb n google jer.
Atau semak dlm fb bossku...

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2020 at 10:15 PM delete

Atok dan anak2 pon sama. Gone end pon sama. Bukan potong tangan....kepala bana mrk pon potong sekali. KAKI KENCING!!!

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2020 at 10:16 PM delete

Sabar...biar kita cuba di kelantan klu menjadi. Harap dapigs dan khadam panxxx sokong!

Reply
avatar
Anonymous
August 16, 2020 at 10:19 PM delete

Anak, proksi dan kroni diutamakan...
Raykat dikencing-kencingkan...

Motto tun mangkuk dan dapigs

Reply
avatar
Anonymous
August 17, 2020 at 9:06 AM delete

Fuu..ramai btl jatuh hukum kat guan eng. Hakim pun x putuskan apa2 lg..
Ni la melayu..ngumpat dan fitnah dah jadi bualan harian. Dosa sesama mahkluk berat nak pikul wehh..

Reply
avatar
Anonymous
August 17, 2020 at 9:15 AM delete

Anon@906am

Pandainya awak! Org hormat azan mcm gone end tentu tak berdosa kan? Kalau org lain takper, belum dakwa pun dah boleh jatuh hukum, tak dosa. Gone end dan kawan2 dia memang x kenal dosa. Hahaha..

Reply
avatar
Anonymous
August 17, 2020 at 9:19 AM delete

Budak panjat pagar pun dah samakan lge sebaris dgn idola teloq titanium sebagai negarawan. Agaknya dah mereng kerana ngadap SPRM berkali kali.

Reply
avatar
Anonymous
August 17, 2020 at 9:21 AM delete

Suka hati aku lah nak jatuh hukum kat nobita. Ko histeria mcm kena sampuk hantu kopek pe hal?

Reply
avatar
Anonymous
August 17, 2020 at 9:26 AM delete

Barua2 kapir join DAP terus jadi bodoh utk mempertahankan Da Laoban. Pasang bendera terbalik pun tak salah. Jadi kurang ajar! Cuba gantung kau dgn kepala ke bawah, okey rasanya?

Reply
avatar
Anonymous
August 17, 2020 at 10:01 AM delete

Kena batang idung pesek tokong guna alasan hakim belum jatuh hukum. Ngompat berdosa lah, fitnah harian lah. Ada aku peduli? Kesian..tension ya?

Reply
avatar
Anonymous
August 17, 2020 at 10:39 AM delete

Cina Mudah Lupo..!! kikikiki..

Lim Guan Eng dalam kenyataannya hari ini berkata, kerajaan harus melaksanakan satu lagi pusingan langkah-langkah kewangan pasca Covid-19 seperti suntikan dana berjumlah RM45 bilion yang dilakukan pada awal bulan April.

Bekas Menteri Kewangan itu menambah, penyusutan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada suku kedua iaitu 17.1%, terburuk dalam sejarah memerlukan satu lagi pakej rangsangan ekonomi berjumlah RM45 bilion bagi memerangi kemelesetan ekonomi Covid-19.

”Eh… Malaysia bukan sudah bankrap bawah BN dahulu ke?” tanya bekas Perdana Menteri itu.

Tun dan Lim Guan Eng pernah mintak bon samurai dan panda sebab Malaysia dah bangkrap..!!

Siapa kata Melayu mudah lupo, orang Cina pun mudah lupo juga..!!

Najib berkata, dahulu, PH yang mengumum kanMalaysia tiada risiko kemelesetan ekonomi walaupun Covid-19 mengancam.

Najib Tun Razak

Reply
avatar
Anonymous
August 17, 2020 at 11:36 AM delete

Abe Jib, jgn lah disakat2 nobita. Nanti ada lagi sidang akhbar penuh ayaq mata boya! Cadangan nobita buat bond pak pandir pula utk RM 45 bilion?

Reply
avatar
Anonymous
August 17, 2020 at 8:34 PM delete

Terimakasih UMNO dan PAS kerana Penyatuan Ummah.

Semoga dapigs dan barua dapigs terus menggelupor.

Reply
avatar
Anonymous
August 18, 2020 at 8:30 AM delete

Byk komen fitnah caci maki org kapir dlm ni...ni ke ajaran Islam?

Reply
avatar
August 18, 2020 at 10:52 AM delete

Do you need to hack into any, databaseserver spy on Facebook,Emails, Whatsapp, Viber, Snapchat, Instagram and many more.
I urge you to get in touch with the best people for the job, i have confirm the service when i need to spy on my spouse phone. They are good at Phone Cloning and Bitcoin/binary minning and any other hack job.
Thanks guys for the team work HACKINTECHNOLOGYATGMAILDOTCOM

+12132951376(WHATSAPP)

Reply
avatar
August 18, 2020 at 11:34 AM delete

Do you need to hack into any, databaseserver spy on Facebook,Emails, Whatsapp, Viber, Snapchat, Instagram and many more.
I urge you to get in touch with the best people for the job, i have confirm the service when i need to spy on my spouse phone. They are good at Phone Cloning and Bitcoin/binary minning and any other hack job.
Thanks guys for the team work HACKINTECHNOLOGYATGMAILDOTCOM

+12132951376(WHATSAPP)

Reply
avatar
August 18, 2020 at 11:36 AM delete

Do you need to hack into any, databaseserver spy on Facebook,Emails, Whatsapp, Viber, Snapchat, Instagram and many more.
I urge you to get in touch with the best people for the job, i have confirm the service when i need to spy on my spouse phone. They are good at Phone Cloning and Bitcoin/binary minning and any other hack job.
Thanks guys for the team work HACKINTECHNOLOGYATGMAILDOTCOM

+12132951376(WHATSAPP)

Reply
avatar
Anonymous
August 18, 2020 at 4:36 PM delete

Asalkan bukan kapir DAPIGS anti Islam dan anti Melayu!

Reply
avatar
Anonymous
August 19, 2020 at 7:21 AM delete

PULIS SAHKAN AKUAN SUMPAH LIWAT 3
SAPA SI BACOL YANG PUNYA ANGKARA
RECYCLE SELAGI BOLE ORANG YANG SAMA.?
KAMI TEPOK MKN POPKON KO ORANG GULING2 JLN RAYA YERR..!!


KIKIKIKI.. HAAHHH GADOH LAH SAMPAI MAMPOS... ADA KAMI KISAH..


ALJUB TERUK SANGAT KO KENA MAIN KAT ORANG YANG SAMA... KESIAN KAU..!!

Reply
avatar
Anonymous
August 19, 2020 at 9:42 AM delete

POLITIK PENIPU PEMBOHONG YANG BANGSAT

Jika selama 22 bulan mentadbir, mereka menggesa rakyat supaya mengikat perut dan usah harapkan bantuan kerajaan, pada kali ini mereka benar-benar mahu menyeksa rakyat demi untuk kepentingan politik mereka.

Dr Mahathir dan Anwar Ibrahim pasti tahu kesannya kepada negara dan rakyat sekiranya RUU Perbekalan Tambahan 2020 tidak diluluskan.

Segala bantuan yang telah kerajaan umumkan tetapi masih belum diberikan kepada golongan sasaran, akan dibatalkan serta merta kerana kerajaan tidak mempunyai dana.

Siapa yang akan teruk terjejas? Rakyat atau anakcucu kroni yang terjejas..!? Masa memerintah rakyat dipaksa ikat perut konon kerajaan tidak ada duit bila jadi pembangang minta kerajaan tambah 90 billion lulus bajet pembekalan. Pemimpin penipu pH sungguh haprak dan bangsat..!!

Golongan B40, golongan M40, syarikat IKS dan tidak terkecuali syarikat besar!!!

Apa akan berlaku kepada rakyat dan negara ini nanti?

Negara akan berada dalam darurat ekonomi kerana syarikat-syarikat akan gulung tikar dan kadar pengangguran akan meningkat tinggi, kadar jenayah akan melambung tinggi kerana rakyat tidak mempunyai pendapatan untuk menyara keluarga mereka.

Apakah ini yang Pakatan Harapan mahukan???

Malah Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim, masih boleh berbangga dan MEMPOLITIKKAN ISU kerajaan mendapat majoriti tipis dalam undi belah bagi Usul Perbekalan Tambahan 2020!!!

Berpolitiklah secara matang dan jangan sekali-kali memperjudikan negara dan rakyat semata-mata demi kepentingan politik!!!

Sesungguhnya Pakatan Harapan dan blok Bebas yang diketuai oleh Dr Mahathir telah melakukan kesilapan yang cukup besar, merkalah ahli politik yang PALING BANGSAT dalam sejarah politik dunia!!!

Jika kita tak sedar lagi tak tahu lah... Nyata Tun Lim Guan Eng dan Anwar pemimpin haprak dan bangsat.

Elok lah teruskan kes liwat 3 dan hantar Lim Guan Eng dan AlJub ke Sg Buloh dan seko lagi hantar terus dalam lubang kubor selama lamanya.

Reply
avatar
August 19, 2020 at 11:04 AM delete

nama saya Redzuan Sarina Binti dari PULAU PINANG,
MALAYSIA. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Rossa kerana membantu saya mendapatkan pinjaman. selama tiga bulan, saya telah mencari pinjaman untuk melunaskan hutang, setiap orang yang saya temui ditipu dan mengambil wang saya sehingga akhirnya saya melihat kisah Cik Masitah Ayob dan alamat laman web syarikat yang dikongsinya. Syarikat itu kemudian memberi saya pinjaman sebanyak RM470,000 yang saya minta. syarikat juga dapat membantu anda. kerana syarikat itu juga telah menolong beberapa rakan saya yang lain. Sekiranya anda memerlukan bantuan kewangan, sila hubungi syarikat ROSSA FINANCE melalui e-mel: Rossastanleyloancompany@gmail.com
Whats-app Syarikat Mother Rossa: +1 (914) 529-5708.
Syarikat itu tidak tahu bahawa saya melakukan ini dengan menyebarkan niat baik syarikat kepada saya, tetapi saya merasakan saya harus membagikannya kepada anda semua untuk membebaskan diri daripada penipu, berhati-hati dengan peniru dan hubungi syarikat pinjaman yang betul. Di bawah ini adalah kata-kata semangat bagi mereka yang mencari pemberi pinjaman swasta yang jujur ​​dan jujur.
"jika anda memerlukan pinjaman untuk membayar kredit dan hutang? Adakah anda memerlukan kewangan untuk menubuhkan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk melaksanakan projek besar? Adakah anda memerlukan pinjaman kuliah? Adakah anda memerlukan dana untuk pelbagai tujuan lain?" ? Inilah e-mel saya untuk sebarang pertanyaan mengenai ibu rossa,
e-mel saya: redzuansarinabinti2020@gmail.com
E-mel ibu rossa: Rossastanleyloancompany@gmail.com
nombor telefon bimbit +601616345654
Terima kasih kerana membaca dan selamat maju jaya

Reply
avatar
Anonymous
August 19, 2020 at 7:20 PM delete

Anon 10.13. Info dr najib rupanya. Kah355
Najib dlm fb suma benda tau.
Dalam mahkamah, suma benda x tau..pelik aku. Mcm ni pun ada walaun percaya lg. Har355

Reply
avatar
Anonymous
August 19, 2020 at 7:22 PM delete

Kluster turki bakal muncul

Reply
avatar
Anonymous
August 19, 2020 at 7:51 PM delete

Kluster taik anjing dapigs

Reply
avatar
August 19, 2020 at 9:05 PM delete

Are you desperately in need of a hacker in any area of your life??? then you can contact; ( HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM ) services like; -hack into your cheating partner's phone(whatsapp,bbm.gmail,icloud,facebook, twitter,snap chat and others) -Sales of Blank ATM cards. -hack into email accounts and trace email location -all social media accounts, -school database to clear or change grades, -Retrieval of lost file/documents -DUIs -company records and systems, -Bank accounts,Paypal accounts -Credit cards hacker -Credit score hack -Monitor any phone and email address -Websites hacking, pentesting. -IP addresses and people tracking. -Hacking courses and classes CONTACT THEM= .HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM WHATSAPP +12132951376(WHATSAPP) my services are the best on the market and 100% security and discreet work is guarante

Reply
avatar
August 19, 2020 at 9:07 PM delete

Are you desperately in need of a hacker in any area of your life??? then you can contact; ( HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM ) services like; -hack into your cheating partner's phone(whatsapp,bbm.gmail,icloud,facebook, twitter,snap chat and others) -Sales of Blank ATM cards. -hack into email accounts and trace email location -all social media accounts, -school database to clear or change grades, -Retrieval of lost file/documents -DUIs -company records and systems, -Bank accounts,Paypal accounts -Credit cards hacker -Credit score hack -Monitor any phone and email address -Websites hacking, pentesting. -IP addresses and people tracking. -Hacking courses and classes CONTACT THEM= .HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM WHATSAPP +12132951376(WHATSAPP) my services are the best on the market and 100% security and discreet work is guarante

Reply
avatar
August 19, 2020 at 9:08 PM delete

Are you desperately in need of a hacker in any area of your life??? then you can contact; ( HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM ) services like; -hack into your cheating partner's phone(whatsapp,bbm.gmail,icloud,facebook, twitter,snap chat and others) -Sales of Blank ATM cards. -hack into email accounts and trace email location -all social media accounts, -school database to clear or change grades, -Retrieval of lost file/documents -DUIs -company records and systems, -Bank accounts,Paypal accounts -Credit cards hacker -Credit score hack -Monitor any phone and email address -Websites hacking, pentesting. -IP addresses and people tracking. -Hacking courses and classes CONTACT THEM= .HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM WHATSAPP +12132951376(WHATSAPP) my services are the best on the market and 100% security and discreet work is guarante

Reply
avatar
Anonymous
August 19, 2020 at 11:55 PM delete

Ko ni mcm biasa je main dgn taik anjing..kah355

Reply
avatar
Anonymous
August 20, 2020 at 12:50 AM delete

minggu lepas kata ramai yang kuar bersatu masuk pejWANG depa kata bersatu lumpuh mampos daah kikikiki..

skg berapa jota ahli parti pejWANG brrapa ribu cawanfan dah tubuh.. berapa jota bahagian dah ada ceciter..!!

kikikiki

... ceciter brapa jota dah ahli pejWANG..!?

Reply
avatar
Anonymous
August 20, 2020 at 11:00 AM delete

Aik..td jumpa komen ni kat blog ibnu hasyim..sini pun ada..bape byk blog ko copy paste daa..?

Reply
avatar
Anonymous
August 20, 2020 at 3:40 PM delete

kopi pes tak penting yg penting ko jawab daaaa... jgn alih tiang goll hahh

Reply
avatar
Anonymous
August 20, 2020 at 5:37 PM delete

Biar aku jawapkan..ahli parti atok dah ada 10 jota..haha355x
Lembu2 pasumno pulak dah bape jota?

Reply
avatar
Anonymous
August 20, 2020 at 6:05 PM delete

Betul ke 10 jota? Kira betul2!

Kalau sifu tohkong pun boleh salah titik perpuluhan, apatah lagi level bawah2an barua gone eng!

Reply
avatar
August 20, 2020 at 9:35 PM delete

HARI BAIK KEPADA ANDA SEMUA
Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk menyelesaikan keperluan kewangan anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman, kami boleh dipercayai, cekap, cepat dan dinamik, dengan jaminan 100% juga diberikan (euro, pound, dolar, Pesos dan Rp.) Dan berikan juga pinjaman pada semua jenis mata wang kadar faedah kami yang terpakai untuk semua pinjaman adalah (2%) jika anda berminat hubungi kami. melalui (belindachristopherloancompany@gmail.com) untuk Perkhidmatan yang disediakan merangkumi:
Pembaikan rumah
Pencipta Pinjaman
Pinjaman Penyatuan Hutang
Pinjaman Perniagaan
Pinjaman peribadi.
pinjaman gaji
pinjaman perubatan pinjaman percutian pinjaman harta tanah
berminat harus menghubungi melalui belindachristopherloancompany@gmail.com atau Whats-app +1 (347) 797-0786 untuk kebebasan kewangan anda.

Reply
avatar
Anonymous
August 20, 2020 at 10:33 PM delete

Tak sangka penduduk langkawi tak percaya pada Tun dan PEJUANG. Penduduk Langkawi memberitahu mereka mungkin tidak akan memilih Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) kerana tidak jelas tujuan parti itu perlu ditubuhkan.

Mereka merasakan keputusan bekas perdana menteri menubuhkan parti baharu bukan saja tidak tepat, tetapi sukar mengatasi parti-parti Melayu lain yang kini bergabung atas nama Muafakat Nasional.

Anak jati Langkawi Putra Iqmal Hashim berkata Pejuang mungkin sukar dapat sokongan rakyat walaupun nama Dr Mahathir popular di pulau bebas cukai itu.

“Apabila Pas dan Umno bergabung (dalam Muafakat Nasional) sejak tahun lepas, mereka sudah menjadi gabungan yang kuat.

“Berdasarkan pemerhatian saya, orang Langkawi pun memang mahu Umno dan PAS bergabung terutama dalam kalangan masyarakat Melayu,” katanya kepada The Malaysian Insight.

Jelas Putra Iqmal, berdasarkan pengamatannya, penduduk Langkawi juga hilang percaya kepada Dr Mahathir kerana ada beberapa manifesto ketika PRU lalu tidak ditunaikan.

Berapa jota Pengikut pejWANG sekarang ini yaaa..!?

Reply
avatar
Anonymous
August 20, 2020 at 10:38 PM delete

Btl la tu..dh siap kira dgn 500 negara menteri air suam..kah kah kah..
Ko pulak lembu pasumno ke bape jota? Kih kih kih

Reply
avatar
Anonymous
August 20, 2020 at 11:16 PM delete

Kan ada anon jwp kat atas. Ahli pejuang dah 10 jota. Ko x gheti heja ke?

Reply
avatar
August 21, 2020 at 5:57 AM delete

Are you desperately in need of a hacker in any area of your life??? then you can contact; ( HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM ) services like; -hack into your cheating partner's phone(whatsapp,bbm.gmail,icloud,facebook, twitter,snap chat and others) -Sales of Blank ATM cards. -hack into email accounts and trace email location -all social media accounts, -school database to clear or change grades, -Retrieval of lost file/documents -DUIs -company records and systems, -Bank accounts,Paypal accounts -Credit cards hacker -Credit score hack -Monitor any phone and email address -Websites hacking, pentesting. -IP addresses and people tracking. -Hacking courses and classes CONTACT THEM= .HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM WHATSAPP +12132951376(WHATSAPP) my services are the best on the market and 100% security and discreet work is guarante

Reply
avatar
August 21, 2020 at 5:59 AM delete

Are you desperately in need of a hacker in any area of your life??? then you can contact; ( HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM ) services like; -hack into your cheating partner's phone(whatsapp,bbm.gmail,icloud,facebook, twitter,snap chat and others) -Sales of Blank ATM cards. -hack into email accounts and trace email location -all social media accounts, -school database to clear or change grades, -Retrieval of lost file/documents -DUIs -company records and systems, -Bank accounts,Paypal accounts -Credit cards hacker -Credit score hack -Monitor any phone and email address -Websites hacking, pentesting. -IP addresses and people tracking. -Hacking courses and classes CONTACT THEM= .HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM WHATSAPP +12132951376(WHATSAPP) my services are the best on the market and 100% security and discreet work is guarante

Reply
avatar
Anonymous
August 21, 2020 at 10:17 AM delete

Ari ni Bersatu kelantan catat 24,000 ahli tinggalkan parti masuk pejWANG

kikikiki... semalam depa kata ahli pejWANG 10 jota, ari ni tambah 24,000 lagi yg keluar Bersatu...



Fuyoooo total ahli pejWANG dibawah kuasa atok dan boboi sebanyak 24 jota





fuyiiiiooooo ramai giler tu...!!



mati la nak MN macam ni...



kikikiki...

Reply
avatar
Anonymous
August 21, 2020 at 11:08 PM delete

Mati la MN. Kena kambus cepat2..kikiki 355x

Reply
avatar
Anonymous
August 22, 2020 at 8:06 AM delete

2,000 ahli Bersatu Melaka pula istiyhar keluar parti hari ini.


Maakk aai ramai dah ahli pejWANG kali ini...

total kemasukkan ati ni hampir 2 jota orang


Total kesemua ahli pejWANG dlm seminggu

jota jota ahli... sbb dah terkira ramai nyer


kikiki

Reply
avatar
Anonymous
August 22, 2020 at 11:58 AM delete

Ustaz Kazim kenali semut dan anai anai, Walau anai tu dah renta tetap reput kayu dimamahnya.

Dalam bahasa mudah jangan kena kencing 2 kali oleh anai tua tu lagi

“Ambil pengajaran dalam al-Quran, kenalilah siapa semut, siapa anai-anai dalam masyarakat kita,” kata pendakwah terkenal, Datuk Mohd Kazim Elias.

Menurutnya, semut yang sering hurung gula merupakan makhluk yang dicipta ALLAH SWT untuk menjaga rumah daripada diserang anai-anai.

Menurutnya, analogi itu boleh digunakan masyarakat supaya bijak memilih pemimpin mana yang baik dan memudaratkan.

“Kita ada al-Quran sepatutnya kita gunakan sebagai ilmu kita, perbandingan kita dan semua ada dalam itu (kitab).

“Melihat pada semut dan anai-anai, kalau banyak membaca dan mengkajinya, dia akan faham. Jadi siapa semut siapa anai-anai?” katanya ketika ditemui pada Program Ceramah Perdana sempena Maal Hijrah di Dewan Semai Bakti, Felda Trolak Selatan di sini semalam.

Mohd Kazim berkata, penganjuran ceramah agama itu diharap dapat meredakan bahang kempen yang rancak berlangsung di Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Slim itu.

Reply
avatar
Anonymous
August 22, 2020 at 4:06 PM delete

Tu yg muyidin tgh mintak nyawa dgn umno..kah3

Reply
avatar
Anonymous
August 22, 2020 at 4:08 PM delete

So bila lebai Q7 tu nk letak jawatan? Kah355x

Reply
avatar
August 22, 2020 at 7:04 PM delete

Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

Reply
avatar
August 22, 2020 at 9:11 PM delete

Selamanya org ingat ...sensitip betul aku org yg redah kuarantin covid 19.

Reply
avatar
August 23, 2020 at 11:03 AM delete

Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

 Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

Reply
avatar
Anonymous
August 23, 2020 at 2:06 PM delete

dia menteri lantak dia ler... kalau ko pi taji DAP kat Sarawak yg tak reti bahasa tu ada jugak pahala masyuk..


kikikikki

Reply
avatar
Anonymous
August 23, 2020 at 7:17 PM delete

Teloq titanium cakap berdegar degar bab menghina Melayu dan Islam je.

Bab kapir dapigs Teloq titanium akan diam seribu bahasa.

Di situ kita boleh buat deduction mereka adalah BARUA kapir dapigs.

Reply
avatar
Anonymous
August 24, 2020 at 11:33 AM delete

Anjing2 pasumno berjuang bermati matian mempertahankan lebai langgar Sop. Kah355x
Sila lah menyalak sampai tercabut anak tekak!

Reply
avatar
Anonymous
August 24, 2020 at 4:28 PM delete

dia org ok jer.. yg tercabut anak tekak
walaun unta kikikiki..

suma salah... bila org tua salahguna kuasa surat kat taikun cina smpi skg mcm sial bisu...


. bila nak PRU ni.. rakyat dah bosan dng org tua celaka ni... ada dua tiga ekor orang tua celaka perlu disimen terus

Reply
avatar
Anonymous
August 24, 2020 at 6:17 PM delete

Kes arwah adib pun dah senyap

Reply
avatar
Anonymous
August 24, 2020 at 6:33 PM delete

Pemandu lori yang berulang-alik menghantar sayur ke Singapura pun tidak perlu kuarantin diri, kata Tuan Ibrahim Tuan Man sebagai hujahnya mempertahankan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Dr Khairuddin Aman Razali.

Timbalan Presiden PAS itu berkata, apa yang paling penting, meskipun Khairuddin tidak melakukan kuarantin wajib selama 14 hari selepas pulang dari Turki, namun dia bebas daripada Covid-19 dan tidak menyebarkan wabak berkenaan.

“Tiap-tiap hari lori bawa sayur masuk Singapura, kena kuarantin ke tak?


kikikiki.. deyyy tambiii cari isu membontot ka, pluralis murtad ka, SD 1 SD 2 ka salahguna kuasa Cina Taikun ka baru ada kuat skett...


kikikiki..

Reply
avatar
Anonymous
August 24, 2020 at 9:26 PM delete

anak tekak mana boleh tercabut? Anon 11 34 am kau punya elok je kan, walaupun histeria kat sini?

Reply
avatar
Anonymous
August 25, 2020 at 9:10 AM delete

Drebar lori sayur pakai PPE agaknya. kahkahkah..

Reply
avatar
August 25, 2020 at 11:03 AM delete

I LEONY DORA PATTY dari Perum Ivory, jl. Kendangsari III / 20A, kav.B6, Surabaya, ingin mengucapkan selamat kepada Ibu Rika Anderson Lender atas dana cepat dan uang yang mereka pinjamkan kepada saya tanpa agunan.

Saya mendapat $ 6.214.00 (Rp91.041.936) dari ibu Rika dengan bunga 2% untuk menyelamatkan hidup saya, pendidikan anak saya dan perkembangan usaha.

Kontak melalui email: rikaandersonloancompany@gmail.com
WA + 1-323-689-3663

Email: nyratyy@gmail.com
Negara: Indonesia
Kota: Surabaya
Jumlah: $ 6.214.00 (Rp92.000.000)
Tanggal: 03 Agustus, 2020
Instagram: nyratyy
Twitter: @DoraLeony

Reply
avatar
August 26, 2020 at 12:21 PM delete

Halo semuanya! Bantu saya berterima kasih kepada Bunda Esther

Saya Widodo saya tinggal di Medan di Indonesia, saya telah mencari pinjaman selama beberapa tahun. Saya 6 kali menjadi korban penipuan dengan pemberi pinjaman palsu yang telah menghancurkan hidup saya, saya memang mencoba bunuh diri karena mereka. Karena saya punya hutang dan tagihan yang harus dibayar. Saya pikir ini sudah berakhir untuk saya, saya tidak lagi memiliki perasaan hidup. Saya hampir menyerah, tidak sampai saya mencari saran dari teman SISKA WIBOWO (siskawibowo71@gmail.com) yang kemudian mengarahkan saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal, Ny. ESTHER PATRICK yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 150 juta Rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan pada tingkat bunga lebih rendah dari 2%. (estherpatrick83@gmail.com)

Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya terapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres . silakan hubungi ibu sekarang estherpatrick83@gmail.com

Dan saya tahu sebagian besar dari Anda juga telah menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percayai, Jadi saya tidak dapat menyimpan ini untuk diri saya sendiri sehingga saya harus mulai dengan membagikan kesaksian tentang mengubah hidup ini bahwa Anda dapat menghubungi saya melalui email (widodocepi@gmail.com) Ny. Esther Patrick Saya selamanya Bersyukur atas Segala yang telah Anda lakukan untuk saya.

Reply
avatar
September 10, 2020 at 12:29 PM delete

BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA
Saya Abdullah Nofia yang tinggal di Papua, saya di sini untuk memberi kesaksian seorang Lender Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah ditipu 3 kali berbeda di Internet oleh beberapa pemberi pinjaman yang tidak lain adalah palsu,
Mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah membuat saya membayar banyak kepada mereka sebagai biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan sebesar tidak ada hasil positif. saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan itu sangat membuat frustrasi.

Suatu hari ketika menelusuri internet saya menemukan kesaksian seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan perusahaan pinjaman yang sah, ONE BILLION RISING FUND  dan di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, saya memutuskan untuk menghubungi dia dan menjelaskan tekanan keuangan saya. kepadanya dan jika dia bisa membantu saya untuk berbicara dengan perusahaan,

 Saya kemudian menceritakan kepada mereka kisah saya tentang bagaimana saya ditipu oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeda yang tidak melakukan apa pun selain merampok uang saya. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah untuk tidak menangis lagi karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan saya juga telah membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya mengisi formulir permohonan pinjaman dan melanjutkan dengan semua yang diperlukan dari saya dan saya terkejut, saya diberi pinjaman sebesar Rp 200 juta oleh perusahaan besar ini, ONE BILLION RISING FUND, semua berkat JAMES (direktur transfer), seorang yang takut akan Tuhan. pria dan mentor dan di sini saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi tentang pekerjaan baik mereka dalam hidup saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.
 Jika Anda mencari cara mendapatkan pinjaman, silakan hubungi

NAMA ::ONE BILLION RISING FUNDGmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

                                          HUBUNGI SAYA

Namaku ::::::::: Abdullah Nofia
Gmail::::::::::::::abdullahnofia@gmail.com
Instagram::::::::Abdullah_Nofia
Facebook:::::::::Abdullah Nofia

Bijaksanalah saat Anda mencari pinjaman online

semoga harimu menyenangkan

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive