Setelah Didapati Bersalah.. Najib Bersumpah Laknat Lagi...



Najib Razak mengulangi sumpah laknatnya tidak tahu mengenai RM42 juta dana SRC International dalam akaun banknya, selepas disabitkan bersalah atas 7 pertuduhan rasuah semalam.

<!--more-->Bekas perdana menteri itu menafikan beliau pernah meminta atau ditawarkan wang itu.

“Sebagai orang Islam, wallahi wabillahi watallahi saya tidak meminta, saya tidak merancang atau ditawarkan RM42 juta itu.

“Saya bersaksi kepada Allah, saya juga tiada pengetahuan mengenai jumlah wang itu.

“Begitu juga tiada bukti atau saksi berhubung perkara itu,” katanya dalam kenyataan pendek yang diakhiri lafaz sumpah laknat itu selepas pihak pembelaan dan pendakwaan melengkapkan hujah untuk mitigasi.

Terdahulu, beliau turut membangkitkan pencapaiannya sepanjang 9 tahun menjadi perdana menteri, termasuk prestasi baik Tabung Haji dan Petronas di bawah kerajaan pimpinannya.

Katanya, beliau juga bertanggungjawab memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), yang dilabelkan pengkritik sebagai undang-undang drakonian, tetapi tidak pernah diberi penghargaan secukupnya.

Ahli Parlimen Pekan itu turut mencadangkan sistem lebih telus untuk sumbangan politik.

“Sayangnya, cadangan itu memerlukan sokongan 2 parti, tetapi pembangkang pada masa itu tidak setuju dan cadangan itu akhirnya tidak dapat dilihat.”

Terdahulu, ketika mitigasi, peguam Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili Najib berkata, anak guamnya memberi kerjasama kepada pihak berkuasa yang menyiasat kes itu pada 2015.

“Pada 2018, beliau terus memberi kerjasama kepada polis dan SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) apabila Barisan Nasional tumbang (pada pilihan raya umum) dan siasatan dijalankan semula oleh kerajaan baru, walaupun bekas peguam negara membersihkan namanya daripada sebarang salah laku.”

Katanya, Najib malah tidak pernah menerima sebarang saman trafik.

Beliau berkata, Najib tidak biasa dengan hal ehwal korporat dan benar-benar percaya lembaga pengarah SRC International akan menjalankan tugas mereka dengan baik.

Katanya, Najib tidak pernah terbabit dalam mengendalikan bekas anak syarikat 1MDB itu.

“Jika beliau bersalah, beliau hanya silap mempercayai orang yang sepatutnya mengendalikan syarikat itu. Orang boleh kata beliau terlalu mempercayai mereka.”

Shafee mengulangi beliau berdepan halangan dalam mitigasinya, dengan menekankan beliau tiada masa mengkaji semula penghakiman semalam lapor FMT.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

111 comments

comments
July 29, 2020 at 1:40 PM delete

Teringat zaman budak2 bila lakukan kesalahan takut dihukum rotan oleh ayah sanggup bersumpah...sumpah tak buat ayah....Ex PM pun mcm tu juga...

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 2:11 PM delete

Teringat zaman pemimpin Islam seperti Saddam Hussin yg dituduh berbagai tuduhan termasuk mempunyai Weapons Of Mass Distruction. Tuduhan dibuat oleh kapir2 utk menjatuhkan Kerajaan dan Pemimpin Islam dan sehingga kini, negara Iraq terumbang ambing tak dapat dimajukan. Maka jatuhlah lagi satu NEGARA ISLAM.

Di sini ada parallelnya. Tuduhan bertubi tubi. Yg menuduh adalah kapir dalam negara (DAP dan barua2) dan luar negara. Hukuman telah dijatuhkan menerusi PERSEPSI mendahului Mahkamah dan sebelum selesai proses Rayuan.

Tapi ingat, Saddam Hussein yg dicanang SATU DUNIA sebagai musuh no.1 dan dihukum atas kesalahan yg direka reka dan DIFITNAH. Siapa untung? KAPIR! Siapa rugi? ISLAM!

Kepada barua2 DAP yg beragama Islam, LOOK AT THE BIGGER PICTURE! Jangan terlalu taksub dan termakan fitnah dan hasutan kapir.

Kepada barua2 DAP yg beragama Islam, semasa Saddam Hussein di tangkap, di Iraq ada Iraqis yg bertepuk sorak. Kononnya zaman kegemilangan yg dijanjikan kapir akan membangunkan Iraq. Nama merdu yg diberikan...ARAB SPRING kononnya. Sekarang? Yg bersorak dulu kehilangan nyawa, keluarga, kawan2, pekerjaan, maruah, keselesaan hidup, kebebasan hidup, dll.Dah jadi peminta sedekah dunia hidup atas sedekah negara2 kapir kerana negara2 Islam yg lain satu persatu diserang dgn cara yg sama.

So bersorak la barau2 DAP. Kami yg berpandangan jauh dan boleh membaca permainan kapir DAP hanya boleh berharap kamu akan buka mata dan buka hati kepada kebenaran.



Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 2:15 PM delete

"ISAAC" 1.40pm

Orang Islam tak main sumpah sebarangan. Even masa zaman kanak2, kami sudah diajar supaya tidak bersumpah sebarangan.

Mungkin kapir ye la...sikit2 "I swear...." sikit2 " I swear...."

Lagi satu perbezaan akhlak antara kapir dan Islam.

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 3:16 PM delete

Islam tak menegakkan benang basah dan sokong perasuah...Terimalah kenyataan bersalah tetap bersalah. sadam Hussin itu cerita lain...Kes 1MDB bukan pembangkang saja yang bangkitkan malah dalam Umno dan Pas sendiri. Kalau tak mana mungkin TSMY dan Shafie Afdhal dipecat dari Umno...Taksub membabi buta takkan kemana.

Reply
avatar
July 29, 2020 at 4:52 PM delete

Org islam malas berfikir dan ikut pendapat ketua taksub jer kaitkan dgn kes saddam hussein...islam adalah Alquran dan Hadis Nabi saw...lepas tu baru qias dan ijmak ulama...kes Najib ni dlm Quran dan Hadis dah terang lagi bersuluh....tak perlu cari dalil lain kononnya Saddam husein lah...

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 5:49 PM delete

Unknown la sangat. Unknowleageable la awak ni.

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 6:21 PM delete

Begitu juga lah alasan yg diberi oleh Iraqis yg bertepuk sorak ketika Pemimpibn mereka dijatuhkan oleh kapir2 Barat.
Berbagai justifikasi diberikan.

fikir2 la....kenapa Najib dijadikan sasaran puak2 kapir DAP sedangkan Mahathir yg dituduh berbagai oleh DAP di zaman beliau memerintah dgn tuduhan yg lebih besar tetapi sekarang kerana nak jatuhkan Najib, sanggup menghalalkan dan melupakan segala kesalahan Mahathir dan keluarga dan kroni.

Barua2 DAP yg Melayu Islam ikut je rentak DAP. Masa Mahathir "jahat"...maka menyalak la mereka "Mahathir jahat" - Ini termasuklah pemimpin2 PAN

Masa Najib "jahat"...maka menyalaklah mereka "Najib Jahat"
Masa Mahathir "suci"....maka menyalaklah mereka "Mahathir suci"- Termasuklah barua2 pemimpin2 PAN. SEMUANYA DITENTUKAN OLEH DAP!

Masih tak nampak ke permainan DAP? Islam tak larang kita berkerjasama dgn kapir....tapi buka mata dan buka hati ketika kapir mempermainkan dan memperbodohkan kamu.

Kalau betul kamu "anti-rasuah", adakah kamu bertindak menghina Guan Eng dan menetapkan beliau sudah bersalah dalam Kes Terowong dan kes Bungalow beliau yg telah digugurkan semasa pemerintahan regim PH? Atau penghinaan kamu hanya ditujukan kepada pemimpin2 Melayu Islam UMNO/PAS....as per DAP's request?

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 6:44 PM delete

Ye la tu, kalau ikut kata anon 2:15, semua org yg ic nya tulis islam tu tak kan berbohong, mencuri, etc. Tu kes gutu tahfiz liwat snak murid apa cer? Org islam tak kan berdusta atas nsma tuhan la sgt!

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 6:48 PM delete

Anon 2:11, masa saddam pi hantar gas beracun kat rakyat dia ada ko ambik peduli? Ketika bom arab saudi membunuh kanak2 ; wanita kat yemen ada tak ko & pemuda umno hantar bantahan? Tok sah le sembang kencang macam suci sgt.

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 6:50 PM delete

Kes Najib korang dah bersorak dia dah bersalah.

Jom citer pasal terowong pulak?

Oh ye tak ye....DAP suci. Hanya Islam je boleh dikutuk. I wonder if the anonymous guy is actually Siti Kassim? the way she goes ranting about Islam and sekolah Tahfiz projection of her hatred towards Islam.

Dengki dan busuk hati.

Woi, gereja2 SATU DUNIA punya la banyak kes kanak2 kena rogol oleh paderi kau tak tahu ke? Learn to read about world news. Jangan terlalu taksub dengan ajaran Rocketkini.

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 10:16 PM delete

Gila Betul kesan sumpah laknatnya, Semalam Lafaz Sumpah Hari Ini Sabah Melingkup

Antara yang hebat dalam perjuangan Datuk Seri Najib bin Abdul Razak adalah perjuangannya tanpa suara nyaring.

Menulis dengan gigih. Ucapannya yang tenang. Turun kepada rakyat dengan senyum, lambai dan salam-salaman dengan tagline
"Malu ape bossku" mengerunkan musuh dengan ratiban ini salah najib.. najib.. najib bla..bla..!!

Ia membantu meredakan ketegangan pada era peralihan kuasa daripada BN kepada PH.

Tiba-tiba PH jatuh sendiri sebelum baligh. Beruk di hutan tidak kalah dek angin ribut. Tetapi angin sepoi-sepoi bahasa cukup beruk kelepap kebabom jatuh ke sungai.

Begitu juga bila ada pemimpin berkata, sekarang masa bagi UMNO untuk bergerak ke hadapan, melakukan proses perubahan parti dan berharap UMNO tidak akan diseret dalam kes Najib. Dah kenapa dengan si mamat ni..!

Pemimpin yang membuat kenyataan ini perlu faham sejak awal lagi kes ini, Najib tidak pernah mahu menyeret UMNO bersamanya, sebab itulah Pergerakan Pemuda UMNO memuji sikap Najib itu.

Seperkara lagi, PH jangan seronok sangat dengan beranggapan kes Najib ini akan memberi keuntungan politik kepada mereka. Kalau tidak percaya, tunggulah apabila Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) diadakan.

Cukuplah bertahun-tahun Najib dijadikan modal fitnah jijik untuk mereka meraih sokongan rakyat, sampai ada pemimpin mereka siang malam asyik ingat, ‘Najib, Najib, Najib’ sahaja.

Cepat nya kesan sumpah laknat dilihat

"Semalam Sumpah Laknat, Hari Ini Sabah Lingkup...!!


Saya ulang..!!

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 10:39 PM delete

Golongan manusia yg ramai bunuh diri ialah non Muslim. Terlebih pikir atau tersalah pikir atau tak berfikir?

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 10:42 PM delete

Pandainya dikau. Yang beria ia sgt mempertahankan hanat pH yg terlibat kes rasuah, salah laku itu Islamik juga? Jgn berlagak Islamik berpilih.

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 10:43 PM delete

Pendakwa gagal membuktikan siapa yg memasukkan wang rm42juta ke akaun najib.Siapa ahli lembaga src yg memasukkan wang tersebut? Hakim terlepas pandang.

Beberapa pertemuan bertemu kerabat raja saudi utk mengetahui derma rm2.6b telah dilakukan oleh beberapa org saksi termasuk sprm. Hakim tak 'terpandang' bukti pembela.

Dpd 7..satu pon tak lepas
Pelik.....

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 10:44 PM delete

Apa ni ?Buat dosa jgn kaitkan dgn agama atau bangsa.

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 10:47 PM delete

Cerita2 kat Malaysia sudah lah. Nak lagak hero sampai ke Iraq, Arab Saudi, Yemen etc etc etc buat pa? Konon nak tunjuk kita prihatin atas masalah mereka? Itu berpura pura namanya. Konon lebih manusia drp manusia lain.

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 10:49 PM delete

Najib tak pernah dimaklumkan jumlah wang dlm akaun dia kecuali pihak bank.
Perlembagaan mana2 parti memberi mandat dan tidak perlu meroyan bgmana presiden parti memperoleh dana parti. Sama ada akaun parti atau akaun peribadi.
Kalau tak caya...tanya bekas2 presiden parti dan ada yg masih gila nak berkuasa wlpun nampak mcm nak mati.

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 11:00 PM delete

Dlm Islam...bersumpah laknat adalah pilihan terakhir.

Jika emak isaac dituduh berzina dgn nobita. Pihak penuduh meletakkan saksi2 palsu dan ramai yg percaya emak isaac seorg perempuan murahan.

Tiada daya...emak isaac bertawakal dan berserah padaNya sambil bersumpah laknat bhw dia difitnah.

Apa nak takut wlpun ada kapir2 yg tak mampu nak percaya. Hidup mati kita ditanganNya.

Tak spt bakal pm tepi phanceng...
Berkali2 ditangkap meliwat dan beraksi video chinadoll...disaran bersumpah laknat....ada2 jer alasan.

Sama dgn tun mangkuk...
Kalau disuruh bersumpah laknat krn salahguna kuasa mengkayakan anak2nya....tak akan berani!!!

Paling2 pon dia akan kata...anak2nya kaya krn berniaga di luar negara....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 11:54 PM delete

Bersumpah bebagai. Aku penyokong umno. Tapi bukan penyokong ahli umno yg perasuah.
Cerita iraq la mcm bdk bodo je.
Beraumpah la tak tau duit 42 juta.. Tapi tau pulal bukak akaun.. Tau pulak check duit ada nak joli shopping. Dan dah tentu tau gaji pm yg didapati tak dapat kumpul punya cecah berpuluh juta.
Tiba2 jadi tak tau pulak nak report pd bank atau polis sebab ada duit masuk tiba2. Tak tau pulak macam mana nak pulangkan setelah bertahun.
Jujur la. Kalau dah tau duit masuk tiba2..sbg org yg ada kuasa..ada iman.. Bertindakla ikut undang2.

Mari remajakan umno!

Reply
avatar
Anonymous
July 29, 2020 at 11:57 PM delete

Sapa suruh setting duit. Bahasa mudahnya sapa suruh salahguna kuasa dgn penggubahan wang. Sendiri bikin skrg organisasi parti lain lak kena.
Bongok

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 8:08 AM delete

Bahasa mudahnya....ko hasut dan komen byk mana pun AKU TAKKAN PANGKAH DAP(ph) pada PRU15 nanti!

kahkahkahkahkah

Reply
avatar
Budusss
July 30, 2020 at 8:27 AM delete

"Semalam Sumpah Laknat, Hari Ini Sabah Lingkup...!!

"Semalam Sumpah Laknat, Hari Ini Kucing aku beranak...!!

"Semalam Sumpah Laknat, Hari Ini Jiran aku terkentut...!!

"Semalam Sumpah Laknat, Hari Ini Kereta Aku takleh start pasal bateri kong...!!


Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 9:45 AM delete

Waaaahhhh....bersemangat betul cikminah. Akhirnya keluar dari gua.

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 11:38 AM delete

98% wang rm42juta digunakan utk parti dan kebajikan.

Dulu dituduh curi rm2.6b wang 1mdb tapi tiada bukti.Ditukar kpd src tanpa mengetahui siapa pengirim.


Nak remajakan umno...no pblm
Tapi jangan menangguk di air keruh. Cukuplah pengalaman nuar yg pernah bercita2 perkara yg sama.

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 11:40 AM delete

Klu skandal jual lambak tabung haji diadakan rci maka atok pujaannya mgkin menyusul bersama dgn mujahil dan gone end...hihihi

Reply
avatar
July 30, 2020 at 2:59 PM delete

Kalau semua nak kait dgn agama jgn la gelap mata tengok duit lain kali

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 3:39 PM delete

Yaa..Najib sumpah laknat xtau duit ada dlm akaun. Tp dia x sumpah laknat x pakai duit yg dlm akaun tu.

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 3:54 PM delete

Lantak ko la. Ko x kuar ngundi langsung pun org x paksa.

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 3:55 PM delete

Hahaha....Penganalisa Sumpah Laknat.

Kalau ada masa, sila menganalisa terowong ajaib DAP sekali.

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 3:55 PM delete

Sapa kera jaan skrg? So nape x tubuhkan Rci lg?

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 3:58 PM delete

Aku Sayang UMNO/PAS!

Say NO to DAPIGS!

hehehehe

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 4:01 PM delete

Ko yg duk terpekik terlolong terowong3. Pastu suruh org lain analisa. Dah terencat akal ke?

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 4:02 PM delete

Hidup UMNO/PAS!

Semakin hari semakin sayang kepada pemimpin2 Melayu Islam.

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 4:03 PM delete

Lantak ko la!

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 4:06 PM delete

Salah ke org nak menzahirkan rasa sayang kepada Pemimpin2 Melayu Islam? Apasal nak marah sangat ni? kihkihkihkih

Ko nak zahirkan rasa sayang ko kepada Tohkong, silakan. Jangan malu2.

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 4:08 PM delete

Mat sabu pun melayu islam
Moktar snake pn melayu islam
Jamal pak tongkol pun melayu islam.
Bagus la ko..sokong diorg suma

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 4:25 PM delete

Sokong taib mahmud

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 4:36 PM delete

Asalkan bukan tohkong! kihkihkihkih

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 6:33 PM delete

Apsal tak masuk akaun pertubuhan umno?
Apsal setup akaun sendiri.. Company src lepas tu selamba kata utk kebajikan parti.

Tak tau ke ada tatacara kewangan?

Bukak akaun tau. Belanja duit berjuta tau. Duit darimana tak tahu? Org tua2 dlm umno boleh dia gebang. Gaji pun tak logik kalau kumpul dlm masa berapa bulan akaun penuh 42 juta.

Src kes lain ada charge lain dimahkamah. Imdb charge lain jgkk. Otak kasi baca. Tu ahli umno tengah tunggu kes dibicarakan. Sabar karo

Perjuangan utk bangsa melayu dibawah umno perlukan manusia berintegriti. Bukan bershopping anak bini.paham

Hidup umno!

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 6:35 PM delete

Allah pun dia try putar.. Good job jib. Haha

Reply
avatar
Anonymous
July 30, 2020 at 8:26 PM delete

Semoga DSNR sentiasa dilindungiNya.

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 10:05 AM delete

Giler betul kesan sumpah laknat kali ni...

Dua hari lepas sumpah laknat, snap election Sabah onn ke tak onn...!! Macam tak Onn jer Melingkup Sabah



Atok the legend onn ke tak onn snap kat Sabah , kan bakal PM atok kan dari Sabah..


kikikiki..

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 3:52 PM delete

Asalkan jgn peliwat dan mangkuk tua yg lidah bercabang...

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 3:55 PM delete

Sblm ini bapak puak lgbt kata tak sokong piee bedal sebagai peeM9.

Slps dun sabah bubar...dia mintak raykat sabah sokong piee bedal. Kerana piee bedal bakal peeM9 katanya...hihibi

Klu nak kencing...dlm mangkuk tandas
Jgn kencing kepala raykat!!!

Klu kencing kepala mahacai phanceng...silakan
Hihihi....

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 3:57 PM delete

Tak payah analisa...
Banyak sangat bukti...
Kalau terlepas memang sah ada tangan ghaib masih mengawal struktur pemerintahan di negara ini....

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 3:59 PM delete

Sabar cai...
Bergantung pada pm8
Itu pon kalau pm8 tidak dipengaruhi tangan ghaib tua mangkuk sial tu...

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 4:06 PM delete

Klu berintegriti...tegur masa msh berkuasa. Bukan jilat licin

Bila kecundang...meroyan mengutuk seolah2 dia tu bersih sangat.
Masa kena kutuk oleh atok krn kalahkan anak dia...manusia yg dikutuk tegas berdiri di sebelah.

Mengutuk org lain seolah2 dia terbaik....peel 2x5 dgn mantan peliwat dan atok penyamun daddykasi.

Baik diam dan pimpin dgn cara berhemah. Senyap selama 22bulan dan beruntung dpt naik kereta mewah angkat sumpah sebagai menteri.

Jenis manusia yg pantang dipuji dan disanjung sikit. Mula lupa dgn tempat berpijak...

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 4:09 PM delete

Semalam sumpah laknat...masa tu juga atok pujaan hatiku pi bakor rumahnya....Bodoh piang!!!

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 4:26 PM delete

Dh jd pm8 pn takut atok dan dap. Walaun pasumno dgn pm8 sm bahlol! Bodoh betul pasumno. Mcm ni punya pm pn duk sokong lg. Lembu pun xde mcm ni bodoh

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 4:30 PM delete

Tgn ghaib abah ko! Pm8 tu xde konek ke? Spesis sajad ke? Ada kuasa, ada telor, ada walaun bodoh nk mampus mcm ko, bertindak la. Ni duk sibuk kje agih habuan

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 4:31 PM delete

Biar org sabah tentukan. No tebuk atap!

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 4:33 PM delete

Ko sindir azmin ke? Melayu islam gak tu mangkuk!

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 4:34 PM delete

Sokong jemin semburit!

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 4:38 PM delete

Sapa la bapak ko ni? Bodoh betul!

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 6:33 PM delete

Betul lah jgn tebuk atap. Dulu pie bedal tebuk dinding , itu dibolehkan. Hahaha..

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 6:38 PM delete

Kasih sayang
Terlalu indah untuk dikenang
Selamanya
takkan pernah kau buang
Kasih sayang...

Lagu favourite mak aku zaman Sekolah Berasrama Penuh nun di atas Bukit Merbah Seremban

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 8:06 PM delete

Syukur Alhamdulillah...bukan DAP(ph) penjahanam yg memerintah ketika Covid 19 mula mengancam.

Ada hikmahnya disebalik rebutan kuasa antara hatok dan Raja Liwat yg memusnahkan diri tanpa UMNO/PAS perlu buat apa2.

Itu lah yg membuat penjilat DAP tersentap dan meroyan...hahahahahaha

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 8:08 PM delete

"WE HAVE THE NUMBERS!" - Nuar dan atok95 bergilir gilir

kahkahkahkah

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 10:01 PM delete

Hari tu nama Shafiee menjadi sebutan sebagai calon Perdana Menteri Pakatan. Tapi hari ini, peluang Anwar kembali cerah. Yang hilang kemaluan sudah pastinya Tun Mahathir yang mencalonkan Shafiee sebelum ini!!!

kikiki.. kesian atok kan dah kena lagi..


kikikiki..


tepokkkk...!!

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2020 at 11:20 PM delete

Bandingkan berita ini dengan sumpah DS Najib https://www.sinarharian.com.my/article/67019/BERITA/Mahkamah/Saya-belanja-berjuta-juta-tapi-saya-tak-tahu-ia-wang-SRC-Najib

Sithambaram: RM27 juta masuk dalam akaun anda pada Julai, anda berkata anda tidak tahu?

Najib: Ya, Saya tidak tahu yang ia adalah wang SRC, saya hanya mengetahuinya agak kemudian.

Sithambaram: Tetapi anda membelanjakan setiap sen daripadanya?

Najib: Ya

Sithambaram: Adakah anda tahu RM5 juta masuk ke dalam akaun anda pada September?

Najib: Saya tidak tahu, masa itu

Sithambaram: Tetapi anda membelanjakan setiap sen daripadanya?

Najib: Ya

Reply
avatar
Anonymous
August 1, 2020 at 7:56 AM delete

SAYA TAK MAHU KES SAYA DI GUGUR KAN SEPERTI PH GUGURKAN KES BANGLO ITU.
I AM READY.. ARE YOU READYY.!!

Sebaliknya jika keputusan di Mahkamah Tinggi tidak memihak

kepada saya, sudah tentu saya akan membawa kes ini ke Mahkamah Rayuan untuk penghakiman yang adil oleh panel tiga hakim dan bukan seorang hakim seperti keputusan esok.

2 tahun yang berlalu ini bagaikan kegelapan dengan permainan politik kotor dan kekejaman PH.

Hanya dengan sinar daripada sokongan rakyat selama ini yang memberikan saya kekuatan untuk bangkit melawan dan mendorong saya terus ke hadapan.

Terima kasih saudara-saudari.

Saya tidak putus asa.

Ya, lepas ini kita ke Mahkamah Rayuan.

Saya sudah bersedia. I am ready. Are you ready..!?

Saya tidak mahu mana-mana kes saya digugurkan seperti kerajaan PH menggugurkan kes rasuah Lim Guan Eng walaupun sudah bermula prosiding di mahkamah.

Demi DAP dan Lim Guan Eng, undang-undang dan sistem kehakiman dimainkan begitu sahaja oleh PH.

Saya tidak mahu. Saya tidak mahu. Saya tidak mahu.

Saya mahukan keadilan. Saya mahu membersihkan nama saya.

Setiap manusia yang dicipta Allah akan diberi musibah, ujian atau dugaan hidup di dunia.

Ujian Allah datang dalam pelbagai bentuk.

Betapa sukar atau berat.

Hadapilah dengan hati yang tenang dan tidak berputus asa.

Kerana sesungguhnya Allah menyayangi kita dan akan memberkati kita.

Yang benar..

Najib Razak

Reply
avatar
August 1, 2020 at 9:54 AM delete

Kau nk jdi barua bodo najib..buat la sorang2..jgn babitkan rakyat terbnyak..otak kau sma la ngn mcik yg terjerit bingai SRC tu utk bantu ank yatim..sial

Reply
avatar
Anonymous
August 1, 2020 at 10:24 AM delete

Okay. So skrg apa citer?

Reply
avatar
Anonymous
August 1, 2020 at 10:26 AM delete

Najib dh jatuh hukum. Zahid punya hukum tggu ms nak jatuh. Haa tepok...!!

Reply
avatar
Anonymous
August 1, 2020 at 12:34 PM delete

Bring it onn...

no more waste your time...

Reply
avatar
Anonymous
August 1, 2020 at 2:34 PM delete

Dah buat appeal on his convictions and sentencing. Tunggu je lah. Takkan tak baca news?

Reply
avatar
Anonymous
August 1, 2020 at 4:36 PM delete

Nak panggil org "bodoh" pun, panggil lah. If that makes you feel better about yourself. Aku noticed this same guy suka panggil org "bodoh" di sini dan blog2 lain. Sesiapa yg tak menyokong tuan daPIGS, dipanggil "bodoh".

Itu lah ajaran dan amalan daPIGS. Kurang ajar dan biadap.

So undi "bodoh" aku adalah mana2 parti ASALKAN BUKAN DAPIGS DAN BARUA DAPIGS!

Reply
avatar
Anonymous
August 1, 2020 at 4:51 PM delete

Apa yg ko merepek ni setann?? Org x peduli pun ko undi sapa. Org cuma pelik nape la walaun pasumno bangang x berkesudahan. Dah tu asalkan bkn dapigs, siap ngaku bodoh lg. Kah355

Reply
avatar
Anonymous
August 1, 2020 at 8:39 PM delete

Yang kau pandai sangat ke? Takkan sebab najib dan beberapa org, seluruh parti terjejas? Buat salah tanggung sendiri.

Reply
avatar
Anonymous
August 1, 2020 at 10:26 PM delete

Bkn pencacai termasuk lebai kata najib kena fitnah ke?

Reply
avatar
Jho lo da jdi HULK hijo plk
August 1, 2020 at 11:52 PM delete

Apa cite KAPAL equanimity Ni..

Dah KARAM kt LANGKAWI ke?

Ni musim bulan redup, JHO LO xbole jdi BRUANG lgi.

Bile KPN nk tgkap jho lo??

Da abis DISEMBER 2019 Ni

Makan GAJI BUTA ke?

Reply
avatar
August 2, 2020 at 4:26 PM delete

Nama..Brian Günter Haugen
Tinggal di ..... Rhine-Westphalia Utara
Profesion ...... ahli perniagaan
Jumlah pinjaman .... € 250,000
Faedah pinjaman .... 1%
Agama: Katolik
E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

Dikatakan bahawa hidup hanya dapat dinikmati sepenuhnya jika ada penderitaan dan keperitan. Saya gembira dan bersyukur kerana saya bersama Mizuho Bank, Ltd. Branch Düsseldorf menerima pinjaman sebanyak € 250,000 dalam akaun bank. Adakah anda seorang lelaki atau wanita yang telah memohon pinjaman dan telah ditolak oleh bank anda? Saya ingin memberitahu anda hari ini bahawa anda boleh mendapatkan pinjaman dari syarikat dalam talian terbaik dan anda tidak perlu mengisi banyak dokumen, mereka juga mempunyai kadar faedah 1% yang baik. Saya diperkenalkan dengan SYARIKAT PINJAMAN AASIMAHA ADILA oleh seorang rakan yang telah menerima pinjaman daripada mereka. Saya memerlukan wang tunai dan pergi ke bank saya. Mereka memberitahu saya bahawa kerana kredit buruk saya tidak layak mendapat pinjaman, dan kadar faedah bank tinggi. Saya gembira sekarang kerana dapat membina perniagaan besar impian saya. Pembayaran saya akan bermula tidak lama lagi. Berhentilah membuang masa dengan bank perdagangan dengan kadar faedah yang tinggi dan terapkan AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM untuk mendapatkan dana pinjaman anda. Mereka sangat pantas mendapatkan pinjaman yang diluluskan dan memberi kredit ke akaun anda pada hari yang sama dengan permohonan. Tidak, terlalu banyak proses dan prosedur yang terlibat, seperti halnya bank. Syarikat pinjaman tidak tahu bahawa saya berkongsi berita baik ini. Anda boleh menghubungi mereka melalui e-mel.
Mohon sekarang ..... (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

Reply
avatar
Anonymous
August 2, 2020 at 5:37 PM delete

Asalkan bukan dapigs dan barua2 dapigs.

Reply
avatar
Anonymous
August 2, 2020 at 5:38 PM delete

22 bulan di bawah kerajaan CILAKA dapigs sudah cukup!!

No more Dogs And Pigs!

Reply
avatar
Anonymous
August 2, 2020 at 8:11 PM delete

Betul tu. Mari semua kembali zaman najib dan first lady kak ros. Pejuang islam melayu sejateyy.
Hidup umno

Reply
avatar
Anonymous
August 2, 2020 at 8:37 PM delete

Skrg jd khadam mca

Reply
avatar
August 2, 2020 at 10:55 PM delete

Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

Reply
avatar
Anonymous
August 2, 2020 at 11:43 PM delete

Mungkin Pekan akan kosong kan kerusi tapi no hal sebab anak nya pasti mengisi kekosongan yg ditinggalkan sementara oleh bossku

klu tokong boleh amik anak , anak menantu, kapal sink boleh amik gobin sink, brother bole amik anak isteri , atok bole angkut boboi... maka anak Bossku bole ganti sementara di Pekan insyallah anak bossku pasti dapat majority maha besar...

kikikiki..


sooo whattt...!!??

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2020 at 8:15 AM delete

Parlimen kampung blh la. Itu pun selamat sebab undi tentera kat kuantan

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2020 at 8:17 AM delete

sooo whattt is your problem...!?

and who's cares

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2020 at 8:24 AM delete

Tahniah PKR tidak letak calon di PRK Tg Malim... biarkan atok Bersatu Blackout yg bertanding..

Sebab nya mudah... atok dah berulang kali nak tubuh kononnya parti baru dan di ulang ulang beratus kali sepaya walaun hadam.. sebenarnya atok nak tubuh parti baru tu hanyalah dummies saja... tujuan sebanarnya nak hijack UMNO dan Mufakat Nasional dalam Pakatan Nasional.

Bila PKR tidak meletakkan calon nya maka apakah atok akan bertanding di Tg Malim nnti guna Parti Baru yang diylanv ulang beratus kali itu..

Ini bukan sembarangn lidah bercabang tauuu...!!!

Nnpk btother makin cerdik sikit nak kenakan atok kau tu...kikiki


Hahahha tepokkkkk...!!



Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2020 at 8:41 AM delete

Ko dah kena badi Dap ni. Baik ko gi berubat. Teruk sgt dah ni

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2020 at 11:01 AM delete

Kalau Mahyuddin memain kan UMNO dlm isu bossku dan yg lainnya bentang belanjawan negara nanti harap 4 atau 5 orang MP UMNO tak hadir kan diri utk sokongan usul belanjawan negara nnti di dewan parlimen atas alasan alasan yang munasabah..

kau main umno , umno main balik lahhh

Jom PRU

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2020 at 12:27 PM delete

Jom PRU..lama kelamaan aku mcm x caya kat muhyiddin. Nak tunggu perlantikan Pengerusi SPR. Skg achee kata berita pelesu. Kita tunggu je

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2020 at 12:29 PM delete

Gang atok kau masuk bertanding PRK Slim guna simbol apa ek? Lidah terjelir mcm Rolling Stone ke?

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2020 at 12:31 PM delete

Parlimen bandar ramai B40 tak sedar diri masih nak undi pH?

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2020 at 12:34 PM delete

Masa bila najib dan ros perjuangkan Islam ? Kata2 mu palsu belaka. Hahaha..

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2020 at 1:35 PM delete

Di mana Mudin nak menumpang kasih?? Nak gi kat PH, dia sendiri khianat. Nak gi kat MN, umno nak jadi abg besau. Nak harap kartel semburit dan mak lampir, mcm biawak idup. Nak harap lebai, lg xde makna. Jd kera jaan pun xde fungsi apa2...hahaha355

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2020 at 1:42 PM delete

UMNO kena tunjuk muka jangan digunakan atau dibuli Bersatu walau PM dari Bersatu... kemungkinan atok dibelakang tabir masih munasabah utk diperkirakan

UMNO kena tunjuk berani la skett klu jgn goyang telo udah ler yeopp...!! klu goyang telor abis la nakkk...!! bab main telor nih kegemaran big brother kitee yeop ooii..!! silap ari bulan jadi kes niaya ler nnti

Reply
avatar
August 3, 2020 at 4:35 PM delete

Sumpah laknat dari silaknat tak diguna pakai...dah menyamun nak membonggak lagi...masa samun duit negara tak ingat Tuhan...bila dah kena tangkap nak main sumpah2 bagai...ikut suka dia saja tunggang agama...ada org melayu ckp itu antara dia dgn tuhan...apa lah punya bo*oh yg berckp mcm tu...org islam dgn Tuhannya pada setiap masa setiap detik bukan hanya ketika nak bersumpah jer...masa joli duit samun tak pulak ingat tuhan...

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2020 at 7:50 PM delete

Ari ke dua Sumpah laknat bakal PM atok dari Sabah melingkup truss..

kesan sumpah laknat PRN Sabah next month baru nampak lebih lagi..


tungguuuu...

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2020 at 10:53 PM delete

Sekurang2nya dia berani krn tak bersalah. Rci ditubuhkan sah mengatakan najib tak terlibat. Saksi termasuk pihak sprm yg menemuramah kerabat saudi sah rm2.6b adalah derma. Src pulak hanya lembaga pengarah yg mempunyai akses dgn urusan kewangan dan pendakwa juga gagal membuktikan siapa yg memasukkan wang tersebut ke akaun najib slps 4 tahun.
Yg pasti dan jelas...kenapa atok gagal bawa masuk jho low? Adakah jho low yg bapanya rapat dgn atok sengaja disembunyikan?

Kes forex...atok lepas krn bukan dia yg handle.
Kes 1mdb dan src...bukan najib yg handle tapi disabitkan kesalahan.

Adakah atok dan proksinya dlm pn ingin najib dan musuh kpd legasinya 'disenyapkan' agar mrk terus mengaut kekayaan lumayan dpd kerajaan?
Semoga legasi ini akan lenyap di bumi tercinta ini. Selagi mrk wujud, selagi itulah negara ini tidak akan mencapai wawasan negara maju...

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2020 at 11:09 PM delete

Umno dan pas harus mengambil iktibar dpd kebodohan dap, pkr dan pan dlm ph ketika bersama bersatu.
Politik ini seni jahat dan baiknya seiring. Tambah lagi jika ada legasi tamak yg pernah berkuasa selama 22tahun 22bulan menjadi yahudi di belakang tabir.
Najib telah hampir berjaya melupuskan hampir sepenuhnya penguasaan legasi ini dan akibatnya dia dituduh wlpun ada bahagian yg sepatutnya dia patut menang di mahkamah.

Muhdin baik tapi lakonan perseteruan dia dgn atok belum mengesahkan muhdin juga musuh kpd legasi ini.Mgkin proksi senyap yg terpaksa akur dgn kuasa firaun. Begitu juga mat semburit yg bercita2 tinggi perlu dikuburkan pengaruh dan ikatan proksi kpd legasi yg bnyk merompak harta negara. Projek keta ke3 jelas menunjukkan mat semburit bersetuju meneruskan legasi 'bayangan proton' yg pernah gagal di bawah mangkuk tua. Setelah sekian lama barulah raykat didedahkan kroni cina singapore yg mengurus dan memperoleh keuntungan dari proton. Bila gagal...kerajaan dipaksa bailout. Idea mangkuk tua utk mendaddykasikan proksi dan kroninya.
Kpd rakyat malaysia tanpa peduli fahaman politik...marilah sama2 kita menguburkan legasi daddykasi ini dari muka bumi tercinta ini.Tumbangkan pengkhianat yg mengejar kuasa dan harta dunia. Berdegar mrk melaungkan anti rasuah tapi mrklah perasuah dan penyamun tegar selama ini.

Umno dan pas perlu tegas. Hapuskan legasi sial yg puas kencing kepala raykat.

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2020 at 11:22 PM delete

Mrk tetap proksi atok. Perseteruan atok dan muhdin hanya sandiwara. Yg umum sokong muhdin pm8 adalah atok setelah atok gagal dgn misi kerajaan perpaduan. Kera_jaan perpaduan yg dikuasai oleh jari telunjuk atok mangkuk yg tidak dipersetujui oleh bnyk parti.

Bukan shj legasi atok perlu dikuburkan pd pru15 tapi legasi semburit yg bercita2 besar. Proksi kuat legasi atok sial perlu dikuburkan sekali. Semburit dan liwat perlu ditolak habis2an.

Sejarah bersatu dlm phanceng perlu dijadikan iktibar. Spt kata sad_dick yg memetik kata2 muhdin dlm mesyuarat bersatu...'biar kita kecil tapi kita yg memerintah' tak akan berlaku slps pru15.
Selagi ada legasi sial atok yg dikuasai oleh para taikun tamak termasuk anak2nya berjaya menguasai pentadbiran negara....negara tidak akan mampu menyaingi negara2 jiran kita. Maka...kuburkan mrk dgn menumbangkan proksi2 mrk pru15 nanti. Jangan dikompromi!!!

Reply
avatar
Anonymous
August 4, 2020 at 8:56 AM delete

Kepada anjing2 yg menyalak pasal kes forex atuk dan kroni dia, termasuk kekayaan dia, jwp soalan aku ni. Lps atuk serah jawatan dia pd paklah, dah bape kali tukar PM. Tp smpi sekarang xde pertuduhan mahkamah pun. Di sabitkan salah pun xde. Jadi kalo sapa2 ada bukti kukuh, gi la report polis dan sprm. Atuk tu dh dekat 100 thn. Tp malaun2 PASUMNO duk menyalak x abis2. Kes najib, atuk tuduh dia mcm, atuk trus suruh polis siasat. Tu yg angkut duit berlori2. 22 bln PH perintah, jenuh najib turun naik mahkamah. Najib perintah 2 penggal, xde atuk turun naik mahkamah

Reply
avatar
Anonymous
August 4, 2020 at 11:35 AM delete

Elok tumpukan pada Mufakat Nasional ajer... Bersatu ada bau bau semburit, libral, COMANGO dan LGBT.

Sejarah 22 tahun 22 bulan dah cukup rakyat menilai siapa petualang ini. Walau pun tanpa kelibat nya proksi kroni dan baruanya dalam Bersatu masih ada dan berkuasa.

Cukup Mufakat Nasional penentu Kerajaan AbaTa Negara..

Rakyat dah fed up, meluat, muak rasa bosan dengan fossil fossil celaka politik purba tak sedar diri ini..


Rakyat sudah Bosan Fed Up dan Meluat...!!!

Reply
avatar
Anonymous
August 4, 2020 at 10:33 PM delete

Yg tuduh atok perompak BERBILLION dulu tu tak lain tak bukan adalah besfren atok sekarang lim kit sial dan anuwar berahim.

Tanya la kenapa depa tak buat polis report?

Barua dapigs bodoh vanggang!

Tapi disebabkan dan "menunggang" atok utk pancing undi Melayu, semuanya tiba2 lupa dan dihalalkan.

DAPIGS dan barua2 forever CILAKA!

Reply
avatar
Anonymous
August 5, 2020 at 9:41 AM delete

ISU KAFIR MENGKAFIR DAH LAMA DITUTUP, HANYA WALAUN SUKA UNGKIT PEPATAH MELAYU ADA PESAN BARANG YANG LEPAS JANGAN DIKENANG..!!

kikikiki.. pada walaun unta bodohh bistari

Orang bodoh akan sentiasa kenang benda yang lepas... sahabat nabi pun pernah buat benda syirik dan dosa besar tapi nabi pesan "broo look forward, only idiot people always look backward..!!"

Muafakat Nasional tutup isu kafir: Subky
24 September 2019 KOTA BHARU –

Pas melihat Muafakat Nasional yang terjalin dengan UMNO sebagai satu hikmah kerana berjaya menutup isu kafir-mengkafir antara kedua-dua parti itu sebelum ini.

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia kali ke 74 pada 25 – 27 Julai 2006 berkenaan gerakan pemikiran liberal yang mengandungi fahaman-fahaman menyeleweng termasuk konsep pluralisme murtad, syiah, COMANGO gereja yang disenaraikan sebagai salah satu doktrin yang sesat lagi menyesatkan

Dolu dolu semasa sahabat nabi belum terima hidayah Islam spt Sydina Omar, Hamzah, Abu Bakar dll masa belum isle ada yg pemabuk, sembah berhala, tanam bayi perempuan hidup hidup ... bila masuk Islam dia orang berubah dan mereka menyesal perbuatan mereka yg lalu sambil menangis menepuk dada, guling guling ( bukan guling di jalan raya yer..) tapi nabi tak pernah ungkit perkara lama tsb...

Benda dah berlalu taubat lah banyak banyak dan pada sahabat nabi, nabi bole pesan mcm ni la lebih kurang bonyinya " broo look forward.!! come on broo look forward...life must go on and always repent broo..!!"

Pengerusi Veteran Pas, Subky Latif berkata, sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14), Pas pernah menafikan akan menyertai UMNO, namun tidak pernah menolak kemungkinan akan bekerjasama dengan parti itu.

“Apa yang Pas nafi dulu ialah (dakwaan) kata Pas mahu masuk UMNO. Bukannya menafikan untuk muafakat. Sekarang ini, keadaan berbeza. Apa yang paling gembira ialah isu kafir-mengkafir ini sudah tamat.

“Sekarang ini kita bukan duduk ‘bersatu’ tapi kita duduk ‘berdua’. Duduk bersama. Dua-dua ada. Itulah yang kita katakan ta’awun,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Walaun tetap akan mencari Celah mana dan masa bila isu kafir ini boleh di batuapi kan ..!!

Formula Turun Barang = BMF

Reply
avatar
Anonymous
August 5, 2020 at 10:29 AM delete

Yg aku pelik, lebai2 mangkuk xde pulak melalak pasal terowong guan eng. Khadam dan anjing PASUMNO je terpekik terlolong mcm org gila. Tu sebab aku kata, penganut2 Pasumno ni bodoh bodoh belaka. Xde sekor pun tau isu sebenar.

Reply
avatar
Anonymous
August 5, 2020 at 3:22 PM delete

Ada dengar ka itu orang terpekik terlolong? Jadi kau yg bijak pandai ni tau isu sebenar lebih drp SPRM? Kau tunggu cina tu kena dakwa, aku dengar pulak kau terpekik terlolong mcm org kena sampuk setan! Setan!!

Reply
avatar
Anonymous
August 5, 2020 at 3:23 PM delete

Setakat berketuakan mat jebon dan lid coin jgn anggap diri pandai?!

Reply
avatar
August 9, 2020 at 8:37 AM delete

Dah tau duit juta2 ada masuk akaun yg ko sapu bersih buat apa. Ko kan mantan menteri kewangan. Xkan x tau hukum hakam membelanjakan wang yg dtg entah dari mana.

Reply
avatar
August 9, 2020 at 8:40 AM delete

Sekarang ni yg pentingnya sapa yg guna wang 42j. Sapa suruh bedal duit yg entah dtg dari mana. Org bank in duit x jd masalah mungkin salah bank in.

Reply
avatar
Anonymous
August 10, 2020 at 10:45 AM delete

Patut najib bersumpah: Wallahi wabillahi watallahi, jika aku benar mencuri tangan kanan ku akan kudung. Kemudian tunggu balasan Allah.
Ada dia berani?

Reply
avatar
August 16, 2020 at 8:56 AM delete

Dapat $ puluh juta x tau dari Mana tp spent bayar hutang ngaku bagi Kat Umno, pemimpin Islam kepala bana!! Bodo piang punya supporters! Ptuihhh!!!

Reply
avatar
August 18, 2020 at 10:55 AM delete

Do you need to hack into any, databaseserver spy on Facebook,Emails, Whatsapp, Viber, Snapchat, Instagram and many more.
I urge you to get in touch with the best people for the job, i have confirm the service when i need to spy on my spouse phone. They are good at Phone Cloning and Bitcoin/binary minning and any other hack job.
Thanks guys for the team work HACKINTECHNOLOGYATGMAILDOTCOM

+12132951376(WHATSAPP)

Reply
avatar
September 28, 2020 at 9:07 AM delete

KARNA RASA HATI YANG GEMBIRA BERKAT BANTUAN AKI SOLEH
MAKANYA SENGAJA NAMA BELIAU SAYA CANTUNKAN DI INTERNET !!!

assalamualaikum wr, wb, saya IBU PUSPITA WATI saya Mengucapkan banyak2
Terima kasih kepada: AKI SOLEH
atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan "4D"
alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
dan berkat bantuan AKI SOLEH saya bisa melunasi semua hutan2 saya yang ada di BANK BRI dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah,
sekarang saya sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan keluarga saya sehari2
Itu semua berkat bantuan AKI SOLEH sekali lagi makasih banyak ya, AKI
yang ingin merubah nasib
seperti saya !!!

SILAHKAN TLPN AKI DI WHATSAPP : 082~313~336~747

Sebelum Gabung Sama AKI Baca Duluh Kata2 Yang Dibawah Ini
Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini.!!
1: Di kejar2 tagihan hutang
2: Selaluh kalah dalam bermain togel
3: Barang berharga sudah
terjual buat judi togel
4: Sudah kemana2 tapi tidak
menghasilkan, solusi yang tepat.!!
5: Sudah banyak dukun ditempati minta angka ritual belum dapat juga,
satu jalan menyelesaikan masalah anda.!!
Dijamin anda akan berhasil
silahkan buktikan sendiri

Angka:Ritual Togel: Singapura

Angka:Ritual Togel: Hongkong

Angka:Ritual Togel: Toto Malaysia

Angka:Ritual Togel: Laos

Angka:Ritual Togel: Macau

Angka:Ritual Togel: Sidney

Angka:Ritual Togel: Brunei

Angka:Ritual Togel: Thailand

" ((((((((((( KLIK DISINI ))))))))))) "

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive