Najib Jadi Mangsa Scam?



"Anak guam kami ialah mangsa 'scam' dalam beberapa siri salah perwakilan oleh Jho Low, Nik Faisal dan beberapa pegawai bank tidak jujur yang turut serta bersekongkol dengan pengurusan SRC International dakwa Peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili bekas Perdana Menteri itu..

<!--more-->Ohhh.. kesian ya kat Najib tu.. jadi mangsa scam rupanya dia.. tapi.. biasanya yang jadi mangsa scammer ni selalunya akan murung sebab duit yang dia ada disapu oleh scammer..

Najib ni pulak.. dah terbalik.. bukannya orang sapu duit dari akaun dia.. tapi orang dah masukkan duit ke dalam akaun dia..

Lebih menarik.. Najib tak tahu ada orang dah masukkan duit dalam akaun dia..

Hmm.. tak tahu ada duit dalam akaun.. tapi tahu pulak ada duit dalam akaun tu untuk shopping..

Ha.. Ha.. Ha..

Laporan berkaitan..

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak ialah mangsa penipuan beberapa individu termasuk ahli perniagaan dalam buruan, Low Taek Jho atau lebih dikenali dengan nama Jho Low, bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) SRC International Sdn Bhd, Nik Faisal Ariff Kamil dan beberapa pegawai bank yang tidak jujur. 

Peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili bekas Perdana Menteri itu, berkata kes berprofil tinggi dihadapi anak guamnya menimbulkan persoalan utama bagaimana Najib tidak menyedari keadaan sejumlah besar wang dimasukkan ke dalam akaun peribadinya.

Beliau berkata, kedudukan Najib yang memegang jawatan utama juga membuatkan amat sukar bagi pihak peguam bela menyediakan pembelaan dalam kes terbabit.

"Kebenarannya ialah apa yang benar dalam pembelaan kami kini menjadi sukar untuk mengemuka kes yang terbaik kerana ia menyatakan apa yang benar.

"Anak guam kami ialah mangsa 'scam' dalam beberapa siri salah perwakilan oleh Jho Low, Nik Faisal dan beberapa pegawai bank tidak jujur yang turut serta bersekongkol dengan pengurusan SRC International.

"Amat mudah bagi siapa pun, bahkan mungkin termasuk mahkamah, untuk diperkuatkan dengan kepercayaan bahawa keadaan di persekitaran Najib akan menafikannya pembelaan. Yang sebaliknya berlaku jika beliau seorang individu biasa," katanya.

Muhammad Shafee berkata, pihak pendakwaan mengemuka kesnya dalam konteks bahawa individu yang memegang kuasa tidak boleh tidak menyedari apa yang berlaku terhadap akaun peribadinya.

Beliau sehubungan itu, memohon mahkamah untuk 'membuka minda' yang lapang dalam menimbangkan bukti dan keterangan pihak pembelaan.

Katanya, pihaknya berdepan tugas sukar dalam mengemukakan pembelaan lebih-lebih lagi dalam keadaan persekitaran Najib yang dipenuhi dengan prejudis awam.

Muhammad Shafee turut membacakan penghakiman bekas Ketua Hakim Negara Tun Mohamed Suffian Mohamed Hashim yang berbunyi; "jika anda terima atau mempercayai penjelasan tertuduh, bebaskan beliau.

"Jika anda tidak menerima atau mempercayai penjelasan tertuduh tetapi tetap menimbulkan keraguan munasabah mengenai kesalahannya, mohon bebaskan beliau.

"Saya rasa ini adalah prinsip yang harus diingat dengan baik. Saya yakin Yang Arif mempunyai pertimbangan yang baik dalam hal ini.

Laporan penuh bacalah di SINI 

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

55 comments

comments
Duit komisen kg baru xtau bile dpt?
June 5, 2020 at 1:22 PM delete

Rase2 ny TUN or daim or lge nak x masukkan DUIT 5 6j ke akaun kite..

Skdar tanye je Ni..

Hikhikhik

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 1:43 PM delete

Ada sesiapa nak scam gua....tolonglah scam gua...mana tau duit dlm bank jadi jota jota....

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 3:15 PM delete

Hihihi...takut sgt phanceng dgn najib...
Ratib sblm dan slps pru14...najib,najib,najib
Hihihi...


Tun mangkuk kalau nak bagi duit pon hanya utk anak, proksi dan kroni rapat dia jer...
Kalau setakat mahacai standard mcm kita nie...hanya layak ikat perut jer....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 3:17 PM delete

Ko basuh tayar keta sport anak tun mangkuk mgkin dia bagi jota2...
Itu pon kalau dia tak kedekut...hihihi

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 3:20 PM delete

Tak pon ko jaga kuda2 tun mangkuk yg rega juta2 tu...
Mana tahu dia bagi ko sekor...hihihi

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 3:38 PM delete

Tak payah takut dgn najib atau buat alasan nak dpt mandat balik.
Cukup majoriti pegi mengadap ydp agong.

Kami dah jemu dgn puak sebelah sana yg meroyan kena halau oleh tuan rumah yg tak sudi rumah mrk kena kencing merata2.

Kami tak sabar menonton aksi atok dan anwar bersandiwara semula demi 'menyelamatkan malaysia'.

Kami dah seronok dan selamat dgn tuan rumah yang baru. Baik hati dan tak pernah nak bergaduh berebut bilik macam penyewa yang lama.

Dahlah pengotor, buat parti liar, habis harta dan barang dalam rumah kami dilelong dan dijualnya.

Kami tak mahu penyewa yang lama.Mereka sombong dan tak berpegang pada janji.
Asyik bergaduh dan merosakkan rumah kami. Harap tiada lagi penyewa seperti mereka di dunia ini.

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 4:22 PM delete

Beberapa ekor berok jumpa mantan bos mrk di suatu sudut dlm gua...
Lepas tu berok2 tu jumpa bos asal mrk berhampiran pintu gua yg sama...

Mereka berhajat nak dpt balik kawasan mrk...

Mantan bos pernah tuduh bos asal meliwat anak2 berok...
Bos asal kata itu semua fitnah mantan bos...
Kerana ada hajat yg kononnya sama mrk bercomolot...bersaudaralah mrk sementara...

Skrg mrk bingung dan bersandiwara...
Mantan bos kata dia bukan pengkhianat yg menyebabkan kawasan mrk diambil org lain.Yg menghairankan anak2 seronok dimewahkan oleh bapa mrk iaitu mantan bos.

Bos asal pula hanya senyap tanda geram kena tibai dari belakang oleh mantan bos...
Nak marah dan tuduh mantan bos nepotisme dan kronisme spt dulu2 tak akan mungkin kerana mrk duduk di gua yg sama...

Skrg beruk2 lain bingung melayan mantan bos yg hebat berdrama dan bersandiwara serta nasib malang bos asal yg kecewa kena tibai di punggongnya oleh mantan bos mrk....

Penghuni flora dan fauna yg lain sedang bergembira dan gelak ketawa sambil melihat bos asal yg ditibai dipunggong oleh mantan bos mrk.

Itulah pengajarannya...kena bijak berlakon dan bersandiwara demi memewahkan anak seadanya. Jangan asyik membiarkan diri ditibai dari belakang oleh org yg sama. Kalau tidak...akan dikenang bodoh bangang senantiasa.....

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 4:28 PM delete

Yg komenpun dah terikut2 gila baca artikel ni.

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 4:31 PM delete

Kena scan tapi masok juta2. Yg berok mat yeh kt bwh pon pecaya hidop2. Maka bertambah la keberokan mereka yg semakin memberok. Hahahah

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 4:39 PM delete

Rasa bersemangat mendengar ucapan pm8 dalam menjana ekonomi pasca wabak...wabak yg dibawa tun mangkuk dan mangkuk2nya.

Mcm itulah standard pm...rakyat rasa selamat dan sejahtera.
Tak macam pm7...suara lembik mcm siput babi.Bercakap akan diselit dgn mengata dan menyalahkan org lain. Mcmlah dia tu bagus sangat....ptuuuihhh!!!

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 5:23 PM delete

Sblm pru14 kita kena scam kata negara dah bangkrap. Maka selepas menang tun mangkuk dan konco2nya jadikan 'alasan' tersebut utk jual aset dan harta negara.
Ada aset dan harta yg masih berpotensi turut dijual.
Ada pembeli individu yg tidak dimaklumkan wlpun diminta oleh parlimen.

Walaupun data BANK NEGARA MALAYSIA mengatakan rizab dan kewangan negara kukuh sblm dan slps pru14...scammer tetap menjual aset dan harta negara.

Siapakah scammer itu?
Kenapa penjilat bontot mrk tak meroyan?!!!

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 5:26 PM delete

Atas alasan negara bangkrap maka tun mangkuk meminjam bon samurai wlpun risikonya tinggi. Tetap dilakukan krn negara kena scam negara telah bangkrap.Nilainya bukan rm42juta tapi berbillion hengget....

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 5:30 PM delete

Anak scammer menggalakkan konsesi pembalakan. Dilarang krn mengganggu tempat tadahan hujan.
Perjanjian telah dibuat. Tak apa...sekadar perjanjian scam.
Kita akan bayar ganti rugi rm1billion. Rm200juta telah dibayar anaknya. Rm800juta terpaksa ditanggung oleh pengganti anaknya.
Seronok jadi scammer dapat bantu proksi dan kroni wlpun projek dibatalkan....

Dont worry...negara dan negeri ini datuk moyang dia yg punya!!!!

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 5:34 PM delete

Sama dgn projek bakun...
Tak mampu buat...bayar pampasan krn dah termaktub dlm perjanjian yg dibuat oleh scammer dan syarikat kroninya....
Pampasan bukannya rm42juta tapi ratusan juta hengget....

Tak apa...negeri dan negara ini moyang scammer yg punya

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 5:55 PM delete

Berprinsip konon...
Yang ngko umum tsmy sebagai calon pm8...kenapa?!!!!

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 6:01 PM delete

Waktu pm4, negara selalu blackout. Maka ipp swasta baru diwujudkan. Scammer kata utk bantu tnb. TNB akur wlpun perjanjian berat sblh. Petronas menderita krn menjual minyak kpd ipp ikut harga yg scammer arahkan dan tak ikut harga pasaran. Ipp scammer jual harga tggi pada tnb dan tnb jual balik cukup2 utk menampung kos. Hebat scammer bantu proksi dan kroni.

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 6:06 PM delete

Scammer arahkan kroni beli tanah harga rendah dari pasaran. Siap dgn jaminan kerajaan. Kemudian scammer arah kerajaan beli 10x ganda dpd harga yg dibeli kroni. Kroni terus jadi top 10 terkaya di negara wakanda. Untung berkawan dgn scammer. Mgkin dpt kawtim utk diri dan anak2....

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 6:17 PM delete

Slps menang pru...scammer kata kereta keluaran dia dah bukan kereta nasional. Perlu ada kereta nasional di negara wakanda. Rm6b diperlukan.
Anak bekas seterunya kata rm6b tu membazir wang rakyat. Tak tahulah kabar impian scammer tu skrg serta pelabur yg melabur dlm skim baru tersebut. Harap tiada perjanjian pampasan mcm dulu2.
Hmmm...bila disiasat dikabarkan hanya nak bantu vendor2 proksi dan kroni yg tertekan dgn syarikat usahasama. Syarikat tu kata mampu buat body parts kereta 60% lebih murah dan berkualiti. Bgmana vendor nak hidup mewah kalau mrk kata mampu buat 60% lebih mewah?Tertekan vendor proksi dan kroni.

Hanya mewujudkan keta ke3 mampu menyelamatkan nasib vendor2 proksi dan kroni dan scammer jadikan alasan 'kereta nasional' utk dpt bantuan billion2 spt sblm ini semasa dia jadi pengerusi....hmmmmm

Hebat scammer mggunakan maksud nasionalisme. Dia bagi petron dan membuang petronas dpd kontrak pembekalan minyak persekutuan...boleh lupa nilai nasionalisme!!!!

Memang sah pxkxmxk!!!!!

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 6:41 PM delete

Ada sekor lagi scmmer yang negeri perlu sebuah terowong untuk kurangkan kesesakan.
Kos kajian negara luar tak sampai 20juta tapi ptojek mereka siap.
Yang scammer sekor ini kos kajian Rm3xxjuta tapi terowong masih ghaib.
Scammer ini dapat beli banglo tanpa kolam murah kerana ada projek terowong.
Scammer terowong ghaib.
Terkezut bapak scammer bila scammer terowong terlepas kes mahkamah.
Kihkihkih

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 7:09 PM delete

Riza aziz setuju pulangkan duit yg jatuh ke riba dia. Maknanya dia mengaku salah mencuri. Beratus juta tu. Riza aziz beragama islam kan? Apa hukum mencuri sejumlah besar (lebih drp berapa dinar) berdasarkan hukum hudud? Potong tangan, tak ada keraguan sama sekali. Bila nak potong tangan Riza? Lepas tu kita sasarkan najib dan lain2 pula ya.... Pas tak kan bantah kot? Kan skrg kerajaan melayu islam

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 7:58 PM delete

Dr M says MACC used by PN government to silence opposition...

So what atok bodoh... yoou pun pukimak macam ni jugak guna latipo koyak dan AG buat kerja...

Kalau PN buat sama macam kau buat jugak la.... kasi fak kaw kaw orang tua ni..

jamgan kesian kesian lagi dng orang tua tu.. klu rasa nak hantam kasi hantam trusss.. fak la u..!

asshole..!!

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 8:34 PM delete

Woi tun mangkuk!!!!
Yang ko petik nama dg kkm apasal?!

Nak buat pc...nak kutuk najib...nak salahkan org lain...sukati ko lah!!!!

Nie dg kkm yg tak sentuh politik pon ko nak kaitkan sekali...pukxmak KO!!!!

Baik ko layan latipah koyak mantan dg sprm yg kayak rabak tu!!!!

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 9:04 PM delete

Najib x slh..dia insan mulia. Sbb tu dia buat pru ari rabu.
Selasa depan dia saman la wsj sbb fitnah dia

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 9:04 PM delete

Ada juga mangkuk phanceng mengaku makan taik tun mangkuk....hihihi

Dah dimaklumkan syarikat aabar investment melabur dlm filem riza. Tapi doj kata ia 'wang haram'. Pilihannya..pulangkan balik atau dikena kompaun.

Berbeza dgn kes rasuah tokong...belum membela diri hasil rasuah terowong ghaib dah dilepaskan oleh mahkamah.

Terkezut beruk tun mangkuk..tau!
Hihihi

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 9:05 PM delete

Nyanyuk dah!

Tapi ada mangkuk2 nak jilat jobo dia...

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 9:06 PM delete

Tun mangkuk lagi mulia...
Bakor kerajaan sendiri kemudian salahkan org lain...hmmmm

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 9:15 PM delete

Ko lari tajuk ni. Gi la maki atok dlm blog che det tu

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 9:22 PM delete

Skrg ni skit punya bgus PN perintah.
Hudud sm ruu355 dah dilaksanakan.
Kilang arak dah kna tutup.
Kes banglo sm terowong guang ng dah buka balik.dia dh ke dlm.
Dongzong dh diharamkan.
Kes jawi dh setel
Kes adib pn tgh siasat.
Aset TH yg kena gadai dlu pun PN dah dapatkan balik.
Skit hari lg, dividen asb naik atas 10%
Untung la..nasib baik bkn dap pgg. Mca pgg xpe.
Takat komen atok tu, ahh abaikan je org tua tu.

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 10:31 PM delete

Mungkin Anwar ada masalah dengan saya – Mahathir.. (Kah kah kah dengan muka bodoh buat buat tak tau pulak dahhh..atok buat perangai balik alahai)

Dr M: Saya tiada masalah dengan Anwar, dia saya tak tahu. (Biasa la atok kau dja akan bantai cakap dia tak tau.. kikiki walaun unta jer yang buat tak tau kann kann..kikiki)

Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak mempunyai masalah dengan Presiden PKR Anwar Ibrahim, namun tidak tahu apakah pemimpin berkenaan juga merasakan perkara yang sama. (Kau orang tengok la camner lidah bercabang cuba nak membelit lagi tu.. cukup cukup la atok bodoh nya walaun unta tak nnpk lagi ke lidah bercabang nak membelit lagi tu)

Mahathir juga berkata beliau tidak mahu menjadi perdana menteri sekali lagi, tetapi akan memegang jawatan itu jika diminta untuk sementara waktu. (Cakap jer la aku nak jadi PM dng muka tak tau malu)

Ditanya mengenai hubungannya dengan Anwar, Mahathir berkata: “Setahu saya, saya tidak mempunyai masalah dengan Anwar.” ( kikiki setahu kita orang walaun unta jer yg terkinja kinja dng lidah bercabang ni)

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 11:21 PM delete

'Tidak akan menjadi pm sekali lagi tetapi akan memegang jwtn itu jika diminta utk sementara waktu.'

Kalau ada mahacai yg percaya kata2 scammer tua tun mangkuk tu...SAH BANGANG!!!

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 11:29 PM delete

Sabar cai...kita selesai wabak covid19 yg dibawa oleh tun mangkuk dan konco2nya dulu.
Yg lain2 tu ko boleh suruh wakil mp ko sembang di parlimen.
Aku tahu ko tengah mabuk...
Manifesto pn tak ada tapi hebat dgn hala tuju yg jelas...jgn jeles!
Tahniah muhidin!

Mmg seronok bukan dapigs pegang...habis dilanggarnya perlembagaan. Mentang2 kuasa majoriti dlm phanceng....

Tak sabar tggu pru15...ada kuasa tanpa gangguan tun mangkuk yg mgkin terkubur dah masa tu. Semua kes berbangkit akan timbul semula.

Buat waktu skrg patuhi sop wabak virus dibawa oleh tun mangkuk dan memulihkan ekonomi negara yg kononnya dikatakan tidak akan meleset oleh akauntan tak bertauliah lim gone end pujaan hati korang....

Reply
avatar
Anonymous
June 5, 2020 at 11:31 PM delete

Kalau dia bukak forum mcm blog ini...kena serangan jantung mangkuk tu!

Reply
avatar
Anonymous
June 6, 2020 at 7:20 AM delete

Henti guna SPRM untuk ganggu pembangkang atau saya dedah salah laku k'jaan - Tun Mahathir

Bring it on atok... dedahkan sekarang jangan acah acah power...

Bekas perdana menteri, Dr Mahathir Mohamad mengancam akan mendedahkan salah laku kerajaan sekiranya tidak berhenti menggunakan agensi penguatkuasaan seperti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk mengganggu pembangkang.

Wahai si celaka renta... bring it on dan dedahkan salah laku itu....

Acah acah power si bacol atok ni

Bring it on atok jgn ugut ugut dan jangan jadi bacol...!!

Reply
avatar
Anonymous
June 6, 2020 at 8:20 AM delete

psstt..!! ako kopi pes bulat bulat dari blog laman reformasi.. kah kah kah

TUN M TIDAK PERLU MERINTIH LAGI...KAMI DAH BOSAN !!

(Kah kah kah baru nak belajar camner nak jadi lidah bercabang sambil membatu api.... rupa rupa nya seronok jugak jadi lidah bercabang sambil membatu api dn adu domba nih..!! kah kan kah... belajar jadi batu api dari Atok kau... kah kah kah kahhh... suma ni aku kopi pes dari blogger laman reformasi..kah kah kah..)

Anwar tetap cool, terus seperti biasa sbb dia dah biasa ditekan dan susah. Tun yg kelihatan tidak tentu arah, tambah pulak ramai anak2 buah dia disiasat oleh SPRM. Tun risau SPRM tidak berlaku adil terhadap anak2 buah dia.

Aku nak ingatkan Tun, bukan saja budak2 kamu akan terlibat dan ditekan, kamu dan anak2 kamu juga akan kena nanti. Ramai dalam puak parti kleptokrasi tu amat berdendam kpd kamu. Apa yang patut kamu buat?

Satu cara saja iaitu berusaha kembalikan semula kerajaan mandat rakyat dulu. Beri sokongan kpd Anwar untuk menjadi PM seperti yang kamu pernah janjikan. Jika tidak, kamu tak perlu minta simpati dari sesiapa nanti jika tiba masanya kamu akan menjadi mangsa mereka. Buat Anwar, dia sudah bersedia sejak puluhan tahun dulu untuk ditekan, diaibkan, dipukul mahupun dipenjarakan. Adakah Tun mampu lalui seperti Anwar?

Rakyat dah bosan dengan putar belit Tun. Semakin Tun mengadu tentang nasib dirinya dan bagaimana partinya menganiayai beliau, semakin rakyat meluat untuk mendengarnya kerana Tun tidak pernah sedar dan insaf.

WFAUZDIN NS

(tahniah penulis WfNs nih tulisan padat dah boleh di batu apikan dan laga lagakan walaun Bang Non dan walaun unta Tun... kah kah kahh..kah kah.. sesudah membatu apikan depa semua kita kasi tepokkk sambil makan pop corn...

jangan salah kan kami jadi batu api pula, salahkan atok yang mengajar rakyat Malaysia selama 22 tahun 22 bolan membatu api seluruh rakyat Malaysia selama ini.. kah kah kah..)

hahhhh tepokkkk..!!!

Reply
avatar
Anonymous
June 6, 2020 at 8:47 AM delete

Alaa...pukimak manusia tua tu!!!
Nak siasat kesalahan dia dan konco2nya...dia ugut pulak!!!

Takut ker?
Memang sial...takut sgt masuk penjara!!!

Reply
avatar
Anonymous
June 6, 2020 at 8:58 AM delete

Ini baru pro punya mahacai!!!

Yg lain2 tu jenis jilat bulat2 taik pukimak tua tu!!!!
Sampai ada yg cuba nak putar belit fakta kata org lain pengkhianat phanceng. Salahkan muhidin dan paling lawak salahkan najib. Mrk sengaja menolak tun mangkuk sebagai mastermind utama supaya akar umbi mampu memaafkan tun mangkuk yg membakar KERAjaannya tanpa memaklumkan kpd rakan2 yg lain.
Dahlah begitu...tersebar pula viral audio tun mangkuk memang tak suka anwar dan dap..hmmmm

Yg bangang dan bodohnya sikhalid gereja yg pernah mengherdik tun mangkuk masih sudi menjilat taik tun mangkuk. Begitu juga mat sabun dan gone end...hihihi

Muka2 yg harap KERAjaan phanceng hidup semula agar kes rasuah mrk tidak disiasat oleh sprm.
Sanggup jilat taik pengkhianat tua demi menyelamatkan diri. Hebat sungguh pengaruh dan putar belit mangkuk tua tu...hmmm

Reply
avatar
Anonymous
June 6, 2020 at 2:51 PM delete

Bossku Ini baru anak jantan.. bukan bacol..!!

Wartawan telah bertanya kepada Ketua Pendakwaraya lantikan Tommy Thomas, si Sithambaram tentang apa pengalamannya menyoal balas DSN di mahkamah.
Sithambaram kata, walaupun DSN adalah mantan PM, sungguhpun beliau dihormati, namun DSN tidak diberi keringanan oleh pasukan pendakwaan ketika sesi soal balas ketika DSN menjadi saksi.
Seterusnya Sithambaram mengatakan bahawa beliau mempunyai pengalaman amalan guaman selama 42 tahun.
Dan beliau telah menyoal balas DSN di kandang saksi selama hampir 11 hari dan ia satu pengalaman yang agak menakutkan.
Namun komen saya secara adilnya, sungguhpun ramai mungkin tidak sukakan komen ini, DSN adalah merupakan seorang saksi yang tidak berselindung atau memanipulasi kedudukannya dan beliau telah menjawab soalan-soalan saya sebaik yang beliau boleh.

Lepas ni tangkap Lim Guan Eng, Tun Taik Bang Non kita tengok dia brani jawab dlm mahkamah atau duk celah bontot peguam depa.... maha bacol..!!

Malu apa bossku...!! Bossku tidak bacol

Bring it on...

Reply
avatar
Anonymous
June 6, 2020 at 9:42 PM delete

Yang tulis komen-komen fitnah dan merapu diatas semuanya nak daftar ramai-ramai jadi ahli neraka.hhaa hahaha

Reply
avatar
Anonymous
June 7, 2020 at 6:48 AM delete

KITA MULAKAN MALAYSIA BARU TANPA MUKA MUKA SUPER HODOH INI LAGI.

Kita mulakan hari baharu dan hidup baru tanpa manusia durjana bernama Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang lagi.

BEERAMBOSS SEMUA KAMI TAK PERLU KAU LAGI
SETENGAH ABAD MENIPU MEMBOHONG FITNAH TAK HENTI
BERAMBOS RASIS, PLURALIS ANAK COMANGO DAN KRONI
CUKUPLAH SUDAH RAKYAT DAH MELUAT LIHAT HIPOKRIT INI

Dengan tiada lagi muka muka haramjadah super rasis, sang pembohong dan pemfitnah lidah bercabang nama Malaysia Baru berlayar megah disamudera angkasa

PADA 28 Februari lalu, lebih kurang jam 11 pagi rencana bertajuk Melayu Tertipu Lagi dengan membuat beberapa kesimpulan antaranya:

Orang yang menggagalkan penubuhan kerajaan Perikatan Nasional (PN) ialah Tun Dr Mahathir Mohamad. Dalam peristiwa ini, Dr Mahathir dan Datuk Seri Anwar Ibrahim sama-sama tidak boleh dipercayai.

ALANGKAH INDAH NYA HARI YANG MENDATANG
DI BOMI BERTUAH TUMPAH DARAHKU MALAYSIA
HARI YANG CEMERLANG DI BOMI MALAYSIA GEMILANG
BILA ALJUB KUTY MAMAK TOKONG BERAMBOS SEMUA

Diharapkan peristiwa ini akan menyingkirkan kedua-dua mereka daripada arena politik negara. Singkir dan berambos..!!

CUKUP CUKUP LAH SUDAH DRAMA HODOH SI TUA RENTA
KEPALA PEMBOHONG MARUAH AKIDAH NYARIS TERGADAI
GUD BYE PLURALISMA MURTAD SYIAH COMANGO YG DIJAJA
LEGA RASANYA MALAYSIA GEMILANG DARI RIBUT DAN BADAI

Berbeza semasa Atok menguasai kerajaan selama 22 bulan yang hanya menolong kaum kroni, taukeh2 DAP.

Hari2 mereka bercakap berkenaan sekolah cina, bantuan sekolah cina, abu chin pin, menjaja kepada dunia bahawa Malaysia telah bengkrap.

Atok mengiktiraf sukatan pelajaran taiwan, tanglong, menghias sekolah secara berlebih2an dengan warna merah, mahukan status bebas tanah2 kampung baru cina dan segala macam perkara berkenaan cina!

HUMAN RIGHT AMERIKA YG CUBA DIBAWA BARUA BARUA U.S.A DALAM PH TERBONGKAR HIPOKRIT TAHAP DEWA.

Rusuhan kaum di USA memapatkan hipokrit tahap dewa human right yg cuba dimainkan oleh PH selama ini kes terbaru 'I can't breathe' George Floyd mati ditangan polis kulit putih.

Ker ini yang puak puak DAP envengalista, pluralist murtad, liberalisma, COMANGO, LGBT, Syiah, SIS G25 Siti Kassim Tony Phua Ambiga, Teresa kok, Street Times Singapork, Sarawak Report Bruno Manson, Justo, Al Gore si gay kawan baik brother, George Bush , Clington ,Obama, Hanna Yeoh, Open Society George Soros kawan baik fitnah Atok, WSJ, Washington Post, CNN, CNBC dan Aljizera.

Ini yang di agong agongkan oleh puak Brother Anwar Bin Inrahim dan agen agen dan konco konco PKR DAP Bersatu berkenaan apa apa movement NGO demokrasi human right tahap dewa yang ditaja Amerika Syarikat yang dijulang puak puak PH di Malaysia..

Mereka ni champion human right yg nak hapuskan tahfiz, kebebasan murtad, kebebesan hak asasi manusia yang champion COMANGO Marina Gereja, SIS CT Kassim, LGBT Pluralist Murtad kebebasan agama dalam bab George Flyod kenapa semua duam bangang mcm setan gondol yang bisu.

Mana pergi champion human right DAP PKR Atok Marina Gereja Ambiga n gang karat nya, CT Kassim Brother Tony Phua Hanna Yeoh di Malaysia ini mcm setan bisu semuanya

Hipokrit tahap dewa Amerika ini yg cuba dibawa ke Malaysia melalui barua barua mereka yang kononya kadi champion human right USA.. bebas memfitnah jijik , bebas membatu api demi human right...Podaah Pundek laaa..!!

Berambosss.. berambos... beramboss

Malaysia baru yang tanpa muka muka super hodoh ini.

Berambos berambosss dan beramboss..!!

Reply
avatar
Anonymous
June 7, 2020 at 1:12 PM delete

satu satu nya jasa yang PN contohi dari kerajaan PH ialah e-wallet 30 hengget yang diperkenalkan oleh MoF Lim Guan Eng.... lepas ni walaun unta sahut menyahut heeengg sana heeng sini pasal PN amik idea PH e wallet tuhh.. kannn.. kann..

fuyoooo osem la tokong.. kikiki

Reply
avatar
madey "tebuk kapal vs din "tampal kapal"
June 7, 2020 at 4:46 PM delete

wa mmg TABIK PM..

"tenyeh" je duit kt bank ngra BILION2 xbgi chan utk kgunaan "rkyat" n ekonomi..

kalu hrapkan madey n lge mmg KEDEKUT hapah HJ BAKHIL...

bnkrap n duit xd ,salah najib
bnkrap n duit xd ,salah najib
bnkrap n duit xd ,salah najib
bnkrap n duit xd ,salah najib

itu yg d ZIKIR kan ari2 1000x/day

Reply
avatar
Anonymous
June 7, 2020 at 8:30 PM delete

Tuduh orang pencuri tapi sapa yang mencuri sekarang ni..!?

SPRM rampas RM600,000 dari rumah dua ahli Armada
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dilapor merampas sejumlah wang tunai berjumlah RM600,000 dari rumah dua anggota Pemuda Bersatu (Armada).

Menurut laporan The Star, wang tersebut dipercayai milik parti itu.

Pengarah siasatan SPRM, Norazlan Mohd Razali dipetik sebagai berkata, kedua-dua ahli Armada itu disoal siasat pada 5 Jun lalu berhubung laporan yang dibuat oleh Anggota Parlimen Muar, Syed Saddiq Abdul Rahman berhubung kehilangan RM250,000 dari peti simpanan di rumahnya.

"Setelah disoal siasat, pegawai pergi ke rumah kedua-dua anggota berkenaan di dua lokasi berasingan di Kuala Lumpur.

"Para pegawai menemui sejumlah RM600,000 wang tunai di dua lokasi," katanya.

Baru 22 bulan berkuasa dah ikut mentor deoa kepala perompak negara.

Reply
avatar
June 7, 2020 at 10:04 PM delete

Tajuk artikel lain. Yg korang komen konar kanan kiri ni dh kenapa. Ada sapa2 nak scam aku. Mana tau dpt juta2 blh gak aku byr kad kredit. Eh..tp biasanya scammer ambik duit kita. Mana ada scammer bg duit kat kita. Untunglah kpd sapa2 yg d scam dpt duit.

Reply
avatar
Anonymous
June 8, 2020 at 4:53 PM delete

Hihihi...
Tak ada beza scammer mcm tun mangkuk...

Reply
avatar
Anonymous
June 8, 2020 at 4:54 PM delete

Ilmu tun mangkuk dah meresap dlm darah daging...
Menyalahkan org lain tapi diri sendiri penyamun besar...

Reply
avatar
Anonymous
June 8, 2020 at 4:58 PM delete

Tun mangkuk dgn trump dan presiden brazil 2x5.
Sombong, bongkak, penipu dan suka menyalahkan org lain.
Cuma tun mangkuk mgutamakan legasinya berbanding raykat.

Reply
avatar
Anonymous
June 8, 2020 at 5:01 PM delete

Bajet covid tun mangkuk cetusan idea tokong(spt kata tokong) cuma rm20billion. Berdegar2 dapigs memuji tokong.
Sekali tsmy bagi bajet rm250b dan tangguh hutang selama 6bulan...terduduk mahacai phanceng menghargainya.

Reply
avatar
Anonymous
June 8, 2020 at 5:03 PM delete

Tun mangkuk scam kita kata negara bangkrap...ahli syurga ker?!

Reply
avatar
Anonymous
June 8, 2020 at 5:05 PM delete

Kalau tun mangkuk...'saya tak tahu!'

Atau 'itu salah sipolan'

Reply
avatar
Anonymous
June 8, 2020 at 6:03 PM delete

Elok tangkap atok, lim guan eng dan tomi tomas camner bole lepaskan surat taikun cina tongsan tuh... ngata melayu bacol yg jadi kuli cina si bacol lidah bercabang...

Elok dakwa salah guna kuasa atas kepentingan kroni

Reply
avatar
June 10, 2020 at 7:42 AM delete

KARNA RASA HATI YANG GEMBIRA BERKAT BANTUAN AKI SOLEH
MAKANYA SENGAJA NAMA BELIAU SAYA CANTUNKAN DI INTERNET !!!

assalamualaikum wr, wb, saya IBU NUR INTAN saya Mengucapkan banyak2
Terima kasih kepada: AKI SOLEH
atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan "4D"
alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
dan berkat bantuan AKI SOLEH saya bisa melunasi semua hutan2…
orang tua saya yang ada di BANK BRI dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah,
sekarang saya sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan keluarga saya sehari2.
Itu semua berkat bantuan AKI SOLEH sekali lagi makasih banyak ya, AKI
yang ingin merubah nasib
seperti saya...?
SILAHKAN GABUNG SAMA AKI SOLEH No; { 082-313-336-747 }

Sebelum Gabung Sama AKI Baca Duluh Kata2 Yang Dibawah Ini
Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini...!!
1: Di kejar2 tagihan hutang..
2: Selaluh kalah dalam bermain togel
3: Barang berharga sudah
terjual buat judi togel..
4: Sudah kemana2 tapi tidak
menghasilkan, solusi yang tepat..!
5: Sudah banyak dukun ditempati minta angka ritual blom dapat juga,
satu jalan menyelesaikan masalah anda..
Dijamin anda akan berhasil
silahkan buktikan sendiri
Atau Chat/Tlpn di WhatsApp (WA)
No WA Aki : 082313336747

TERIMA KASIH YANG PUNYA
ROOM ATAS TUMPANGANYA SALAM KOMPAK SELALU
Angka;Ghaib: Singapura
Angka;Ghaib: Hongkong
Angka;Ghaib: Toto Malaysia
Angka”Ghaib: Laos…
Angka”Ghaib: Macau
Angka”Ghaib: Sidney
Angka”Ghaib: Brunei
Angka”Ghaib: Thailand
"KLIK DISINI BOCORAN TOGEL SGP HK SDY DAN DLL"

Reply
avatar
June 11, 2020 at 4:50 PM delete

Instagram: Aasimahaadilaaloanfirm
Twitter: ... aasimahaadilaahmedloanfirm
E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com


salla Llâhu ‘alayhi wa sallam, nama saya Neni Syahir, saya adalah korban penipuan di tangan kreditor palsu. Saya kehilangan sekitar Rp.65.000.000 karena saya membutuhkan modal besar Rp. 5,5 miliar. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi dan bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya. saya tidak tahan lagi dengan hal ini. 4 November 2019 ini, saya bertemu dengan seorang teman lama di sebuah restuarant di Bandung yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. AASIMAHA ADILA MEMILIKI LOAN FIRM, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah perusahaan. Tolong, bantu saya untuk berterima kasih kepada ibu muslim yang memberikan pinjaman besar kepada pemilik perusahaan, pabrik burung hantu dan orang pribadi. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia, Jika Anda ingin pinjaman modal besar, Anda dapat menghubungi mereka dan melihat situs web mereka Anda perlu tahu bahwa ada banyak scammers di blog ini yang tidak memiliki situs web di google map, saya menawarkan pinjaman dengan tingkat sangat rendah 1% dan saya mendapat pinjaman dalam 1 jam. .
Kontak Aplikasi pinjaman besar

E-mel: *******aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
WhatsApp ::: ************ + 447723553516
Email saya; ***************** nenisyahir@gmail.com
Bismillâh ar-ra.hmân ar-ra.hîm

Reply
avatar
Anonymous
June 12, 2020 at 3:14 PM delete

Ya.. Berambos semua, Nuar Madey gone end dappig dn sbgnya. Bwk skali harta kamu kuar dr Mesia ni.
Bkn kami kebulur pun Kalau kamu org xder. Dulu pun bkn kami yg terhegeh hegeh minta kerja dgn kamu.. Kamu org yg merayu supaya kami bekerja dgn kamu.. LG cepat korang berambos LG vagus..

Reply
avatar
June 16, 2020 at 1:00 AM delete

Fantastic goods from you, man. I’ve understood your stuff previous to and you’re just extremely excellent. I really like what you’ve acquired here, really like what you are saying and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it smart. I can't wait to read far more from you. This is really a great site.
Jullie Verma
Sheetal Kapoor
Shanaya Verma
Chandigarh Love
Parul Chaudhary

Reply
avatar
June 27, 2020 at 6:40 AM delete

PINJAMAN PINJAMAN CORONA VIRUS DARI SYARIKAT PINJAMAN ROSSA STANLEY


Adakah anda memerlukan bantuan kewangan kerana penguncian virus korona, kemudian segera pergi ke syarikat pinjaman rossa stanley di mana terdapat pelepasan WOLRD BANK untuk semua orang, jadi hubungi kami sekarang di syarikat pinjaman rossa stanley sekarang untuk bantuan pinjaman dan kewangan anda melalui mana-mana saluran berikut

E-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com
Tel Pengarah: +1(914)529-5708
Whats-app: +1(914)529-5708
Twitter rasmi: Rossastanlyloan
Facebook rasmi: Rossa Stanley Favor


Mrs.Rossa stanley
E-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive