Anwar Ketuai Pembangkang Bukan Mahathir


KUALA LUMPUR: "Buat masa ini, saya ketuai pembangkang.".. itu jawapan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim apabila ditanya tentang posisi Ketua Pembangkang ketika ini.

"Pakatan Harapan ada 92 wakil dan telah membuat keputusan berdasarkan parti yang masih ada iaitu DAP, Keadilan dan Amanah.

"Bagi Pakatan Harapan, ia masih sama, sayalah ketua. Namun, kami akan terus bekerjasama dengan pemimpin dari parti pembangkang yang lain," katanya dalam sesi temu ramah Consider This pada Isnin malam.

Sebelum ini, bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengesahkan beliau akan duduk di blok pembangkang ketika sesi Parlimen kali ini.

Ini menjadikan beliau bekas Perdana Menteri kedua yang pernah duduk di blok pembangkang selepas Datuk Seri Najib Tun Razak labor AstroAwani

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

61 comments

comments
Anonymous
April 21, 2020 at 12:09 PM delete

Nampak gayanye susunan tempat duduk diparlimen kena buat dalam 3 bahagian. Satu barisan kerajaan, satu lagi bertentangan pembangkang, dan ditenggah2 barisan yg confuse.

Reply
avatar
April 21, 2020 at 2:33 PM delete

Tak kisah di mana Tun M duduk, yang penting ada PRINSIP yg jelas.

Reply
avatar
Anonymous
April 21, 2020 at 3:16 PM delete

barisan sentap kah kah kah

Reply
avatar
"org KL ksana kmari" xd hala tujuu...kihkihkih
April 21, 2020 at 3:50 PM delete

tun "duk" diam2 udah lerrrrr
jgn "ksana kmari","ksana kmari" plak cm PM ckp..

apa yg NUAR nk "bangkang" lgi..
RAKYAT smue da senang dgn 250b..


kalu harap PHancing, alamatny KEBULUR "makan pasir" rakyat mlysia semue..



ada betoiii ke?

Reply
avatar
April 21, 2020 at 3:58 PM delete

Tunggu je lepas COVID, doa kau nak makan pasir, akan dimakbulkan.

Reply
avatar
Anonymous
April 21, 2020 at 4:14 PM delete

TAK SABAU RASA NAK TUNGGU MEI 18 INI
TENGOK MUKA KELAT KENA GAME SENDIRI
NAK DUDUK CELAH MANAPUN TAK SENANG ATI
HAAH TEPOK TAMBAH POPKON PADAN MUKO KAU KUTTY


KIKIKIKI...

Reply
avatar
Anonymous
April 21, 2020 at 4:14 PM delete

Tun mangkuk yg selalu canang negara akan bangkrap dan menteri kanannya sitokong kata wang ditinggal kerajaan bn cuma rm450juta....hihihi

Sekali dia jadi pm7i terpacul jumlah sebenar rizab negara lebih rm2trillion.

Mujur mangkuk2 tu tumbang.
Kalau tak...tak mungkin bajet ransangan rm250b dpt dilakukan.
Rasanya rakyat akan sentiasa risau dan cemas dgn kebodohan mrk mengurus wabak yg melanda negara.

Jelas termaktub dlm sejarah...mangkuk2 itulah yg mengalu2kan kedtangan wabak tu ke negara kita. Bodoh!!!

Reply
avatar
Anonymous
April 21, 2020 at 4:22 PM delete

Rasanya dia akan sentiasa ponteng. Maklumlah mastermind utama yg menumbangkan kerajaannya sendiri.
Bab ini aku kesian dgn anwat...tak kesampaian hajat jadi pm8. Dahlah khalid gereja dan mat sabun meninggikan suara mintak atok segera lepaskan jwtn dlm msyrt presiden phanceng. Sekali dia betul2 letak jwtn tanpa meletakkan wan jijih sebagai pemangku...habis tamat pencen menteri mat sabun n khalid gereja....hihihi

Reply
avatar
cik minah stay home or ksana kmari? confused ni
April 21, 2020 at 4:22 PM delete

cik minah dah ISI BORANG "mak cik kiah" ke??

or masih mnharapkan 30hinggit ewallet?

Reply
avatar
Anonymous
April 21, 2020 at 4:27 PM delete

Elok atok bersara jerlah...
Kalau prinsip utk meneruskan legasi memewahkan anak, proksi dan kroni diteruskan....baik bersara!!
Raykat pon dah meluat dgn lawak bangangnya. Yg terakhir lawak dia.. mana nak letak 1juta pelancung china...kandang lembu?

Baik dia dgn menteri2nya masuk kandang lembu krn standard mengurus wabak covid19 mrk tahap otak lembu.

Reply
avatar
April 21, 2020 at 4:28 PM delete

Dah kalah kena saman panggil org gereja pun masih tabur fitnah? Sungguh, kita mmng dah di hujung zaman bila fitnah terus berleluasa tanpa takut balasan Allah swt...

Reply
avatar
Anonymous
April 21, 2020 at 4:29 PM delete

Dulu prinsip dia...dapigs adalah kaum rasis. Sejak gila kuasa...prinsip dia tggl tepi asal dpt comolot dgn dapigs dan kuasa di putrajaya....hmmmm

Reply
avatar
Anonymous
April 21, 2020 at 4:34 PM delete

Kalau ikut statistik...khalid gereja bnyk tabur fitnah. Dialah antara punca atok berkecil hati bila meninggikan suara suruh atok letak jwtn dgn segera.

Reply
avatar
Anonymous
April 21, 2020 at 4:40 PM delete

Pemimpin ph dgn donald trump 2x5.Sombong, bongkak dan ego serta gagal mematuhi arahan WHO.
Jenis tak mahu diajar atau ditegur.Kalau mereka masih memerintah tak heran keadaan negara spt apa yg berlaku di amerika syarikat.

Reply
avatar
April 21, 2020 at 5:58 PM delete

setiap org ada pilihan dan pendapat

Reply
avatar
April 21, 2020 at 7:30 PM delete

Jangan cepat sgt bermegah-megah dgn duit BPN yg ditabur skrg. Doa kamu nak makan pasir, akan termakbul juga lepas COVID.

Tak caya.....????

Harga minyak sudah jatuh teruk, mana wak yidin nak cekau duit...?
Duit tak jatuh dari langit. Semua datang dari PETRONAS. Duit BPN yg ditabur skrg, adalah rm20 billion pakag rangsang ekonomi yg Tun M beri sebelum dia letak jawatan. Pak yidin cuma tambah DUA BILLOIN je. Selebihnya, adalah hutang tertonggak yg korang kena bayar juga lepas COVID.

Duit rm22 billion yg ditabur ni, takkan bertahan. Lepas Covid, korang kena cari duit sendiri untuk makan. No more BPN. No more lembu PETRONAS untuk diperah susunya.

Ya, Kerajaan boleh pinjam duit Kwsp dan reserve bank negara. Tapi ingat, gunung jika hari-hari dicangkol, lama-lama rata juga. Tabung Haji sudah bankrapm Tinggal PNB, pendeposit akan keluarkan duit mereka sebelum PNB gulung tikar bantal.
Bye, bye.....

Reply
avatar
April 21, 2020 at 8:06 PM delete

Bole berbeza pndpt...tapi jgn sampai fitnah...sbb sendri tanggung di sana nnti..hidup bukan lama pun..

Reply
avatar
April 21, 2020 at 8:18 PM delete

terbaik dsai
teruskan perjuangan,atok nk ikut boleh tapi jgn jadikan dia ketua,
banyak ngek ngoknya

Reply
avatar
Anonymous
April 21, 2020 at 8:34 PM delete

Patut ko lama ganti gone end...
Duit petronas dah dihambat rm89b oleh atok n the gang...

Aset dan harta negara pon banyak dijual. Yg bangang ada yg masih berpotensi pon turut dijual. Untung jadi broker jual aset dan harta negara nie....

Puak dengki ni rasanya data Bank Negara Malaysia tidak menjadi panduan mrk. Panduan puak cemburu nie adalah data2 dari bank tun mangkuk atau data bank phanceng...hihihi



Klu kerajaan phanceng

Reply
avatar
Anonymous
April 21, 2020 at 8:39 PM delete

Sebelum atok duduk sebelah nuar baik raykat dimaklumkan kes liwat tu...fitnah atok atau nuar mmg seorg peliwat.

Biar ada prinsip spt kata pakar ekonomi phanceng....hihihi

Reply
avatar
April 21, 2020 at 9:42 PM delete

Kalau KAU ada bukti, samanlah Tun & Guan Eng. Jangan tunggu hari Selasa.

Takat tuduh-tuduh, ini FITNAH namanya. Memfitnah orang lebih besar dosanya dari berzina. Tuduhan yg macam kau buat ni, biasanya kerja chai umno. Sembang kat warong sambil main dam. Pada orang kampong, bolehlah kau jadi hero, macam mat air suam.

Kembangkan otak dgn membaca. Hari ni, harga minyak jatuh usd17..50 setong - paling rendah dalam tempoh 20 tahun. Seluruh dunia menghadapi masalah ekonomi. Vergin Air kepunyan Brenston sudah muflis. Brenston nak cagar vergin Islandnya untuk dapat pinjaman, menampung bisnesnya. Tony Fernando pun dah semput. Ikut je cadangan Wak Yidin nak gabungkan Air Asia dgn Mas.
Jadi, lepas habis COVID memang korang kena makan pasir kalau hidup korang sentiasa bergantung pada dedak.

Reply
avatar
April 21, 2020 at 9:46 PM delete This comment has been removed by the author.
avatar
Anonymous
April 22, 2020 at 12:24 AM delete

Bongok lah ko...

Bukan jer malaysia yg kena kesan...seluruh dunia terkesan dgn kemelesetan ekonomi sejak wabak ini.
Klu ikut firasat tokong pujaan hati korang mengatakan wabak tak akan menyebabkan ekonomi malaysia meleset. Kenapa tak pakai idea pemimpin pujaan hati korang tu...
Idea dia dah tak terpakai ker???!

Yg ko risau sgt...kenapa??!!
Tsmy tu tak sebodoh sitokong tu.
Rekod dia handle negeri johor sebagai mb dulu sgt baik. ASJ merupakan saham yg menjadi rebutan pembeli ketika dia jadi mb dan bnyk pelaburan dan perancangan ekonomi yg baik telah dilakukan utk johor.Ijazah dia dlm bidang ekonomi. Tak mcm tokong, data sebagai akauntan bertauliah tiada dlm sistem...hihihi

Atok n tokong..apa mrk buat selama 22bulan di putrajaya??!!
24/7 berpolitik memburukkan najib wlpun pru14 dh tamat.
Setahu raykat..apa yg baik dibuat oleh kerajaan dulu semua dicantas. Ada yg dicantas proksi dan kroni ambil alih....hmmmm

Inilah ketongongan puak phanceng serta mahacai2 dungunya...tak sabar. Dlm keadaan wabak yg dibawa masuk oleh KERAjaan phanceng nie kita kena setel dulu musibah ini. Bukan kita shj...1 dunia harus menyelesaikannya bersama. Lepas tu pulihkan balik ekonomi kita.

Jgn ikut idea mantan menteri kesihatan phanceng yg menyarankan pekerja swasta yg ada antibodi yg kuat utk terus bekerja. Kalau mrk positif tanpa gejala...berlaku gelombang baru.

Tengok jepun...baru jer nak memulakan balik kehidupan normal dlm beberapa minggu kes positif naik mendadak.

Minah mangkuk...bukan shj malaysia jer yg terkesan tapi satu dunia mghadapi masalah yg sama.

Kalau ko nak suruh airasia tu terbang...negara mana yg nak terima pelancung di dunia ini???

Jadi simpan sikit tongong tu utk digunapakai oleh sheikh nuar 18 mei ini nanti.

Reply
avatar
Anonymous
April 22, 2020 at 12:38 AM delete

Pegi mana2 negara kalau dah membuang masa 14 hari kena kuarantin...buang masa.

Negara mana nak terima pelancung skrg?!!!Hampir 1 dunia dah lockdown.

Kalau bangang2 tu dulu dengar amaran pihak WHO rasanya tak lah situasi seteruk skrg. Syukur bangang tu dah tersungkur.Merasa juga minyak bawah rm1.50 seliter. Mcm 80an rasanya...hihihi

Tak sabar nak nengok pm4,pm7,pm7i dan bakal pm5678 duduk bersama. Tentu meriah spt perjumpaan dlm penjara sblm pru14.

Reply
avatar
Anonymous
April 22, 2020 at 1:09 AM delete

Harga minyak jatuh kerana tiada permintaan. Kapal terbang tak dapat terbang. Kapal tak dapat berlayar. Kereta jarang digunakan. Untuk bantu petronas, singgah stesen petronas dan beli minyak petronas.Bukan kita shj yg mghadapi masalah.

Inilah akibatnya bila kita terlalu bergantung pada petronas. Guna duit petronas lebih rm80b untuk apa?
Ada gst yg digunapakai 97% negara dunia, kita mansuhkan. Kita cipta cukai2 baru yg tidak masuk akal dan tidak kelihatan tapi setakat mana? Yang biasa melarikan cukai akan merasa seronok mengisytiharkan pendapatan luar dpd perolehan sebenar.
Dpd pengeksport minyak sawit utama dunia kita jatuh oleh negara jiran. Pembeli utama beralih arah kerana sikap harimau asia tanpa gigi sibuk mencampuri urusan dalaman negara pembeli. Konon nak tunjuk hero tapi pekebun kecil jadi mangsa. Skrg eksport dimonopoli pulak oleh syarikat proksi dan kroni. Makin teruklah felda dan th. Nak jual terpaksa melalui syarikat proksi dan kroni.Bijak sungguh legasi mangkuk ayun. Ada tanah dan ladang di luar negara dijual kpd syarikat proksi dan kroni biar TH melopong mencari pelaburan baru. Ada rangkaian hospital bertaraf dunia dilelong dgn negara luar.

Mcm mana otak2 dungu bangang tu mengatur strategi ekonomi negara?!Atau sengaja nak jatuhkan ekonomi pribumi...
Cukuplah 22bulan...kalau 60bulan ntah apa akan jadi....

Reply
avatar
Mane piji? Da bertobat ke?
April 22, 2020 at 7:06 AM delete

ATOK bgikan jd SPEAKER PARLIMEN.
Atok pon suke sgt "pgg mikrofon"

Sbab atok suke "ksana ksini" ntah pe pe tah..xd tujuan..yg atok tau pnjam duit org.


Ni atok dh xbolh nk ke JEPUN buat LOAN

Reply
avatar
Anonymous
April 22, 2020 at 9:11 AM delete

Itu yg menjadi kehairanan...
Nak pinjam bon samurai utk apa???Nak jadi broker ker???
Sedangkan data BNM masa tu rizab negara masih elok. Dah lah buat pinjaman ikut nilai wang semasa.
Memang benar yen ketika itu dah turun...tapi kalau naik mendadak dgn nilai ringgit menurun maka kita rugi besar.
Masih musykil apa tujuan sebenar mangkuk tu meminjam bon samurai sedangkan ramai pakar ekonomi tidak bersetuju.
Mgkin prinsip mangkuk ini ialah yg bayar bukan guna duit aku....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
April 22, 2020 at 10:15 AM delete

Kpd mb kedah...jenguk2lah raykat kamu tu. Jangan ko jer kaya raya sama dgn adik beradik kamu dgn rumah agam rega jutaan ringgit, kereta sport, jet peribadi dan kapal mewah. Arahkan anak2 buah kamu mencari fakir2 miskin dan jangan lekas meroyan bila ada insan tanpa sengaja membantu dan mendedah kesusahan mrk. Tak lama lagi ramdhan menjelang tiba. Hantarlah wakil dan jenguk2lah mrk. Bantulah mereka dgn ikhlas dan tak perlu menunding jari.
Semoga diberkati...

Reply
avatar
Anonymous
April 22, 2020 at 11:59 AM delete

Itulah...bila Allah swt hantar hambanya pi bantu ada puak meroyan. Cubalah berlapang dada.
Tak perlulah sentuh ttg kena minta kebenaran tuan tanah bagai. Kalau tuan tanah dungu, dengan siapa lagi nak minta bantuan?
Isu ini tak perlu dipolitikkan. Berlapang dada mengakui kesilapan dan bantulah mereka dgn ikhlas.

Reply
avatar
Anonymous
April 22, 2020 at 7:14 PM delete

Singapura akhirnya kecundang elok rasanya pemimpin PH tolong bantu Singapura menangani Covit19.

Dulu kerajaan PH selalu jadikan Singapura tempat rujukan dalam segala aspek untuk diimplimentasi pada rakyat Malaysia. Kementerian kewangan dan kesihatan dibawah kerajaan PH selalu jadikan Singapura sebagai contoh dan panduan kepada rakyat Malaysia. Apa saja sumber berita dari akhbar Singapura (berita negatif berunsur fitnah) tentang Malaysia akan dicanang ke seluruh rakyat Malaysia.

Ketika dunia menjadikan Korea Selatan dan Singapura sebagai negara contoh untuk mendapatkan lekukan rata graf Covid-19, namun awan hitam korona kembali singgah di Singapura.

Timbul persoalan apa yang sudah terjadi di Singapura? Dalam keadaan negara itu pada Mac hanya mencatatkan setakat 20 atau 30 kes sehari, tiba-tiba sahaja angka harian itu melonjak kepada 386 kes pada 13 April lalu.

Lebih menakutkan angka tersebut naik lagi hampir empat kali ganda dengan jumlah kes harian tertinggi 1,426 pada Isnin lalu.

Situasi tersebut menyebabkan Singapura kini menjadi negara Asia Tenggara dengan jumlah pesakit Covid-19 tertinggi apabila angkanya mencecah 9,125.

Melihat kepada keadaan di negara jiran itu, ternyata Malaysia tiada pilihan lain untuk mempelajari dan mendalami belenggu korona yang kembali menghimpit Singapura.

Inilah masa pemimpin PH bantu Singapura sekarang ini atau berambos terus duduk Singapura

Reply
avatar
April 22, 2020 at 7:32 PM delete

Org kg ramai yg maki hun kjaan pn ni. Harga sawit sedamg sedap tetiba kjaan ph kena kidnap. Org2 kaki bn kaki bodek sukalah kjaan ph tumbang.. bamgamg

Reply
avatar
April 23, 2020 at 12:52 AM delete

Kalau dlm komen manusia bongok.. ada letak perkataan popcon dan nama tun M di namakan atuk... langkau je komen2 tu..aku dah tahu manusia tu sape.. bangang punya komen.. bagi komen secara umum. Aku rasa jenis manusia tak lulus spm.. terasa diri bijak...kat blog2 politik lain kalau dia bg komen takkan bertambah..sbb layan org bodoh kita jadi bodoh. Bagi komen berfaktalah bongok..bukan secara umum.. bongok melantut2

Reply
avatar
Anonymous
April 23, 2020 at 12:29 PM delete

Rileks lah cai...
Tak boleh sentuh ker nama tun mangkuk tu ker???

Rugi la anwar memeranginya selama 20tahun.
Kalau dia jujur tak payahlah umum muhdin yasin sebagai pm8 ketika dia jadi pm7i.
Kenapa tak terus umum anwar sebagai pm8?

Dah mangkuk..mangkuk la jugak.
Sendiri kata hutang negara rm1trillion dan akan bangkrap kemudian kata negara ada rizab lebih rm2trillion.

Tak mangkuk ker pemimpin mcm tu!
Nak menipu macai...boleh la
Tapi rakyat yg berpendidikan..jangan sesekali!!

Reply
avatar
April 23, 2020 at 1:16 PM delete

Siapa yang sokongan pH memang bodoh tahap cipan.. Khalid Church dah bagi minum Holly Water pasal tu masih buta hati dan bengap tahap gaban.. Buang lah bengap tu sikit nak harap 30 hinggit nak beli spenda pun x lepas. Dah tua pun bodoh..

Reply
avatar
syukur PHancing da ninggal
April 23, 2020 at 2:39 PM delete

yg wa tau PHancing ni "kuat tipu" n "kaki temberang"

1 ckap PHancing, 1000 xbole prcya..

kalu HARAPKAN fakta, mmg AUTA yg d beri...

Reply
avatar
Anonymous
April 23, 2020 at 8:25 PM delete

Mereka tu bodoh dan mudah dibodohkan, sebenarnya holy water tu adalah TaikWater.

Reply
avatar
Anonymous
April 23, 2020 at 9:26 PM delete

Apabila sebut popcorn dan atok Lelakidicermin jadi sentap menggelupur, tanpa disedarinya akibat sentap yg teramat sngt ia akan bertukar jadi LelakiTaikdicermin

Reply
avatar
Anonymous
April 23, 2020 at 11:39 PM delete

cik cermin mimpi anon 12.52

kenapa dengan 'pop corn' itu..!?

kan wayang semburit dah nak mula, sapa yang tahan wayang semburit di tonton ke mahkamah 'atok' yang pertahankan, wayang chainadoll 'atok' buat bodoh bangang ... itu kan semua FAKTA...!!?

kita makan pop corn sebab nak tgk kesudahan mainan wayang atok lidah bercabang ni....

budak cermin ini semua FAKTA..!! mahacai ajer yg mencipan kepanasan

Reply
avatar
Anonymous
April 24, 2020 at 8:34 AM delete

Jgn salahkan ph jika tak mampu tamgani sebarang masalah. Letak je jawatan dan kembalikan mandat pada rakyat semula.. BN parti rasuah!!

Reply
avatar
Anonymous
April 24, 2020 at 12:16 PM delete

Lembaga Displin Bersatu Megat Najamuddin berkata kemungkinan Mahathir dipecat atau digantung keahlian PPBM adalah sesuatu yang sukar untuk hadamkan memandangkan Dr. Mahathir memegang jawatan nombor satu di dalam parti iaitu sebagai Pengerusi PPBM dan wujudnya PPBM adalah kerana Dr. Mahathir.

Bitter old man u turn with high ego problems. Enough is enough..!!

Akan tetapi kini Dr. Mahathir bukan sahaja telah kehilangan cengkaman di Putrajaya tetapi juga bakal dipecat oleh parti yang beliau sendiri tubuhkan.

Apakah ini menunjukkan Allah SWT telah mula menurunkan laknatNya ekoran dari sumpah laknat yang dilafazkan oleh DS Najib dan dalam masa yang sama Allah SWT juga telah menjawab doa yang pernah dilafazkan oleh mantan Presiden PAS, Allahyarham Datuk Fadzil Noor.

Kami tak nak komen apa apa cuma jangan memperolok sumpah laknat dan jangan memperolok olok prinsip dengan menipu dan u turn sesuka hati sendiri mengikut keadaan masa dan tempat demi kuasa dan kekayaan anakcucu.

Dolu dolu sumpah laknat saiful macam macam walaun Bang Non kata dan perolok olokkan.. skg dapat jadi 'Bakal PM tepi saja' contoh depan mata dah ada.. tun pun ikut juga skg kan dah mendapat..!!

Satu jari tunding orang lain 3 jari kelepap tunding lobang hidung sindri

Selamat Menyambut Ramadhan

Reply
avatar
Anonymous
April 24, 2020 at 12:37 PM delete

Ini walaun PH yang dakwa asset negara kena jual... sumber Blog Kerengge

Tak sampai 2 bulan, kerajaan PN dah jual aset negara

“Eh tak sampai 2 bulan, kerajaan dah mula jual aset negara?” Itulah komen yang dibuat terhadap tindakan kerajaan melalui Khazanah yang dilaporkan akan menjual 74 juta sahamnya dalam Tenaga Nasional Berhad (TNB).

Menurut laporan media, Khazanah yang dipengerusikan oleh Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menjual 1.45% sahamnya dalam TNB dengan harga RM1.17 bilion.

“Rupanya ini trend standard BN. Tahun 2015 dan tahun 2016 pun sama.

“Bolehlah penyokong MN (Muafakat Nasional) teruskan meratib ‘jual aset negara, ini semua salah DAP,” tulis Liyana Marzuki, bekas pegawai kanan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) melalui Facebook beliau.

Pada Walaun Unta Telo Labuh Otai Reformasi

Kalau Khazanah jual suma saham kat TNB atau TNB jual saham kat Khazanah apa yang jual assets negara nya....!?

Kedua dua entity itu adalah GLC Kerajaan Malaysia , tang mana jual negara wahai walaun unta otai tolo labuh...!? Ini lah kalau bahana otak asyik guling guling atas jalan raya bengap... PH dolu jual IHH yang sepanjang tahun untung pada syarikat Singapork dengan harga bawah nilai itu baru jual essets negara... nak contoh lain bersepah wahai walaun otai tolo labuh...!!! No Brain...!!! Baru 1 hari puasa dah jadi batu api...


No Brain...!! kikiki..

Reply
avatar
Anonymous
April 24, 2020 at 1:39 PM delete

Walaun dan mahacai phanceng tak peduli bulan apa utk melancarkan fitnah. Selagi nyawa dikandung badan mrk akan jadi spt yahudi dan setia sebagai khadam kapir dapigs. Semoga kaki2 fitnah nie terkorban bersama dgn covid19.

Reply
avatar
Anonymous
April 24, 2020 at 3:16 PM delete

Tarak betol.250b atas kertas sj.25b la bodo nk mampus

Reply
avatar
Anonymous
April 24, 2020 at 3:19 PM delete

Eja popcornpun x tau,ada hati nak ajar kutty

Reply
avatar
Anonymous
April 24, 2020 at 3:33 PM delete

Tak payah cerita panjang,PNpun apa kurangnya kaki kencing mcm PH yg kau kutuk2 24jam.Nak bukti,sendiri nampak tapi buat2 x nampak

Reply
avatar
Anonymous
April 24, 2020 at 9:39 PM delete

Kita sama2 tggu sheikh aljuburi utk bongkar. Kalau nak harapkan para mahacai...layak jadi khadam dapigs sampai mati.
Apa yg dapigs kata...mrk akan ikut. Itu tahap kesedaran azali mrk...hihihi

Reply
avatar
Anonymous
April 24, 2020 at 9:46 PM delete

Tun mangkuk tu pakar manipulasi dan hebat memainkan persepsi. Itu kelebihan yg tuhan dh bagi kat dia.
Bukan main dia mempertahankan utk membawa masuk wabak tu ke negara kita. Skrg dia pulak nak jadi hero menyokong SOP yg dilakukan oleh kerajaan.

Andailah dari kes pertama dia dah bertindak rasanya tak lah teruk situasi skrg. Inilah malangnya dpt kerajaan wujud hasil memfitnah. Dpt menteri ego dan mangkuk. Akhirnya rakyat jadi mangsa.
Apa2 pon respek dgn tun mangkuk..dia bercakap sempena bulan puasa ini seolah2 langsung punca wabak tu bukan dia dan menteri2 mangkuknya punya angkara. Hebat kan?!

Reply
avatar
Anonymous
April 24, 2020 at 9:49 PM delete

Aku sanggup undi phanceng kalau mrk tidak mungkir janji dan berpegang teguh dgn perlembagaan. Rasanya tun mangkuk pon pening kepala melayan karenah menteri2nya yg bangang. Belum bab dia dtg nyanyuk....

Reply
avatar
Anonymous
April 24, 2020 at 9:53 PM delete

Dah berbillion dah wang yg diagihkan kpd rakyat setakat ini. Nak atas kertas bagaimana.

Kalau menipu tunjukkan lah muka2 yg tak dpt tu dlm laman blog phanceng. Ingin juga nak lihat sejauh mana atas kertas tu.
Lainlah mcm phanceng...buku manifesto betul2 kertas tisu tandas!!!

Reply
avatar
Anonymous
April 25, 2020 at 4:42 AM delete

saya bukan ahli politik ebit liew , mlm tadi Tun dan Tok Wan pun bagi taskirah dakwah di Berita TV 3 siap peesan lagi... wahhhh sentap kot pasal pegawai boboi yg sentap kepanasan. Bab mcm ni org mula menyampah dengan Boboi.. kalah kan terus boboi...!

Reply
avatar
Anonymous
April 25, 2020 at 2:29 PM delete

Mulia Hati Ustaz Ebit Lew, moga dapat teruskan aktiviti amal - Najib Razak

(Psstt.!! Najib dah komen pasal Ebiet Liew Atok tak nak komen ka.!?)

Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak turut bersimpati dengan luahan ustaz Ebit Lew setelah pendakwah terkenal itu tidak akan meneruskan usahanya dalam membantu golongan susah.

Menerusi laman Facebook, Najib berkongsi keratan berita mengenai pendakwah tersebut sehingga menerima lebih 40,000 tanda suka dan 1,200 perkongsian.Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak turut bersimpati dengan luahan ustaz Ebit Lew setelah pendakwah terkenal itu tidak akan meneruskan usahanya dalam membantu golongan susah.

Menerusi laman Facebook, Najib berkongsi keratan berita mengenai pendakwah tersebut sehingga menerima lebih 76,000 tanda suka dan 2300 perkongsian.

Menurut Ahli Parlimen Pekan itu, perjuangan dan hati Ebit disifatkan mulia kerana sering tampil membantu golongan yang hidup dalam serba kekurangan.

Najib turut berharap agar pendakwah keturunan Cina berkenaan dapat meneruskan aktiviti amal itu dan kebaikannya hanya mampu dibalas oleh Allah SWT.


Mmmm mintak Atok komen pulak...

Reply
avatar
Anonymous
April 25, 2020 at 11:11 PM delete

Boboi hanya penerus legasi kaya raya tun mangkuk dan proksi/kroni mrk. Itu jer...

Klu tun mangkuk dh tiada di dunia ini maka boboi akan hilang arah tujuan. Yg masih rapat dgn legasi ini adalah mrk yg mgharap laba dgn mudah. Antara yg paling nyata vvip yg menjadi org tengah azilah di penjara serta khadam yg juga bekas wartawan.Dulu ada bekas wartawan yg bertindak sebagai khadam tegar bagi legasi ini tapi dh menemui Tuhan yg maha esa. Semoga diampuni pghinaan dan fitnahnya sblm ini demi mendaulatkan legasi kaya raya ini.
Wawasan 2020 hanya retorik. Kita dipenjara dlm PKP angkara cerdik pandai wawasan 2020 membawa masuk wabak secara beramai2 ke negara kita.

Reply
avatar
Anonymous
April 25, 2020 at 11:21 PM delete

Harga minyak sawit ko sebok.Harga ikut pasaran dan permintaan dunia.
Siapa yg menyebabkan india dan china beralih mengimport dari indonesia???!!!!!
Dulu china tidak meletakkan sebarang had utk eksport ke negara mrk. Kerana mulut celupar tun mangkuk nak jadi harimau betina yg uzur..china beralih ke indonesia.

Yg mangkuk2 menteri phanceng pi jemput wabak tu masuk ke negara kita ada ko ambik kesah?!!!

Tggu wabak nie hilang...kerajaan prihatin akan berjaya mengangkat balik harga sawit. Dah nampak ikhtiar mrk slps mengangkat sumpah sebagai menteri utk berunding balik di negara2 yg menolak import sawit negara kita.

Reply
avatar
Anonymous
April 26, 2020 at 5:55 AM delete

Tahniah Anwar pun dah matang menjawab isu Rohingya dan isu lain dlm FB setiap persoalan dijawab dengan nada biashe biashe... bukan retorik bodoh lagi... Makin tenggelam atok kitee.!!

dan ....

Pendakwah terkenal, Ebit Lew mengesahkan khidmatnya bagi membantu orang tidak berkemampuan tidak lagi akan dilakukan secara langsung.

Ebit Lew berkata, pendirian itu diambil selepas dipanggil ke Bukit Aman hari ini, bagi memberi keterangan berhubung laporan beberapa pihak yang mempertikaikan khidmat bantuannya yang tular di media sosial. Persoalan kenapa bila kecoh kat Kedah tetiba pulis bertindak... sebelom ni ok jerr

macam ada yg tak kena dan ada yang panas bontot yerr...!!!?

Kalah kan terus budak tu dalam pemilihan parti nanti, sebelum kejadian di Kedah tak ade pun kecoh kepoh ada amik gambar video suma orang ok ajer...

bila kat berlaku kat Kedah macam macam kau orang kutuk fithan hukum siap bawak hadis lagi....

Yang dia orang panas bontot kenapa..

Kalah lan budak dan kunco kunco dalam pemilihan parti budak tu.. maka hapuslah legasi tak guna ini

saya ulanggg..!!!

Reply
avatar
Anonymous
April 27, 2020 at 6:14 AM delete

Etnik Rohingya atau PATI China : Apa Isunya?

Bang Non sila jawab dlm FB...!?

Yang lebih membimbangkan adalah laporan Ketua Audit Negara bahawa di antara 2016 dan 2018 seramai 76,258 warga Negara China yang masuk ke Malaysia tetapi tidak ada rekod yang mereka telah meninggalkan negara kita. Bilangan ini adalah 95.6 peratus dari bilangan warga negara itu yang memasuki negara pada tempoh tersebut.

Isu kemasukan PATI China ini lebih membimbangkan.

Justeru itu terdapat mereka yang mendakwa isu etnik Rohingya ini sengaja ditimbulkan untuk menutup isu penjualan MyKad yang akan dibicarakan tahun ini.

Reply
avatar
Anonymous
April 27, 2020 at 7:13 PM delete

Sindiran kepada pihak yang hilang kuasa siapa lagi Anwar Aljub..

skg ke main membela Rohingya, masa PH perintah yg berbonyi suara serak serak kering berkahak payau Tun Mahathir sahaja..

Yang lain dalam PAN Mat Sabun mamak peguam Hanipa Midin PAN lansung diam masa PH barkuasa tokong, tony pua, bersih CT Kassim Marina Gereja lagi tak berbunyi

Terkandung dalam artikel bertajuk, “Pendatang Rohingya: Antara agama, kemanusiaan dan politik” yang disiar di lidah Pas, Harakahdaily.

Kenyataan rasmi Abdul Hadi itu muncul selepas berlarutan kemarahan sebahagian besar rakyat Malaysia ekoran gelombang fitnah di media sosial dalam pelbagai bentuk sama ada teks, video dan rakaman suaraberkaitan pelarian Rohingya.

Sebelum itu, Ahli Parlimen Marang tersebut membandingkan pendirian Pas dengan Pakatan Harapan (PH) berkenaan isu pelarian Rohingya.

Abdul Hadi menganggap hanya Tun Dr Mahathir Mohamad bersuara di pentas Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

“Pas bersama BN dalam menangani isu pelarian Rohingya, walaupun pada ketika itu Pas berada di petak pembangkang dan BN ada suara tersendiri di atas prinsip agama dan kemanusiaan.

“Ini tidak sama seperti PH yang hanya kedengaran suara Tun Mahathir keseorangan di mimbar PBB, tetapi PH lebih sibuk menghadapi krisis dalamannya kerana menanti Tun Mahathir meletakkan jawatan,” bidasnya.

Alahai Anwar Aljub... sekarang kau paling gebang dlm FB... bantu nya jauh skali... klu setakat meroyan dlm FB suma orang boleh buat wahai Aljub..!!

Juboo lah kauuu ....!!

Atau ini suatu divertion berkenaan isu I.C pendatang dari China yang tak dapat dikesan sampai sekarang ini.

Kerajan PN mohon Tukar IC baru sebelum PRU 15

Reply
avatar
April 28, 2020 at 12:26 PM delete

Biji semua otak udang lol go blok???? Komen tak ada nilai membina!!!!!

Reply
avatar
April 30, 2020 at 9:15 AM delete

KARNA RASA HATI YANG GEMBIRA BERKAT BANTUAN AKI SOLEH
MAKANYA SENGAJA NAMA BELIAU SAYA CANTUNKAN DI INTERNET !!!

assalamualaikum wr, wb, saya IBU PUSPITA WATI saya Mengucapkan banyak2
Terima kasih kepada: AKI SOLEH
atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan "4D"
alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
dan berkat bantuan AKI SOLEH saya bisa melunasi semua hutan2…
orang tua saya yang ada di BANK BRI dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah,
sekarang saya sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan keluarga saya sehari2.
Itu semua berkat bantuan AKI SOLEH sekali lagi makasih banyak ya, AKI
yang ingin merubah nasib
seperti saya...?
SILAHKAN GABUNG SAMA AKI SOLEH No; { 082-313-336-747 }

Sebelum Gabung Sama AKI Baca Duluh Kata2 Yang Dibawah Ini
Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini...!!
1: Di kejar2 tagihan hutang..
2: Selaluh kalah dalam bermain togel
3: Barang berharga sudah
terjual buat judi togel..
4: Sudah kemana2 tapi tidak
menghasilkan, solusi yang tepat..!
5: Sudah banyak dukun ditempati minta angka ritual blom dapat juga,
satu jalan menyelesaikan masalah anda..
Dijamin anda akan berhasil
silahkan buktikan sendiri
Atau Chat/Tlpn di WhatsApp (WA)
No WA Aki : 082313336747

TERIMA KASIH YANG PUNYA
ROOM ATAS TUMPANGANYA SALAM KOMPAK SELALU
Angka;GHAIB: Singapura
Angka;GHAIB: Hongkong
Angka;GHAIB; Toto Malaysia
Angka”GHAIB; Laos…
Angka”GHAIB; Macau
Angka”GHAIB; Sidney
Angka”GHAIB: Brunei
Angka”GHAIB: Thailand
"KLIK DISINI BOCORAN TOGEL SGP HK SDY DAN DLL"

Reply
avatar
May 3, 2020 at 10:48 AM delete

KARNA RASA HATI YANG GEMBIRA BERKAT BANTUAN AKI SOLEH
MAKANYA SENGAJA NAMA BELIAU SAYA CANTUNKAN DI INTERNET !!!

assalamualaikum wr, wb, saya IBU SUCHI saya Mengucapkan banyak2
Terima kasih kepada: AKI SOLEH
atas nomor togelnya yang kemarin AKI berikan "4D"
alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI
dan berkat bantuan AKI SOLEH saya bisa melunasi semua hutan2…
orang tua saya yang ada di BANK BRI dan bukan hanya itu AKI alhamdulillah,
sekarang saya sudah bisa bermodal sedikit untuk mencukupi kebutuhan keluarga saya sehari2.
Itu semua berkat bantuan AKI SOLEH sekali lagi makasih banyak ya, AKI
yang ingin merubah nasib
seperti saya...?
SILAHKAN GABUNG SAMA AKI SOLEH No; { 082-313-336-747 }

Sebelum Gabung Sama AKI Baca Duluh Kata2 Yang Dibawah Ini
Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini...!!
1: Di kejar2 tagihan hutang..
2: Selaluh kalah dalam bermain togel
3: Barang berharga sudah
terjual buat judi togel..
4: Sudah kemana2 tapi tidak
menghasilkan, solusi yang tepat..!
5: Sudah banyak dukun ditempati minta angka ritual blom dapat juga,
satu jalan menyelesaikan masalah anda..
Dijamin anda akan berhasil
silahkan buktikan sendiri
Atau Chat/Tlpn di WhatsApp (WA)
No WA Aki : 082313336747

TERIMA KASIH YANG PUNYA
ROOM ATAS TUMPANGANYA SALAM KOMPAK SELALU
Angka;GHAIB: Singapura
Angka;GHAIB: Hongkong
Angka;GHAIB; Toto Malaysia
Angka”GHAIB; Laos…
Angka”GHAIB; Macau
Angka”GHAIB; Sidney
Angka”GHAIB: Brunei
Angka”GHAIB: Thailand
"KLIK DISINI BOCORAN TOGEL SGP HK SDY DAN DLL"

Reply
avatar
May 8, 2020 at 9:55 AM delete

Nama saya Elang Endah Saya seorang wanita bisnis di Indonesia dan saya bepergian ke negara lain karena bisnis, saya beberapa waktu yang lalu saya memiliki kemunduran dalam bisnis saya karena seseorang yang saya percayai begitu banyak berbohong kepada saya dan mengambil banyak uang saya. modal dengan harapan mengirimi saya barang. Saya mulai mencari bantuan dan seorang teman memperkenalkan saya ke Arab Credit Group Beberapa bulan yang lalu, saya takut karena cerita yang saya dengar tentang pinjaman online sebelumnya, tetapi saya berkata pada diri sendiri bahwa saya harus mencobanya, setelah menyelesaikan semua persyaratan yang saya miliki. pinjaman sebesar 700jt telah ditransfer kepada saya dan hari ini saya sepenuhnya kembali ke bisnis, jika Anda memiliki tantangan keuangan atau Anda mencari modal untuk memulai bisnis Anda sendiri di sini adalah kesempatan Anda, jika mereka dapat membantu saya tahu mereka akan membantu Anda juga . hubungi Arab Credit Group hari ini dan Anda akan senang melakukannya.

Detail saya

nama: Elang Endah
email: elangendah7@gmail.com

hubungi Arab Credit Group menggunakan.

Perusahaan: Arab Credit Group
Email: Arabcreditgroup@gmail.com

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive