Hampir RM1 Billion Aset Ku Nan?


“ANDA lihat sekarang, saya mempunyai masalah kerana selepas aset saya didedahkan hampir RM1 bilion, mereka akan mahu sensasikannya,” kata bekas Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dalam keadaan berang.

Beliau berkata demikian ketika prosiding bela diri bagi kes rasuahnya di hadapan Hakim Mohamed Zaini Mazlan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Terdahulu, ketika menjawab soalan peguam, Datuk Tan Hock Chuan, beliau mengesahkan bahawa nilai hartanya pada 2001 adalah sebanyak RM 938,643,566.16, manakala pada 2006 (RM 711,325,822), 2013 (RM 691,770,649) dan 2016 (RM782,748,061).

Menurutnya, nilai yang dinyatakan itu adalah ketika pengisytiharan aset yang hanya untuk pengetahuan Perdana Menteri.

TAN: Datuk Seri mengisytiharkan harta kepada Perdana Menteri pada 2001, 2006, 2013 dan 2016. Siapakah Perdana Menteri pada ketika itu?

TENGKU ADNAN: Tun Dr. Mahathir Mohamad pada 2001, Tun Abdullah Ahmad Badawi (2006) serta Datuk Seri Najib Razak bagi 2013 dan 2016.

TAN: Mengenai RM2 juta dari Pengarah Aset Kayamas Sdn Bhd (AKSB) Tan Sri Chai Kin Kong, adakah nilai itu ada kaitan dengan tugas Datuk Seri sebagai Menteri Wilayah Persekutuan?

TENGKU ADNAN: Tidak.

TAN: Jadi duit itu untuk apa?

TENGKU ADNAN: Sumbangan politik untuk BN (Barisan Nasional) yang mana ketika itu untuk dua pilihan raya kecil di Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

Bagaimanapun, ketika sesi soal balas oleh Timbalan Pendakwa Raya, Julia Ibrahim, Ahli Parlimen Putrajaya itu gagal mengawal perasaan serta meninggikan suara.

JULIA : Merujuk kepada perenggan lapan pernyataan saksi anda, anda berkata, “...ramai yang cemburu dan mahu lihat kejatuhan Tadmansori Holdings Sdn Bhd (syarikat Tengku Adnan), saya tidak peduli dengan kedudukan politik saya kerana apa yang saya lakukan secara politik adalah demi kepentingan negara dan rakyat saya.”

Saya cadangkan ini adalah pendapat peribadi anda. Setuju atau tidak?

TENGKU ADNAN: Tidak saya tidak setuju dengan cadangan itu. Apa yang cuba saya sampaikan Yang Arif...

JULIA: Datuk Seri, ini adalah pemeriksaan balas, anda hanya boleh jawab sama ada setuju atau tidak bersetuju?

TENGKU ADNAN: Tidak saya tidak bersetuju! Anda lihat sekarang saya mempunyai masalah kerana selepas aset saya didedahkan hampir RM1 bilion, mereka akan mahu sensasikannya.

Terdahulu, mahkamah menolak permohonan Tengku Adnan supaya prosiding perbicaraan kesnya dibuat secara tertutup.

Tengku Adnan membuat permohonan itu supaya ia dibuat secara tertutup berikutan terdapat soalan tambahan oleh peguamnya berhubung dokumen yang mengandungi maklumat pengisytiharan aset miliknya.

Hakim Mohamed Zaini dalam keputusannya berkata, orang awam berhak mengetahui maklumat dalam dokumen itu.

“Perbicaraan kes itu perlu dibuat secara telus demi perbicaraan yang adil. Saya mengambil kira fakta bahawa tertuduh adalah bekas menteri dan kes ini menarik perhatian umum.

“Perbicaraan bukan sahaja dibuat secara adil tetapi ia juga perlu dilihat adil. Untuk perbicaraan dibuat secara adil ia perlu dibuat secara telus.

“Oleh itu, orang awam mempunyai hak untuk mendengar apa yang mahkamah dengar dan lihat apa yang mahkamah lihat,” katanya.

Menurutnya, dengan cara itu orang awam akan menghargai apa jua keputusan yang dibuat mahkamah dan tidak tertanya-tanya berhubung bukti yang dirahsiakan.

Pada 23 Januari tahun lalu, Tengku Adnan mengaku tidak bersalah atas pertuduhan sebagai seorang penjawat awam iaitu Menteri Wilayah Persekutuan didakwa menerima suapan untuk dirinya wang berjumlah RM2 juta daripada Pengarah Aset Kayamas Sdn Bhd (AKSB) Tan Sri Chai Kin Kong melalui cek Hong Leong Islamic Bank milik Aset Kayamas.

Tengku Adnan juga menghadapi pertuduhan lain atas dakwaan menerima suapan iaitu wang berjumlah RM1 juta daripada ahli perniagaan Datuk Tan Eng Boon melalui cek Public Bank milik syarikat Pekan Nenas Industries Sdn Bhd yang didepositkan ke dalam akaun CIMB Bank kepunyaannya (Tengku Adnan).

Tengku Adnan turut menghadapi pertuduhan pilihan iaitu didakwa menerima wang berjumlah RM1 juta yang juga barangan berharga daripada Eng Boon tanpa sebarang balasan melalui cek ke dalam akaun tertuduh mengikut Seksyen 165 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum dua tahun, atau dengan denda atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan ~ MyMetro

Banyaknya harta dia... dapat dari mana?.. menimbulkan satu tanda tanya..

Presiden PKR Anwar Ibrahim berkata "jika benar Perdana Menteri Muhyiddin Yasin berikrar untuk membersihkan jentera kerajaan" maka beliau perlu meminta penjelasan daripada pemimpin Umno yang didakwanya memiliki kekayaan luar biasa. 
"Tentang bagaimana wang begitu banyak dikumpul. 
"Dipunggah dari mana, khazanah rakyat mana, tanah negeri mana, saham peruntukan bumiputera yang mana, barulah secara jujur kita boleh menyatakan bahawa pemimpin-pemimpin ini adalah pejuang hakiki orang Melayu. 
"Saya mohon rakyat membuka mata dan minda untuk menuntut perdana menteri yang baru memberi penjelasan yang saksama dan jangan hanya bergelut untuk memperoleh kuasa tapi tidak memikul amanah," katanya dalam suatu kenyataan di media sosial malam tadi... laporan penuh sila baca di SINI
Patutlah depa tak mahu istihar harta...

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

46 comments

comments
March 5, 2020 at 11:55 AM delete

curi duit rakyat ...macam najib jugak...boleh simpan rm 1 billion...share partner kot..he he he

Reply
avatar
Anonymous
March 5, 2020 at 12:40 PM delete

Bukti dan fakta tgh dihujah... aljuboori sudah menuduh fitnah jijik yang buksn bukan...

tak serik2 brother ni

Reply
avatar
Anonymous
March 5, 2020 at 3:19 PM delete

Sebok dgn aset ku nan??

Aset dan harta anak2 tun mangkuk tak nak didedahkan ker???!!!

Bgmana puls dgn aset2 pemimpin2 pakatan haprak yg ligat jual harta negara???!!

Belum lagi aset dan harta proksi dan kroni tun mangkuk yg dpt era peeM ke4 dan peeM ke7i...

Reply
avatar
March 5, 2020 at 3:26 PM delete

Dah dia sndri yg istiharkan harta dia zaman medey, dollah gan jibbo ratus2 juta tu. Takkn dia tipu plak.
Tu baru sorang menteri.. Yg lain x kn tkde Stakat juta2 tu.
Kalu rakyat biasa usahkan angka juta dlm saving akaun, 10/20 ribu pun blum tentu ada.
Gila b##i punya orang politik

Reply
avatar
March 5, 2020 at 5:53 PM delete

Bro..two wrongs doesnt make one right..........faham tak??

Reply
avatar
March 5, 2020 at 5:55 PM delete

Nak serik tang mana bro?..lawan tetap lawan



...kecuali jadi walaun dan sanggup diperbodoh2 kan

Reply
avatar
Anonymous
March 5, 2020 at 7:55 PM delete

Apa nak heran, JJ ada dua b.

Reply
avatar
Forex 30b ap crite?
March 5, 2020 at 10:16 PM delete

Stakat 1b 2b tu

Duit psar DAIM ( DIAM.) je

Hikhikhikhi

Mane geng2 penasihat ekonomi PH ni

Keje lg or da pencen?

Reply
avatar
Anonymous
March 5, 2020 at 10:44 PM delete

Ku nan tu bukan anak mahdey....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
March 5, 2020 at 10:47 PM delete

Rumah nuar rm8k jer....hihihi

Rumah mahdey rm22k jer...hihihi

Mrk tak dpt lawan harta dan aset ku nan. Apatah lagi anak2 mahdey...jauh kurang harta mrk dpd ku nan....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
March 5, 2020 at 10:50 PM delete

Tak patut kroni mahdey yg ada bukak saham banking luar negara miskin sikit dpd ku nan.
Pernah pegang konsesi tolOL negara pulak tu....hihihi

Nak tahu lebih lanjut kena tanya nuar dan lapiji...mrk ada rekod yg lengkap.
Sayang nuar gagal jadi pm8...klu tak mungkin dah kena siasat kekayaan legasi 22tahun tu....
Opsss...tambah legasi 22bulan
Hihihi.....

Reply
avatar
Anonymous
March 5, 2020 at 10:55 PM delete

22bulan masuk mahkamah dgn pelbagai tuduhan. Klu ada bukti kukuh dah lama ke jel najib tu....hihihi

Ku nan ada rm700juta..anak mahdey yg sulung ada rm4000juta...
Bagaimana ek...anak mahdey tak kena siasat sprm???!!!

Adakah sprm bwh tipah koyak sanggup mampus dlm kemunafikan...hihihi

Reply
avatar
Anonymous
March 5, 2020 at 10:58 PM delete

Nak lawan apa???!!!
Nyata kena kencing oleh mahdey pon diam membisu jer...cuak ker???

Hanya org lain jer yg sanggup dijadikan sasaran...

Standard telur itik masin...tak ada telur....hihihi

Reply
avatar
March 5, 2020 at 11:53 PM delete

Lagu belum habis lagi..gendang masih dipalu..kita tengok tarian siapa yg memikat hati..tarian siapa yg sumbang nanti..ibarat pendekar jika melangkah janganlah sumbang kelak dibaca lawan kecundang lah dia nanti!!

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 8:09 AM delete

TUN MAHATHIR JUGA AKAN DIPANGGIL MENJADI SAKSI DI MAHKAMAH DALAM KES 1MDB. LATHEEFA KOYA KANTOI DI MAHKAMAH.

MARCH 05, 2020 LABELS: KHAWARIJ, PKR, POLITIK

Part 1

TS Shafee tanya, bolehkah Latheefa Koya sahkan kesembilan sembilan rakaman ini adalah legal atau tidak.

Contohnya, adakah rakaman ini dari pihak dan agensi penguatkuasa seperti polis, SKMM atau tentera.

Latheefa kata dia tak boleh sahkan dan dedahkan perkara itu kerana ia masih dalam siasatan SPRM.

TS Shafee tanya lagi, kalau dia tak boleh dedahkan dalam mahkamah kerana ia masih dalam siasatan, kenapa dia dedahkan rakaman itu kepada public (awam) kalau dia sendiri tak boleh sahkan rakaman ini legal atau tidak?

Terpinga pinga Latheefa dan berpusing pusing dia nak jawab.

TS Shafee kata, “kita dah macam radio buruk” asyik berpusing dalam keadaan yang sama.

(Fuh... Hangit...Tepokkk pop corn tambah lagi)

Part 2

Ditanya adakah Latheefa Koya bersetuju dan tahu bahawa setiap bukti rakaman (suara atau video) perlu ada tiga kriteria sebelum didedahkan iaitu ;

1) history,

2) provenance, dan

3) originality

Latheefa bersetuju.

TS Shafee seterusnya bertanya, adakah rakaman itu sudah memenuhi ketiga tiga kriteria tersebut sebelum ia didedahkan kepada awam.

Latheefa kata tidak tetapi dia kata ia perlu didedahkan supaya rakyat tahu adanya penyelewengan, campurtangan entah apa apa lagi dia jawab untuk justify tindakan dia.

Mana integriti Tipah bila dia dedahkan sesuatu perkara yang tak pasti kononnya perkara itu melibatkan keselamatan negara?

(Giloss.. Muka Latifah mula mencuka macam muka berudu...)

Part 3

TS Shafee bertanya apakah niat Latheefa melakukan pendedahan rakaman itu kepada awam dengan merujuknya sebagai “blunder”.

Blunder maksudnya tindakan bodoh.

Latheefa kelihatan bengang dan bertanya,

“Apa yang blunder? Saya tak rasa itu adalah blunder.”

TS Shafee jawab,

“Tindakan kamu itulah blunder. Tapi takpa, itu apa yang saya rasa.”

(Kikikikikiki..! Macam muka tikus belanda terkena Corona Virus dah muka Tipah..kikikikiki..!!)

Bila ditanya oleh wartawan samada Tun Mahathir juga akan dipanggil sebagai saksi dalam kes 1MDB , Peguam bela Datuk Seri Najib Tun Razak Datok Seri Shafie Abdullah berkata "BRING IT ON, BRING IT ON" sebanyak 185 kali..!!

sekian dari mahkamah 1MDB melapurkan.

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 10:56 AM delete

Macai yang bela Kunan ada berapa sen?
Kikikiki

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 10:57 AM delete

Macai anak Kunan ke? Kikiki

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 10:58 AM delete

Dah tahu kurang kenapa kau memekak? Kikiki

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 10:59 AM delete

Ada jugak legasi. Kau ada? Kikikiki

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 11:00 AM delete

Tak kelakar pun. Loya

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 2:15 PM delete

Anak angkat atok....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 2:17 PM delete

Saje...tengok meroyan mahacai sejak kena langgar belakang nie....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 2:19 PM delete

Ada...legasi terowong ghaib lim gone end.....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 2:33 PM delete

Dgr kabar dpd mahacai2 ph dikatakan atok bersetuju masuk ph balik setelah menteri kewayangan rela mengorbankan jwtnnya....hihihi
Nampak sgt giler kuasa setelah dia sendiri umum muhyiddin sebagai pm8. Raykat tahu pm7i tak suka bakal pm5,6,7,8...
Gone end sanggup berbuat begitu krn nak menyelamatkan dirinya atas tuduhan rasuah terowong ghaib dan banglo tarak kolam jika pn berkuasa.
Tipah koyak pula dikatakan cuak ditekan utk siasat kes2 rasuah bekas2 rakannya dlm ph. Maka dia letak jwtn. Apa2 pon tahniah tipah koyak krn jadi ahli politik pertama pegang jwtn awam....hihihi

Apa2 pon ia cuma kabar2 angin bertiup kencang.Betul atau tidak hanya atok, gone end, tipah koyak, nuar jer yg tahu.
Atok!atok!ATOK!!!tak nak umum bgamana anak2 atok kaya lagi dpd ku nan ker????
Lupa plak....atok dah lupa kot...

Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 2:43 PM delete

Nak palu kuat mana pon raykat dah tahu semuanya angkara atok yg gila kuasa. Saje nak test power minta demand dpd 2 puak.
Mgkin dgn cara itu dia dpt kuasa paling penuh tanpa disekat2.

Cai...kena ingat sejak ph jadi KERAjaan ekonomi dan kestabilan negara paling buruk dlm sejarah.

Kalau hebat dan bagus gerenti demo dan guling2 berlaku seluruh dunia. Ini hanya beberapa ekor jer minah2 serabut yg menakutkan bakal2 suami jer yg memekak tgh bandar....hihihi

Yg paling lawak bos Bershit 2.0 kata bubar parlimen pd hari pertama kemelut yg dicetuskan atok. Slps itu mgkin dia diberi nasihat jgn sebut bubar krn rakan2nya khuatir kalah besar. Maka hari berikutnya dia kata jangan bubar parlimen.....hihihi

Sumbang tak sumbang kalau ada tulur dan batang....ramai2 kita desak bubar parlimen.
ADA BERANI?????????!!!!!!!!

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 2:46 PM delete

Loya? Mengandung ker...anda mgkin minah keropok o ring tu kan?
Ini kes dari depan nie...
Klu dari belakang tak mgkin berlaku....hihihuhu

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 6:44 PM delete

Hari tu tun m suruh jgn iri hati dgn org kaya.. Skang puak sana nampak iri hati pd asset ku nan yg lebih rendah jika dibandingkan dengan asset mokhzani anaknya. Ku nan sebelum join politik dah memang jd ahli perniagaan. Kita siasat harta anak tun m jugak baru la adil.

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 8:31 PM delete

Atok lupa ku nan sebelum masuk politik pernah kerjasama dgn taikun yg juga kroni rapat atok si vincent tan. Memiliki bnyk syarikat dan yg banyak bantu ku nan adalah bakal pm ke5,6,7,8.
Anak2 atok bukan seorg kaya tapi semuanya kaya raya krn dibantu oleh pm4 dan pm7.
Sampai bangkrap pon pm4 bantu bailout dgn wang petronas. Tak ada kapal pon..pm4 kasi projek kapal angkut gas dan minyak.Belum lagi tender2 kerajaan yg bnyk diperolehi syarikat2 mrk. Mana nak cari pm sebaik pm4....

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 8:40 PM delete

Cukup mkn jer cai...
Cuma jgn jadi mcm atok ko...mengata org lain pencuri, penyamun tapi kalau tak menyamun dan mencuri, anak2 dia tak akan kaya raya mendadak. Salah seorg dpd anak2 atok...5 kali ganda harta dan aset ku nan tak mampu menandingi harta dan aset dia.
Tapi atok mgkin lupa...hihihi

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 11:03 PM delete

Yg dr belakang korang dah ambik. Jaga2 sebelum disontot... Melepuh nanti... Muahahaha

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 11:05 PM delete

Najib lagi kayaa... Jgnlah lupakan dia. Tak patut sungguh kau ni..


Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 11:08 PM delete

Mohon Hakim arahkan Tun jadi saksi dakam.kes 1MDB... segerakan sapina Atok

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 11:08 PM delete

Tak adalah tu. Macai mana mampu... Kikiki...

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 11:11 PM delete

Anak angkat atok pekong ke? Patutlah bau tonyok.
Kikikikikuikui

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 11:13 PM delete

Saja ke sajat? Baik2 naaaa... Kikikiki

Reply
avatar
Anonymous
March 6, 2020 at 11:26 PM delete

Beraniiiiiii.. .. Tp skrg PM Perikatun yg berkuasa. Suruhlah dia bubarkan kalau berani. Cepatlah bubarkan, bubarkan, bubarkan, bubarkan, bubarkan,...

Reply
avatar
Anonymous
March 7, 2020 at 6:25 AM delete

Kalau menteri2 ph atau anak2 mereka rasuah tangkap mereka suma. Biah ph bersih. Bila sudah bersih undi ph semula lah. Kasi buang pm katak lompat dlm longkang.

Reply
avatar
Anonymous
March 7, 2020 at 10:19 AM delete

Jangan pedulikan lagi si celaka Dr Mahathir, Anwar dan Kit Siang lagi - Bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid

Dr Mahathir yang terkenal de gan lidah bercabang, fitnah jijik, peras ugut, kroni mengayakan 4 orang anak bertaraf billionaire, pembelit dan kepala perompak dengan myka tak malu dia tak pedulikan plakad “Anwar PM ke-7” ni. Imej dari NST.

Bagi Tun Abdul Hamid, apa yang orang Malaysia kena buat sekarang adalah mulakan hari baru tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang. Kerana baginya, selama ni kita dah disibukkan dengan tingkah laku diorang ni sampaikan keadaan politik kita jadi tak tentu hala.

Mengambil contoh Dr Mahathir, baginya selama ni Dr Mahathir dah buat banyak masalah dalam negara, seperti:

Krisis Perlembagaan dengan Raja-Raja Melayu

Menyingkirkan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas pada tahun 1988

Menyebabkan UMNO diharamkan;
Berkelahi dengan Timbalannya sendiri Tun Musa Hitam

Memecat Anwar Ibrahim

Bergaduh dan cuba menjatuhkan Tun Abdullah Badawi

Masuk dan keluar UMNO berkali-kali.

Anwar pula baginya begitu ghairah nak jadi Perdana Menteri dengan mendesak Dr Mahathir beberapa kali menyerahkan jawatan kepadanya. Seorang pengamal pluralist, pejuang LGBT, penipu pembohong sesumpah boleh bertukar prinsip dan akidah bila bila masa.

Manakala, kehadiran DAP dalam kerajaan PH Anwar Ibrahim juga nampaknya seperti menyerahkan kuasa politik Melayu kepada parti berkenaan.

“Nampaknya selagi beliau (Dr Mahathir) ada dalam arena politik, beliau tidak berhenti-henti menimbulkan masalah. Cukuplah. Kita mulakan hari baharu tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang.” – Tun Abdul Hamid

Reply
avatar
March 7, 2020 at 10:56 AM delete

Bubarkan lah..silalah buka gelanggang..keris sudah ditangan..gendang masih dipalu kenapa mencabar yg tiada kuasa? Apakah ini adab pendekar kononnya? Atau hanya musang yg berbulu ayam yang nyata sumbang kokoknya? Ayoh tuan pengkhianat apa yg ditakutkan buka lah gelanggang!!

Reply
avatar
Anonymous
March 7, 2020 at 12:28 PM delete

Jangan lupa atok ko sekali...

Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah....

Reply
avatar
Anonymous
March 7, 2020 at 12:30 PM delete

Yg masih gila nak calon diri jadi peeM pon masih dlm kapal korang....hihihi

Depan belakang asal lobang....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
March 7, 2020 at 12:33 PM delete

Hihihi...lim gone end tu bersih sangat ker.....?
Nuar ada banglo rega rm8juta tu bersih sangat ker.....?
Anak2 atok kaya mendadak tu bersih sangat ker......?

Reply
avatar
Anonymous
March 7, 2020 at 12:37 PM delete

Korang bawa ambiga dan marina mahdey tu ke seluruh negara desak bubar parlimen. Aku tolong sokong!!!!

Hihihi....

Bawalah sekali gendang korang dan palu dan pukullah sekuat mungkin biar pekak kaki2 kencing yg tak sempat dpt duit pencen mrk....

Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Bawa mrk sekali main gendang..

Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Anonymous
March 7, 2020 at 12:39 PM delete

Ko pon tak mampu...
Yg ko mampu ialah berkhemah tgh bandar dan berguling2 atas jalan demi mengangkat lgbt sebagai peeM....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
March 7, 2020 at 4:40 PM delete

Umno tak perlu pertahankan saya lagi’, luah Najib
Executive Editor Malaysiakini Mac 06, 2020

Tun merajuk menyebabkan Pakatan Harapan jadi mangsa. Jangan salahkan orang lain

Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meluahkan perasaan apabila meminta Umno supaya tidak lagi mempertahankan dirinya daripada fitnah yang dilemparkan terhadapnya.

Najib menerusi Facebooknya berkata, melalui perbicaraan yang adil, beliau yakin dapat mempertahankan dirinya sendiri.

Menurutnya, beliau juga yakin tidak bersalah terhadap segala pertuduhan yang dibuat.

"Kesalahan saya hanyalah kerana melakukan yang terbaik demi rakyat, negara dan parti saya.

Menurutnya Yang menyebabkan Pakatan Harapan jatuh bukanlah Umno atau pun PAS tetapi Tun Dr Mahathir Mohamad. Apabila Pakatan Harapan mendesak Mahathir untuk letak jawatan serta merta dan menyerahkan kuasa kepada Anwar Ibrahim.

Gara gara Tun Mahathir merajuk dan punca merajuklah punca bagaimana kerajaan Pakatan Harapan jadi mangsa.

"Segala tuduhan dan fitnah adalah terhadap saya dan bukan Umno. Tidak adil untuk Umno menanggung beban ini dan Najib hanya berkata "BRING IT ON, BRING IT ON diulangnya 10 kali," katanya.

Reply
avatar
Anonymous
March 9, 2020 at 8:59 AM delete

Jangan pedulikan lagi Dr Mahathir dan Kit Siang lagi - Bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid

Anwar marah marah kenapa Tun kutuk dia lagi...Pada Anwar Ibrahim pedulikan saja si celaka renta itu, dia lebin nak selamatkan politik Mukhriz dan selamatkan anakcucu si celaka tua renta itu...

Dr Mahathir yang terkenal dengan lidah bercabang, fitnah jijik, peras ugut, kroni mengayakan 4 orang anak bertaraf billionaire, pembelit dan kepala perompak dengan myka tak malu dia tak pedulikan plakad “Anwar PM ke-7” ni. Imej dari NST.

Bagi Tun Abdul Hamid, apa yang orang Malaysia kena buat sekarang adalah mulakan hari baru tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang. Kerana baginya, selama ni kita dah disibukkan dengan tingkah laku diorang ni sampaikan keadaan politik kita jadi tak tentu hala.

Mengambil contoh Dr Mahathir, baginya selama ni Dr Mahathir dah buat banyak masalah dalam negara, seperti:

Krisis Perlembagaan dengan Raja-Raja Melayu

Menyingkirkan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas pada tahun 1988

Menyebabkan UMNO diharamkan;
Berkelahi dengan Timbalannya sendiri Tun Musa Hitam

Memecat Anwar Ibrahim

Bergaduh dan cuba menjatuhkan Tun Abdullah Badawi

Masuk dan keluar UMNO berkali-kali.

Anwar pula baginya begitu ghairah nak jadi Perdana Menteri dengan mendesak Dr Mahathir beberapa kali menyerahkan jawatan kepadanya. Seorang pengamal pluralist, pejuang LGBT, penipu pembohong sesumpah boleh bertukar prinsip dan akidah bila bila masa.

Manakala, kehadiran DAP dalam kerajaan PH Anwar Ibrahim juga nampaknya seperti menyerahkan kuasa politik Melayu kepada parti berkenaan.

“Nampaknya selagi beliau (Dr Mahathir) ada dalam arena politik, beliau tidak berhenti-henti menimbulkan masalah. Cukuplah. Kita mulakan hari baharu tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang.” – Tun Abdul Hamid

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive