Saya Cuma Janji, Akan Letak Jawatan' - Tun M


TUN Dr Mahathir Mohamad menafikan terbabit dalam sebarang kegiatan atau kumpulan yang cuba menghalang Datuk Seri Anwar Ibrahim menggantikannya sebagai Perdana Menteri.

Beliau turut menjelaskan perkara itu kepada Anwar dalam pertemuan mereka di Putrajaya semalam, dan mengakui kenyataan dikeluarkan Presiden PKR itu mengenai peralihan kuasa adalah benar.

Tegasnya, beliau masih memegang janji akan meletak jawatan sebagai Perdana Menteri selepas Sidang Kemuncak Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (APEC) November ini.

“Dia (Anwar) jumpa dengan saya (semalam) dan apa dia buat kenyataan itu betul. Saya tidak terbabit dengan sebarang kegiatan lain. Saya janji akan letak jawatan selepas APEC dan saya pegang kepada janji saya.

“Saya tidak terbabit dengan perkara lain, saya cuma janji letak jawatan dan akan letak jawatan,” katanya pada sidang media selepas Majlis Pecah Tanah Fasa 2 Villa Sirehan di Langkawi, hari ini.

Anwar semalam, mengeluarkan kenyataan mengadakan perbincangan bersama Dr Mahathir berhubung isu peralihan kuasa berikutan terdapat tindakan wakil rakyat PAS, UMNO dan PKR yang dipercayai berusaha mendapatkan tandatangan menyokong kepimpinan Perdana Menteri sehingga akhir penggal.

Beliau dipetik berkata, beliau cenderung untuk Dr Mahathir terus menerajui negara sehingga selesai Sidang Kemuncak APEC dan perkara ini akan dimuktamadkan pada Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH), 21 Februari ini.

Menyentuh mengenai dakwaan 138 Ahli Parlimen sudah menandatangani Akuan Bersumpah (SD) menyokong Dr Mahathir kekal sehingga tamat penggal, Dr Mahathir memaklumkan tidak tahu mengenainya.

“Saya dengar macam-macam cerita, ada mahu saya jadi Perdana Menteri 20 tahun lagi. Saya umur 94, beberapa bulan lagi 95.

“Hari ini PH mempunyai majoriti (di Parlimen). Macam mana boleh dapat angka 138 (Ahli Parlimen) itu orang lain punya kerja.

“Saya tidak tahu mereka boleh buat itu, maknanya (Ahli Parlimen) PH mesti sokong untuk dapat angka macam itu,” katanya lapor MyMetro

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

21 comments

comments
snang cite lntik bang MAT PERANG jd PM
February 14, 2020 at 10:40 PM delete

hal jwtn PM ni mmbuatkan nuar x tido malam..

nk mntak malu2 kucing

nk rampas takuttt

nk lawan x brani

Reply
avatar
Anonymous
February 15, 2020 at 11:11 AM delete

Hadi kata dia sibuk cucuk sana sini sebab nak selamatkan negara. Ya betul, ko boleh selamatkan negara lobai hadi. Bagaimana? Pergi berambus. Just get lost

Reply
avatar
Anonymous
February 15, 2020 at 11:25 AM delete

Bubar sahaja parlimen..

Semua tak dapat..

Tengok sapa yg berkuasa..

Of course PH dah tak boleh menang..

Nuar, azmin kirim salam la..

Reply
avatar
Anonymous
February 15, 2020 at 1:55 PM delete

smpi skg gambar bang non kat mekah naik haji tak kuar .... tuan haji brother anwar bin ibrahim bole belanja gambar brother naik haji tak...!?


klu gambar lain fuyooooo mantul mantap pantasssss upload aktiviti tuan haji brother kat laman reformasi blog...


kikikikiki.. blanjer la satu pic tuan haji brother anwar bin ibrahimm


kikikiki

Reply
avatar
Anonymous
February 15, 2020 at 2:55 PM delete

Ko tak puas lagi ka dgn gambar najib, rosmah, zahid, saiful, sajat di mekah? Apa lu punya point?

Reply
avatar
Anonymous
February 15, 2020 at 6:46 PM delete

point gua senang ajer... klu salam dng golongan fahaman pluralist, liberalist dan yusuf qardawi maaakkk aaiii mantul mantappp pantasssss padu kasi up cerita dan upload pic... takkan Brother Anwar Bin Ibrahim keluar dati dlm Kaabah atau tawap kaabah atau saie tak mantul pulakkk...



kikikikiki... point mudah klu bengap ssgt nk paham betul ke Brother wat haji ari tuhhh..!???


alahaiiii.. kikikikiki..

Reply
avatar
Anonymous
February 15, 2020 at 7:06 PM delete

Perkataan cuma janji boleh menimbulkan banyak spekulasi dan persoalan. Lebih baik bubar parlimen dan rakyat tentukan. Kalau ada rezeki ada la jawatan PM tu.

Reply
avatar
Anonymous
February 15, 2020 at 8:38 PM delete

janji si lidah bercabang ko rase..!?

Reply
avatar
Anonymous
February 15, 2020 at 9:39 PM delete

Atok berpegang dgn janji...mgkin betul. Tapi bila??!!
Ayat tu dah buat nuar hilang akal. Takut hanya pm tepi sampai mati....hihihi

Mrk bukan tak kenal siapa atok kerala tu. Hanya yg dia percaya cuma anak, proksi dan kroni setianya jer. Kuasa politik klu jatuh kpd musuh atau bekas musuh maka hancurlah periuk nasi mrk.

Apa2 pon...lantak koranglah
Hihihi....

Reply
avatar
Anonymous
February 15, 2020 at 9:42 PM delete

Lantaklah...ko merepek hal hj hadi..apasal!!?
Ko suruh nuar tu bersumpah laknat tak pernah memuki chinadoll dan meliwat saipul dulu.Kalau dia berani aku akan undi nuar pru15 nanti dan sanggup berguling2 dlm kandang harimau.....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
February 15, 2020 at 9:46 PM delete

Rasanya lepas ini kalau buat pru15...melopong anwar.

Ko tengok asskrimin sembuxxx....berbaik2 dgn kerajaan kelantan, tggganu, swk dan sabah.....anwar ader???!!!

Itu namanya strategi....hihihuhu

Reply
avatar
Anonymous
February 15, 2020 at 9:50 PM delete

Apa kata anwar pulak hantar wakil berbaik2 dgn mana2 parti pembangkang yg lain selain pas. Mana tahu atok guna undi dewan rakyat utk kekal jwtn dia. Gerenti melopong anwar.
Katakan dua2 gabungan tak cukup majoriti dan akhirnya terpaksa bubar parlimen lebih awal...gerenti anwar meroyan giler.....hihihuhu

Reply
avatar
Anonymous
February 15, 2020 at 9:58 PM delete

Puak bangang nie tak payah diajar..bro.
Tanpa mrk barulah menteri2 semburit cerdik sikit. Tengok skrg nie cara kerja hampir semua menteri2 semburit nak menipu 24/7. Mrk ingat semua raykat bangang mcm mahacai mrk???!!!!
Steady bossku...troll menteri2 semburit yg bangang dgn fakta yg jitu dan mudah difahami. Kalau tidak makin parah mahacainya kena kencing....hihihuhu

Reply
avatar
Anonymous
February 15, 2020 at 10:04 PM delete

Makin rosak negara sejak atok kerala jadi peeM. Makin teruk bila bersama dgn menteri2 bangang. 2x5 ketua dgn anak buah.
Yg terkini paling lawak dan bangang ada menteri lompat pagar pulak.
Konon nak dpt simpati...bangang!
Lepas nie apa pulak dia nak buat. Cakap hanya air kencing!!
Mcm tak faham isyarat dpd rakyat...

Reply
avatar
Anonymous
February 16, 2020 at 10:41 AM delete

Ramai yg pergi haji dan umrah(berkali2 pun ada) , tapi bab fulus haram (RASUAH!) sapu juga. Sia2 sj bermegah dgn gambar di kaabah dll. Itu point dia. Ngok

Reply
avatar
Anonymous
February 16, 2020 at 12:14 PM delete

ini soal bermegah ngokk.. bang non sampai mrksh ke takkk..

ada bukti dan fakta mohon tunjukkan..

kan dia public figure...


publik figure sesanggt la konon...



kikiki..



bukti ada...!?

Reply
avatar
Anonymous
February 16, 2020 at 12:16 PM delete

kalau fulus haram rasuah bukti kan juga ngokkk

Reply
avatar
Anonymous
February 16, 2020 at 12:18 PM delete

SELEPAS KOMITED SERAH KUASA KEPADA ANWAR, MAHATHIR SEPATUTNYA LARANG USAHA KUMPUL SD DAN TOLAK USUL PERCAYA PAS
Shahbudin Husin15 February 2020

off stori sket... sejak bila sprm luluskan coti sakit - bossku

(ini aku kopi pes setengah ajer dari blog bodin barua Brother Anwar Bin Ibrahim naik muntah klu kopipes smpi abiss... dan dalam kurungan aku jawab lahh.!!)

Seiring dengan pengakuan Tun Mahathir Mohamad kepada Anwar Ibrahim dalam pertemuan mereka Khamis lalu bahawa beliau komited berpegang kepada janji peralihan kuasa dan tidak terlibat dengan sebarang komplot mengumpul Akuan Bersumpah atau SD untuk mengekalkannya sehingga habis penggal, sekiranya benar masih sayangkan PH, sekurang-kurangnya dua tindakan di bawah ini harus dilakukannya tanpa bertangguh lagi.

(Walaweyy..!! bertapa terdesak, cemas, menggelabah tahap cipan macai Brother Anwar Bin Ibrahim kalau pun Majlis Presiden dah bagi kata putuihh Dewan Rakyat yang ondi percaya nnti..!!)

Pertama, mengeluarkan kenyataan keras meminta diberhentikan serta-merta sebarang usaha mengumpul SD itu, tidak kira sama ada ia dilakukan oleh kelompok dalam Bersatu, UMNO atau sebagainya.

(Brother bapuk Tua ni mudah lupo betul lah..!! Tahun ini iaitu pada13 February 2020 Brother Anwar Bin Ibrahim ulas Cadangan PAS untuk membawa ‘usul undi percaya’ ke Dewan Rakyat agar Tun Dr Mahathir Mohamad kekal sebagai Perdana Menteri, satu perkara ‘canggung’ yang tidak pernah dibuat mana-mana parti kata Anwar Ibrahim.)

Jangan mengeluarkan kenyataan PAS dan UMNO serpihan PKR supaya dengan tegas menolak campurtangan Pas/UMNO mahu menyokongnya usul undi percaya ke Parlimen

(Dolu dolu pada '19 Nov 1997' Brother Anwar Bin Ibrahim bentang 'usul undi percaya' kepada Mahathir nak tunjuk dia sangat taat setia kepada Mahathir. Tapi malangnya tak lama selepas itu dia kena pecat kerana buat jahat kepada Azizan (Bukan Azizah..okey.!
Dah tua tua pun bodoh...!!)

KALAU JANJI ATOK DNG BAKAL PM KE 8 DI CAPATI
OTAI REFORMIS SIAP SEDIA BUKA BAJU GULING2 NANTI
20 TAUN OTAI SEDIA GULING2 DI JALAN LAGI SKLI
BIAR TELOR DAH KECUT, DAH LABUH OTAI TETAP GULING GILA BABI..!!

kikikikokiki..

Kedua, juga mengeluarkan kenyataan tegas menolak campurtangan Pas mahu menyokongnya sehingga habis penggal melalui usul undi percaya di Parlimen.

(Lepas ni banyak lah telor telor kecut dan telo labuh dan telo kendur dari otai reformasi [maklum lah dah 20 tahun berlalu mau tak labuh telo menunggu nok jadi PM..kikiki!!].

Panglima2 guling guling atas jalan raya akan mula buat perangai lama dengan memaki hamun atok dan orang yang tak sehaluan dengan brother ini...jgn haraplah mei 2020 ni jadi nyata... kalau otai maki hamun atok jangan laahh sian atok kitee... nak sakarat ssgt tuuh kesian laa skett kat dia.!! Haahh jangan tak maki, maki truss..!! kami nak tumpang tepuk sambil makan pop corn ajerr kikikiki..!!)

Tetapi, adalah Tun Mahathir melakukannya..!?

aku jawab dng pantun lahh yerr..

APAKAH TUN AKAN TUNAI JANJINYA..!?
JANJI SI LIDAH BERCABANG FOSIL PURBA
SAMPAI MATI LA KENA GAME KAT SI RENTA
TAK APE ADA MASA BROTHER BALAS KAT ANAKCUCU PULA....

sabau jer laah Brother yerr tak dapat apak nya ko kerjakan anakcucu atok nanti yeerrr ..!! Atok dah nak goll ssgt tuuu.....kami tumpang tepok pun jadi laaahh kikikikiki..!!

FormulaBalasDendamAnakCucuAtok = Haa Tepok + Pop Corn

Reply
avatar
Anonymous
February 16, 2020 at 9:08 PM delete

Jawapannya mudah...atok akan lepaskan jawapan tapi bila?

Yg kedua atok boleh lepas tangan dlm bab kumpul sd tapi juak2nya adakah akan membisu???
Apa perancangan proksi dan kroninya utk mengekalkan atok sehingga pru15?Sukar utk mengatakan mrk akan berdiam diri.Kalau berlaku mgkin bnyk tawaran2 lumayan kpd mp2 pembangkang atau puak mrk sendiri yg berkemungkinan berpaling tadah.

Jika berlaku undi percaya di dewan raykat kpd atok kemungkinan atok mengatakan dia ikut undi dlm dewan raykat.
Kan dia pernah kata walaupun majlis presiden mangkuk ph memecat dia tapi keputusan muktamad terletak pada undi dewan rakyat. Noktah....

Maka anwar perlu lebih bijak dlm mencatur strategi dgn kelicikan permainan atok. Kalau terlalu gopoh atau gabra maka impian anwar akan berkecai.
Kalau majlis presiden terduduk dgn aura atok maka akan kecundanglah utk selama2nya usaha anwar dan pengikut2nya selama ini.

Kpd yg dah terasa sakit hati dgn kencing hanceng atok, anwar dan kit sial hanya mampu menonton adegan2 seterusnya sambil menjamah popcorn....hihihuhu

Reply
avatar
February 18, 2020 at 8:37 PM delete

Buktikan yg najib x rompak 1mdb. Buat sumpah laknat. Aku sokong najib buat sumpah laknat x rompak duit rakyat. Ada berani ka najib.

Reply
avatar
February 25, 2020 at 11:43 PM delete

My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive