Ini Sebabnya Kenapa Ezam Sokong Anwar Lagi..


Kemunculan kembali Datuk Mohamad Ezam Mohd Nor di pentas politik mengundang tanda tanya. 

Menerusi video yang dimuatkan di media sosial, Ezam mengakui menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim, sekaligus menolak pihak yang pernah disokongnya seperti Tun Dr Mahathir Mohamad, Datuk Seri Najib Razak dan PAS.

Pengerusi Gerakan Anti Rasuah Negara (Gegar) berkata Anwar seorang manusia biasa dan tidak sempurna.

“Anwar ini daripada dulu sampai sekarang konsisten. Cara hidup mewah langsung tak ada.

“Lawan kelompok-kelompok korporat, kroni terang-terang dan ini kita harapkan kerana inilah cabaran umat,” katanya.

Video dua minit turut memperlihatkan Ezam menyatakan kekesalan terhadap PAS kerana didakwa menyokong pihak yang tidak sepatutnya.

“Mana saya tidak marah, kamu parti Islam. Tetapi kamu pula yang menyokong kleptokrat,” kata Ezam mengumpamakan Najib sebagai kleptokrat dan Dr Mahathir sebagai diktator.

“Inilah satu-satunya parti yang sokong kleptokrat dan sokong diktator dalam masa yang sama,” kata Ezam.

“Masa dia (Dr Mahathir) belum diktator kamu tidak sokong. Masa Dr Mahathir baik dulu, masa tu kita sokonglah,” kata Ezam berseloroh.

Umum mengetahui Ezam antara tonggak penubuhan Parti Keadilan Nasional pada 1999 yang kemudian dijenamakan sebagai PKR pada 2004 yang mana penglibatan beliau ketika itu adalah sebagai Ketua Angkatan Muda parti.

Ezam kemudian membuat keputusan meninggalkan parti selepas hampir sedekad berjuang lalu menyertai Umno yang ketika itu dipimpin oleh Tun Abdullah Ahmad Badawi pada Mei 2008.

Ezam kemudian membuat keputusan keluar Umno pada Oktober 2016 serta meletak jawatan sebagai pengarah komunikasi di Kementerian Kewangan kerana didakwa tidak bersetuju dengan beberapa isu antaranya 1MDB ~ ProjekMMO

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

15 comments

comments
Anonymous
February 18, 2020 at 12:06 AM delete

Mahdey kutty dah kata...undian di parlimen akan menentukan nasibnya dan bukan majlis presiden semburit.

Ezam nak ikut sesapa...hak dia lah.
Tiada paksaan...asalkan mampu tunjuk bukti peti2 yg penuh dgn fail2 rasuah 1998.

Reply
avatar
February 18, 2020 at 9:30 AM delete

Apa..masa atok baik dulu???masa baik tu la dia songlap duit rakyat..ànak kaya raya..bila tk berkuasa..harta semakin susut..mula la datang dendam kesumat kerana anak2 dh tk dapat habuan..

Reply
avatar
Anonymous
February 18, 2020 at 10:22 AM delete

Selagi PH ada majoriti di parlimen, PH lah menentukan siapa PM. Lainlah jk ada malaun2 yg belot menyebabkan PH kehilangan majoriti. Mungkin senario ini yg diharapkan Atok dan dimaklumkan kepadanya oleh sisemburit yg sdg bekerja keras utk sabotaj PH demi masa depan politik beliau. Orang mcm sisemburit yg suka bermewah2 tak patut dipertimbangkan langsung utk jd PM. Islam pun tak terima karakter mcm ni. Tapi tak heranlah Pas sokong manusia mcm ni, sedangkan klepto najib serta rosmah yg hidup super mewah pun dia sokong!

Reply
avatar
Anonymous
February 18, 2020 at 11:14 AM delete

pak yob dok pening minum ketum campuq.zaman najib pon dh siasat selongkaq habih tp x bole dakwa sbb xdak bukti.dok ungkit2 lg pasai apa.bodo betoi la pak yob hang ooi.sembang toksah.pi la report SPRM.anak2 pak najib mana dapat
duit?menabung mcm bini dia ka.hahahaha

Reply
avatar
kalu "apam bread" x tau nk kate..hahahaha
February 18, 2020 at 1:20 PM delete

petron tu sape punye?
hj adi ke ? or lge pnye..

kpal jho lo da snyp skrg..
bwk ronda2 kt mne tuuuu.

hikhikhik

your name is john isnt right?

in my country have "john bread"

i can bake u "john bread"

hahaha ape pnye BIOL skrg ni smue..

Reply
avatar
Anonymous
February 18, 2020 at 2:58 PM delete

Nak siasat atok??
Lim kit sial dan konco2nya pernah nak dakwa dan penjarakan atok. Malangnya mrk nak jadikan atok kuda tunggangan. Skrg anwar yg ada bnyk simpan salahlaku atok terhegeh2 minta atok lepas jwtn....hihihi lawak

Apa2 pon atok bijak..org lain sanggup jadi kambing hitam. Itu buat dia terlepas.
Tak kesahlah...terlepas dgn pendakwa di dunia...'pendakwa' di akhirat belum tentu terlepas.

Reply
avatar
Anonymous
February 18, 2020 at 3:05 PM delete

Bukan shj anak tapi proksi dan kroni pon bnyk hilang lubuk emas. Sebab itulah dr mazslee kena ketuk kepala bab projek bestarinet yg tidak disambung lagi.
Belum lagi projek ipp yg berat sebelah. Semuanya dah tak disambung sejak najib berkuasa. Itu yg buat mrk meroyan dan berdendam sangat.
Untung atas angin proksi dan kroni atok nie. Belum lagi projek2 yg anak dia dpt. Tanpa bapak yg berkuasa tak akan mgkin anak2 kaya melampau.
Iyelah...kelebihan manusia yg bijak berkata2

Reply
avatar
Anonymous
February 18, 2020 at 3:08 PM delete

Anwar klu nak hebat kena berani bersumpah laknat tak pernah memuki chinadoll dan mendubur saiful. Itu jer cara utk dia memperbaiki reputasinya. Nak kutuk sisemburit...2x5 jer

Reply
avatar
Anonymous
February 18, 2020 at 3:46 PM delete

Anwar dan pengikut setianya harus sedar mrk tiada kuasa majoriti dlm parlimen. Dengan keadaan mereka berpecah dua macam kempunan sampai mati anwar.
Ditambah lagi heboh mengatakan telah ada SD yg menyokong tun m sebagai pm sepenggal ini.

Reply
avatar
February 18, 2020 at 4:09 PM delete

Najib xmau ke angkat sumpah laknat yg dia x curi duit rakyat yg dia x songlap 1MDB?

Reply
avatar
February 18, 2020 at 8:32 PM delete

Nama saja parti islam. Tp suka melaga laga kan org melayu islam. Semua nk jg periuk nasi sendiri. Bonus puluhan ribu. Kereta rasmi mahu yg import. Lebai oh lebai...

Reply
avatar
February 25, 2020 at 11:42 PM delete

My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

Reply
avatar
March 19, 2020 at 5:39 AM delete

Saya MENJADI ANDA SEMUA PADA HALAMAN INI
INI IALAH CERITA SAYA

Saya MURNI SANTI, Aa wanita, ibu, saudara perempuan dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGELUARAN ESTATE REAL dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tiada siapa yang mahu meminjam wang untuk melengkapkan projek komersial kami telah dalam pembinaan beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang mendakwa sejumlah besar wang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik-baiknya dan membantu, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu banyak untuk menanggung dan saya kehilangan semua harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA GANTI PELANGGAN GLOBAL syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang sebenarnya memberi saya harapan dan memberitahu saya tidak bimbang bahawa syarikat itu akan meminjamkan saya wang, walaupun jumlah yang saya perlukan adalah besar, dan saya dapat memberi mereka keperluan yang ada beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

Saya pergi melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan wang yang saya minta selepas telah mengesahkan saya layak untuk pinjaman, saya diminta menunggu, untuk mengejutkan saya yang paling besar pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya melakukannya dengan baik, ini menjadikan kehidupan saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA JUTA PELAYAN GLOBAL
GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

UNTUK MENGHUBUNGI AKU
Murni Santi
murnisanti55@gmail.com

Reply
avatar
March 20, 2020 at 6:18 AM delete

Hai semua

Nama saya FRADESY RIRITIA, saya dari indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang melihat jawatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda tentang bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang untuk mereka.

Saya di sini untuk memberitahu anda yang benar dan hanya LOAN SYARIKAT yang ALLAH dihantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GLOBAL GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai terma dan syarat pinjaman yang besar, untuk memungut semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat untuk membebankan tidak seperti syarikat-syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
Tolong jangan tertipu oleh penguji yang mempunyai nombor indonesia dan whatsapp, mereka semua penipu, bagaimanakah sebuah perusahaan perseorangan memberi pinjaman ?, yang sepatutnya menjadi pertanyaan pertama kalian orang-orang saya.

Saudara-saudara saya dari Asia, saya minta kamu mendengarkan saya kerana saya bersumpah kepada kamu atas nama Allah, bahawa saya memberitahu anda semua kebenaran, SEMUA LOAN GANJARAN GLOBAL, syarikat adalah satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda sebaik sahaja anda melengkapkan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
Kenapa anda tidak berada di kalangan usahawan ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENINGKAT untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan untuk meningkatkan tahap hidup anda, di sini adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di fradesyriritia12@gmail.com EMAIL saya untuk maklumat lanjut, saya akan senang mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati semua PINJAMAN SEMUA GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

Reply
avatar
March 20, 2020 at 6:47 AM delete

Hai semua

Nama saya FRADESY RIRITIA, saya dari indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang melihat jawatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda tentang bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang untuk mereka.

Saya di sini untuk memberitahu anda yang benar dan hanya LOAN SYARIKAT yang ALLAH dihantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GLOBAL GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai terma dan syarat pinjaman yang besar, untuk memungut semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat untuk membebankan tidak seperti syarikat-syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
Tolong jangan tertipu oleh penguji yang mempunyai nombor indonesia dan whatsapp, mereka semua penipu, bagaimanakah sebuah perusahaan perseorangan memberi pinjaman ?, yang sepatutnya menjadi pertanyaan pertama kalian orang-orang saya.

Saudara-saudara saya dari Asia, saya minta kamu mendengarkan saya kerana saya bersumpah kepada kamu atas nama Allah, bahawa saya memberitahu anda semua kebenaran, SEMUA LOAN GANJARAN GLOBAL, syarikat adalah satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda sebaik sahaja anda melengkapkan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
Kenapa anda tidak berada di kalangan usahawan ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENINGKAT untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan untuk meningkatkan tahap hidup anda, di sini adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di fradesyriritia12@gmail.com EMAIL saya untuk maklumat lanjut, saya akan senang mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati semua PINJAMAN SEMUA GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive