Kerajaan Sepenggal Boleh Jadi Kenyataan Jika Kabinet Tak Dirombak?


Semalam, Mahathir berkata gabungan pemerintah boleh menjadi kerajaan sepenggal jika ia tidak melakukan beberapa perubahan susulan kekalahan sekutu PH, Warisan pada Pilihan Raya Kecil Kimanis pada Sabtu.

Sejak dari PRU yang lalu PH sudah tewas pada 5 pilihan raya kecil, termasuk yang berlaku baru-baru ini pada Sabtu, dan tinjauan menunjukkan kemerosotan populariti dalam kalangan orang awam.

“Kita sudah tewas 5 pilihan raya kecil tetapi mereka masih tak faham,” kata Mahathir kepada pemberita di Langkawi.

“Saya sudah beritahu mereka dalam demokrasi anda perlukan sokongan kuat daripada rakyat, sebaliknya mereka bergaduh sesama sendiri dan memecah-belahkan rakyat…mereka tak akan menang kecuali ubah cara mereka,” kata Tun..

Hari ini seorang Penganilisis berpendapat rombakan Kabinet perlu dilakukan untuk “buang” menteri yang tidak disukai rakyat dan mereka yang tidak menunjukkan prestasi yang baik.

Beliau percaya rombakan boleh memulihkan keyakinan rakyat terhadap PH ke tahap yang “tidak seteruk seperti sekarang ini”.

Berikut adalah laporannya..

PETALING JAYA: Penganalisis politik percaya bayangan “kerajaan sepenggal” boleh jadi kenyataan bagi pentadbiran Pakatan Harapan jika Kabinet tidak dirombak segera.

Kamarul Zaman Yusof dari Universiti Utara Malaysia berkata Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad harus mengambil inisiatif yang drastik bagi menghentikan “gelombang” penolakan rakyat.

“Perkembangan masa ini boleh menjadikan kerajaan sepenggal…memang PH kalah berturut-turut sebanyak 5 kali…wujud satu perkembangan konsisten mengenai penolakan rakyat terhadap PH,” katanya.

Kamarul berkata rombakan Kabinet perlu dilakukan untuk “buang” menteri yang tidak disukai rakyat dan mereka yang tidak menunjukkan prestasi yang baik.

Beliau percaya rombakan boleh memulihkan keyakinan rakyat terhadap PH ke tahap yang “tidak seteruk seperti sekarang ini”.

Sementara itu, Awang Azman Awang Pawi dari Universiti Malaya bersetuju PH berisiko menjadi kerajaan sepenggal, mengatakan PRK Kimanis indikator yang sangat kuat dari kawasan separa-bandar.

“PH seolah-olah lupa mengapa rakyat tolak BN dan undi PH pada Pilihan Raya Umum (PRU) lalu,” katanya.

Beliau mengingatkan keputusan di Kimanis merupakan undi protes dan isyarat kepada PH “supaya kembali ke landasan yang betul”.

“Apabila asyik menyalahkan rakyat kerana mengkritik dan mahukan perubahan lebih cepat, ia sebenarnya tidak menyelesaikan masalah dan asyik berdalih,” katanya lapor FMT di SINI

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

23 comments

comments
entah ye ye je LGE kire..cm "something wrong" kihkihkih
January 21, 2020 at 5:42 PM delete

zaman BN TOL sehinga 2038 (18 tahun lgi)

zaman PH TOL sehingga 2058 (38 tahun lgi n pnurunan 18%)

masing2 ambik PEN n KALKALATER drumah "tolong" kire utk LGE.

Reply
avatar
Anonymous
January 21, 2020 at 7:15 PM delete

klu calculator bole bercakap calculator tu tak nak bagi jawaban cuma calcularot tu cakap






















"bodoh bertingkek tingkek...!!"




kikikikiiki..macai pH ajommm tepokk.!!

Reply
avatar
Anonymous
January 21, 2020 at 7:46 PM delete

Ingat isu 1mdb selesai...
Masih juga dimainkan oleh menteri2 bangang. Mrk ingat raykat nie bodoh mcm macai2 mrk. Maklumat sebenar jelas dpt dibaca dan jelas gone end masih merasakan dia pembangkang.

Kebodohan peeM yg memperlekeh janji2 dan ikrar manipistol jelas merosakkan reputasi KERAjaan semburit. Dulu dia bercakap raykat akan dengar. Skrg bila dia bercakap raykat makin meluat.
Kadang2 geli hati melihat dia berseloroh dan melawak dlm tv dgn beranggapan org suka dgn lawaknya.
Raykat dah sedar kerosakan yg dia telah lakukan dlm bn dan dlm pakatan haprak.
Inilah bila melayan sgt kehendak anak, proksi dan kroni dan memperlekeh janji dan ikrar kpd raykat.
Mulut longkang dia patut diperbaiki bila berdiplomasi dgn negara2 luar. Angkara mulut busuknya china dan india berurusan dgn indonesia. Berbillion pendapatan negara hilang.
Bangang mana rasa kehilangan wang tersebut krn wang mrk berkepok2. Raykat marhaen yg bergantung penuh dgn komoditi yg disabotaj oleh negara2 luar angkara mulut busuk serta sikap uturn tua mangkuk tu amat terkesan.

Rasanya tak perlu rombak. Bubar jer parlimen dan biar raykat memilih siapa yg dpt jaga kebajikan mrk.
Mrk bukan rasa apa yg raykat rasa krn gaji mrk cukup besar. Ada yg sebulannya menyamai 4 tahun dikumpul gaji minimum raykat marhaen.

Reply
avatar
Anonymous
January 21, 2020 at 8:40 PM delete

bodoh bertingkek tingkek la kata kannn

Reply
avatar
Anonymous
January 21, 2020 at 10:26 PM delete

Bersyukurlah masih boleh memerintah walaupun sepenggal. Ini la nasib dan pengakhiran si pendusta & pengkhianat. Apa pencapaian yg boleh dibanggakan selama mereka memerintah. Banyak yg buruk drp yg baik.

Reply
avatar
Anonymous
January 21, 2020 at 11:39 PM delete

Bangang!!!
Diberi mandat besar oleh raykat tetapi tidak menghargainya.
Motif utama demi legasi proksi dan kroni yg tamak. Aset dan harta glc dijarah dan dijual. Penat lelah org terdahulu memperolehinya tetapi dilelong lambak buat proksi dan kroni.
Syukur tol plus tidak dijual balik kpd kroni. Jika tidak...

Rasanya elok dibuang semua menteri2 kabinet yg bangang dan syok sendiri termasuk fosil tua yg hebat bersandiwara. Rakyat dah dpt baca setiap permainan dan kata-kata yg penuh penipuan.
Baik bubar sebelum sumpahan laknat rakyat yg kecewa dgn penipuan dan sandiwara bangsat korang semua!!!

Reply
avatar
Anonymous
January 22, 2020 at 1:39 AM delete

Kita dapat apa? Habuk tarak. Petrol? Bonus sebulan? Ptptn free? Tol? Kelentong, kencing no 1. Hancing kuat beno

Reply
avatar
Anonymous
January 22, 2020 at 11:50 AM delete

Tak perlu bubar dan rombak. Atok UNDUR saja, insyaAllah masalah PH selesai. Sokongan kembali mencurah kpd PH

Reply
avatar
Anonymous
January 22, 2020 at 11:54 AM delete

InsyaAllah bila dsai jd PM, semuanya akan tertunai. Rakyat akan kembali sokong PH. Sebab itu Pas takut sgt dsai jd PM. Peluang dia nak menang pru15 akan makin tipis. Dah gian sgt nak jd menteri katakan

Reply
avatar
Anonymous
January 22, 2020 at 12:41 PM delete

DSAI naik bontot barai... kikikiki

Reply
avatar
Angpow ad ka Mr LGE?
January 22, 2020 at 5:22 PM delete

TONY PUA chu kang kate "melanjutkan" TOL lebih mnguntungkan..

Skrg ni baru ku tahu org cina Ni sbenarnya xpndai BISNES..Mlungkupkn mmg pndai..

Cube nk KENCING BOSKUU tntang ekonomi..

Pegi daaaa LGE

Reply
avatar
Anonymous
January 22, 2020 at 11:03 PM delete

Anwar naik jd peeM rasanya tak bnyk perubahan. Tambah lagi ilmu ekonomi dan kewangan dia juga lebih kurang gone eng. Bukan najib kata tapi tun daim proksi mahdey yg kata. Lagipun dia tu semberono.
Kalau dia boleh berambus keluar masjid sedangkan azan tgh berkumandang...nak harap apa dgn pemimpin mcm tu. Tarak tawaduk punya worang....hihihi
Bukan solat terawikh pon...hanya solat 5 waktu yg tak sampai pon 1jam ko boleh blah mcm tu jer.
Jika munafik pon...sembunyi2kan lah sikit krn kita bakal peeM ke8.
Korang bolehlah pikirkan sendiri. Malas nak komen panjang bakal peeM ke8 negara nie...

Mahdey pon 2x5...selagi proksi dan kroni tak kenyang....sandiwara tetap jalan

Reply
avatar
Anonymous
January 22, 2020 at 11:06 PM delete

Kalau azmin...eeeee jijik!!!
Sanggup bergaduh dgn nuar krn gila kuasa. Nak ker pakai pemimpin mcm tu. Boleh buat muka selamba dan tarak malu demi kuasa. Sanggup jilat licin bontot atuk...eeeeeeeEEE

Reply
avatar
Anonymous
January 23, 2020 at 6:26 AM delete

Aku tengok Banyak anon yang serupa saja orang nya komentar... baik buat blog sendiri

Reply
avatar
Anonymous
January 23, 2020 at 4:37 PM delete

Rombak tak rombak tetap akan jadi kerajaan sepenggal.
Bau hancingnya hanya akan hilang selepas pru15...

Reply
avatar
Anonymous
January 23, 2020 at 4:39 PM delete

Janji kata nak mansuhkan semua tol...
Memang tolOL pemimpin semburit nie!!!!

Reply
avatar
Anonymous
January 24, 2020 at 3:12 PM delete

Biar sepenggal. Lps tu biar melayu pula perintah. Seronok mula2 tapi lama kelamaan negara hancur ekonomi dan moral. Lepas tu majoriti melayu makan pasir(kecuali pencuri dan kaki songlap)

Reply
avatar
syiling tabung ayam
January 26, 2020 at 1:22 PM delete

60 tahun MELAYU BN mmrintah xpena dgor pon rkyat "makan Pasir"??


lu sembang "babi coronavirus ke??

Tabung HJ nk jdi "tabong buluh" da niiii

Reply
avatar
asd
January 27, 2020 at 6:30 PM delete

Agen Domino Terpercaya menyediakan banyak promo menarik sekali
Salah satu promo yang diminati banyak orang disini adalah bonus deposit 10% tanpa batas
Dengan bonus tersebut membuat para pecinta judi online beralih ke situs ini.
ZumaQQ juga menyediakan deposit via pulsa telkomsel,xl,ovo,dana,gopay,dll
WA : +6281263106553

Reply
avatar
January 28, 2020 at 11:09 AM delete

Selamat siang untuk semua, nama saya Steven Nesty Binti, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua pencari pinjaman akan berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet

Setelah beberapa waktu mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp 10,7 juta, untuk seorang pria di Afrika.

Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Ny. Tieka Melawati (tiemelaw@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Deborah, Manajer Kantor Pinjaman AVANT, jadi teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Bu Debora. Jadi saya menghubungi Ibu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) dan juga di WhatsApp: +6281334785906

Saya mengajukan pinjaman sebesar IDR 380 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk transfer pinjaman, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan IDR380 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa saya dan dia telah memberi saya keinginan hati saya.

Semoga Tuhan memberkati Mrs. Deborah untuk memberikan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) atau melalui WhatsApp: +6281334785906 untuk pinjaman Anda

Akhirnya, saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nestybintisteven@gmail.com) Salam

Reply
avatar
February 7, 2020 at 10:57 AM delete

Ia luar biasa apabila saya fikir semuanya telah selesai dengan saya, nama saya susan garcia, dari phillipine, Mrs. Karina Rolanda datang untuk menyelamatkan saya hidup saya. Saya sangat terhutang budi kepada orang-orang yang saya meminjam dari geng memerangi saya dan kemudian menangkap saya akibat hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan masa tangguh diberikan kepada saya apabila saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan membuat wang untuk membayar semua hutang yang saya terima jadi saya diberitahu bahawa ada pemberi pinjaman sah secara online jadi saya harus mencari melalui blog yang saya ditipu sebelum tetapi apabila saya menemui SYARIKAT KARINA ROLAND LOAN, Tuhan mengarahkan saya untuk iklannya di blog kerana tarikan saya untuk itu benar-benar satu keajaiban mungkin kerana Tuhan telah melihat bahawa saya mempunyai banyak penderitaan itulah sebabnya dia mengarahkan saya kepadanya. Oleh itu saya memohon dengan penuh semangat selepas beberapa jam pinjaman saya diluluskan oleh Lembaga dan dalam masa 24 jam saya telah dikreditkan dengan jumlah yang tepat yang saya maksudkan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Pinjaman Peribadi ketika saya bercakap dengan anda sekarang saya boleh jelaskan semua hutang saya dan sekarang saya mempunyai supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya makan atau mengambil pembiayaan, apa jua keputusan saya tidak mempunyai urusan dengan Polis, saya kini wanita yang bebas. Anda ingin mengalami kemerdekaan kewangan seperti saya, sila hubungi Ibu menerusi e-mel syarikat: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp +15857083478 Anda tidak boleh membahaskan fakta bahawa dalam kesulitan dunia ini anda memerlukan seseorang untuk membantu anda mengatasi kewangan perolehan dalam hidup dalam satu cara atau lain, jadi saya memberi anda mandat untuk mencuba dan menghubungi Puan Karina Roland di alamat di atas supaya anda dapat mengatasi kemelesetan kewangan dalam hidup anda. Anda boleh menghubungi saya melalui e-mel berikut: (garciasusan113@gmail.com)) Sentiasa menjadi positif dengan Puan KARINA ROLAND dia akan melihat anda melalui semua cabaran kewangan anda dan kemudian memberikan anda pandangan kewangan dan kebebasan baru untuk mengatasi semua kebimbangan anda.

Reply
avatar
February 14, 2020 at 3:17 PM delete

Assalamualaikum, saya JERRY ANDI sangat senang karena saya mendapat pinjaman kedua dari Anthony Yuliana Lenders dan kali ini saya mendapat pinjaman sejumlah Rp 330 juta setelah saya diminta melakukan pembayaran untuk biaya asuransi pinjaman dan biaya transfer, semua pujian ditujukan kepada ALLAH, saya mendapat pinjaman Rp 330 juta dari Anthony Yuliana Pemberi Pinjaman semoga ALLAH memberkati mereka semua, saran saya kepada mereka yang mencari pinjaman di situs ini bahwa mereka harus sangat berhati-hati karena ada banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu , Anthony Yuliana Lenders adalah salah satu kreditur pinjaman online terbaik untuk pinjaman 100%, hubungi
(anthony.yulianalender@gmail.com)
atau whatsapp +1 (323) 4026088
kirim email ke saya{jerryandi843@gmail.com}

Reply
avatar
February 18, 2020 at 12:12 AM delete

Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive