Anwar Tidak Maafkan Yusoff Rawther, Tindakan Undang-undang Diteruskan..


Presiden PKR Anwar Ibrahim berkata beliau tetap akan meneruskan tindakan undang-undang terhadap Muhammed Yusoff Rawther.

Beliau berkata demikian susulan keputusan Pejabat Peguam Negara (AGC) tidak akan membuat pendakwaan terhadapnya atas dakwaan serangan seksual terhadap Yusoff.

"Meskipun dakwaan yang sah tidak boleh diketepikan dan harus disiasat sesuai dengan proses hukum, namun saya tidak dapat memaafkan tuduhan yang jelek, semberono dan yang menghina terhadap saya.

"Untuk memastikan keadilan ditegakkan, tindakan undang-undang yang telah dimulakan sebelum ini akan diteruskan," katanya dalam satu kenyataan ringkas yang disiarkan di Twitternya, hari ini.

Terdahulu Peguam Cara Negara Engku Nor Faizah Engku Atek berkata tiada pendakwaan yang dibuat ekoran ada percanggahan fakta yang material yang tidak dapat menyokong sebarang pendakwaan.

“Kami juga mendapati tidak terdapat cukup keterangan untuk membuat pertuduhan mengenai laporan-laporan polis yang dibuat berdasarkan keterangan-keterangan yang ada dalam kertas siasatan," katanya.

Dalam pada itu, Anwar menyatakan penghargaannya terhadap keputusan itu serta menyatakan terima kasih kepada pihak berkuasa "atas profesionalisme yang ditunjukkan".

Pada 4 Disember lalu, Yusoff berkata telah membuat akuan bersumpah, bertarikh 19 November 2019, mendakwa Anwar melakukan salah laku seksual terhadapnya pada Oktober 2018.

Dia membuat laporan polis berkenaan perkara itu pada 7 Disember lalu.

Sehari selepas dakwaan Yusoff, iaitu pada 5 Disember, setiausaha sulit Anwar, Shukri Saad membuat laporan polis terhadap Yusuff.

Pada 15 Disember, Anwar melalui peguamnya Ramkarpal Singh mengeluarkan surat tuntutan kepada Yusuff untuk menjelaskan dakwaan yang dibuatnya lapor Malaysiakini

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

27 comments

comments
mane cerite SD altatunya?? diam je skang ni..huhuhuhu
January 15, 2020 at 10:03 PM delete

agak2ny nuar BERANI ke "sumpah laknat" cam najib n sepol buat d dlm MASJID n depan KAABAH?



"menikus" jgak nuar ni nmpknya..
hikhikhihik

Reply
avatar
January 15, 2020 at 11:00 PM delete

Ciri2 pecacai angkat taik:

1. Bila ada tuduhan kata mmng boleh percaya AI meliwat
2. Bila mahkamah kata x de kes meliwat..dia kata mahkamah menyebelahi AI
3.Bila AI nak saman balik mamat serabai, dia kata kenapa tak sumpah laknat pulak
4. Bila dah sumpah laknat, dia akan kata dlm islam x de sumpah laknat

Mcmtu lah perangai pecacai

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2020 at 12:34 AM delete

2x5 korang kutuk najib bersumpah laknat.Tak sumpah kata najib bersalah...dah sumpah pon ada juga beruk2 semburit yg tak puas hati.
Tapi sejak najib berani bersumpah laknat kali ke4 pada era KERAjaan semburit ada kurang beruk2 semburit berani menuduh najib membunuh altantuya.
Mgkin mrk takut kena laknat jika ikut baris2 ayat sumpah najib yg akan jatuh laknat kpd beruk2 yg berani memfitnahnya.


Anwar jika berani apalah salahnya...

Kita lupakan saranan sumpah laknat menafikan memuki chinadoll dan saiful dulu.

Kita boleh cuba kes terbaru nuar...hihihi

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2020 at 7:31 AM delete

Apakah Anwar beria-ia sangat untuk saman pemuda yang tidak dikenali itu sebab peguam pemuda itu yang berkait rapat dengan Mahathir?

Atau, apakah ianya tanda Anwar terima cabaran Mohamad Khairuddin, penyokong tegar Mahathir?

Sebelum ini, Khairuddin cabar Anwar supaya saman malu Yusoff Rawther. Beliau juga cabar Anwar dedahkan dalang-dalang yang terlibat dalam kes ini.


KIKI BANG NON PERASAN NAK JADI PM KE LAPAN
I AM READY TO RESIGN DI MAJLIS PRESIDEN PUTUS HARAPAN
MAJLIS PRESIDEN BUKAN PENENTU TAPI MP YG TENTUKAN
MAJORITY MP PARLIMEN AKAN MENJADI PENENTUAN

“Sekiranya tidak benar, apakah senang bagi Yusoff Rawther hendak buat tuduhan secara sumpah berkanun (SD) serta terbuka terhadap ‘orang besar dan berpenyakit’ seperti Anwar Ibrahim" kata penyokong tegar Mahathir itu.

WAK JEMIN NANGIS SUJUD SYUKUR KES TUTUP KINI
TUP!! TAP! TUP.!!ARI NI IGP KATA KES TAK TUTUP PULA
KORANG NAMPAK TAK GAME ATOK NGAN ALJUBORI..!
SESAMO SENDIRI MACAM KUCING HANJING YEAA..!!

kikikikiki... suma acah acah power macai bodo yg teekinja kinja...

haahhh tepukkkk...!!

FORMULAACAHPOWER = HAAH TEPUK + BMF

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2020 at 1:18 PM delete

Drama filem Tamil Melayu jadi mangsa..

Jubo2 pun kaya raya jadi menteri

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2020 at 4:52 PM delete

mane cerite SD altatunya?? diam je skang ni..huhuhuhu January 15, 2020 at 10:03 PM delete

Sumpah Laknat Saiful...edisi kantoi!! https://www.youtube.com/watch?v=aZXkbt8SoPw

PENIPUAN ! SUMPAH LAKNAT SAIFUL BUKAN DI BUAT DI HADAPAN KAABAH https://www.youtube.com/watch?v=e3sEbxL9lag

Reply
avatar
Tarakucah
January 16, 2020 at 5:20 PM delete

Eiikkk..orang yang buat tak senonoh pulak cakap tak maafkan usop. Patutnya usop yang tak maafkan dia. Dengan kenyataan dia tu kononnya dia tu bersih le...kalau kau masih amalkan lagi perkera terkutuk tu, kau pasti terkena. Ingat cerita pelanduk dan tupai!!!!

Reply
avatar
January 16, 2020 at 5:48 PM delete

Ko x perasan ke najib dh terkena sumpah laknat dia? laknat ni Allah bukan dtg dlm bentuk kena sambar petir..tiba2 cacat ke.. musibah pn laknat juga. ni Aku ni sumpah2 sangat takut. Ko yakin ke ko x bersalah sampai sanggup mencabar Allah swt turunkan laknat sebab ko sangat2 YAKIN yg ko x de dosa?

Reply
avatar
January 16, 2020 at 5:49 PM delete

BMF tu ko tau tak apa? Buy Mercedes First..mcm lebai2 paspispus

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2020 at 6:24 PM delete

Apa nak takut bersumpah laknat jika ko tak bersalah....
Rasanya bukan mencabar kuasa Allah swt pon demi membuktikan ko difitnah oleh penyamun2 besar yg tamak haloba.
Ambik contoh org tuduh bini ko berzina dgn mat dadah dgn ada 4 saksi....
Sedangkan bini ko suci dan tak pernah melakukannya...

Rasanya tak salah dia bersumpah laknat krn dia yakin tak bersalah dan menjatuhkan laknat kpd mrk yg fitnah bini ko...
Betul tak cai?


Tapi sayang...anwar tak pernah berani bersumpah laknat menafikan dia pernah mendubur saiful dan memuki chinadoll.
Mgkin dia sedar akan laknat jatuh kpdnya jika menipu bersumpah dgn nama Allah swt..

Hihihi..

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2020 at 6:34 PM delete

Cai..rasanya KERAjaan semburit mcm kena laknat sejak memungkiri janji2 mrk.

Ko tengok hutang dan ekonomi negara skrg....hutang dah nak capai 1trillion impian penyamun besar...ekonomi merudum.

Yg lawak...presiden dan timbalan presiden parti bergaduh krn tamak dan haloba dgn kuasa dunia. Macam kena laknat jer...

Menteri yg baik kena pecat oleh penyamun besar dan menteri pemecah perpaduan dan menteri2 tarak sijil dan bangang disimpan agar jadi manusia angguk2 dan anjeng kurap oleh penyamun besar....hihihi
Jelas kena laknat menipu rakyat...

Yg kaki rogol, rasuah dan yg terbaru buat parti dadah dan seks diraikan oleh pencacai2 serta dibekap habis2an...hihihu

Macam kena laknat jer...
Itulah bila ko kencing mandat yg raykat bagi....

Hihihi...


Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2020 at 6:45 PM delete

Mahdey dgn nuar memang tak sebulu.
Mahdey kutuk anwar kaw-kaw dan kata peliwat tak layak jadi peeM.
Anwar kata mahdey pengamal kronisme dan nepotisme serta perasuah besar.

Nampak mcm karma jer kisah mrk berdua nie. Dipanjangkan umur utk dicaci dan dihina.

Naik krn fitnah dan jatuh krn dibenci.

Apa2 pon aku berharap anwar nie dpt jadi peeM agar dpt merasa minyak rm1.50 seliter...hihihi

Nak tggu mahdey...jgn harap
Dah nak habis harta rakyat dia jual...yg untung proksi dan kroni dia
Hutang pulak bukan makin turun bahkan makin meningkat

Inilah jadinya bila negara ditadbir manusia tamak yg mendahulukan anak, proksi dan kroni daripada rakyat yg memberi mandat besar kpd beruk2 nie!!!

Makin jahanam negara...

Negara makin jahanam...mrk boleh buat parti dadah dan seks

Hihihi.....

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2020 at 6:52 PM delete

Rasanya siapa manusia yg percaya ada Tuhan yg satu tak akan berani membuka dan menyiasat SD azilah tu.
Klu sekadar siasat tanpa takut dilaknat krn memfitnah mungkin dia berani.Klu diarahkan oleh penyamun tamak haloba yg tenang buat fitnah rasanya tak akan berani.
Aku yg tak buat fitnah tu pon seriau dengar baris2 ayat sumpah laknat najib tu khas buat pemfitnahnya...hihihihi

Cerita saiful nie dia pernah bersumpah laknat kena liwat anwar secara paksa di masjid dan semasa dia tunaikan umrah.

Anwar ada?!!!
Hihihi

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2020 at 6:54 PM delete

Sila baca pentaksub pendubur

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2020 at 8:43 PM delete

Setakat mana tindakan yg akan diambil oleh anwar thdp rawther???

Rasanya tak jauh mana krn silap haribulan aka terkena balik pd anwar....hihihi

Reply
avatar
cerite ADIB da snyap ni..TIDO nyenyak ke AG n IGP?
January 16, 2020 at 10:30 PM delete

oii cai "waiting" d liwat 452

kerap nuar " d jolok" ronie liu..BILE mau jd PM bos??

WAITING2 d kencing nnti..

madey kate lepas APEC..2023 pon d kire lepas APEC

kihkihkihkih

Reply
avatar
January 17, 2020 at 6:10 AM delete

Aku tgk org yg sumpah laknat ni dh macam2 AllahSwt tunjukkan kekuasaanNya..lepas satu..satu masalah yg menimpa dari semenjak kejatuhan pru14..sampailah rakaman konspirasi..masih juga pecacai angkat taik tak nampak..can I advise you something? Jangan kokok kuat sangat kalau ekor tu bergelumang taik! Faham tak?

Reply
avatar
January 17, 2020 at 7:08 AM delete

Hanya orang2 munafik saja yang suka buat acara sumpah2 ni! Allah SWT dalam Al Quran dah mengutuk beruk2 yang dok angkat sumpah tak tentu hala ni. Sikit2 sumpah pastu sumpah atas kertas kosong bukannya dengan Al Quran pulak tu! Hanya yang bodoh, yang munafik, yang keji serta jahil je yang suka bermain dengan sumpah ni.

Di zaman Rasulullah SAW dulu, puak2 munafik je suka dgn kerap bersumpah sampaikan ALLAH SWT turunkan ayat mengeji puak2 yang gian bersumpah ni! KO nak ikut sapa wahai bani melayu jahil? Nak ikut Rasulullah SAW atau nak ikut puak munafik yang khayal dengan ketagihan bersumpah ni! Bacalah Al Quran, kamu akan dapat baca larangan Allah atas kegemaran bersumpah ni serta tundingan Allah kepada golongan munafik yang suka bersumpah!

Nak ikut sapa? Allah SWT dan Rasulnya yang tak suka manusia bermain sumpah atau nak ikut golongan munafik serta melayu2 korup yang ketagih bersumpah ni? Fikir2kanlah! itu pun kalau ada otak utk berfikir! Atau otak tu dah tepu dengan duit rasuah sampai hukum agama pun dah campur aduk dengan kemaksiatan dan bidaah?

Nick.
Cape Tiger.

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2020 at 7:38 AM delete

ko tunjuk ayat puak yg mengeji puak puak suka bersumpah tuhhh...!!

gebang munafik tak laku... fakta tunjukan ... fakta.. bukan gebang bodohh

Reply
avatar
I
January 17, 2020 at 12:56 PM delete

Bro South Village... nk tergelak baca komen pencacai tegar makan dedak haram... kita tak payah layan orang2 berdarah dedak haram ni.... dah tau jawapannya sebelum jita berhujah... kes altantuya tu pasti akan dibuka semula. Tunggulah masanya... hihihi lepas tu macam2 pencacai komen... bukan nak senangkan bosku tapi tambah kayu lagi biar bosku terbaka marah...

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2020 at 2:31 PM delete

Rasanya tiger beer nie sembah bnyk tuhan...hihihi

Bila tak kena dgn citarasa puak semburit maka dia pon kata sebaliknya.

Masih ingat lagi kali pertama mufti perlis saran agar saiful dan anwar bermubahalah kes liwat 4cm.
Wooo..berdegar2 puak semburit bersorak krn percaya ia fitnah dan anwar akan bersumpah laknat.

Sebaliknya saiful pulak yg tenang bersumpah laknat dgn disaksikan tv3 dan media internet.

Anwar???!!!!

Maka puak yg berdegar2 kata anwar difitnah mulalah jadi munafik mengeluarkan hadis2 dan nas2 palsu menyokong anwar.

Simple...zaman nabi pernah dilakukan mubahalah. Kenapa saranan mufti dianggap munafik?

Adakah kita nak percaya dgn manusia yg berkempen dlm masjid tetapi tergesa2 berambus meninggalkan masjid ketika azan berkumandang.
Rasanya munafik lagi manusia tersebut!!!!

Minyak pon tak turun2 rm1.50 seliter!!!??

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2020 at 2:40 PM delete

“Kemudian sesiapa yang membantahmu (wahai Muhammad) mengenainya, sesudah engkau beroleh pengetahuan yang benar, maka katakanlah kepada mereka: “Marilah kita menyeru anak-anak kami serta anak-anak kamu, dan perempuan-perempuan kami serta perempuan-perempuan kamu, dan diri kami serta diri kamu, kemudian kita memohon kepada Allah dengan bersungguh-sungguh, serta kita meminta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang berdusta”. (Surah Ali-Imran 3:61)

Allah swt pernah berfirman dlm surah ali imran. Ini kisah nabi Muhammad saw menangani puak pendusta(kaki fitnah).

Tiger beer kalau ko berani...cubalah laung2kan najib bunuh altantuya kejap...hihihi

Tengok sejauh mana keberanian ko sebagai pendokong puak semburit mengutuk org yg cuba melepaskan dirinya dpd difitnah dgn melaknat org yg memfitnahnya...

Jika ko ada tulur....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2020 at 3:01 PM delete

“Ketahuilah wahai kaum Nasrani, sesungguhnya wajah-wajah yang kulihat sandainya mereka bersumpah atas nama Allah agar melenyapkan gunung, nescaya Allah melenyapkannya. Oleh kerana itu, berhati-hatilah kalian dengan mubahalah melawan mereka. Sesungguhnya kalian pasti akan binasa dan takkan ada lagi kaum nasrani yang akan tersisa setelah itu di atas muka bumi ini”

Utk perhatian puak semburit aka kaki kencing + kaki fitnah

Hadam lumat2...hihihi

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2020 at 3:02 PM delete

Patut pon ketua mrk takut bermubahalah....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2020 at 3:25 PM delete

Bukak jer balik kes altantuya tu cai...hihihi
Sblm nie pon plot puak semburit kata rosmah yg bunuh. Mujur rosmah ada alibi maka tukarlah pulak plot baru...hihihi

Takut2 nanti ramai pemimpin2 semburit mendapat nasib mcm PI Bala....hihihi

Semoga puak semburit buat perbincangan dgn teliti ttg kes altantuya nie.
Klu boleh buat sampai pukul 4pagi dgn awek2, karaoke dan sedikit dadah. Berbincanglah kaw2...hihihi

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2020 at 4:53 PM delete

Anwar Ibrahim perlu membersihkan nama kalau tak sampai bila2 pun org tak percaya lg. Saman dan buka semula kes saiful bukhari, dato eskay dan umi hafilda. Biar mereka semua dibuktikan bersalah dan dijatuhi hukuman. Melainkan kalau kes sebelum ni benar, tentu anwar ibrahim tak berani nak buka semula siasatan. Berani kerana benar.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive