Sumpah Laknat?.. Lebih Baik Najib Saman Azila


Hanipa Maidin mencadangkan bekas perdana menteri Najib Razak memfailkan saman fitnah untuk menolak tuduhan beliau mengarahkan pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu, berbanding membuat sumpah laknat.

Timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri itu, berkata rancangan Najib untuk membuat sumpah laknat esok hanya mempunyai sedikit nilai undang-undang.

“Anda tidak tertakluk kepada sebarang pemeriksaan balas.

“Najib boleh memfailkan saman fitnah terhadap penuduhnya jika dia percaya bahawa dia sedang difitnah. Ia diikuti di mana dia akan dikenakan pemeriksaan balas oleh peguam defendan,” katanya.

Semalam, Najib berkata beliau akan mengangkat sumpah laknat di Masjid Jamek Kampung Baru untuk menafikan dakwaan bekas pegawai polis Azilah Hadri.

Azilah, dalam akuan bersumpahnya mendakwa Najib, ketika menjadi timbalan perdana menteri, memberi arahan untuk membunuh Altantuya.

Bagaimanapun, Hanipa yang juga bekas peguam, berkata sumpah laknat di masjid adalah sama seperti “laluan sehala”.

Berdasarkan pengalamannya, beliau berkata pemeriksaan balas adalah cara terbaik untuk mendedahkan penipuan.

“Pada pandangan saya, memfailkan saman sivil terhadap penuduhnya adalah pilihan terbaik yang harus diambilnya daripada bersumpah pada mana-mana hari, di mana-mana tempat.”

Altantuya dibunuh pada Oktober 2006 di hutan di Puncak Alam berdekatan Shah Alam, Selangor, dengan tembakan ke kepala sebelum tubuhnya diletupkan.

Najib juga berulang kali menolak tuduhan penglibatannya dalam jenayah itu.

Azilah, bekas komando Unit Tindakan Khas, baru-baru ini memfailkan akuan berkanun untuk menyemak semula sabitan pembunuhan terhadapnya.

Seorang lagi bekas anggota polis, Sirul Azhar Umar lari ke Australia selepas Mahkamah Rayuan membebaskan dia dan Azilah daripada tuduhan membunuh Altantuya pada 2013.

Pembebasan mereka diterbalikkan Mahkamah Persekutuan pada 2015 lapor FMT

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

36 comments

comments
Anonymous
December 20, 2019 at 6:56 PM delete

SEMPURNA SUDAH SUMPAH LAKNAT BOSSKU
YG LAIN TAK PAYAH NYIBUK & MEMANDAI
INSYALLAH LAKNATLAH FITNAH SI PELAKU
SEMOGA MALAYSIA AMAN FITNAH BERKECAI


RAMAI MACAI ATOK TAK SENANG DUDUK
KL SUMMIT 19 LANSUNG TAK BERHASIL
52 DIJEMPUT 3 HADIR MCM TIKUS MONDOK
SYIAH YAHUDI QATAR SAJA YANG HADIR

QATAR DIMUSUHI OLEH SUMA NEGARA ARAB
SYIAH PLAK KAFIR MUNAFIK YG TERHEBAT
ITU JER KL SUMMIT ATOK YANG MENDAPAT
HANGUS HABIS LENCUN BAZIR DUIT RAKYAT

BUAT APA SAMAN AZILAH
DIA DAH JATUH HUKUM MATI LAHH
TAK PAYAH GEBANG BANGANGLAH
SUMPAH LAKNAT SI FITNAH DAH GELABAH



MOGA DOA DAN SUMPAH LAKNAT INI AZAB DAN HANCURKAN SELURUH KETURUNAN SANG FITNAH .. AMINNN

Reply
avatar
Anonymous
December 20, 2019 at 8:19 PM delete

Sbb puak sendiri tak mampu utk sumpah laknat maka diperlekeh la sumpah laknat ds najib. Azmin bila nk sumpah laknat? Anwar bila? Sebaiknya tun madey sendiri buat sumpah laknat bahawa memang ds najib rembat duit 2.6 bilion. Ada berani? Sebab tak berani, mcm² la nk perlekeh.

Reply
avatar
Anonymous
December 20, 2019 at 8:38 PM delete

Bro, kalu Azilah pulak buat sumpah laknat camne?

Reply
avatar
anonymous
December 20, 2019 at 9:10 PM delete

Spatutny azilah kna "byak beribadah" d pnjara mnunggu malaikat maut dtg mnjmput

Ni idak
Yg d tunggu "din botak" mmbawa sbtang pen dgn seribu jnji

Mane bolh prcya PRancing
Auta n pnipu besor

Reply
avatar
Anonymous
December 20, 2019 at 9:45 PM delete

Isunya, SD azilah tu pun x tentu lg sahih ke x azilah yg tulis. Polis akan siasat (kononnyalah). Sementara tggu siasatan polis, tindakan najib bermuhabalah adalah tepat. Najib dh suruh staf dia buat laporan polis sblm ni. Ape lg yg Najib boleh buat selain bermuhabalah. Gentar ke anak Maidin? Anak Sg. Derhaka pun, gentarke? Baca betul muhabalah najib, "...dan jika saya benar, maka mereka yang memfitnah saya dan TIDAK BERTAUBAT akan dilaknat oleh Allah SWT di dunia dan akhirat".
Kalau Islam, taubat la cepat2, ada kesempatan, pergi minta maaf pada najib. Kalau benar Najib salah, Allah pasti hukum dia, jgn risau.

Reply
avatar
anonymous
December 20, 2019 at 9:48 PM delete

Perhatian utk pmimpin n cai2 gua krajaan KENCING

KEBODOHAN korg da smpai LIMIT 180km/j

Tolong "kurangkan" ke bdohan ke tahap 110km/j

Info dri AES

Reply
avatar
December 20, 2019 at 10:07 PM delete

Komen-komen bodoh alang.
Hahahaha.....kesian.x

Reply
avatar
Anonymous
December 20, 2019 at 10:36 PM delete

KOMEN BODOH MACAI MEMANG TERSERLAH
CEMAS TERDESAK MACAI ATOK ALJUB SUMA
SUMPAH LA BODOO KALAU KAU TAK SALAH
TERLAKNATLAH SI FITNAH KETURUNAN DEPA


22 TAHUN WAWASAN 2020 HARAMJADAH INILAH JADINYA... YANG ADA WAWASAN FITNAH JIJIK HARAMJADAH


FORMULAELAKFITNAH = POP CORN TAMBAH + HAAHH TEPUKKK..!!

Reply
avatar
Anonymous
December 20, 2019 at 10:48 PM delete

Najib 100,000,000.00 kali ganda lebih berani dari Brother Anwar Bin Ibrahim 100,000,000.00 kali ganda berani dari Atok dan 100,000,000.00 kali ganda berani dari Assmin.


Memandangkan Najib berani tampil ke hadapan lafazkan Sumpah Laknat menafikan pembabitanya dalam pembunuhan Altantuya, saya mencabar Anwar untuk turut berbuat demikian bagi menafikan pembabitannya dalam penyediaan Surat Akuan Bersumpah Palsu yang didakwa ditandatangani Azilah”
Raggie Jessy Rithaudeen
Dato’ Seri Anwar Ibrahim tidak pernah menyahut cabaran untuk melafazkan sumpah laknat berhubung kes-kes liwat 1998 dan 2008 biarpun Saiful Bukhari Azlan, yang menuduh Anwar meliwatnya, melakukan demikian.


haahhh tepukkkk...!!!

Reply
avatar
December 21, 2019 at 8:35 AM delete

Aku tak tau lah ajaran islam apa yang bodoh2 ni ikut bila berdegar2 kononnya sumpah muhabalah ni ujud utk kes jenayah! Sumpah muhabalah (sumpah laknat) ni hanya untuk kes suami menuduh istri berzina tanpa membawa 4 orang saksi. Hukum islam takde menyuruh buat kerja sumpah laknat pasal tuduhan jenayah curi atau rompak, rasuah atau membunuh! Hukum untuk perkara itu adalah perbicaraan! Bukan sumpah laknat lah bangang!

Sepanjang zaman khalifah Islam takde pun rekod2 pesalah2 yang melakukan kesalahaan jenayah bersumpah laknat kat masjid. Ini semua bidaah dan hanya melayu2 bangang je yang percaya bidaah bodoh ni ada dalam hukum islam. Dalam Al quran takde dan dalam hadis pun takde! Cuma dalam otak bodoh melayu rasuah je yang fikir ini hukum islam. Buat malu Islam je bangsa melayu bodoh ni!

Nick.
Cape Tiger.

Reply
avatar
Sbnarny SCORPENE Ni bike tgglam ke x? Skdar tnye je Ni!
December 21, 2019 at 9:10 AM delete

Kt atas Ni contoh KEBODOHAN "cai2 gua" 150km/j

Limitkn sikit KEBODOHAN tuuu..

Hukum ALLAH mngatasi segalany..

Ibarat kata njib.
Selepas ini *berduyun2" pnjenayah akn mnggunakan SD dgn bntuan VVIP utk mlpaskann diri dari SIKSA DUNIAWI

Reply
avatar
Anonymous
December 21, 2019 at 10:07 AM delete

... pininnng, pininnng. Njib dah pining. Takkan kitapun nak ikut pining juga. Jangan galas biawak hidup sudah le....

Reply
avatar
Anonymous
December 21, 2019 at 10:24 AM delete

9:10, sila minum susu supaya sel otak berhubung dengan baik. Sekian, dimaklumkan.

Reply
avatar
Anonymous
December 21, 2019 at 10:32 AM delete

Anon 9:10. Agaknya najib dah cukup byk beribadat kot. Kah kah kah

Reply
avatar
Anonymous
December 21, 2019 at 10:35 AM delete

cape tiger tak ada gigi simpan bangang ko tu sket... malu mak abah ko

Reply
avatar
2020. sape plk meninggal? PRK lgi /sby je
December 21, 2019 at 11:58 AM delete

Blog2 hancing n mlysia kini smue kene CHECKMATE bile njib BERMUBAHALAH

smpai si depak tokei carpet MABOK pon brcrite hal LHDN yg tiade kne ngena dgnny

Mane cerite SD azilah?
Da buat "lap bontot ke"?

Kbodohan yg maximum akn mmbuatkn "cai2 Gua" cepat mnggal

SILA meninggal

Reply
avatar
December 21, 2019 at 12:10 PM delete

Nk sumpah ke, nk jd sesumoah ke trpulang pd diri sndri. Tk dpt ktdunia dpt kt Sana. Purata rakyat Malaysia 74 thun sahaja.
Dosa dgn Allah, Dia maha Pengam pun. Dosa sesama manusia.. Fikir la sndri

Reply
avatar
December 21, 2019 at 3:04 PM delete

Bro, kalu Azilah pulak buat sumpah laknat camne?
________________________

"Salah sorang kena petir le, kalau berani ko gantile twmpat Azilah.... Aku tak mahu.

Reply
avatar
December 21, 2019 at 3:08 PM delete

Pelik betul, Najib yang sumpah laknat puak ph pula yang meraban....Sepatutnya puak ph bergembira lah

Reply
avatar
December 21, 2019 at 3:12 PM delete

Ramaimya orang ph meroyan....

Kah kah kah

Reply
avatar
Anonymous
December 21, 2019 at 6:38 PM delete

Puak kalah PRU14 dah meroyan. Dah tak masyuk.
Kehkehkeh

Reply
avatar
Anonymous
December 21, 2019 at 9:24 PM delete

Jom kempen Baca Yassin ...hentikan fitnah kotor

Kempen baca yassin setiap malam setelah sumpah laknat untuk hentikan politik kotor fitnah jijik

Suma yang dah menyampah dengan politik fitnah jijik selama 22++ tahun ... jom semua baca yassin setiap pembaca dlm blog ini dan sebarkan.. kita ramai ramai baca yassin supaya sang fitnah memgelupor kepanasan bersama anak cucu...


sebarkan pada blog blog lain... ayoh rakyat malaysia hentikan politik kotor fitnah jijik oleh pemimpin fitnah ini


sebarkannn...!!!

Reply
avatar
Anonymous
December 22, 2019 at 8:32 PM delete

Cape tiger,
Sesiapa yg kena fitnah dan kena tuduh mempunyai hal utk membela dirinya. Dan salah satu dpdnya adalah bermubahalah. Sama kes anwar disaran bermubahalah oleh mufti yg juga kawan rapatnya dpd kes mendubur dan memuki. Cuma anwar tak ada tulur. Penyokong2 setia anwar memperlekehkan saranan mubahalah tersebut. Apa boleh buat krn anwar sedar klu dia bersalah dan bersumpah laknat maka laknat Allah swt akan kena pada dia.
Sama dgn najib...najib berani bersumpah laknat krn merasakan dirinya difitnah dan rasanya kita tak perlulah memperlekehkannya. Yg pembenci najib hanya perlu tggu najib kena sambar petir atau mati mengejut sebagai mana berlaku pada mendiang PI Bala. PI Bala telah bersumpah laknat kata najib terlibat dan sanggup kena laknat tuhan dan tak sampai 3 hari dia mati.
Maka sabar2 jer pembenci najib menunggu najib kena laknat.

Kpd penyokong anwar...raykat yg percaya hukum bermubahalah yakin anwar seorg peliwat dan pemuki chinadoll krn ketakutan yg amatnya utk bermubahalah.

Sama kes dgn azmin yg jelas dan nyata video semburitnya ketakutan yg amat bermubahalah menafikan dia pelaku semburit.

Terpulang kpd korang...klu anwar sanggup bermubahalah raykat yg ada agama yakin anwar tidak bersalah dan yg masih yakin dia bersalah akan menantikan dia kena sambar petir krn mempermainkan sumpah laknat.

Mudahkan..dan tak perlu meroyan dgn najib berani bersumpah laknat.

Reply
avatar
Anonymous
December 22, 2019 at 8:38 PM delete

Bila yg berkuasa ingin kekalkan kuasa dalam keadaan yg rapuh spt tun mangkuk dan KERAjaannya maka fitnah dah jadi senjata ampuh mrk.
Si budak rambut serabut yg tuduh anwar cuba mencabul...adakah ia fitnah terbaru tun mangkuk?
SD azilah yg didalangi oleh khairuddin org kuat tun mangkuk..adakah ia fitnah mrk??

Klu nak suruh bersumpah laknat adakah mrk yg kena tuduh kaki fitnah boleh disaran bersumpah laknat???

Reply
avatar
Anonymous
December 22, 2019 at 9:56 PM delete

ATOK TU NAK GADUH TU ACAH ACAH AJER
NAK TUNJUK POWER KONON HEBAT SEMUA
MCM TULISAN JAWI NAK KASI UP SAJER
WAKIL PIBG KENA RUJUK JUGA AKHIRNYA

ALAHAI...

NAK TUNJUK TERROR SELURUH DUNIA
JAMBATAN BENGKOK LANSUNG DILUPA
52 KETUA DIJEMPUT YG DTG 3 EKOR JER
RUMAH LANGKAWI KENA ROBOH ANAK BERANAK WAT BODOH BLAKA


TAK BABI NAMERNYER TU


FORMULAJGNKENABODOH = POP CORN + HAAH TEPUKKK.. + BMF

Reply
avatar
Anonymous
December 23, 2019 at 2:48 AM delete

Tak perlu meroyanlah dgn sumpah laknat najib tu...
Najib dah kasi sebahagian kpd puak semburit utk meraikannya jika najib berbohong. Dia spare sebaris ayat di mana dia minta dilaknat Allah swt jika dia berbohong. Jadi korang tggu jer lah najib kena laknat ikut baris ayat tu yea...hihihi

Ataupun korang takut vvip kesayangan korang yg draf sd azilah tu kena laknat krn memfitnah najib....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
December 23, 2019 at 2:55 AM delete

Yg dengar najib bersumpah laknat rasa gerun. Gerun dgn kuasa Allah swt yg akan jadi hakim kpd mrk yg teraniaya dan menganiaya.
Kalau setakat dituduh mencuri buah dapatlah kita maafkan.
Ini menuduh membunuh seorg perempuan yg mengandung...dashyatnya tuduhan kpd mrk yg berani mempertahankan diri dgn bersumpah laknat.

Reply
avatar
Anonymous
December 23, 2019 at 7:13 PM delete

Najib dah hilang kuasa PM tu bermakna dia dah kena laknat atas sumpah laknat dia sebelum ini. Sumpah laknat skrg tunggu laknatnya dia akan masuk jel pula tak lama lagi, insyaAllah

Reply
avatar
December 23, 2019 at 11:54 PM delete

Penyamun, perompak dan pembunuh mana takut of Allah.. dia cuma takut malu je.. aku percaya 100% Najib terlibat siri pertama termasuk pengurusi Ambank

Reply
avatar
Anonymous
December 28, 2019 at 7:59 PM delete

Najib sumpah laknat, beribu orang ph panas bontot.... amik ko

Reply
avatar
December 29, 2019 at 9:28 AM delete

Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya 1 allah suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

Reply
avatar
January 2, 2020 at 5:27 PM delete

Nama:Teddy Liza
status perkawinan: janda
jumlah pinjaman:3.6 miliar rupiah
tempat tinggal saya:. Palangkaraya
email ku:::teddyliza2020@gmail.com
kesaksian yang memotivasi saya whatsapp :;l+ 6281617538564
tujuan pinjaman saya :Investasi / hutang

Halo semuanya, sekarang dari (bahasa Indonesia [baˈha.sa in.doˈne.sja])/Malay, . Saya seorang janda dengan dua anak dan sejak Februari 2019 karena kebakaran dalam bisnis yang membanjiri bisnis saya dan saya mencoba mencari pinjaman dari bank saya, bank mengatakan dengan saya memiliki kredit buruk sehingga saya mencobanya dengan pemberi pinjaman lain di mana saya bodoh. Tetapi seperti yang Tuhan kehendaki, saya membaca kesaksian AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM di majalah bisnis, yang membantu bisnis dan individu dengan pinjaman besar. Saya mengajukan permohonan dan saya telah menerima pinjaman 3,6 miliar rupee dengan tingkat bunga sangat rendah 1% dan rencana pembayaran yang lebih baik. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa ada banyak scammer di sini. Ambil permintaan peminjam untuk biaya asuransi, Peminjam tidak memiliki sertifikat bisnis, Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapat pinjaman, peminjam Palsu tidak memiliki alamat kantor fisik. Peminjam palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya pajak, peminjam Palsu tidak memiliki situs web. Jika Anda mencari pinjaman, selalu minta pemberi pinjaman untuk situs webnya, karena banyak pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat dan situs web. Jika Anda menginginkan pinjaman yang sah,Sukses hanya datang bagi mereka yang percaya pada diri mereka sendiri dan siap untuk menang. Saya tidak mengharapkan apa pun selain yang terbaik untuk Anda. Beralih ke tahap baru dalam hidup bisa menjadi proses yang menantang. Semoga Anda beruntung dalam semua upaya masa depan Anda, Anda akan menjadi hebat. ajukan sekarang.

Aasimaha adila ahmed kontak pusat aplikasi pinjaman
E-mail**aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
Whatsapp *********^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+ 447723553516

Reply
avatar
February 25, 2020 at 11:48 PM delete

My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive