Najib Arah Tangkap Dan Hapuskan Altantuya?


BEKAS anggota Unit Tindakan Khas (UTK), Azilah Hadri membuat dakwaan mengejutkan melalui akuan bersumpah (SD) mendakwa menerima arahan daripada Datuk Seri Najib Razak untuk membunuh Altantuya Shaariibuu.

Azilah membuat dakwaan itu ketika sedang menanti hukuman gantung sampai mati selepas didapati bersalah membunuh Altantuya.

Memetik laporan eksklusif portal berita Malaysiakini, beliau yang kini berada di Penjara Kajang mendakwa arahan untuk membunuh Altantuya datang daripada Najib yang ketika kejadian adalah Timbalan Perdana Menteri dan rakan rapatnya, Abdul Razak Baginda.

Dalam pengakuan itu, Azilah mendakwa beliau bersama bekas anggota polis, Sirul Azhar Umar hanya mengikuti arahan ‘shoot to kill’ (tembak mati) sebagai anggota pasukan UTK.

Beliau mendakwa terdapat keterangan tidak dikemukakan ketika prosiding di Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan sebelum ini.

Perincian itu dimasukkan dalam permohonan yang difailkan Azilah kepada Mahkamah Persekutuan bagi menyemak semula keputusan bersalah dan hukuman mati terhadapnya, hari ini.

Malah, beliau juga memohon perbicaraan semula bagi mengemukakan bukti penuh berkaitan operasi sulit itu di mahkamah terbuka supaya ‘keadilan dapat ditegakkan’.

Azilah juga mendakwa Najib mengarahkannya ‘tangkap dan hapuskan’ Altantuya, yang menurutnya, diberitahu sebagai perisik asing dan berbahaya kepada keselamatan negara.

“Saya bertanya kepada TPM apa yang dimaksudkan dengan tangkap dan hapuskan perisik asing dan TPM menjawab, ‘Shoot to kill,’ sambil menunjukkan isyarat memotong leher.

“Apabila ditanya berkenaan maksud musnahkan mayat perisik asing itu, Najib menjawab, ‘Lupuskan mayat perisik asing hilangkan kesan’,” katanya memetik akuan SD itu.

Beliau juga mendakwa Najib memintanya berhati-hati dengan wanita perisik asing itu kerana pandai berkata-kata dan penuh tipu helah yang mana salah satunya adalah dia sedang mengandung.

Dalam afidavitnya, Azilah berkata, pada awal 2018, beliau sudah merancang untuk membuat SD itu, tetapi menangguhkannya kerana bimbang disalah guna menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14.

“Saya menegaskan tujuan saya mengemukakan keterangan dan fakta material di atas adalah bukan hanya kerana saya dianiaya oleh pihak berkepentingan tetapi bertujuan untuk saya menzahirkan perkara sebenar yang terjadi di dalam kes pembunuhan Altantuya.

“Saya juga berharap sahabat saya di UTK secara khususnya dan PDRM (Polis Diraja Malaysia) secara amnya berhati-hati dalam menjalankan arahan yang diberikan supaya kes penganiayaan seperti yang dihadapi saya ini tidak berulang lagi,” katanya.

Azilah berkata, beliau ada berjumpa Najib di Pekan, Pahang pada 17 Oktober 2006 dan mendakwa Najib mengarahkannya membunuh perisik asing.

Malah, beliau mendakwa perkara itu diulangi Razak Baginda di pejabatnya pada keesokannya.

Berdasarkan SD itu, Azilah mendakwa Razak Baginda juga bertanya sama ada dia ingat wanita yang ditemui beliau dan TPM di sebuah lobi kondominium di London.

“Saya beritahu bahawa saya tak berapa ingat tentang perempuan itu tetapi tugas eskot (mengiring) TPM dan Razak Baginda dari hotel penginapan ke kondominium itu saya ingat. Razak Baginda beritahu perempuan itulah perisik asing yang dimaksudkan,” katanya.

Dakwanya, selepas beliau lihat wanita itu di luar kediaman Razak Baginda di Bukit Damansara kemudiannya, beliau ingat pernah bertemunya bersama Razak dan Najib di kondominium terbabit.

Katanya, beliau diarahkan, dimaklumkan dan percaya arahan untuk operasi sulit itu datang terus daripada TPM dan melalui pegawai beliau ketika itu.

Dalam afidavitnya, beliau menyebut tiada motif atau sebab untuk membunuh Altantuya tetapi Najib dan pegawai polis terbabit, memberitahu operasi itu berkaitan keselamatan negara.

“Selepas operasi sulit itu dilaksanakan, saya diarahkan untuk memberikan kerjasama di dalam siasatan polis dan saya juga diberikan jaminan oleh pegawai polis terbabit bahawa sebarang perkara berbangkit akan dibantu oleh TPM selagi saya tidak babitkan nama baik TPM.

“Pada setiap masa material, saya percaya bahawa saya bertanggungjawab menyimpan segala rahsia operasi sulit itu dan yakin bahawa saya akan dibantu oleh TPM sama ada dengan cara bahawa saya tidak akan dituduh di mahkamah dan/atau bahawa sebarang isu berbangkit di dalam operasi sulit ini akan diselesaikan,” katanya.

Semasa siasatan polis, Azilah berkata, pasukan siasatan menyedari ‘pembabitan’ TPM, tetapi menafikan maklumat itu datang daripadanya. Katanya, beliau mengesyaki maklumat berkenaan diperoleh daripada Sirul.

Antara lain, Azilah dalam afidavitnya mendakwa beliau menerima arahan lisan, tidak secara bertulis daripada TPM dan pegawai polis terbabit.

Dia setuju menjalankan operasi itu atas kepercayaan penuh membabitkan keselamatan negara.

Katanya, selepas Mahkamah Persekutuan mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi beliau menelefon pegawai polis terbabit tetapi diminta bersabar.

“Saya beritahu pegawai polis terbabit, ‘Kalau macam ini baik saya bongkar dan beritahu semua’.

“Saya melambatkan pemfailan pengampunan kepada Sultan Selangor agar proses pelaksanaan hukuman gantung dapat ditangguhkan,” katanya.

Bekas polis itu juga memohon maaf atas pembabitannya dalam operasi yang meragut nyawa seorang manusia yang tidak bersalah.

“Saya dengan rendah diri memohon maaf kepada keluarga Altantuya Shaariibuu di atas apa yang terjadi di mana saya tiada pilihan pada waktu itu, melainkan untuk mematuhi arahan yang diberikan kepada saya dalam menjalankan tugas,” katanya lapor Harian Metro

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

26 comments

comments
jutawan " kg baru " dlm proses
December 17, 2019 at 6:43 PM delete

siapakah VVIP yg "kautim" dgn azilah d LUAR PENJARA tuuuu..

tekaan yg btul akn d hadiahkn SD "semburit from sandakan" nnti.

jeng jeng jeng.

Reply
avatar
Anonymous
December 17, 2019 at 9:06 PM delete

Kasi rm10juta dgn SD baru yg direkacipta oleh vvip pakatan semburit....perghhh

Klu sanggup bunuh...buat SD ciptaan serupa manifesto semburit adalah perkara celah gigi jerrr....
Halal haram tolak tepi yg penting sasaran tercapai. Mcm kes lanun sulu lahad datu. Siapa dalang msh jadi rahsia wlpun mrk yg kuat mendendangkannya.

Reply
avatar
Anonymous
December 18, 2019 at 12:28 AM delete

Allah maha mengetahui. Pihak yg menipu boleh terus menipu tetapi akhirnya kebenaran akan terbongkar. Ramai orang islam sanggup berbohong demi sedikit keuntungan di dunia.

Reply
avatar
anonymous
December 18, 2019 at 8:24 AM delete

Bile azilah nk buat POLIGRAF ?

ada BERANI ke??

Reply
avatar
December 18, 2019 at 10:19 AM delete

Siapa vvvvvip yg Azilah jumpa, tak penting. Yang penting, pengakuannya. Saya percaya, memang ada orang arah dia bunuh Altuntya. Dia bukan kenal perempuan itu ataupun Razak Bagibda. Bagaimana dia noleh tetiba muncul di depan rumah Razak Baginda, kecuali afa orang beri alamat rumah itu. SD S.P bala juga menjurus kpd alih-alih keta proton muncul, Azilah keluar bertaya Bala, itukahn perempuannya....??? Siapa yg mengarah, mesti ada kaitan dgn perempuan itu.

Reply
avatar
Anonymous
December 18, 2019 at 10:29 AM delete

Knp pdrm tak panggil azmin dan haziq buat poligraf? Ingat dibawah pemerintahan kerajaan PH, tak ada lagi pilih bulu. Rupanya sama macam kerajaan BN. Kenapa? Sebab kerajaan PH dah dihijack oleh Atok dan 'pejuang'2 PH yg dulu garang dah jd takut kpd Atok. Malu la....

Reply
avatar
December 18, 2019 at 10:54 AM delete

Kes semburit Haziq-Azmin adalah kes suka dama suka. Kiranya Haziq jenis pasanganadav "kiss and tell", oleh itu tida keperluan untuk siasatan walupun Azmin tak mengaku jadi pasangannya. Masa depan politik Azmin, is over.
Kes SD si Yusof ni, berbeza. Dia MENUDUH sex harrasment terhadap Anwar. Ada unsur jenayah. Jadi, kena bersihkan nama Anwar. Sebab itu polis buat ujian poligraf.

Reply
avatar
anonymous
December 18, 2019 at 11:24 AM delete

SIAPA vvip tuuu?

MADEY tersipu2 n tersengeh2 je tnpa jwapan..

pnjara mlaysia ni da mcm pasar mlm..BANDUAN bole kluo msuk "ngeteh" teh tarik

kihkihkiihkih

Reply
avatar
anonymous
December 18, 2019 at 11:27 AM delete

dlm QURAN tiade ayt suke same suke..

2 2 kene LAKNAT

Reply
avatar
Anonymous
December 18, 2019 at 11:53 AM delete

Ye ke penjara Malaysia boleh keluar ngeteh? Marilah masuk. Aku nak tengok kau lepas ke tidak.

Reply
avatar
Anonymous
December 18, 2019 at 12:02 PM delete

Supaya berlaku adil, selain Azmin dan Haziq, Najib, Azilah, Razak Baginda, Anwar, Yusuf Rawther pun kena buat ujian poligraf. Dan kalau boleh disiarkan secara langsung di televisyen supaya rakyat dapat melihat dan tak timbul tuduh menuduh di kemudian hari.

Wallahu a'lam

Reply
avatar
December 18, 2019 at 2:39 PM delete

Penjara menafikan tuduhan Mamak Shafee. Msmak ni sanggup menipu untuk bela anak guamnya. Apa kata Penjara saman dia rm100 juta. Dia banyak duit hasil membela Najib

Reply
avatar
December 18, 2019 at 2:41 PM delete

Ini kerja Allah. Kerja kita, mencari kebenaran melalui bukti-bukti prima facia bukan heresay.

Reply
avatar
Anonymous
December 18, 2019 at 4:14 PM delete

Suruh mereka semua tu bersumpah laknat secara live...

Yg takut kena laknat dunia akhirat gerenti ketaq kepala lutut mereka.

Reply
avatar
Anonymous
December 18, 2019 at 4:18 PM delete

Dah nama dia peguam.
Klu dia yakin boleh menang dan ada bayaran...ambik kes.
Terpulang kpd tommy thomas utk membidas dgn bukti2 yg ada.
Menang kalah...nasib lah.

Reply
avatar
Anonymous
December 18, 2019 at 4:24 PM delete

Mcm puak semburit lah...
Sanggup menipu dan buat fitnah demi keuntungan di dunia.
Bekerja utk proksi dan kroni.

Mana peduli sgt nasib raykat.
Kes adib belum setel.
Timbul SD azilah..
Sblm tu nak timbul balik kes beng hock oleh dapigs.

Puak kapir hal haram peduli apa asalkan untung.
Akhirnya rakyat makin muak dgn puak semburit...hmmm

Reply
avatar
Anonymous
December 18, 2019 at 4:33 PM delete

Azmin sampai mati pon tidak akan mengaku menyemburit. Hancur impiannya utk mengejar kuasa dunia.

Cukuplah rakyat tahu ada pengakuan berani mati pasangannya serta video yg setakat ini disahkan pakar 99.99% adalah azmin.
Klu dia tidak bersalah...saranan pihak lawan agar dia bersumpah laknat dah lama dia lakukan.
Mcm yb din pudu...berani bersumpah laknat bila difitnah.
Masih hidup segar bugar cuma sialnya dia nie sanggup bermain api perkauman masa prk tjg piai.

Azmin sumpah laknat??!
Jika ada yg masih sayang puak nabi luth nie harap bertaubatlah.

Jadi spt chua soi lek...mengaku dan bersara dpd politik.

Reply
avatar
December 18, 2019 at 9:16 PM delete

Nama: __ Hendi Zikri Didi
Bandar: _______________ Melaka
pekerjaan: _ Pemilik perniagaan
Sebarang notis: ____ hendidi01@gmail.com

Halo semua, sila berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya mempunyai banyak peminjam palsu di internet, saya telah ditipu saya hampir berputus asa, sehingga saya bertemu seorang teman yang baru saja memohon pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada legitamate AASIMAHA ADILA AHMED LOIR FIRM, saya memohon Rm1.3 juta. Saya mempunyai pinjaman saya kurang dari 2 jam hanya 1% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada mendapatkan hutang miskin. jadi saya nasihat semua orang di sini memerlukan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya memberi jaminan bahawa anda akan mendapat pinjaman anda.

Pusat Aplikasi / Hubungi
https: //www.aasimahaadilaahmed.loanfirm.site
E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
WhatsApp ____________________ + 447723553516

Reply
avatar
December 20, 2019 at 1:46 PM delete

Kabar Baik Nama saya LILOW YETTY, warga negara Indonesia, dari jakarta selatan. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran penting kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman dengan sangat hati-hati karena internet penuh dengan penipu, Beberapa pemberi pinjaman di sini untuk menipu orang dan merobek uang hasil jerih payah mereka, tetapi Ibu Yuliana adalah berbedaBeberapa bulan yang lalu, saya benar-benar membutuhkan pinjaman tetapi bank tidak dapat menawarkan saya, karena mereka membutuhkan jaminan nyata, yang tidak dapat saya berikan. Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online dan saya menipu sekitar 19 juta, mencoba membayar biaya tak berujung yang saya tidak pernah tahu adalah semua kebohongan dan bagaimana mereka menipu orang tak berdosa yang membutuhkan bantuan. Saya hampir mati, sampai seorang teman merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Mother yuliana, pemilik ANTHONY YULIANA LENDERS, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan mereka meminjamkan saya jumlah pinjaman Rp 700.000.000 dalam waktu kurang dari 48 jam pemrosesan dengan tingkat bunga 1% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.
Saya menerima pinjaman saya di rekening bank setelah membayar asuransi pinjaman dan biaya transfer, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya mengetahui bahwa jumlah yang saya ajukan telah dikreditkan ke rekening bank saya

Saya memutuskan untuk mengingatkan dan membagikan kesaksian saya tentang Bunda Yuliana sehingga orang-orang dari Melayu dan Indonesia dapat memperoleh pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Bunda Yuliana melalui email: (anthony.yulianalenders@gmail.com) nomor whatsapp + 13234026088BBM INVITE (E37F9BCC)

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (lilowyetty21@gmail.com) dan Ibu Hendra yang memperkenalkan saya dan memberi tahu saya tentang Bunda yuliana, Dia juga menerima pinjaman dari Bunda yuliana. Anda juga dapat menghubungi dia melalui email: (hendramay77 @ gmail.com) Sekarang saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis besar di kota saya, Semoga Allah terus memberkati Bunda Yuliana untuk pekerjaan yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

Reply
avatar
December 24, 2019 at 4:33 PM delete

Nama: __ Hendi Zikri Didi
Kota: _______________ Malacca
pekerjaan: _ Pemilik bisnis
Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

Aplikasi / Pusat Kontak
E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
WhatsApp ____________________ + 447723553516

Reply
avatar
December 29, 2019 at 9:27 AM delete

Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya 1 allah suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

Reply
avatar
January 9, 2020 at 9:31 PM delete

Nama saya, jayachandra fadhlan
dari Indonesia Saya seorang perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak pemberi pinjaman di sini untuk menipu orang. menipu Anda dengan uang hasil jerih payah Anda, saya mengajukan pinjaman untuk sekitar Rp900.000.000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 29 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 29 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya tentang macet karena hutang. Ketika saya mencari perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan, saya melihat iklan online lainnya dan nama perusahaan itu adalah PERUSAHAAN PINJAMAN KARINA ROLAND. Saya kehilangan 15 juta bersama mereka dan sampai hari ini, saya belum pernah menerima pinjaman yang saya usulkan. Teman baik saya yang mengajukan pinjaman juga menerima pinjaman, memperkenalkan saya ke perusahaan yang dapat dipercaya di mana Ibu KARINA bekerja sebagai manajer cabang, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp900.000.000 dan mereka meminta kredensial saya, dan setelah itu mereka selesai memverifikasi rincian saya, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya pikir itu hanya lelucon, dan mungkin ini adalah salah satu tindakan curang yang membuat saya kehilangan uang, tetapi saya tertegun. Ketika saya mendapatkan pinjaman saya dalam waktu kurang dari 24 jam dengan tingkat bunga rendah 2% tanpa jaminan. Saya sangat senang bahwa ALLAH menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya selamat membuat bisnis saya melambung tinggi di udara dan dilikuidasi dan sekarang bisnis saya terbang tinggi di Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakannya. tahu tentang perusahaan mode. Jadi saya menyarankan semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk menghubungi Mrs. KARINA melalui email: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau hanya Whatsapp +15857083478 Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (jayachandrafadhlan@gmail.com) Sekali lagi terima kasih telah membaca kesaksian saya, dan semoga ALLAH terus memberkati kami dan memberi kami umur panjang dan sejahtera.

Reply
avatar
January 13, 2020 at 4:05 PM delete

Saya Widya Okta, saya ingin bersaksi tentang pekerjaan baik Tuhan dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata itu, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman palsu di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pinjaman 6-kredit, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan seorang teman saya yang saya jelaskan situasinya kemudian memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan yaitu SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam 24 jam yang saya lamar, Jadi saya memutuskan untuk membagikan karya baik Tuhan melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta saran Anda jika Anda membutuhkan pinjaman, Anda sebaiknya menghubungi SANDRAOVIALOANFIRM. hubungi mereka melalui email: (sandraovialoanfirm@gmail.com) Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (widyaokta750@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

Reply
avatar
January 28, 2020 at 12:22 AM delete

e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia
[[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
[[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Reply
avatar
January 31, 2020 at 2:20 AM delete

KABAR BAIK!!!
Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet, jadi banyak pemberi pinjaman di sini semuanya penipu dan mereka ada di sini Untuk menipu Anda dari uang yang Anda peroleh dengan susah payah, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp1.000.000.000,00 dari seorang wanita di Turki dan saya kehilangan sekitar 27 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 27 juta. Namun saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya tentang macet karena hutang.
Ketika pencarian saya untuk perusahaan pinjaman swasta yang dapat diandalkan berlanjut, saya melihat iklan lain secara online dan nama perusahaan tersebut adalah WORLD LOANS COMPANY dari Nigeria. Saya kehilangan 13 juta bersama mereka dan sampai hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya ajukan.
Semoga Allah dipuji, seorang teman saya yang mengajukan pinjaman dan juga menerima pinjaman, memperkenalkan saya ke sebuah perusahaan yang dapat diandalkan di mana Ny. Ana Michael sang manajer cabang bekerja, dan saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp1.000.000.000,00, dan mereka meminta kredensial saya yang saya kirimkan dan setelah mereka selesai memverifikasi rincian saya, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya pikir itu adalah lelucon dan mungkin itu adalah salah satu tindakan penipuan yang membuat saya kehilangan uang, tetapi saya kagum ketika saya mendapat pinjaman dalam waktu kurang dari 24 jam dengan suku bunga rendah 2% tanpa jaminan. Saya sangat senang bahwa ALLAH menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya selamat dari mendapatkan bisnis saya terputus ke udara dan dilikuidasi dan hari ini bisnis saya terbang tinggi di Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakan dia tidak tahu tentang perusahaan fashion saya.
Jadi saya menasehati semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk menyenangkan hubungi Mars. Ana Michael melalui email: (anamichaelguarantytrustloans@gmail.com)
Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (dianpelangiindonesia@gmail.com)
Sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan yang sama baik dalam hidup Anda.

Reply
avatar
January 31, 2020 at 12:31 PM delete

WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia

Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive