Liwat 3: Yusuff Dimanipulasi, Kata Datuk Saudara


Keluarga Muhammad Yusoff Rawther - yang mendakwa Presiden PKR Anwar Ibrahim melakukan 'salah laku seksual' terhadapnya - berkata pihaknya percaya Yusoff dimanipulasi untuk membuat dakwaan itu.

Datuk saudaranya Mohideen Abdul Kader berkata pihak keluarga juga tidak diberitahu tentang insiden itu yang didakwa berlaku pada 23 September.

Yusoff ialah cucu kepada aktivis dan bekas presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang SM Mohamed Idris. Mohideen ialah abang kepada Idris. "Insiden itu dikatakan berlaku pada 2 Oktober 2018, lebih setahun lalu. Tetapi tiada seorang anggota keluarga, termasuk datuknya yang amat rapat dengannya, diberitahu tentangnya.

"Yusoff tersisih daripada keluarga sejak kematian datuknya tahun ini (17 Mei lalu).

"Timbul setahun kemudian, dan dua hari sebelum kongres PKR, saya yakin Yusoff dimanipulasi ahli politik untuk kepentingan mereka," katanya dalam kenyataan semalam.

Beliau juga membangkitkan laporan polis Yusoff sebelum ini terhadap setiausaha politik Anwar, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak yang didakwa menyerangnya, tidak menyebut tentang dakwaan salah laku seksual itu.



Dalam "sidang akhbar" di lokasi yang tidak diketahui dan disiarkan di Facebook semalam, Yusoff yang merupakan bekas penyelidik Anwar membuat dakwaan itu melalui akuan bersumpahnya (SD) bertarikh 19 Novermber.

Malaysiakini bagaimanapun tidak dapat mengesahkan secara bebas kesahihan SD itu.

Malaysiakini juga tidak dapat menghubungi pesuruhjaya sumpah yang menyaksikan akuan bersumpah itu. Pejabatnya mendakwa pesuruhjaya sumpah tersebut kini berada di luar negara.

Menurut akuan bersumpah yang dikatakan itu, Yusoff yang menyifatkan Anwar sebagai rakan keluarga antara lain mendakwa menjadi mangsa cabul, perbuatan tidak senonoh dan cadangan lucah semasa kejadian yang didakwa dilakukan oleh Anwar pada 2 Oktober 2018 di pejabatnya di Petaling Jaya.

"Kononnya beliau kawan rapat keluarga, dihormati oleh datuk (saya, bagaimanapun) kejadian yang berlaku antara saya dan beliau bertentangan dengan apa pun yang diperjuangkannya.

"Ia sesuatu yang memalukan. Untuk seorang yang mengetahui kebenaran, ia tidak mudah," kata Yusoff.

Yusoff mendakwa kejadian tersebut berlaku pada hari keempat kempen PRK Port Dickson.

Sementara itu, Timbalan Ketua PKR Permatang Pauh Afif Bahardin menggesa mana-mana pihak menghentikan dakwaan yang disifatkannya sebagai "rekaan jahat"dan politik kotor.

Laporan penuh sila baca di SINI

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

3 comments

comments
Anonymous
December 5, 2019 at 12:42 PM delete

Ini kah Malaysia Baru..!!?? Perangai tetap lama..!

PM ke-4 dan PM ke-7 kes yg sama dan tak pernah berubah perangai dan akhlak.. rakyat bosan dengan cerita bangang ni..

Rrrrrupa-rupanya, meletop lagi satu cerita...

Ohh mungkin kah ini salah Najib dan pembangkang juga...!!??

Kalau tak betul cerita ini saman terus tak payah nak berhelah dan beralasan bagai..!!!!

Rakyat dah bosan meluat dengan cerita bodoh bangang macam ini...!!

Mana pergi nya pejuang 'hak asasi manusia' COMANGO, SIS, G25 dan Pluralist & Liberalist PH dalam kes terbaru ini... Nak pertahankan atau buat bodoh saja demi kepentingan anakcucu & kroni...!!?

Tiba tiba semua pejuang hak asasi ini jadi SENYAP dan BISU..!!

Perlukah orang macam nie ker yang nak diangkat jadi Perdana Menteri..!?

Tak pernah puas dengan perangai menyemburit@seks luar tabiee..!!

Daripada awal kerajaan Pakatan Harapan memerintah, itu sajalah isu nya...

Bila kes Semburit...itu konspirasi...puiii..!!

Rogol... ini konspirasi...puiii..!!!

Gaji Puluh Ribu.. tapi tak tahan sejuk, keletihan, pembangkang bising.. puiii..!!

Skodeng bawah skirt...kahakk..puiii..!!

Pemimpin Pakatan Harapan nie memang gila seks ker cam mana...!??

Tak cukup ker ada bini tu...

Allah SWT dah bagi cukup, tapi tetap berselera jugak kat orang jantan...

Pening kepala rakyat nak pikir...

Kesianlah kat kami nie haahh...!!!

Kerja keras nak dapat duit tapi dia orang pemimpin nie duk syok dengan menyemburit... Bergelumang dosa...

Tapi duit tiap bulan masuk berpuluh ribu...

Tolonglah pikir lag sikit...rakyat menderita..!!

Duit gaji berpuluh ribu korang tu daripada rakyat tau...

Anwar Harus Bertaubat Kapal Sink

Satu lagi kes bodoh bangang ini berlaku atau satu lagi plot fitnah... hukum karma manusia kaki penipu dan kepala perompak suka fitnah jijik fitnah itu datang balik pada si penfitnah...

Kalau tak betul ambil tindakan jangan berdolak dalih lagi... Rakyat dah bosan dengan isu bangang ini...!!

Rakyat dah meluat dan muak dengan cerita dan isu bodoh bodoh ini..

Malaysia tak selamat selagi ada pemimpin species bangsat dengan cerita fitnah jijik yang tak berkesudahan.

Pemimpin renta dan si penipu fitnah yang semakin usang dengan idea pelingkop bangsa agama dan pelingkop akidah masih hidup dan bertahta di Malaysia..

Species bangsat suka dengan fitnah jijik mesti dinyahkan di Malaysia ini..

Rakyat dah BOSAN..!!

Fitnah jijik dengan kerja menyondol depan belakang adalah kerja manusia bangsat terkutuk dan terdesak untuk survival anakcuvu tanpa mengira apa akan jadi pada bangsa dan agamanya...

Fitnah jijik dijaja dalam masa yang sama anak cucu pejuang 'hak asasi' COMANGO toksik murtad, anak cucu menjulang plakad bangsat LGBT bersama ajaran pluralisma murtad...tiba tiba pejuang "hak asasi" ini diam seribu bahasa...!!

Selagi ada pemimpin mcm bangsat ini maka alam melayu islam makin hampiri kemusnahan secara total.

Makin Parah...Makin kalut...serabut semburit merecik kunyit masam sana sini... tak apa kami menawarkan formula ajaib kat bawah ini...!!

DOLU PUAK HARAMJADAH KUAT BER FORMULA
FORMULA AJAIB AKHIRNYA SUDAH PUN JUMPA
TAK MENGAPA KORANG PELAN PELAN KASI BACA
KAT BAWAH SANA ADA RESEPI FORMULA NYA

FormulaHilangStress = BMF + Pop Corn Tambah + Tepuk Kuat Padu


Salah Najib kott kikikiki...!!

Reply
avatar
Anonymous
December 5, 2019 at 1:48 PM delete

Mana2 MP yang tak tahan sejuk dalam dewan jangan lagi masuk parlimen, kamu boleh masuk lubang KUBUR!

Celaka betul MP yang bagi alasan macam haram jadah ni!

Reply
avatar
December 24, 2019 at 5:23 PM delete

Nama: __ Hendi Zikri Didi
Kota: _______________ Malacca
pekerjaan: _ Pemilik bisnis
Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

Aplikasi / Pusat Kontak
E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
WhatsApp ____________________ + 447723553516

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive