Altantuya: Penjara Nafi Dakwaan Shafee


Peguam Muhammad Shafee Abdullah semalam membuat kenyataan bahawa berdasarkan "maklumat yang sangat dipercayai” tetapi tidak boleh disahkan oleh dirinya bahawa banduan itu pernah dibawa keluar pada Februari tahun ini.

Peguam yang mewakili bekas perdana menteri Najib Razak itu walau bagaimanapun, tidak mendedahkan identiti VVIP berkenaan.

"Di luar penjara, bukan di dalam penjara. Ini apabila dia sedang menunggu hukuman mati. Ini benar-benar langgar protokol, tetapi seperti yang saya katakan, saya tidak boleh mengesahkannya, saya sedang cuba untuk mendapatkan kepastian,” katanya.

Shafee membuat dakwaan berkenaan susulan tindakan Azilah yang memfailkan semakan kehakiman terhadap keputusan mahkamah persekutuan yang mendapati dirinya bersalah kerana membunuh warga Mongolia Altantuya Shariibuu pada 2006 dan hukuman mati yang dijatuhkan ke atasnya.

Hari ini...

JABATAN Penjara Malaysia mengesahkan bekas pegawai Unit Tindakhas (UTK) Azilah Hadri tidak pernah dibawa keluar dari Penjara Kajang sepanjang tahun ini.

Menurut kenyataan media jabatan itu di Kuala Lumpur hari ini, Azilah tidak pernah dibawa keluar dari Penjara Kajang sejak 15 April 2015.

“Kali terakhir dia dibawa keluar dari Penjara Kajang bagi urusan menghadiri perbicaraan di Mahkamah Majistret Sepang.

“Tugas mengiringnya bagi menghadiri perbicaraan itu dilakukan selepas Penjara Kajang menerima Perintah Mengemukakan Orang Dalam Jagaan dari Mahkamah Sepang mengikut Seksyen 30 Akta Penjara yang mengkehendaki banduan menghadirkan diri di mahkamah seperti mana masa dan tempat dinyatakan.

“Berdasarkan rekod, Azilah tidak pernah dibenarkan untuk dibawa keluar dari penjara untuk apa-apa jua urusan selepas tarikh itu,” katanya.

Kenyataan itu juga memaklumkan rekod lawatan dan perjumpaan juga menunjukkan Azilah dilawati sebanyak 34 kali oleh keluarga dan 15 kali oleh peguamnya sejak setahun lalu.

“Lawatan dilakukan seperti mana Peraturan 179 Peraturan Penjara 2000 berhubung lawatan kepada mana-mana banduan akhir.

“Oleh itu, sebarang kenyataan oleh mana-mana pihak yang menyatakan Azilah dibawa keluar dari Penjara Kajang pada tahun ini untuk menemui VVIP adalah tidak benar sama sekali,” katanya.

Laporan penuh silalah baca di SINI

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

29 comments

comments
anonymous
December 18, 2019 at 5:54 PM delete

brani ke jbtan pnjara x beri azilah kluor?

VVIP "pial tlinga" br tau.

PHancing mmrintah mcm2 bole trjadi..

TAIK pon bole jd "karipap"

AIR KENCING bole jd "nscfe mocha"

slalu ad buat MAGIC

Reply
avatar
Anonymous
December 18, 2019 at 6:32 PM delete

Mrk ada kuasa...sukati mrk nak buat.

Reply
avatar
December 18, 2019 at 6:44 PM delete

Semua ni tak penting. Yang penting cuma SD Azilah. Shafee ni cuma nak alih tiang gol. Bola dah masok gol, siapa tendang, tak penting. Yang penting, dah kena satu gol. Sekarang tunggu serangan seterusnya. Nak tengok, ke mana Shafee nak bawak tiang gol. Siapa nak caya lagi cakap Najib. Tak kenal Jh.Low samalah mcm sumpahnya, konon tak kenal Altnthia.

Reply
avatar
2019 da nk mninggal..mane JHO LO nya? da jd siput babi ke?
December 18, 2019 at 7:10 PM delete

kite tunggu JUMAAT ni
mane org akan PERCAYA

SUMPAH laknat dmsjid
vs
SD kertas A4

pssstt: nuar n zmin brani ke buat SD or sumpah laknat???

skdar brtnya ni.

Reply
avatar
Anonymous
December 18, 2019 at 7:49 PM delete

Bila nak MAJU MELAYU ni??

Main bontot, sumpah meliwat dll??

Berani tak sumpah dgn Allah Taala? sumpah 4 inggit??


Malu la, Jepun China tak bodo..

Cina bekup sesama sendiri mcm TEMBOK BESAR..

Melayu meliwat Madey ANWAR AZMIN & Najib..

Masaalah kon*k hantam jub# dah 20 tahun dah..

Reply
avatar
December 18, 2019 at 9:10 PM delete

Nama: __ Hendi Zikri Didi
Bandar: _______________ Melaka
pekerjaan: _ Pemilik perniagaan
Sebarang notis: ____ hendidi01@gmail.com

Halo semua, sila berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya mempunyai banyak peminjam palsu di internet, saya telah ditipu saya hampir berputus asa, sehingga saya bertemu seorang teman yang baru saja memohon pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada legitamate AASIMAHA ADILA AHMED LOIR FIRM, saya memohon Rm1.3 juta. Saya mempunyai pinjaman saya kurang dari 2 jam hanya 1% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada mendapatkan hutang miskin. jadi saya nasihat semua orang di sini memerlukan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya memberi jaminan bahawa anda akan mendapat pinjaman anda.

Pusat Aplikasi / Hubungi
https: //www.aasimahaadilaahmed.loanfirm.site
E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
WhatsApp ____________________ + 447723553516
https://www.aasimahaadilaahmed.loanfirm.site/about-us/

Reply
avatar
Anonymous
December 19, 2019 at 1:33 AM delete

Pelik bin ajaib...

Bgmana banduan akhir yg hanya berpeluang berjumpa dgn waris terdekat mampu berjumpa dgn khairuddin si penjilat tun mangkuk?
Tersebar di internet mengatakan bhw khairuddin berjumpa azilah atas arahan tun mangkuk.
Dlm pengakuan terbaru dikatakan azilah dibayar rm300 utk membunuh altantuya. Dimanakah sop pdrm dlm arahan membunuh perisik asing?
Rasanya 2 ekor beruk nie wajib dibawa utk bersumpah laknat bersama dgn najib.
Rm10juta dgn tawaran hebat sblm ke tali gantung.

Reply
avatar
Anonymous
December 19, 2019 at 1:35 AM delete

Buat SD mgkin mampu tapi bersumpah laknat gerenti tak berani.
Begitu juga tun mangkuk dan khairudin...gerenti cuak!!!

Reply
avatar
December 19, 2019 at 7:28 AM delete

Najib dah bersumpah laknat tahun 2007. Tengok,apa jadi kat dia....?
Kuasa dan pangkat hilang.
Sekmua penipuan,terbongkar.
Naik turun mahkamah hari-hari. Maruah habis tercalar. Penyokong,lari.
Nak sumpah lagi....?
Kalau nak sumpah lagi, buat secara LUMP SUM, bak kata JELAPANG. Sumpah pasal duit 1mdb & src international sekali. Sumpah tak terima rasuah Goldman & Scha. Sumpah semua signitre keluar maduk duit di akaun Ammb, bukan dia punya. Sumpah terima derma rsja arabbygbdah mati. Sumpah tak kenal Jh.Low....hahaha
Jadi tak perlu bersumpah berkali-kali.

Reply
avatar
December 19, 2019 at 7:35 AM delete

Oiiii....dah kena satu gol, tak kisah, siapa yg tendang bola gol tu. Kalau Najib rasa tak bersalah, buka semula kes ni. Bicara betul-betul.Panggil semua saksi yg masih hidup.

Tengok budak Yusof serabai, relaks je buat ujian poligraf. Tak perlu nak berdolak-dalik.

Reply
avatar
December 19, 2019 at 9:02 AM delete

Win cikminah... Berani kerana benar, takut kerana salah.

Reply
avatar
December 19, 2019 at 9:11 AM delete

Orang macam Najib lebih suka sumpah laknat. Nampak islamik skt di kalangan pengikut dungunya. Najib tak sedar pun, sumpah laknat tahun 2007nya, dah makan dirinya. Dia hilang segalanya. Dan dia nak bersumpahnlsgi!!!!

Reply
avatar
Anonymous
December 19, 2019 at 10:12 AM delete

Kes terbaru anwar ada SD rawther.
Peguam rawther adalah peguam rapat tun m.

Kes bunuh altantuya ada SD azilah.
Dikatakan tun m mengarah khairuddin berjumpa dan memyogok sejumlah besar wang kpd azilah utk membuat SD.

Anwar dan najib cuba dijatuhkan oleh dalang yg sama. Jika benar, ramai-ramai kita melaknat dalang yg gila kuasa ni.

Reply
avatar
Anonymous
December 19, 2019 at 10:27 AM delete

Tahun 2007 najib bukan pm.
Jatuh pon krn fitnah dan janji mangkuk oleh puak semburit yg membuat mata raykat jadi rambang. Skrg raykat dah sedar siapa tun mangkuk dan anjeng2 penipunya telah lakukan.
PI Bala pernah bersumpah laknat...apa jadi???!!

Usia dah cukup senja pon msh nak buat fitnah?!

Najib klu dia bersumpah laknat dia tak rugi apa2.
Antara dia dgn tuhan dan rakyat.

Yg buat fitnah akan hilang segala2nya. Klu tak sekarang mgkin waktu nyawanya di hujung halkum.

Reply
avatar
Anonymous
December 19, 2019 at 10:31 AM delete

Tak sangka usia dah senja..batang dah uzur pon masih nak melakukan fitnah.

Demi anak..proksi dan kroni.
Asal mrk bahagia. Hal kubur tolak tepi. Janji kuda2 di ladang cukup makan dan anak2 serta cucu2 kaya raya.
Semoga laknat manusia sial mcm ini!!!!

Reply
avatar
Anonymous
December 19, 2019 at 10:41 AM delete

Lupa...ada rahmat di sebalik kekalahan pru14.
Raykat dpt lihat wajah sebenar mangkuk2 semburit.
Dan raykat bertekad utk mghumban mangkuk2 nie pru15 nanti.
Tanjung piai jadi kenangan ngeri buat tun mangkuk.

Kpd pengundi tun mangkuk yg bakal kehilangan tanah di langkawi...percayalah tun mangkuk lebih mengutamakan proksi dan kroninya dpd raykat yg memberi mandat kpdnya.
Hilang tulur dan tiada kuasa bila berdepan dgn proksi dan kroni.
Dgn raykat...ko hanya kencing dan gunakan mrk waktu nak memgundi jer....
Tipikal pemimpin gila harta dan kuasa.

Anak..proksi dan kroni didahulukan...
Raykat dikemudiankan....

Jarah dan jual lah aset raykat dan negara semoga laknat ke atas anda!!!!

Reply
avatar
Anonymous
December 19, 2019 at 1:12 PM delete

Masa ah jib berkuasa dia buat ikut suka hati lebih drp itu. Ada ko kisah?

Reply
avatar
Anonymous
December 19, 2019 at 1:20 PM delete

Atok dan kuncu2 dia punca segala kekecohan. Mari kita semua serang dia dari semua penjuru sehingga dia berambus

Reply
avatar
bile NUAR jdi PM ni??berjggut tunggu
December 19, 2019 at 6:21 PM delete

Atok BERANI ke "sumpah" laknat berkenaan "PMBUNHAN" bramai2 geng ibrahm libya?

raseny kcut telor atok nnti

Reply
avatar
Anonymous
December 19, 2019 at 7:33 PM delete

Masa tu dia di china...
Kononnya.....

Reply
avatar
maradona gol gune Tangan lerrr
December 20, 2019 at 7:39 AM delete

Walaupon gol yg msuk tu penyerang "curi ayam", tpi penonton yg BERIBU d stadium tu nmpak le c minah weiii

Tahun lepas njib da repot polis utk siasat kes

Tpi diam smpai loni

Yusuf berani

NUAR?
Zmin?

Bile nk poligraf?

Reply
avatar
Anonymous
December 20, 2019 at 10:57 AM delete

Dulu atok gunakan ISA utk jatuhkan musuh2nya.
Skrg atok gunakan kuasa dan fitnah utk menjatuhkan musuh2nya.

Harap dia sempat bertaubat sblm malaikat menjatuhkan badannya ke tanah.

Reply
avatar
December 20, 2019 at 1:51 PM delete

Kabar Baik Nama saya LILOW YETTY, warga negara Indonesia, dari jakarta selatan. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran penting kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman dengan sangat hati-hati karena internet penuh dengan penipu, Beberapa pemberi pinjaman di sini untuk menipu orang dan merobek uang hasil jerih payah mereka, tetapi Ibu Yuliana adalah berbedaBeberapa bulan yang lalu, saya benar-benar membutuhkan pinjaman tetapi bank tidak dapat menawarkan saya, karena mereka membutuhkan jaminan nyata, yang tidak dapat saya berikan. Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online dan saya menipu sekitar 19 juta, mencoba membayar biaya tak berujung yang saya tidak pernah tahu adalah semua kebohongan dan bagaimana mereka menipu orang tak berdosa yang membutuhkan bantuan. Saya hampir mati, sampai seorang teman merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Mother yuliana, pemilik ANTHONY YULIANA LENDERS, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan mereka meminjamkan saya jumlah pinjaman Rp 700.000.000 dalam waktu kurang dari 48 jam pemrosesan dengan tingkat bunga 1% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.
Saya menerima pinjaman saya di rekening bank setelah membayar asuransi pinjaman dan biaya transfer, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya mengetahui bahwa jumlah yang saya ajukan telah dikreditkan ke rekening bank saya

Saya memutuskan untuk mengingatkan dan membagikan kesaksian saya tentang Bunda Yuliana sehingga orang-orang dari Melayu dan Indonesia dapat memperoleh pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Bunda Yuliana melalui email: (anthony.yulianalenders@gmail.com) nomor whatsapp + 13234026088BBM INVITE (E37F9BCC)

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (lilowyetty21@gmail.com) dan Ibu Hendra yang memperkenalkan saya dan memberi tahu saya tentang Bunda yuliana, Dia juga menerima pinjaman dari Bunda yuliana. Anda juga dapat menghubungi dia melalui email: (hendramay77 @ gmail.com) Sekarang saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis besar di kota saya, Semoga Allah terus memberkati Bunda Yuliana untuk pekerjaan yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

Reply
avatar
Anonymous
December 20, 2019 at 2:24 PM delete

DARI 52 EKOR AYOK JEMPUT 3 EKOR YANG SUDI HADIR
SEKOR KEPALA SYIAH SEKO LGI YAHUDI QATAR BATUAPI
SEKOR LAGI TANDUK SETAN DARI TIMUR TUN MAHATHIR
SUMPAH LAKNAT JGN LUPA BIAR SI FITNAH DISAMBAR API



KIKIKIKIKI...

FORMULAELAKSAMBARAPILAKNAT = TEPUK + POP CORN TAMBAH + BMF

Reply
avatar
amanah saham BAILOUT (ASB) untung 5sen jeeee kihkihkihkihkih
December 20, 2019 at 5:24 PM delete

SD kertas a4 AZILAH da bole buat "lap bontot" dlm pnjara krn mubahalah NAJIB

Kihkihkihkih

Reply
avatar
Anonymous
December 20, 2019 at 6:54 PM delete

Apa la kau ni minah oiii. Kau fikir begitu minimum laknat Allah jika berdusta dlm sumpah laknat? Azab Allah adalah sgt pedih. Dlm sumpah tu, yg bersumpah mohon laknat atas dirinya jika sumpahnya dusta. Hilang kuasa? Berlambak pendakwaan? Itu bukan laknat la minah, itu kalah pru sbb fitnah dan penipuan ph, juga dgn fitnah² oleh kerajaan skrg.
Kalau setakat hilang kuasa, knp anwar ibrahim, azmin ali malah tun mahathir sendiri tak berani bersumpah laknat? Utk makluman kau minah, ds najib masih mp pekan, malah sejak bukan pm beliau lagi disayangi rakyat, dirindui kehadirannya dlm mana² prk. Laknat Allahkah jika makin ramai rakyat sayang?

Reply
avatar
December 20, 2019 at 10:20 PM delete

Kau ingat Laknat Allah tu apa?
Api Neraka di akhirat tu dah pasti. Tapi di dunia ni, Najib dah hilang semua. Dia dilaknati sumpahnya tahun 2007. Sumpah kali ni, mungkin dia jatuh gila, lari telanjang keliling mahkanah....hahahaha
Atok steady je. Allah beri dia jadi PM 2 KALI.
Kau ada.....??????
Takat jadi machai Najib dgn angan-angan umno boleh berkuasa semula pru15.
Selangor, Peneng dan Kelantan pun tak mampu nak rampas, ada hati nak rampas Putera Jaya......puiiiii

Reply
avatar
December 29, 2019 at 9:27 AM delete

Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya 1 allah suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

Reply
avatar
January 28, 2020 at 12:41 AM delete

e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia
[[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
[[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive