Segera Rombak Kabinet, Kata Penganalisis Politik


Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad perlu segera melakukan rombakan Kabinet bagi mengembalikan kepercayaan rakyat terhadap Kerajaan Pakatan Harapan (PH).

Penganalisis politik dari Kolej Undang-undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Prof Madya Dr Ahmad Martadha Mohamed berkata, rakyat mula menilai kemampuan dan keupayaan kerajaan untuk melaksanakan manifesto semasa Pilihan Raya Umum (PRU) lalu.

“Pada pendapat saya, rombakan ini perlu dilakukan segera kerana rakyat mula menilai prestasi kerajaan yang sudah lebih setahun memerintah.

“Kebanyakan mereka sudah mula hilang kepercayaan berikutan kerajaan seolah-olah tidak mempunyai keupayaan untuk merealisasikan manifesto dan ia mempengaruhi keputusan di beberapa Pilihan Raya Kecil (PRK) apabila rakyat mula menolak calon kerajaan,” katanya kepada Sinar Harian.

Beliau berkata, barisan Kabinet sedia ada perlu dinilai semula sekiranya PH tidak mahu menjadi kerajaan sepenggal.

“Apa yang menyedihkan, tanda-tanda mereka akan melakukan kerja lebih baik tidak nampak dan barisan Kabinet yang ada sekarang ini harus ditukar kalau kita ingin melihat negara kita bergerak ke arah lebih baik.

“Dasar-dasar yang diperkenalkan barisan Kabinet sedia ada sekarang kebanyakannya tidak masuk akal dan menampakkan mereka tidak boleh menjalankan tugas yang diberikan.

“Mungkin dengan cara ‘membuang’ menteri-menteri terbabit adalah penawar untuk memulihkan kembali keyakinan rakyat yang sudah mula ‘putus harapan’ kepada Kerajaan PH,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Dr Mahathir yang akan menimbang untuk merombak Kabinet susulan kekalahan PH dalam PRK Tanjung Piai hujung minggu lalu.

Katanya, sebagai Perdana Menteri, beliau bertanggungjawab untuk melakukannya selepas mendengar pandangan Majlis Presiden PH.

Ahmad Martadha berkata, rombakan berkenaan tidak semestinya melibatkan semua menteri.

“Kita percaya sukar untuk Tun melakukan rombakan besar-besaran kerana ia melibatkan banyak perkara. Cuma yang penting, menteri-menteri yang ‘tidak berprestasi’ ini perlu segera ditukar dan digantikan dengan pemimpin yang jauh lebih berkaliber serta berpengalaman luas seperti Datuk Seri Mustapa Mohamed.

“Sekarang bukan lagi masa untuk beri pendedahan kepada menteri terbabit kerana mereka sudah mempunyai masa yang cukup untuk menunjukkan kewibawaan mereka. Pembaharuan ini perlu dilakukan dengan kadar segera,” katanya.

Sementara itu, Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa UUM, Md Shukri Shuib berkata, rombakan Kabinet perlu dibuat untuk memperkukuhkan lagi jentera kerajaan selain meletakkan kepentingan rakyat di tempat teratas.

Katanya, ia bagi memastikan penyampaian sistem kerajaan berjalan baik walaupun pada masa landskap politik negara mungkin tidak berada pada tahap terbaik.

“Ia (rombakan) perlu segera dilakukan disebabkan prestasi PH kurang memberangsangkan menyebabkan rakyat mula hilang keyakinan. Justeru, Tun M perlu bina Kabinet baharu yang boleh mengembalikan keyakinan rakyat terhadap kerajaan dan kita percaya beliau lebih berpengalaman dalam hal ini.

“Kabinet baharu ini perlu lebih profesional dan mengutamakan menteri-menteri yang mempunyai kebolehan mentadbir, hindari tokoh yang kontroversi,” katanya.

Bagi penganalisis politik dari Universiti Sains Malaysia (USM), Prof Dr Sivamurugan Pandian pula berpendapat, rombakan Kabinet adalah hak Perdana Menteri tanpa bergantung kepada maklum balas umum.

“Selepas 18 bulan memerintah, PH berhadapan dengan defisit kepercayaan dan keyakinan ke atas pemerintahan mereka. Mungkin ini masa sesuai untuk melakukan rombakan, namun semuanya bergantung kepada Tun dan besar kemungkinan ia tidak melibatkan semua kementerian.

“Jika rombakan ini berlaku, mungkin Tun boleh mempertimbangkan pelantikan semula pemimpin yang pernah menganggotai Kabinet sebelum ini atau tokoh-tokoh yang dilantik sebagai Senator untuk membarisi Kabinet baharu,” katanya.

INFO:

Antara kementerian yang perlu dikekalkan:

• Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat

• Kementerian Dalam Negeri

• Kementerian Pengangkutan

• Kementerian Luar Negeri

Antara kementerian yang perlu dirombak:

• Kementerian Pembangunan Luar Bandar

• Kementerian Sumber Manusia

• Kementerian Belia dan Sukan

• Kementerian Pembangunan Usahawan

• Kementerian Pendidikan

• Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Agama)

• Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Perpaduan Negara dan Kesejahteraan Sosial)

Laporan dipetik dari Astro Awani

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

34 comments

comments
Anonymous
November 22, 2019 at 10:00 PM delete

Menteri2 tongong perlu dibuang dlm tempoh 24jam.

Reply
avatar
Anonymous
November 22, 2019 at 10:03 PM delete

Termasuk yg dah mula2 bermain dgn rasuah. Tender terbuka yg dpt kelulusan bertukar jadi tender runding terus.
Memalukan!!!

Reply
avatar
Anonymous
November 22, 2019 at 10:50 PM delete

Mesej Dari Tg Piai: Rakyat Sudah Muak Dengan Fitnah Jijik Dan Janji Palsu Pakatan

“Sekarang ini PH hadapi masalah integriti yang tak dapat mereka perbaiki sebab mereka adalah sebuah parti yang naik atas dasar persepsi berbohong dan fitnah jijik..Belum lagi agenda Pluralisma Murtad COMANGO toksik@ Marina Gereja dan Syiah dilontarkan diruang ini.

BILA FITNAH JIJIK JADI SANTAPAN
RAKYAT SUDAH TERMAKAN UMPAN
MAHACAI JADI KUDA TUNGGANGAN
SKG MENDAPAT KARMA FITNAHAN

Kekalahan PPBM disambut dengan gembira oleh penyokong pembangkang dan diketawakan oleh pemimpin DAP.

Perut rakyat lapar, disuruh ikat, penjawat awam yang rajin dikatakan pemalas, askar yg bermatian berjuang dikatakan makan tidur, polis menjaga keamanan dituduh mainan politik. Fitnah jijik masih dijaja jadi senjata utama.

Sepanjang 20 tahun PKR@Brother Anwar Bin Ibrahim, Tun Mahathir dan sekutu mereka mengasut dan menabur FITNAH jijik dan politik kebencian rakyat termakan hasutan.

Sedang memcari sebab2 mengapa DAP sangat beria-ia menjadi Brother Anwar Bin Ibrahim PM ke - 8. Tentu ada sebabnya...!!?
Perlu diingatkan supaya jangan jadi seperti Melayu PAP di Singapura yaa..!! Apa yang mereka dapat...!?

Amerika Syarikat akan dapat pangkalan tentera di Port Dickson banyak lagi yang akan dirasakan. Haramjadah mendapat..!! Ingat lagi kah Bekas pemimpin Melayu DAP mendedahkan segala maklumat DAP bila berkuasa nanti..!!??

Apabila berkuasa, pemimpin PH jadi lebih tamak...20 tahun dihidangkan fitnah jijik dan persepsi dng formula yang menghayalkan. Bila berkuasa semua formula, janji lansung tak mampu di terjemah kan ke alam reality.

Baru seminggu, kes Setiausaha Politik Mat Sabu berjaya keluar dari muflis, sebanyak RM500,000 dibayar.

Sajian kes² mahkamah yg berlambak tidakpun menggembirakan rakyat. Keputusan menggugurkan kes rasuah Menteri Kewangan, Lim Guan Eng campur tangan Peguam Negara, Tommy Thomas, bercanggah dng Perlembagaan Persekutuan.

Bekas menteri, Tan Sri Dr Rais Yatim, mendakwa penjelasan Ketua Bahagian Perbicaraan dan Rayuan Jabatan Peguam Negara (AGC), Datuk Mohamad Hanafiah Zakaria, Tommy tidak terbabit dalam keputusan menggugurkan kes berkenaan, bertentangan dengan Perkara 145 Perlembagaan Persekutuan.

“Jika betul kata Ketua Bahagian Perbicaraan dan Rayuan AGC bahawa Tommy Thomas selaku Peguam Negara tak terbabit dalam pemberhentian kes rasuah Lim Guan Eng dan rakannya, maka Perkara 145 dicabul."

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menzahirkan terkejut keputusan, menegaskan keputusan menarik balik kes berkenaan diputuskan Pejabat Peguam Negara.

Mahkamah Tinggi Pulau Pinang membuat keputusan membebaskan tertuduh yang juga majikan mangsa pembantu rumah Indonesia Adelina, Ambika MA Shan daripada kesalahan membunuh menjadi tandatanya hingga kini.

Steven berpandangan bahawa Malaysia memerlukan undang-undang baharu bagi menjaga kebajikan pekerja asing di negara ini dan menggesa agar hak asasi manusia dilindungi tanpa mengira kewarganegaraan.

Kes kematian Allahyarham Mohamad Adib terang-terang Peguam Negara telah menggunakan ‘kedudukan’ dan ‘pangkat’nya mempengaruhi keputusan penghakiman

Kes pegawai Salahuddin menerima jam tangan mewah, kes Pemuda PPBM mendapat imbuhan dari bazaar Ramadan, kes penjualan aset kerajaan kepada kroni PH. Ini semua telah membuka mata rakyat bahawa PH bukan mahu membantu rakyat.

200 hari berlalu kerajaan baru buat apa? Buat hutang, jual aset, potong bantuan rakyat, tambah cukai sambil mulut tak sudah² ratib kerajaan lama jahat itu ini begitu begini. Madey ingat melayu masih bodoo mcm masa dia pm 22 tahun....dia boleh tipu dan kencing melayu sesuka hati..

Kemenangan Barisan Nasional (BN) dng majoriti 15,086 undi, menyapu bersih kesemua pusat mengundi adalah manifestasi penolakan rakyat pada kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang didominasi oleh DAP.

Akhirnya Karma Fitnah Jijik yg ditabur kembali pada si fitnah dan konco konco nya

what i have done - linkin park

https://www.youtube.com/playlist?list=RD8sgycukafqQ

FORMULATURUNHARGA = BMF

Reply
avatar
Anonymous
November 22, 2019 at 11:20 PM delete

Menteri Pertanian nak letak mana?

Reply
avatar
Anonymous
November 22, 2019 at 11:42 PM delete

Dah lama kena buang. Masa PRU 14 dulu

Reply
avatar
Anonymous
November 22, 2019 at 11:46 PM delete

Mesej dari PRU14, kalau duduk atas jgn sesuka menyonglap. Kan dah kena buang?

Reply
avatar
Anonymous
November 23, 2019 at 12:22 AM delete

Aku buat pengumuman ini bagi pihak dsai, mat sabu dan lge : Tun M mesti undur segera. Jangan biar Tun buli kepimpinan PH. Tak malu ka satu org tua boleh jd penghalang kpd kemajuan kerajaan PH. Majoriti sokongan masih bersama PH. Kerajaan PH mesti dipimpin oleh pemimpin PH yg tulen. Syaratnya mesti pernah turun rali dan berdemo masa zaman melawan BN. Tun tak memenuhi syarat ini. Tun masih dok main auta dia mcm biasa. Enough is enough

Reply
avatar
Anonymous
November 23, 2019 at 10:15 AM delete

Letak dalam baja

Reply
avatar
Anonymous
November 23, 2019 at 10:30 AM delete

Cai...mahdey boleh counter balik yg ph tak mampu menang tanpa dia. Fakta benar. Anwar..gone end dan mat sabu dah cuba 4 pru tapi gagal. Masuk mahdey, ph menang. Sekali lagi ia fakta benar. Menang tanpa anwar yg dalam penjara.Fakta cai...
Siapa tak kenal dgn mahdey? Pakar catur yg sangat hebat.
Korang nak sailang dia?
Sekali dia buat pc kecam atau dedah keburukan korang maka hancur luluh kote n telur anwar, gone end n mat sabun.
Kalu dia mampu khianat umno demi kuasa utk anak..proksi dan kroni dia apatah lagi gabungan yg baru setahun jagung dia sertai. Dia tak rugi apa2 dlm usia sgt senja tu tapi legasinya seronok menikmatinya. Hati2 dgn suara keramat mahdey.

Dia sebut jer bhw anwar mmg sah peliwat...hancur reputasi anwar selama2nya.
Dia kata dap rasis dan pengamal rasuah dan salah guna kuasa...hancur dap di mata rakyat.
Dia kata pan hanya pencuci najis dap...sesak nafas mat sabu.

Maka...jangan nak counter sebarang2 dgn mahdey. Dia lebih tenang dan bijak dpd anwar. Apatah lagi gone end dan mat sabu.

Reply
avatar
Anonymous
November 23, 2019 at 10:35 AM delete

Ada video dlm youtube...mahdey kasi amaran kalau pan..pkr..dap 'khianati negara' dia tak teragak2 utk belot.
Khianati negara=khianati mahdey

Tapi klu anwar ingin sgt jwtn pm dpd mahdey dgn kasar...secara khusus mgkin berjaya tapi pm yg dlm kepanasan sehingga pru15.

Kita tggu siapa lebih bijak...

Reply
avatar
kabinet dapur
November 23, 2019 at 11:21 AM delete

Dari rombak kabinet, baik ROMBAK PHancing ni!!

Reply
avatar
Anonymous
November 23, 2019 at 11:33 AM delete

Lembab betullah madey. Kalau Najib dah lama dia kasi padam macam laporan audit.

Kehkehkeh

Reply
avatar
Anonymous
November 23, 2019 at 2:43 PM delete

Standard macai tak tinggi sekolah...draf dgn laporan audit tak tahu nak beza.
Kalau draf boleh dipinda.
Kalau dah jadi laporan tak boleh dipinda.

Pelik...yg tandatangan mana2 laporan sampai skrg tiada didakwa dan dipenjara.

Yg pernah kena penjara..anwar ibrahim yang gagal membuktikan mcm mana air maninya boleh terbenam 4cm dlm dubur saiful.

Kehkehkeh

Pendek ruper nye....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2019 at 12:08 PM delete

2:43, kau tolong hadamkan ni:
Government auditor Nor Salwani Muhammad is now hailed as the icon of the civil service after it came out in court that she secretly retained a draft copy of the original 1Malaysia Development Berhad (1MDB) audit report, which was ordered destroyed.

Kalau tak faham suruh mana budak2 sekolah. Kehkekeh...
Nak tunjuk bijak tp ternampak ketololan kau.
Muahahahahhh.....

Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2019 at 2:08 PM delete

Icon???
Dgr cerita tak ada suara najib dlm rakaman tu..
Aku pon pernah buat draf...pinda bnyk kali sehingga kelulusan dan ditandatangan oleh ketua.
Sekadar draf jer dah jadi icon...hihihi

Video semburit lebih jelas tapi tak ada sesapa pon jadi icon..
Bahkan diselamatkan pula si pelaku yg juga pak menteri...
Apalah lahanat kerajaan semburit nie...

Macai yg seronok giler tak faham maksud draf dan laporan.
Yg tandatangan laporan tak kena dakwa dan jel sampai skrg...
Apalah bangangnya kerajaan semburit nie...
Lepas nie berdarah lubang telinga tun mangkuk melihat kebangangan macai2 nya....hihihi

#perpaduanummah
#bmf
#KERA_jaansepenggaljer

Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2019 at 2:12 PM delete

Ikon kaki kencing...
Kencing kepala raykat....
Muahahahahhh...

Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2019 at 2:20 PM delete

Aisey 2:08. Kesiannya kat kau, kena arah buat draf utk kelulusan ketua. For sure kau ni bukan bos kat sana. Senang ckp kau ni cuma macai. Dan yg sedihnya draf tu kena pinda byk kali, menunjukkan betapa tak cekap dan bebalnya kau.

Kahkahkah...popcorn kasi tambah... Muahahahahahahah

Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2019 at 4:33 PM delete

Sama dgn salwani...bukan ketua pon

Pinda ayat..pinda perkataan..sblm ketua tdtgn....
Perkara biasa...
PAC dgn ahli spt tony puaka dan bbrapa beruk pakatan semburit mengesahkan tiada salahlaku...
Hanya persepsi...

Klu salah...tangkap dan dakwa sesiapa yg jadi ketua audit tu jika laporan tu palsu...

Sama kes bmf forex...kenapa tak tangkap dan dakwa peeM ke4?

Draf...nak buka kamus dewan juga ker...cai????
hihihi....
Draf yg dipinda pon tak paham..
Patut mudah kena kencing hanceng...

Klu laporan tu palsu...tuduh dan dakwa
Setakat pusing bab draf dah kecoh berdegar mahacai2 semburit meraikannya....hihihi
Muahahahahahhh

#simpanbangangtusikitutkpru15
#bmf
#KERA_jaansepenggaljer

Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2019 at 5:03 PM delete

Patutlah kau jadi macai. Buat deraf pun bodoh, sampai kena tukar banyak kali. Lepas tu mahu sembang kencang, tp isu yg timbul kat mahkamah kau tak faham. Sembang aje lebih.


Kehkehkeh...

Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2019 at 5:38 PM delete

Tangkap dan dakwa ketua audit kalau laporan palsu? Kau bengong ke cai? Kau tak fikir ke siapa pulak atas ketua audit tu, kalau bukan bossmuuuu?



Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2019 at 8:09 PM delete

Kongress PKR - What's a shame..!!? Another PKR member alleged that a payment of RM200 each had been made to those who attended.

yesterday that a source close to Baru Bian labelled the PKR convention held in Sarawak yesterday a failure, with less than 500 members attending.

the organisers) estimated about 1,500 people would attend but the hall can only cater for 600 people. Less than 500 people attended the event. It was an embarrassment,” the source was quoted as saying.

Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2019 at 10:16 PM delete

Itulah nampak sangat macai semburit nie tongong sejak minyak tak turun rm1.50 seliter.
Pinda dan ubah draf bukan satu kesalahan. Yg salah cuba ubah laporan.
Dlm rakaman ikon semburit tak terdengar pon suara najib. Dan tidak dinyatakan sepenuhnya apa yg diubah dalam draf.

Alahai...ubah draf pon dah meroyan puak semburit dgn rakamannya.

Pelik...rakaman video semburit cuma menyepi jer sekor2 macai semburit.
Hutang negara bertambah2 dan aset negara billion2 dijual tak ada kecoh pon macai semburit?!
Janji 100 hari kena kencing tak kesah pon macai2 semburit2

Ini draf yg belum lagi bhgn peguambela menyoal dah kecoh seolah2 KERAjaan semburit tunaikan janji2 mrk....lawak
Hihihi....

Cai..klu esok minyak rm1.50seliter dan semua plaza tolOL dihapuskan aku akan jadikan semua pemimpin2 semburit sebagai IKON NEGARA

hihihi.....
Muahahahahaha....

#bmf
#KERAjaansepenggal

Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2019 at 10:18 PM delete

Org bagi rm200 tu ambik jer...
Bila time mengundi nanti jangan undi perasuah..penjual harta negara..perogol..kaki hutang dan kaki kencing pru15 nanti.

Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2019 at 10:31 PM delete

Jangan dilayan sangat puak kereta terbang. Dia tak faham antara draf dan laporan.
Mereka belum mampu membezakan drone dan kereta terbang.

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2019 at 1:53 AM delete

Yg jd menteri skrg ni majoriti nya adlh pemimpin tertinggi dlm parti memasing..kalau yg itu pun dah bodoh melantun2 takkan nak lantik org yg lg bodoh jd menteri..apa punya formula la..stopa tu org umno br melompat lbh baik ko suh umno je jd menteri..sbenarnya menteri yg ada ni mmg sgt sesuai utk taraf otak rakyat msia buat pe nak komplen..

Reply
avatar
Anonymous
November 25, 2019 at 7:44 AM delete

Kem Anwar mengatakan Azmin hanya mempunyai 99 sokongan sahaja sedangkan untuk menubuhkan kerajaan pintu belakang Azmin memerlukan minimum 112 kerusi parlimen.

Ugutan Tun untuk merombak kabinet rupa rupanya adalah untuk mendesak menteri menteri dikalangan parti Amanah agar menyokongnya dan berpaling tadah kepada Anwar.

Menurut Kem Anwar ugutan tersebut membuktikan Tun masih kekurangan sokongan dikalangan ahli parlimen.

Sekiranya Anwar membuat undi tidak percaya terhadap Tun didalam parlimen nanti peluang untuk menjatuhkan Tun amat cerah.

Anwar nampak selesa dengan jumlah sokongan majoriti ahli parlimen terhadapnya.

Cuma mereka hairan kenapa Anwar masih ragu ragu untuk meneruskan konspirasi menjatuhkan Tun secara terbuka.

Di satu sudut negara, MB perak pula terus bermaharajalela melakukan onar kerana beliau tahu Tun tidak mampu untuk menegurnya kerana nilai satu undi Ahli Parlimen adalah tersangat penting diwaktu Anwar sedang berkira kira mahu mengadakan undi tidak percaya kepada Tun.

Perbalahan Anwar vs Tun akan membuatkan nilai ahli parlimen melonjak naik.

Ada yang mengatakan kini nilai satu maruah ahli parlimen sudah mencecah 25juta.

Salah satu cara untuk mengalahkan Tun adalah menyasarkan pada kehidupan mewah anak cucunya sepanjang pemerintahan. Menyerang anak cucu Tok Wan adalah peluru senyap yang menumpaskan diktator Malaysia.

Reply
avatar
November 25, 2019 at 11:39 PM delete

Bila bela golongan melayu susah semua dikira skandal tapi bila songlap duit melayu semua dikira pejuang bangsa.....apa sudah jadi bila cina dipilih untuk jaga hak melayu....sendiri fikir lah.....NAFAS tu siapa yang dapat faedah? Adakah tokey cina ada dalam NAFAS?

Reply
avatar
Anonymous
November 26, 2019 at 9:36 AM delete

Mana-mana draft sebelum di serahkan untuk di tanda-tangani telah di semak dan di kira muktamad.

Sesiapa pun bos yang akan tanda-tangani draft percaya dan yakin se penuh nya pada orang yang menyediakan draft sebab dia sangat arif pasal bidang tersebut.

Mustahil bos sendiri yang sedia kan draft tersebut kerana itu buka kepakaran dia.

Bila bos suruh pinda samada ejaan nya salah atau maksud ayat tu tak kena tepat.

Dalam hal ini si bos suruh pinda sebab dia mahu fakta nya di keluar kan dari lapuran. Mahkamah akan guna draft yang asal dan bertanya mengapa pindaan di buat ia itu keluar kan fakta sebenar.

Contoh Joh Loh hadir mengikut draft tetapi lapuran yang di tanda-tangani menyatakan Joh Loh tidak ada dalam mesyuarat.

Reply
avatar
November 26, 2019 at 3:52 PM delete

Biasanya surat-surat penting pegawai bawahan akan buat draf terlebih dahulu untuk disemak oleh ketua. Ketua boleh meminda ayat-ayat atau ejaan sekiranya perlu. WALAU BAGAIMANAPUN FAKTA sama sekali tidak boleh diubah. Contoh laporan kepada ibu pejabat mengenai kemusnahan tiga kenderaan pejabat yang telah dibakar oleh seorang staff kerana sabotaj. Laporan Polis telah dibuat dan siasatan masih dijalankan. Staff yang terlibat telahpun ditangkap.

FAKTA seperti bilangan, jenis kenderaan, nombor plat dan nama staff (suspek) mesti tepat dan dikekalkan. Ketua akan dituduh menyeleweng/membuat laporan palsu sekiranya dengan senghaja meminda fakta sebenar.

Reply
avatar
Anonymous
November 26, 2019 at 4:09 PM delete

Anonymous Nov 22, 2019 at 10:03PM
Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Salahuddin Ayub meminta media mendapatkan pengesahan ketua setiausaha negara (KSN) berhubung status ketua setiausaha (KSU) kementeriannya yang didakwa mensabotaj beliau berhubung isu tender baja pertanian. “Itu (KSU digantung atau dikenakan tindakan) tanya dengan KSN, saya tak ada pengetahuan tentang itu,” katanya ringkas pada sidang media selepas merasmikan Kongres Benih Asia 2019 di sini, hari ini.
https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2019/11/25/kedudukan-ksu-kementerian-didakwa-sabotaj-tanya-ksn-kata-salahuddin/

Reply
avatar
Anonymous
November 26, 2019 at 6:40 PM delete

Klu berbalik kpd mrk mungkin ksu tu dah diangkat sebagai ikon malaysia baru....ptuuiiih

Dulu tun mangkuk pernah kata projek lynas..mckip adalah projek jual negara kpd negara asing.
Skrg...puaka tua tu bermadah sebaliknya ttg projek tersebut.
Mengangkat nama negara ke persada global.
Kesian dgn arwah2 dan mendiang2 puak semburit yg patah tengkuk membantahnya.
Tongong tahap kereta terbang!!!
Hihihi...

Reply
avatar
Anonymous
November 26, 2019 at 6:50 PM delete

Adakah sokongan tun mangkuk kpd din pudu berkenaan tender mafas tersebut sebagai salah satu usaha pembelian jiwa mp2 panxxx oleh tun mangkuk????

Diulangi kata2 tun mangkuk...dia akan belot jika negara dikhianati oleh dapigs..panxxx dan pgayR.

#Adakah 'negara' di sini bermaksud tun mangkuk sendiri??
#Khianat bgmana yg dimaksudkan oleh tun mangkuk?
Dalam maksud kiasan khianat pada negara tu.....
Adakah maksud khianat itu hanya pd tun mangkuk atau benar2 khianat pada negara seperti berkawan dgn yahudi zionis ker????

Hanya puak anwar dan kit sial jer faham maksudnya...hihihi

Reply
avatar
Anonymous
November 27, 2019 at 6:10 AM delete

Wahai penduduk kampung semburit semua .. perang semburit akan tempor bila bila masa saja...

Pada penonton wayang semburit maka siap kan pop corn dan tepuk kuat kuat semua

Bersama beberapa perkembangan sebelum ini serta apa yang berlaku semalam di mana di dua Adun PKR yang pro Azmin bertindak memboikot Sidang Dun Melaka sehingga usul kerajaan negeri untuk melantik Pengerusi PKR negeri itu, Abdul Halim Bachik sebagai Senator ditolak dengan undi 13-12, Anwar kini sebenarnya tidak boleh berlembut atau berdiam diri lagi terhadap mereka yang menentangnya dan cuba menghancurkan PKR

Bagi mesyuarat sayap Wanita PKR yang memang menjemput Azmin sebagai perasminya, kumpulan pro Azmin dikhabarkan akan memakai pakaian yang berbeza untuk menunjukkan perbezaan dengan mereka yang pro Anwar.

Geng Azmin juga diperkhabarkan akan turut melakukan pemboikotan dalam Kongres Keadilan Nasional yang akan diadakan di Melaka pada 6 hingga 8 Disember depan.

Hanya mereka yang pro Azmin dibisik-bisikkan tentang perbezaan pakaian yang perlu dipakai itu, manakala yang memakai uniform yang biasa dipakai selama ini akan dianggap sebagai pro Anwar.


formula hilang stress = BMF + popcorn tambah + tepukkk

Reply
avatar
Anonymous
November 27, 2019 at 7:34 AM delete

Ari ari citer bila mau tukar PM ,,, ari ari citer mau undi tak caya..

Apa kata Ahli Parlimen mana mana puak usul pada speaker buat undian sapa mau atok kekal abis penggal pulak... asyik undi tak caye bila mau selesai daaaa..!!


Amacam semua...!!??


Ok tak cadangan ako ni...!!!

mohon blogger main kan usul ni .. amacam 0ok tak...!!

FormulaHilangStress = BMF + PopCorn Tambah + Tepuk

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive