Anwar Jumpa Tun M, Bincang Isu Peralihan Kuasa


PUTRAJAYA: Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Tun Dr Mahathir Mohamad senada dan sependapat bahawa isu peralihan kuasa antara mereka berdua seperti yang rancak didebatkan perlu dilakukan secara aman dan teratur.

Presiden PKR dan Perdana Menteri itu juga mencapai persetujuan bahawa, peralihan kuasa akan dilakukan dalam tempoh yang munasabah serta mendapat persefahaman bersama.

Dalam masa sama, Ahli Parlimen Port Dickson itu menegaskan, beliau dan Dr Mahathir juga tidak bersetuju sekiranya ada usaha lain yang menyimpang dari persetujuan tersebut atau menggunakan nama mereka berdua dalam mana-mana muslihat lain.

"Pendirian Tun Dr Mahathir dan saya berhubung isu peralihan kuasa sama sekali tidak pernah berubah seperti yang dipersetujui oleh Pakatan Harapan (PH) dan dijanjikan berulang kali oleh Perdana Menteri," kata Anwar dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini.

Anwar sebelum itu mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri selama setengah jam di Yayasan Kepimpinan Perdana, di sini pada Khamis.

Dalam pertemuan tersebut, Anwar juga memaklumkan, beliau telah memohon persetujuan Dr Mahathir untuk mengeluarkan kenyataan berhubung beberapa isu.

Kata Anwar lagi, beliau dan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) itu juga bersetuju untuk menumpukan perhatian pada pertumbuhan ekonomi dan penyediaan ke arah penganjuran Sidang Kemuncak Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (APEC).

"Perdana Menteri turut mengambil perhatian mengenai dakwaan terhadap kalangan anggota jemaah menteri yang menyalahgunakan kuasa atau meraih dukungan politik menerusi pemberian projek," kata Anwar lagi.

.... Dan.. Tun Dr Mahathir Mohamad mengesahkan beliau mengadakan perjumpaan dengan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, di sini hari ini.

Menurut Perdana Menteri, pada pertemuan itu, Anwar bersetuju supaya tidak perlu wujud tekanan daripada pihak luar terutama berkenaan isu peralihan kuasa.

“Beliau (Anwar) kata beliau faham masalah yang mendepani ketika ini. Tidak perlu tekanan daripada pihak lain dalam mengemukakan sebarang cadangan termasuk tarikh peralihan kuasa,” katanya ringkas ketika ditemui media di sini hari ini.

Laporan penuh sila baca di SINI

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

16 comments

comments
Anonymous
November 21, 2019 at 7:33 PM delete

Elok sangatlah...
Makin lama tua kutuk tu kat atas tu makin sial jadinya negara.

Reply
avatar
Anonymous
November 21, 2019 at 7:46 PM delete

1. Mahathir kata, agama beliau melarang sengaja mengintip mencari keburukan orang. Padahal, itulah yang dilakukannya ke atas Anwar Ibrahim pada tahun 1998 sehinggakan Mahathir sendiri cungkil tabiat-tabiat buruk Anwar daripada saksi-saksi.

2. Mahathir boleh kata kes Azmin bukan isu moral tapi isu politik. Tapi beliau kata kes Anwar adalah isu moral bukan politik.

3. Dalam kes video seks China doll yg 99.99% mirip Anwar Ibrahim, Mahathir kata Eskay ada hak untuk sumpah laknat.
"Manakala pihak yang enggan bersumpah pula mungkin merasa melakukan kesalahan." katanya. (1 Mei 2011)
4. "Kenapa begitu takut bersumpah jika jenayah liwat tidak dilakukan. Berani kerana benar, takut kerana salah – demikian pepatah Melayu." kata Mahathir ttg kes liwat Anwar. (25 Februari 2013)

Ironinya, bila kena batang hidung Azmin, tak ada pula Mahathir minta Azmin bersumpah laknat!

Reply
avatar
Anonymous
November 21, 2019 at 9:06 PM delete

OOIIII APO NI GADOH GADOH... ORANG NAK TIDI PIN TAK SENANG...

HANG PI BELI POP CORN LEBIH SAPA YANG MELINGKOP DOLU KASI TEPUKKKKK KUAT KUAT...!!!

HAAAHHH APO TUNGGU LAGI GADOH JANGAN TAK GADOHHH...!!!


FORMULATURUNHARGA = BMF

Reply
avatar
Anonymous
November 21, 2019 at 9:16 PM delete

Makin hina aku tengok beruk2 semburit nie berebut kuasa...

Rakyat terabai..negara tergadai
Tongong!!!!

Reply
avatar
Anonymous
November 21, 2019 at 9:41 PM delete

4 penggal anwar gagal sama sekali utk menang pru.
TM masuk ph terus menang. Mana kau ketika itu anwar? Kau dalam penjara dan dikeluarkan dari penjara setelah TM memimpin ph. Tanpa TM kau masih meringkuk dalam penjara sehingga sekarang.
Maka hormatlah sikit dan berterima kasihlah dengan TM.
Dasar pengikut mantan banduan liwat yang tak kenang budi!

Reply
avatar
Anonymous
November 21, 2019 at 10:36 PM delete

Bagaikan pinang pulang ke tampok
Sirih pulang ke ganggang.

Azmin boleh kumpul seberapa ramai MP. Hadi boleh beratus kali angkat Mahathir supaya kekal sehingga akhir penggal.

Kalau ingin gagal kan Anwar sebagai penganti... harus jadikan Kedua-dua nya seteru.

Reply
avatar
Anonymous
November 22, 2019 at 12:18 AM delete

Harap Tun utamakan kepentingan rakyat dan negara. Jangan menyebabkan suasana politik negara berkecamuk dek kepentingan peribadi atau kroni. Sementara Tun masih dihormati ramai....

Reply
avatar
Anonymous
November 22, 2019 at 7:47 AM delete

Kikikiki... nahhh sapa kena kaluu.. kita kasi tepukkk kuat kuat yeahhhh..!! Jangan lupa : #PopCornTambahBMF@BeliPopCornDiKedaiMuslim hokeyyy...!!

Mohamed Azmin Ali memuji para penyokongnya dalam Pemuda PKR kerana berani menentang keputusan pimpinan parti, apabila mereka bertegas mahu beliau merasmikan kongres nasional sayap itu pada 6 Dis itu.

Orang nak tidoorr pun tak senang asyik gadohhh saja..! kikiki

Timbalan presiden PKR memuji keberanian mereka bersuara “demi kepentingan parti”, dan menyeru semua pihak menghormati pendirian itu kerana mereka mewakili suara majoriti dalam Pemuda.

Apa macai Brother Anwar Bin Ibrahim bole buat skg...!?

hahhha tepukkk sapa melingkup dulu kasi tepukkk kuat kuat...okkk..!!

Ini semua karma kepala perompak nrgara@fitnah jijik vs kepala penipu@syiahpluralist

kau org hadap jer... kita orn nk tepuk sambil makan pop corn ajer...!!

apa nihhh gadoh gadoss sesama sindri ni... formula hilangkan gadohh ingat kat bawah ni yerrrr mahacai semua...!!






















#popcorntambahdantepuk+BMF

Reply
avatar
Anonymous
November 22, 2019 at 9:15 AM delete

Baik anwar or azmin 2 2 kkai jubo..madey gula2kan azmin n h20 utk kekal kuasa..dia ada rancangan laim..madey ckp melayu bodoh mmg betul pun.

Reply
avatar
Anonymous
November 22, 2019 at 9:38 AM delete

Eh. Ehh.

Melayu bodoh tu kan kau 9 15 am

Tonggok pulak tu..

Reply
avatar
Anonymous
November 22, 2019 at 9:51 AM delete

Mahathir pernah secara mengejut berundur sebagai PM.

Pada hal ketika itu Mahathir boleh terus kekal sebagai PM malah boleh tarik balik pengumuman untuk berundur kerana di minta oleh semua pemimpin UMNO.

Tidak mustahil kerana peristiwa tersebut Anwar yakin dengan kepimpinan Mahathir.


Kedua-dua nya telah teruji sebagai pemimpin nombor satu.. Di antara mereka tidak ada lagi berebut kuasa sebalik nya mereka berdua cuba membuktikan siapa antara mereka lebih baik budi bahasa nya.



Reply
avatar
November 22, 2019 at 2:58 PM delete

Agk2 tanpa pengaruh Anwar dlm Pru 14 , boleh ke Tun jd PM kali ke2?
Dol, bila tulis tu, ambik la perkiraan keadaan di blkg, didepan di kiri dan di kanan.

Reply
avatar
Anonymous
November 22, 2019 at 4:02 PM delete

Yang ada kuasa, bolehlah berebut2 kuada tu. Yg kalah, yg dah hilang kuasa, pergilah berebut pisang dengan monyet. Macai pulak tolong duduk diam. Hang cuma layak berebut dedak dengan itik.

Reply
avatar
Anonymous
November 22, 2019 at 4:04 PM delete

Apa??? 9:15 bodoh? Salah bro. Dia tak bodoh, tp bangang.

Reply
avatar
Anonymous
November 22, 2019 at 4:06 PM delete

Dan makin lama 7:33 jadi macai, makin berganda2 sial negara ni

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive