Salleh Keruak Pun Hangpa Nak Kutip Ka??.. Adoilaaa


Selain dari membodek Najib dan mempertahankan Jho Low.. apa yang Salleh Keruak ni dah buat untuk negara semasa dia jadi Menteri Komunikasi dan Multimedia diera pemerintahan Najib dulu?

Salleh yang diberi kepercayaan oleh Najib Razak mengetuai Kementerian Komunikasi dan Multimedia (KKMM) sebelum PRU ke-14 lalu berkata, beliau mahu membantuk PKR membawa amalan politik progresif dan berbilang kaum, terutama di Sabah.

"Saya percaya langkah yang saya ambil ini adalah langkah yang betul buat diri saya, dan saya percaya saya boleh menyumbang ke arah kestabilan dan kemakmuran Sabah khususnya, dan Malaysia amnya," kata beliau lagi...

Semasa berkhidmat sebagai menteri, Salleh merupakan antara pemimpin BN yang gigih mempertahankan Najib yang ketika itu dikritik kerana pelbagai dakwaan, terutama berkaitan skandal 1MDB.

Ni kata-kata Salleh Keruak terhadap PH sebelum PRU14..

"Mereka tahu mereka tidak akan memenangi PRU13 jadi sebelum pilihan raya, mereka 'ramalkan' mereka akan kalah akibat penipuan dan selepas pilihan raya, mereka timbulkan segala tuduhan penipuan untuk menjelaskan mengapa mereka kalah. 
"Sekarang mereka lakukannya semula. Mahathir kata dalam blognya hari ini bahawa Najib akan menipu dalam PRU14 supaya apabila mereka kalah dalam pilihan raya, mereka boleh menyelamatkan air muka dengan menyalahkan penipuan seperti yang mereka lakukan pada tahun 2013," katanya lagi..
Bila BN tumbang masa PRU14 hari tu.. dia pun melompat keluar dari UMNO/BN untuk menyelamatkan periuk nasinya..

Nak kata boleh menambahkan kekuatan KEADILAN di Sabah tu.. nak tambah kekuatan lagu mana?.. masa PRU14 haritu pun dia kalah..

Nak tambah kekuatan bagi menyokong DSAI untuk menjadi PM ke8 pun tak boleh..

KEADILAN Sabah pun tak boleh nak terima dia ni..

Timbalan Pengerusi PKR Sabah, Mustafa Sakmud menyatakan kebimbangan terhadap isu penyertaan bekas menteri kanan Umno, Salleh Said Keruak ke parti itu. 
Menyifatkan isu itu sebagai 'keahlian pintu belakang', Mustafa mengingatkan bahawa Salleh merupakan penyokong kuat bekas perdana menteri, Najib Razak yang membawa kepada kekalahan BN pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) lalu. 
Kata Mustafa, penyertaan Salleh ke PKR akan memberi kesan cukup parah dan menjadi liabiliti kepada PKR yang dikenali sebagai penggerak reformasi. 
"Salleh yang merupakan penyokong kuat Najib sebelum PRU14 telah menjadi liabiliti dan menyebabkan kekalahan memalukan kerajaan BN.

"Kes 1MDB sedang dibicarakan dan kita tidak mahu parti terkait seolah-olah menyokong kes ini. 
"Beliau sendiri sebagai mantan Menteri Komunikasi kalah di parlimen Kota Belud di tangan pengundi-pengundi terutama generasi muda yang muak dengan peranan utamanya sebagai The Last Samurai for Najib," kata Mustafa dalam kenyataannya. 
Ahad lalu, Salleh berkata tindakannya memohon untuk menyertai salah satu parti PH itu adalah berdasarkan keyakinan mampu menyumbang kepada negara. 
Salleh berkata beliau mahu membantu PKR membawa amalan politik progresif dan berbilang kaum, terutama di Sabah. 
Presiden PKR Anwar Ibrahim berkata Biro Politik parti itu masih belum mempertimbangkan permohonan Salleh. 
Bagaimanapun, Pengerusi PKR Perak, Farhash Wafa Salvador Rizal dilapor berkata parti itu tiada masalah dan terbuka menerima bekas menteri komunikasi dan multimedia itu. 
Mengulas lanjut, Mustafa berkata selaku Ketua Cabang Kota Belud dan Timbalan Pengerusi PKR Sabah beliau merasai kebimbangan pimpinan dan ahli-ahli parti seluruh negeri. 
"Pengalaman dalam membina semula Kota Belud dengan membawa politik nilai yang bertembung dengan budaya politik wang yang mengakar di bawah pimpinan lama memang sukar untuk dilupakan. 
"Perjuangan reformasi yang kita angkat diperlekeh dan wang menjadi taruhan utama untuk mempertahankan kuasa. 
"Saya boleh memaafkan tetapi amat sukar untuk melupakan sejarah pemimpin yang sentiasa menafikan potensi-potensi pimpinan terutama di kalangan generasi muda. Saya boleh berjiwa besar tapi tidak akan berkompromi dengan prinsip perjuangan," katanya. 
Justeru beliau berharap kepimpinan PKR terutama Anwar dapat membuat penilaian dan pertimbangan yang adil. 
"Kami sayangkan parti yang kami dukung sejak 20 tahun dan mahukan agar laluan (Anwar) untuk menjadi PM ke-8 dipermudahkan. 
"Jangan persiakan harapan rakyat yang ingin melihat politik perubahan berlaku.

"Ramai lagi Pejuang-pejuang yang tidak didendang atau unsung hero perlu diberi perhatian daripada menambah liabiliti kepada parti," katanya lapor MalaysiaKini

Lepas ni.. offer lah sama Rizal Mansur dengan Rahman Dahlan tu..

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

9 comments

comments
October 8, 2019 at 1:26 PM delete

Bleh, ambik je la, dgn syarat, tutup Mulut Sepanjang Jadi ahli PKR Dan Pasal dia ni kira Ayat manis. Suruh la Dia promo PKR Kat sabah Dan buat 1 law. Pastikan fia sentiasa menjarakkan Sekurang nya 50 kaki Dari mane2 pemimpin kerajaan Sepanjang masa Dan tak bleh berhubung dgn HP, internet Dan org tengah... Kalau Dia setuju OK, bagi buat Surat hitam putih. Kalau Dia langgar, campak ke BN balik...

Reply
avatar
Doktor umum injec lembu brpnyakit
October 8, 2019 at 2:02 PM delete

PHub skrg da mcm LORI SAMPAH..

habis PAMPERS taik,nasi buangan mknn ayam,sisa toksit d pungutny utk KITAR SEMULE..

hikhikhik

SAMPAH byk PENYAKIT..bringat..xkena gaye DOKTOR pon "goal"

Reply
avatar
Anonymous
October 8, 2019 at 6:29 PM delete

Tahniah pengerusi khazanah krn berani mempertahankan pendirian dpd KERAjaan semburit menjual PLUS kpd syarikat swasta/kroni.
Dahlah jual murah...tempoh konsesi pula dipanjangkan 25tahun.Digulakan dgn penurunan 20% tolOL tapi 25tahun akan dtg bgmana? Syarikat mana nak melabur tanpa untung???!!!

Mmg celaka bangsatlah tun mangkok dan cina dapigs sitokong jika perkara ini diteruskan!!!!
Tak pernah percaya dgn tun mangkok tu!!
Dulu dia pernah mengaku dia BODOH krn tidak menyemak butir2 perjanjian konsesi tahun 80an.
25tahun akan dtg ada ke tidak dia di dunia ini utk menjwb semua itu???!!!

Reply
avatar
Anonymous
October 8, 2019 at 6:51 PM delete

Perkara serius mcm nie harap ada macai berani tegur pemimpim mereka demi anak cucu kita nanti.

Reply
avatar
Anonymous
October 8, 2019 at 8:00 PM delete

Agak2 la bro,klau x sukapun Kat mahathir jgn la kutuk mcm tu selali,sedar diri la sikit level kau tu takat Mana kalau banding dgn mahathir

Reply
avatar
TUN perak
October 8, 2019 at 8:14 PM delete

haiii kutuk skit pn nk mrajuk ke??mat bunga or mat cctv ni

hikhikhik

xsmestiny bos beso or PM pndai sgala2ny..

kalu BODOH, bodoh juge nmeny...

cntoh nyata MNTRI KEWAYANGAN n mntri CCTV kite..

skjp trtinggal kire,skjp trlupa letak,tersalah nilai

ini 2 d atas ni,LEVEL MENTERI tp IQ cm 2.0 cc m3 @ com.my..

sndri kasi pkir

Reply
avatar
Anonymous
October 8, 2019 at 11:36 PM delete

KENAPA ANWAR IBRAHIM SEBUT ‘KONGRESS BARUA’ MERUJUK KEPADA KONGRES MARUAH MELAYU BARU-BARU INI??!! INIKAH KEPERIBADIAN ORANG YANG NAK JADI PM8?!

Nampak sangat jatidiri anwar ibrahim amat rendah nilai pekertinya!! Tidak sesuai untuk dia sebut “kongres barua’ dalam sidang akhbar seperti itu!!

Saya yakin perkataan ‘kongres barua’ yang dilontarkan oleh anwar ibrahim itu merujuk kepada kongres maruah melayu yang dianjurkan baru-baru ini!!

WALAWEY VIDEO BANG NON PERLI ATOK KAU LAH
SEMANGAT SUNGGUH DENGAN KONG LESS MARUAH
AL JUB KATE BUKAN MARUAH KONG LESS BARUAH
MACAI BODO2 KO ORG TAK TERASA MCM HARAMJADAH..!?

KIKIKIKI..

Mungkin anwar ibrahim kecewa kerana tidak dijemput pada peringkat awal cuma mendapat jemputan di saat-saat akhir!!

Mungkin apa yang memedihkan lagi perasaannya bila melihat dato seri azmin ali ditonjolkan di atas pentas bersama tokoh-tokoh pemimpin lain!!

Apa pun perasaan tidak puas hatinya; anwar ibrahim tidak harus keluarkan bahasa kesat sedemikian rupa walaupun dalam bentuk gurauan!!

Hakikatnya, tuhan yang Maha Mengetahui sedang menunjukkan kepada keseluruhan rakyat akan keperibadian sebenar anwar ibrahim!!

Dia ini sebenarnya ‘penyangak’ yang sedang berlakon mempamerkan watak tokoh pemimpin!! Sebab itu saya sering kali nyatakan anwar ibrahim adalah manusia hipokrit dalam segenap segi!!

Kalau anwar ibrahim cuba hendak bergurau sekalipun; perkataan ‘barua’ tidak sesuai sama sekali disebut di hadapan seorang perdana menteri yang usianya lebih tua dari beliau!!

Anwar ibrahim tidak layak untuk memimpin bangsa dan negara kerana beliau ini bersikap tidak rasional dan amat pendendam!!

Tetapi bagi saya anwar ibrahim hanyalah seorang yang cukup ‘haprak!!’

Jatidiri beliau yang lain akan saya dedahkan satu per satu bila tiba masa yang sesuai!!

Seorang yang berkeperibadian seperti ‘musang berbulu ayam’ amat merbahaya untuk diizinkan memimpin bangsa serta tanahair kita yang tercinta ini!!

Ikhlas dari;
KHAIRUDDIN ABU HASSAN
9 Oktober 2019


#BMF

Reply
avatar
October 9, 2019 at 6:51 AM delete This comment has been removed by the author.
avatar
Anonymous
October 9, 2019 at 11:40 PM delete

said keruak ni nak ambik? tak payahlah talam dua muka, lidah bercabang, gunting dalam lipatan. Nanti diracunnya parti dari dalam, habis runtuh. saya caka TAK PAYAH!

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive