Peluang Anwar Jadi PM Cerah


Masa depan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia cerah kerana sudah ada persetujuan majlis Pakatan Harapan (PH) sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

Penganalisis politik Universiti Malaya (UM), Prof Madya Dr Awang Azman Awang Pawi berkata, dalam konteks politik negara sekarang juga Anwar tiada pesaing atau nama lain kerana beliau dilihat paling layak mengambil alih kepimpinan selepas Tun Dr Mahathir Mohamad melepaskan jawatan Perdana Menteri.

"Jika terdapat pertangguhan peralihan kuasa, sudah pasti komponen PH akan bergolak dan krisis politik akan berlaku. PKR dan DAP pasti tidak bersetuju kerana melanggar persetujuan majlis PH. Rakyat juga pasti bangkit dan marah," katanya semalam.

Tambahnya, Dr Mahathir juga tidak ada pilihan lain kerana selain persetujuan dalam majlis PH, jika tidak berlaku peralihan selewat-lewatnya pada pertengahan tahun depan populariti Dr Mahathir dan PH akan terus merosot teruk.

"Dijangka juga populariti Tun M akan turun bawah 30 peratus jika peralihan kuasa gagal dilaksanakan," katanya.

Anwar yang juga Ahli Parlimen Port Dickson berkata, beliau menjangkakan proses pengambilalihan jawatan Perdana Menteri daripada penyandangnya, Tun Dr Mahathir Mohamad akan direalisasikan sekitar Mei tahun depan.

Memetik laporan agensi berita antarabangsa Bloomberg, Anwar berkata, terdapat satu perjanjian pengambilalihan jawatan Perdana Menteri dibuat sebelum ini.

Anwar mendakwa, menerusi perjanjian itu, Dr Mahathir yang juga Pengerusi Pakatan Harapan (PH) akan meletak jawatan pada waktu bersesuaian lapor Sinar

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

38 comments

comments
btul ke NUAR bole jd PM? confius
September 20, 2019 at 3:06 PM delete

Tup.tup tup mei 2020 TUN bubar parlimen..

Melopong nuar..HPU plak menang..mcm2 bole jdi

Reply
avatar
Anonymous
September 20, 2019 at 4:01 PM delete

ELOK SANGAT PERCEPATKAN KERAJAAN PENYATUAN NASIONAL

Ini tahap dan quality pemikiran pemimpin PH.. ada high quality akademik bangang pulak bertindak... yang low class akademik genral degree asyik sibuk nak jdi PM ke 8, yang fake degree dan sijil palsu.. lu orang fikir la sindri..

kikikiki...

Menteri Pembangunan Usahawan, Mohd Redzuan Yusof aka Pak Wan Kereta Terbang pula berkata :

"Kebanyakan usahawan yang memohon bantuan kerajaan dikatakan tidak mempunyai daya tahan dan ilmu untuk memasuki dunia perniagaan"

Apa maksud Pak Wan Kereta Terbang?

MENTERI BANGANG ASYIK SALAHKAN ORANG
LOW CLASS MENTALITY JADI MENTERI
SIJIL PALSU FAKE DGREE TAHAP GAMPANG
ASYIK GEBANG JADI PIDANA MENTRI HARI2
RAKYAT MARHAEN SUSAH MACAI BODO T'KINJA RIANG

Apakah beliau ingin menghentikan semua bantuan @ geran keusahawanan yang selama ini dikeluarkan oleh Kementerian Pembangunan Usahawan kepada golongan Bumiputera?

Di satu pihak, Menteri Hal Ehwal Ekonomi mengatakan kerajaan komited membantu golongan B40 manakala di satu pihak yang lain, Menteri Pembangunan Usahawan pula mengatakan kerajaan bercadang menghapuskan geran untuk golongan Bumiputera!!!

Atau apakah Azmin dan Pak Wan Kereta Terbang berpendapat dengan menghapuskan geran untuk golongan Bumiputera adalah salah satu agenda membantu golongan Bumiputera?

Adakah dengan memberikan alasan bahawa kerana ada segelintir golongan Bumiputera yang berniaga berkonsepkan Ali Baba maka semua golongan Bumiputera perlu dihukum dengan menghentikan bantuan...

Dan apakah langsung tidak ada kes di mana geran yang dikeluarkan kepada bangsa Cina, India atau lain-lain bangsa pernah atau telah disalahgunakan?

Pak Wan Kereta Terbang dengan dangkalnya mengatakan usahawan yang memohon bantuan kerajaan tidak mempunyai daya tahan dan ilmu untuk memasuki dunia perniagaan...

Jadi adakah kerana mereka ini tidak mempunyi ilmu maka bantuan perlu dihentikan?

Bukankan sepatunya kerajaan bertanggungjawab untuk mencari jalan memberikan mereka ini ilmu atau membimbing dan bukannya mengambil langkah menghukum...

Sangat jelas pada kita Pak Wan Kereta Terbang tidak mendapat gambaran yang jelas tentang status ushawan Bumiputera di akar umbi...

Macai melayu dalam PH tolong 'update' Pak Wan Kereta Terbang skett..!!

Bodoh melantun lantun..!!

haah tepukkkk

#buymuslimfirst

Reply
avatar
Anonymous
September 20, 2019 at 5:01 PM delete

INI KES 4 INCI MELEKAT KAT BELAKANG SEPOL
BICARA TERTUTUP LAGI TUH KES ACARA MENYONDOL
LULUSAN BODO BODO BAKAL PM KITA SI KITOL
JANGAN LUPA JUGA MACAI KES SEMBURIT & CHINADOL


KIKIKIKI....HAAHH TEPUKKKKK...!!


#BUYMUSLIMPRODUKPOPCORNTAMBAH&TEPUK

Reply
avatar
Anonymous
September 20, 2019 at 5:27 PM delete

KAROMAH & RAHSIA DIBAWAH PANJI PENYATUAN UMMAH@NASIONAL YANG TERSEMBUNYI

Sejarah melakarkan bagaimana dalam peperangan Badar, pahlawan Islam di bawah pimpinan yang cuma seramai 313 orang berjaya menewaskan 1,000 orang kafir musyrikin Mekah...

KAROMAH TERAHSIA DARI PENYATUAN UMMAH
SEMUA PEKUNG TENGGELAM TIMBUL AKHIRNYA
PEMIMPIN HIPOKRIT PENGADAI BANGSA DAN AKIDAH
AYUH HANCURKAN MUSUH DALAM SELIMUT KITA

Sejarah sudah terlakar dibawah Panji panji Penyatuan Umah di Malaysia

RAHSIA DAN PETUNJUK KEBENARAN PENYATUAN UMMAH@NASIONAL TERBONGKAR..!!!

Doa Almarhum Dato' Fadzil Noor supaya Dr. Mahathir panjang umur untuk beliau lihat sendiri kerosakan yang di buat, Alhamdulillah maqbul...

Doa orang Islam yang tidak mahu Lim Guan Eng nak jadi macam Khalifah Umar bin Abdul Aziz, alhamdulillah maqbul.

Doa ahli PAS untuk ditunjukkan kebenaran atas fitnah kepada PAS, terutama isu RM90 juta terimaan duit dari Umno, dimaqbulkan...

Sehinggakan SPRM sendiri mengesahkan PAS, bersih daripada sebarang salah laku rasuah...

Doa seluruh umat Islam di Malaysia yang mahukan Dr. Zakir Naik tidak dihalau keluar, alhamdulillah dimaqbulkan...

Doa Sallehuddin Ayub kepada sesiapa cuba menjahanamkan PAS akan gagal kerana PAS ada penjaganya iaitu Allah SWT, Alhamdulillah maqbul...!

Doa sangat panjang Dr. Azhari, perwakilan Wilayah dalam Muktamar PAS tahun 2014 di Batu Pahat supaya Allah keluarkan jebon-jebon, pelesit dan pemuka fitnah jijik serta pemuka2 hipokrit dari PAS dan UMNO telah dimaqbulkan Allah...

Doa Presiden PAS untuk menyatukan umat atas nama Islam, alhamdulillah maqbul pada 14 September 2019...

Doa PAS suruh Umno K.O. yang dibacakan oleh adik Almarhum TG Nik Aziz, Ustaz Nik Radzi, Alhamdulillah maqbul. Orang yang sombong dalam UMNO berambos sudah dalam PKR dan Bersatu.

Doa Ketua Dewan Ulamak PAS, Dr. Nik Zawawi agar PH bercakaran sesama sendiri Alhamdulillah maqbul...

Doa Anwar, kroni-kroninya dan DAP nak jadikan Anwar PM8, alhamdulillah tak maqbul-maqbul lagi sampai sekarang, kerana terlalu ramai rakyat Malaysia yang mendoakan agar dia tidak akan naik selama-lamanya untuk menjadi Perdana Menteri...

Genap 11 tahun, doa dan rancangan Anwar untuk tukar kerajaan pada 16 September 2008 dengan rancangan membeli menteri-menteri kabinet BN juga tidak maqbul, malah langsung tidak dilayan...

Benar, sekarang kafir harbi dan sekutunya mempunyai ikhtiar dan kuasa tetapi kita mempunyai ikhtiar dan doa...

Bila Allah SWT mengkehendakinya, mustahil di sisi manusia tetapi amat mudah di sisi Allah SWT...

Mari kita doakan lagi, semoga Muafakat Nasional ini berkekalan membawa kebaikan kepada Islam dan negara...

Semoga negara kita tidak diperintah oleh golongan yang memusuhi Allah SWT dan rasulNya...

Semoga kita diselamatkan Allah SWT dari api neraka yang bahan bakarnya ialah batu dan manusia...

MUSUH TERDESAK, CEMAS & GELABAH DI BAWAH PANJI PENYATUAN NASIONAL

Pemimpin hipokrit ini sudah merasa panas dari bahang kebangkitan Penyatuan Nasional dan mereka mula menyerang, memfitnah, adu domba bersama bala tentera dajjal melakukan serangan terhadap Penyatuan Umah.

Sehingga sekarang Dr. Mahathir masih hidup dan menjadi Perdana Menteri tertua di dunia.

Tun masih "gagah berkelahi, gagah berperang saling curiga mencurigai, gagah mengadu domba fitnah jijik tak percaya satu sama lain dengan timbalannya."

Inilah hasil hasil kerosakan sistem pemerintahan yang jauh menyimpang dari Islam bersengkongkol dengan Pluralisma Murtad, COMANGO toksik, LGBT, Syiah, Avenglista Komunis DAP, SIS,G25 liberalis dibawah anak perempuan Marina@Gereja Mahathir yang beliau buat dahulu...

PEMIMPIN HIPOKRIT UMNO PAS SUDAH BERAMBOS
PANJI PENYATUAN NASIONAL UMAH TERMATRI SUDAH
KHADAM BARUA TOKONG KEPANASAN KELUAR HINGUS
TERBANYANG SUDAH KEHANCURAN KERAJAAN FITNAH

Hasil tuaian pemimpin bodoh sombong dan pemuka pemuka hipokrit pada akidah agama dan bangsanya sudah mendapat hari ini. Maka hari ini lahirnya dari sentimen dan persepsi fitnah jijik tertubuhnya kerajaan fitnah jijik PH.

#buymuslimfirst

Reply
avatar
September 20, 2019 at 10:04 PM delete

Pui.. Penyatuan mende..
Elok dah pm 8 Anwar...
Pru15 PH masih menang tambah perlis dan kelantan bungkuih

Reply
avatar
Anonymous
September 20, 2019 at 10:24 PM delete

Bukan PHU lah...

Mana berani nak kekal Ummah..

Piagam tu pun mou..

Reply
avatar
Anonymous
September 20, 2019 at 10:28 PM delete

Yang di jadi kan satu .. Nama Parti .

UMPAS.. orang kelante cakap umpeh

Reply
avatar
Anonymous
September 20, 2019 at 10:40 PM delete

Yeeaah...

Anwar jadi PM.

Doa PAS tidak di makbulkan.

Sebab banyak sangat doa dan telah di makbulkan..

Kena fitnah sikit... Doa.
Dalam parti memang ada percakaran ... Tak payah doa... Itu pun PAS nak guna doa jugak.
Doa Fadzil Noor di makbulkan tetapi Allah Maha Pengasih.. Di beri Mahathir kesempatan memperbetulkan kerosakan.

Memang doa itu senjata. Nak guna senjata jangan guna bila suka-suka. Guna kan bila sasaran nya tepat. Jika kita yakin doa kita kali ini akan di makbulkan... Doa lah yang baik-baik... Yang memberi kejayaan yang besar dunia akhirat..

Kalau dah tak ambik RM 90 juta... Tak payah lah doa untuk selamat. Masa tu kan elok doa kan Hadi jadi PM.

Apa ? Tak yakin doa di makbulkan jika mohon Hadi jadi pm..

Reply
avatar
Anonymous
September 20, 2019 at 10:54 PM delete

Ada kemungkinan Mahathir terima permintaan Hadi supaya terus kekal...


Tapi dengan syarat....


Tarik balik kata yang mengatakan UMNO sebagai kafir.

Masa UMNO di kafirkan... Mahathir presiden...

Kalau tak tarik... Bererti Hadi ber PM kan se orang kafir.. Inilah akibat suka-suka mengkafirkan orang..

Reply
avatar
Anonymous
September 21, 2019 at 11:39 AM delete

Sape marah jika Anwar tak jadi PM? Yg saya nampak ramai tak suka PM yg kaki semburit

Reply
avatar
Anonymous
September 21, 2019 at 4:30 PM delete

Hadi nak jd pm? Jahanam negara. Najib kembali pm? Penyamun pilihan pasno sbg khalifah... Astaghfirullah. Zahid pm? Bakal rasuah 1malaysia. Jahanam, jahanam. Bangang ke apa melayu spesis ini

Reply
avatar
Anonymous
September 21, 2019 at 4:35 PM delete

Knp pas, terutama hadi takut sgt anwar jd pm? Luka lama? Pas tak akan berjaya membangunkan negara, insya Allah, spt mana pas GAGAL bangunkan kelantan dan terengganu. Org ktan dan tganu yg pingin merasa kemajuan terpaksa lari ke kl, selangor dan singapura!!!

Reply
avatar
Anonymous
September 21, 2019 at 4:37 PM delete

Tapi hadi amat sokong azmin jd pm. Cakap pasai semburit

Reply
avatar
Anonymous
September 21, 2019 at 6:03 PM delete

PERHATIAN KEPADA SEMUA PENDUDUK TANJUNG PIAI...

'DEDAK' AKAN SAMPAI MINGGU DEPAN...!! Sekian


Penduduk Tg Piai huntung laa dengar khabor terbaru landasan ECRL akan di lencongkan ke Tg Piai oleh MoF... kikikikiki..kui kui kui

Rel HSR dengornya akan dilencongkan juga ke Tg. Piai...

Tol Simpang Renggam tetiba dapat Free tol jugak mcm Mazlee janji dolu..

Sekolah Melayu tetiba dapat bantuan paling tinggi di Tg Piai.. huntung laaa...

Banyak lagi janji dicapati akan tunaikan gaji minima lulus 1.5k huntung laaa..

kikikikiki kui kui kui

Penduduk Tg Piai minggu depan dedak sampai tauuu...!!


kikikikiki..

jumpa di Tg Piai...PH atok aljub Tokong mengelupor di Tg Piai nnti

Reply
avatar
Anonymous
September 21, 2019 at 6:09 PM delete

Berhempas pulas lah PAS Jika Anwar jadi PM.

Selama ini Anwar mengambil pendekatan sederhana dan berhemah sebagai se orang pemimpin.

Bagi pemimpin UMNO ini tidak ada masalah melainkan mereka juga perlu bijak seperti Anwar.

Pemimpin PAS terpaksa bercakap lebih lunak dan berakal kerana selama ini ramai pemimpin PAS yang bercakap dengan angkoh kerana merasakan hanya mereka yang serba tahu dalam agama.

Walaupun selepas mufakatan nasional hanya PAS yang memyuarakan supaya Anwar tidak jadi PM.

Hebat PAS. Cukup dengki betul pada Anwar.

Reply
avatar
Anonymous
September 21, 2019 at 6:19 PM delete

Itu lah orang kata perlu ada kuasa.

Jangan berceramah sampai serban senget.... Habuk pun tak ada.

Rakyat dah pandai.. Kalau dedak semata-mata belum tentu menang. Najib tawar macam-macam kalah jugak.

Rakyat baca dan terkejut dengan kes 1MDB.. Dan tertanya-tanya apa yang pemimpin PAS tahu pasal 1MDB? Kalau tahu adakah hukum membolehkan PAS berbaik dengan UMNO?

Reply
avatar
Anonymous
September 21, 2019 at 6:22 PM delete

Saya doakan UMPAS menang PRK nanti.

Oleh kerana PAS mahu Tun Mahathir kekal.... lebih baik mereka sengaja kalah

Reply
avatar
Anonymous
September 21, 2019 at 6:41 PM delete

PAS tetap tolak Anwar jadi PM, kata Hadi

Persiden PAS, Abdul Hadi Awang menolak konsensus Pakatan Harapan yang mencadangkan Presiden PKR Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri seterusnya menggantikan Dr Mahathir Mohamad.

Sebaliknya, katanya, Dr Mahathir harus terus kekal sehingga habis penggal menjelang Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) kelak.

"(Sedangkan) Anwar, parti dia sendiri pun (PKR) tak terima dia, ini macam mana?
“Pecah dua dan sebahagian (ahli dan penyokong) PKR terima dan sebahagian lagi tidak,” kata Abdul Hadi yang dipetik portal Utusan Malaysia Online sejurus selesai menyampaikan Kuliah Jumaat di Masjid Rusila dekat Marang hari ini.

#bmf

Reply
avatar
Anonymous
September 21, 2019 at 7:46 PM delete

Bagang.

Tak suka Anwar hak dia.

Tapi Lu siapa nak tolak konsensus PH.

Kena jumpa semua Ketua Parti lah dulu.. Ingat boleh suka-suka tolak macam tu...

Majoriti pemimpin dalam parti dah nyata kan sokongan.. Tak ada masalah lagi lah dol.

Reply
avatar
Bile NUAR jdi PM? Tarihk ?
September 22, 2019 at 6:56 AM delete

Nuar ntah pe2 ntah..hal zmin n zuraida xdtg "meting" pon xbole setle smpai loni..

Ni kalu jd PM lg klamkabut lerrr

Anugerah PM in waiting pon da ok ler.mkn pencen MP..

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2019 at 8:18 AM delete

Tuan tak nampak ke ada beza antara PKR dan PAS.

Dah Tuan badan nya berdegil, lantak lah.

Anwar dan kepimpinan PKR tak ada langsung panggil mereka Jebon, tak ada pun berdoa macam Lobai doa untuk mereka yang tidak bersetuju dengan Lobai Hadi, tak ada sesiapa pun pijak gambar Azmin...

Mereka yang tidak mengikut Hadi di halau keluar dan buat mesjid baru.


Ini semua tidak berlaku dalam PKR.. Sebalik nya mereka di minta menjalankan tanggung jawab dengan hadir mesyuarat. Itu je.


Ada kala kelemahan manusia memang nampak kelam-kabut tetapi tak lah seperti Hadi yang selalu berserabut..

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2019 at 9:50 AM delete

Klu kalah teruk...maka teruk juga nuar tu kena balun oleh mahdey jika kalah pru15...hihihi

Mahdey tahu dia akan kalah pru 10 dia cepat2 bagi paklah tapi paklah menang besar.
Ini mahdey nampak isyarat dia dah ditolak mentah2 oleh rakyat krn dosa kencing kepala rakyat dan jual aset negara.
Sblm dpt malu besar bagi jer dgn nuar gay.Biar nuar gay penipu besar tu menanggung malu dan dipersalahkan....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2019 at 9:53 AM delete

Doa utk mahdey tu jelas dah nampak...dipanjangkan umur utk melihat kemaluannya yg kencing kepala rakyat serta sikap bangang yg menjual harta negara.
Mana mahdey nampak bergaya mcm sblm pru14 berbanding skrg. Klu tak kenang dia antara org paling tua di negara ini dah kena ludah mukanya yg kencing kepala rakyat.

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2019 at 10:02 AM delete

Tak nampak pon apa2 pembangunan sejak KERAjaan semburit tipu janji nie lakukan kpd raykat????!!!!
Nak sebut paling mudah kata gst mansuh ganti sst kos sara hidup tak berubah pon. Ptptn percuma kena bayar dgn amaran lebih tegas. AES diganti dan makin bertambah dgn AWAS. TOL dah jadi TOLol.Rumah utk rakyat hanya sambung keja org lama tapi harga makin meningkat. Kakitangan kerajaan dibuang besar2an. Cukai makin banyak termasuk cukai2 baru.
Tiada perubahan langsung...yg berubah ialah tua bangang jadi pm dan menteri2 pulak ramai yg sijil palsu. Termasuk seorg dah jadi pelakon semburit mgkin menerima didikan sifu asalnya.

Tak sabar nak kuburkan pembohongan bangang kencing sial semburit nie pru15 nanti.
Gaji jer besar tapi otak kecil..

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2019 at 11:07 AM delete

Bagi peluanglah nuar tu jadi peeM.Kesian bebenor dah melihat muka nuar tu dpt gelaran 'bakal' jer....
Mana tahu esok lusa dia jadi peeM dia terus isytihar harga minyak rm1.50 seliter..tol free utk raykat. Mana tahu kan???

Lagipun anak emasnya si sotong fitnah tu ada banyak formula utk kebaikan raykat dan negara. Dpt juga kita tompang senang lenang.
Tiada lagilah gelaran aljuburi dpd org pas...oppssss dia dah jadi tuan presiden parti PANxxx.

Semoga atok lepaskan jawatan segera. Banyak dah harta negara dia dok jual. Takut nanti negara kita dia pon jual jugak. Mana kita nak tinggal nanti.
Harap nuat tak jual harta negara mcm atok dan tak kencing janji2 macam atok.

Hidup nuar..hidup kerajaan semburit demi malaysia baru atok!!!!!

Lupa...dapigs tok dalang utama harap jaga kewayangan negara baik2. Jangan kelentong mcm cerita jual harta negara kemudian kata ia adalah pelaburan baru negara asing. Nak tipu mahacai semburit...bolehlah.
Hihihi...

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2019 at 11:08 AM delete

pasal tak panggil jebon jerrrr...!!

klu bang non ikut skli.. lagi macam macam la gelaran diberi kat bang non...

org bagi gelaran pasal macam mavam aktiviti songsang bang non buat.. bang non bole buat apa saja... drpan belakang kifi kanan sirvaji the boss sami gereja surau bang non sapu kann..!

bang non yg bagi bola tanggung mintak di beri gelaran mcm tu...

alahaiiiii... isu lain yg lebih dasyat pasal pluralisma murtad gay lgbt kau tak selak punnn...!!

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2019 at 1:00 PM delete

Pernah satu kalian memilih pemimpin yang popular dan layak jadi PM.. Anwar, Hadi, Lim Kit Siang dan Hadi mendapat undi tercorot...

Dengan Lim Kit Siang pun Hadi kalah.

Pergi Sarawak.. menyusahkan PAS sana. PAS Sarawak pulak kena buat kenyataan bersedia berkerjasama dengan semua kaum.. Kenyataan Hadi telah di salah tafsir.

Yang siarkan tu HARAPAN...


Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2019 at 1:14 PM delete

Dan Gelaran YB untuk MP Parliament yang turut di tandingi oleh UMPAS.

@KAFSAT. ia itu kafir+sesat.

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2019 at 2:00 PM delete

Yang paling cilaka ialah tua kutuk tu masih buat perangai lama. Beli dan bailout syarikat kroni dia yg rugi.
Baru2 nie dia arah syarikat glc beli saham syarikat swasta milik kroni yg nak lingkup dgn nilai lebih rm6billion.
Sama cerita kes syarikat anaknya yg lingkup suatu ketika dulu di bailout dgn wang petronas.

Sial dan cilaka lah pemimpin mcm nie!!!!

Patut pon dia terdesak fitnah dan berusaha jatuhkan najib agar kerja kotornya dpt dijalankan spt legasi 22tahun bangsat dia.

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2019 at 2:03 PM delete

Itu undian era sblm pru14 ketika raykat mabuk kena kencing expired tua kutuk...hihihi

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2019 at 2:31 PM delete

Itu era atok msh dlm umno yg suka bergaduh dan maki hina org lain.Kebetulan tuan presiden PANxxx pon msh dlm pas yg suka baling mic....hihihi

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2019 at 3:55 PM delete

WAHAI PENDUDUK TG PIAI SEMUA
MINGGU DOPAN DODAK KORANG SAMPAI
DEPA BAGI DEDAK KORANG SAPU SAJA
TIME UNDI KASI AJAR SAMPAI LUNYAI
MAJORITY 10 RIBU KITA CUBA CAPAI



... TAK MUSTAHIL 10K MAJORITY KALAU ISU KLAIM EXCO DAP 1.39 JOTA, GAS TOKSIK DI PASIR GUDANG, JERUBU KILANG EXCO ALAM SKITAR TEO YEO BIN, JUAL ASSETS NEGARA,
DAN KEMPEN BUY MUSLIM FIRST DIGUNA SECARA BERKESAN... BANYAK ISU LAGI LAAHAII...!!

#10KMAJORITY

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2019 at 6:11 PM delete

Isu memang banyak. Nama pun Malaysia Baru. Baru bererti banyak yang perlu di lakukan kalau tak... buat je macam dulu seperti satu kesinambungan dulu ke yang baru.

Jika Pembangkang menang terbuka SPR tak macam dulu. Bukan kah itu hasil dari Malaysia Baru.

Kemenangan sebenar ia lah bergantung pada factor calun bukan parti.

Calun mesti yang berani membawa isu rakyat dan mempunyai hubungan rapat dengan pemimpin peringatan kebangsaan.

Pertama, bagaimana nak dapatkan kerusi dari MCA Jika UMPAS berbangga dengan bmf?

Reply
avatar
September 22, 2019 at 6:30 PM delete

bodoh punya statements. klau tun kekal sebagai pm dari dulu...tak lepas pada pak lah, umno kekal smpai skrg sebagai kerajaan. anwar ngan pkr, dah lama bungkuih cam s46. pas kat najib, bungkus terus umno...

Reply
avatar
September 22, 2019 at 6:32 PM delete

najib kencing hang selama ni hang dok minum la kencing dia.

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2019 at 6:52 PM delete

bmf bukan rasis ... yg ini kena perjelaskan dng tepat dan betul

Reply
avatar
Anonymous
September 22, 2019 at 10:11 PM delete

Nama pun Buy Muslim First. Bukan kah Melayu yang ramai Muslim.

Cina dah lama buat tak payah nak hebuh dan berkempen. Mereka tahu tanggung jawab mereka pada kaum mereka. Duit mereka berpusing di kalangan mereka.

Mereka tak terus ketepikan kaum mereka kerana mereka sedar mereka perlu kan kaum lain.

Dulu bila bulan puasa je bergaduh berebut nak dapatkan tapak.. Melayu je bergaduh. Pasar Tani bukan setakat bergaduh Tapi sampai berbomoh.

bmf... kalau tukar sikap melayu saya sokong..

Ini satu lagi sikap melayu sebagai contoh.. Beli durian... Kopek dapat yang muda.. Mintak lah yang muda tu... Cina bagi free. Melayu kena beli... Cina bagi sampai kita kata dua biji cukup lah...



Reply
avatar
Anonymous
September 23, 2019 at 7:24 AM delete

if u dont support .. keep quiet.. u can go to chinese shopping till u die..

whats the hell mann...??

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive