Bekas Setiausaha Agung UMNO Dituntut Jelaskan Cukai RM57.167 Juta?


Selain dari didakwa atas pertuduhan menerima rasuah RM2 juta daripada seorang ahli perniagaan, Bekas Menteri Wilayah Persekutuan Tengku Adnan yang juga Bekas SU Agung UMNO dilaporkan berhadapan tuntutan cukai sebanyak RM57.167 juta dari Kerajaan Malaysia.

Laporan dari The Edge Market mengatakan Kerajaan, melalui Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), menyaman bekas menteri wilayah persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor untuk menuntut cukai belum dibayar sebanyak RM57.167 juta sejak 2012.

Saman itu difailkan di Mahkamah Tinggi di sini pada 24 Julai, dan satu salinan writ saman dan penyataan tuntutan itu dilihat oleh The Edge Financial Daily semalam.

KUALA LUMPUR: The government, through the Inland Revenue Board (IRB), is suing former federal territories minister Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor to claim RM57.167 million in unpaid taxes since 2012. 
The suit was filed at the High Court here on July 24, and a copy of the writ of summons and statement of claim was sighted by The Edge Financial Daily yesterday. 
The IRB claimed that the 69-year-old former Umno secretary-general owes excess taxes for 2012 to 2017 as stated in a notice served on him on March 15. The notice was sent via AR Registered and was received by Tengku Adnan on March 22. 
The IRB claimed Tengku Adnan, better known as Ku Nan, had failed to comply and pay the amount within 30 days of the issue of the notice. 
Please continue yours reading HERE

Dulu masa berkuasa bolehlah buat apa saja.. sekarang bila kuasa dah hilang.. menjawablah di Mahkamah..

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

22 comments

comments
Anonymous
August 2, 2019 at 10:38 PM delete

Bezakan pinjaman PPTN yang tidak di bayar balik dengan sengaja tak nak bayar cukai... ?

Reply
avatar
Anonymous
August 2, 2019 at 10:43 PM delete

Selain DSN dan Ku Nan mungkin ramai lagi pembesar2 terdahulu yang ponting membayar cukai. Mungkin tiada kegerunan keran kuasa ditangan dan tidak pernah termimpi akan kehilangannya.

Reply
avatar
Anonymous
August 2, 2019 at 10:52 PM delete

Piagam Penyatuan Ummah bakal melenyapkan gerakan libralisasi agama COMANGO G25 dan Pluralisma Murtad. Marina Mahathir sokongan COMANGO anak Perdana Menteri Malaysia, Siti Kassim , Mujahid, Anwar Ibrahim dengan gerakan pluralisma agama dan lain lain bakal lenyap di bumi Malaysia. Piagam UMNO dan PAS bakal merencatkan usaha pluralisma murtad dan liberalisasi agama Islam oleh sesetengah ahli politik yang memperjuangkan kesamarataan transgender gay dan lgbt, maka sebab itulah ada sahaja usaha yang dilakukan untuk menggagalkan kerjasama kedua-dua parti Melayu Islam terbesar ini.

Jelas beliau, sekiranya UMNO dan PAS berjaya memeterai piagam tersebut, maka pengundi-pengundi Melayu dan atas pagar yang menolak Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU) yang lalu, akan kembali mengundi Barisan Nasional (BN) dan PAS.

“UMNO dan PAS adalah satu-satunya tempat untuk orang Melayu Islam bersandar. Jika kita lihat kepada parti Amanah, ia tidak mencerminkan Islam, PPBM pula tujuannya untuk apa? Tidak ada hala tuju yang jelas. UMNO adalah sebuah parti yang terkenal dengan Melayunya dan PAS terkenal dengan Islamnya… inilah satu rangkuman yang cukup baik untuk kukuhkan Melayu Islam, bersatu-padu bekerjasama demi anak cucu pada masa akan datang.

#lawanpluralismurtadsyahid

Reply
avatar
August 3, 2019 at 7:01 AM delete

Hanya melayu2 bodoh je yang masih yakin UMNO dan PAS adalah tempat berteduh bagi orang melayu dan umat Islam. Adalah jelas bahawa UMNO itu tempat berteduh yang sudah rosak dengan rasuah dan kemungkaran serta sudah reput menanti rebah. Manakala PAS pula adalah tempat bagi golongan2 jahil tapi ekstrim bergelumang sambil bercita2 nak dapat kuasa melalui kerja2 keji adu domba dan fitnah serta putar belit hukum agama.

Orang melayu dan umat islam perlu sedar bahawa mereka hanya perlu berpegang dengan ajaran Islam dan mengamalkan akidah dan akhlak yang benar jika mahu menjadi maju dan berjaya. Segala parti, pertubuhan serta gerakan hanyalah ciptaan manusia dan seperti manusia ianya tidak sempurna malah seperti manusia jika sudah lanjut usianya, ia akan dihinggapi segala macam penyakit dan perangai buruk. UMNO dan PAS sudah jelas menunjukkan diri mereka sebagai parti2 yang telah menghidap pelbagai penyakit yang kronik seperti rasuah, salahlaku serta tamak dan sombong. Sudah sampai masanya orang melayu dan umat islam sedar bahawa kesinambungan dan kesejahteraan mereka tidak bergantung kepada parti atau tok guru tetapi bergantung kepada iamn mereka serta akhlak yang terpuji. Orang melayu serta islam sudah ujud sekian lama tanpa bergantung kepada UMNO dan PAS. Sebelum merdeka, orang melayu dan islam tetap wujud dan berkembang tanpa UMNO dan PAS. Selepas merdeka, lebih ramai orang melayu dan unmat islam berada diluar UMNO dan PAS (mereka tidak bergantung kepada UMNO dan PAS).

Hanya melayu yang korup, lemah lagi lembab yang masih dok bergantung kepada perkauman dan adu domba permusuhan agama. Umat islam dan bangsa lain diluar Malaysia bergerak maju membina kekuatan diri dan agama dengan bersaing bukannya dengan dok duduk dibawah tempurung rasis UMNO dan PAS (menunggu jatuhnya langit dalam angan2 ketuanan yang palsu). Islam adalah jalan penyelesaian semua masalah dan mengharapkan sang penyamun dan sang penunggang agama untuk menyelesaikan masalah bangsa, agama dan negara adalah sia2 dan kerja bodoh!

Nick.
Cape Tiger.

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2019 at 8:41 AM delete

Anwar Ibrahim tidak layak jadi PM ke 8.
Pas/UMNO dalam penyatuan Ummah menyifatkan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak layak diangkat untuk menjadi Perdana Menteri kerana sikapnya sendiri.

Anwar Ibrahim dan Pengamal pluralisma murtad, liberal gay lgbt tiada tempat di Malaysia.

Ekonomi tak berkembang , Assets Umat Islam dijual, Akidah makin tergadai dendan gerakan Pluralisma Murtad. Assets yang dijual diguna untuk apa..PM ke 7 gagal menjelaskan harta jualan negara..!! Duit jualan pergi ke mans. Kes fitnag jijik 1MDB sudah hampir 1 tahun setengah usaha tangguh dari AG. Akhirnya pembantu peribadi Najib mohon polis percepatkan kes 1MDB Jho Low Nik Faisal tidak didakwa saksi penting kes fitnah 1MDB dari gerakan PM ke 7. Banyak kes tidak seleai lagi.

Strategi tepat Penyatuan Umah sangat tepat mengekalkan PM ke - 7 sehingga akhir penggal. Usia dihujung senja tudak membantu banyak usaha PH dan patut dikekal sehingga lupus secara semulajadi. Langkah menyokong PM ke - 7 sangat bijak dan tepat sekali.

Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, sebab itulah Pas/UMNO mahu Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad terus kekal memikul tanggungjawab dengan melaksanakan tugasnya.

“Macam saya sebutlah (sebelum ini) tukar Perdana Menteri bukan macam tukar kasut.

“Hendak berubah dengan senang-senang begitu sahaja mesti ada prosesnya yang betul,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai pendirian parti itu yang secara berterusan dilihat mahu Dr Mahathir terus kekal sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal. Rasis siaoa paling rasis DAP atau UMNO/Pas dan gabungan MIC MCA dll...!!

Aiman tak kisah...


#lawanpluralismamurtadsyahid

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2019 at 8:47 AM delete

Melayu bodoh korup melayu yang banyak fake degree dlm pH.. Bakal PM ke 8 sekadar genral degree jurusan sejarah sastera tulin saja.. sedangjan masa tahun 70 puluhan anak Melayu banyak peluang ketjaya brlum habis belajar kerja dah menunggu
jadi doktor peguam dll... nnpk ssgt Bakal PM ke 8 bodoh dalam prlajaran.. sistem UM zaman Aljubori adalah sistem penggal honeymoon sepanjang tahun bukan semester sistem... itu pun genral degree klas 3 klaim dari bossku...!!

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2019 at 10:13 AM delete

Hj Hadi penyatuan umah umno/pas sokong PM ke 7 hingga PRU...

awesome strategy..


FUYOO STRATEGI BIJAK BREDER HADI
ALJUB PERLU DIHAPUS IS PRIORITY
KUTTY BIO HAPUS SECARA SEMULAJADI
KILL 2 BEBIRD KUNYIT IN 1 STONE STRATEGI



kikikikiki..


miajalipahJR

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2019 at 3:21 PM delete

(1) Tuduhan terhadap DS Anwar adalah liar, mereka mungkin terlupa bahawa sebagai pendokong Islam tidak seharusnya menuduh atau berburuk sangka tanpa bukti yang nyata, mereka tahu itu berdosa. (2) Dulu sebelum PRU14 Pas nasihatkan supaya Tun M jangan menyibuk dengan politik, duduk sahaja di tikar sembahayang kerana usianya telah melebihi 92 tahun. Kenapa sekarang sokongan Pas kepada Tun M terbalik 360 darjah walaupun usianya telah menjangkau 94. Semua orang yang berfikiran waras samada dari penyokong PH atau pembangkang dapat menilai apa yang tersirat di hati pemimpin Pas. (3) Gabungan Pas dengan UMNO boleh diteruskan dengan syarat semua pemimpin kedua-dua parti tersebut yang sedang dibicarakan di mahkamah, atau sedang menunggu tarikh jadual perbicaraan, atau yang sedang/akan disiasat SPRM atau PDRM semuanya mesti disingkirkan, kalau tidak penggabungan ini akan lebih memudharatkan dari menyelamatkan Islam dan negara. (4) Penyokong Pas mesti menerima hakikat bahawa UMNO adalah parti komponen dalam BN, maka mereka terikat dengan perjanjian bersetia bersamanya. Tanggung jawab Pas amatlah berat, selain daripada menyertai urusan negara Pas jangan lupa perjuangan menegakkan Islam. Perjuangan mesti diteruskan. Allah tidak bertanya sebanyak mana kejayaan kamu, tapi yang akan ditanya ialah sebanyak mana telah kamu usahakan.

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2019 at 3:56 PM delete

3.21

Mempertikai sokongan PAS 360 degree pada si renta fitnah bukan mrnyokong memkhinzir buta nama nya... pantun sentap diatas sudah mrnjawab segalanya.. ia satu strategi serampang 2 mata...

Tuduhan liar Pluralisma Murtad ada asasnya dan fakta di simposium LLB di London "Pluralism in divided World"
tuduhan liwat semburit dijatuh hukum di mahkamah ternyata fakta ... apanya tuduhan yang liar itu...!??

Semua pemimpin yg disiasat dan dituduh perlu disingkirkan...?? Ini fakta terkini kes kes fitnah jijik si renta kerajaan PH.

Kalau Isa Samad, Aziz dll elok disingkirkan

FAKTA MENARIK SEPANJANG PRRBICARAAN BOSSKU DALAM KES FITNAH JIJIK SRC & 1MDB

Imam Bukhari berpesan sekira nya banyak panah panah fitnah menuju kepada sesorang pemimpin maka ikutilah jejak pemimpin itu .. semoga kamu bertakwa dan tersabar dengan ujian fitnah ini.

Kes fitnah jijik SRC

Perbicaraan setakat ini banyak berpihak kepada Najib kerana pihak pembela telah berjaya membuktikan bahawa bekas Pengurus Ambank Joanna Yu bersama Jho Low dan Nik Faisal telah menyembunyikan banyak transaksi akaun-akaun Najib dari pengetahuan beliau disamping menghalang kecurigaan BNM. Fakta ini cuba disembunyikan oleh pihak pendakwa tetapi berjaya dibongkar oleh pihak pembela. Fakta ini disembunyikan kerana tuduhan kerajaaan PH selama ini adalah bahawa Najib menggunakan Jho Low untuk mencuri wang berkenaan. Bila pihak pembelaan berjaya buktikan bahawa terdapat komplot menghalang Najib dari.mendapat maklumat-maklumat penting, kesalahan tidak dapat diletakkan ke atas bahu Najib tanpa keraguan yang munasabah.Malangnya kerajaan yang diasaskan oleh persepsi fitnah jijik gagal menangkap Jhi Low dan Nik Faisal.

Di samping itu, jika terbukti pihak pendakwa tahu mengenai maklumat berkenaan tetapi sengaja menyembunyikan dari mahkamah, tindakan berat boleh diambil ke atas pihak pendakwa.

KES FITNAH JIJIK 1MDB

Kes fitnah ini pula belum bermula kerana diminta tangguh oleh pihak pendakwa sendiri. Bagaimana pun, beberapa fakta menarik mengenai 1MDB telah terdedah semasa perbicaraan SRC. Fakta utama ialah bahawa kerajaan Arab Saudi telah menghantar sekurang-sukarangnya dua surat mengesahkan sumbangan terhadap Najib. Keduanya, tular sebelum ini bahawa bayaran dari 1MDB kepada IPIC di Arab Saudi, telah diseleweng kepada satu akaun lain dengan nama yang sama tetapi bukan milik IPIC. IPIC telah menuntut bayaran tersebut tetapi 1MDB telah memenangi kes ini di mahkamah di London kerana 1MDB telah membuktikan mereka berbuat demikian atas arahan pengurusan tertinggi IPIC. Gambaran awal yang cuba dibuat oleh WSJ, SR dan pihak-pihak lain sebelum ini ialah bahawa Najib yang mengarahkan penyelewengan ini. Jika pihak pembela dapat buktikan bahawa Najib tidak tahu dan tidak memberikan sebarang arahan kepada isu tersebut, maka sekali lagi kesalahan tidak boleh diletakkan ke atas bahu Najib.

Sesuatu yang menarik mengenai 1MDB, jika pihak pembelaan berjaya membuktikan bahawa wang yang seleweng itu sebenarnya adalah WANG IPIC YANG DIBAYAR OLEH 1MDB KEPADA IPIC MENGIKUT ARAHAN BERTULIS DARI PENGURUSAN TERTINGGI IPIC SENDIRI, maka yang hilang bukanlah wang 1MDB kerana ia hilang SELEPAS dibayar secara sah oleh 1MDB. Ini dikuatkan dengan penahanan dua eksekutif tertinggi IPIC yang telah dipenjarakan atas kesalahan tersebut. Bagaimana Najib boleh dituduh mencuri wang 1MDB jika sebenarnya 1MDB tidak hilang apa-apa wang? Kecuali jika pihak pemdakwa mempunyai bukti-bukti penglibatan langsung Najib dalam hal ini. sekiranya kes fitnah 1 MDB ini gugur maka kesemua krs yang lain termasuk kes fitnah jijik SRC pun terbatal.

Rakyat sudah bole menilai dan memahami kes ini adalah fitnah jijik semata mata.

#lawanfitnahjijiksyahid

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2019 at 6:59 PM delete

Cabutan dari Astro Awani April 15, 2019 17:45 bertajuk Kes SRC: Buktikan yang Najib sedar wang itu dari sumber haram - Peguam Shafee Abdullah
(a)Peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah berkata pasukan pendakwaan mesti membuktikan bahawa bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menyedari dana yang masuk ke dalam akaun Ambank miliknya berjumlah RM42 juta adalah berkaitan SRC International Sdn Bhd.

(b) Beliau yang mengetuai pasukan pembelaan berkata, terdapat banyak transaksi yang masuk ke akaun bank, namun itu tidak dapat disahkan sama ada wang yang masuk ke akaun Ahli Parlimen Pekan itu adalah berasal daripada sumber haram.

(c) Ditanya lagi sama ada Najib perlu membuktikan bahawa beliau sedar atau sebaliknya mengenai sumber wang tersebut, Muhammad Shafee berkata ia adalah tanggungjawab pihak pendakwaan untuk berbuat demikian.“Ini bukan beliau yang perlu tunjukkan, (sebaliknya) pihak pendakwaan perlu menunjukkan bahawa beliau (Najib) bersubahat dan ia sebahagian konspirasi. Ini tugas pendakwaan dan bukan kami (pasukan pembelaan).

Joanna Yu bersama Jho Low dan Nik Faisal adakah mereka kambing hitam. Joanna Yu belum disoal balas oleh pasukan pendakwa. Memanglah soalan peguam pembela dan jawapan Joanna Yu melegakan hati penyokong, kerana itulah matlamat pembela seperti laporan akhbar di atas. Tapi keakhirannya belum tentu. Kalau Joanna Yu, Jho Low dan Nik Faisal mengenakan DS Najib apa lagi yang ditunggu terus sahaja pergi buat laporan polis. Minta tolong polis segera siasat. Saya was2 tentang keberadaan Jho Low, ayah dan ibunya serta Nik Faisal dimana mereka sekarang, mungkinkah mereka telah terbang dengan roket dap ke plenet barzkah?

Kes 1MDB akan tetap bermula pada 19 Ogos 2019 - tunggu samada kes terbukti fitnah atau sebaliknya sama2 kita akan lihat nanti. Cukup sampai di sini dulu.

Reply
avatar
August 3, 2019 at 9:36 PM delete

Penyatuan ummah kepala otak bapak. Kalau betul nk 1 kan ummah, sepatutnya PRU yg lepas korang satukn umno dan pas. Nampak sgt PAS gilo kuaso nak merintah malaysia. Nampak sgt pas perkudakan umno. Bagus benar islam yg dibawa pas ini, memperkudakan orang ramai dan umno utk matlamat parti.

Reply
avatar
Anonymous
August 3, 2019 at 10:52 PM delete

Sebelum PRU14 Petikan dari BH Online Rabu, 7 March 2018 | 9:18pm bertajuk Jho Low tiada kaitan dengan 1MDB - KPN (Berita sebelum PRU14)
(1)Siasatan polis setakat ini mendapati tiada keterangan kukuh untuk mengaitkan Low Taek Jho dengan keputusan dan urus niaga yang dibuat oleh syarikat pelaburan strategik, 1 Malaysia Development Bhd (1MDB).
(2)Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun, berkata daripada siasatan, Taek Jho atau dikenali sebagai Jho Low juga tidak pernah bekerja di 1MDB dan didapati semua keputusan dan urus niaga 1MDB dibuat oleh pengurusan dan lembaga pengarahnya
(3)Fuzi berkata, tindakan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (AS) (DOJ) merampas kapal Equinimity di Indonesia yang didakwa dimiliki oleh Taek Jho adalah satu tindakan perlucutan hak sivil di Mahkamah AS terhadap Taek Jho dan bukan terhadap 1MDB.

Berita selepas PRU14 BH Online Sabtu, 11 Ogos 2018 | 3:41pm bertajuk PDRM masih buru Jho Low - KPN
(1)Polis Diraja Malaysia (PDRM) masih lagi memburu ahli perniagaan Low Taek Jhow atau Jho Low berhubung skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB), kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun.
(2)“Siasatan terhadapnya berjalan macam biasa,” katanya ringkas kepada pemberita ketika ditanya mengenai perkembangan usaha memburu Jho Low.
(3)Terdahulu, Mohamad Fuzi mengiringi Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad melawat kapal layar mewah penuh kontroversi, Equanimity, yang berlabuh di Terminal Boustead Cruise Centre di sini.
(4)Kapal layar mewah itu, dipercayai mempunyai hubung kait dengan Jho Low dan skandal 1MDB, tiba di Malaysia pada 7 Ogos selepas diserahkan oleh pihak berkuasa Indonesia.
Sebelum PRU14 polis telah siasat dan didapati 1MDB tiada kaitan dengan Jho Low, sebab itu beliau tidak ditangkap. Berbeza selepas PRU14.

Reply
avatar
Anonymous
August 4, 2019 at 12:54 AM delete

Otai Reformis beri kata dua pada PM ke 7 ... makin panazz..!!

Kumpulan pro-Anwar Ibrahim akan menetapkan tarikh untuk Dr Mahathir Mohamad menyerahkan jawatan perdana menteri kepada presiden PKR itu kerana mendakwa beliau tiada pendirian tetap untuk berundur.

Setiausaha Otai Reformis, Abdul Razak Ismail berkata, tarikh itu akan ditetapkan dalam tempoh seminggu.

“Sidang media sebelum ini kami minta Mahathir letak tarikh bila beliau nak serah dan dia tidak letak satu tarikh nak lepas jawatan kepada Anwar.

“Kami sendiri akan letak tarikh untuk beliau, sama ada awal Januari 2020 atau Mei 2020, cukup 2 tahun, setuju atau tidak setuju, itu pandangan kami.

“Memandangkan Mahathir ding dong ding dong nak serah kepada Anwar, kami tengok pendirian beliau sekarang lain macam, sekejap mengadakan perbincangan dengan PAS, bincang dengan GPS (Gabungan Parti Sarawak),” katanya kepada FMT hari ini.

Memandangkan tiada pendirian dari PM ke 7 elok rasanya kita membatu api kan reformasi ini.. Rasanya tak perlu lah beri kata dua pada PM ke 7 sebab Rafizi pernah mengelar PM ke 7 ini lidah bercabang... tak perlu tunggu 2020 lepas raya Korban elok langgar terus PM ke 7. Paling tidak racun dengan arsenik sah mati... amacam batu api ni ok tak..!!

FITNAH DILAWAN DENGAN FAKTA
MERECIK KUNYIT MASAM SANA SINI
TAK PAYAH LAH BERI KATA DUA
SI RENTA LIDAH BERCABANG KATA RAFIZI
APA NAK TUNGGU LANGGAR AJER LER..

miajalipahJR


#popcorntambahdantepuk

Reply
avatar
Anonymous
August 4, 2019 at 7:33 AM delete

sapa peekuda sapa ...??? Aiman tak kisah sapa kuda sapa ....!!

yg penting Anwar Ibrahim hapus Tun pun hapus semulajadi dan mrnghapuskan keturunan mamak ini pun pasti dilakukan...

selagi 2 haprak ini belum hapus malaysia tak selamat.

Rasis....!!???


ada Aiman kisah

Reply
avatar
Anonymous
August 4, 2019 at 11:09 AM delete

Saya tertarik dengan pendapat seorang pensyarah berkelulusan PHD bidang ilmu hadis. Beliau mengakui tidak memihak kepada mana2 parti untuk mengelak taksub kepada pemimpin. Saya bersetuju dengan beliau. Saya dulu ahli kepada parti yang memperjuangkan Islam, zaman itu ramai pemimpin dari kalangan ulamak yang ikhlas berjuang kerana Allah sambil dibantu oleh kelompok profesional yang cenderong kepada perjuangan Islam. Selepas krisis antara golongan ulama dengan barisan pemimpin lebih muda yang dikategorikan sebagai golongan profesional Pas atau dikatakan Pro-DAP pada tahun 2015, saya mula merasakan tidak selesa untuk terus menjadi pendokong pas lantas mengambil keputusan tawaqup hingga sekarang walaupun setelah lahir Amanah. Politik terkini lebih banyak mendorong kepada terlibat (bukan kita buat) dengan dosa kering dari mendapat pahala. Walaupun demikian saya akan terus menjadi pemerhati dan akan menyokong sesiapa sahaja selagi tidak bertentangan dengan syarak untuk kepentingan ugama, bangsa, dan negara.

Reply
avatar
Anonymous
August 4, 2019 at 9:04 PM delete

Semalam Otai Reformasi mahu langgar PM ke 7 sebab amalan dan janji si lidah bercabang.

Hari ini KUDRAT (J/kuasa Pendokong Reformasi Tegar) desak MB Selangor dan Azmin minta maaf pada Anwar Ibrahim...

Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali dan Pengerusi PKR Selangor, Amiruddin Shari hari ini didesak memohon maaf kepada presiden parti itu, Anwar Ibrahim.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Kumpulan Pendokong Reformasi Tegar (Kudrat), Baharudin Ali Masrom berkata permohonan maaf itu perlu dilakukan bagi mengelakkan kemerosotan sokongan terhadap PH.

Kudrat menghimpunkan penyokong tegar Anwar dan bekas anggota PKR.

“Pertikaian antara pemimpin dalam parti komponen (PH-PKR) cukup membimbangkan dan kita risau ini akan menyebabkan sokongan pada PH semakin berkurangan.

“Jadi, sebagai orang muda, dia patut jaga adab dan tak patut keluar kenyataan yang tak sepatutnya (kepada presiden).

“Kita mendesak Azmin dan Amirudin untuk memohon maaf secara terbuka dan tak lagi keluar kenyataan sepatutnya,” katanya dalam sidang media di Kuala Lumpur, sebentar tadi.

Mengulas lanjut, Baharudin berkata menteri hal ehwal ekonomi itu juga "tidak patut mengeluarkan kenyataan menyokong Dr Mahathir Mohamad kekal menjadi perdana menteri sehingga habis penggal."

Katanya, kenyataan sedemikian jelas tidak selari dengan konsensus PH.

“(Azmin) tak sepatut melanggar konsensus. Kita seharusnya kekal pada konsensus.

“(Ini tidak, kenyataan Azmin) Seolah-olahnya kalau ‘saya tak dapat jadi PM, Anwar Ibrahim pun tak patut naik (jadi PM)’. Ini tak sepatutnya berlaku,” katanya.

SEMALAM OTAI REFORMASI BERI KATA DUA
HARI INI REFORMASI TEGAR BERI AMARAN PULA
PERANG KUNYIT MASAM SESAMA SINDRI BERMULA
WEI..! BILA MAU SELESEI LAH RAKYAT DAH MENDERITA


Elok saja Otai Reformasi dan Refirmasi Tegar kasi penyepak sulung pula kat muka PM ke 7..

Kalau Otai Reformasi bagi pelempang kat muka PM ke 7 masuk ICU seminggu

Kalau Reformasi Tegar kasi penyepak sulung pada PM ke 7 si lidah bercabang mau terus ke ICU selama lamanya..


kikikiki..

#popcorntambahdantepukkkk..!!

Reply
avatar
August 4, 2019 at 9:42 PM delete

Saman je.. Rakyat biasa satu sen pun tak lepas... Ini menteri, pm dsb...

Reply
avatar
Anonymous
August 4, 2019 at 9:44 PM delete

Apa ko merepek ni labu... Org cerita pasal menteri tak byr cukai ini ko koner lain...

Reply
avatar
Anonymous
August 4, 2019 at 11:04 PM delete

Pm ke4 tak ingin sebenarnya nak jadi pm ke7.
Pemimpin2 bangang reformasi jer yg terhegeh2 lantik dia.
Skrg sibuk nak tagih janji yg kena berak pm ke7. Rasakan...hehehe

Reply
avatar
August 5, 2019 at 7:29 AM delete

Cabaran orang melayu/islam abad ini ialah membentengi iman dan akidah dr fahaman sempit ustaz dan ulama pas.

Reply
avatar
Anonymous
August 5, 2019 at 7:37 AM delete

specific sket fahaman sempit iman akidah tuuu...!!!

tlg specific sket la broo.... tunjuk fakta baru nnpk ilmu sket

Reply
avatar
Anonymous
August 5, 2019 at 9:23 AM delete

#lawanfitnahjijiksyahid banyak hari dah tak nampak? kemana menghilang kami tunggu ni. Orang yang sporting akan menganggap perbahasan adalah sebagai percambahan ilmu (brainstorming).

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive