Peneroka Tinggalkan Majlis Ketika Tun Berucap?.. Betulke?


Tindakan peneroka berjalan keluar dan meninggalkan majlis Sambutan Hari Peneroka Felda Peringkat Kebangsaan 2019 di Felda Selancar 3 Pahang semalam ketika Perdana Menteri sedang berucap bukan kerana mereka memboikot program itu.

Ketua Peneroka Kebangsaan, Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda), Sulong Jamil Mohd Shariff berkata, dakwaan mengatakan peneroka tidak suka dengan ucapan Tun Dr Mahathir Mohamad adalah tidak benar.

Menurutnya, tindakan peneroka bangun daripada tempat duduk masing-masing kemungkinan untuk mengambil makanan yang disediakan penganjur.

"Ketika Dr Mahathir berucap sudah jam 11 (pagi) lebih, jadi ada antara peneroka yang mungkin lapar kerana telah menunggu sejak pagi, jadi mereka melihat ada makanan yang tersedia untuk dimakan maka mereka pergi mendapatkannya.

"Bilangan yang beransur juga tidaklah ramai kerana mungkin dalam setengah peratus sahaja berbanding lebih 14,000 peneroka yang hadir dan setia mendengar ucapan Dr Mahathir," katanya kepada Sinar Harian ketika dihubungi hari ini.

Sulong Jamil berkata, beliau yang berada di atas pentas dapat melihat memang ada yang beransur ke belakang dan mungkin mahu mendapatkan makanan kerana ada yang sudah berbaris di tempat makanan disediakan.

Beliau berkata demikian ketika mengulas mengenai satu video yang tular dengan memaparkan sebilangan pengunjung seperti meninggalkan majlis Sambutan Hari Peneroka Felda Peringkat Kebangsaan 2019 di Felda Selancar 3 Pahang semalam ketika Dr Mahathir sedang berucap yang kelihatan seperti mereka tidak suka dengan ucapan pemimpin tersebut.

Video yang tular sejak semalam itu turut dikongsikan beberapa pemimpin pembangkang antaranya Ketua Puteri UMNO, Datuk Zahida Zarik Khan dan Exco Pemuda UMNO, Wan Muhammad Azri Wan Deris atau Papa Gomo.

Ciapan yang dikongsi Zahida mengenai video yang tular tersebut. Gambar kanan: Ciapan di Twitter Wan Mohamad Azri yang turut memberi komen mengenai video tersebut.

Berdasarkan video itu, kelihatan hadirin berjalan meninggalkan majlis di bahagian ruang kiri dan kanan khemah yang menempatkan peneroka Felda.

Kelihatan juga pada saat ke-27 ditunjukkan keadaan kerusi kosong ketika Dr Mahathir berucap.

Menerusi ciapan Zahida, dia berkongsi video tersebut dan membuat hantaran bahawa Peneroka Felda Merana!

“Ini adalah reaksi mereka terhadap kerajaan PH (Pakatan Harapan) yang terbukti gagal menjaga kebajikan rakyat terutamanya golongan peneroka.

“Jadi apa lagi yang boleh diharapkan dari pemerintah hari ini? Eloklah PH jadi #KerajaanSepenggal sahaja. Setuju?", katanya.

Sementara dalam ciapan Wan Muhammad Azri, beliau juga melampirkan video sama.

“Apabila rakyat sudah benci, tidak ada cara lagi untuk membeli hati dan jiwa mereka. Semoga insiden ini membuka mata Tun Mahathir untuk menerima hakikat yang kerajaan PH ditolak rakyat khususnya orang Melayu.

“Bubarlah Parlimen dan biar rakyat buat pilihan untuk masa depan mereka,” katanya.

Artikel penuh sila baca di Sinar Harian

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

19 comments

comments
Anonymous
July 8, 2019 at 4:42 PM delete

Anak angkat semburit berucap kena boo..
Atok berucap terus blah ramai2...

Lain kali jangan kencing merata2 dan bajet alim slps semburit...

Reply
avatar
Anonymous
July 8, 2019 at 4:46 PM delete

Rasanya atok elok jadi pelawak di negara barat jer...respon gerenti baik
Di sana mrk mgkin layan lawak slamber atok...

Begitu juga menteri semburit...
Bnyk dah negara barat yg menyokong dan mggalakkan budaya semburit. Boleh rasanya ke sana

Reply
avatar
Anonymous
July 8, 2019 at 7:50 PM delete

Skewed thinking from Zahida . What do you expect fr diploma in bis mgt from unidentified institute.

Reply
avatar
I
July 8, 2019 at 10:39 PM delete

Kisah2 begini tak menjadikan UBN semakin kuat sebaliknya nampak sangat penduduk felda kt Pahang tak sedar bahawa mereka masih diulit mimpi bahawa felda masih lagi kaya raya macam dulu... Pahang memang kubu kuat UBN dan tetap begitu kerana pengaruh bosku yang kaya raya itu masih kukuh di Pahang...

Reply
avatar
Anonymous
July 8, 2019 at 11:25 PM delete

Nak sgt umno jadi kerajaan lepas ni silakan silakan.. Mau terjual negara lg dek sikap najib umno bn.. Kaki samun

Reply
avatar
Anonymous
July 8, 2019 at 11:48 PM delete

Itulah cakap tak serupa bikin. Ko fitnah dan burukkan org lain seolah2 ko hebat sangat.Bila giliran ko pegang kuasa habuk pon tarak.
Raykat dah bagi mandat sampai ko menang pru14 utk ubah apa yg patut ikut janji2 yg ko buat.
Tapi bila dah menang dan ada kuasa ko kata janji bukan kitab suci. Ko jual aset2 glc konon nak pulihkan ekonomi tapi 2x5.Yg pelik ada aset2 yg masih berkualiti dan menguntungkan pon ko jual. Dan ada yg ko jual dgn pembeli2 individu tanpa dinyatakan siapa pembeli bila ditanya dlm dwn raykat. Kenapa nak sembunyi???
Skrg belum 2 tahun hutang negara dah meningkat rm800b dan belum lagi masuk rm82b yg ko kikis dpd petronas.Tambah lagi setahun mgkin impian ko melihat hutang negara mencecah 1trillion mgkin jadi kenyataan. Karma rasanya nie.
Pelabur pulak ramai yg lari dgn kenyataan dan muka menteri mcm muka penipu sebijik mcm cina along.
Sebenarnya kabinet jadi bangang tak satu kepala. Ikut sukati ko nak keluarkan kenyataan ttg keselamatan, ekonomi dan pelaburan negara. Kena lagi menteri yg jaga kewangan pon bangang ikut suka jer keluarkan fakta2 yg bercanggah dgn data sebenar. Tak heran ada yg membuktikan dia tiada sijil ekonomi pon. Hidup sebok nak jatuhkan najib 24/7 wlpun dia dah sah jatuh dlm pru14. Apa yg asyik berzikir nama najib lagi???
Ko bekerjalah dgn ikhlaslah. Dlm ko bekerja jgn abaikan negeri2 lain. Ko bagi rm42billion utk infrastruktur jln di penang dan abaikan projek2 negeri2 lain mmg celaka dan kena sumpah rakyat.
Dulu ko keluar kenyataan minta rakyat ikat perut tapi ko dgn anak2 ko kaya raya tak ikat perut pon. Cucu2 ko berlagak dgn kemewahan siap peluk cium anjing. Mcm mana ko nak seru rakyat klu ko sendiri hidup dlm hipokrasi.
Belum lagi dgn kes semburit menteri yg juga anak angkat kesayangan ko. Anwar belum ada bukti kukuh ko suruh letak jwtn. Didakwa pon atas kesalahan rasuah salahguna kuasa polis. Siap ko buat pc kata anwar meliwat sambil melancap butuh pasangannya dlm tv. Anak angkat ko ada bukti video semburit dan pengakuan pasangan gaynya tapi ko pertahankan bermati2an. Nampak sangat ko hipokrit dan tak heran rakyat dah makin menyampah dgn ko. Suruh rakyat ikat perut konon.....

Reply
avatar
Anonymous
July 8, 2019 at 11:58 PM delete

Buktikan bgamana negara dijual??

Semua yg mahdey kata dijual tu diteruskan siap dipuji konon dia dan nobita yg mulakan.

Ecrl yg konon dijual kpd china tapi diteruskan. Dpd rm55b jadi rm44b...nampak kurang tapi bila dah projek (msia)50/50(china) bermakna kos sebenar adalah rm88b. Dulu rm55b 100% milik negara. Skrg dah 50/50 maksudnya china memiliki 49% atau 51% pegangan saham. Siapa yg jual negara kpd china????

Reply
avatar
Anonymous
July 9, 2019 at 12:01 AM delete

Dulu anwar..kit siang..mat sabu..nobita dan ramai lagi pemimpin2 pakatan homo kata mahdey penyamun besar. Patut dipenjara.

Kenapa mrk lantik penyamun besar sebagai ketua mrk?????

Reply
avatar
Anonymous
July 9, 2019 at 12:04 AM delete

Australia and New Zealand accountants council also confirmed that lim gone end had no credentials in their accountants' councils.

Reply
avatar
Anonymous
July 9, 2019 at 5:11 AM delete

mudah di baca..

KARMA FITNAH JIJIK MAKAN TUAN FITNAH


KAU HADAM KAN FITNAH YG KAU LEMPARKAN ALLAH BAYAR CASH DI DUNIA LAGI...!! KUBO KATA MARI RUMAH ISTANA KATA BERAMBIS PERGI ... LAGI RENTA NAK MATI FITNAH MENJADI JADI...

Reply
avatar
Anonymous
July 9, 2019 at 6:36 AM delete

Pergh......ahli2 politik kelas 1 komen....sama macam komen ahli syurga

Reply
avatar
Anonymous
July 9, 2019 at 8:33 AM delete

Ikhlas saya katakan,,konentar2 daripada pihak umnopasbn sangat bernas. Tetapi,,komentar daripada macai dan baruah babi dap,,especially isu gadai negara....komentar diaorang kosong,,hanya dakwaan retorik dan tiada fakta...komen bertarap tahi lge dan tahi babi dap. Confirm,,kerajaan pakatan homosek kerajaan sepenggal.

Reply
avatar
Anonymous
July 9, 2019 at 10:32 AM delete

Kalau tak pilih PH orang Melayu nak pilih parti ape? BN lagi..parti korupted..kalau BN nak rakyat pilih buang semua yang kurap2 tu..bagi wajah baru..tak payah nak senority2 sangat dalam pemilihan parti..bagi anak2 muda gembeling BN..yang tua2 kurap dok tepi tengok..mereka dah buktikan yang mereka adalah GAGAL..buat apa simpan semua senior tu kalau rakyat dah menyampah dgn senor2 yg kurap..yg tak kurap ok..bossku tak bossku..sape salah masuk dalam derr..tapi kena ada buktilah..

Reply
avatar
Anonymous
July 9, 2019 at 10:54 AM delete

Yg komen mcm ahli2 sorga komen tu, masing2 ada
nombor keahlian parti yg satu tu kot!!

Reply
avatar
Anonymous
July 9, 2019 at 2:48 PM delete

Poorah,,yg hangpa p simpan mahataik perompak tua tu aoe cerite,,pi sanjung pesalah liwat..tu apa? Memang tolol puah pakatan homosek ni..

Reply
avatar
Anonymous
July 9, 2019 at 2:50 PM delete

Hang ahli kandang babi no berapa,,makan taik lge sehari berapa kali,,ada kupon makan minum ke ?

Reply
avatar
July 10, 2019 at 8:13 AM delete

Yg datang dan balik tu adlh perkara yg x betul. Zahida n papagomo saja nk up status. Saja nk publisiti. Yg paling betul adlh lbh baik x dtg terus, xbuang masa dan tenaga. Pandangan aku lah.

Reply
avatar
Anonymous
July 10, 2019 at 9:28 AM delete

Aku ingin sangat nak tahu sape suami zahida?

Reply
avatar
Anonymous
July 10, 2019 at 9:30 AM delete

Institute yg dia graduate aku dah tahu, Unidentified Institute of Strange Learning

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive