Keghairahan Anwar Tidak Melayakkannya Ganti Tun M?


Perkembangan politik semasa menyaksikan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali tidak yakin Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai individu yang layak menjadi perdana menteri dalam waktu yang terdekat.

<!--more->Jelas pemerhati politik Dr Salawati Mat Basir, selaku Timbalan Presiden parti itu Azmin cukup mengenali Anwar dan mengetahui sikapnya.

Perkara ini menjadikan Menteri Hal Ehwal Ekonomi itu kini lebih berpihak kepada Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Azmin lebih melihat Tun M lebih daripada Anwar sebagai Perdana Menteri. Azmin tidak berpihak kepada Anwar untuk jadi Perdana Menteri walaupun mereka suatu masa dulu sangat rapat,” katanya.

Bukan sahaja Azmin, malah pemimpin-pemimpin dalam parti itu juga menurut Salawati sudah tentu mengenali Anwar, dan ia terbukti apabila PKR meskipun tidak dikatakan secara terbuka, terbahagi kepada dua kumpulan.

“Mereka tahu siapa Anwar. Kini mereka (PKR) berkumpulan yang berpecah,” tambahnya.

Selain itu ujar Salawati, tindak tanduk Anwar kini yang dilihat semakin tidak sabar untuk mendapatkan jawatan itu, membuktikannya belum bersedia kerana negara memerlukan perdana menteri yang lebih tenang menghadapi pelbagai isu membabitkan kepentingan negara.

Justeru tambah pensyarah undang-undang Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) itu lagi, demi hala tuju negara, jalan terbaik adalah memberikan ruang untuk Tun M mentadbir selama sepenggal.

“Bukan untuk motif politik tapi hala tuju negara, kita lebih bersetuju Tun M dibenarkan sepenggal ini kemudian ada pilihan raya kita pilih orang lain.

“Anwar beria-ia tindak tanduknya, caranya bercakap, apa yang dicakapkannya sekarang jelas tidak sabar-sabar untuk ke Sri Perdana. Anwar belum lagi layak jadi perdana menteri. Keghairannya berbahaya, pada saya orang seperti ini boleh ditipu oleh musuh.

“Perdana Menteri tidak boleh ghairah, tetapi sepatutnya tenang, meneliti isu serantau,” kata beliau lagi. - MalaysiaGazette

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

8 comments

comments
Anonymous
July 31, 2019 at 4:34 PM delete

RAGAM MAT MAT KUNYIT MESIA MME MCM TUH..!
BILA SYOK MENGUNYIT SOROK IDENTITI LAGI
BILA KANTOI MENGUNYIT MENGELUPOR ORG LAEN DITUDUH
MACAI BODOH BANGANG AKHIRNYA MENDAPAT RUGI


KIKIKIKI... RAKYAT MARHEAN TUNGGU MASA PRU NAK HUMBAN KUNYIT MASAM KE LONGKANG..!!



kikikiki..


miajalipahJR

Reply
avatar
July 31, 2019 at 6:24 PM delete

Apa punya dangkal ruang bicara diatas ...👆

Reply
avatar
RD.
July 31, 2019 at 8:36 PM delete

Tepat sekali.

Bukan setakat... "Keghairannya berbahaya, pada saya orang seperti ini boleh ditipu oleh musuh"... tetapi yang paling bahaya adalah... jika 'musuh' terutamanya Zionist Amerika mempunyai 'video lain'... sedang menghayun jalang seperti China-doll atau aksi-gay yang dirakam dalam pelbagai sudut yang jauh lebih jelas dari sebelum ini, kemudian mereka gunakan video itu untuk memicit-telo PM kita demi kepentingan mereka.

Reply
avatar
Anonymous
July 31, 2019 at 10:04 PM delete

Nampak sangat peminat lawan web porn. Kahkahkah.

Reply
avatar
Anonymous
August 1, 2019 at 6:58 AM delete

Sikit2 Zionist....sikit2 DAP.....

Reply
avatar
August 1, 2019 at 7:10 AM delete

Apa bodoh punya alasan. Kegairahan itu merupakan satu sebab yang tak melayakkan Anwar jadi PM? Apa ke bodohnya penulis tu. Sama bodoh macam Azmin yang sayang kat PAS dan UMNO parti2 rasis tu. Kegairahan untuk jadi PM tu bukanlah satu kelemahan. Sama seperti kegairahan peminat2 bola Malaysia inginkan pasukan negara jadi juara dalam Piala Asia atau dalam Sukan Olimpik, ia bukanlah satu kelemahan tapi satu kelebihan yang menwujudkan usaha dan semangat untuk berjaya. Anwar dikatakan gairah walaupun sudah berusaha dan bersabar selama berdekad2 menyatukan parti2 yang dahulunya pembangkang sehingga berjaya jadi kerajaan?

Rasanya yang gairah nak jadi PM ni ialah Azmin. Belumpun ada kepandaian dan belum pun terbukti mampu tapi dah dok berkira2 nak jadi PM. Rakyat yang mengundi PH dulu dah terima fakta bahawa selepas Tun, Anwar yang akan jadi PM. Takde sapa pun yang undi PH, yang dok bagi sokongan kat PH atas sebab nak jadikan Azmin jadi PM. Jangan dok berangan2lah wahai kartel Azmin. Kami tahu kamu tu adalah musuh dalam selimut. Masa PR dulu pun kami dah lihat kamu cinta kat PAS dan benci kat Amanah.

Kami tak lupa dan sebagai AMARAN, jika Azmin khianat kat Anwar dan kat PH serta menipu rakyat kami akan buang kamu dalam PRU akan datang. PH akan kecundang kalau Azmin sabotaj dan khianat kat Anwar sebab rakyat nak Anwar jadi PM dan takde sapa pun yang dok hingin kat jantan tak bermoral tu. We are always watching and sekutu2 PAS dan UMNO seperti Azmin, Tian Chua, akan kami hancurkan masa PRU akan datang. Just you watch!

Nick.
Cape Tiger.

Reply
avatar
Anonymous
August 1, 2019 at 11:29 AM delete

Jantan tak bermoral...???

kikikiki.. ko agak agak skit la cape tiger sapa jantan yang low class moral akidah dan akhlak...


asal bukak mulut dah hidu bau penipu

kikikiki... kau rasa sapa ...!!??

Reply
avatar
December 25, 2019 at 7:53 AM delete

Nama: __ Hendi Zikri Didi
Kota: _______________ Malacca
pekerjaan: _ Pemilik bisnis
Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

Aplikasi / Pusat Kontak
E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
WhatsApp ____________________ + 447723553516

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive