Anwar-Muhyiddin Kombinasi Terbaik Peralihan Kuasa - Husam


Gandingan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin dilihat sebagai kombinasi terbaik sekiranya kedua-dua pemimpin itu mengambil alih jawatan perdana menteri dan juga timbalan perdana menteri kelak.

Naib Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Datuk Husam Musa berkata, beliau melihat sekiranya kedua-dua pemimpin ini digandingkan, ia akan dapat mengamankan peralihan kuasa jawatan penting negara yang akan berlaku nanti.

Beliau berkata, dalam isu peralihan kuasa, perkara yang pertama adalah isu kestabilan negara di mana kepimpinan yang teratur dan pemimpin yang menggantikan mesti berpengalaman.

"Dalam konteks PH, ada dua pemimpin paling senior iaitu Anwar dan Muhyiddin.

"Setakat ini, tiada orang yang bincang dan saya memberanikan diri membincangkan untuk Anwar mengambil pemimpin Melayu daripada parti bukan PKR sebagai gandingannya menjadi timbalan perdana menteri iaitu Muhyiddin," katanya dalam satu wawancara khas bersama Sinar Harian Selasa lalu.

Beliau berkata, ia juga sebagai timbal balas kesudian Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengambil pemimpin bukan daripada Bersatu untuk menjadi Timbalan Perdana Menterinya iaitu Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Menurutnya, dari segi senioriti jawatan, Muhyiddin sangat layak malah beliau turut berpengalaman sebagai bekas timbalan perdana menteri sebelum ini.

Dalam pada itu, Husam berkata, sinergi antara keluarga Anwar dan Dr Mahathir yang juga Pengerusi Bersatu mesti dijaga.

"Jangan beri dua keluarga ini berperang semula, ia satu kerugian kepada kestabilan negara sebab dua keluarga ini mempunyai pemimpin pelapis iaitu Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan Nurul Izzah Anwar. Kalau mereka bertembung semula, saya kira tiada keuntungan kepada negara.

"Alangkah indah jika peralihan berjalan seperti disebutkan dan dengan sendiri semua masalah lain akan selesai," katanya.

Laporan penuh sila baca di SINI

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

9 comments

comments
Anonymous
July 13, 2019 at 10:03 PM delete

Memang terbaik pon..
Seorg ada skandal dgn bini org...
Seorg lagi pernah ada skandal dgn bini rakan sendiri dan skandal lgbt

Cukup ramuan dan terbaik sekali!!

Reply
avatar
July 14, 2019 at 2:43 PM delete

Bg kat org yg ada skandal rasuah dan skandal pembunuhan wanita mongolia. Elok ke?

Reply
avatar
Anonymous
July 14, 2019 at 8:20 PM delete

mongolia murder bukti kan jangan fitnah

Reply
avatar
Anonymous
July 15, 2019 at 3:54 PM delete

Perbicaraan jelas menyatakan najib tak terlibat.
Dan najib berani bersumpah laknat tidak memgenali atau mempunyai hubungan rasmi dan tidak rasmi dgn mendiang.
Sumpah laknat telah beliau lakukan di 3 buah masjid dlm kempen beliau.Boleh google atau cari dlm youtube.


Anwar sampai skrg gagal dan takut melakukan sumpah laknat krn mendubur saiful dan memuki chinadoll. Dia hanya berani menafikan dan bila dibicara di mahkamah gagal menjawab bgmana air maninya boleh terbang sedalam 4cm dlm dubur saiful berdasarkan bukti DNA air mani dan air liur dia yg 99.99% adalah sama.

Kalau ada macai2 luar sana msh gusar sila bawa anwar dan muhdin ke satu majlis khas utk melakukan upacara sumpah laknat.

Klu din pudu yg skrg memteri pertanian yg pernah dituduh berzina dan berkhalwat berani bersumpah laknat menafikan fitnah tersebut kenapa anwar bakal peeM gagal memcontohi beliau.

Skrg raykat heboh mengatakan bhw azmin yg turut cuak bersumpah laknat kes semburit mgkin 'dididik' oleh anwar ketika menjadi setiausaha sulitnya suatu ketika dulu. Dakwaan ahli keluarga azmin turut mengatakan dubur azmin berdarah dan menerima rawatan doktor setelah pulang dari lawatan ke hawaii bersama anwar. Didikan songsang yg membawa bencana kpd diri dan maruah keluarga.

Selagi anwar atau muhdin gagal bersumpah laknat maka mrk akan sentiasa dicop raykat sebagai kaki skandal lgbt.

Tahniah macai kita akan peeM dan TpeeM kaki skandal. Cerita ttg harga minyak turun rm1.50 seliter mgkin boleh dimaafkan krn sedar kaki penipu nie ada bnyk jenis. Tapi bila dah menipu dan berskandal dah jadi darah dagibg nak harap apa lagi krn mgkin mencuri pon dianggap biasa.

Reply
avatar
Anonymous
July 15, 2019 at 4:11 PM delete

Nak harapkan apa lagi dgn pakatan semburit kaki kencing.
Dulu nobita yg terlepas kes rasuah terowong dan banglo tanpa kolam mengatakan duit gst berbillion2 ringgit dicuri oleh najib/bn tapi jwpn terkini jwkuasa PAC jelas mengatakan bhw tiada sesen pon wang telah dicuri.

Nak percaya apa lagi dgn nobita???
Ekonomi makin merudum...aset negara makin berkurangan...pelabur asing makin mghilang dan percayalah dgn data bank negara yg hutang negara dpd rm686b dah meningkat kpd rm800b. Belum dijumlahkan dgn rm82b yg dipaksa bayar petronas kpd KERAjaan semburit. Tak sampai 2tahun hutang negara melonjak naik. Mgkin impian nobita dan atok kerala yg gigih menyebut hutang negara rm1 trillion akan jadi kenyataan sblm pru15.
Tahniah semburit!!!!

Reply
avatar
Anonymous
July 16, 2019 at 11:04 AM delete

Penipu Bersiri gelaran yang diberi DS Najib Razak kepada Lim Guan Eng di parlimen semalam wajar mendapat anugerah Oscar. Wartawan telah meminta ulasan Lim Guan Eng kantoi berbohong setelah hasil laporan PAC diumumkan semalam.

Guan Eng hanya senyum kelat sambil menahan malu dan berkata, "That what I want o say. Thank you very much" dan terus beredar seperti cacing kepanasan. Wartawan siap terpinga-pinga dan terkejut. Ada yang kecewa dan siap kata, "Apa ni?" melihat kepada cara Guan Eng cabut lari. Reaksi wartawan wanita di sebelah kiri Lim Guan Eng itu memang priceless.

Reply
avatar
July 23, 2019 at 1:11 AM delete

Ini semua poyo..setakat nk bersumpah laknat semua org pon boleh..kalau mcm tu.. Semua yg ade buat salah..cukuplah die bersumpah laknat bagai...mcm tu ke..dah terang² bekas pm tu kaki perompak dan penipu lg ade org yg sokong. Sbb apa..sbb dah byk sgt mkn dedak kan..

Reply
avatar
July 23, 2019 at 1:13 AM delete

Yg penipu sebenar adalah bekas pm ke 6 tu...dah terang lg bersuluh..abis rosak negara ni dibuatnye

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive