Dulu PAS Kata Anwar Mangsa Fitnah, Sekarang PAS Pula Jaja Fitnah Itu?


PAS suatu masa dahulu menganggap Anwar Ibrahim mangsa fitnah tetapi hari ini menjaja fitnah itu semata-mata mahu menafikan presiden PKR itu jadi perdana menteri, kata Saifuddin Nasution. 

Setiausaha Agung PKR itu berkata, beliau terkilan melihat sikap PAS sekarang, ketika sudah berkawan dengan Umno, sangat berbeza dengan pendirian parti Islam itu semasa bersama Pakatan Rakyat dahulu.

Beliau mengenang bagaimana PAS pada suatu masa, ketika dipimpin bekas Mursyidul Am Nik Abdul Aziz Nik Mat sama-sama berjuang lantang menuntut reformasi ke atas badan kehakiman kerana kes Anwar.

Malah Nik Aziz juga percaya Anwar mangsa fitnah, tambahnya.

“Jadi ketika bersahabat dengan Umno ini, fiil yang Umno tak buat pun melekat pada PAS,” kata Saifuddin selepas melancarkan produk wang digital Percetakan Nasional Malaysia Berhad, Payfo di Kuala Lumpur hari ini.

Saifuddin mengulas kenyataan Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan yang mempersoalkan kelayakan Anwar sebagai bakal perdana menteri kerana beliau bekas banduan.

Menurut Saifuddin, Takiyuddin tidak faham asas undang-undang selain tidak menghormati Yang di-Pertuan Agong yang telah memberikan pengampunan penuh kepada Anwar.

Katanya, Anwar telah diberikan pengampunan penuh oleh Sultan Muhammad V dan status “bekas banduan” tidak timbul kerana ia selaras dengan peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan.

“(Anwar) dibenarkan bertanding dalam Pilihanraya Kecil Parlimen Port Dickson tanpa sebarang pertikaian undang-undang berkenaan status kelayakan beliau.

“Anwar Ibrahim juga layak untuk dicalon dan dilantik sebagai perdana menteri sesuai kedudukannya sebagai ahli Parlimen yang telah dipilih secara sah,” katanya merujuk persetujuan Pakatan Harapan menamakan Anwar calon perdana menteri.

Semasa kempen pilihan raya kecil Sandakan minggu lalu, Takiyuddin dalam satu ceramah mempersoalkan sama ada Anwar sesuai menjadi perdana menteri kerana status banduan adalah status seumur hidup walaupun setelah seorang itu keluar daripada penjara.

“Ada seorang bercita-cita nak jadi perdana menteri sangat. Keluar daripada penjara tak tahu macam mana dia dapat pengampunan daripada Agong bertanding dalam PRK (Pilihan Raya Kecil) di Port Dickson.

“Paksa ahli parlimen yang menang pada PRU-14 letak jawatan. Dia bertanding, dia mahu jadi PM,” katanya.

Beberapa pemimpin PKR turut mendesak Takiyuddin menarik balik kenyataan itu lapor TheMalaysianInsight

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

32 comments

comments
Anonymous
May 14, 2019 at 8:34 PM delete

PAS parti islam yg tidak mencerminkan islam...
Pas 'kawan makan kawan, kawan tikam belakang, kaki kencing'
Bagaiman boleh dipercayai kepimpinan parti ini...

Reply
avatar
HBM
May 14, 2019 at 9:26 PM delete

presiden dia pun kaki fitnah....

Reply
avatar
HBM
May 14, 2019 at 9:28 PM delete

presiden dia pun kaki fitnah....

Reply
avatar
Anonymous
May 14, 2019 at 9:34 PM delete

Ahli PAS sudah tak boleh beri komen dan bercakap lagi.

Group Whatsapp, FB dan lain-lain ahli PAS kena bercakap hal ehwal parti orang lain.

Hal ehwal parti PAS termasuk duit parti & Pimpinan Kartel Dedak jadi rahsia.

Sebenarnya peraturan tutup mulut PAS lebih baik daripada parti Komunis Cina.

Di China pesalah parti dihukum tembak mati.

Dalam PAS ahli baru kena tutup mulut, tangan dan mata.

Telinga sahaja buka dengar ada Lima Pemimpin Kartel Dedak PAS.

Kaya-raya sebab ambil duit haram dari Parti UMNO.

Reply
avatar
Anonymous
May 15, 2019 at 9:33 AM delete

Dulu pas kena tipu dengan lakonan islam anwar. Sekarang pas dah sedar. Yg tak sedar2 lagi ialah pendukong taksub anwar. Hangpa tengok dak anwar menari di pentas ceramah hindu semasa prk rantau? Masa prk ijok dulu pun sama,,tp pas yg terpaksa pertahankan anwar. Anwar peluk anak dara hindu ,,ada hangpa tengok? Adapun su agong pas kata anwar bekas banduan tu,,tak betui ka? Anwar disabitkan bersalah oleh mahkamah persekutuan oo,,bukan oleh blogger2 macai ph yg juara fitnah. Tak perlu sampai bekas banduan lah,,,org yg menari macam hindu mabuk todi di khalayak ramai pun sudah tidak layak jd pm. Tp,,bagi tun m, anwar tidak layak kerana beliau peliwat.

Reply
avatar
Anonymous
May 15, 2019 at 9:42 AM delete

Kalau tidak bohong bukan PAS namanya.

Ajaran Islam mazhab baru Kartel Dedak PAS.

Wajib bohong dan wajib tutup mulut.

Kartel Dedak PAS menjadi kitab panduan.

Reply
avatar
Anonymous
May 15, 2019 at 10:19 AM delete

Malu! Tidak Yakin Mahathir dan PH Urus Ekonomi -Kajidata Research &The Edge.

Pulihkan keyakinan terhadap ekonomi negara

KEMENTERIAN Kewangan digesa untuk mengambil langkah drastik dan segera untuk memulihkan keyakinan pelabur terhadap ekonomi negara.

NOTE.

Saja aku up sket komen The Edge ni...

Pada macai macai Gen Y yg sokong PH dan sekutu dng nya. . saja aku peringat sket sbb aku anti PH dan Atok Fitnah kau tuhh..

Thr Edge ni Milik Cina Tang Kong Ooi ..

Tan Kong Ooi ni balaci palo jubo pluralist murtad Anwar aljubori .. Sejarah Bank Phileo Mr Tang ni CEO bank yg dah beroperasi di beri lesen oleh Aljuboori semasa aljub Jadi Menteri Kewangan..

Semasa kes liwat 1 dulu Bini Azmin pernah kerja di Phlio Bank ini. Samsidar boleh masuk pejabat bila bila masa dan keluar pejabat bila bila masa dia suka... gaji lumayan di Phlio Allied Bank. Skandal Liwat 1 Samsidar ni kekasih gelap aljubori, dlm kes liwat samsidar disoal siasat di mahkamah .. kes ni Tun Maha Fitnah atok kau orang yang jadi PM... Tang Kong Ooi ni jugak yang nak beli document dari Justo pasal kes PertoSaudi untuk diselewengkan fakta 1 MDB.. cukup la smpi situ peranan The Edge milik Mr Tang Kong Ooi ni.

Skg The Edge dah mula balun Tun Maha Fitnah Atok macai macai sekelian. Kalau macai bodoh dan tak faham2 lagi peranan The Edge ni skg jadi BATU API utk singkirkan Atok Fitnah Pooojaan ati macai Bunga sekelian dengan harapan Aljuboori dapat menjadi PM secepat mungkin....

Pada macai macai Bunga atok fitnah kesayangan kau orang sekelian... ada tak The Edge up sket dan sentuh pasal cerita Liwat Anwar Aljuboori...??

Topuk dado masing masing lu fikir la sendiri... Apo pasal The Edge tak up sikit cerita liwat atau Bakal PM ke 8 seorang banduan liwat...??

lu fikir la sendiri.... kami tunggu panji kesayangan atok masa nak tepukkk ajer ni.... cai cai sklian yg ni pun aku nak ajar ko orang jugak ke...???

Reply
avatar
Anonymous
May 15, 2019 at 11:07 AM delete

Tak payah ler macai Penyamun Ummah nak kelentong Gen Y.

Media sekarang sudah bebas nak buka apa-apa isu macai.

Kalau zaman Najib Razak Penyamun Ummah memang betul.

Kroni pegang media.

Kroni tutup media.

Kroni sabotaj media.

Sekarang zaman millenium bukan zaman Tok Kadok macam macai Gen Boomers.

Semua nak suap dengan media langsung malas cari berita benar.

Sebab itulah macai Penyamun Ummah pun masih lagi percaya kepada satu sumber berita.

Kalau tak baca Utusan mesti Harakah yang sudah bankrap tak dapat bayar gaji.

Reply
avatar
Anonymous
May 15, 2019 at 12:25 PM delete

nk kelentong palo tongong apa jadah kes liwat 1 samsidar di sapina kr mahkamah.. yg kawal media masa tu atok fitnah bodoh kau tu...!! fakta mahkamah bukan auta penipu kepala jubori..

Reply
avatar
Anonymous
May 15, 2019 at 4:23 PM delete

Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan kami (sasaran) fitnah bagi orang-orang kafir. Dan ampunilah kami ya Tuhan kami. Sesungguhnya Engkau, Engkaulah Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana".

Dan berbuat fitnah lebih besar (dosanya) daripada membunuh

ramai orang boleh puasa tapi
tak ramai yang pandai jaga pahal puasa
awas saudara saudara Islam

Reply
avatar
Anonymous
May 15, 2019 at 4:33 PM delete

whats comes around its will comes around

fitnah kembali pada si fitnah..!!

Pernah kah The Edge puji pelaburan dan ekonomi di Malaysia di bawah kuasa Atok Fitnah...??? elekkk..


Awas batu api Thr Edge menjatuhkan imej atok fitnah supaya aljubori pluralist boleh naik segera...

The Edge ada agrnda membatu api sesama sindri...


kikiki... padan dah tu fitnah kembali pada si fitnah...

haaahhh tepukkk dan gaduh sesama sindri..

selamat menyambut ramadhan alkaree dan aidulfitri....


Reply
avatar
Anonymous
May 15, 2019 at 6:46 PM delete

Ini lah parti penunggang agama yang paling hebat di dunia. Bukan setakat gemar menyelewengkan agama mengikut sedap tembolok mereka, malah berlagak seperti tuhan mengkafir orang sesedap mulut longkang mereka. Allah sedang tunjuk kan pada kita semua bagaimana pemimpin parti penunggang agama ini sedang menjaja kebodohan setiap pemimpin mereka sendiri dari presiden yang perasan bertaraf wali tanpa sedar mereka sebenarnya bertaraf iblis dan syaitan sehingga ahli bawahan mereka yang berfikir macam orang tak berpelajaran serta tanpa otak. Bukan setakat itu sahaja, kaum perasaan bijak agama ini menjajakan perkara bathil dalam bentuk patuh syariah pulak seperti tipu syariah, penyebar dapat pahala, anti tabayyun dan tonton porno free dapat pahala. Memang mereka ini pengguna agama nombor satu, menyebarkan fahaman sesat disebalik wajah serban dan jubah, pejuang assobiyyah yang dibenci Rasul atas nama Islam. Semoga Allah melenyapkan golongan perosak ini dari terus merosakkan Islam yang sempurna ini.

Reply
avatar
Anonymous
May 15, 2019 at 8:59 PM delete

Anwar Ibrahim is really going overboard in trying to convince us that he is poised to take over as Malaysia’s next prime minister. He keeps announcing he is in discussions with Tun Dr Mahathir Mohamad regarding the details of his take over and what Mahathir’s role will be once the take over has been completed and so on.

Why talk so much about what is in the pipeline or what is being done behind the scenes? That is like counting your chickens before they hatch. Just take over first and show Malaysia what you can do. No need to talk so much now because when you were in the Cabinet, from 1982 to 1998, you really did not do anything impressive that you can be remembered for.

Anwar seems preoccupied with only two things. One is about attacking PAS. The other is about taking over as prime minister. Other than that Anwar has nothing to tell us. Anwar wants PAS to stand behind him but then even the ex-PAS people in Amanah condemn him behind his back. Why not get Mat Sabu to openly state he thinks Anwar is innocent of sodomy first before asking PAS to do the same?

Reply
avatar
Anonymous
May 15, 2019 at 9:59 PM delete

Takiyuddin gelabah serang Anwar sebab dialah Ketua Kartel Dedak.

Macai Kartel Dedak berlakon tunjuk alim?

Perangai makan dedak haram tunjuk alim takkan lama.

Nik Abduh dapat restu berbohong syarie.

Hadi Awang bayar Claire 1.4j nak tarik balik saman fitnah 90j.

Najib Razak dan konco Penyamun Ummah kekal kleptokrat di mata dunia.

Inilah ancaman kepada umat Melayu Islam.

Pemimpin yang khianat kepada bangsa, agama dan negara.

Semoga pengikut pemimpin korupsi dikurniakan Allah akal yang boleh berfikir dan menilai kebenaran.

Reply
avatar
Anonymous
May 15, 2019 at 10:16 PM delete

PEMIMPIN PLURALISMA MURTAD JADI ANCAMAN
SYIAH LIBERALIST LGBT COMANGO SETAN
KEPALA PEROMPAK PENIPU JADI IKUTAN
KAYA SLOGAN ISLAM AKIDAH DI LACURKAN



ISLAM MADANI SEKARAD SLOGAN PLURALISMA MURTAD JADI IKUTAN...


ALAHAI..

Reply
avatar
Anonymous
May 15, 2019 at 10:31 PM delete

The Edge tidak hirau amaran Tun jangan sebar berita palsu dan jangan jadi Batu Api...!!
The Edge ( kroni Anwar Aljubori Tan Kong Ooi bekas CEO Phelio Allied Bank ) tak hirau amaran PM ke-7 semalam untuk berhenti menyebar berita palsu (fake news) tentang ekonomi Malaysia yang PM ke-7 sifatkan sebagai “prestasi sangat bagus” di bawah kerajaan PH.

Pagi ini, The Edge bersama Bloomberg mengeluarkan berita bahawa Ringgit semakin lemah kerana kadar pertumbuhan ekonomi Malaysia semakin merosot.

Kerajaan PH patut mengambil tindakan undang-undang keras terhadap The Edge and Bloomberg yang terang-terang melanggar amaran PM ke-7.

Tapi kita tak perlu bimbang kerana PM ke-7 pernah jelaskan pada bulan Februari lalu bahawa bukan Ringgit yang semakin lemah tetapi Dolar Amerika Syarikat yang semakin kuat...kikiki..(bodo punya atok kau makan la karma fitnah kau balik.. macai sklian tepukkkk sambil kibar panji yeeer..!!)

Reply
avatar
Anonymous
May 15, 2019 at 10:34 PM delete

Banyak ancaman kepada Melayu Islam.

Mengkafirkan sesama muslim juga ancaman kepada Melayu Islam.

Merekacipta fitnah dan menular berita bohong juga ancaman besar.

Makan dedak dan menjadi 5 orang Kartel Dedak dalam parti juga boleh memberikan ancaman besar.

Apatah lagi jika terlibat ubah wang haram, keluar masuk duit dalam akaun secara tidak sah dan menjarah harta Kerajaan sendiri.

Silap-silap negara majoriti Melayu Islam pun boleh tergadai.

Takkan kita kena terima penyelewengan dan pembohongan.

Sampai dipaksa tutup mulut macam Taliban buat dalam PAS?

Reply
avatar
Anonymous
May 15, 2019 at 10:51 PM delete

Kaya slogan islam

islam madani

islamic fundmentalis state

Kepimpinan melalui Ulama


akhirnya Pluralisma Murtad di julang si penipu pembohong ...

Reply
avatar
Anonymous
May 16, 2019 at 10:17 AM delete

PAS dah tak ada apa2 lagi baik integriti , jati diri dan maruah kerana bersekongkol dgn Umno BN malah akan bergabung dgn Umno....

Reply
avatar
Anonymous
May 16, 2019 at 11:32 AM delete

Bahana fitnah.. fakta bukan auta salah sorang yg dah kena karma fitnah atau bersekongkol dng fitnah pelakon datok farid tu... singgah kejap dan tinggal di kajang 9 bulan jerrr...!!

yg tak ade intigriti tak ada moral Anwar Aljub liwat dan belasah china doll ..Assmin Askim Jamban..Bau melekat kat muka Mat Sabon... dah dah tentu skli kepala Perompak Mesia ayok kau...

FAKTA...OKEHHHH...!!!

Reply
avatar
May 16, 2019 at 12:08 PM delete

Imej dan nama islam tercemar dek kelakuan buruk melayu2 kaki rasuah dan kaki samun malah dipandang rendah juga disebabkan oleh melayu2 yang menjual agama. Islam adalah agama yang Allah telah tetapkan untuk manusia. Islam tu dalam perlindungan ALLAH SWT. Melayu tak mampu nak jaga agama Allah ni sebab melayu ni ramai yang kaki rasuah, ramai yang kaki samun dan rompak, ramai yang kaki makan rasuah tetapi jijik dengan babi dan melayu ni gak yang sanggup jual agama Allah ni utk dapat kereta Land Rover, Audi dan Porsche. Melayu ni bangsa yang lemah sama seperti bangsa yang lain gak maka jangan dok nak berlagak kononnya melayu ni nak jaga Islam. Tanah Melayu yang diambil namanya dari bangsa melayu pun tak boleh jaga dari jatuh ketangan Inggeris, berangan2 kononnya nak jaga Islam. Seelok2nya melayu ni sibuk jaga iman mereka masing2 kerana ramai melayu ni adalah contoh muslim yang paling teruk. Nak jaga Islam? Jangan mimpi macam mat jenin yang dok berangan2 nak jadi PM tapi jadi MB pun sepenggal je pastu berlagak kononnya hebat padahal ayam jantan yang ekor penuh dengan taik!

Nick.
Cape Tiger.

Reply
avatar
Anonymous
May 16, 2019 at 1:24 PM delete

yang menjual agama adalah anwar ibrahim mahathir marina mahathir G25 syiah@matsabu dll yang sekapal daalam PH yang mengamalkan Pluralisma Murtad.. Syiah.. COMANGO liberalisma agama melacurkan akidah dan iman...


FAKTA terkini...isu kafir mengkafir muktamar PAS tahun lalu tiada lagi dan kesemua sefah keluar dari PAS menunju PAN...


Fakta bukan auta

Reply
avatar
Anonymous
May 16, 2019 at 2:33 PM delete

Ancaman besar umat Islam dalam halal haram bertambah bila tak tahu duit masuk akaun sendiri datangnya dari sumber mana.

Semua bantai duit derma walaupun sudah terang duit haram.

Melayu yang buat kiriman wang kepada akaun tidak dikenali pemilik juga ancaman kepada kebijaksanaan Melayu.

Melayu diancam dengan label bodoh dan pemalas sebab ada Doktor dan Datuk yang buat kenyataan tidak cerdik dalam Mahkamah.

Ancaman maha besar jika mohon geran kerajaan bernilai RM3,000,000,000,000 dengan kertas kerja setebal tiga helai muka surat.

Dengan salahguna kuasa dan kepentingan peribadi duit Rakyat majoriti Melayu Islam diancam masuk ke akaun Ambank.

Melayu Islam masih terancam?

Reply
avatar
Anonymous
May 16, 2019 at 4:38 PM delete

salahguna bang non penipu dan kepala perompak bailout beratus billion utk anakcucu kroni institusi Melayu diserah pada cina harbi lagi menghancurkan. ... akidah dilacurkan dengan pluralisma murtad... comango.. lgbt.. liberalisma harbi...

telo pun nak serah cina harbi..

Reply
avatar
Anonymous
May 16, 2019 at 8:45 PM delete

budak budak wechat.. telegram .. michat..wssup..mewe..tinder..tumblr....twoo...messenger..hutang PTPTN kau orang tak mansuh..lesen tak baharu..sekat..blacklist lagi ada lah...


kiikikikiki..
















Selamat Melancap la ko orang suma..


kikikikikiki...!!

Reply
avatar
Anonymous
May 16, 2019 at 9:11 PM delete

Mencarut maki hamun sumpah seranah orang juga ancaman kepada Umat Melayu Islam.

Bahasa menunjukkan bangsa.

Jika bahasa carut keji maki hamun pakai bahasa Melayu atau Inggeris yang biasa bagi orang Melayu, maka Melayu Islam akan rasa terancam.

Contoh wakil Rakyat Pembangkang kaki mencarut dan maki hamun macam YB Pengkalan Chepa dan YB Kinabatangan.

Suka-suka nak guna bahasa Melayu dan Inggeris mencarut carut maki hamun dalam Parlimen.

Melayu Islam rasa sangat terancam dengan perangai YB yang pakai Bahasa Melayu atau Inggeris untuk maki hamun dan mencarut.

Pakailah Bahasa alien kalau nak mencarut maki hamun supaya Melayu Islam terpelihara daripada ancaman perosak Bangsa.

Bahasa Melayu bahasa yang kasarnya masih lembut dibaca.

Taliban dan pelampau perkauman takkan dapat gunakan dengan cara yang betul.

Reply
avatar
Anonymous
May 16, 2019 at 9:24 PM delete

KEPALA BAPAK KAU WAKIL JELUTONG INI
LOTONG PULAU PINANG SARJAN DI DAHI
TANDA 3 DAHI PUTIH MACAM BRAHMIN SUCI
YANG TU KAU TAK KIRA CARUT CACI MAKI..?


PUIIII..!!

Reply
avatar
Anonymous
May 16, 2019 at 9:36 PM delete

Nak buat macam mana memang sudah terbukti di Mahkamah Najib Razak Perompak dan Penyamun Ummah.

Baru satu kes SRC nampaknya semua saksi bersetuju terima duit yang tidak diketahui asal usulnya.

Nak tunjuk bukti Penyamun Ummah sebagai pemilik sah wang 42j dalam Ambank pun masih gagal.

Saksi yang keluar sudah lebih 40 orang tapi tak ada yang mahu selamatkan Penyamun Ummah.

Bukan YB Jelutong sahaja layak panggil Najib Razak perompak, budak Pasti juga akan gelar yang Najib Razak Penyamun Ummah.

Fakta bukan auta.

Reply
avatar
Anonymous
May 16, 2019 at 9:47 PM delete

dah jatuh hukum kerr...??

Reply
avatar
Anonymous
May 16, 2019 at 10:44 PM delete

Jadi Penyamun Ummah kena tunggu jatuh hukum ker?

Bukti ambil duit CSR (KEBAJIKAN) dan guna untuk tukar tangki air rumah sendiri pun sudah kira Penyamun Ummah.

Nak tunggu jatuh hukum?

Buat lawak ke macai?

Reply
avatar
Anonymous
May 17, 2019 at 12:04 PM delete

org bodo jer suka buat fitnah... mahkamah blom abis kes macai dah buat fitnah.... mcm kepala perompak terkial kial cari bukti kes 1 mdb... fitnah tuduh dulu wlau blom jatuh hukum



alahaiiii bodossss..

Reply
avatar
May 29, 2019 at 1:38 AM delete

Lambingan Just Watch Free HD Daily Updates Video

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive