Nalla Dakwa Diugut Minta Jangan Cakap Hal Anwar .. boleh percaya ka?


KUALA LUMPUR – ‘Jangan bercakap mengenai Anwar dan jangan beri sebarang kenyataan kepada media. Jika tidak anda akan dipukul’.

Itu antara ugutan diterima oleh Ahli Dewan Negara, Datuk S. Nallakaruppan semasa didatangi dua lelaki tidak dikenali petang semalam.

Insiden ugutan itu berlaku hanya beberapa jam selepas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan saman fitnah RM100 juta terhadap Nallakaruppan dan Utusan Melayu (M) Bhd. atas dakwaan mengaitkan beliau dengan aktiviti biseksual.

Menurut Nallakaruppan, dua lelaki berkenaan telah mendekati dan mengugut mahu memukulnya jika berterusan bercakap mengenai Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu semasa berada di sebuah kedai di Bukit Tunku di sini pada pukul 3 petang semalam.

Beliau yang bimbang perkara buruk menimpanya dan keluarga membuat laporan di Balai Polis Sentul di sini pada pukul 12 tengah malam tadi.

“Dua orang mendekati saya. Dia orang kata ‘awak tak usah cakap Anwar punya hal, Suresh Kumar (pemimpin PKR) punya hal, jangan bagi kenyataan akhbar

“Dia orang menakutkan saya. Jadi saya sudah buat laporan polis. Saya buat laporan untuk keselamatan keluarga saya,” katanya ketika ditemui di Balai Polis Sentul pada awal pagi ini iaitu selepas dua jam membuat laporan dan diambil keterangan.

Menurut Nallakaruppan, selain didatangi dua lelaki berkenaan, beliau turut menerima ugutan berkaitan perkara sama menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) pada hari sama.

Pada 20 Mac lalu, Nallakaruppan membuat kenyataan mendakwa mempunyai bukti kukuh mengaitkan Anwar yang juga bekas rakan karibnya itu sebagai biseksual dan disiarkan oleh Utusan Malaysia.

Berikutan kenyataan tersebut, Anwar melalui peguamnya memberi notis kepada Nallakaruppan mengarahkannya berhenti bercakap mengenai perkara itu dan memohon maaf dalam tempoh 48 jam.

Desakan Anwar bagaimanapun tidak diendahkan oleh Nallakaruppan, malah mencabar Ketua Pembangkang itu agar segera menyamannya.

Sebagai reaksi balas, Anwar diwakili peguam, R. Sivarasa pada pukul 10.30 pagi semalam, memfailkan saman fitnah RM100 juta terhadap Nallakaruppan dan Utusan Melayu (M) Bhd. kerana mendakwa memfitnahnya melalui kenyataan tersebut.

Saman itu berhubung petikan ringkas disiarkan oleh akhbar Utusan Malaysia pada 20 Mac lalu di muka hadapan bertajuk ‘Anwar biseksual, tak boleh jadi Ketua Pembangkang – Nalla’ dan berita penuh di muka surat enam bertajuk ‘Nallakaruppan tuduh Anwar biseksual’. – mynewshub.my

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

12 comments

comments
Anonymous
March 28, 2012 at 1:48 PM delete

Nalatala di ugut supaya bercakap pasal anwar..nalatala di ugut supaya jadi senatak....kalau cam ni boleh caya

Reply
avatar
Tokwan Pencen
March 28, 2012 at 2:53 PM delete

Macam macam klumpulan ni buat nak bagi orang simpati kepada mereka.
Nalla.. lu Nalarrrkekk punya bohong.
Tok mau kasi tau kamu, apapun BN pasti tumbang dlm PRU13 nanti dan selepas tu kamu jadi macam mana pulaa dad fikir kaa Thamby?
Itu jam mau mintak sama Ppemimpin PR kasi lantik "Ahli Dewan Negara" sama luuu kaaa?

Reply
avatar
Anonymous
March 28, 2012 at 3:18 PM delete

Porahlah keling..pandai pula bimbang tapi buat kenyataan fitnah terhadap anwar tampa fikirkan kesannya demi keuntungan diri sendiri..tabiat binatang lah ..

Reply
avatar
Anonymous
March 28, 2012 at 4:39 PM delete

dey paria...lu mabuk ka?

itu 2 org ugut sama lu, org umngok lah bahlol. dia org mau kasi busuk sama org pr lah.
bingong punya org, itu pun mau kami bagitau sama lu kah?

betul2 lembu lah lu....pttuihhh

Reply
avatar
Anonymous
March 28, 2012 at 7:00 PM delete

Jahat betul dia ni....

Reply
avatar
Anonymous
March 28, 2012 at 8:46 PM delete

Inilah standard senator. cakap hal orang bukan main lagi kutuk macam-macam. Lepas itu perasan sendiri kata orang nak pukul. Kalau dah berani buat kenyataan macam2, apa yang nak takut. Hadapilah apa saja rintangan yang datang.

Reply
avatar
March 28, 2012 at 9:02 PM delete

Salam semua...

Dengar boleh, percaya tu dak le teman.

Apa punya NALLA la...

Reply
avatar
Anonymous
March 28, 2012 at 10:49 PM delete

lembu lebih mulia dari anak haram bernama nalla ni. tak habis2 buat fitnah.

kalo memang ada bukti yg sah, kukuh dan benar dah lama anwar didakwa di mahkamah....tak perlu nak ada2kan kes liwat bontot sefol yg tak masuk akal tu.

memang jenis paria dia ni...jenis angkut tong taik....menjijikkan.

Reply
avatar
Anonymous
March 29, 2012 at 12:36 AM delete

kena ugut nie bab yg serius! tapi kena ugutnya jam 3 ptg, kenapa pukul 12 tgh mlm baru buat report kat balai...???

Reply
avatar
Anonymous
March 29, 2012 at 9:21 AM delete

hahaha....mlm td aku tenguk kat tv3/4....sidang media si kurapan nih.

tuhan tunjukkan bertapa berteraburnya otak dia nih...macam orang mabuk todi jer....baca statement depan peguam haprak dan wartawan....terketar2, sebutan tah apa2 tah...pada hal baca script tuh.

memanglah kalau dah membuat fitnah....gabrah habis beb. tinggal lg aku tak dapat kesan lah dia pucat ker tak...kahkahkah

hahaha....tu belum masuk mahkamah lagi tu....masuk nanti terberak terkencing lah ko....sial.

barua....PARIA.

Reply
avatar
Anonymous
March 29, 2012 at 1:26 PM delete

ciss standard Pariah

Reply
avatar
teko
March 29, 2012 at 7:59 PM delete

kucing lepak kedai mamak pun tau dia ni pariah

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive