Ugut Letup Helikopter PM: Pelajar USM Ditangkap


GEORGETOWN, 15 JAN : Polis menahan seorang pelajar Universiti Sains Malaysia (USM) kampus kejuruteraan selepas membuat kenyataan berunsur ugutan menerusi laman blognya, di Georgetown hari ini.


Dalam kenyataannya pelajar terbabit dikatakan mahu meletakkan bom pada helikopter yang akan dinaiki Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam lawatannya ke kampus itu minggu hadapan.

Pelajar terbabit akan disiasat di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan penjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya.

Ketua Polis Negeri, Datuk Ayub Yaakob yang dihubungi mengesahkan perkara itu dan akan mengadakan sidang media mengenainya esok.

Bernama

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

7 comments

comments
Tokwan Pencen
January 16, 2012 at 9:51 AM delete

Budak budak niipun nak komen agak agak laaa, yg nak komen sampai keperingkat jenayah kenapa2.
Nah.... sekarang siapa yg susah? kamu & keluarga kamu yg susah.
Tok nak nasihatkan kamu pelajar2, nak komen apa2pu jgn sampai menugut,membunuh dan lain2 yg d larang (jenayah)
Kamu pelajar harapan tinggi ibu bapak nak lihat kamu berjaya...
Kalau kamu boleh mengundi ......... pangkah PR, asalkan bukan umno (abu)

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 10:12 AM delete

ye lah budak2 sekarang nie kurang ajar sangat pantang di tegur melentik,melentit tak pasal2 konon nya dasar terbuka lah kalau budak u,poli ke mcm2 perangai di orang..ingat pandai sgt lah tu..tgk dan lihat lah bangsa lain retek .time ada peluang belajar sungguh2 bila dah maju pandai cari makan..melayu nie dengki kuat pasal apa nk dengki sgt kat PM?alahai

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 10:38 AM delete

ni la satu lg cth mahasiswa gay penykong nuar yg berotak udang..perangai mcm monyet..ahhaah..msti anak didik adam adli ni..oi bdk u..korng blaja je la elok2..tibe time pru korng ngundila..ape ssh..bodo la bdk2 u skrng ni hasil didikn nuar juburi..

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 11:45 AM delete

kalau komen PM ko kata kurang ajar...tapi ko orang fitnah anwar dengan bukti pungkok saiful je yang ko heret anwar sampai 3 tahun...yang tu ape nama nya...wira korang lah ye si saiful pungkok tu...kalau nak nasihat orang tu elok jugak korang cermin muka sendiri...ape korang ingat mahasiswa ni bodoh macam koran ke?...macam datin maimun ke?..lu fikir lah sendiri......

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 1:01 PM delete

Kahakahakah macha!!! enjoy ur meal in the lockup ok...Idiot!

Dun cry for mama!

Reply
avatar
pr raja drama
January 16, 2012 at 1:25 PM delete

oi anon January 16, 2012 11:45 AM..ni satu lg bukti kebodohan keldai2 dap..kes sepol tu ant pengadu n org kene tuduh..mmg la kene bicara..kes bdk usm ni plak kes ugutan membunuh...lain la wahai pencacai nuar jburi oi..lg satu..yg drag smpi 3thn tu angkara sape lg kalo bkn nuar juburi al buntuti..ape la bengap sgt ko ni..kes die tu blh setel xsmpi sethn pon..tp nuar juburi tu penakut..tu yg bwk smpi 3 thn tu..hahahah

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 8:14 PM delete

dulu ada budak cina namanya namewee .. mcm mcm dia buat .. bukan sekali..

kalau dibezakan dgn pelajar usm ni dng namewee tak lah apa sgt pun pelajar usm ni buat..

tp namewee diangkat dan dijunjung oleh pemimpin umngok.. sepatutnya pelajar usm ni pun dilayan dan di sanjung mcm namewee.. tu je yg dia nak.. tu sb dia buat mcm tu!!

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive