Shahrizat bercuti, Nong Chik yakin BN akan rampas Lembah Pantai?


Selama ini aku sangka bahawa Shahrizat itu merupakan seorang sahabat kepada Rosmah Mansor.. rupa-rupanya aku silap, kerana ada pihak mengatakan Shahrizat bukanlah kawan karib kepada Rosmah tetapi Shahrizat adalah kawan karib Najib..


Nong Chik dikatakan sebagai kawan karib Rosmah sebenarnya..

Nong Chik dakwa Nurul Izzah tak buat kerja

KUALA LUMPUR – Barisan Nasional (BN) yakin dapat menawan semula kerusi Parlimen Lembah Pantai pada pilihan raya umum berdasarkan prestasi wakil rakyat kawasan itu, Nurul Izzah Anwar yang menurutnya tidak turun membantu penduduk bahagian tersebut.

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, Parti Keadilan Rakyat (PKR) hanya menumpang usaha BN membantu penduduk Lembah Pantai.

“PKR hanya tahu mengkritik, tapi hampir empat tahun tiada perkara yang membina telah dibuat, hanya bila kita (BN) berjaya membuat sesuatu, mereka cuba menumpang, contohnya kita dapatkan peruntukan daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk cat rumah di Taman Sri Sentosa dan Terminal Sejahtera pun, dia kata atas desakkan dia, bila dia desak, tak ada pun, dia tak buat apa pun selama dua tahun ini," kata beliau yang juga Ketua Umno Lembah Pantai.

Nurul Izzah menang di bahagian Lembah Pantai dengan menewaskan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil pada pilihan raya umum 2008.

Ia salah satu daripada 10 kerusi Parlimen di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dimenangi oleh komponen Pakatan Rakyat (PR).

“Selama ini, dia hanya ikut dan perjuangkan bapanya, bila dekat pilihan raya baru nak sibuk jadi pejuang rakyat,” katanya pada sidang media selepas Majlis Penyampaian Sumbangan Tahun Baru Cina di Padang Bola Sepak Dewan Bandar raya Kuala Lumpur, Taman Seri Sentosa di sini.

Beliau berkata, sikap pemimpin PKR itu menjadikan sokongan rakyat mula beralih arah kepada BN kerana yakin pengundi akan membuat pemilihan atas keupayaan BN yang membantu rakyat.

“BN, Umno, MCA dan parti komponen lain dah lama berjuang bertahun-tahun, malahan saya sendiri sudah 25 tahun di Lembah Pantai, kita tak guna platform untuk keluarga atau kepentingan sendiri.

“Kita ikhlas membantu penduduk Lembah Pantai, itulah perbezaannya dengan PKR," kata beliau lagi.

Raja Nong Chik menambah, "oleh itu, kita boleh lihat sambutan yang telah ditunjukkan oleh penduduk, BN yakin kita boleh rampas kerusi Lembah Pantai."

Ketika mengulas desas-desus akan bertanding di Lembah Pantai menentang Nurul Izzah, Raja Nong Chik berkata, beliau hanya menunggu keputusan pucuk pimpinan jika mahu meletakkannya sebagai calon.

Sementara itu, Raja Nong Chik turut menegaskan, isu Perbadanan Fidlot Nasional (NFC) tidak akan mengganggu gugat kedudukan BN untuk menawan kembali Lembah Pantai.

“Kita bagi peluang kepada pihak berkuasa untuk menyiasat dan kita tidak boleh menghukum sesiapa pun, jika (Datuk Seri) Anwar Ibrahim boleh dilepaskan dengan pelbagai andaian, kita beri juga peluang menyiasat dengan betul kepada mereka-mereka yang terlibat.

“Kita tidak boleh anggap orang yang bersalah kecuali didapati memang betul bersalah, biarlah penyiasatan berlaku oleh pucuk pimpinan negara,” katanya yang juga Timbalan Pengerusi Umno Wilayah Persekutuan.

Sinar Harian

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

10 comments

comments
Anonymous
January 16, 2012 at 9:11 AM delete

Hahaha Perasanlah Lu...Tanah Kg Baru pun kau nak lelong,nak tawan lembah pantai konon...Phhiiiiiraah

Reply
avatar
Tokwan Pencen
January 16, 2012 at 9:38 AM delete

Ha..ha... PR12 yg lalu Ijat kata "budak mentah nak lawan aku" ...haaa apa dah jadi?
Jgn sangka air tenang tiada buaya, Jgn sangka ular lidi tiada bisa. Sekarang ular lidi dah jd ular tedung.

Reply
avatar
Asal Bukan Umno
January 16, 2012 at 10:19 AM delete

Kalau peruntukan kewangan yang sepatutnya disalurkan pada tiap2 kawasan Parlimen disekat oleh pusat pembangunan apa yang boleh dibuat oleh ahli2 Parlimen dari Pakatan Rakyat...cakap tak serupa bikin....Li maa PUKI punya org UMNO

Reply
avatar
Boring duk KL
January 16, 2012 at 10:41 AM delete

Hoi raja chik sengeh... pirah hang..
Hang ingat org KL bingung and bangang macam hang...

Lagi satu .. Cuba hang list ape yang hang dah contributed utk pembangunan KL sebagai menteri kalu nak dibandingkan Izzah tu sebagai MP ...Yang aku tahu dan nampak

1. KL jalan lubang camtu jugak...
2. Sampah merata makin banyak..
3. Banjir kilat pun mnejadi..
4. Traffic Jammed tak yah nak cerita...
5. Kes jenayah???simbah acid sampai la ni tak tau cerita ..
6. Dulu KL bandar dlm Taman..La ni KL bandar dlam apa hah?? pokok2 pun hidup segan mati tak mau ...

Cuma nak bagitau

Duit hang bagi kita ambik.. Tapi undi to Be End ..boleh blah !!!!

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 10:58 AM delete

lawak la mamat boring duk KL January 16, 2012 10:41 AM...

oi samdol..kalo ko xnk ddk kl g la bermbus duk singapore..tgk ko leh hdp ke x..aku yakin semnggu je ko duk umh selesa..lps tu ko ddk bwh jmbtan sbb kos hdp lg tinggi dr mlysia..meh aku tlg jwb :

1-aku duk sel lg byk jln berlubng
2-smph kt sel lg byk xde org kutip..pbt makan gj buta!!
3-aik..yg bnjir kt kajang aritu sape plak nk bertngjwb..pbt bwh pr ni tido je memanjang!!
4-aik..ko ade kereta ke???
5-simbah asid pon ko nk slhkn kerajaan ke..hahahha..lawak la..msti ko ni pencuci jambn je ni..iq ko rendh sgt ni
6-hahaha..lawak la lu ni..isu pokok pon lu amek jdkn point..

ni plk isu kt sel..
1-isu smph2 yg bertimbun xde org dtg kutip lps pr tamatkn alam flora hak milik bumi
2-jalan2 yg cume ditampal2..dh mcm kurap dh aku tgk..aku duk area damansara...tgk jln kt area mutiara damansara..kt area terowong surian..berlmbk lubng
3-kenaikn sewa2 pkns..naik smpi 100%..majoiriti peniaga bumi..ape nk jd ni..
4-padang pkns kt kelana jaya nk dirompk olh pr utk wt bangunan..oi khalid bodo..xde tanah lain ke.
5-mn janji2 kate nk turunkn cukai pintu??
6-cukup2 la berpolitik tu wahai monyt2 dlm pr...rkyt makinbosan n muak!

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 11:36 AM delete

orang UMNO ni kalau dia dapat sikit...dia dah jd bodoh...dari atas sampai bawah semua jd bodoh...wooii...jalan kat selangor tu banyak persekutuan yang punya...mana boleh suka2 tampal je...kalu macam tu ...tosah lah ambik duit dari kerajaan selangor...maaf aku tak sangka orang UMNO ni bangangnya macam tu...

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 2:11 PM delete

Sudahla pendekar lidi.. Nk bodohkn org.. Ingat org tak kenal hang ni sapa! Kempen pru 13 ni rakyat malaysia akn taulah weh..

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 2:20 PM delete

lembah pantai ka lembah pantat...

dah rembat duit lembu ada hati nak menang lagi...

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 3:58 PM delete

Anak raja dok senang lenang mana tau derita rakyat ....

Reply
avatar
umno menderhaka
January 16, 2012 at 9:04 PM delete

Raja Nong Chik keturunan raja bersiong nak hisap darah rakyat dikawasan lembah pantai jika menang . Awas berhati hati kepada penduduk kampong baru sebelum tanah anda digadai olih puak umno bn apco yahudi.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive