Sebab 60,000? hadir majlis Tahun Baru Cina Malaysia 2012 di Perak


Menurut Portal Perak Today, dianggarkan 60,000 rakyat jelata memeriahkan majlis Tahun Baru Cina Malaysia 2012 yang berlangsung di Padang Lapangan Terbang Sitiawan bermula jam 8.45 malam tadi.


Ini sebahagian dari laporan Perak Today itu..

Kehadiran Najib dan isteri, Datin Seri Paduka Rosmah Mansor dan tetamu kenamaan lain disambut meriah dengan tarian singa dan hampir 20 ahli keluarga Sing Leng turut berkumpul untuk menyambut ketibaan pemimpin nombor satu negara itu.

“Saya sekeluarga begitu gembira dan teruja menerima kunjungan Perdana Menteri ke rumah saya sempena Tahun Baru Cina.

“Ini merupakan kenangan paling manis dalam hidup saya keluarga kerana dapat berjumpa dengan Najib dalam suasana yang mesra dan muhibbah,” katanya ketika ditemui pemberita di rumahnya.

Katanya, kunjungan itu juga membuktikan kerajaan pimpinan Najib serius untuk menjayakan Gagasan 1Malaysia.

Beliau katanya, pernah melihat bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad dari jauh tetapi beliau tidak langsung menduga akan bertemu dengan Najib yang kini merupakan Perdana Menteri keenam.

Anaknya, Tan Kee Siew, 40, pula berkata semua ahli keluarganya tidak mahu melepaskan peluang untuk bermesra dengan Perdana Menteri dan tetamu kenamaan lain.

Sambutan Tahun Cina tahun ini juga pastinya lebih bermakna bagi keluarga Ling Tai Yew, 52, dan Ngu Mee Ang, 49, apabila Perdana Menteri sudi meluangkan masa untuk menziarahi keluarga berkenaan.

Bapa kepada empat anak itu berkata, beliau dimaklumkan mengenai perkara itu beberapa hari lalu dan langsung tidak menyangka pemimpin nombor satu negara dan tetamu kenamaan lain turun padang untuk berjumpa rakyat di Sitiawan.

“Hari ini saya sekeluarga cukup bertuah kerana dapat bertemu dan bermesra dengan Perdana Menteri dan meraikan Tahun Baru Cina bersama-sama kami,” tegasnya lagi.

Selain itu, peluang bertemu Perdana Menteri kata Ling, akan dimanfaatkan untuk menyuarakan hasratnya agar pihak kerajaan dapat membantu anak perempuannya menghidap sakit mental.

Selain keluarga Tan dan Ling, kemeriahan turut dirasai jiran mereka, M Muniandy, 37, yang tinggal di taman perumahan sama.

Katanya, sejak 10 tahun, masyarakat di situ hidup dengan aman kerana saling hormati-menghormati antara satu sama lain.

“Apabila tiba musim perayaan seperti Tahun Baru Cina, saya akan berkunjung ke rumah jiran untuk sama-sama meraikannya dalam suasana harmoni.

“Amalan kunjungi-mengunjungi ini perlu diteruskan kerana dapat memupuk semangat perpaduan di kalangan rakyat berbilang bangsa,” kata pemandu lori itu lagi.

Dianggarkan 60,000 rakyat jelata memeriahkan majlis Tahun Baru Cina Malaysia 2012 yang berlangsung di Padang Lapangan Terbang Sitiawan bermula jam 8.45 malam ini.

Majlis itu diserikan dengan pertunjukan kebudayaan masyarakat Cina termasuklah tarian singa membabitkan 250 kumpulan yang terbesar pernah diadakan setakat ini.


Betul kah seramai itu yang hadir? tapi... betul atau tidak jumlah yang hadir tu 60,000 entahlah.. pasal Portal Perak Today tu saja yang kata seramai itu..

Kalau 60,000 yanh hadir.. bolehkah dibanggakan jika kehadiran mereka perlu diangkut?

Dianggarkan Bas upahan untuk membawa orang kampung melebihi 300 buah...cuba tengok gambar di bawah..bersusun beb...

Kalau tak diangkut dengan ratusan bas,maka kehadiran akan hanya memalukan Najib dan Zambry.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

26 comments

comments
Carlossani
January 29, 2012 at 11:49 AM delete

biasalah tu...adat oNe MaLAySia!!!

Reply
avatar
Anonymous
January 29, 2012 at 11:57 AM delete

hoi bangang!
ko jeles ke?

kalau 300 kali 40 baru 12,000
maknenye ada 48000 lagi pegi sindri

pehal ko nk sakit jiwa plak?
kesian anak haram pakatan sorang ni aku tgk

Reply
avatar
Anonymous
January 29, 2012 at 12:39 PM delete

paling tak seronok minta cikgu-cikgu kutip nama pelajar dan penjaga untuk sama-sama pi sitiawan.

ada bas pree, makan pree, ada duit poket lagi... Pejabat Penerangan Daerah arahkan GB buat kerja itu

Sian cikgu jadi balaci UMNO/BN

Reply
avatar
Anonymous
January 29, 2012 at 12:42 PM delete

si gila 11.57 muncul pula...
macam2 gila...
48,000 pi sendiri...
nampak babi gemok katek?
kah...kah..kah...

Reply
avatar
Anonymous
January 29, 2012 at 1:14 PM delete

Peduli apa berapa ribu pun yang hadir. Yang pasti UMNO dan BN gagal dalam mewujudkan rakyat yang seimbang dalam sosial, ekonomi dan kekayaannya. Yang hadir sebahagian 60,000 sebab nak nengok majlis dan makan2. Sebahagiannya pula totok penyokong UMNO! Aku tetap istikamah untuk kekal untuk tidak menyokong UMNO BN atas sebab kegegalan mereka. Dah 50 tahun lebih diberikan peluang namun mereka tak ambil berat hal kemajuan melayu!

Reply
avatar
Anonymous
January 29, 2012 at 2:21 PM delete

Aku ini bertugas malam semalam dari jam 4pm sampai 1.00am malam. Tak adanya 60,000 orang yang datang. Aku congak congak dengan member member yang bertugas adalah dalam 20,000 ke 25,000,itu pun banyak tak sampai mungkin maklumlah kira dengan mata je. Sebab aku kata tak sampai 60,000,pukul 1.00am jalan dah clear tak ada kenderaan lagi. Orang mula balik jam 11.45am Kalau kehediran 60,000 orang kenderaan tentu bersesak yang nak keluar selepas upacara. Pukul 1.00am tak tentu boleh buat clearing jalan lagi.ingat senang nak handle lalu lintas kalau kehadiran 60,000. Dah berpuluh tahun akn buat kawalan lalu lintas. Kat Stadium Perak masa Pakatan buat ceramah selepas kemenangan kehadiran dianggarkan 65,000 ke 75,000 orang apabila habis upacara orang dah keluar dengan kenderaan masing2 sampai pukul 2.45am baru betul clear. Kat Sitiawan upacara habis jam 12.00 pukul 1.00am dah clear jalan. Hangpa fikirlah sendiri berapa ribu yang hadir

Reply
avatar
Batu Nisan (BN)
January 29, 2012 at 3:35 PM delete

100ribu pun 60% penyukong pakatan dap,anda berani comform,itupun najis tak senang bagi mkn free org pakatan...

Reply
avatar
Anonymous
January 29, 2012 at 4:01 PM delete

kalau dah beribu yg dtg apehal si najib rosmah teragak2 nk bubar parlimen???takut ke??mcm gampang

Reply
avatar
Anonymous
January 29, 2012 at 4:15 PM delete

Makan free n bas disediakan ,,,,,,pergi je lah ,,,,

Reply
avatar
Anonymous
January 29, 2012 at 4:19 PM delete

Mesti lah propaganda lebih.....lebih kuah dari sudu....tong kosong jika dipalu bunyi nya lebih bising ......lol

Reply
avatar
Anonymous
January 29, 2012 at 4:36 PM delete

kan raya...sumer pei x kira politik kan..kan...pelah...

Reply
avatar
January 29, 2012 at 6:47 PM delete

Baiklah kita 60,000 yg hadir......80% adalah terdiri dari orang Melayu yang diangkut dengan bas, belum masuk pelatih PLKN,,,,,,,,,
Jam 6 ptg dah penuh padang tapi ramai orang Melayu.....cuba bayangkan kalau pukul 6 dah ada kat padang......DIMANA MAGHRIBNYA???????????? MUNGKIN JUGA DA YG MISS ASAR........
pertujukan tarian singa dan kebudayaan cina........yg tonton Melayu........hai Melayu UMNO sampai lah kau orang nak kena tipu dan terus menipu rakyat...........

Ramai yang hadir tu adalah imported citizen dari entah mana.......hehehehehehehehehehe....
dalam kelam kabut tu, sempat juga NGO menyampaikan memorandum berkaitan dengan alam sekitar kepada Najib......hihihihihihiihi..Syabas dan Tahniah kepada yang terlibat menyampaikan memo tersebut.....hehehehehehe.......kalau Najib baca memo tu......apakah soalan Najib kepada Zambery........dan apa pulak Zambery akan jawab.......hehehehehehe

Reply
avatar
penternak_lipan
January 29, 2012 at 6:51 PM delete

non January 29, 2012 4:15 PM
aku pun sependapat dgn hang...makan free kita gie aje..apa2 pun kita tibai dulu..sbb pi mai pi mai..tu duit rakyat juga.PM najis bukan ada duit.gaji dia pun rakyat bayar...nak ex plak....tuihh....

Reply
avatar
Rauna
January 29, 2012 at 8:20 PM delete

Apalah nak heran dengan ramai ke tak ramai. Kalau ada jamuan free mestilah orang nak pergi.

Antara Najib dan soi lek dengan makan... rakyat akan pilih makan sebab makanan dah mahal sekarang.
Cuba tak ade makanan free, UBN buat ceramah sajer... mampus rakyat nak datang. Tak sama dengan majlis PR, tak ade makanan pun bertimpa2 rakyat datang...

Reply
avatar
January 29, 2012 at 8:54 PM delete

Tak derlah sampai 60,000 itu cuma anggaran ikut sedap hati jer .

Tapi yang penting ramai lah datang datang dan sambutan meriah .

ASD PUN DENGKI JUGAK KER MAJLIS TU DAPAT SAMBUTAN .....

Reply
avatar
Anonymous
January 29, 2012 at 9:00 PM delete

Kalau ada jamuan mcm tu mmg le makan free. BN buat majlis org dtg bagi duit , PKR kutip duit. Anwar pegi luar negara mengahabiskan duit PKR . Dia dpt duit dr mana. OOOOOOOOOOOOOO yahudi bagi ye. Pilihanraya 13 ni dema dpt duit dr Yahudi ke?????? Jaga-jaga nanti tergadai negara. Sebab tu dia jumpa BAPAK YAHUDI tu.

Reply
avatar
Anonymous
January 29, 2012 at 9:13 PM delete

aku heran tengok penyokong kerajaan bn ni..nampak no bangang nyer..tak leh pikio langsung kepala otak nyer...hancus..cam lembu cuk hidung..

Reply
avatar
Rauna
January 29, 2012 at 10:49 PM delete

Rakyat akan memberi apa saja sumbangan untuk memperjuangkan hak mereka. Untuk mengangkat pihak yang benar dan menumbangkan pihak yang batil.

Pencacai UMNO tak akan berkorban satu sen pun untuk menegakkan kebenaran. Mereka akan menegakkan kebatilan dengan sedikit bayaran... Itulah bezanya penyokong UMNO dan PR.

Reply
avatar
Anonymous
January 29, 2012 at 11:36 PM delete

yerlah salah satu hak yang diperjuangkan oleh PKR ialah memastikan keselamatan negera Israel.

PKR akan menyokong segala usaha bagi memastikan keselamatan ISrael kan . Macam juga Amerika akan guna kuasa veto melindungi Israel .

Reply
avatar
Anonymous
January 30, 2012 at 2:30 AM delete

Anuar tu kalau pro israel tak lah kena gantung di perlimen 6 bulan benak ooi,kerana anti irael lah dia kena gantung oleh perlimen pro israel,itu pun tak boleh fikir. Benak sungguh lah otak ko ini.Susah lah nak ajo kalau otak lambang dacing ni lambat pickup.

Reply
avatar
Anonymous
January 30, 2012 at 8:57 AM delete

hahaha pakatan harami x mampu sponsor bas klu wat function....yg diorg tau jeles manjang.... then wat janji kosong saja hahaha tu pun ada gak ngok yg percaya hahaha

Reply
avatar
Anonymous
January 30, 2012 at 10:32 AM delete

Nasib baik LEMBU NFC tak bawak sekali...kalau tak confirm 100.000 yang datang..

Reply
avatar
Anonymous
January 30, 2012 at 2:45 PM delete

Konvesion Pakatan Rakyat kat Kedah kehadiran melebehi 100,000 orang. Pakatan tidak sediakan bas,tidak sediakan makanan,tidak sediakan duit upah kedatangan,tapi rakyat hadir mahukan perubahan. Orang UMBN je tak mahu perubahan. Aku heran kenapa melayu takut sangat untuk berubah. Kalau ko kerja kerani bila pakatan perentah ko tetap kerani tak akan turun pangkat jadi tukang kebun.Najib buat jamuan 1 malaysia kat sitiawan,beratus bas disewa bawa orang mai makan dan sambut najib,kalau nak harap orang manjung,tak tau lah nak jadi apa buat malu PM je.-+x=5,000 orang penduduk manjung yang hadir,lain semua import

Reply
avatar
Anonymous
January 30, 2012 at 2:50 PM delete

Datang nak makan je , untung2 dapat angpow time undi lain cerita.....

Reply
avatar
Anonymous
January 30, 2012 at 2:59 PM delete

Rauna 10:49 pm

BRAVO !!!

BRAVO !!!



ANON 11:36 PM

AAHAK TUWIE !

Reply
avatar
Anonymous
January 30, 2012 at 3:10 PM delete

300 bas x RM 200 = RM 60,000

Dah masuk komisyen ke tidak tak tahu lah ..

angkut dng 300 bas ni dah boleh masuk malaysia book of record...

MB (BN) lain mesti pening bila kena negeri masing masing pulak yg kena buat..

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive