Samseng Jalan Kebun tak punya Ilmu Pukau, Polis buat-buat tak nampak rupanya..


Pergerakan Asalkan Bukan Umno (ABU) hari ini mengesyaki terdapat anggota polis bersekongkol dengan pihak yang didakwa mengganggu ceramah mereka di Shah Alam pada Sabtu.


Menurut Chegu Bard serangan oleh Samseng UMNO Jalan Kebun tersebut telah disaksikan oleh anggota Polis yang berpakaian preman malangnya anggota Polis terbabit yang sekadar memerhatikan tanpa mengambil sebarang tindakan.

Chegu Bard juga mendakwa anggota Polis yang tiba kemudiannya ke tempat kejadian juga tidak mengambil sebarang tindakan terhadap kumpulan samseng tersebut malah ada yang dilihat bercakap-cakap dengan anggota samseng tersebut.

Ceh!! Aku ingatkan mamat samseng jalan Kebun tu ada ilmu pukau ( baca di SINI ) yang membolehkan Polis tak nampak apa yang mereka buat.. rupa-rupanya Polis buat-buat tak nampak…

ABU dan penganjur bersama program itu Hindraf membuat laporan polis berhubung insiden itu di ibu pejabat polis daerah Dang Wangi hari ini.

**********************************************

ABU to file report with Suhakam over police ‘inaction’

KUALA LUMPUR, Jan 24 — Asalkan Bukan Umno (ABU) will lodge a complaint with the Malaysian Human Rights Commission (Suhakam) tomorrow, claiming police had worked with a gang of men to disrupt its gathering at the weekend.

The anti-Umno coalition’s ceramah on Saturday at the MBSA Hall in Jalan Kebun, Shah Alam was cancelled after the men, allegedly armed with steel rods, kicked over tables and chairs and asked the attendees to leave.
Eyewitness accounts claimed the gang sported Umno and Barisan Nasional (BN) T-shirts.

PKR leader Badrul Hisham Shaharin alleged that the “attack” was witnessed by plainclothes policemen who failed to step in despite the danger posed to the crowd by the group.

He pointed out that one attendee was sent to hospital for injuries sustained after the gang of men allegedly attacked him.

Badrul Hisham claimed that uniformed policemen who arrived on the scene soon after also did not any take action against the gang, and were even seen “chatting” with one of them.

“We will go to Suhakam tomorrow and present the video that we submitted (to police) as evidence,” he told reporters at the Dang Wangi district police headquarters here after lodging a report on behalf of ABU.

Parti Socialis Malaysia (PSM) secretary-general S. Arutchelvan said the police should have acted more “efficiently” to prevent any harm from coming to the ceramah crowd instead of standing idly by.

One attendee, known only as Krishnan, was reported to have been sent to hospital for injuries sustained after the gang of men allegedly set upon him.

But Hindu Rights Action Force (Hindraf) national co-ordinator W. Sambulingam said he was “not surprised” the police allegedly failed to act as he had witnessed similar attempts to break up previous events.

“This is not new... Every time we have a programme, there is intimidation either from plainclothes police, uniformed police or agent provocateurs,” he alleged.

Badrul Hisham said ABU remained undeterred by the incident and would carry out its next ceramah in Senawang, Negri Sembilan on Saturday as planned.

“We place our safety in the hands of the Royal Malaysian Police. We hope that if anything happens, they can act swiftly,” he said.

Electoral reform group Bersih has condemned the alleged attack on ABU and called on police to investigate the matter urgently.

ABU, comprising Saya Anak Muda Malaysia (SAMM), the Malaysian Civil Liberties Movement (MCLM), Parti Rakyat Malaysia (PRM) and PSM, was launched in December to educate Malaysians on “the evils of Umno”.


The Malaysian Insider

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

22 comments

comments
Anonymous
January 24, 2012 at 5:02 PM delete

hancurkan umno segera dalam pru13 memang melampau mamat ni

Reply
avatar
January 24, 2012 at 5:32 PM delete

sudah terang lagi bersuluh umno,mca,mic racist...bila dalam bn je nampak macam kerjasama..kalau betul kerjasama takyah la nak kena wujud pertubuhan untuk orang melayu,melayu je,cina,cina je..tu namanya racist..jadilah cam keadilan semua bangsa leh masuk,jadilah macam pas semua bangsa boleh masuk asalkan dia muslim,ni umno konon melayu tapi cina mix,mamak,benggali boleh lak masuk umno,mat salleh celup boleh lak masuk umno tang mana melayunya?pure melayu?hahahaha betul la cakap sudian umno adalah pertubuhan sarkis..bikin orang jadi badut..bodo cam lembu

Reply
avatar
Rauna
January 24, 2012 at 6:59 PM delete

Ini jelas menunjukkan polis tak professional. Kita sangat hairan satu tindakan samseng yang mengancam keselamatan awam, tambah2 lagi menyerbu masuk ke majlis dalam dewan tidak dikenakan apa2 tindakan.

Mungkin polis diasuh dan diajar supaya mereka set di dalam kepala otak mereka bahawa pihak lain daripada UMNGOK itu adalah musuh negara? Atau semua pencacai UMNGOK itu baik2 belaka walaupun dia seorang samseng?

Keadaan tak selamat ini tidak akan berubah selagi BN memimpin negara. Sama2lah kita tumbangkan kerajaan BN kepada PR pada PRU13 yg akan datang. Baru Malaysia akan aman sejahtera....

Reply
avatar
ah-lipas
January 24, 2012 at 7:53 PM delete

PAKATAN HARAM MAKIN KRITIKAL..memang semua adalah provokasi PR..HANCURKAN PR..!!

Reply
avatar
Anonymous
January 24, 2012 at 7:54 PM delete

lepas ni kita jgn bagi kerjasama ngan polis...biar lantak diorg..sape yg jadi rakan cop tu takyah la..takyah la nk rakan2 ngan cop ni..pegi jahanam..!!

Reply
avatar
Anonymous
January 24, 2012 at 8:09 PM delete

Beruk UMNO ...kalau mau lawan, mai 1 lawan 1.

Celaka punya baruah

Reply
avatar
Anonymous
January 24, 2012 at 8:42 PM delete

abang boboyot sekarang ni dah populerlah bertuah ibubapa abang boboyotkan....

Reply
avatar
Anonymous
January 24, 2012 at 8:48 PM delete

ajak mamat tu mari kb kita sumbat dgn budu...samseng tahi kucing

Reply
avatar
ssalamayat
January 24, 2012 at 9:37 PM delete

samseng gemok ni.... anjing tengok pun senyum jer... x jadi nak menyalak

Reply
avatar
Rauna
January 24, 2012 at 9:42 PM delete

Inilah muka2 melayu yang memalukan bangsa sendiri. Inilah pelapis2 pemimpin UMNGOK di masa hadapan.

Talian hayat UMNGOK tinggal 2 saja iaitu isu perkauman dan keselamatan negara. Dan kedua2 ini akan digunakan oleh UMNGOK haprak untuk menhuru harakan negara dan seterusnya boleh sambung kekuasaan secara paksa.

Semua rakyat sedia maklum taktik zionis UMCO ini dan rakyat akan hancurkan mereka pada PRU13 nanti.

Reply
avatar
January 24, 2012 at 9:50 PM delete

aku sokong HINDRAF . 100 orang india berkumpul di dalam kawasan melayu dengan tujuan untuk mengutuk pemimpin melayu .

Ini lah hak asasi manusia dan kebebasan individu yang nak diterapkan dalam negara Malaysia.

Apabila keharmonian yang dihasilkan dengan acuan masyarakat kita sendiri cuba diragut dengan hak asasi dan kebebasan individu yang salin dari negara Barat.

Aku sokong HINDRAF sebab tak serik serik kena tipu dan diperkudakan oleh Chegu Bard dan PKR. Teruskan lah kebodohan kamu .

Memang Bodohlah punya chegu bard dan Hindarf sebab Time maghrib pun nak buat ceramah pastu buat bising plak tu .

Kalau aku pun aku hayun puak-puak Hindarf ni . Pegilah buat kat kampung jawa ker (kawasan campur)...ni tidak , ada ker buat kat jalan kebun (kawasan melayu). Fikir lahhhhh...

Kalau aku jadi polis pun aku buat tak tahu jer .Pasal polis pun tahu adat sopan. Tak macam Hindraf. Dah cari penyakit belakang mau salahkan orang kampung . nak salahkan polis.

Lepas azan isyak dekat 1000 orang berkumpul kat sana . Nasib baik tak jadi peristiwa lagi teruk. Nasib baik orang kampung masih boleh lagi bersabar .

Biasalah talibarut PKR , cerita dalam internet bagai nak rak . Cerminlah diri dulu . tengok lah kesalahan diri sendiri sebelum nak mengata kat orang lain

Reply
avatar
Anonymous
January 24, 2012 at 9:52 PM delete

Sian mamat ni, muka dia tersebar diblog-blog pro PR dan DAP , habis lah egko kena hentam samseng keling......

Reply
avatar
rakab umno
January 24, 2012 at 10:19 PM delete

memalukan melayu nak jadi samseng badan boroi banyak makan sekali aku lesing padan muka .

Reply
avatar
Anonymous
January 24, 2012 at 11:08 PM delete

LAGAK SAJA BERANI SEBAB ADA POLIS BACKING.KALAU AKU JUMPA DIA NI AKU NAK CABAR DIA LAWAN SATU SAMA SATU KITA TENGOK SIAPA HANDAL.

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 12:30 AM delete

tak yah la nak gaduh dgn mamat tu.. bagi je.. p$ki aso senyap la dia

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 1:21 AM delete

SI GILA PPAS DAH MELALAK.. LAYAN JEEE LAHHHH!! SEDAP JUGA SI GILA PPAS MEROYANNNN... SPIN JANGAN TAK SPIN PPAS!! HEHEHEEEE

Reply
avatar
bapak penganut pas
January 25, 2012 at 6:57 AM delete

woi penganut pas bangang,
yang baharom gemok tu datang sebab nak suruh orang hindu pergi sembahyang ke?aku rasa takde sebesar kuman niat dia nak suruh orang hormat waktu maghrib melainkan niat busuk kerana kaum india dah tak mahu UBN lagi.
lagi satu, takde dalam dunia ni adanya tempat melayu, india dan cina.semuanya milik allah dan kita hanya menumpang termasuk kau

Reply
avatar
BOMBO
January 25, 2012 at 9:14 AM delete

Waa tengok muka dia ni mcm penyakit monggol aje,muka bodo otak ciput,waa 101% budak ni kuat serangga semut api,sebab dia berani bodo ter kena hasutan amnogok kerana fulusssss,kalau betul dia kuat dan berani,tak kan dia hanya sepat terajang kerusi saja,kenapa tak bakar sekali,itu kuat kentut namanya,samseng petai busuk..kah3

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive