Samseng Jalan Kebun sudah ditahan Polis?


SHAH ALAM - Polis Selangor telah menahan seorang lelaki berusia lewat 20-an bagi membantu siasatan insiden serangan ketika ceramah Asal Bukan Umno (ABU) di Dewan Orang Ramai Majlis Bandaraya Shah Alam, Jalan Kebun di sini, Sabtu lalu.


Dia ditahan pagi semalam selepas dikenal pasti antara yang menimbulkan kekecohan.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Zahedi Ayob berkata, pihaknya sedang mengenal pasti beberapa suspek lagi dan siasatan sudah mula dijalankan selepas kejadian tersebut berlaku.

Menurutnya, lelaki tersebut akan disiasat di bawah Seksyen 148 Kanun Keseksaan dan keterangan daripada saksi juga sudah diambil.

“Tangkapan susulan akan dibuat selepas ini kerana dipercayai kekecohan ini ditimbulkan oleh beberapa individu yang dikenal pasti orang awam yang hadir,” katanya.

Beliau berkata, ceramah yang dianjurkan itu tidak dimaklumkan kepada pihaknya tetapi keadaan dapat dikawal selepas anggota polis tiba di tempat kejadian.

Zahedi juga menegaskan, tidak berlaku sebarang kerosakan di dalam atau luar dewan ketika kejadian termasuk dakwaan gerai yang dimusnahkan oleh sekumpulan lelaki yang tidak dikenali.

Menurutnya, empat laporan diterima selepas kejadian tersebut dan hasil daripada laporan, pihaknya mengambil tindakan dan membawa kepada penahanan seorang suspek untuk siasatan.


Sinar Harian

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

20 comments

comments
Anonymous
January 25, 2012 at 10:36 AM delete

Buat majlis dalam dewan tak perlukan permit polis.

Samseng ceroboh dan kacau satu majlis tertutup patut masuk lokap

Reply
avatar
January 25, 2012 at 10:55 AM delete

Chegu bard yang kurang ajar bawak India Hindraf buat ceramah dan bising time maghrib kat dalam kampung melayu tu tak kena tahan ker?? dia jugak kata polis tak buat tindakan .... tah ada polis ker tidak masa tu pun tak tahulahh

Orang yang dakwa gerai kat luar dewan tu hancur kena lingkup dengan orang kampung tu tak kena tahan ker ??

India Hindraf yang provoke cakap sanggup kena potong/kerat tu tak ditahan ker ??

Reply
avatar
January 25, 2012 at 11:41 AM delete

PenganutPAS........10.55 am

Kita dah buat laporan polis dan kita serahkan kepada polis menjalankan tugas mereka kerana polis lebih arif tentang perkara ini.....

Sabar itu sebahagian daripada Iman jgn disebabkan perkara yang bukan hak kita menyebabkan keimanan kita terkeluar dari landasan.......

Kita yunggu jer apa keputusan polis........kan gitu!???

Reply
avatar
rakab
January 25, 2012 at 12:51 PM delete

Dalam isu NFC kau tak mau pulak tunggu hasil siasatan polis..!!

Cakap tak serupa bikin...akal songsang !!

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 1:05 PM delete

rakab bahalul ooi,

peguam negara dah tolak....
kertas siasatan macam kes curi teloq ayam je...
belakon lagi....

muka baharom macam anak badak haram mah janda...
kah...kah...kah...

Reply
avatar
Tokwan Pencen
January 25, 2012 at 1:17 PM delete

Jam 4 ptg ini polis buat sidang akhbar. Kita tengok apa dia nak kata.
Video kita dah tonton.

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 4:22 PM delete

syabas dan terima kasih bob kerana anda telah membuatkan rakyat makin tidak mempercayai bn lagi....makin kerap pekara begini di ulang makin ramai rakyat yang akan menolak umno nanti,so sebelum melakukan sesuatu berfikirlan dahulu,kerana apa yang kita buat kita sendiri yang akan dapat hasilnya,jika kita melakukan perkara yang baik kita akan dapat hasil yang baik,jika tidak kita sendiri yang menanggung rugi

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 6:03 PM delete

KO KENA LUMPUH SATU BADAN...BARU TAU..JGN LA DOK TUNJUK KEDEBE...KALAU RASA DIRI TU KUAT..MASUK KANDANG ZOO LA P LAWAN NGAN SINGA.

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 6:43 PM delete

ppas kalau bising ceramah time maghrib kau jdkan hal.. pergi tenguk kaum apa yg masa maghrib duduk tengah padang tunggu pertunjukan tahun baru atau hr kebangsaan..

sejak bila ada undang undang masa maghrib org bukan islam kena hormat?

kalau kau ckp cik gu bard yg buat bising dan tak sembahyg satu hal lah..

entah lah malas dah nak guna perkataan bangang! tp kalau nak tangkap pemilik gerai tu atau nak tangkap India Hindraf tu kena lah buat lapuran polis... entah lah..
kalau depa bising smp menganggu suruh lah polis yg ambil tindakan..

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 6:45 PM delete

mrk takut pd kebangkitan rakyat yg berterusan.. kalau berani mamat dan geng buat lah pulak atau anjurkan lah ceramah kat tempat yg sama..

ABU !!!

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 7:40 PM delete

kesian pulak aku tgk mamat gemuk ni. Muka dia macam orang tua, tetapi baru 20-an..perangai pulak berlagak hebat...
apapun, berani buat berani tanggungla, kat dunia bolehla lari, dalam kubur, malaikat kiri kanan yang seksa kita...

Reply
avatar
Rauna
January 25, 2012 at 8:19 PM delete

Kita jadikan Razali hidung kembang serba kembang bahan kempen PRU13 nanti. Contoh benar bagaimana perangai penyokong2 UMNOK yang bengap kita boleh tonton dan sebarkan. Ha ha ha tuhan nak jadikan orang jadi bodoh dengan sekelip mata sajer.

Reply
avatar
Anonymous
January 26, 2012 at 12:44 AM delete

Penganut PAS dan Rakab BOM bahalul memang bongok dan dungu mcm kaldai...hehe

Reply
avatar
Anonymous
January 26, 2012 at 8:46 AM delete

rupa seekor babi hutan...
kah...kah...kah...
inikah baharom bapa kepada jamil katek?
2 bangsat 1Msia
1 gangster 1 lagi penyamun...
kah...kah....kah...

Reply
avatar
January 26, 2012 at 12:11 PM delete

to anon January 26, 2012 8:46 AM..masyaAllah..anda telah mnghina ciptaan Allah..rupa manusia yg dicipta Allah anda samakn dgn babi hutan..tahniah pok nik..sekor lg manusia yg suke mnghina n mencaci hasil ajran ko.

Reply
avatar
Anonymous
January 26, 2012 at 12:54 PM delete

butuhla lu joehan/rakab,

suka hati gua la ...
lu apahal...
muka babi tu tak ada cahaya langsung...
hati berkarat...
pukimak joehan sama spesis babi hutan juga ...
tak payah nak tunjuk baik...
hang lebih kurang macam anak haram je...
keluar kut juboq kut?

Reply
avatar
January 26, 2012 at 1:19 PM delete

hahaha..oi bdk2 pr..tgk la akhlak bdk pr bile menulis..perjuangkn islam konon..hahaah...ko xtkt dose ke wahai anon January 26, 2012 12:54 PM..aku tau..ko msti akn pngkh pas ms pru nnti..ko msti percya ckp pok nik pngkh pas msk syurga ni..hehehe..xtkt dose ke mncarut2 tu wahai pencacai tegar pr oi..lg stu..aku bkn rakab la.

Reply
avatar
Anonymous
January 26, 2012 at 2:23 PM delete

dey joehan bangsat,

dosa pahala itu hak tuhan...
dia amat megetahui isihati seseorang...
pukimak macam hang kena maki kebih baik daripada hidup sebagai seekor babi......
rakab haramjadah..
kah...kah....kah...

Reply
avatar
Anonymous
January 27, 2012 at 2:09 PM delete

Kahkahkah cubiey nye...pergh snap pic dalam kereta tu...kahkahkah adoiii ni ke hati keras wat huru hara tu. Wa tengok mcm mat bunga jek...kahkahkah.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive