PRU13 : Misi PR tawan Johor


KUALA LUMPUR – Selepas berjaya merampas negeri Selangor dan tiga negeri lain yang dikatakan sebagai kubu kuat Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU12), kini Pakatan Rakyat menyasarkan sebuah lagi negeri yang menjadi kubu kuat BN - Johor.


Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berkata, adalah tidak mustahil untuk merampas negeri Darul Takzim itu kerana yakin rakyat Johor telah mula ingin melihat wahana politik baru di negeri itu.

Azmin melahirkan keyakinan itu ketika negara bersiap sedia untuk mengadakan PRU13, yang ramai menjangkakan akan diadakan menjelang pertengahan tahun ini.

Pada Mac 2008, PR yang dianggotai PAS, DAP dan PKR menawan Kedah, Pulau Pinang dan Perak, selain mengekalkan Kelantan yang dikuasai Pas sejak 1990.

Bagaimanapun PR hilang kerajaan negeri Perak pada awal 2009.

“Jika Johor berjaya dirampas, ini merupakan permulaan yang baik untuk Pakatan Rakyat (PR) menyusun langkah bagi menawan Putrajaya tetapi perkara ini tidak mungkin berlaku jika Sabah dan Sarawak tidak berada dalam genggaman,” kata beliau dalam satu wawancara bersama Sinar Harian Online semalam.

“Dalam usaha untuk menawan Johor, kami juga akan berusaha untuk mempertahankan Selangor dan dalam masa yang sama kami akan memperluaskan pengaruh ke daerah-daerah yang telah ditakluki,” katanya.

Sementara itu, Azmin turut mengulas kenyataan terbuka Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang merupakan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor yang meminta kepimpinan BN Selangor untuk merampas Selangor dengan apa cara sekalipun.

“Jelas kenyataan itu menunjukkan Najib menggalakkan ahlinya boleh menghalalkan apa cara sekalipun termasuk rasuah, mengugut ataupun merampas demi mencapai matlamat yang ingin dicapai.

“Jika beliau (Najib) merupakan kelompok yang sederhana, beliau tidak akan mengeluarkan kenyataan seperti itu kerana boleh membimbangkan rakyat,” kata Pengerusi PKR Selangor ini.

Azmin, yang juga Ahli Parlimen Gombak menambah, Najib sebagai seorang pemimpin yang demokrat sewajarnya menghormati keputusan rakyat Selangor yang telah memilih PR sebagai peneraju baru negeri itu.

Beliau bagaimanapun tidak bimbang tentang situasi ini kerana merasakan apa yang berlaku sekadar retorik dalam politik semata-mata.

Katanya, maklum balas yang diterima oleh rakyat Selangor terhadap kepimpinan PR adalah sangat positif terutamanya kini rakyat Selangor dapat merasai hasil dari khazanah negeri itu.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

18 comments

comments
Anonymous
January 26, 2012 at 10:46 AM delete

kita seme sibuk dgn isu2 yg diwujudkan umngok...
...TAPI SIAPA YG PANTAU DAFTAR PENGGUNDI?

sy cuma nak ingat mengingati shj...jgn asyik nak tawan sana dan sini perkara asas iaitu daftar penggundi terbiar dimanupulasi spr dan umngok.

Reply
avatar
January 26, 2012 at 12:06 PM delete

hahaha..nk tawan johor plak..ahahaha..

Reply
avatar
Anonymous
January 26, 2012 at 12:57 PM delete

kahkahkah PKR mariiii Johor la, yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran...

Wakakaka

Reply
avatar
Anonymous
January 26, 2012 at 12:58 PM delete

haaahaaahaaa.
joehan pukimak ada lagi...
haaaa..haaaa..haaa...
si lancau atau sicibai?
haaa...haaa....haaa....
babi hutan ni lagi...
haaa...haaa....haaaa

Reply
avatar
January 26, 2012 at 1:20 PM delete

anon January 26, 2012 12:58 PM..ko xtkt dose ke..nk tkt dose kenape ye x..pok nik ckp pangkh pas msk syurga..hahaha..bkk link ni..

http://khairulryezal.blogspot.com/2012/01/cubaan-yb-azmin-ali-tunjuk-hero-di.html

psl azmin ali kene balun dlm twiter.konon nk tnjuk hero selesaikn mslh rkyt..last2 kene blk dgn rkyt.

Reply
avatar
Tokwan Pencen
January 26, 2012 at 1:21 PM delete

Inshallah, dgn berkat usaha dan permaufakatan, tidak mustahil PR dpt tawan Johor bahkan PUTRAJAYA.
Cara yg paling senang bagi pengundi2 ialah ABU.

Reply
avatar
Anonymous
January 26, 2012 at 2:14 PM delete

joehan pukimak,
aku buka link tu nampak burit mak hang kena jolok...tapi burit tua
kah...kah...kah...

Reply
avatar
January 26, 2012 at 3:02 PM delete

ahaha..anon January 26, 2012 2:14 PM..aku ade nm yg seswai utk ko..xbest la ko gune anon je..baik ko gune nama 'pakar carut'..ko ni mmg xtkt dose ke..ko dh yakin ke msk syurga..ko xpercya dgn dose pahale ke..oi org2 pas..nasiht la skit pencacai tahap longkng sorng ni..dh kronik dh..asyk mncrut je dr td..hahaha...

Reply
avatar
January 26, 2012 at 3:04 PM delete

oi anon pakar carut..ko bc firman Allah ni..

Demikian juga firman Allah s.w.t yang bermaksud:

“Serulah ke jalan Tuhanmu (wahai Muhammad) dengan hikmat kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik, dan berbahaslah dengan mereka (yang engkau serukan itu) dengan cara yang lebih baik. “Bukanlah tergolong daripada orang mukmin yang suka mencela, mengutuk dan mengeji. Dan bukan pula mereka yang berlidah kotor.” (an-Nahl: 25)

Daripada ayat-ayat al-Quran yang dipaparkan jelas membuktikan bahawa Islam melarang umatnya mencarut dan memaki hamun sesama Muslim.

Ini kerana kerja-kerja mencarut adalah kegiatan dan perbuatan syaitan dan kenyataan yang mengatakan bahawa Islam tidak melarang umatnya mencarut adalah kenyataan beserta syaitan dan tidak benar. Mohon perlindungan Allah s.w.t daripada sifat yang buruk.

tu aku copy paste..tp aku sekadr menyampaikn je..kalo dgn ayat2 Allah pon ko xtkt..aku xtau nk kate ape2 aa..

Reply
avatar
January 26, 2012 at 3:43 PM delete

jeohan ... biasalah tu budak-budak . PKR memang ramai budak2 tak cukup masak .

Macam Azmin Ali jugak . Orang macam ni ker nak pimpin negara. Nak uruskan hal keluarga dan adik beradik pun tak mampu . Belakang nak urus negara.

Dengar cerita bini sendiri pun tak reti nak urus . Tak tahulah aku betul ker tidak .

Hancur negara lah negara kalau dapat kat orang macam Azmin ni . Berangan nak tawan Johor konon . Selangor pun lingkup. Lepas PRU13 tak der satu pun negeri yg dapat kat PKR.

Nampak sangat PKR ni ramai budak2 yang tak masak , orang macam ni pun boleh dipilih jadi Tim. Presiden .

Reply
avatar
Anonymous
January 26, 2012 at 3:45 PM delete

Woit joehan,
ala setakat ambil sebahagian dan buang sebahagian ayat al quran...lebih baik hang mai kulum peliaq aku...
ini jenis saudagar ugama namanya...
jual ayat2 tuhan tapi tak beramal...
tak payah nak putaq...buang masa
kan aku dah kata buka mulut luas2 mai aku nak jolok masuk batnag peliaq aku...
tazkirah hang ni macam lebai sonsang je....
pukimak sungguh joehan saudagar ugama...
kah...kah....kah...

Reply
avatar
Anonymous
January 26, 2012 at 3:48 PM delete

kepala butuh ppas hidup lagi ke?
ingat ke dah nazak kena nasi kangkang mah janda...
bersuara lagi dia ni...
2x5 je dgn joehan...
saudagar ugama pukimak...
kah...kah...kah.

Reply
avatar
Bombo
January 26, 2012 at 5:11 PM delete

joehan,ppas,rakab sama2 spesis lembu tapi beria2 nak tukar spesis babi,aku aju ciput dulu dgn babi2 ternakan umnogok ni lepas ini aku rembat dia pakai penyapu hadiah dari Pak khir toyol..babi mcm ni pandai berlakun depan rasuah manshur(pigmama) meminta2 burit dijolok tinggi..kah3 tak payah bro` nanti waa kencing burit luu 3ekor ni...
Azmin memang bijak dan pintar dari sewaktu dgn nya ia itu babi2 ternakan umnogok yg bodo ikut telunjuk najis burit,kerana cerdiklah dia dipilih timb pkr,kenapa cemburuka...

Reply
avatar
johan rauna rakab
January 26, 2012 at 7:31 PM delete

rakyat Johore akan tertawan olih kebolihan kepipinan pakatan rakyat yang telah mentadbir negeri mereka tiada rasuah, berbanding negeri dibawah umno bn yahudi bergelumang dengan najis najib yang busuk kan kan kan yeak pada juak umno mereka bau wangi kah kah kah.

Reply
avatar
Anonymous
January 26, 2012 at 9:03 PM delete

aku tak cemburu pun Azmin Ali ni pegang jawatan Tim.Presiden PKR SEBAB AKU BUKAN GAY/HOMOSEKS ......

Reply
avatar
kapal sink
January 27, 2012 at 11:18 AM delete

lawak la ayt dr 'johan rauna rakab' tu...pr tiada rasuah????!!hahahahahahaahahhaahahahahahahaha...pencacai bawahan tahap jamban mmg xtau ape2..sng btul kene tpu dgn nuar juburi.

Reply
avatar
Anonymous
January 27, 2012 at 11:34 AM delete

anon January 26, 2012 9:03 PM

statement lu mmg bestttttt

....titik....

Reply
avatar
Anonymous
January 27, 2012 at 12:57 PM delete

anon 9.03, 11.18, 11.33
sama olang...
olang apa?
olang lancau...
olang cibai..
olang kane..
bukan babi ka?
kah...kah...kah...

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive