Pelajar wanita IPTS pula guna Facebook ugut Najib


ALOR SETAR - Seorang pelajar institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) ditahan polis semalam kerana menulis kenyataan berunsur lucah dan berbaur ugutan terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menerusi laman sosial Facebook.


Ia kejadian kedua membabitkan penuntut IPT dalam tempoh seminggu ini.

Laporan Bernama menyebut, penuntut wanita berusia 20 tahun dari sebuah IPTS di Kuala Muda itu ditahan pada pukul 9 pagi selepas polis menerima laporan mengenai kenyataan yang dipercayai ditulis wanita tersebut pada akaun Facebook miliknya.

Ketua Polis Kedah, Datuk Ahmad Ibrahim berkata, pihaknya menerima laporan kira-kira 10 malam semalam mengenai perkara itu, dan menahan penuntut terbabit selepas mengenal pasti pemilik akaun Facebook tersebut.

"Kita telah ke universitinya dan melalui pihak universiti, kita telah memanggil pelajar itu untuk diambil kenyataan berhubung berkara itu," katanya kepada pemberita malam tadi.

Beliau berkata, pihaknya turut merampas sebuah telefon bimbit dan sebuah komputer riba milik pelajar tahun dua IPTS tersebut untuk siasatan.

"Kita juga turut memanggil ibu bapa pelajar itu bagi membantu siasatan," kata Ahmad.

Katanya, memandangkan pelajar itu masih lagi dalam minggu peperiksaan, pihaknya telah membebaskan pelajar tersebut petang tadi selepas diambil keterangan bagi membolehkan dia menduduki peperiksaan.

"Kita akan memanggil beberapa individu lain untuk memberi keterangan berhubung perkara ini. Kita juga akan memanggil pelajar tersebut pada bila-bila masa jika perlu," katanya.

Beliau berkata, pihak polis akan sentiasa membuat pemantauan terhadap pelajar itu dan akan menyiasat dengan terperinci perkara tersebut.

"Kita telah membuka kertas siasatan di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan," katanya.


Sinar Harian

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

17 comments

comments
Anonymous
January 20, 2012 at 11:04 AM delete

Wow.

Nampaknya kecut telor Ah Jib Kor.

Mana pi bodyguard Ah Jib Kor?

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 11:21 AM delete

tangkap sana..tangkap sini... apa ni.. SEMUA RAKYAT MALAYSIA DILARANG BERSUARA.. SEKAT FB KALU X NAK TRIMA KRITIKAN.

Reply
avatar
January 20, 2012 at 11:46 AM delete

anon yang komen kat atas tu mangkuk ker manusia ??

ugut nak letak bom pada helikopter ditakrif sebgai kritikan ker ??

ugut nak tembak kapalterbang tu kebebasan bersuara ker ???

Cina betina dari kedah ni memanglah tak reti nak bezakan antara kritikan dan kebebasan bersuara dengan kebiadapan . Jangan pulak kita pulak yang jadi pak turut.

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 1:17 PM delete

gelabah aa penganut pas nie..

bongok x kena pada tempat...

nama pun budak2x..umur baru 20 tahun..cuba pk akal yg logik lagi waras..mana dia nak cari senjata nak tembak....apantah lagi BOMMM!!!!...

najib pun melatah!!..apa pya pemimpin da mcm nie....

Reply
avatar
bakar
January 20, 2012 at 1:24 PM delete

anjing rosmah si penganut pisspas ni mmg bangang..tahap ank haram...kalau CIA ke buat ugutan, taliban ke buat ugutan ada jugak makna...aku setuju kalau x nak bebas bersuara banned je pesbuk mcm kt beijing tu..ada berani ka? kahkahkh bangang sampai kiamat anjing2 umno ni..

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 1:44 PM delete

Bebudak sekolah...mampu ke beli bom tuk letuppkan?. Lainlah org tu...kebabom terus sampai lunyai...leh lopeh pulak... mengabong aje semua ni...

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 2:43 PM delete

woit ppas yang paling bangsat,

c4 dah berkecai hidup altantuya awat hang tak bising2..
ini jenis seekor keldai tulis tak fikir dulu ..
harap duit haram masuk je..
nak buat duit mai kulum peliaq aku..
kah...kah...kah...

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 2:56 PM delete

Bn sudah tak popular dikalangan pelajar2 .....habis lah ko BN bungkus....

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 3:08 PM delete

Only expression bencikan Najisssss , mana pelajat mampu beli bom dan senjata.....kalau betul2 nak buat tak kan umum dalam facebook lah....bukan nya mrk tu bodoh....

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 3:53 PM delete

Komen tu bagus la,kritik tu baik la tapi mane2 PIHAK pown cukupla dengan FITNAH, LUCAH dan UGUT ni. Jangan sampai jadi budaya. HIDUP RAKYAT.

Reply
avatar
January 20, 2012 at 4:08 PM delete

xpaham aku ngan org yg xtaw internet ni bukannye mcm kdai kopi.polis lepak sebelah meja korg pon lom tentu polis dengar pe korang kutuk pasal najib tp kat tenet ni lain

LOL Aje : Selepas Cap Jari, Cap Punggung Pun Ada

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 4:27 PM delete

Ah Jib Gor lebih baik tak payah guna FB ...lagi lama lagi teruk imej dia.....rak yat dah makin meluat...maaf yer ...ini hakikat.

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 4:41 PM delete

PenganutPAS.. oooo kalau ugut umno kene tahan...dan kau pun menahan..habis apa jadi yang Ugut nak bunuh tgna tu..senyap sampai sekarang..mcm double standard la pulak

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 6:32 PM delete

nampaknya cara baik utk menyelesaikan isu ugut ugut ini ialah ikut je cara ummi dan azwan diikuti bersumpah

suruh mrk bertaubat dan bersihkan nama ah jib gor dlm harakah dan suara keadilan..

ini belum lg ah jib gor istiharkan harta... lg tak selamat!

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 11:34 PM delete

ne laa identiti org melayu . . Yg komen smua guna bhasa yg kasar . . Mcm ne kah cara anda di ajar smenjak dr kcil oleh fmly anda ? X guna berpelajaran tgi dan beragama kalau bhsa anda mcm tu . . Ksian mak bpk anda yg susah payah mmbesarkan anda dgn didikan . .

Reply
avatar
Anonymous
January 21, 2012 at 12:54 AM delete

Salesman pun bahasa nya cantik tp silap silap menipu jugak.

mcm sialfol.. bukan bahasa je cantik .. perbuatan pun cantik.. boleh minum dan makan karipap lepas diliwat.. boleh hormat lagi pd anwar yg memaksa dia kena liwat..

bahasa dah tak de nilai budi bila pemimpin yg atas boleh cakap nak bagi biasiswa tp kemudian kata ngaku kena liwat .. boleh buat kat stadium tp kemudian tak bg permit.. tahu byk rahsia anwar tp tak nak jd saksi..

Reply
avatar
Anonymous
January 21, 2012 at 11:24 PM delete

wall fb PokJib dah serupa dinding jamban. n busuk serupa tahi. ade cybertrooper yg mkn gaji buta ke? xjage fb tu ke? hahaha

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive