PANAS!! UMNO dakwa UMNO bakar kain rentang?


Tajuk asal bagi laporan ini ialah ‘Umno dakwa pembangkang bakar kain rentang’, memandangkan di negeri Pulau Pinang ini UMNO adalah pembangkang maka tidak salah bagi aku jika tajuk tersebut ditukar menjadi ‘UMNO dakwa UMNO bakar kain rentang.


Kesian kat depa atau media tunggangan depa ni.. dah tiga tahun jadi pembangkang di Pulau Pinang masih tak sedar diri dan masih tak boleh menerima hakikat bahawa di Pulau Pinang ini mereka adalah pembangkang..

Yang menariknya ada pencacai UMNO yang berkata mereka yang membakar mungkin diupah oleh mana-mana pihak yang takut akan kekalahan, apa yang beliau lihat ini mungkin disebabkan BR1M yang mula diberikan.

Kan Muhyiddin dah kata BR1M ni bukan untuk tujuan politik.. yang hangpa pi politikkan tu buat apa?

Berbalik kepada insiden banner kena bakar tu.. banyak kali dah jadi benda macam ni, provokasi murahan orang kata.. err.. upah gantung banner tu dah bayar belum?

Kat bawah ni ada beberapa keping gambar yang membuktikan bahawa UMNO Pulau Pinang kembali mendapat sokongan rakyat Pulau Pinang..

Gambar semasa BR1M diagihkan oleh pemimpin UMNO di Balik Pulau..


Berikut pula adalah gambar semasa Program Ceramah Perdana oleh Dato' Zainal Abidin Sakom Pengerusi Yayasan Membasmi Kemikinan Selangor di Balik Pulau..



Disediakan makan minum sekalipun tak ramai yang hadir seperti yang hadir untuk menerima BR1M diatas tu..


Berita berkaitan..


UMNO dakwa pembangkang bakar kain rentang
17/01/2012 6:28pm


BALIK PULAU 17 Jan. - Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Balik Pulau hari ini kesal dengan perbuatan khianat pihak tertentu yang membakar kain rentang iklan Barisan Nasional yang dipasang di tepi jalan di Simpang Empat di sini.

Ketuanya, Aziaan Ariffin berkata, kain rentang yang bertulis “Untuk Kesejahteraan Anda Undilah Barisan Nasional” itu dibakar dipercayai pada waktu tengah malam.

Katanya, Pemuda UMNO bahagian itu telah membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Barat Daya.

Beliau berkata, kain rentang itu dipercayai disimbah petrol dan dibakar kerana satu bekas yang diisi petrol telah dijumpai di tempat kejadian. "Tindakan mereka (yang membakar kain rentang) mungkin disebabkan kegelisahan kerana rakyat dikawasan ini mula menyokong Barisan Nasional dan ramai yang menerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M),” katanya kepada pemberita di sini hari ini. — BERNAMA

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

19 comments

comments
Anonymous
January 18, 2012 at 12:56 PM delete

TU LA PASAI, PANGGIL LEMBU MARAH TAPI MEMANG DAH LEMBU!

-wakleman

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 1:37 PM delete

siapa pula nak selak kain?
kah..kah...kah...

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 2:40 PM delete

Buto la ASD, sedara mara hang takda pie amek ka duit RM500 tu?

Reply
avatar
January 18, 2012 at 2:53 PM delete

Aik?? ada yang marah nampak... ha..ha..

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 3:36 PM delete

yg marah tu buto dia tak naik

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 3:39 PM delete

Kepada yang masih banggang bahlol,

Duit RM 500 adalah wang RAKYAT.

Bukan wang UMNO untuk bagi sedekah.

Paham???

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 4:11 PM delete

ASD...tajuk macam harammm je..he he..
Aku tak marah aaaih..aku nak gelak je..
Err..upah kamu yang bulan lepas diaorang dah bayar ke belum lagi..? He he...

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 4:29 PM delete

Buat pening kepala Inspektor Sahab je nak siasat.. sb dlm lapuran polis pun tulis disyaki kerja pembangkang yg takut dgn sokongan rakyat yg mula terima rm500..

sape yg Inspektor Sahab nak tangkap?

garu kurap kat kepala..

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 4:33 PM delete

anon 2:40 pm

ada ramai yg pi ambik duit rm500 tu.

tp pi ceramah umno tak de depa pi pun.

melayu pun dah cerdik.. bg duit ambik.. undi tetap pakatan..

dulu pemimpin umno tipu rakyat.. skg tiba giliran pemimpin umno pulak kena tipu..

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 4:58 PM delete

anon 4.33 - aku setuju bahawa anon 2.40 bangang tahap tiada batasan. Dlm benak fikiran, dia anggap itu adalah anugerah paling besar UMNO buat pecacai seperti dia. Tahukah beliau keadaan kewangan negara? berapa kadar inflasi terkini? kenapa bajet daripada 1998 hingga kini asyik defisit jer? kemana pergi wang 28 billion tiris bajet 2010? dan mana pulak kerajaan najis dpt wang bg sorang 5 rat? sumber wang paling mudah adalah simpanan kwsp pekerja swasta. dan brapa jumlah pinjaman kwsp tanpa jaminan kerajaan stakat ini? Itu semua info yg smp kiamat tak kan ada dalam utusan mahu pun tv3, rtm jauh sekali la..aku x harap pecacai akan terima info ni bulat2 mcm terima hidayah, cukup sekadar fikir sejenak dan keluar dari kotak pemikiran sekarang.

-haji marlboro

Reply
avatar
along lama
January 18, 2012 at 4:58 PM delete

hari tuh kat perak,kena bakaq lani kat penang plak...dah takdak idea lain ka nak provoke pon...agak2 la nak bakaq pon banner tuh aku tau la lani banner mughah sekaki rm 0.80 ja...takpa2 nanti buat banyak2 banner kita bakaq ramai2 noh nak bakaq bendera nanti kena gantung U hahha

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 5:08 PM delete

LEMBU Sg.Dua telah mengecam SAPI Sg.Udang kerana menggunakan kondo mewah milik Feedlot tanpa kebenaran. Hahahahahaha....amacam ASD, ada samakah ini kes??

Reply
avatar
January 18, 2012 at 5:13 PM delete

duit rm500 tu pon bukannyer duit umno tapi duit rakyat...duit kita semua, yang bayar cukai itu-ini dll, duit income tax (cina yang paling banyak bayar tapi orang umno suruh balik china...) orang umno plak tak habis2 nak ungkit padahal bukan duit umno pon!

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 6:13 PM delete

Sudah sudah lah main politik murahan,rakyat dah cerdik,dah buka mata,kesian ke pimpinan Umno Balik Pulau ni,mcm ayam gila mengeram,dok mimpi depa pemerintah lagi di Penang,nak habaq bagi hampa tu PEMBANGKANG di Penang,hampa kalah PRU 12!

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 6:14 PM delete

Ini lah mentaliti orang yang nak dedah keburukan orang. Dia burukkan orang boleh, kutuk orang boleh,ugut nak dedah keburukkan orang boleh tapi bila orang usik dia buat laporan polis. tahap mentaliti kebudak-budakan

Reply
avatar
Bombo
January 19, 2012 at 12:15 AM delete

mana sirakab ni,munkin dia ambil duit bantuanBR1M,jgn kata tu duit rakyat nanti umnog marah,menteri2 pasola yg bodo dok tunjuk muka agik2kan BR1M ingatnya rakyat senang tengok telatah dlm tv mcmtu,ada rakyat yg dipukul,dguling d roda2kan semata2 nak ambil duit50000k,bodonya mcm lembu kak izat,aku muak betulla cara mcmni,kenapalah rakyat tak sedar2 lagi di kudakan semata2 BR1M kita kena bodo,duit tu hahh cakap tak guna 54thn umnog membodokan rakyat,asik asik beebangga dgn bantuan mcm tu,kalaula iklas nak beri tak payah cara gitu kesian rakyat kita,ingat mcm duit makbapak nya punya,saran pada rakyat bantuan tu kita ambil,lepas tu kita pangkah pakatan rakyat,kan parti itu parti rakyat....bukan umnog,so semua kita undi PAKATAN RAKYAT,SEBAB UMNOG PARTI PENIPU RAKYAT,DAN SIAPA2 YG TAK LAYAK DIBAGI BR1M JGN UNDI UMNOG TIDAK ADIL KITA SAMA JUA RAKYAT MALASIA

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 8:32 AM delete

Fedulikan sifakab tu.. dia test market. nak fenguk dia tak de afe jadi..

fada aku aman. sb yg dia nak cafap kita dah jawab dan ruang kita bedal pun banyak.

lg safu fakab komen dah tak pakai nama fakab. kalau tak mana dtg anon anon puak pecacai umngok ni..

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 10:31 AM delete

BR1M...paling untung pengundi hantu la...boleh tibai bnyk sket...satu ic 500...10 ic brp bro??? tekan calculator...

Reply
avatar
garagaikareng
January 19, 2012 at 10:44 AM delete

mcm pernah dengar je cite ni, oooooo baru aku ingat, ni cite bekenaan adik beradik lembu jugak la ni, lembu punya susu sapi dpt nama.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive