Nazri kata istihar harta Menteri itu bahaya..


Kata Nazri "Mengisytiharkan harta dan aset milik menteri dan ahli keluarga terdekat mereka kepada orang ramai adalah sesuatu yang tidak patut dilakukan kerana boleh membahayakan mereka,”


Memang merbahaya.. merbahaya kepada masa depan karrier politik kepala-kepala penyamun yang berada di dalam UMNO..

Merbahaya kepada masa depan karrier politik mereka kerana harta negara yang dirompak dan disembunyikan mereka selama ini akan terdedah..

Jika tiada apa yang hendak disorokkan mengapa takut untuk melakukannya?

Tapi kalau terdedah sekalipun pencacai-pencacai UMNO tetap menyokong mereka.. kan tahap intelektual pencacai UMNO tu sama saja dengan tahap intelektual ternakan Shahrizat di NFC tu..

Tak dengarlah pulak Menteri-menteri Kabinet India dan Thailang yang baru-baru ini mengistiharkan harta mereka sekarang berada di dalam bahaya..

Alasan Nazri kerana takut untuk mengistihar harta tu mungkin akan dipercayai pencacai-pencacai UMNO..

Perisytiharaan harta menteri 'bahaya' kata Nazri

Mengisytiharkan harta dan aset milik menteri dan ahli keluarga terdekat mereka kepada orang ramai adalah sesuatu yang tidak patut dilakukan kerana boleh membahayakan mereka,” kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz.

"Jika kita umumkan butirannya kepada orang ramai, ini akan membahayakan individu berkenaan.

"Ini khususnya, jika ia juga membabitkan butiran peribadi mereka,” kata Nazri pada sidang medianya di Putrajaya.

Ditanya mengenai ‘bahaya’ yang dimaksudkannya, beliau berkata pendedahan harta dan kekayaan seseorang kepada umum mungkin mengundang bahaya jika orang luar tahu mengenai tahap kekayaan dan aset yang dimiliki mereka.

Nazri bagaimanapun tidak menghuraikan lanjut perkara berkenaan.

Semalam, pengerusi lembaga penasihat panel SPRM Puan Sri Zaitun Zawiyah Puteh berkata ahli keluarga dan pasangan menteri kabinet tidak lama lagi akan diwajipkan mengisytiharkan harta dan aset mereka kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Menurutnya, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak secara prinsip telah bersetuju dan berharap ia akan dilaksanakan tidak lama lagi.

Minggu lalu, Ketua Menteri Lim Guan Eng dan ahli exco majlis kerajaan negeri Pulau Pinang telah mengisytiharkan harta mereka secara terbuka manakala Ketua Hakim Negara, Tan Sri Arifin Zakaria juga membayangkan semua hakim juga akan dikehendaki berbuat demikian.


Malaysiakini

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

24 comments

comments
Anonymous
January 19, 2012 at 1:16 PM delete

Mana org BN berani , anyway ....

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 1:21 PM delete

SATUB KENYATAAN YANG PALING BODOH DARI MENTERI YANG MEMANGNYA BODOH PUN.

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 1:24 PM delete

muka penyamun ni lagi...
kalau tak isytihar confirm penyamun...
kah...kah...kah..

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 1:30 PM delete

merbahaya? kenapa lak bahaya?
apakah menteri-menteri jer bahaya? bagaimana dengan kakitangan awam yang diwajibkan mengistiharkan harta?
apakah pekeliling pengistiharan harta itu MENGECUALIKAN pegawai-pegawai tinggi dan ahli-ahli politik serta menteri-menteri?
adakah ini adil dan transformasi namanya....

kepala hotak lu Nazri, lu tuinggu la PRU13 ni, ,bungkus la lu di Padang Rengas tu....

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 2:19 PM delete

Susah Nazri nak kalah di Pdg Rengas. Sebodoh-bodoh Nazri, bodoh lagi penentang dia Cgu Alias calon PKR. Calon PKR bini 3. Kalau Nazri bodoh, Cgu Alias bangang tahap buah pelior! Kalau Dr Meor mungkin boleh menang.

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 2:21 PM delete

sapa yng undi nazri lagilah bahalul...
nampak bangang statement dia..
kah...kah...kah...

Reply
avatar
rakab
January 19, 2012 at 2:32 PM delete

sudah2lah nazri,bagi can dgn yg lain,harta kau tu 7keturunan tak habis,anak kau belanja semlm 3k,insaflah buat lah keturunan2 yg soleh lagi...kita percaya semua rakyat senang mempunyai wakil yg amanah....

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 2:33 PM delete

Buat pertama kali, Si Nazri ini buat satu kenyataan yang tepat dan bernas. Adalah cukup bahaya bagi para menteri mengumumkan harta mereka pasal bermillion million nilainya.

Mungkin disamun.

Pegawai-pegawai kecil pun ada duit cash beribu-ribu simpan bawah bantal kat rumah, apatah lagi Menteri Menteri UMNO.

Saya setuju tak patut buat camni.

Hidup UMNO. Mampus Rakyat.

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 3:02 PM delete

anak sendir ada keta mewah 4-5 buah, awek mat saleh keliling pinggang, minum? aku tak payah explain la..tak kan gambar nak menipu pulak. Dlu mangkuk nazri ni jaga permit teksi, ntah brapa puluh/ratus buah dia ada aku tak pasti. Tak lama dulu ada pecacai yang cadangkan PR penang isytihar harta masing2, tp bila kena UMNO-APCO semua takut2, byk alasan ..bulls***

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 3:14 PM delete

tentulah bahaya
nazri botak chin ooii...
kalau banyak sangat
sprm kena siasat.
silap2 haribulan
satu lagi penjara terpaksa dibina
di padang rengas.
takpa jangan bimbang
nazri botak chin ooii...
kalau tak nak istihar
nanti pr akan tolong istiharkan.
saifuddin & tony pua
(demi malaysia dan rakyatnya)
anytime boleh kerja lebih masa.

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 3:14 PM delete

Aku rase si Nazri ni nk tutup tembelang ni.. cube tgk org terkaya kat Malaysia ni xde pun ancaman xde pun bahaya. relax je. klu diorg sendiri pun takut nk istiharkan. lebaih baik harta diorg wakafkan lagi baik. byk juge org awam boleh guna. itu 1 amal jariah tu..

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 3:16 PM delete

menteri inilah yang menjawab beberapa soalan semasa WACANA PERDANA DI KELANTAN BARU-BARU dengan jawapan yang membayangkan dirinya hanya ayak jadi JKKK sahaja.
Wahai orang Perak sekelian dalam PRU 13 nanti pakat2 ganti dengan orang lain.Menghabiskan duit cukai rakyat jer bayar gaji dia.

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 3:59 PM delete

si menteri ni mmg bodoh.
kebodohan lebih terserlah mase die dalam wacana pilihanraya http://www.youtube.com/watch?v=G-WSsE1sKQY

bodoh nak mampus. cammane la bleh jd menteri.

Reply
avatar
January 19, 2012 at 4:14 PM delete

Mana tak bahaya kalau harta jauh melebihi gaji dan kemampuan kewangan. ha...ha...ha...

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 4:16 PM delete

aku berpolitik sokong mana yg benar.

tengok muka nazry ni aku dah muak...
bila laagi aku nak tengok harta yg dia kumpul sekarang...

bahaya kepala otak ko...

berani kampoi berani istihar la...

macam org nak curi plak harta harami ko tu...sanggup kutip sampah dari cilok harta si botak nie...

Reply
avatar
Tokwan Pencen
January 19, 2012 at 5:14 PM delete

Bahaya bukan kerana "keselamatan" tapi kerana "Orang Kampung semua tahu" gaji tak sepadan harta yg diperolehi.... Kantoi laaa Menteri2 semua.
Najib pula kata akan dilaksanakan tidak lama lagi, kenapa tidak sekarang (serta merta)?. Kerana kalau di istihar sekarang tak sempat nak pindah harta kepada proksi nanti Kantoi lagi...
Betul tak BN ?

Reply
avatar
rauna rakab
January 19, 2012 at 7:09 PM delete

Kalau rakyat malaysia dan tahu dan sedar semua menteri umno bn kaya raya songlap hak rakyat apa lagi pada pilihanraya ke13 nanti undilah pakatan rakyat nescaya homestay disungai buluh ramai menteri umno bn tinggal kat situ ,caya lah lu menteri bengap

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 9:14 PM delete

secara tak langsung menteri be end ini mempersoalkan integriti polis dan seolah olah msia sebenarnya tak aman dr jenayah spt yg di katakan.

Tak istihar pun penyamun tahu pemimpin umngok b end kaya raya. tp mrk tak berani nak samun sbb akan di buru habis habisan. berpuluh puluh roadblock. beribu ribu polis akan terlibat. nak masuk rumah pun mcm mcm alat alat keselamatan yg ada belum lg kira polis ronda setiap jam.

Reply
avatar
January 19, 2012 at 11:31 PM delete

Hakikatnya kalau betul2 telus, betul2 mata pencarian yg halal dari sumber yg halal mana korang boleh jadi kaya raya.. takat mcm doktor2 pakar atau engineer je gaji korang.. so mana bahayanya.. KECUALI.. rumah sebesar Istana, kereta mewah sama byk ngn kat kedai keta..! tu baru perlu takut bahlol..

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 10:06 AM delete

stmt dr menteri yg paling bangang dekad ni.. kahkahkah...hapa pun tak bley...

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 10:17 AM delete

sapa2 yang undi dan sokong mangkuk ni dalam piliharaya nanti memang sah begong 7 keturunan...

satu menteri bagi kenyataan lagu ni, rakyat nak sokong lagi kan!!!

memang buta hati dan perut sapa2 yang bagi undi kat umno-bn

Reply
avatar
bakar
January 20, 2012 at 1:39 PM delete

inilah anjigng bulldog umno...yg patut di'tidur'kan...dah la bulldog...bangang pulak...adake keluar statement mcm tu...nampak sgt cuak nk bagitau harta juta-juta...tapi pikir2 balik mana ada org umno yg cerdik kecuali sifuddin abdullah tu

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 6:33 PM delete

Salam Semua

MB Selangor berani buat, hang semua (BN) tak kan takut kut????

Tan Sri tu gamaknya kalau nak lagi kaya pun boleh. tapi tak de pulak nak cekau dari harta rakyat. Tan Sri kerah kudrat sendiri untuk buat duit dgn jalan betul. Tak de pun dia masuk mahkamah pasal kerja dia dulu.

Alias Bin Hasan

Reply
avatar
Anonymous
January 21, 2012 at 4:32 PM delete

Askm warahmatullah hi wabarakatuh,

GE 13 akan datang singkirkan UMNO secepat mungkin sebab kita nak tengok Pakatan Rakyat memerintah malaysia lak,sepanjang aku brjln seluruh Malaysia tgk kmdhn BN bg kay rakyat dn rakyat msh sokong BN aku tak tahu knape.Pmbangunn yg ad tk la shebat mane insyllh next GE Pakatan bleh bgun negara 2 kali ganda dr itu.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive