Homoseksual: Apa kata Anwar sebenarnya....


Setelah DS Anwar Ibrahim dibebaskan dari tuduhan meliwat si Saiful, media media cetak yamg menjadi tunggangan UMNO/BN terkial-kial untuk mencari isu bagi meneruskan agenda untuk memburuk-burukkan DS Anwar Ibrahim dimata pembacanya yang sebahagian besarnya jauh dari capaian internet.


Kali ini media-media tunggangan UMNO/BN memainkan isu kononnya DS Anwar Ibrahim dalam satu temuramahnya selama kira-kira empat minit oleh BBC Asia yang berlangsung pada 12 Januari lalu.

Media-media tunggangan UMNO/BN iaitu Utusan/Mingguan Malaysia dan Berita Harian menyiarkan hanya sebahagian dari temubual tersebut untuk memperlihatkan seolah-olah DS Anwar Ibrahim menyokong golongan .

Dimana Utusan/Mingguan Malaysia @ Lidah Rasmi UMNO telah menyairkan di bawah tajuk “Anwar ulas isu Gay”..
Sambil menyifatkan undang-undang tertentu sebagai lapuk, Anwar juga berkata, ia tidak boleh diterima sebagai sesuatu yang relevan.

‘‘Kita tidak mempromosikan aktiviti homoseksual ini secara terbuka tapi untuk menggunakan undang-undang ini bagi menghukum mereka yang tidak bersalah adalah sesuatu yang tidak boleh diterima,” katanya.

Kata beliau lagi: “Kami masyarakat Islam dan bukan Islam di Malaysia secara keseluruhannya percaya dan komited untuk menyokong kesucian perkahwinan antara lelaki dan wanita tetapi kami tidak harus dilihat sebagai menyusahkan dan menganggap undang-undang lapuk sebagai relevan.” – Utusan/Mingguan
Manakala Berita Harian pula telah meminta pendapat Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria yang jelas tidak tahu menahu apa sebenarnya diucapkan DS Anwar dalam temubual itu.
.
Dan melaporkannya di bawah tajuk “Tindakan Anwar sokong homosexual dikecam”..
Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, berkata umat Islam tidak boleh mengeluarkan kenyataan yang dilihat menyokong amalan seks sejenis iaitu homoseksual, lesbian atau liwat antara dua jantina berbeza kerana ia boleh menyebabkan mereka terkeluar daripada asas akidah.

“Kita tidak boleh menyokong atau menghalalkan hubungan sejenis kerana ia sama dengan menghalalkan zina. Ini boleh menyebabkan seseorang itu murtad.

“Umat Islam harus menentang amalan seks sejenis tidak kira sama ada lelaki dengan lelaki atau perempuan dengan perempuan atau amalan liwat antara lelaki dengan wanita. Jangan kerana mahu mengejar sokongan, kita membelakangkan agama,” katanya, semalam.

Khamis lalu, Anwar dalam wawancara dengan BBC World News menyokong pemansuhan undang-undang lapuk homoseksual apabila ditanya mengenai sokongan diterimanya daripada golongan pro gay (pengamal seks sejenis) di negara ini selepas dibebaskan daripada tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya. Kumpulan gay Filipina turut menyokong pembebasan Anwar daripada tuduhan itu – Berita Harian.
Benarkan DS Anwar Ibrahim telah menyatakan sokongannya terhadap golongan homoseksual sebagaimana yang dilaporkan oleh media-media tunggangan UMNO/BN itu?

Mari kita lihat ayat apakah yang tidak disiarkan sama sekali oleh media-media tunggangan UMNO/BN itu.

Kedua-dua media tunggangan UMNO/BN itu telah menyiarkan terjemahan ayat dibawah ini..
A BBC reporter had asked Anwar whether he was prepared to push for the idea of anti-discrimination as far as gay rights were concerned, to which he had allegedly said “we will have to review some of our archaic laws.”

“We Muslims and non-Muslims in Malaysia generally believe and are committed to support the sanctity of marriage between men and women, but we should not be seen to be punitive and consider the archaic law as relevant,” Anwar told BBC.
Tetapi petikan ini iaitu ayat yang disebut DS Anwar Ibrahim selepas ayat di atas tidak disiarkan sama sekali oleh mereka..
Anwar had also said Pakatan Rakyat (PR) was of the view that “we do not promote homosexuality within the public domain, and we do not need to make apologies for that.”
Kata DS Anwar Ibrahim “we do not promote homosexuality within the public domain, and we do not need to make apologies for that.”

Ayat yang jelas membuktikan beliau tidak menyatakan sokongan terhadap homoseks..

Kalau korang tak faham.. copy ayat tu dan gunakan google translate..

Lihat dan dengar betul-betul.. adakah Anwar berkata beliau menyokong Gay?

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

55 comments

comments
Anonymous
January 16, 2012 at 12:24 AM delete

Bongok tul la ko ni!

Tak payah nak balit la babi oii.

Sapa yg tgk interview tu mesti kata ko ni anjeng penipu.

Cilaka la nak tipu dgn terjemah ke Bahasa Melayu & terjemahan terus lain apa yang anwar al-jubs tu sendiri kata.

oiiii!!!! Tak ingat neraka tu wujud ka? Lagi nak tipu.

Ko ingat rakyat Malaysia bodo mcm ko ke???!!!

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 12:24 AM delete

hang kate deme kuda tonggang...hang pun same..

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 12:32 AM delete

hang le bodo' umno tonggang hang, hang masuk neraka jd kayu api..

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 12:42 AM delete

yang jelas Anwar cakap sokong undang2 liwat yang kononnya kuno itu dihapuskan !

tak payah la berbelit Pakatan tak promote la ...itu LGBT dibuat Ambiga apa kejadahnya ??

sudah la ANAK SUNGAI DERHAKA ..aku tak rela lihat masa depan negara ini budaya GAY berleluasa !!

Reply
avatar
January 16, 2012 at 12:54 AM delete

Ha..ha..ha... ada yang tak faham Bahasa Inggeris..

Faham betul-betul apa yang aku tulis tu..

Anwar ada kata dia sokong homoseks atau tidak?

Reply
avatar
January 16, 2012 at 1:14 AM delete

asd, orang bodo mana la nak paham.... duit makan hari2 pon umno beri, mana nak blaja english

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 2:14 AM delete

kalau luar tak sokong tapi dalam hati al jub ni dia kata SEDAPPP...

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 2:41 AM delete

dalam hati org pun leh tau!! dasat..mengalahka tuhan...gilo!!

Reply
avatar
January 16, 2012 at 3:56 AM delete

Aku ni homo cun.Aku pun sokong DS Anwar Ibrahim.Hidup DS Anwar Ibrahim!

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 4:34 AM delete

Melihat kepada kebangangan UMNO dalam memahami bahasa Inggeris, ternyata program PPSMI tajaan UMNO gagal... bahasa Inggeris bukan makin difahami, malah menambah tahap kebebalan UMNO/BN ke tahap infiniti.

UMNO. kau faham ke apa infiniti tu?

Reply
avatar
Mohd Shukor @ Temerloh
January 16, 2012 at 6:56 AM delete

Cakap banyak tak mau. Buat sakit hati orang pun tak mau. Masa pilihanraya nanti saya undi parti dari Pakatan Rakyat.

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 7:37 AM delete

satu lagi rahsia umporno terbongkar!!!!
Rupa-rupanya, pecacai umnorno tak faham English.
Hello pecacai murahan umno dengar sini baik2......umno is a fucking rotten party that will be burnt in hell! .... mesti penyokong2 umporno terjemah..."umno parti sgt bagus dan ahilinya akan masuk syurga"!!!kah..kah..kah

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 7:42 AM delete

kalau dah selamanya makan hasil haram..hati itu jadi hitam...dan dididkan agama tak penah mereka pelajari..,..inilah hasilnya..

Reply
avatar
rakab sengal
January 16, 2012 at 7:48 AM delete

astaga... knplah bongok btl lembu2 umNO ni... bhs inggeris simple pun tak faham. makbapak suruh sekolah korang ponteng. inilah jadinya....

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 7:50 AM delete

ASD....puak pencacai umno ni memang jenis makan tanggung...yg dia nampak hanya jubur itu saja...sebab tu perangai pun mcm lembu...lembu mana ada faham bahasa inggeris.....lembu mana ada tau halal atau haram...yg dia tau hidup nak makan, sebab tu hari-hari buat fitnah dan mereka-reka cerita memperbodohkan org. TAPI bukan semua org bodoh seperti pencacai umno...

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 7:54 AM delete

INGAT tak kisah seorang menteri yang membawa keluar duit berkepuk-kepuk keluar Malaysia, ditangkap, didakwa dan di mahkamah memberitahu TAK PAHAM Bahasa Inggeris. Itu mesti menteri Pakatan kan...kan...kan...PAKATAN UMNO LEMBU PORNO lah tu....

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 9:10 AM delete

Ooi ASD, kamu ni translate sekerat saja, yang sekerat lagi kamu tak translate pun.

"... but we should not be seen to be punitive and consider the archaic law as relevant".

Anwar bersabda;

"... tetapi kita tidak patut dilihat menghukum (liwat) dan menganggap undang-undang kuno (liwat) sebagai masih relevan."

Dalam bahasa mudah:

Anwar kata Undang-undang Liwat Kuno.

Jadi sekarang ni liwat dah relevan, cuma tidak perlu dipromote secara public. Patut dibolehkan dan golongan gay boleh teruskan gaya hidup mereka tetapi tidak secara terbuka. Kalau ditangkap pun, tidak boleh didakwa sebab suka-sama-suka. Trend zaman sekarang ( mungkin tak sama zaman Nabi Lut)

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 9:16 AM delete

Dalam bahasa tak boleh ambil lebih kurang...ianya boleh membawa makna berbeza sama dengan dalam hal hukum islam..........sian penyokong amno tak faham bahasa ingress.

Reply
avatar
Tokwan Pencen
January 16, 2012 at 9:33 AM delete

Satu lagi FITNAH.... kenapa Utusan & TV3 tak tumuramah semula DSAI ?
Kasihan kat Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria yang jelas tidak tahu menahu apa sebenarnya diucapkan DSAI dalam temubual itu.
Utk UMNO, nak fitnahpun jgn la tipu fakta kpd Mufti..... 2X dosa kamu dpt.

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 10:14 AM delete

bodoh sangat ke Anwar nak cakap terang2 dia ada sokong hak gay?yang jadi bodoh nya bila lain dia cakap,lain yg difahamkan oleh puak2 yg cuba nak jatuhkan dia dan diajak sekali org lain paham mcm apa yg dia paham..

Reply
avatar
org pr xpaham english..what a shame!!
January 16, 2012 at 10:35 AM delete

sudah la asd oi...xabs2 ko ni backing ketua liwat ko tu...ko ingt sume rkyt bodo mcm ko ke..ko yg putar belit..ko suh translate seprh je kenape..ko yg xphm english..dlm wawancara tu jgk nuar kate undang2 psl homo kt malaysia ni sbg xreleven..undang2 lapuk..ko xnk komen pls tu ke..oi pncacai nuar..korng g amek tusyen english la lg baik..memalukan btul..

Reply
avatar
anti umno
January 16, 2012 at 10:42 AM delete

hakikatnya penjilat kepala tahi umnogok laknatullah mmg bebal , banggang , bengap serta bodoh yang kekal sebab dah makan rasuah sebab itu keturunan mereka semuanya jadi melayu bangsat sekadar campak tulang babi dtg untuk megonggong itulah hakikatnya kalau dah bebal punya melayu ..

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 10:46 AM delete

ni sape ygbebal ni...korng yg xphm english sbrnya..cube dgr smpi abis..cube dgr komen anwar psl undang yg kononnya xlg releven..psl undang2 liwt yg xlg releven..korng yg kene blaja english lg ni wahai pencacai pr..sekali asd wt artikel smpah mcm ni trus korng percya..oi asd..bkn semua rkyt malaysia bodo n tongong mcm ko n kwn2 lembu ko ni..gelombng benci anwar makin tinggi..

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 11:12 AM delete

Suroh belajar bahasa inggeris tak nak , lepas tu putar belit apa org kata ....Nuar kata lain depa faham lain,,,,
Kalau tak fitnah tah sah ke?

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 11:25 AM delete

Merujuklah kpd Al Quran tuk menyelesaikan masaalah ini. Di dalam Al Quran, Allah tlh memberi panduan bagaimana harus umat Islam menangani pertuduhan zina (bukan rogol). Juga dinyatakan bagaimana harus penzina di hukum. Begitu juga soal murtad. Allah berfirman murtad aggresif (melawan Islam, ngutuk Islam, mengembangkan agama barunya kpd org Islam, dsbnya setelah menjadi murtad saperti Salaman Rusdie) akan dilaknati oleh Allah d manusia. Di sini Allah membenarkan manusia melaknati, i.i. mengambil tindakan drastik ke atas murtad saperti itu. Dalam soal liwat, Allah menceritakan kisah homoseksuals di zaman Nabi Luth a.s., mengutuk perbuatan gulongan itu dan melaknati mereka dengan menenggelamkan bandar Soddom. Walaubagaimanapun, setahu saya Allah tidak pula memberi panduan bagaimana kita harus menangani soal homoseksual atau liwat suka sama suka ini. Ramai umat Islam mengapplikasikan apa yang diperuntukkan tuk zina kepada liwat suka sama suka. Berikutan itu tidakkah kita patut meletakkan penanganan zina dan liwat suka- sama-suka ini di bawah undang-undang syarie' sahaja krn mereka adalan dosa-dosa terhadap Allah sementara undang-undang jenayah sekular hanya menangani rogol dan liwat paksa(rogol) kerana mereka lebih merupakan dosa-dosa terhadap sesama manusia; tdk saperti sekarang ini diguna untuk menangani liwat suka-sama-suka juga. Barang diingat, zina' dan liwat suka-sama-suka hanyalah kesalahan-kesalahan di bawah agama Islam (mungkin di bawah agama Yahudi juga) dan rasanya tidak bagi agama- agama lain. Barangkali inilah yang dimaksudkan oleh Sdra Anwar Ibrahim. Wallahualam. Anwar wajib menerangkan kenyataannya itu supaya tidak mengelirukan.

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 11:28 AM delete

adakah anda melihat dengan mata sendiri DSAI meliwat org??tak perlu nak megata itu ini sedangkan anda tidak melihat dengan mata kepala sendiri..dapat dosa memfitnah jerr nnti..

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 11:30 AM delete

Atau dikelirukan oleh musuh-musuh politik Pakatan Rakyat.

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 11:55 AM delete

Anon January 16, 2012 11:28 AM

Kalau 4 orang melihat dan tak berbuat sesuatu untuk menghalang , subahat namanya.

Tak semua jenayah semestinya di lihat.
Tak ada orang nak buat jenayah supaya dilihat orang lain.

Teknologi semakin canggih untuk membuktikan samada jenayah telah dilakukan & vice versa.

Dalam kebanyakan kes rogol, kebanyakan perogol berjaya dijatuhkan hukuman sebab bukti-bukti kukuh, walaupun tidak mempunyai saksi lain selain mangsa.

Ada Anwar kemuka bukti atau alibi atau buat pengakuan bersumpah dimahkamah? Secebis pun tak ada. Omega yang dulu ada, sekarang pun dah tak ada...

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 12:08 PM delete

orang kalau suka meliwat boleh ada musim ke? DSAI suka meliwat bila ada musim PRU ja ke? kat dlm jail dulu tak ada ke bontot sapa kena tala? Masa kat u dulu? sesedap mulut ngan hati ja korang aib kan orang mcm tu kan.

DSAI kan dah jawab kenapa dia tak perlu bersumpah....nak dgn cakap ulama dunia Yusuf Qardawi ke nak dengar cakap musuh dia yang ntah arif entah tidak..

tengok family dia pun kita dah nampak...nak bandingkan dengan family najib? family che det? aduhhhhhhh. tu la tuan guru amengok, satu2nya tuan guru yang ada kilang todi...

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 12:19 PM delete

ni ape plak psl isu meliwat ni..oi monyet2 pr semua..isu skrng ni si nuar juburi ni bg komen mengatakan undang2 liwat kt mlysia sbg xreleven n lapuk...korng dgr btul2..skrng ni bkn isunya psl meliwt ke x..tp psl isu komen nuar dlm bbc tu..adoi la bdk2 pr ni..nuar dh komen cmtu pon korng xphm lg..

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 12:57 PM delete

Undang-undang berkenaan liwat telah ketinggalan zaman. Itu ja aku nak dengar dari mulut Anugay..

Asyik cakap pasal homo je mangkok, mmg kecenderungan kearah tu ke oi??

Kaldai2 DAPigs kat sini melalak kata orang tak paham English, diri sendiri tak pass SRP...lol

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 12:58 PM delete

hampa yg dok sakit hati dekat DSAI ni pasai apa? pasai takut pemimpin hampa tak boleh mentahkedaghah duit rakyat kot?maklum la...kak jat baru pi cuti setelah dapat RM250j sebelum tu kak mah beli cincin RM24j kes yg terbaru ustad amil khir ambik duit zakat buat bayar peguam lawan kes qazaf maklum laaa...ustad islam hadhari memang tak mau undang2 islam yg dibawa oleh nabisaw.

Reply
avatar
pr raja drama
January 16, 2012 at 1:18 PM delete

hahah..korng x g cek ke syarikt2 kroni nuar ms nuar jd tpm..bp byk share syarkt2 tu bg..adoi la..telus konon..isu menantu pok nik smpi skrng sprm senyp je..masing2 tkt doa pech prt pok nik agknya..kes kump semesta angkut pasir kt sel xsetel lg..kes bj adun perk g jht kt syarikt bini adun dap tu pon x setel lg..lawak la org2 pr ni..konon dieorg bersih n suci..bile dh ade kuase 2x5 je...hahhaha..

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 1:33 PM delete

Sebagai kesimpulan UMNO itu sesat lagi menyesatkan. UMNO bodoh lagi membodohkan.

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 1:46 PM delete

Next time you visit the Malaysian Ministry of Defence, which handles a defense budget totaling several billion dollars, make sure you don’t wear any “clothes that poke the eye.”

Nanti bila ada "erection" boleh tukaq gomen

Jadi bahan lawak oghang ja. Tu pun nak bahas dengan oghang hu! hu!!

Nanakartepyar

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 1:46 PM delete

to anon January 16, 2012 12:58 PM..kiteorg bkn sakit ati sgt pon..cume muak n mual bile seorg penipu,peliwt,munafik n sbgnya dipuja2 n dijualng2 seperti manusia terhebat..siap naik taraf jd imam mahadi lg olh pengikut taksub..

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 2:28 PM delete

kamu sakit hati dengan peliwat..penipu.. kami pun sakit hati dengan penipu, penyeleweng, makan duit rakyat... penyeleweng duit rakyat..dah susah kan rakyat...sanggup ke nak minta maaf dari rakyat?

antara orang yang korang panggil peliwat tu..dengan penyeleweng duit rakyat..yang dah jelas laporannya dari Audit Negara.. kami lebih benci penyeleweng duit rakyat.. sebab bukan saja menyusahkan rakyat..malah negara pun boleh bangkrup..

Reply
avatar
Rauna
January 16, 2012 at 4:45 PM delete

Memang undang2 homoseks sekarang tak relevan sebab sepatutnya tuduhan untuk orang Islam mestilah melalui mahkamah syariah yang mempunyai peruntukan undang2 Islam megenai perkara ini.

Kalau UMNOk tolak Hudud yang Pas bentangkan, aku nak tangok macamna Hudud UMNOK pula... langsung tak ada niat UMNOK nak bentangkan... Itupun pencacai2 UMNOK nak berkokok kuat tunjuk baik kononnya, sedangkan

Reply
avatar
Rauna
January 16, 2012 at 4:46 PM delete

sedangkan ekor bergelumang taik!!!

Reply
avatar
Rauna
January 16, 2012 at 5:07 PM delete

ekor depan nuar juburi mmg bergelumang taik sbb selalu meliwat bdk2 jambu..mmg nuar juburi suke bergelumang taik.

Reply
avatar
January 16, 2012 at 5:47 PM delete

wahai saudara-saudaraku sekalian... selamilah, hayatilah ayat berikut:

Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada "Ulil-Amri" (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Quran) dan (Sunnah) RasulNya jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu) dan lebih elok pula kesudahannya.
(An-Nisa 4:59)

jelas tuan-tuan telah taat kepada pemerintah masing2... dan jelas juga tuan2 berlaku bantah membantah...

jadi, marilah kita kembali kepada Al-Quran dan Sunnah...

ini bukan aku yg suruh...ini dah tercatat dalam Quran, ianya adalah perintah Allah...kalau tuan2 ingkar (tidak mahu kembali kepada Quran & Sunnah sebagai penyelesaian)... tuan2 sendiri tahu apa maksudnya...

adakah ciri2 anda disi?:
Perkara yg membatalkan Islam

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 6:15 PM delete

MASIH ADA ANJING BERTOPENGKAN MANUSIA MENGGUNAKAN GELARAN FITNAH TERHADAP ORANG LAIN WALHAL KEPUTUSAN DARI MAHKAMAH ORANG ITU TIDAK BERSALAH!! JENIS ANJING APAKAH MEREKA INI YANG SENTIASA MENYALAK KELAPARAN SEDANGKAN PERUT SUDAH KENYANG MENJAMAH TULANG!!

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 6:19 PM delete

Pelik.. bab hukum gay samada anwar bersetuju atau tidak diperdebatkan tetapi hukum mengfitnah orang lain dibuat buta!! kepada pencacai UMNGOK, apa hukum orang membuat fitnah mengatakan orang lain juburi, gay liwat walhal mahkamah telah putuskan manusia ini tak bersalah!!! bangang taik Pencacai UMPORNO...

Reply
avatar
Rauna
January 16, 2012 at 6:25 PM delete

al juburi tu mat syabu komunis yg bg..ooo...dlu ms anwar dlm bn..bkn main lg korng kutuk die..siap bg gelaran al juburi lg..skrng bile al juburi tu dh bersm korng..mcm2 hujah la plak..

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 8:12 PM delete

wahai Pencacai2 UMNONgok

Memanglah Anuar cakap undang-undang homoseksual sekarang ni dah lapuk, pasal guna undang-undang sivil =penjajah. Dia nak gantikan dengan undang-undang Islam . Ada paham. Anuar sedar puak umnongokk gunakan undang-undang sivilhomosek buat perangkap orang tak bersalah. Kalau ikut undang Islam taklah kes dia terseret bertahun2.

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 8:55 PM delete

anon 11:55 am

ada pun 4 org saksi yg ditetapkan islam ialah utk mengelakkan fitnah. dan dgn diletakkan 4 org sakai Allah mengkehendaki setiap pemerintah byk melahirkan org yg beriman dan alim. jika kita kata susah nak dpt 4 org saksi bermakna keliling kita ramai yg jahil dan kurang iman.

apabila mana mana kita pergi terdpt 4 org saksi tsbt tentu sukar utk kita melakukan perbuatan yg terkutuk. kalau nak buat kena pergi jauh jauh dan masa tu mungkin org yg ingin melakukan nya berubah pikiran.

Lg satu apabila kita di kelilingi oleh 4 org yg beriman insyaallah kita pun ikut mrk.

teknologi skg pun mampu di ubahsuai ukt mefitnah kan org Lihat berapa ramai pelakun di tuduh berbogel.

ada kes di luar negara org tsbt dipenjara bertahun tahun tp dibebaskan setelah didpt bukan dia yg merogol. byk kes rogol berjaya disabitkan krn org yg merogol adalah org yg dikenali. Org yg tak dikenali yg merogol byk yg terlepas.

yg menuduh lah kena buktikan anwar melakukannya. dan pendakwa kena lah kata anwar tak alibi. dan apa lg kau nak anwar kan tlh dibebaskan.

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 9:01 PM delete

Mdsaf 5:47 pm

umno lah yg takut kembali kpd kitab Allah dan Rasul ..

Guna duit zakat utk perkara yg tak masuk syarat tlh diboleh kan.

kes liwat tak boleh dibicarakan dlm mahk syariah.

mufti main banti komen sdgkan dia sedar walaupun kata kata dia tu betul tp dia juga sedak kata kata dia itu di tuju kan kps seseorg.

ramai penceramah yg berkebolehan dan bercakap benar di senarai hitamkan.

mufti membisu dlm kes fitnah liwat sdgkna kronologi kes mengarut jelas lintang pukang punya skrip

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 9:05 PM delete

pr raja 1:18 pm

kau ckp aje tp modal yg mampu kau dan umngok guna ialah liwat.

langsung tak de sebut psl kroni anwar mas dia tpm..

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 9:18 PM delete

Masalahnya skg ialah berapa ramai kah yg terlibat homo dan melakukan liwat.

mengapa akta yg dah bertahun tahun tsbt hny di gunakan pd anwar sorang je. Jd di sini lah kelemahan undang undang yg anwar kata dah lapuk.

jd tentu lah anwar mahu kes spt ini bg org islam sesuai di bicarakan oleh mahkamah syariah.

bila dikatakan tak releven bukan suruh dihapuskan tapi buat satu undang undang mengenai homo liwat ini dng lebih jelas lg. spt undang undang dadah. tak de kata jika di dapati meliwat ke didapati homo ke.. tak de terus kata sesorg yg liwat atau homo tdak dibenarkan di msia dan jika didapati.. bla bla.

kalangan mrk yg tak percaya tuhan dan tak ada agama pun ada hak.. ini lah yg jd sulit zaman skg ini.

jd jika org tu agama nya islam dia sepatutnya di bicarakan di mahk syariah bukan mahk sivip spt yg di hadapi oleh anwar.

Reply
avatar
Anonymous
January 16, 2012 at 11:12 PM delete

puak2 penyokong umnongok mana mau hukum islam dilaksanakan kerana dalam perut depa penuh dengan makanan haram yg dibagi oleh pemimpin depa dari pebendahraan negara yg sepatutnya diagihkan mengikut cara yg dibenarkan islam.

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 2:38 AM delete

hahaha aku ahli umno tp memandangkan kebodohan pemimpin2 dan ahli2 bebalnya aku akan undi PR pd PRU 13 ni. lawak betul la. nak terjemah ayat pun pening!!

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 8:24 AM delete

anon January 16, 2012 9:18 PM

kenyataan anda seolah2 nk membenarkan aktiviti aljuburi berleluasa dgn kononnya hanya tidak boleh dilakukan oleh umat Islam......dgn alasan sekiranya yg menjubur itu bukan org Islam maka diorg boleh menjubur dimana2 saja di negara ni......nak comolot kat depan pablic pun no hal punyar....pastu berpimpin tangan berpelukkan manja dikhalayak umum....adakah itu yg kamu mahu.....adakah undang2 kolot yg nak diubah itu ke arah ini wahai anon January 16, 2012 9:18 PM

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 8:25 PM delete

anon 8:24 am

nampaknya kau tak faham.. kan aku kata buat satu undang undang yg lebih jelas.. mcm dadah... iaitu liwat dan homo tidak di benarkan di msia. langsung tak boleh.. bukan mcm skg boleh tp bila kena tangkap baru nak di guna undang undang..

pendek kata skg ini ada undang undang tapi ada org yg buat. skg kita kata langsung tak boleh jd homo atau peliwat!

ada faham?

rasanya tak de agama yg memboleh kan homo dan liwat ttp kita mesti tahu bhw ada ramai gulongan ini yg tidak bertuhan terutama bukan org melayu. bg mrk kebebasan adalah hak setiap org. ada kah mrk memaksa? adakah mrk menganggu masy?

Jd bg org mcm ni lah yg menyulitkan kita. Dan org islam kita pun terus mengambil kesempatan dgn kebebasan yg di tuntut mrk atau apa yg diperuntukan mrk. Bila syariah nya merugikan maka mrk pilih sivil. Alaaa mcm kes anwar lah..

Tu sb bg org Islam kita ikut cara Islam.

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 8:54 PM delete

Salam,Anak muda dari taiping menyokong DSAI. Faham betol2 sape yang xfaham bahasa inggeris jangan tanya org yang xtahu or buat andaian sendiri.

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 8:38 AM delete

DGN UNDANG UNDANG YG ADA SKG APAKAH TINDAKAN KE ATAS ORG YG MENGAKU DIA SEORG HOMO LESB DSB?

JD MAKSUD AKU IALAH KITA MESTI ADA UNDANG UNDANG YG LEBIH JELAS.

kdg kdg tu kalau bercakap dlm bahasa melayu pun ada 2 - 3 maksudnya. Ini bukan bermakna tak faham.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive