Hasan Ali mahu rakyat tolak Anwar..


Mungkin kerana telah terpengaruh dengan Zul Nordin, kini kita melihat banyak kenyataan yang dikeluarkan oleh Hassan Ali seakan-akan dengan kenyataan Zul Nordin.. semua kesalahan diletakkan kepada Anwar Ibrahim..


Hinggakan beliau dipecat dari PAS pun Anwar dipersalahkan..

Hasan Ali bidas, mahu rakyat tolak Anwar

PETALING JAYA - Datuk Dr Hasan Mohamed Ali membidas kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengatakan keperluan untuk menyemak semula undang-undang lapuk Malaysia berkaitan golongan gay sambil menegaskan, ia "tidak wajar dan rakyat perlu menolak perjuangan" Ketua Pembangkang itu.

Menurut Hasan, perkara seperti ini menjadi salah satu punca beliau tidak boleh bersama Anwar dalam Pakatan Rakyat (PR).

Pas memecat Hasan awal minggu lalu.

"Inilah salah satu (sebab) saya tak boleh bersekongkol dengan Anwar. Sebab inilah, rakyat perlu menolak perjuangan Anwar Ibrahim," katanya pada sidang media di kediamannya hari ini, yang kedua selepas dipecat dari Pas.

Dalam temu bual dengan BBC baru-baru ini, Anwar berkata, terdapat keperluan untuk menyemak semula undang-undang lapuk Malaysia supaya tidak dilihat sebagai menyusahkan dan dianggap sebagai relevan.

Menjawab soalan berkaitan hak-hak golongan gay dan sama ada beliau bersedia untuk menerima "idea antidiskriminasi yang melibatkan hak-hak golongan gay", Anwar berkata, "kami perlu menyemak semula sebahagian daripada undang-undang lapuk kami."

"Kami masyarakat Islam dan bukan Islam di Malaysia secara keseluruhannya percaya dan komited untuk menyokong kesucian perkahwinan antara lelaki dan wanita tetapi kami tidak harus dilihat sebagai menyusahkan dan menganggap undang-undang lapuk sebagai relevan," katanya.

Justeru Hasan menambah, masyarakat di negara ini akan bergolak, berpecah dan huru-hara akan berlaku jika hak-hak golongan lesbian, gay, biseksual dan homoseksual dihalalkan.

Hasan turut berkata, kenyataan Anwar dalam wawancara bersama media antarabangsa BBC merupakan pandangan peribadi ketua umum PKR itu.

"Pandangan Anwar Ibrahim bukan hanya di BBC. Tetapi kalau dilihat balik, itulah pandangan peribadi dan asasi yang dipegangnya. Atas alasan itulah kenapa saya tidak sepatutnya bersama beliau. Pendirian saya tak wajar untuk bersama Anwar," katanya.

Sementara itu mengulas kenyataan Anwar dalam Konvensyen Pakatan Rakyat Sabtu lalu mengenai Pakatan perlu dibersihkan daripada individu yang gila kuasa dan gila duit, Hasan berkata, masyarakat perlu berfikir siapa sebenarnya yang gila kuasa.

Katanya, beliau mempunyai keselesaan, kuasa dan jawatan ketika menjadi Exco negeri Selangor tetapi sanggup dikorbankan jawatan itu kerana satu idealisme.

"Saya nak tuan-tuan fikir ya, ada seorang ini yang kumpul orang-orang di Sabah dan Sarawak dan kata mahu tawan Putrajaya pada 16 September. Jadi sekarang, siapa yang gila kuasa? Saya ke, dia? Bayangkan, atas nama gila kuasa, dia berkata 'dalam penjara pun saya akan menjadi perdana menteri'. Hasan tak pernah sebut. Jadi saudara semua timbangkanlah... saya tahu saudara semua bijak," katanya.

Hasan berkata, beliau yang sebelum ini mempunyai pendapatan lumayan ketika menjadi pengurus dan pakar motivasi tidak pernah menceritakan kepada sesiapa jumlah kerugian yang dialaminya selepas menyertai Pas.

"Mengenai gila duit... Masya-Allah... saya dulu pengurus dan pelatih perundingan. Tanya isteri saya berapa pendapatan saya sebulan. Tetapi saya masuk Pas kerana perjuangan.

"Jangan tanya berapa kerugian saya bila hampir 15 tahun masuk dalam Pas. Saya tak pernah beritahu sesiapa.

"Ketika saya memegang Exco infrastruktur dan kemudahan awam, projek-projek JKR (Jabatan Kerja Raya) saya tak ambil satu sen pun. Rekod saya bersih. Saya tak biasa duduk dengan penyogok, disogok ni. Saya tak biasa. Psikologinya, kadang-kadang kita buat benda itu, jadi kita nak nafikan, kita tuduh orang lain buat," katanya sinis.


Sinar Harian

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

32 comments

comments
Anonymous
January 17, 2012 at 10:32 AM delete

Memang lapuk pun undang-undang kat malaysia ni.Kes liwat bawa kat mahkamah sivil bukan mahkamah syariah.Hanya undang undang Islam yang tak lapuk n relevan sampai bila bila

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 10:39 AM delete

elok sgt tu dua biawak berbaik...
kedua2 kaki hutang tak bayar..
kah...kh...kah...
bagi lidah tu cabang empat...
kah...kah...kah...
2 melayu merempat

Reply
avatar
TokWan Pencen
January 17, 2012 at 10:41 AM delete

dulu zaman kegemilangan Hassan nii dia jd Pengerusi Forum Perdana Ehwal Islam dah nampak d situ Hassan niii gelojoh, hari ni nampak bertambah gelojoh.
Tok Guru Nik Aziz dah cakap tutup mulut dia masih nak melatah nak perjuangkan islam macam mana? nak merosakan perpaduan ada laaa.
Hassan Tok nak pesan "TUTUP MULUT" kamu atau kamu lebih d benci rakyat.

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 10:48 AM delete

Lucu tgk gambar diatas....petualang dan pedukang...hahahaa

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 10:49 AM delete

Lucu tgk gambar diatas....petualang dan pedukang...hahahaa

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 11:11 AM delete

Zul dan Hassan ada kes yg sama yg satu PAS yg satu lgi PKR sebab Anwar.

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 11:50 AM delete

JIKA SAORANG HAMBA MEMBUAT KEBAIKAN ,HAMBA INI BERKATA"SEGALA KEJAYAAN KU KERANA KERAJINAN DAN KEPANDAIANKU.ALLAH BERPALING SAMBIL BERKATA"AKU YG MEMBERI TAUFIK DAN HADAYAT DAN AKU JUALAH YG MEMBANTU MEMUDAHKAN SEGALA URUSANMU".(ALHIKAM).Kalau manusia rasa dirinya pandai akan hanyutlah dia.

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 11:51 AM delete

rupa iblis dah muncul

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 12:02 PM delete

sepadanan hutang tak bayar

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 12:13 PM delete

Baru Anwar bertemu buku dengan ruas. Dulu dia dok balun orang BN saja. Sekarang Tuhan telah menghantar Hasan Ali untuk membalunnya pula.

Reply
avatar
dah lama buat intipan halini
January 17, 2012 at 12:36 PM delete

gi tanya hassan anakali ini cita2 kamu nak jadimb dulu tak tercapai pas tu kes tanah kat hulu langat lak rakyat tahu kamu adalah dalang di sebaliknya . kalau nak jaga akidah sangat termasuk kata2 serta tingkah laku sekali macamlah islam yang kamu bawa itu yang sebenarnya . insaflah kamu jaga agama tapi benda ini dari tahun 1996 lagi fikirlah allah dah tunjukkan sifat kamu sebenarnya anak ali janganlah sbb tak dapat kuasi apa yang kamu hajat takbur fitnah pula .macamini pemimpin yang jaga agama buat malu keturunan kamu sahaja ...

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 1:16 PM delete

Tu lah dia Hasssan Ally masa dalam PAS pun dia buat kerja ikut suka dia ...tak beritau /lapur pada ketua apa dia nak buat atau telah buat ...patutnya dia kena kerja sepasokan/ team work -kalau itu pun tak boleh lakukan macamana nak jadi ketua....lepas tu cakap putar belit ...memang patut pun diterajang oleh mana PAS ..lepas tu nak salahkan org lain..cuba cermin diri sendiri dulu ..

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 1:22 PM delete

Anon 12.13,

Tuhan telah menghantar sihassang...
kah...kah...kah...
Allah berkuasa ke atas semua mahluk..
hassang ni jenis mahluk syaitan..

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 1:28 PM delete

terima je lah hakikat nya dah tak ada rezeki nak jadi MB ...jgn pulak nak buat fitnah dan aibkan org lain ...Redha je lah...dan jgn pula nak burokkan keadaan..Rakyat Msia dah bosan dgn fitnah

Reply
avatar
TokWan Pencen
January 17, 2012 at 2:12 PM delete

Asang sudah jadi GOLILAAA.... (flm Sgt Hassan)

Reply
avatar
jack sparrow
January 17, 2012 at 2:14 PM delete

Tok Guru pn satu perangai jugak....
Mcmane nk perjuang Islam klu diarahkan semua 'Pemimpin Pas' yg x sebulu TUTUP MULUT?
Klu buka mulut x dpt sokongan rakyat....apedia yg PR perjuang ni nk sokongan rakyat ke keredhaan Allah??
Alahai, klu kita dh x mampu bg la org lain yg berwibawa ambik alih...
Zaman nabi dulu pn ada perang sampai mati syahid dlm memperjuangkan Islam...skrg ni pejuang2 Islam dianjurkan tutup mulut untuk menjaga sesetgh pihak untuk meraih undi org ramai...

Reply
avatar
Bombo
January 17, 2012 at 2:38 PM delete

lama dah aku tak usik rakab,(Rakyat Akan Kutuk Anuar Brahim) RAKAB tapi aku akan kutuk rakab sebab dia senajis dgn najib dan Rasuah Mansor,kau biarkan hasrat hassan Ali dan zul kulup buat lakon The drunken master...

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 2:53 PM delete

korang satu lagi dalam gambar tu ,BRAHIM KATAK , baru jadi tiga abdul!

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 3:07 PM delete

rupa redha yang pak hassan ucapkan tiap2 hari hanya keluar dari bontot bukan dari mulut dan hati pandai bila bagi montavasi suroh peserta muasabah diri cuba amik masa tafakur sekejap macam mana pak hassan boleh berada pada keadaan dan kedudukan sekarang jangan suruh orang lain muasabah diri sendiri taktahu langsung apa itu makam M.U.A.S.A.B.A.H ada paham

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 3:24 PM delete

Anonymous January 17, 2012 10:39 AM

hahaha bila masa pulak yb zul tu berhutang x bayar hahaha ko mmg tau sebar fitnah jer lah yer.....baik ko minta maap kat dia direct dude

Anonymous January 17, 2012 1:16 PM

kerja berpasokan ni lagi citer kelakor.....baik ko tunggu dr hassan umumkan parasit dlm Pas ok sbb parasit nilah dia wat keje dewe'an

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 4:09 PM delete

Anon 3.24,

ya ampooon..ampoon...zul biawak...
kah...kah...kah
itu je hang boleh buat...
hantar rakab pukimak ni je...
tak ada org lebih elok...
hantar mai macam sicibai ke ataupun silancau ke...

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 4:24 PM delete

CEPATNYA ALLAH MEMALIMGKAN HATINYA .......SEMAKIN BYK DIA BERCAKAP SEMAKIN BANYAK ALLAH TUNJUKKAN KEJAHILANNYA DLM BERBICARA....MULA2 KUTUK NEGARA KEBAJIKAN, LEPAS TUUUUUU KUTUK PAS TAK ISLAMIK, LEPAS TUUUU KUTUK ANWAR PULAK....KALAU HASSAN ALI NAK MEMPERJUANGKAN ISLAM.....BUKAN INI CARANYA....DIMANA CERMINAN ISLAM HASSAN ALI....KINI HASSAN BERTEKAD NAK WAT ROADSHOW....ROADSHOW MENGUMPAT DAN MEMANJANGKAN FITNAH....ISLAM KEEEEEE BEGITU....ALAHAI HASSAN.....

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 4:27 PM delete

Huh...teruk sungguh mentaliti pacal-pacal PAS/PKR menghina orang sesedap rasa.... Oppss, aku lupa.. PAS menghalalkan apa saja yang haram bagi UMNO/BN...!!! Punya dajal perangai pacal-pacal PAS/PKR yang tak sanggup menerima realiti ... bukan depa keluar masuk UMNO pun !!! Kalau depa masuk UMNO..hah ! bergegar dunia dengan maki hamun pacal-pacal PAS/PKR yang lebih hina dari anjing kurap...cerminlah diri sendiri la wooii..!!!

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 4:42 PM delete

Hassan Ali berbangga dia seorang yg sekular......bagi aku memang patut pun PAS tendang Hassan Ali niiiiii, Hassan tak layak duk dlm PAS....Hassan layak duk dlm UMNO aje........berbangga nak buat roadshow....lg.Tak takut ke Hassan ....tengah2 roadshow tuuuuu malaikat ambil nyawa...takut tak sempat bertaubat...usia dah senja...insaf leeeee

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 8:46 PM delete

Tuan Guru Nik Aziz bukan suruh tutup mulut sbb nak jaga nama PAS sb dia kata Hasan kalau bercakap banyak nampak 'kurang cerdik'. Krn itu lah di nasihat lebih baik Hasan tutup mulut.

Mengapa Hasan nak buat road show utk memberitahu rakyat psl anwar. Mgapa dia tak terusk kan kerja kerja dia serbu sana sini dan tangkap org mabuk. Dia sekurang kurang nya bercakap psl betapa teruknya islam di Msia skg. Dr tangkap org mabuk dan serbu tmp org lebih baik di dakwah kan org org ni dan org org umno.

Kira Allah masih sayang pd Hasan sb semua ilmu yg dia dapat Allah nak dia sendiri gunakan. Hrp dia dpt taufik hidayah ini dr Allah.

sebenarnya hasan eluk dipinang oleh UMNO spy kerja kerja Islam dpt dilakukan oleh hasan.

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 8:49 PM delete

Mmg aku dng abg aku pun nampak masa forum perdana Islam.. hasan tu karek sikit..

kalau nak kasi panas hasan ni.. lantik khalid samad ganti dia..

Reply
avatar
Anonymous
January 17, 2012 at 9:04 PM delete

Ini dua yayasan & zoo kaki makan bewok

Reply
avatar
Hamzah Mohamed
January 17, 2012 at 10:43 PM delete

Saya dah semak kata-kata TGNA. Dia tak kata 'tutup mulut'. Dia kata 'jaga mulut'. Kan lain tu. Nampaknya rmi dah dengan tidak disedari terpedaya dengan putarbelit ala Umno Hasan Ali. Hasan Ali juga jelas kelihatan telah mengangkat dakyah Umno Baru ttg apa yang diperkatakan oleh Anwar mengenai undang-undang lapuk mengenai LHBGT sebg dakyahnya sendiri. Dgn itu, dia sebenarnya telah bertukar sumber rujukan dlm berfikir dan menyatakan pendiriannya mengenai beberapa isu rakyat; bukan lagi Islam dan demokrasi ttp sekarang Umno Apco, Assobiyah, hawa nafsu, dendam, dan matalamat menghalalkan cara. Kepalsuan Hasan sebagai seorang tokoh Islamik sudah terbongkar.

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 12:07 AM delete

masya allah rupa rupanya hasan ini pengurus dan pakar motivasi lalu masuk pas dia alami kerugian.

kalau betul berjuang atas landasan islam dan niat krn allah .. mana ada rugi..

kerugian tsbt tidak dibalas dng dilantik sbg MB. patut lah marah marah.

aku rasa dlm pas ni bukan hasan sorg yg rugi kalai dibaca fahaman cara hasan ni.

hasan ini lah yg akan kata pd anwar spy berdebat dgn dia bukan dgn najib. bukan apa pun nak cover najib.

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 1:33 AM delete

hahah mmg la dua2 org ni skrip sama. dua2 hutang x mau bayar. duk dlm PAS mana nk cekau 900k nak bayar hutang. jumpa DSAI mintak settle hutang tp x dilayan hahah. sbb tu sasau! HAHAH HAHAH HAHAH

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 10:22 AM delete

babi ngan anjing duduk dlm satu kandang

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 1:56 PM delete

Macam kembar Siam lah...

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive