Disaman RM100Juta oleh Shahrizat : Kenapa Rafizi tak kisah dan gembira?


Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli berkata beliau bersedia untuk berdepan saman dari Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berhubung pendedahan skandal National Feedlot Corporation (NFC).


Ia ekoran Shahrizat hari ini mengemukakan saman terhadap beliau dan Ketua Wanita Keadilan, Zuraida Kamaruddin di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Menurutnya, peluang di mahkamah kelak akan digunakan sepenuhnya untuk membongkar lebih banyak penyelewengan yang bakal diikuti lebih ramai rakyat Malaysia.

“Peluang ini memang telah ditunggu-tunggu agar kami boleh menggunakan kuasa mahkamah untuk mencari kebenaran sejauh manakah berlakunya penyelewengan di dalam NFC, selain dari yang didedahkan setakat ini,”

“Oleh itu, kami cukup bersedia dan teruja untuk berdepan dengan Dato’ Seri Shahrizat Jalil dan peguam-peguam Umno di mahkamah kelak,” tegasnya.

Menurut Rafizi, beliau yakin semua pendedahan yang dibuat setakat ini adalah benar belaka kerana ia berdasarkan maklumat kewangan dan operasi yang dibocorkan dari dalam NFC sendiri.

“Sebelum memulakan siri pendedahan skandal, pasukan kami telah pun berbincang dengan peguam-peguam KEADILAN mengenai kemungkinan dikenakan tindakan saman,” jelas beliau.

Menurutnya lagi, risiko saman itu adalah berat dipihaknya yang berdepan kemungkinan muflis sekiranya kalah, sedangkan Shahrizat hanya perlu membayar kos guaman dan pentadbiran jika saman itu ditolak.

“Dengan kekayaan keluarga beliau, sudah tentu beliau mampu membayarnya,”

“(Namun) jika pimpinan Umno seperti Shahrizat beranggapan mereka boleh menutup mulut dan akal rakyat seperti saya dengan mengemukakan saman seperti ini, mereka tersilap besar,” katanya.


http://www.keadilandaily.com/?p=25714

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

13 comments

comments
Anonymous
January 19, 2012 at 11:06 PM delete

Tahniah dan syabas kepada Rafizi dan Zuraidah...

Biar dibongkar setelus-telusnya...

Biar difahami oleh rakyat SIAPA itu UMNO sebenar-benarnya....

Biar Sharizat selak semuanya.. sampai nampak segala bulu-bulunya....

hehehehe....

geli ....

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 12:23 AM delete

dan shahrizat pun gembira saman mahkamah...


sb dia tidak mahu hny keluarga dia aje yg dipersalahkan dlm hal ini..

pencacai yg sokong shahrizat pun gembira sb di mahkamah nanti boleh pakai maskot kepala lembu sbg sokongan pd nfc..

yg tak gembira najib dan muhyuddin aje..

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 1:59 AM delete

Secara logic tak mungkin keluarga kak ijat dpt projek bukan kerana kedudukan beliau...bukan ada pengalaman pun ..............
Katakan Si Ahmad , Abu dan Ali yg tak ada pengalaman busniess lembu mesti tak dapat....
Rakyat pun boleh analisakan sendiri situasi tersebut ....Jadi kak I jat buat saman ini seolah2 gali kubur sendiri.............

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 8:40 AM delete

Percaturan Sharizat dah silap.

Sekarang Rafizi ada kuasa untuk supeona document penting. Semua akan terbongkar.

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 8:58 AM delete

"Bring on" kata Rafizi..
burit ijat dah geli...
percaya sgt pada shafee hindu paria
kah...kah...kah...

Reply
avatar
rauna rakab
January 20, 2012 at 9:18 AM delete

Lepas ni banyak le harta karun mamak and mamee terbongkar dimakamah atas kebodohan melayu sendiri keturun keling paria dikatakan bumiputra disokong olih umno bn melayu bangang.

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 9:47 AM delete

Tujuan utama mamee ijat bersama lawyer upahan UMNO shafie mengemukakan saman adalah utk menghantar mesej kepada rakyat yg mereka anggap bingai dan bangang bahawa skandal NFC bukan salah mamee ijat dan tiada pun isu penyelewengan. Betul bak kaa rafizi masuk mahkamah lg byk boleh dilondehkan. So mamee ijat x pyh nk selak sbb nt akan terselak sendiri. Bohong jika mamee ijat kata dia tak tahu menahu dan tak ambil tahu pasal projek, bukan sekadar melibatkan suami yang tidor sekatil malahan anak perempuan dan anak lelaki juga terlibat beserta perbelanjaan peribadi masing2 menggunakan akaun NFC. Kita lihat siapa yg kena. Di sini kita dpt lihat betapa bodohnya pemimpin UMNO termasuk najib dan juga mooooooyidin yg pada masa itu sbg memteri pertanian meluluskan projek.

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 10:09 AM delete

kak ijat nak bawa sekali sekutu-sekutu dia jatuh sekali tu yang dia buat lagu tu...

muhyidin, noh omar ramai lagi nanti sangkut juga...

kira bagus la semangat kat jat ni, senang sama2 jatuh pun bersama...

apa2 pun rakyat wajib jatuhkan umno-bn

Reply
avatar
Tokwan Pencen
January 20, 2012 at 11:07 AM delete

Tok setuju dgn penjelasan Rafizi tuu
Minta Mahkamah percepatkan proses.... sblm PR13.

Reply
avatar
January 20, 2012 at 1:50 PM delete

kahkahkah otak pemimpin UMNGOK dah BUNTU...

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 3:05 PM delete

Lawan tetap Lawan Kak Ijat!!!

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 3:18 PM delete

lawan selak kain boleh la....
selak kain tunjuk kat hindu pariah shafee...

Reply
avatar
Anonymous
January 21, 2012 at 7:40 AM delete

Persoalannya sekarang, apakah dengan pembongkaran penyelewengan duit rakyat oleh NFC akan mendapat tindakan segera oleh SPRM dan Pejabat Peguam Negara? Lihatlah apa yang berlaku terhadap Kes Linggam, Suruhanjaya hanya tinggal Suruhanjaya. Pelaku yang menyalahgunakan kuasa, pemimpin UMngokporNO yang terlibat bebas bagaikan burung terbang di angkasa.

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive