Bebas Anwar! Lautan Manusia di Seberang Jaya


Sekitar Pidato Perdana ‘BEBAS ANWAR’ yang telah diadakan di Tapak Ekspo Seberang Jaya yang membariskan beberapa Pemimpin utama Pakatan Rakyat sebagai penceramah pada 09 Jan 2012..


Pemimpin-pemimpin KeAdilan yang dibariskan sebagai penceramah yang terdiri dari YB Mohamed Azmin Ali, YB Saifuddin Nasution Ismail, YB TKM1 Datuk Mansor Othman dan YB Zuraida Kamaruddin telah tiba pada jam enam petang dalam satu konvoi yang melibatkan 30 buah kenderaan.



Setengan jam kemudian satu sidang Media telah diadakan bagi menjelaskan kronologi peristiwa apa yang telah berlaku di Mahkamah pada pagi DS Anwar Ibrahim dibebaskan.

YB Mujahid Yusoff Rawa telah hadir menggantikan TG Haji Hadi dan YAB Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sebagai penceramah yang terakhir.

Saksikan!! Ribuan rakyat membanjiri tapak Ekspo, Seberang Jaya, Pulau Pinang




















Lagi gambar-gambar sila lihat dia SINI

29 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Hidup PR.....
    Jahanam BN.....

    ReplyDelete
  2. yang ramai2 tu mesti pangkah PR..
    adios...

    ReplyDelete
  3. Ramai-ramai datang nak tengok muka peliwat negara dari dekat..!!

    ReplyDelete
  4. Kahkahkah rakab a.k.a rakon...ayat-ayat sedih jek kuar...alah releklah musibat Be End xlama jek lagi bungkus. Lu xyahlah wat ayat nak sedap kan diri lu walhal dalam hati lu dan juga hati pemimpin-pemimpin bangang lu semuanya dah give up...kahkahkah wa suka tengok muka-muka org bengang hasil dari kerja tangan bangang depa... :P

    ReplyDelete
  5. KETAQ LUTUT DAH PAK JIIB.
    TAPI DALAM BERITA HAIRAN DAN UTUSAN MELOYA TAKKAN KUAR BERITA NIE, NANTI MAKCIK DAN PAKCIK FELDA TAU SUSAH OOOO...

    -wakleman

    ReplyDelete
  6. woi kambing 12.15,

    Kau ni betul-betul sengallah !
    Fikiran kau cuma sehala semata-mata. Kau ingat bila anuat bebas dari tuduhan, pakatan akan makin bertambah kekuatannya..??

    Selama tiga tahun ni, puak pakatan hanya memperjuangkan nasib Anuat saja bukannya nasib rakyat !

    Macam-macam tuduhan yang puak pakatan lemparkan kepada Najib dan Umno...contohnya teori konspirasi.

    Tiba-tiba anuat bebas...maka segala tuduhan puak pakatan kepada Najib dan Umno itu gugur dan lenyap serta-merta !!
    Ternyata semuanya adalah fitnah dan tohmah dari Anuat dan puak pakatan !!

    Selama lebih tiga tahun Anuat dan puak pakatan mencaci cerca Najib dan Umno sedangkan Najib dilihat
    begitu tekun dan fokus dalam melakukan berbagai transformasi
    demi kesejahteraan hidup rakyat.

    Para pengundi memerhatikan keadaan ini dan mereka tentu sedar siapakah pihak yang lebih layak
    untuk menerajui negara.

    ReplyDelete
  7. @rakab 12:39
    nada kekecewaan terserlah pada bahasa anda ...

    hahaa padan muka....

    ReplyDelete
  8. rakab....lu blh tubuhkan kelab sokong diliwat pula.....lu penasihat, si saifool tu pengerusinye....
    hahahhahaha....

    ReplyDelete
  9. Apa yang aku dapat simpulkan dari komen rakab 12.39, beliau sangat menyanjung tinggi keperibadian Najib, sifat kepimpinan Najib samada negara mahupun keluarga (termasuk suaminya rosmah)juga sbg individu tokoh islam yang syumul. Hanya dengan berpandukan media UMNO, jgn terkejut rakab akan samakan Rosmah dengan Aishah r.a isteri nabi. Manakala Najib klu tak sama pun mungkin bawah ckit daripada ulama tersohor dunia mahupun imam shafie (dgn syarat hafal satu dua ayat alquran dan berani bersumpah laknat). Hakikatnya jauh panggang dari sate lembu shahrizat. Aku pun heran manalah puak2 pecacai ni dpt motivasi dtg ke blog pro PR hanya untuk memesongkan arus reformasi. Aku tak rasa trafik blog UMNO sebanyak blog pro PR. Ko pernah tak masuk papagomo atau parpumabuk dan komen? Aku mmg tak lalu nak baca tp kurang2 ko kena bantu sesama UMNO-APCO.

    ReplyDelete
  10. @ rakab wal murakkab

    kahkahkahkah
    ko tak leh terima kenyataan ka??
    hantuk kepala macam Yahudi sembahyang tu.. wakkakkakaa

    ko ni dah macam keling
    berpusing2 cakap...
    wakkakkakkakaka

    ReplyDelete
  11. Jgn terlalu gembira sahabat. Jgn ingat umngok dok diam. Serius bro.... satu perancangan paling kejam dan mengaibkan sedang di atur. Jika ini berlaku, gua ckp, PR bungkus. Apa pun, hanya Allah shj yg maha mengetahui. Hati2 dan bersedia utk menerima dugaan yg mungkin akan membuatkan kita semua termangu....melihat lembu2 umno isi borang masuk PR. hahaha..but seriosly, this time gonna be tough.

    ReplyDelete
  12. SEMALAM AKU PUN DI SANA,NAMPAKNYA GELOMBANG KEBANGKITAN RAKYAT TAK BOLEH DI TAHAN-TAHAN LAGI.GELOMBANG INI BAKAL MENGHANYUTKAN UMNO DAN RAKAB BODOH SEKALI DARI BUMI INI.JAGA-JAGA DAN BERSEDIALAH WAHAI PUAK-PUAK UMNO LEMBU OOI....

    ReplyDelete
  13. Sebenarnya dari awal lagi hakim tak perlu memanggil Anwar untuk membela diri. Kes sepatutnya dibuang dari awal lagi.

    Tetapi kerana pihak konspirator Najibmah mendesak supaya sedaya upaya mensabitkan tuduhan maka dipanggil juga untuk membela diri.

    Sekarang mahkamah tak dapat melacurkan diri di hadapan masyarakat antarabangsa kerana majoriti negara2 dunia mengikuti kes ini dengan dekat dan mereka paham sepenuhnya perjalanan kes ini.

    Inilah yang membuatkan konspirasi ini tidak dapat diteruskan. Lebih2 lagi melihat sokongan rakyat malaysia yang tidak berbelah bagi kepada Anwar dan mahukan sebuah sistem mahkamah yang telus dan negara yang bebas dari pemimpin durjana.

    POWER OF PEOPLE VS CULPRIT PEOPLE IN POWER.

    ReplyDelete
  14. this is not about Anuar. this is about BN gila kuasa,harta dan zalim.

    to pro BN, aku nak tanya... berapa ramai sedara mara korang yg jutawan?? kalau ada sorang dua ja kut..tapi saudara ko yg lain semua susah payah.

    jgnn nak gebang la kata BN pembela rakyat san melayu... berpa ramai org melayu menganggur dan di buang kerja oleh GLC (mcm MAS) pembela paler hotak ko...

    ReplyDelete
  15. Peliwat negara?
    Tak kan meliwat saifool je..
    lain lah Najib kaki memburit negara...
    macam2 pompuan dia memburit..
    ziana zain ingat lagi ke?
    kah..kah...kah..

    ReplyDelete
  16. rakab bangang!!! masih belum pulih trauma dia...merepek tak tentu hala....elok kau terima aje kenyataan dan duduk diam2.

    ReplyDelete
  17. Kah..kah..kah.. anon 12.55 betul tu.. bila gian, si penasihat liwat si pengerusi!! kah...kah...kah..

    ReplyDelete
  18. mampuih lah si arip, kerusi dun seberangjaya confirm melayang dari tangan umno.

    ReplyDelete
  19. rakab dah kenal ke pengebom negara !

    ReplyDelete
  20. SAPE YG PERCAYA ALJUBURI TAK MELIWAT ADALAH MANUSIA OTAK BERUK...HAHAHAHAHA BANGANG

    ReplyDelete
  21. macam ni punya melaut manusia dan bukti2 bergambar dari pelbagai blog yg lain pun, rakab masih nak tegakkan k**e yang mati pucuk? masih nak katakan yg rakyat dah tolak PR? masih nak kata PR makin hancur?

    apa ke bangang sangat ko ni rakabbbbbbbb?? ke ko mmg dah biol?

    Aku sokong anon 12:56.. iaitu si rakab ni tergamak masuk ke blog PR dan menghasut penyokong PR dengan hujah2 bangang dia ibarat lembu ijat sesat masuk kondo.. aku tak tergamak nak gi baca blog pro UMNGOK.. apatah lagi papagomo dan seangkatan dengannya.. tapi aku tgk kat semua blog Pro PR, semua komen dia buat (copy paste) kat sana..

    bertaubat la rakab.. dan belajar2 la terima hakikat.. hehehe.. dan pesan aku.. tak yah la nak nangis2.. buruk bebeno... hahaha

    ReplyDelete
  22. salah satu tajuk utusex melancau hari ni..."TIDAK RAMAI" kahkahkahkahkah

    ReplyDelete
  23. rakab ni memang bodoh tahap lembu sahrizat kesiaaaaaannnnnnn lu broo

    ReplyDelete
  24. ALHAMDULILLAH....ALLAH SWT TELAH MEMALINGKAN HATI2 MEREKA AGAR TIDAK TERMAKAN DGN FITNAH.....KEHIDUPAN DI AKHIRAT TUUUUU LEBIH PENTING.....ORG YG CERDIK ADALAH ORG YANG TAKUT AKAN JANJI2 ALLAH SWT..... BIARLAH APA SHJ ISU YG CUBA DIMAINKAN OLEH UMNO....NAMUN IMAN DAN TAQWA KITA TETAP PADA ALLAH SWT....

    ReplyDelete
  25. Pemimpin2 UMNO tak senang dengan pembebasan Anwar.UMNO totok lagi la.Depa takut tembelang mereka pecah.Anwar tahu banyak rahsia2 pemimpin UMNO kerana pegawai2 kerajaan ramai yang dedahkan penyelewengan pemimpin2 UMNO.Wahai pemimpin2 UMNO...tidur kamu tak lagi lena.Kamu sentiasa dibuai mimpi2 ngeri????????????

    ReplyDelete
  26. rakab meroyan,
    walaupun bapak kau tak mampu hantar kau kesekolah masa kecik dulu tapi jangan lah tunjukkan kebangangan kau kat sini.
    aku harap anak kau nanti janganlah jadi bangang macam ayah dia yang sememangnya bahalol

    ReplyDelete
  27. kira menang ja la..

    ReplyDelete
  28. Aku pun pi lebih kurang 5k~6k org atang..hebat tu...tapi yg peliknya aku? Anwar menang PRk Permatang Pauh pada 2008 dengan 28k yg mengundinya...takan hanya datang 5k~6k aje...mana pi mereka, mereka tak nak sambut wira mereka ke? rasa yg baki 20K pengundi2 tu dah insaf sokong BN....pada org2 PR jangan dok perasanlah..tempat Anwar sendiri pun hanya 21% penyokongnya datang aje..

    ReplyDelete
  29. Baca biaq betui, 5-6k hang kata, mana mai?.Hang tau dak, tempat tu keluasan dia lebih kurang 2 relong=60,000kp,ok, tolak buang bangunan dan gerai-gerai katakanlah tinggal serelong= 30,000kp, kalau hang tengok, semua tempat kosong penuh orang.....jadi kalau satu (1) kp sorang 30,000kp dah berapa, hang kiralah....Kalau hang tanya aku, aku kata tak kurang dari 20,000-25,000, yang lebih tu tolak budak-budak macam hang...???...!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post