Azwan disiasat Polis kerana nak bakar Ummi Hafilda


KUALA LUMPUR: Personaliti hiburan tanah air, Azwan Ali, 46, yang sering mencetuskan pelbagai kontroversi kini disiasat polis atas dakwaan mengugut mahu membunuh dan membakar adiknya, Ummi Hafilda Ali melalui laman twitternya.


Mendedahkan perkara berkenaan, Ummi berkata, dia menyedari ugutan dibuat abangnya itu pada minggu lalu apabila dimaklumkan anak saudaranya dan selepas mendapati ia benar sejurus membacanya sendiri, dia membuat laporan polis pada jam 6 petang Jumaat lalu.

Menurutnya, selama ini dia bersabar dengan cacian serta pelbagai tuduhan yang dilemparkan terhadapnya, namun ugutan itu sudah keterlaluan dan menggugat keselamatan diri, apatah lagi ia dilakukan abangnya.

“Siapa tidak sedih bila darah daging sendiri memburukkan dan mencaci kita hanya kerana perbezaan pendapat serta pendirian politik. Sebelum ini, saya masih mampu bersabar dan berdiam namun kini ia sudah melampau.


“Azwan mengajak pengikut twitternya membunuh saya dengan menulis ‘Jom ramai-ramai kita tangkap perempuan neraka ini...kita kerat-kerat dan kemudian kita bakar’.

“Begitulah lebih kurang ugutan Azwan terhadap saya. Ia sudah keterlaluan dan saya perlu diambil tindakan,” katanya ketika dihubungi, semalam.


myMetro

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

18 comments

comments
January 18, 2012 at 12:04 PM delete

Ummi sedih kerana Azwan menghina dan mencaci dia..........sebaliknya dia berasa "bangga" menghina dan mencaci Azmin............begitulah nasib anak-anak Pak Ali ni......

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 12:17 PM delete

Salam semua,
Allah Maha Besar. Sesungguhnya Dia Sang Pencipta. Kita hanya merancang.
Tengoklah mereka adik beradik sudah bercakaran. Bertaubatlah. Takbir!!!!
AllahuAkbar, AllahuAkbar. AllahuAkbar

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 12:32 PM delete

Dia hina abang dia YB Azmi sampai yang bukan bukan,hina kakak ipar dia,mencarut sana sini maki hamun,YB DSAI dan kaum keluarga,dia tak rasa oranf lain ada perasaan sedih macam dia juga,bila abang dia Azwan hina dia,pandai pulak nak sdih sdih nooo,
Hai le dunia,kembali lah ke pangkal jalan,bertaubat dan sucikan diri sebagai persiapan untuk mengadapnya nanti..

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 1:02 PM delete

AYAT POWER DARI BETINA MENTAL:-

“Siapa tidak sedih bila darah daging sendiri memburukkan dan mencaci kita hanya kerana perbezaan pendapat serta pendirian politik. Sebelum ini, saya masih mampu bersabar dan berdiam namun kini ia sudah melampau.

NAMPAK SANGAT BETINA NIE ADA MASALAH MENTAL. APA BEZANYA DIA BUAT KAT ABANG DIA YB. AZMIN? BUKAN DALAM TWITTER JE TAPI DIJAJA KE HULU KE HILIR SEANTERO MALAYA.

DAH GILA BABI TAHAP TERTINGGI DAH BETINA SEKOR NIE.

-wakleman

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 1:07 PM delete

maafkan lah dia masih anak dara...
anak dara sundal..
dah kongkek masih berdara...
kah...kah...kah...

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 2:36 PM delete

Aku bangga bila Azwan si bapok Siam sokong Pakatan Harami, hua hua hua..

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 3:50 PM delete

Ummi mulut banyak ....rimas dibuat nya

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 4:17 PM delete

Yaa aku setuju...sesiapa saja dalam pakatan pembangkang boleh maki dan mencarut sesuka hati..kemudian akan disokong dengan banggannya oleh pacal-pacal PKR disini... ha ha..
Cuba kalau orang-2 UMNO buat benda yang sama...hah.. tak cukup space kat sini diaorang nak tulis cercaan disini gamaknya... isk isk..

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 4:55 PM delete

ala..macam la penyokong BN tu berbudi bahasa, sopan santun dan tak pernah maki hamun..yang nak mengata orang PR suka maki hamun..

kata dulang paku serepih.. mengata orang..awak yang lebih..2x5 je..

kalau kena batang hidung sendiri..terasa ya amat.. kalau kena kat orang lain.. maki ..kutuk selagi boleh..!

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 5:25 PM delete

kena lah beza kan akhlak ummi dgn anuar..

kita kutuk maki ummi,
pencacai kutuk fitnah anuar.

jika dibezakan mcm langit dgn bumi.

aku bukan jenis org yg maki dan carut suka hati.

dlm hal fitnah, azwan dah sedar siapa yg benar, tp ummi masih lg tak sedar sedar.. bukan tak sedar di tambah yg bukan bukan lg.

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 6:10 PM delete

Aku xde baca lak komen azwan kata nak kerat-kerat tu.. rejam ada la...

Reply
avatar
Rauna
January 18, 2012 at 6:19 PM delete

oi pencacai2 najis nuar juburi...azwan ali dh nangis2 mntk maap kt umi hafilda...tgkla kt u tube..azwan jgk dh insaf n siap bersumph dgn nama Allah die xakan burukkn umi lg..segala yg berlaku aritu ats hasutan pihk lain..azmin jgk dh 5bln xblk umh..xjmpe mak die..anak derhaka btul..azmin berseorangan skrng..xde lg sokongn ahlikeluarga..oi pencacai najis..azwan pon brani bersmph dgn nama Allah..

BANG NUAR AL JUBURI TU BILE PLAK..BYK ISU YG DIE PERLU BERSMPH..
antara penipuan nuar - kate x liwt sepol,kate xknal eskay,kate ade bersm fmly or meeting ms vid seks dirakam,xleh jwb isu jam omega,kate agong n atm skong die ms 16sept..

oi keldai2 dap..korng xnmpk lg ke betapa munafiknye manusia bernm anwar ibrahim ni

Reply
avatar
rauna rakab
January 18, 2012 at 6:46 PM delete

seingat aku para pencacai umno bn ni semua sakit mental olih kerana dah terlampau banyak makan duit haram buat cerita haram makan yang haram buat filem haram jadi semua anak pinak mereka suka menyundal jadi lahirlah anak umno bn haram

Reply
avatar
Anonymous
January 18, 2012 at 7:42 PM delete

Ummi tu satu hal , hal keluarga apa nak kecoh2 di iternet ....bising2 dirumah je lah...kalau berlaki , gaduh dgn suami satu dunia tau agaknya ...buat malu je...Anyway siapa Umi ,wakil rakyAt pun bukan ,menteri pun bukan ....so we couldn' t care less...

Reply
avatar
January 18, 2012 at 8:58 PM delete

woi rauna yg kau tak pasal2 marah kn anwar ni apsal...meroyan tak tentu pasal..tak hbs2 citer pasal jubor saiful..kau nk jubor saiful ker..??..nah ambikkkkk..pi jilat jubor saiful tu..!!!ptuii..ptuii..ptuiii.kahkahkah

Reply
avatar
Bombo
January 18, 2012 at 10:27 PM delete

rauna klon tu rakab,rakab tu najis haram,aku sedikitpun tak terangkat dgn cita pukimak mak dia,yg ku tahu dia asik memburitje dgn najis tong taik,kotornya pencacai2 umnogok sanggup silak kain pukimak mak dia asal fulis musuuuuuuk,ni kita lihat baru sirakab burit entot2kan lembu kzat belum lagi ppas yg benggap..hentila loyar buruk ko tu rakab...org dah tahu cara bodo kau tu.

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 12:04 PM delete

Salam semua...

saya tak sedih pun dgn anak2 pak ali ni. tapi saya cukup sedih pada ibu bapak anak2 pak ali ni...

kalau la jadi pada kita... nak dicakap umur dah tua, anak2 dah besar panjang. nak dipukul, anak2 naik airasia p lari.

kalau dlm kubur pulak, silap2 kene tanya.. apasai dulu hang tak ajor anak2 hang ni... dah kurang ajor ni...

mungkin ada yg tersirat dlm hati azwan ali... dulu 1998, dia kat buat apa??

pikir2 kan bersama..

Reply
avatar
Bombo
January 19, 2012 at 3:15 PM delete

Yg aku hairan anak2 Ali ni menyebok je since 1998,dia bukan majestic laywer doctor juga bukan.....dia kaki penyebok hal org atau ahli otak sot
suka membodohkan diri,gelak2 mcm rakab,penyebuk tanpa d undang..

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive