Azwan Ali Bersumpah Tidak Akan Buat Lagi


KUALA LUMPUR 18 Jan. - Dalam sidang media bersama dengan adiknya Umi Hafilda Ali, Azwan Ali turut melafazkan sumpah tidak akan menghina dan mengaibkan mana-mana pihak termasuk ahli keluarga beliau.


"Wallahi, Wabillahi, Watallahi, saya Mohd Azwan bin Ali melafazkan sumpah dengan nama Allah tidak akan menghina, mengeji dan mengaibkan serangan peribadi yang mungkin membawa fitnah kepada Ummi Hafilda.

"Saya hamba Allah yang lemah tidak lari dari melakukan kesilapan bersandarkan hasutan daripada sesetengah pihak," kata Azwan Ali.

Azwan Ali sebelum ini telah mengkritik beberapa Pemimpin UMNO termasuklah menyelar tindakan Umi Hafilda yang terus menerus membuat dakwaan perilaku yang dikatakan sumbang mengenai Azmin Ali dan isterinya Shamsidar Taharin.

Azwan dalam sidang media yang sama, Negara bakal kehilangan seorang pengkritik hebat yang menentang usaha Umi Hafilda membongkar perilaku salah seorang adik beradik mereka iaitu Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali setelah beliau mengambil keputusan untuk berbaik semula demi menjaga maruah keluarga.

KLPos

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

18 comments

comments
Anonymous
January 19, 2012 at 12:17 AM delete

Azwan pun dah jadi kaki spin?

1.Mula2 menyumpah seranah ummi bertahun2
2.Ummi report polis atas ugutan azwan
3.Azwan disiasat polis
4.Esoknya Azwan bertaubat...

Sama mcm cite katak di perak..

1.2 Adun didakwa terima rasuah..
2.SPRM siasat dan ada kes.. bakal didakwa..
3.Hilangkan diri.. (gi jumpa Najis)
4.Muncul2.. lompat parti.. kes tak bersalah..

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 12:47 AM delete

dah kena angkat baru nak taubat...
rasa2 kalau al jub kena angkat confirm dia buat lagi sebab iman dia kuat...

hehehehe...

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 1:23 AM delete

Umi,hang pny fitnah aku mntak tuhan balas cash atas dunia. Bia jadi pngajaran pd generasi pelapis fitnah negara yg nk ambik alih tgas hang lps dapat blasan nti.

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 1:26 AM delete

2 ekor tu sama je......sumpah keji ni mainan je..xpayah layan la...rugi masa je...

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 3:06 AM delete

Ini dah memang tersirat keturunan Ali,..... Ibrahim Ali, Hassan Ali,Umi Hafilda Ali, Azwan Ali ....... anak cucu Ali ..................

Reply
avatar
ramliomar
January 19, 2012 at 7:13 AM delete

Bagus la tu. Air dicincang takkan putus. Kalau sesat kembalilah ke pangkal jalan.

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 7:29 AM delete

akau hairan melihat juak2 umporno ni....tak habis2 dengan sumpah! percaya sungguh ketua pecacai angkat najis umno in umi hafilda kepada sumpah, itu pun setelah mungkin si azwa di ugut, didera, dibogelkan...sumpah tak ikhlas.
kalau ini trend yg di bawa umno sesat sekarang, tak hairan kalau esok si perogol, sipembunuh bersumpah tak buat dan dilepaskan.

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 7:50 AM delete

sebelum nak sumpah solat taubat dulu of course solat wajib tak tinggal!kalau betul bersumpah tak mau mengaibkan keluarga lagi kenapa mengiakan umi n menidakan/mengunkit lg kes azmin n isteri..dah kahwin dah halal...ni tak kahwin perwatakan pun tengok lah sendiri....kenapa bersumpah mesti buat didepan media?Islam tidak tuntut ini!hanya mohon ampun dari yg kena fitnah n solat taubat dgn penuh insaf n ikhlas kehadarat Allah antara anda n Allah,bukan cara yg. akan mengaibkan keagongan sumpah disisi Islam.Ingat klu nak sumpah kenapa mesti sebut hilanglah pengkritik negara,apa maksud? jgn lah sumpah sumpit...ubahlah sikap n penampilan anda demi sebagai umat yg. dituntut Islam dahlu!BAYANGKAN LAH APA YANG AKAN KITA BAWA KEKUBUR NANTI......UMIII?HARTA KARUN?TEMAN?SIAPA YG AKAN URUS JENAZAH KLU BUKAN ABANG KITA SENDIRI....YG. MASIH BERIMAN N SOLAT....

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 7:58 AM delete

Anak angkat baru bigmama dari kalangan celebriti selepas afdlin sauki, ac mizal, awie dll......

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 8:13 AM delete

Cakap lah demi Ibu yg tercinta yg tlh lama menderita dgn sikap anak anak nya, sy dgn insaf bla bla bla..

Azwan yg begitu berani berkata kata (celupar) boleh kata kesilapan bersandar hasutan sesetengah pihak! Sumpah apa ni.. Berapa kali kalau tenguk tv dia cakap Ini Azwan Ali tau!

Pas tu dlm sidang media ummi suruh pulak azwan perbetulkan fitnah dan cacian yg dibuat oleh harakah dan suara keadilan.. kalau tak silap ini syarat kedua.. apa punya syarat lah nak suruh org bertaubat? Brape komen azwan yg masuk dlm harakah dan suara keadilan? melainkan kalau aku tersilap dengar lah psl syarat kedua ini.

anon 7:50 am setuju solat taubat tp tak tinggal solat wajib. org yg sungguh sungguh dlm solat dia tak akan buat kerja tungang langang dan salahkan org lain.

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 8:20 AM delete

mrk gunakan ugutan azwan utk kepentingan mrk.. kalau dilepaskan atas hubungan kekeluargaan.. mungkin azwan akan terus kutuk pemimpin umngok.

skg batin dan jiwa azwan terkurung. dia akan terkeliru antara menegakkan kebenaran dgn menghina dan mengaibkan perbuatan org.

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 8:41 AM delete

tak payah tak sumpah..
pelik!

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 9:01 AM delete

Tak payah layanlah 2ekor ni,dua2 kepala biol mulut longkang dan drama queen yang gila publisiti.

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 10:17 AM delete

setelah di ibaratkan sebuah hati itu manusia boleh berubah2 jgn ada halangan jika seseorang itu ingin menyuluh hidup nya ke jalan kebaikan,kedamaian...berdosa mengandaikan sesuatu dgn benda..jgn tomahan apa lgi biarlah si-bercakap itu sendiri menyiakan nya.soal nya disini ia di politikkan sja..bgus utk azwan ali.Hidayah nya sampai jua

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 11:17 AM delete

mulut longkang ke atau mulut jamban?
kah...kah...kah...

Reply
avatar
Anonymous
January 19, 2012 at 4:07 PM delete

wah, dah jd trend ni, nak main sumpah sumpah. bertaubat je pn dah ckop kot. nak main sumpah lak.

si ummi plak satu. dok maki azmin, bleh plak. bile org maki die, mnyalak plak. anak manje ni...

Reply
avatar
rauna rakab
January 20, 2012 at 9:26 AM delete

sumbat je mulut my darling ummi hafilda dgn kote keras senyap le dia

Reply
avatar
Anonymous
January 20, 2012 at 10:29 AM delete

kucar kacir la family depa ni... kesian la kat mak pak!!!

dalam kubuq tak aman kalau ada anak2 kelaku lagu nie...

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive