Aziz Bari digugur gelaran profesor


KUALA LUMPUR 30 Jan. - Bekas pensyarah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Dr. Abdul Aziz Bari tidak boleh lagi menggunakan status profesor kerana ia gugur secara automatik setelah beliau menamatkan perkhidmatan dengan institusi pengajian tinggi itu.


Pengarah Bahagian Komunikasi Korporat UIAM, Abdul Rahim Ahmad berkata, sebarang aktiviti Abdul Aziz selepas ini juga tiada kaitan dengan universiti itu.

Namun katanya, Abdul Aziz masih boleh menggunakan status profesor jika ada universiti lain melantiknya ke jawatan itu.

''Pensyarah yang tamat perkhidmatan dari mana-mana institusi pengajian tinggi awam, tidak boleh menggunakan status profesor kerana ia gugur secara automatik.

''Dengan penjelasan ini, saya harap, semua pihak dapat mengetahui gambaran sebenar tentang Abdul Aziz dan berharap sebarang aktiviti beliau selepas ini tiada kaitan dengan UIAM," katanya di sini hari ini.

Beliau berkata demikian dalam kenyataan akhbar bagi mengulas pertanyaan pembaca Utusan Malaysia, SAKINAH melalui ruangan Forum akhbar itu pada Jumaat lalu yang ingin tahu bidang pengkhususan dan siapakah yang memberikan pengiktirafan kepada Abdul Aziz sebagai pakar undang-undang dan perlembagaan.


Lidah Rasmi UMNO

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

19 comments

comments
aziz bari biol
January 31, 2012 at 12:13 PM delete

bgsla..pensyarah bodoh n bebal mcm aziz bari ni ptt dr dlu lg digugurkn title tu..jd pensyarah mn leh condong mn2 parti politik..tula kalo konon2 rs diri pndai sgt dr org lain..

Reply
avatar
January 31, 2012 at 12:29 PM delete

betul la kan.. mana leh condong pada mana2 parti politik, macam Dato Mashitah dulu kat UIA, dlm UIA lg dia dah buat perangai UMNO dia.. Kuar je UIA terus bertanding tiket UMNO parlimen Baling..

Reply
avatar
AnakSelangor
January 31, 2012 at 12:58 PM delete

A'ah jugak kan.. Mcm Naib canselor UUM tu, pakai gelaran Professor tapi terang-terang sokong UMNO/BN.. Tak kira condong ke mana2 parti politik ke nii?.. Memang biol 12.13pm

Reply
avatar
Anonymous
January 31, 2012 at 1:28 PM delete

rakab musibat 12.13,

tak ada apa gelaran tu...
rezeki tuhan bagi......
ini orang benih baik...
kat mana tanam akan berbuah...

bukan macam rakab tuhan kurnia makan rezeki haram....
kalau dah mula makan rezeki haram mai la kulum peliaq aku...aku bagi lebih kurang duit belanja....
kah...kah...kah...

Reply
avatar
Anonymous
January 31, 2012 at 1:33 PM delete

to anakselangor..at least nc uum tu xde la tiap ari dok menyalak2...nc tu bkn pensyarah pon lg skrng ni..pensyarah aziz bebiri ni tiap ari dok menyalak2..bg komen2 terbuka yg menunjukkn sokongn pd anwar al jub..byk implikasi die..pd studnt..pd uni..sec xlngsung die blh sebrkn idealogi politik pd studnt2 die..sbb tu pnsyarh2 ni dilarng cenderung pd mn2 parti...

Reply
avatar
Anonymous
January 31, 2012 at 1:35 PM delete

to anon January 31, 2012 1:28 PM..ko gay ke??ko ni sama spesis dgn org yg kemaruk nk jd pm tu jgk ke.hahaha..sah n sahih..pr ni byk dpt sokongn dr gol2 gay..

bertaubat la bro!!

Reply
avatar
Anonymous
January 31, 2012 at 2:02 PM delete

Banyak betul anjing UMNGOK.. tapi takpa..

kepada Aziz Bahri, rezeki anda berada dimana2 usah dirisaukan anda tetap seorang ilmuan yang hebat.

Biasanya mendapat kutukan dan cercaan. Kebanyakkan pencacai UMNGOK mulut tak pernah lepas dari fitnah

Reply
avatar
Tokwan Pencen
January 31, 2012 at 2:27 PM delete

-Beliau berkata demikian dalam kenyataan akhbar bagi mengulas pertanyaan pembaca Utusan Malaysia.
Yang bertanya tu agak separuh BODOH, yg menjawab tu hatinya separuh sakit atau hidungnya dicucuk tali.
Pd Aziz Bahri, Tok harap kamu banyak bersabar dugaan Allah, yg penting kita mahu nama kita di akhirat nanti dipanggil dengan penuh hormat kerana amalan (perintah Allah) yg kita lakukan di dunia.
Tok juga harap kamu calon pd PRU13 atas tiket PAS.

Reply
avatar
Anonymous
January 31, 2012 at 2:58 PM delete

anon 1.35,

tak tau la aku gay ke?
tapi aku selalu berangan rakap boleh kulum peliaq aku....
tolong la sekali je kulum....
bagila sahih kulum...
aku teringin nak jadi PM juga(peliaq manja) utk rakab....
kah...kah...kah....
woit bangsat hang tolong tobat dulu...tak payah nak ajar...
melayu musibat....

Reply
avatar
towkey mini market
January 31, 2012 at 4:50 PM delete

Kesiannnnnya aku tengok kau ni !!
hari-hari meroyan mintak kulum..

Itulah akibatnya bila bersekongkol dengan peliwat !
otak hang pun jadi songsang !

laa ni hang buleh lah jadi professer kulum ganti Aziz malbari !!

heheheheeee...

Reply
avatar
Anonymous
January 31, 2012 at 7:21 PM delete

tak salahkan kalau kita terus panggil dia Prof kan?

Mcm cikgu masuk politik pun di panggil cik gu..

Reply
avatar
kelisa ezi
January 31, 2012 at 7:30 PM delete

apala si biol n the gang.. prof aziz bari condong pr xble.. nc uum bole. si prof dato' seri ibrahim abu shah uitm condong umnobn bole.. prof datin paduka dr ramlah adam (pengerusi biro pendidikan perkasa) condong umnobn ble.. ehh.. xtaula aku nk cakap apa.. Lu pikirlah sendiri!! yg aku tau satu je, pemikiran rakyat telah dijajah oleh umnobn.. sape yg xmenyebelahi umnobn msti akn disungkurkn...

Reply
avatar
rais junior
January 31, 2012 at 9:59 PM delete

Relax la prof, sesapa saja yg benar pasti akan dipersalahkan. yg salah dah tentu kena hukum. Hanya gerombolan saja yg buat salah tapi takut kena hukum, tu yg meroyan mcm org gila babi. Babi pon tak gila mcm gerombolan umngok.
Punya la TERDESAK nak survive sampai tempoh pemutihan dilanjutkan. batuan rakyat 500hengget dilanjutkan. Skim saraan '1malas ya' PASTI akan dilanjutkan jugakkk. gerombolan memang suka barang lanjut.
-HIDUP UMNO, MAMPOS RAKYAT.

Reply
avatar
Anonymous
January 31, 2012 at 10:47 PM delete

towkey mini market rakab kongkang,

suka hati aku la.....
professor kulum pun ok juga.....
mailah rakab......satu pancut je...sekali ni je....
mulut hang kalau disumbat batang peliaq aku pasti hang akan berubah dari melayu bangsat jadi melayu pukimak.....
kah...kah...kah....

Reply
avatar
Anonymous
February 1, 2012 at 9:00 AM delete

Prof u do not need any title to be a intellectual. You have our respect and admiration and that is more important than any title in the world.

To the thousands you have educated and groomed over the years you will always be our Prof now and forever.

Reply
avatar
anti umnogoklaknatullah
February 1, 2012 at 11:19 AM delete

YANG BAGI KOMEN AZIZ BARI TU XBOLE CONDONG KE PR SEMUA KITA BOLE NILAIKAN BETAPA BANGSAT PUNYA MELAYU SIAPA LAH MAK BAPAK MEREKA MUNGKIN DARI KETURUNAN HARAM YANG SELALU MAKAN BENDA HARAM SEBAB ITULAH PENULISAN MEREKA SERTA KOMEN YANG MENAMPAKKAN BODOHNYA MELAYU SEKARANG SEKADAR PENJILAT KEPALA TAHI NAJIB AJE DASAR BANGSAT PUNYA MELAYU

Reply
avatar
bakar
February 3, 2012 at 9:05 AM delete

"bgsla..pensyarah bodoh n bebal mcm aziz bari ni ptt dr dlu lg digugurkn title tu..jd pensyarah mn leh condong mn2 parti politik..tula kalo konon2 rs diri pndai sgt dr org lain.."

KAHKAHKAH MAJORITI RAKYAT SEDAR(MINORITI PENYOKONG UMPORNO/BN SAMPAI KIAMAT TKKAN SEDAR)BAHWA SESIAPA YG CENDERUNG KE PR AKAN KENA MCM2..TAK PAYAH AHLI AKADEMIK..WARDINA KENA 'CUTI' DUA BULAN..USTAZ ZAMRI TV9..DH X NAMPAK MUKA DAH...KANGKONG MCM SI ATORI TU DPT PROPESOR SEBAB BODEK UMNO KUAT...NK MENIPU NENEK2 TUA BOLEHLA

Reply
avatar
bakar
February 3, 2012 at 9:11 AM delete

ni cerita betul tak tipu rektor KU di utara tanahair pernah panggil staf pra election mohon pangkah dacing...ni apa cerita? skrg ni masih berkuasa...tk boleh condong mana2 parti politik my dick!

Reply
avatar
Anonymous
April 21, 2012 at 11:50 AM delete

ala... glaran prof tu kat dunia jer!
sapa2 pun bole dpt janji pandai ampu! mcm prof keling yg sekor tu, wat statement banggang "M'sia tak pernah dijajah" utk mengampu, tak pulak dilucutkan profnya! sampai mentri pelajaran pulak terkebil2 nk kena adjust balik statement tu "sebenarnya M'sia memang pernah dijajah"...

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive