Alasan Bodoh dari Ahmad Maslan untuk mengelak debat Anwar vs Najib diadakan..


SHAH ALAM – Cadangan debat terbuka Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi membincangkan beberapa isu dianggap tidak sesuai untuk dilaksanakan.


Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan berkata, budaya debat adalah budaya Barat yang masih belum boleh diterima di negara ini.

Menurutnya, Malaysia mempunyai masyarakat berbilang agama dan bangsa. Tidak seperti di Barat di mana politik mereka lebih bersifat terbuka serta tidak melibatkan pelbagai kaum.

“Di sini, banyak sensitiviti rakyat perlu diutamakan. Untuk menyampaikan setiap dasar, memberi ceramah sudah memadai dengan membentangkan apa sahaja topik yang ingin dibawa.

“Biarlah memberi ceramah secara berasingan. Rakyat boleh membuat penilaian tersendiri apakah setiap ucapan menerusi ceramah itu dapat dilaksanakan atau tidak kedua-dua pemimpin ini.

“Lagi pula, Anwar sering dikaitkan dengan isu peribadi. Jadi kebarangkalian untuknya dikaitkan di dalam debat adalah tinggi, ditambah dengan isu peribadinya yang masih belum selesai. Kerana itu saya katakan, tidak perlu adakan debat,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Jelasnya, Dewan Rakyat adalah platform sesuai digunakan semua pemimpin untuk mengutarakan pelbagai isu.

“Ini medium yang baik. Ia boleh dikategorikan sebagai debat kecil, di mana setiap pertanyaan sama ada daripada pihak kerajaan mahupun pembangkang diajukan dan disertakan dengan jawapan sama ada lisan mahupun bertulis.

“Jadi, Dewan Rakyat sudah mempertemukan semua pemimpin dalam keadaan terbuka dan boleh membidas antara satu sama lain,” katanya.

Semalam, Sinar Harian Online membawa laporan memetik Pengarah Eksekutif Merdeka Center, Ibrahim Suffian berkata, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim wajar mengadakan satu debat terbuka berkenaan dasar dan pendekatan kerajaan menguruskan negara.

Menurut Ibrahim, maklumat yang dikumpulkan hasil perbincangan kumpulan berfokus melibatkan profesional-profesional Melayu menunjukkan, mereka berminat untuk melihat satu debat membabitkan kedua-dua pemimpin berkenaan.

"Maklumat ini, kami peroleh hasil perbincangan dengan kumpulan profesional Melayu baru-baru ini, mereka mahu kedua-dua Anwar dan Najib mengadakan debat, membincangkan isu-isu yang besar, isu rakyat dan isu negara... bukannya isu-isu peribadi tetapi lebih kepada kepentingan rakyat.

"Saya nampak seolah-olah ada satu perubahan dalam kehendak dan keinginan di kalangan rakyat, mereka mahu satu budaya baru, diadakan debat (seperti di negara-negara lain), daripada kempen memburuk-burukkan satu sama lain," kata Ibrahim.


Sinar Harian

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

55 comments

comments
ghazal party
January 25, 2012 at 11:29 AM delete

awatla mangkok sungguh sekoq-sekoq menteri najib ni patutla kak mah ranggi rupanya kawan-kawan bini dia semuanya bengap and bahlol bin tolol.

Reply
avatar
January 25, 2012 at 11:34 AM delete

Dunia hari ini kadang-kadang jadi pelik dan haru biru dengan telatah manusia.........adakalanya terlalu berani dan ghairah mencabar orang lain berdebat tapi apabila diajak berdebat 1001 macam alasan yang diberi.........SEKIRANYA debat itu budaya barat dan tak sesuai untuk negara ini 9 (1 malaysia) kenapa pihak universiti, sekolah dan pelbagai agensi mengadakan pertandingan debat???????? CER BAGI TAU KENAPA............

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 11:39 AM delete

Cuba hang pi dengar debat calon presiden USA. Betapa bernas hujah mereka menangani isu isu negara mereka dari segi pendidikan, perubatan dan sebagainya.

Serangan isu peribadi langsung tiada. Bukan macam Shaberry.

Hakikatnya UMNO tak mampu bahas isu isu semasa.

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 11:43 AM delete

najib tak dak teloq. nak bagitau tak berani nak berdebat itu pun dia tak berani..suruh pecacai haramjadah ni bagi alasan bangang (hanya penganutpas sesat dan si rakab bahalol tu saja kata baguih)
umporno parti bangsat, pi sumbat bendera keris hampa tu dalam lubang taik lah oooi!

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 12:06 PM delete

tak yah la buat debat ni asd oiiiii kang nuar minta tangguh 60 kali pulak kang.....iskkkkk leceh oiii

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 12:10 PM delete

aku suka petikan ini "budaya debat adalah budaya Barat yang masih belum boleh diterima di negara ini"
kalau tak pakai tudung,boros,salam dan peluk yg bukan muhrim BUDAYA MANA?

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 12:13 PM delete

ada mangkok ayun tahap menteri UMNGOK dalam komentar ni.. masih dok ketinggalan dalam isu fitnah liwat anwar. Apa ke bangang mamat sekoq (January 25, 2012 12:06 PM) ni!!?

Debat bukan isu kaum atau agama tapi isu kebajikan dan ekonomi rakyat. Apa punya kepala otal MP UMNGOK.. dia dok ingat macam kepala MP2 BN yang selalu main isu perkauman (DAP racisT dsbnya) hingga terbawa dalam memberikan alasan pasal debat ni..

Jenis kepala berlumur taik memamg susah nak hakis keluar.. Dah berkarat taik dalam otak MP2 BN..

heeeee

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 12:23 PM delete

anon 12.06.. bangang ka lu!!

sapa yang tangguh debat dan takdak teloq dalam debat 100 hari pakatan memerintah!! seingat aku anwar dah offer tapi najib tak bersuara bile nak debat!! sapa tangguh? sapa takdak teloq.. cakap guna kepala lutut!! bodoh luuu

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 12:38 PM delete

tak payah dok peduli ngan pecacai2 nih...ngan org atas ngan depa sekali takdak teloq...depa dah bagi hint awai dah kalo debat depa akan hanya ungkit isu peribadi ja...macam la depa baguih sangat!!!...isu NFC,pemborosan,zakat DLL (hampa pun tau sendiri) punnnnnn tak selesai2 lagi nak bedebat hal peribadi orang... ceit yenna dei...lori pasiaq warna merah...piiiiiirahhhhhhh

Reply
avatar
rakab
January 25, 2012 at 12:45 PM delete

Jangan dilayan Anwar tuuu...dia semata-mata nak panjangkan talian hayatnya saja..tak lebih dari itu !

Lebih baik Najib tumpukan usaha membela rakyat dengan sepenuhnya
daripada mengikut rentak politik
songsang si 'bangkai bernyawa ' tu !!

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 12:47 PM delete

Berani kerana benar, takut kerana salah. Umno dari dulu hingga sekarang mengupah orang2 bodoh untuk membela mereka. Dimanakah tahap kedudukan sebenar mereka? Adakah tujuan mereka memerintah untuk membodohkan rakyat, supaya tidak melawan arahan mereka?

Reply
avatar
BOMBO
January 25, 2012 at 12:59 PM delete

menteri2 pasola yg bodoh ternakan umnogok termasuk ppas dan rakab burit

Reply
avatar
batu pelangi
January 25, 2012 at 1:08 PM delete

Sah pemimpinx BN dari Najib sampai
ke bawah tiada 'standard' sebagai
pemimpin.Begitu juga dengan si Rakab
pencaci yang sanggup diLEMBUkan dulu
kini dan selamanya!!!

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 1:28 PM delete

Najib bawa hujah Anuar bawa hujah biar rakyat buat penilaian. Kenapa mesti takut wahai UMNO/BN, dimana pendirian kamu dimana kejantanan kamu, dimana telor kamu jangan jadi pondan siam

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 1:28 PM delete

KENAPA NAJIB TAKUT DEBAT? PELUANG INI HARUS DIGUNAKAN UNTUK MEMBERI PENJELASAN KEPADA RAKYAT BERHUBUNG KEBATILAN YANG DILAKUKAN PAKATAN RAKYAT. LECEHLAH JADI PM TAPI PENAKUT (BAGAIKAN LELAKI TIADA BER*E*U* ATAU TELAH DIKASI ISTERI).

JANGAN TAKUT UNTUK MENYATAKAN KEBENARAN KALAU KAMU BENAR, KAMI SEDIA MEMBEKALKAN KAMU SEBERAPA BANYAK PAMPERS JIKA DIPERLUKAN (JIKA TERBERAK DAN TERKENCING KETIKA BERDEBAT)

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 2:14 PM delete

menanti hari keramat
menentang pemerintah bangsat
tiada yang dapat meruntun semangat
membara jiwa rakyat

bangkitlah sekalian umat
bagaikan pahlawan melancar jihad
biar dibasahi darah dan keringat
yang zalim pasti dilaknat

katakan pada hatimu
kau bebas menetang musuhmu
dikebebasan yang baru
yang dibawa PAKATAN RAKYAT

bangkitlah penyokong penyokong PR

Reply
avatar
rakab
January 25, 2012 at 2:17 PM delete This comment has been removed by a blog administrator.
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 2:35 PM delete

Laaa padam pasai apa komen rakab tu??

ASD teloq ada goyang ka?

kahkahkah

Reply
avatar
bakar
January 25, 2012 at 2:47 PM delete

anjing2 umno seperti ahmad maslan, khairi jamaluddin ni hanya berani depan kamera tv3 je...

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 3:48 PM delete

bengong betui la mangkuk ni...

tolong sat, sapa2 yang kenai dia pi habaq kat muka dia....

awat la hang bodoh sangat, malu la sikit bagi kenyataan mcm tu...

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 3:50 PM delete

anon 2:35
padam sebab rakan mencarut keterlaluan. dah bagi tau dah, kalau nak menacrut tu pi lah masuk blog papagomo. Disana banyak kawan2 mencarut. Tu lah hampa puak2 umporno...kalau tak mencarut taka sah hidup ni

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 3:51 PM delete

budaya yg elok tak nak ikut....yg tak elok dan m'untungkan nak ikut....apa lah bahalul..org begini nak di beri undi...kirim salam je lah

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 4:32 PM delete

alaaaaahai xyah la debat2 ni nnt kang bang nuar minta tangguh 800 kali pulak tangguh HAHAHHUHUHHIHIH

buang masa la asd dan penyangak yang menyokong pakatan harami nih dok bising2 minta debat hishhhhh

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 4:34 PM delete

asd teloq dah gigil ker pi delete komen January 25, 2012 2:17 PM

apa da.....

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 4:39 PM delete

anon njing January 25, 2012 12:23 PM

klu ko nk sgt debat dijalankan ko minta bang nuar atau jijah tunjukkan pada rakyat Malaysia omega...........
haahahaha

Reply
avatar
January 25, 2012 at 4:42 PM delete

Macam manalah UMNO boleh lantik simangkuk ni jadi ketua penerangan?

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 4:45 PM delete

Anon January 25, 2012 12:13 PM

ko kata debat utk isu ekonomi dan kebajikan......

deiiiii......ko bgtau nuar klu nk debat janji jgn kelentong org ramai lagi sepertimana dia kelentong 16 sept dolu2......hahahah ko igt ker kelentong dia masa 16 sept tu hehehe klu ko x tau kompem ko tak sunat lagi hehehe

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 5:37 PM delete

Hoi anjing..

Tipu 16 sept dgn rasuah kapal selam.. mana lagi dasyat?

- tipu tak pernah jumpa shitfool..
- tipu shitfool nak mohon biasiswa..
- tipu mansuh ISA dan AUKU..
- tipu tak bubar parlimen..tup2 esok bubar (PakLah)
- tipu harga minyak x kan naik..
- u help me.. i help u..
- tipu sana.. tipu sini..

Sapa punya kerja la ni kalau bukan AH JIB GOR

Reply
avatar
rakab
January 25, 2012 at 5:39 PM delete

Hah !! Apa ?? Komen aku kena delete ???

Apa dah jadi dengan kredibeliti ASD
sekarang nih ??

Komen macam tu pun nak delete !!

Adoiyaiii !!! ASD dan transform jadi blogger gay laa pulak !!

Reply
avatar
rakab
January 25, 2012 at 5:42 PM delete

ASD blogger GAY !!

hahahahaaaa.....memang sesuai !!

Reply
avatar
rakab
January 25, 2012 at 5:44 PM delete

Hah !! Apa ?? Komen aku kena delete ???

Apa dah jadi dengan kredibeliti ASD
sekarang nih ??

Komen macam tu pun nak delete !!

Adoiyaiii !!! ASD dan transform jadi blogger gay laa pulak !!

Reply
avatar
rakab lagi
January 25, 2012 at 5:45 PM delete

ASD blogger GAY !!

hahahahaaaa.....memang sesuai !!

Reply
avatar
eh rakab lagi
January 25, 2012 at 5:46 PM delete This comment has been removed by a blog administrator.
avatar
January 25, 2012 at 5:47 PM delete

de menteri,bodo macam lembu,de Pm plak penakut mcm tikus..elok laa..kitab mana dia baca kata berdebat ni budaya barat..nak juga aku belek..

Cakap jer tak berani nk berdebat,jangan laa kuarkan statement bangang tahap lembu mcm ni..budak2 sekolah pon berani berdebat disekolah,inikan plak yang mengaku menteri..hadoi laa..

Dah tak bole blah lagi menteri2 malaysia ni..masing2 dah nampak KEBODOHAN MASING2..

Reply
avatar
rakab
January 25, 2012 at 5:51 PM delete

ASD dah mula goyang !!

PKR dah makin lemah !!

PRU13 nanti PKR gerenti kena delete !!!

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 6:02 PM delete

Rakab dah mula buat taik kat sini.. flooding komen kat sini pehal.. delete je la ASD..

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 6:56 PM delete

DEBAT DLM PARLIMEN PUN TAK DE TELUR NAK BUAT SECARA LANGSUNG... SKG NI KITA NAK RAKYAT TENGUK SECARA LANGSUNG BUKAN YG DAH EDIT SEMASA RAKAMAN.. PILIH PILIH ISU!!

APA PUN RAKYAT DAH NAMPAK BEZA PM KITA DGN KETUA PEMBANGKANG KITA !!

Reply
avatar
Anonymous
January 25, 2012 at 7:03 PM delete

"Maklumat ini, kami peroleh hasil perbincangan dengan kumpulan profesional Melayu baru-baru ini, mereka mahu kedua-dua Anwar dan Najib mengadakan debat, membincangkan isu-isu yang besar, isu rakyat dan isu negara... bukannya isu-isu peribadi tetapi lebih kepada kepentingan rakyat.

Minta maaf ya.. rakab ppas anon 12:06 pm anon 2:35 pm 4:32 pm - 4:39 pm bukan dlm golongan melayu profesional.. tahap pak kadok !

ok lah tak payah buat depan rakyat... buat je depan kumpulan profesional Melayu dan bicang lah psl masa depan ekonomi negara!!

dlm hal debat je org melayui profesional pun dah setuju dgn anwar...

Reply
avatar
b
January 25, 2012 at 7:12 PM delete

Si Rakab ni sah keturunan LEMBU Bengong.Kita memilih pemimpin untuk
mentadbir negara dengan baik supaya
menguruskan harta negara dengan
jujur dan ikhlas kerana semua itu
adalah hak milik rakyaat.Kerana diberi makan dengan sumber HARAM
sebab itu pemikiran si rakab dah
tak boleh menilaikan yang mana HALAL
DAN HARAM.Dasar keturunan LEMBU.....

Reply
avatar
Rauna
January 25, 2012 at 8:08 PM delete

Debat tak berani... Sumpah dia berani ler...

PM BN tak pernah professional. Sama macam Madet Kutty.

Reply
avatar
January 25, 2012 at 9:17 PM delete

Buat yang mengaku Rakab tu..

Hang tau tau baca ka apa yang aku tulis? "sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete..."

Komen hang tu relevan tak dengan tajuk?

Reply
avatar
NAJIB PENAKUT HANYA TAHU CKP BESAR
January 25, 2012 at 9:18 PM delete

HARI TU NAJIB CAKAP BESAR (SAMA MACAM IBRAHIM KATAK CAKAP BESAR), ANWAR BAKAL DEMAM KALAU BERDEBAT DGN DIA... NAMPAKNYA NAJIB NI BERANI CAKAP LEBAT...CAKAP BESAR TAPI TELOR TAK ADA... KALAU BETOL, ANWAR BAKAL DEMAM, MAKA APA SALAHNYA, ADA DEBAT, SEKARANG NI, SEMUA RAKYAT MALAYSIA, TERTUNGGU2, SIAPA YG BERANI DAN SIAPA PENAKUT DGN SERIBU ALASAN...

TAK PAYAHLAH HANTAR PANGLIMA2 PERANG PTuiii PTuii, MCM SABERY CHIK.. BIARLAH JENERAL UMNO/BN LAWAN JENERAL PAKATAN RAKYAT... BARULAH BERTEMU BUKU DGN RUAS..

Reply
avatar
January 25, 2012 at 9:20 PM delete

Lagi satu Rakab..

Kalau nak komen pasal journalist Australia yang hang kata gay tu.. kat sini sesuai..

http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2012/01/panas-pereka-fesyen-australia-sahkan.html

Reply
avatar
BOMBO
January 25, 2012 at 11:26 PM delete

Mat maslan menempah nama kepesada timb tu jika umnogok sempat putar alam,drama tu dah basi biar ppas,rakab tolong jd penerbit sampah,org felda pun tak caya,budaya mana yg mat maslan takut debat ni budaya umnogok,tunjuklah kepintaran sebagai kt penerangan,nanti kalau rakyat kata kita bodo marah

Reply
avatar
penternak_lipan
January 26, 2012 at 2:26 AM delete

statment tahap jambannn sirakab oiii....kite layan aje ASD oi...duk copy paste jurnal org aja dia pandai.
bab debat ni...kita antar auntie bersih aje settlekan masalah bab ah jib kor cau cibai ni.itu pun rasanya2 tak lepas dgn si auntie tu.

p/s to rakab: hang masuk sini takat nak mempertikaikan kreadibiliti ASD pun tak ada pekdah..sbb apapun hang kata kat ASD,hang tetap mai blog dia untuk mencacai kat sini...so sedaq2 lah...macai mcm hang ni bukan tau malu pun...sbb muka dah tempek dgn kulit babi.

Reply
avatar
Anonymous
January 26, 2012 at 7:42 AM delete

mcm tu lah nanti ketua parti rakab bila berhujah... org dah masuh bab ekonomi.. dia masih bab jam omega ..

org dah masuk tajuk harga barang .. dia pi ckp psl hasan ali ..

org dah cerita psl debat.. eh eh.. dia masuk cerita pasal journalist..

dah lah tu .. mmg dlm hal ini kau org dah tak mampu langsung nak pertahan ketua kau org tu..

sebenarnya anwar pd dulu dulu lg dah boleh ajak ajib berdebat .. sb dia tahu kemampuan ajib .. tp dia tak nak malukan ajib sb jg maruah PM kita .. tp bila ajib dah terlampau bukan sb pribadi spt kata kalau dia dedah anwar demam.. atau fitnah .. tp krn kurang bijak dlm urus tadbir negara sehingga keadaan begitu teruk sekali ..

kalau ckp dlm parlimen atau ceramah .. mrk akan tiru dan olah semula seperti idea tbst mrk yg punya ..

Reply
avatar
Anonymous
January 26, 2012 at 1:06 PM delete

deiii anon January 26, 2012 7:42 AM

kita cakap pasai omega supaya pembaca sekalian tidak lupa akan pentingnya OMEGA

dah terbukti penyokong pakatan harami mmg nk suma lupakan citer OMEGA nampak gayanya yer...hahaha konon ada kat jijah konon hakkkkkkkkkTUIHHH

nk debat kalu.....meh laaaa tunjukkan OMEGA....apa2 saja yg omega hahaha....jgn lak bg tulur omega

tuan asd jgn lak delete yer HEHEHE

Reply
avatar
Anonymous
January 26, 2012 at 2:34 PM delete

orang cerita pasal debat ..awak asyik la cerita pasal liwat..video..omega.. dah tak ada apa nak backing najib.. ulang-ulang la omega..omega..

bagi la jawapan yang lebih bernas untuk backing kenapa najib tak nak berdebat..kan baik.. baru tak lari dari tajuk..

lain la kalau anwar dan najib nak debat tajuk 'Jam Omega'..

Reply
avatar
Anonymous
January 26, 2012 at 2:38 PM delete

“Lagi pula, Anwar sering dikaitkan dengan isu peribadi. Jadi kebarangkalian untuknya dikaitkan di dalam debat adalah tinggi, ditambah dengan isu peribadinya yang masih belum selesai. Kerana itu saya katakan, tidak perlu adakan debat,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

benar kah anwar ada banyak isu pribadi? bukan hanya kes liwat aje ke..kalau nak dibandingkan dengan Najib..betul ke Najib tak banyak isu pribadi?

Reply
avatar
Anonymous
January 26, 2012 at 3:23 PM delete

tuan anon January 26, 2012 2:34 PM

pd sy klu nk wat debat sekalipun....nuar bkn org yg wajar utk debat kepentingan rakyat.....langsung x layaklah nk debat

carilah pemimpin yg tiada byk putar belit seperti beliau (anda fhm maksud sy....lebih2 lg hal putar belit omega)

Reply
avatar
Anonymous
January 26, 2012 at 3:53 PM delete

woit bahalul 3.23,

hang nak sapa?
bagitau mai....
chua soi lek...pelakon lucah
hishamuddin....kaki juboq
mat najib kaki belit burit..
tengok dulu org hangpa....
kah...kah..kah...

Reply
avatar
penternak_lipan
January 27, 2012 at 2:51 AM delete

pd anon 3.23pm yg ngok.
dsai layak ke tak layak ke.takat pendapat hang berfahaman macai yg bermazhabkan saluran satu.apa pun tak bleh.....kenapa dsai dibebaskan kes liwat kerana najib sendiri yg menolak untuk menjadi saksi utama dalam kes ini.saksi yg dapat membantu tapi kecut telox nak jadi saksi? jadi hang mungkin sebagai ahli persatuan pencinta jubur shitpool (PPJS) patut hantar memorandum pd najib untuk menjadi saksi dalam membantu kes liwat yg di kenakan pd dsai....
.......titik........
bab debat plak..untuk pengetahuan hang...dsai tak kesah nak berdebat dgn najib + back up dato T (taik) serentak..dan dsai tak kesah lsg kalau debat oleh mangkuk2 idola hang nak serang peribadi dia...dia debat sbb nak menyampaikan peranan kerajaan dan apa dasar2 kerajaan dan ekonomi yg baik untuk rakyat.masa tu rakyat akan jadi mata dan akan menilai sendiri.boleh terima ke tak,serangan ah jib cau cibai atau dsai.jadi apa takut?dsai tak kesah lsg kalau debat tu menyerangnya mengenai kes liwat atau omega hong kong tu.hang sebgai ahli persatuan pencinta jubur shitpool patut sokong..sbb pemimpin hang nak mendedahkan kreadibiliti dsai jika debat dilakukan..so apa takut...?layan aje.....
....titik......

Reply
avatar
bakar
January 27, 2012 at 10:36 AM delete

AHMAD MASLAN YG MENGAKU JUARA DEBAT KATA DEBAT TAK RELEVAN? KAHKAHKAH ANJING KURAP LA LU AHMAD MASLAN

Reply
avatar
Anonymous
January 27, 2012 at 11:30 AM delete

penternak lipan njing titik

ni ayat kamu "bab debat plak..untuk pengetahuan hang...dsai tak kesah nak berdebat dgn najib + back up dato T (taik) serentak..dan dsai tak kesah lsg kalau debat oleh mangkuk2 idola hang nak serang peribadi dia.."

kalau dah tak kesah debat pasai omega chinadoll n jub apalagi wat la statement cabar debat masuk peti telivisyen....titik

ayuh apalagi ....titik....

ha apalagi nk kena titik...

nah..... titik.....

hahahahihihhuhuh

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive