Zahid Hamidi ke Makkah dengan Jet Peribadi..



Zahid hanya mengaku beliau menumpang jet peribadi yang dikatakan milik kawannya tetapi beliau tidak menafikan akan salahgunakuasa yang dilakukannya untuk menggunakan kenderaan dari Tabung Haji yang dibeli dengan wang pendeposit Tabung Haji.. baca e-mail tersebut di bawah..


KUALA LUMPUR, 15 Nov — Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengakui beliau telah pergi ke Arab Saudi baru-baru ini untuk menunaikan haji dengan menaiki sebuah jet peribadi tetapi menegaskan pesawat itu adalah milik kawannya.

Naib Presiden Umno itu menolak dakwaan disiarkan oleh beberapa blog dan SMS yang mengatakan jet peribadi itu kepunyaan beliau.

“Betul, tapi saya tumpang orang punya jet. Kebetulan dia pun buat haji,” kata beliau (gambar) dalam respons menerusi SMS kepada The Malaysian Insider hari ini.

Dalam respons ringkas itu beliau seterusnya berkata: “Salah ke (tumpang jet kawan ke Saudi)?”

Zahid, Ahli Parlimen Bagan Datok dilantik sebagai Menteri Pertahanan pada 2009 ketika era pentadbiran Najib.

Sebelum itu beliau merupakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab ke atas hal ehwal Islam.

Dakwaan diterima menerusi e-mel menyebut Zahid telah pergi untuk menunaikan haji tahun ini dengan menaiki jet peribadi - The Malaysian Insider


*****************************

E-mail yang disebar itu..

By Touch Down

Saya mendapat tahu baru-baru ini bahawa Dato Sri Zahid Hamidi, Menteri Pertahanan Malaysia pergi menunaikan haji dengan menaiki jet peribadi. Isteri beliau datang dahulu ke Madinah dan beliau menjemput dengan jet peribadi dan kemudian terus ke Jeddah untuk ke Mekah.

Siapa empunya jet peribadi ini, jika sahabat beliau; dengan tujuan apa di beri untuk menggunakan jet peribadi ini. Adakah sahabat beliau yang mempunyai kepentingan didalam Kementerian Pertahanan? Jika beliau menggunakan wang sendiri untuk menyewa jet berkenaan; dari mana beliau dapat wang sebegitu banyak?

Untuk pengetahuan semua, tiap kali beliau ke Arab Saudi bersama keluarga dan sahabat beliau, kereta dari Tabung Haji di gunakan untuk kenderaan beliau semasa di sana, walhal beliau bukan lagi Menteri Haji!! Kadangkala beberapa kereta di gunakan untuk mengangkut barang dan pengangkutan bersama sahabat karib beliau semasa di sana.

Kenderaan yang digunakan adalah dari Tabung Haji yang mana mereka di gunakan untuk urusan peribadi. Kenderaan berkenaan adalah di beli dengan wang pendeposit Tabung Haji dan mereka menyalahkannya.

Beliau sering ke Arab Saudi pada tiap tahun terutama setiap bulan Ramadhan dengan rakan kongsi yang sama beliau iaitu Tuan Sheikh Rozi. Adakah lawatan atau Umrah beliau di tanggung oleh rakan kongsi ini?

Kalau beliau tidak mengaku Sheikh Rozi rakan beliau, kenapa semasa majlis penganugerahan darjah Datuk kepada Sheikh Rozi oleh Tuanku Sultan Kelantan baru-baru ni, Dato Zahid berada sama di dalam Istana Kelantan?

Tahun ini juga beliau datang Umrah bulan Ramadhan dengan pesawat peribadi yang di punyai oleh peniaga dari Sarawak (seorang Tan Sri) bersama Tuan Sheikh Rozi juga.

Rakyat berharap supaya sesiapa di dalam kerajaan yang menyalah gunakan kuasa dan kepentingan untuk urusan peribadi supaya berhenti berbuat demikian.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

12 comments

comments
Anonymous
November 15, 2011 at 2:03 PM delete

Korang semua kena ingat matlamat aku nak buat amal ibadah dan kebajikan, soal macam mana aku sampai sana, kenderaan apa aku naik pergi mampos korangla. Janji matlamat aku menghalalkan cara aku. Lagipun kami pemimpin UMNO adalah pejuang bangsa dan agama, justeru berhak mendapat segala kemewahan dunia dan layanan tiada penghujung daripada rakyat yg kami anggap pecacai dan mudah diperbodohkan. Soal akhirat itu masing2 punya hal, janji kt dunia aku senang lenang.

Reply
avatar
jack sparrow
November 15, 2011 at 2:53 PM delete

hahaha sdg elok lah tu post kene kt hidung korang sndiri, yg sorg ni p buat haji ngan jet kwn...masa TG Nik Aziz dpt tajaan dr sykt persendirian utk tunaikan haji ada korang kisah sgt ke? kenali diri anda sblm anda mengenali org lain...hehehe

Reply
avatar
Anonymous
November 15, 2011 at 3:40 PM delete

makin menjadi2 menteri agama ni..nk pegi haji tp menimbulkan syak wasangka yg melampau..besok kat akhirat hang naik la jet mase meniti titian sirat wahai menteri agama pengampu umno

Reply
avatar
rakab
November 15, 2011 at 4:20 PM delete

non 3.40,

Zahid Hamidi tu menteri pertahanan, bukan menteri agama..!!

Entri ni berkenaan hal yang berlaku,.sekaranggg...

Reply
avatar
rakab
November 15, 2011 at 4:26 PM delete

Penyangak pakatan dah tak ada modal nak kempen lagi ker..??

Zahid nak tumpang jet ke, kapal ke
atau beca ke,..apa ada pasal !!
suka hati dia laa...

Pakai kereta milik tabung haji ketika mengerjakan haji,..itu perkara biasa jer..

bukan dia pakai pii tengok wayang atau pii shopping pun...

menggelabah beruk laa budak-budak pakatan nih..

Reply
avatar
Anonymous
November 15, 2011 at 6:51 PM delete

Beliau sering ke Arab Saudi pada tiap tahun terutama setiap bulan Ramadhan dengan rakan kongsi yang sama beliau iaitu Tuan Sheikh Rozi


pesawat peribadi yang di punyai oleh peniaga dari Sarawak (seorang Tan Sri) bersama Tuan Sheikh Rozi juga.

jack separuh.. kalau sekali mungkin tak salah tp tiap tahun??

rakab oh rakab

kau kata guna kenderaan tabung haji perkara biasa, bermakna ada lg pemimpin umngok yg gunakan kenderaan tabung haji, siapa? silap silap pemimpin yg guna kenderaan tabung haji tu pun bukan pendeposit dlm akaun tabung haji..

Reply
avatar
rakab
November 15, 2011 at 9:19 PM delete

dey tambi !

aku kata pakai kereta tabung haji ketika mengerjakan haji..!!

Apa yang kau bangang sangat,..macam tu pun tak fahamm..

Reply
avatar
Anonymous
November 15, 2011 at 11:48 PM delete

dey rakab...lu la bangang.

guna kenderaan tabung haji utk kepentingan diri dan keluarga apa hal??? itu dah menyalahgunakan kuasa bongok oiii.....

Reply
avatar
Anonymous
November 16, 2011 at 12:02 AM delete

rakah oh rakab

dan kau kata mengunakan kenderaan tabung haji semasa mengerjakan haji perkara biasa.. kalau perkara biasa samada biasa pd zahid atau biasa krn semua pemimpin umngok buat mcm tu?

tak mungkin zahid sb dia pergi haji habis kuat 2 atau 3 kali.. jd bila kau ckp perkara biasa makna nya ada lg pemimpin lain yg guna kenderaan tabung haji. Dan aku kata kalau ada mungkin dia org ni bukan pendeposit dlm tabung haji.

jd apa garis panduan utk mengunakan kenderaan tabung haji? dan bagaimana utk kawal supaya tidak di salahgunakan dng sesuka hati?

Reply
avatar
Anak kg pertama
November 16, 2011 at 12:19 AM delete

Pi buat perkara yg baik..apa masalahnya..kalau duit rakyat yg digunakan..dapat pahala juga utk rakyat...siapa tahu..

P/S: Dapat pahala tanpa disedari

Reply
avatar
Anonymous
November 16, 2011 at 9:00 AM delete

akp

mmg rakyat dpt pahala. tp zahid dpt dosa. nak petik sehelai daun serai kat rumah jiran kita pun kita dituntut islam meminta izin terlebih dahulu.

kalau tak dapat haji koboi je.

ps zahid dpt dosa yg di sedari.

Reply
avatar
April 12, 2012 at 10:57 AM delete

Kan semua menteri mcm tu, boleh guna sesuka hati mereka. Harta rakyat, harta mereka jgk. harta mereka, mereka punya la, org lain tak boleh sentuh. Itulah kelebihan jadi menteri sbb tu ramai org berebut2 nak dicalonkan, lps tu dpt jadi menteri, semua boleh sapu bersih. Sapa boleh buat apa pada mereka ni. Melayu mudah lupa, kata DRM

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive