Wanita UMNO hanyalah 'Lembu-lembu yang dicucuk hidung'oleh Shahrizat?



Ketika mempertahankan Keluarganya yang telah dianugerahkan projek Pusat Feedlot Kebangsaan (NFC) bernilai RM250 Juta melalui tender terbuka yang terhad (kata Noh Omar), Shahrizat berkata "Pada diri saya sendiri, saya lihat ini adalah agenda politik. (Ia) satu percubaan daripada pembangkang untuk melemahkan semangat dan tindakan Wanita Umno. Kami tidak semudah itu untuk dirobohkan,"


Sebenarnya dengan mengeluarkan kenyataan seperti di atas yang boleh di baca di ( SINI ), Shahrizat cuba mengheret seluruh Wanita UMNO untuk mempertahankan penyalahgunaan dana milik NFC oleh Suami dan Anaknya yang boleh di baca di ( SINI), ( SINI ) dan juga ( SINI )..

Meskipun ada beberapa pemimpin dari Barisan Nasional yang mendesak agar Shahrizat meletakkan jawatannya (baca di SINI dan SINI ) kerana beliau telah dilihat sebagai liabiliti kepada UMNO, namun desakkan tersebut dipandang sepi oleh Shahrizat.

Baginya biar UMNO/BN ditolak rakyat pada PRU13 ini, yang penting projek Fidlot RM250 Juta kekal menjadi milik Suami dan anaknya..

Selain dari desakan beberapa pemimpin UMNO itu, Tun Mahathir dalam satu temuramah dengan The Star turut mengatakan, Shahrizat sepatutnya bertanggungjawab tentang isu yang timbul dari Fidlot itu..

Wanita UMNO dengan kenyataan beberapa orang dari pemimpin mereka membuktikan bahawa seperti lembu-lembu di NFC yang pelihara oleh Keluarga Shahrizat, mereka juga adalah seperti lembu-lembu tersebut bezanya ialah mereka lebih teruk lagi dimana mereka dicucuk hidung oleh Shahrizat….

“We are with her. She has brought change to Wanita Umno, allowed new faces to come to the forefront,” said Cheras Wanita Umno deputy head Zurainah Musa.

The Wanita Umno wing is standing by her. But outside of Wanita Umno, the mood is less unanimous.

For instance, while Zurainah is committed to supporting Shahrizat, her boss, Cheras Umno chief Datuk Syed Ali Alhabshi is finding it hard to defend the issue.

Cheras is an urban constituency and Syed Ali is dealing with a critical and informed Malay base.

“People have been calling me to ask about this issue and they don't like it. I don't want to whack her, I like her as a leader, but we want to win the election. I hope everybody understands that,” said the outspoken Syed Ali.

This Umno assembly is focused on the general election and, as several Umno leaders have pointed out, the scandal has hurt the party and the Barisan Nasional.

Shahrizat's husband and National Feedlot Corporation executive chairman Datuk Dr Mohamed Salleh Ismail has gone to great lengths to explain the multi-million ringgit cattle project but public reception has not been good. The fact that the project went to her family makes it hard for party members to defend her, and buying those upmarket condominiums took the cake.

Syed Ali spoke for many in Umno when he said that Shahrizat cannot disassociate herself from her family on this project.

He is also unhappy that instead of defending herself, she is relying on the other leaders to defend her.

“What I am saying is that she has to accept responsibility. If she loves the party, she must make the right decision,” Syed Ali said.

Even Tun Dr Mahathir Mohamad, in an interview with The Star, said Shahrizat has to “take the blame”.

Lembu.. walau apa yang dilakukan oleh Tuannya samada ianya salah atau tidak ia tidak peduli, apa yang penting perutnya kenyang bila perutnya kenyang ia akan menurut walau kemana ia diheret oleh tuannya.. macam Wanita UMNO tu la….

Petikan laporan diatas adalah dari 'All eyes will be on Shahrizat'

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

12 comments

comments
Anonymous
November 27, 2011 at 1:05 PM delete

daripada bela rakap, anak haram kpg pertama, penganut piss...baik bela lembu!

Reply
avatar
rakab
November 27, 2011 at 1:51 PM delete

Muslimat Pas dengan wanita pkr peluk cium Elizabeth kangkang....
walau pun tahu dia tu buat maksiat.

siap menangis-nangis lagi...

Yang tu macammana pulak tuu..??

hipokrit..

Reply
avatar
Anonymous
November 27, 2011 at 2:26 PM delete

tu bijaksana tu bukan hipokrit nak habaq mai.hipokrit lain.nak habaq mai hang ni tak tau beza.hang dah dapat ayaq free syukoq sikitla.

Reply
avatar
rakab
November 27, 2011 at 2:42 PM delete

mai aku habaq kat hang..
hang dapat bernapaih ataih bumi Malaysia ni,..hang patut syukoqqqq
banyak-banyak !

timakasih pada pemimpin BN !!!

kalu hang tak bersyukoq,..berdosaaa

Reply
avatar
rakab
November 27, 2011 at 3:56 PM delete

hoi rakab anjing ameno pakai nick aku lagi!

Reply
avatar
Anonymous
November 27, 2011 at 6:35 PM delete

Memang Anggota2 Wanita LEmbu Umnno. Ketua pun macam Lembu , nak buat cam mana...tapi lembu dok condo mewah..

Reply
avatar
rakab
November 28, 2011 at 5:10 AM delete

ada sekor lagi lembu kena cucuk kote, rakab namanya..

Reply
avatar
Anonymous
November 28, 2011 at 10:14 AM delete

ketua Wanita dapat daging....ahli wanita dapat taik jeee hahaha bodonyeeee...

Reply
avatar
rakab
November 28, 2011 at 2:46 PM delete

menyamar..itu jer yang kau boleh..
semua orang di sini tahu aku adalah penyokong tegar Umno..

sebarang komen yang menentang Umno,
adalah di buat oleh anjing pakatan yang menyamar..

PAKATAN BODOH

Reply
avatar
Anonymous
November 28, 2011 at 8:51 PM delete

BIARKAN KAK EZAT DENGAN JAWATANNYA.INI AKAN MENGUNTUNGKAN PEMBANGKANG DALAM PRU 13 AKAN DATANG.

Reply
avatar
rakab
November 29, 2011 at 6:53 PM delete

barua non 2:46 menyamar aku...takde keje lain ke anjing? hehehehe

Reply
avatar
Anonymous
December 2, 2011 at 3:08 PM delete

Betul tu biarkan kak izat dalam cabinet sbb ini Akan m' untung kan pembangkang......

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive