Teruskan Berjuang Walaupun Saya di Penjara - Anwar

JOHOR BAHRU,27 NOV: Penjara bukan menjadi halangan untuk meneruskan reformasi dalam parti sebaliknya harus dijadikan semangat untuk meneruskan perjuangan membela rakyat.

"Saya tidak takut dan tidak gentar kalau pun saya dipenjara kerana agenda mereformasikan negara ini dari cengkaman kezaliman pemimpin-pemimpin Umno-BN merupakan agenda rakyat yang didokong oleh Keadilan," kata Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim.


"Saya dipenjarakan enam tahun, ada harga minyak turun? Politik antara kaum bertambah baik? Negara semakin sejahtera? Jadi semua yang berlaku selama ini bukan kerana Anwar," tegas Anwar di dalam ucapan penggulungannya di Kongres Parti Keadilan Rakyat ke-8 di sini.

Anwar berkata pertemuan dengan rakyat bawahan untuk mendengar keluh kesah mereka adalah ubat mujarab yang menjadi formula kepada karier politiknya yang sering dihimpit pelbagai dugaan dan cabaran pihak lawan.

"Saya belajar semua ini dengan siapa? Dengan pak lebai dan semangat saya datangnya dari mana? Dari mak cik tua. Golongan ini yang memberi api kepada obor perjuangan kita.

"Setiap kali saya bersua muka dengan rakyat bawahan, saya renung mata mereka, saya nampak harapan mereka," katanya.

Menyedari kekuatan perjuangan Pakatan Rakyat berpunca dari rakyat bawahan, Anwar menjelaskan Umno-BN menjadikan golongan ini sebagai sasaran untuk menyebarkan fitnah bagi memburukan dan menyemai benih kebencian kepada Pakatan.

"Strategi penting mereka (Umno-BN) ialah menyebarkan fitnah dan khabar angin supaya membenci kita."


TVS News

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

14 comments

comments
Anonymous
November 27, 2011 at 11:51 PM delete

dalam undang-undang siapa yang buat salah tentulah dipenjarakan ?? kenapa dipenjarakan .

supaya orang ini diasingkan dari masyarakat . kerana jika tidak diasingkan orang ini akan membawa kepada kehancuran dan mudharat kepada masyarakat.

sila baca laporan penuh MAGERAN mengenai Laporan Peristiwa 13 mei 1969

Reply
avatar
Anonymous
November 28, 2011 at 11:05 AM delete

TETAPI....keadilan wajib diletakkan ditempatnya.....
kehakiman?.........amat lemah dan memalukan...

Reply
avatar
Anonymous
November 28, 2011 at 12:00 PM delete

Rakyat bawahan ni prlu tingkatkn kecerdasan otak supaya dpt mengimbangi berita benar dan palsu. Jika otak pemikirn pd tahap yg baik, sudah tentu parti Umno (BN) ni akan d kuburkn.

Pemimpin Umno brjuang utk rakyat krn inginkan kekayaan peribadi tetapi pemimpin pembangkang brjuang utk rakyat hingga sanggup d penjarakan.

Reply
avatar
rakab
November 28, 2011 at 1:45 PM delete

Kalau pemimpin Umno berjuang untuk kekayaan peribadi, tentu kita belum mencapai tahap pembangunan dan kemajuan seperti hari ini.
Mungkin setaraf Timur Leste saja..

Pemimpin pakatan yang masuk penjara tu ..kerana rakyat kaa..atau kerana masalah peribadi ??

Reply
avatar
Anonymous
November 28, 2011 at 4:45 PM delete

Tanpa khazanah Petronas, rasany Umno tdk sehebat mana pun krn wang Petronas lah yg paling bnyk menyumbang kpd pembangunan negara. BUKAN KRN KECEKAPAN UMNO krn parti sial ini hanya tahu membazir & buat kekayaan peribadi. Skrng ni sykt anak TDM ( Kencana Petroleum) sudah mula menguasai projk d Petronas. Sudah ramai yg tahu perkara ni. Kepimpinan Umno adalah keturunan pelahap & pelingkup negara.

Reply
avatar
rakab
November 28, 2011 at 5:01 PM delete

Khazanah dan petronas pun kena diuruskan dengan cekap, baru boleh untung.

Bukan dengan hanya pacakkan papan tanda saja, duit boleh keluar membuak-buak !!

bingai...

Reply
avatar
rakab
November 28, 2011 at 5:25 PM delete

Kencana dapat projek bina pelantar...itu pun kongsi tiga company,...

Kencana cuma 25% saja..

Anak TDM hanya antara pemegang saham dalam Kencana,..bukan milik dia seorang.

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 1:05 AM delete

diam2 TDM sbg penasihat petronas akhirny kayakan anak juga... itu sbblah anti sngat dgn Anwar Ibrahim sbb rahsia Umno bnyk dlm genggamanny. Sesape yg keje dgn Sapura pasti tau siapa sebenarny empunya Kencana Petroleum ni..

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 9:46 AM delete

rakab oh rakab 5:25 pm

dlm kecana terdpt byk nama selain dr anak tdm.. tp biasalah mcm bekas mb yg umur 21 tahun pun ada saham . bila siasat budak tu pun tak reti apa apa.

sebaik baiknya 25% tu bg pd kwsp persatuan bekas perajurit ASN..

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 9:49 AM delete

rakab oh rakab 1:45 pm

tolong fahamkan dan bezakan kekayaan peribadi dng kekayaan rakyat..

kekayaan peribadi 5 %
kekayaan rakyat 95%
bukan
kekayaan perbadi 100% mcm umngok sekarang.

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 9:51 AM delete

rakab

Pemimpin pakatan yang masuk penjara tu ..kerana rakyat kaa..atau kerana masalah peribadi ??

jawapan dr rakyat termasuk ahli umngok terkecuali rakab .. ialah KERANA RAKYAT.

sb yg bebaskan anwar dr penjara pun ialah pemimpin tertinggi umno yg pernah jd PM.

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 9:54 AM delete

rakab

khazanah dan petronas .. tak payah cekap tap amanah lah ..

aku kalau jd pengurusi syabas pun boleh buat untung .. tu baru atas padang golf.

aku kalau jd pengurusi Petronas pun boleh terus untung.. duduk dlm kandang lembu pun boleh untung.

Reply
avatar
Anonymous
November 29, 2011 at 9:56 AM delete

kekayaan petronas jg adalh hasil pentadbirn yg cekap..glc tu berjya sbb ditadbir urus dgn sempurna...amek cth syarikt mnyk indon..thn 70an dlu kita berguru dgn glc minyk indon...tp skrng syrkt mnyk indon mcm bdk br beljr..sume ni sbb slh tadbir urus n rasuah..so wahai pencacai2 anwar juburi..petronas tu syrkt mnyk kerajaan..mmg ptt la die bg keuntungn pd kerajaan..so ape mslhnya..bodo nk mampus bdk2 pr ni..

Reply
avatar
penternak_lipan
November 30, 2011 at 2:11 AM delete

rakab...bangang macam haramjadah... bodoh piang.
tu la makan ayax kencing lembu kak ijat sangat.untuk maklumat rakab.tak kira la brapa percen yg anak TDM tu ada syer dalam kenchana pun.rakab mesti spesis babi duk dalam kandang sampai tak tau dunia luar.tu la lain kali rajin2 membaca sama.
antara 10 org terkaya di malaysia ni.tolak cina dan melayu syed mokthar al bukhary tu org melayu mana lagi yg tersenarai tu.cuba check tgk?

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive