Scandal Fidlot : SPRM, polis jangan ‘double standard’



PENANTI 23 Nov: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dan Polis Di Raja Malaysia diingat supaya tidak bersikap ‘double standard’ dalam isu penyelewengan RM250 juta oleh National Feedlot Corporation (NFC).


Ketua Wanita KEADILAN Pulau Pinang, Norhayati Jaafar berkata, pihak berkuasa itu perlu segera menyiasat NFC yang dimiliki keluarga Datuk Seri Shahrizat Jalil bagi membuktikan ketelusan.

“Kami mendesak SPRM dan PDRM membuktikan ketelusan mereka menyiasat dan mendakwa mereka yang terlibat dalam skandal NFC, membabitkan wang rakyat yang telah diamanahkan oleh kerajaan,” kata beliau kepada media selepas membuat laporan polis di Balai Polis Kubang Semang, hari ini.

Laporan polis itu merupakan satu dari 13 laporan polis yang dibuat di seluruh negara berhubung beberapa penyelewengan dalam pengurusan NFC membabitkan keluarga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat itu.

Selain Shahrizat, mereka menamakan empat individu lain iaitu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Menteri Pertanian, Datuk Seri Noh Omar, dan Pengerusi NFC merangkap suami Shahrizat, Datuk Seri Dr Mohamad Salleh.

Menurut Norhayati, peruntukan dari hasil kutipan cukai rakyat tidak digunakan untuk rakyat, sebaliknya dimanipulasikan untuk kepentingan kroni dan suku-sakat.

“Objektif asal kementerian menyalurkan peruntukan tersebut ternyata tidak tercapai dan tersasar. Oleh kerana itu Wanita Keadilan Pulau Pinang dengan ini mendesak SPRM dan PDRM segera menyiasat dan membawa mereka yang berlaku curang sebagai pemegang amanah ke muka pengadilan,” ujarnya lagi.

Tambahnya lagi, sekiranya Umno dan BN terus diberi mandat untuk menerajui kepimpinan negara, banyak lagi kerosakan dan pemborosan yang melibatkan wang rakyat serta dana kerajaan akan disalahgunakan.

Sehubungan itu katanya, Umno dan BN mesti ditolak secara total dalam pilihan raya umum yang akan datang.


http://www.keadilandaily.com/?p=23366

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

8 comments

comments
Viva Oren
November 24, 2011 at 11:35 AM delete

haha..

boleh ke diorg siasat..??
kalu siasat pn..aku rasa..x sampai kemana..hanya "sekadar" lepaskn batok di tepi lembu je..

Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2011 at 11:55 AM delete

SPRM & PDRM dah bergelumang dgn kandang taik. Cara trbaik buat je kandang baru yg lbih sistematik.

Reply
avatar
rakab
November 24, 2011 at 1:03 PM delete

Mentaliti puak pakatan ni dah sampai tahap longkang !!

kalau PDRM, SPRM, mahkamah semua institusi dalam negara ni kau orang dah tak percaya,..apa tunggu lagi..?? pindah ke seberang ler,..
jadi indon !!

hahahahaaaa..

Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2011 at 1:21 PM delete

Cakap apa UMNo-BN nak cakap ,apa SPRM n PDRM nak buat yang penting kita kalah kan BEE NEE ...dan seterus nya ...........pulih kan kerajaan balik..Sumbat yg tak betul dalam penjara

Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2011 at 2:50 PM delete

rakab berhujah bangang lagi.. ooiiiii bukan rakyat marhaen yang kena pindah ooiii.. pemimpin BN dan pencacai yang perosak negara macam hang yang kena berambus.. ini tanah air untuk rakyat baik punya dan takda tipu orang punya..

sekali2 rakab berhujah.. bodohnya macam lembu feedlot sharizat!!
heeee

Reply
avatar
rakab
November 24, 2011 at 6:14 PM delete

Anjing rosmah mana ada otak..yg tau melantak dan menyalak kahkahkah

Reply
avatar
rakab
November 24, 2011 at 7:38 PM delete

Hujah bangang memang sesuai sangat untuk lembu-lembu pakatan macam kau....!!

hahahahaaaa.....gelinya hati aku.

Reply
avatar
Anonymous
November 24, 2011 at 9:03 PM delete

rakab oh rakab 1:03 pm

nak komen tolong lah fikir dulu dgn otak yg allah bg free free je kat kau tu.. agak agaknya mentang mentang dpt free je kau tak nak gunakan otak kau yg telah di cipta khas utk makhluk bernama manusia.

apa kau ingat puak pakatan je ke yg bantah dan pandang rendah pada sprm dan pdrm.. majoriti yg mengundi Pakatan tlh menyatakan bantahan mrk dgn memilih wakil dr Pakatan tau

dan masih ada dlm umno , aku caya ramai yg keciwa dgn cara pemimpin kau menyelamatkan lembu lembu tu..

mcm tu jgk mrk yg duduk di selangor dan pp dan kelantan jika tak suka dgn pemerintahan pakatan sila tinggal kan negeri masing masing dan berambus ke Mongollia..

hujah rakab yg paling bangang..

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive