PERKASA Pulau Pinang bantah khidmat Bas Percuma... dah gila kot depa ni?



GEORGE TOWN - Kira-kira 50 pemuda Persatuan Pribumi Melayu Malaysia (Perkasa) selepas Solat Fardhu Jumaat tadi melancarkan perhimpunan haram membantah inisiatif Kerajaan Negeri Pulau Pinang memberi perkhidmatan bas percuma, 'CAT Free Shuttle' kepada rakyat dari Weld Quay (jeti) ke Komtar.


Naib Ketua Wira Perkasa, Moh.d Rizuad Mohd. Azudin (bawah) mendakwa langkah pentadbiran Ketua Menteri Pulau Pinang, Y.A.B Tuan Lim Guan Eng itu menindas rezeki kaum penarik beca.



"Guan Eng terlalu banyak berpolitik, bukan buat kerja. Dia penipu. Dia menindas orang-orang Melayu. Dia mengabaikan kebajikan penarik beca," ujarnya dalam nada yang setengah gila di perkarangan Komtar, di sini.



Selain konvoi kira-kira 10 beca, kumpulan berkenaan memakai baju serba kuning yang tertulis "Selamatkan Pulau Pinang, LGE anti Melayu".

Mereka turut membawa beberapa kain rentang menuduh Guan Eng anti Melayu.


Budak-budak yang dipergunakan mereka.

Mereka melaungkan "Lim Guan Eng pondan", "Lim Guan Eng anti Melayu", "Lim Guan Eng penipu" menggunakan pembesar suara mini secara liar walaupun Komtar dikawal sederhana oleh polis serta pihak keselamatan berwajib.

Dalam sidang media lain kemudiannya, Pengerusi Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) Rahmad Isahak (kanan) berkata kumpulan liar tersebut sepatutnya lebih profesional membawa proposal penyelesaian masalah Melayu kepada Kerajaan Negeri.

"Kalau mereka benar-benar menunjangi sosial Melayu, mereka tidak sekadar berdemontrasi secara liar pada hari Jumaat sahaja.

"Kerajaan Negeri bukan tidak membantu Melayu seperti yang didakwa mereka. Malah ada juga perkara yang yang menjadi kesalahan pemimpin Melayu dulu, ditegur oleh Kerajaan Negeri sekarang," ujarnya pada satu sidang media di perkarangan Komtar.

Beliau turut mempersoal kejujuran Perkasa kerana tidak lantang menegur pemimpin Melayu di peringkat negara sendiri di sebalik kehilangan RM52 bilion ekuiti Bumiputera yang dibangkitkan sebelum ini.

Bagaimanapun katanya, Kerajaan Negeri, khususnya sektor perlancongan seharusnya peka dengan masalah kebajikan penarik beca di negeri ini.

Sistem bas percuma Central Area Transit (CAT) dari Jeti Georgetown ke Komtar diperkenalkan pada Februari 2009.

Kemudiannya, kerajaan negeri memperkenalkan Sistem Bas Ekpress Transit Jambatan Pulau Pinang atau BEST dari "Seberang" ke "Pulau" pada 1 Mac lepas.

Menurut Guan Eng, dua sistem bas percuma ini diperkenalkan demi mengurangkan kos hidup pekerja sektor awam dan swasta selain menangani masalah kesesakan trafik pada hari bekerja.


Buletin Mutiara

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

29 comments

comments
Anonymous
November 12, 2011 at 8:30 AM delete

wei bodoh memang lah sebab si bebal tu sokong DAP anjing2 dia memang pandai salahkan org lain kalau dah sendiri tak tahu buat kerja banyak buat taik kat PP ... LGE anjing tu lagi banyak sial sebaba kalau rakyat di bawah pentadbiran dia mesti salahkan UMNO konon di bayar .. kepala hotak mak bapak laki tiri dia .. lu mari tunjuk bukti la UMNO bayar bodoh !!! cakap takde bukti kencing bercabang bila dah kantoi garuk kepala nak U TURN last2 salahkan UMNO apa barang politik kotor pembangkang nih isk3

Reply
avatar
bunbinban
November 12, 2011 at 9:22 AM delete

gua hanya mampu tersenyum melihat kebodohan rakyat 'UMNO'. Nak komen byk pun buang masa otak je berfikir. hahaha...Parti umat melayu terbesar di dunia dan terbodoh di dunia. hahaha.....errrrr melayu ke mamak nih?

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 10:12 AM delete

makin bodoh perkasa bebal ni~kalau takdak cat shuttle bus tu brp ramai yg nak naik beca~selama ni pula brp ramai org local naik beca??~
nak demo biaq nampak cerdik sikit~apa pun mmg selamanya bodoh perkasa ni~wei,naik keta p tengah bridge,terjun jambatan la ~hidup ni kalau bodoh ni buat semak ja...!!

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 10:27 AM delete

Melayu pulau pinang bodoh bangang diperguna dan diperkuda olih mamak penang demi kepentingan mereka. Orang bagi naik bas percuma jual mahal memang dasar tak bersyukur.

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 10:34 AM delete

Aku kesian tengok dia org ni....tak per laa aku bagi dia org yg bat demo tu GRED 4B....

1. BODOH
2. BANGANG
3. BUTA PERUT
4. BAHALOL

Buat Malu orang Penang saja.....cehhhhh!!!!!

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 10:48 AM delete

Aku org MELAYU PULAU PINANG pun naik malu dgn paria2 yg dok buat demonstrasi bangang nie semua....cuba depa pi tanya adakah semua org tempatan yg naik lancah tu....yg aku tau byk foreigners yg naik lancha tu selama nie.....lagi satu punya statement bangang paria2 nie ialah perkhidmatan SHUTTLE nie dah dimulakan sejak pemerintahan BN lagi laaaa.....kalau dah perangai PARIA...PARIA laj jugakkk.....mcm HARAM JADAH puak2 nie semua.....MAMAK PENANG skrg nie dah makin kurang ajaqqqq

Reply
avatar
November 12, 2011 at 10:52 AM delete

PERKASA... `Go To School But Never Learn'.... hahaha

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 10:52 AM delete

Bila dididik dengan didikan sekular, beginilah jadinya kepada PERKASA. Mereka tidak percaya kepada rezeki yang telah ditetapkan oleh ALLAH SWT kepada mereka. Mereka percaya bahawa rezeki adalah di tangan pemimpin-pemimpin mereka. Mereka bergantung selain daripada ALLAH.

Cerita pasal rezeki, ada satu contoh yang boleh dilihat. Ramai peniaga berniaga benda yang sama di pekan rabu, tapi takde pulak kedai yang ditutup sebab tak laku. Kalau tak laku, mungkin sebab jual mahal sangat.

Takkan benda simple budak tadika pun boleh fikir, pendemo2 PERKASA nie gagal berfikir. Nanti korang takde duit, haa...jangan naik bas percuma tu. Jalan kaki je atau naik beca. padan muka korang.

Manusia yang tak tahu bersyukur boleh membawa kepada kufur.

Fikir2kan dan selamat beramal.

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 10:56 AM delete

politik ponya pasallll..apa pon tak betoi kalau kerajaan pakatan rakyat buatt

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 11:11 AM delete

orang yang dok komplen ni orang kaya..cubalah pikiaq berapa punya ramai orang yang susah ,berasa teramat bersyukur dengan adanya perkidmaatan percuma ni..saya sokong perkhidmatan nih..mudah2an akan kekal ..selamanya..amin...

Reply
avatar
Anti orang tak cukup akai
November 12, 2011 at 11:29 AM delete

hahaha... UMNO ka.. Pekasam ka.. tok sah dok melalak la... orang lagi benci kat hangpa kalau hangpa buat lagu tu. dah la bodo.. tambah bangang lagi. Lebih baik hangpa pi buat demo kat kondo one menerong...
Awat la tak habis-habis dengan politik murahan hangpa tu. Hangpa ingat semua orang penang tak dak otak macam hangpa ka?.... hahaha... tapi baguih gak la depa buat demo banyak sangat... bagi orang lagi meluat. hahaha.

Lawak.. ada yang mengaku ahli PAS... pemimpin Pas pun tak kenai... ghapla jingga depa ni.. haha.

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 11:33 AM delete

Melayu PP memang BODOH dan BANGANG yg CERDIK dan BIJAK MAMAK PP, melayu jd kuda mamak duduk atas kuda itu lah rupa nya melayu PP,apa sj tindakan DAP semua x betul yg umnogok jual tanah2 org melayu kat taukeh2 MCA tu x bising pulah dah habis tanah2 org melayu tergadai, yg rm 52 bil. saham org melayu punah x nak bising pulang mamak ni, hang pa bising pun hangpa x dpt jd calun pilehan raya noi..berapa ribu beca yg ada kat PP tu utk menampung penumpang2 bas percuma. bangangan punya perkasa jd luncai lg baik lah krn selmtkan diri sendiri x menyusahkan org lain.

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 11:34 AM delete

Memang depa gila sbb pakai topi keledar bawak banner tu...

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 12:40 PM delete

KHAS BUAT BARUA-BARUA UMNO YANG BUTA PERUT PERUT...SILA BACA:

DIBAWAH PENTADBIRAN PEMBANGKANG DAN HASIL LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA:

1.KEDUDUKAN KEWANGAN NEGERI KEDAH MENCATAT PRESTASI MEMUASKAN

2.KEDUDUKAN KEWANGAN NEGERI SELANGOR SANGAT BAIK DAN DIIKTIRAF NEGERI KAYA

3.KEDUDUKAN KEWANGAN NEGERI PULAU PINANG DAN MENDAPAT PENGIKTIRAFAN TERTINGGI.
DISMAPING ITU DIBAWAH PIMPINAN GUAN ENG KERAJAAN NEGERI TELAH MENGIKTIRAF PERANAN 'HUFFAZ' (AHLI TAHFIZ AL-QURAN) DENGAN ELAUN RM500.DAN GUAN ENG MAMPU MENTADBIT NEGERI DENGAN BAIK HINGGA MENGURANGKAN KADAR HUTANG YANG DAHULUNYA DIKUMPUL OLEH GERAKAN-BN.
PELBAGAI INISIATIF NEGERI MEMBANTU RAKYAT NEGERI PULAU PINANG BUKANNYA MENTEKEDARAH DUIT RAKYAT PULAU PINANG SEPERTI YANG DILAKUKAN OLEH GERAKAN-BN SEBELUM INI.

***UNTUK BARUA2 BN*** SUDAH2 LAA RAKYAT DAH TAHU DAN RAKYAT DAN BUKA MATA...TAK PAYAH LAA DOK KELENTONG...DAN MAMAK2 YG LANI BUKAN MAIN SIBUK DAN TERINGIN NAK DAPAT DATO DAN SENATOR ....BERTAUBAT LAA...

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 2:24 PM delete

politik punya hal nampak bahlul pun tak pe.......janji boleh buat hal

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 2:52 PM delete

ANWAR SHALOM PEREZ ABRAHAM

kui kui kui kui

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 3:26 PM delete

UMNO BODOH DULU KINI SELAMANYA BODOH..... Melayu perkasa nie mmg sombong dgn ALLAH. Rezeki bukan di tangan kerajaan negeri/pusat. Rezeki di tangan ALLAH. Bila dah 54 thn asuhan dlm kerajaan sekular nie sbb jd mcm nie. Hidup hanya pentingkan keduniaan.

Reply
avatar
November 12, 2011 at 4:06 PM delete

Suruh depa balik pi main boria. Habag mai kat tukang karang supaya buat lagu rentak dangdut yang best-best. Awat dah lupa nak berboria dah ka? Dah setengah abad UMNO dok tipu Melayu masih tak sedag?

Bukan apa depa marah sangat kat LGE sebab dia Cina. Dulu Wong Poh Nee, Lim Chong Eu dan Koh Tsu Koon Melayu. Masa tu UMNO jadi KM. No problem.

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 5:21 PM delete

ini semua akp, rakab & pPas punya kerja! pecacai2 umno umno sampai bila2 pun bangang!

Reply
avatar
rakab
November 12, 2011 at 7:34 PM delete

Wooit pkr bahalol !!

Depa tu minta nasib penarik-penarik beca di bela sama oleh kerajaan P.Pinang tu..

Itu kehendak mereka,..kerajaan P.Pinang kena dengar..!!

Pakatan kena pertimbangkan...
dan kemudian kena ambil tindakan positif membantu menyelesaikan masalah penarik-penarik beca tu...

Bukan maki hamun mereka....

mana pergi pkr ??
mana pergi Pas ??

cakap berdegar-degar, tapi tahi tersangkut kat gelegar !!

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 8:41 PM delete

Penarik beca banyak mat gian....
semua geng adik noh lembu.....
kah...kah...kah.....

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 9:29 PM delete

apa punya bengong penarik beca ni,hampa punya penampilan macam lanca hampa jugak; burok sangat, hisap ganja, tidor dalam beca. Bila orang guna khidmat hampa, hampa sembeleh orang dengan harga yang sangat tak patut.......saya sarankan pengayuh beca carilah kerja lain, hampa hanya buat sebok saja dijalan raya yang telah cukup sibok tu. Kalau nak beroperasi pun pi la sebelah Batu Feringgi nu , sana mungkin pelancong akan guna khidmat penarik beca ni.

Reply
avatar
Anti orang tak cukup akai
November 12, 2011 at 10:03 PM delete

Hahaha..... nak depend penarik beca... tapi pakai helmet.. bawak moto. bodo.. aku nak tanya... yang depa ni dalam sebulan berapa kali naik beca??... piiirrrraaaahhhhh... depa pun tak naik beca.. inilah politik murahan orng tak dak otak. saja nak glamer... sudahlah... makin menyampah tambah meluat aku tengok perangai hawak2 ni.

Reply
avatar
rakab
November 12, 2011 at 11:25 PM delete

Kalau macam ni laa hampa semua punya fikiran,..nampaknya tak ada harapan laa orang melayu kalau dok bawah pakatan.

Mana janji pkr/pas P.Pinang nak tolong orang melayu ??

Pengecut, bacol !! asyik dok tunduk kepala pada Dap !!

Woooii !!...Lim Guan Eng tu bukan
orang Penang lahh!!

Melayu pas/pkr tak ada teloq kaa..!!!!!!

Reply
avatar
Anonymous
November 12, 2011 at 11:53 PM delete

Ini kes salah lapor ni. Mamat dengan hailer tu bukan mamat PERKASA. Tengok betul-betul muka dia. Itu mamat PASEMBOR daa....

Mamak Pasemboq

Reply
avatar
Anonymous
November 13, 2011 at 12:45 AM delete

Oii Rakab naib ketua parti UMNO Bahlol,

Kalau kau bukan org PP tak payah kau nak cuba tunjuk kebahlolan kau.
Berapa banyak UMNO PP jual tanah Melayu kat cukong MCA. MCA tu lah yang anti Melayu. Cina MCA suka kawan gan puak2 UMNO Bahlol macam kau ni sebab senang hulog dapat tanah Melayu. Apa bapa saudara kau KM buah Sukun buat kat Melayu PP. Habis depa kebas tanah Melayu yg mana UMNO Bahlol pengkhianat yg jadi brokerny. Tak caya kau pi tanya salah satu bapa saudara tiri UMNO Bahlol kau kat Penang atau sepupu sepapat mereka.

Reply
avatar
Anonymous
November 13, 2011 at 12:21 PM delete

rakab

depa mintak nsib penarik beca di bela, apa kaitan dgn bus shuttle free??
tu semua utk org penang gk..
klu nk tuntut pembelaan cm xdak cara len,,
lately kt negeri pakatan mesti nk ada demo, polis x cmpur plak..
siap ada uniform lg
musykil2..

Reply
avatar
Anonymous
January 12, 2012 at 12:43 AM delete

salam...ak ni dari lahir sampai skarang dok dalam penang...dalam masa tu jugak xdak satu benda pn yang ak tengok BeEnd ni buat untuk tlg orang melayu...melingkup lg ada la....lagi plak masa buah sukun tu jd KM apa yg hangpa leh kata dia buat utk tlg bangsa kita...xda la sheh... kalu tlg melingkup tu memang banyak...kalu hangpa yang ada dlm pekasam atau BeEnd kata hangpa nk tolong orang melayu....yang ak leh kata khaikk pui....apa yang ak kenai hangpa ni la makhluk mushibat dan lakkhanat yang pelingkup bangsa hangpa sendiri....lagi satu yang hangpa puak2 mamak ni....hangpa toksah dok perasan yang hangpa ni melayu..hangpa ni la pembelit paling besaq dalam sejarah tau dak??? tak kira dati zaman tanah melayu sampai skang ni dah jadi Melaysia...bukan ak nk kata semua puak hangpa tp pada ak 75% mamak memang macam tu perangai..kalu benda tu boleh bagi perut hangpa,bradik2 hangpa dan ank pinak hangpa kenyang msti hangpa buat punya...kalu bnda bg hangpa rugi mampuih hangpa x buat..bangsa pelingkup,pembodek,pendengki,pengkhianat smua ada kt hangpa...tp yang ak sedih la ni org melayu pn dh mula turun perangai hangpa tu...arwah tokwan ak salau kata kalu hang jumpa ulaq nagan mamak jgn pukui ulaq dulu tp pukui la mamak dulu pasai depa ni lagi bahaya dari ulaq...wallahua'lam...

Reply
avatar
Anonymous
March 17, 2012 at 9:09 PM delete

Aku kesian tengok dia org ni....tak per laa aku bagi dia org yg bat demo tu GRED 4B....

1. BODOH
2. BANGANG
3. BUTA PERUT
4. BAHALOL

Buat Malu orang Penang saja.....cehhhhh!!!!!

-----------

tambah satu B lagi..

buta kayu...

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive