Parlimen Jerman sifatkan kes Liwat 2 sebagai cubaan Najib singkir Anwar.



Sekumpulan Ahli Parlimen Jerman menyifatkan perbicaraan Fitnah II yang sedang berlangsung sebagai satu cubaan BN untuk menyingkirkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Menyifatkannya sebagai “proses menyingkirkan seteru politik”, kumpulan itu yang datang daripada Asean Parliamentary Group untuk Parlimen Jerman berkata perbicaraan Fitnah II bertujuan merencatkan momentum reformasi Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum.

“Kami memerhati dengan teliti perbicaraan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang akan selesai dalam bulan Disember.

“Sewaktu lawatan kami ke Malaysia pada awal 2011, keraguan kami terbukti benar yang perbicaraan itu mungkin merupakan proses menyingkirkan seteru politik,” kata Dr Thomas Gambke, ketua Asean Parliamnetary Group itu dalam kenyataannya.

Justeru, mereka menuntut Najib dan pentadbirannya berlaku adil kepada Anwar di samping tidak memanipulasi proses pilihan raya untuk terus berpaut pada tampuk kuasa.

“Kami merayu kepada kerajaan Malaysia untuk menghormati matlamat reformasi demokratik sistem pilihan raya, yang diketuai Anwar Ibrahim.

“Langkah untuk mencegah penipuan pilihan raya perlu diperkenalkan bersama akses lebih meluas untuk media buat parti pembangkang yang kini mentadbir lima negeri di Malaysia.

“Perbicaraan bersifat politik terhadap Anwar akan hanya merosakkan imej antarabangsa Malaysia,” kata mereka dalam kenyataan media.

Kenyataan itu dilihat sebagai satu tamparan hebat kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang baru sahaja selesai menghadiri Sidang Kemuncak ASEAN di Bali semalam.

Asean Parliamentary Group (Brunei, Indonesia, Cambodia, Laos, Malaysia, Myanmar, Philippines, Singapore, Thailand, Vietnam) itu diketuai Dr Thomas Gambke (Alliance 90/The Greens), dan Timbalan Pengerusinya adalah Dr Michael Fuchs (CDU / CSU), Holger Ortel (SPD), Dr. hc Jürgen Koppelin (FDP) dan Caren Lay (the Left.)


Kenyataan asal sila baca di (SINI)

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

37 comments

comments
rakab
November 18, 2011 at 3:45 PM delete

Patut ler Anwar selalu pergi Jerman,...rupa-rupanya ada pasang kaki dengan yahudi Jerman..!!

Yahudi Amerika dah tak pakai Anwar lagi...orang sana dah tahu temberang dia..

Perbicaraan dah nak selesai baru nak bersuara,...piiiiraaahhhh !!!

Reply
avatar
Anonymous
November 18, 2011 at 3:52 PM delete

Bagus rakab good job. Inilah anjing belaan aku yg terbaik spinnya kt blog ASD. Celaka punya ASD tak der kerja lain ker? Asyik nak kenakan aku jer. Aku boleh beri kekayaan duniawi apa sahaja asalkan kau buat kerja kau, wahai rakab. Aku puji sbb kau sanggup hina sesama islam, menyampaikan dan memanjangkan cerita fitnah aku malahan sanggup gadai agama sendiri demi kepentingan politik aku. Atas dunia kitalah raja, akhirat lantak masing2lah. Keep it up.

yg ikhlas
Hj Marlboros

Reply
avatar
Anonymous
November 18, 2011 at 4:03 PM delete

jerman = yahudi?

mentaliti pencacai mmg gini kot. bukan islam = yahudi.

kesian.

tp mcm la si rakab ni MUSLIM sgt. pui.

Reply
avatar
Anonymous
November 18, 2011 at 4:17 PM delete

kah...kah...kah...
komen sipukimak rakab......
kah...kah....kah...
sibodoh bikin lawak...
sibahalul buat geletek....
Kementerian dalam negeri beri kelulusan membawa pekerja asing bangladesh adalah kerana sayangkan rakab....
rakab boleh menjana pendapatan haram...dgn membiarkan mat bangla boleh menutuh bini dia...
kah...kah...kah...

Reply
avatar
Anonymous
November 18, 2011 at 4:21 PM delete

To Rakab

Hang memang bodoh sombong la...German fahaman Nazi la bodoh, Nazi la paling anti-yahudi...Nak kritik tu bagi ada ilmu sikit...Kritikan membina memang bagus. Tapi ni kritikan membuta tuli...

Hang percaya tak aku katakan yang UMNO tak berani kata yang UMNO/BN (Malaysia) anti yahudi...! Cuma hang saja yang 'bodoh sombong'...Tak Faham apa tu POLITIK..

Betui jugak,kan Pemimpin UMNO suka jika Ahli UMNO ni ' dilembukan' Macam lembu peliharaan Sharizat...

Nak kritik tu bagi ada 'akai' la sikit..hehehehehe..memalukan jer...

Reply
avatar
rakab
November 18, 2011 at 4:27 PM delete

Kau tak menghina orang ke dengan menggelarkan Hj.Marlboro ?

sendiri mau ingat laa..

Reply
avatar
rakab
November 18, 2011 at 4:45 PM delete

Apa punya bangang puak pakatan nih ??

Fahaman Nazi tu masa Hitler dulu..
Jerman dah lama amalkan demokrasi laa bodoh !

Mana ada yahudi di Jerman yang kena bunuh lagi ...

Yang anti sangat dengan yahudi tu dulu ialah Hitler, bukan keseluruhan bangsa Jerman,...

Sekarang ni dah ramai yahudi yang berjaya dalam pelbagai bidang di Jerman tu..
sila selidik.......ilmu kurang..

Reply
avatar
rakab
November 18, 2011 at 4:45 PM delete

ya aku bodoh, aku anjing umno, aku ada otak udang, aku suka hentam Anwar. aku rakab ok.

Reply
avatar
Anonymous
November 18, 2011 at 4:56 PM delete

Jerman = Yahudi ?...masa zaman perang dunia ,Jerman lah yang bunuh Yahudi besar2ran....tak tau sejarah ke?

Reply
avatar
Anonymous
November 18, 2011 at 5:09 PM delete

The second largest religion in Germany now is Islam ,followed by Buddhism and Yahudi (0.35%)dalm 200k sahaja ...negera europah yg penduduknya ramai Jews ialah France the UK...

Reply
avatar
November 18, 2011 at 5:43 PM delete

mmg dasar pencacai dap bengong...anon November 18, 2011 4:56 PM..btul ke jerman nazi bnuh yahudi??!!..ni la mslhnya penyokong pr..percya dgn brita2 yg smpai kt korng..tu sume prpaganda yahudi la..ko bc artikel psl tu kt sini..ni bkn blog politik..ni blog islamik yg penuh dgn fakta2..

http://zharifalimin.blogspot.com/2011/11/holocaust-penipuan-terbesar-dan.html

bc la artikel2 lain psl islam tu..br korng tau psl prpaganda yahudi..korng nape xpernh persoalkn penglibtn ketua peliwat korng tu dgn org2 yahudi aaa....organisasi foundation for future (FFF) yg terang2 funding dpt dr yahudi,berkwn rpt dgn paul wolfowitz..org yg bertngjwb serang iraq..penglibtan nuar juburi dlm annapolis summit yg mengiktiraf israel n byk lg penglibtn nuar dgn yahudi...kenape korng xpertikaikn aaaaaaaa!!

mngkin ni strategi yahudi zionis utk takluk malaysia melalui agen shabat baik dieorg iaitu nuar juburi kalo nuar jd pm..sape2 keldai2 dap..leh x bg fakta2 psl penglibatan nuar juburi dgn organisasi yahudi tu fitnah semata2 or semua itu facts!!! kalo xblh bermkna korng jgk bersekongkol dgn yahudi..btul x...

skrng zionis bersm proksinya sedng merancang utk membuat satu lg propaganda..kalo dlu al qaeda n abis afganistn kene serang..skrng haqani plak..n mungkin pakistan akan diserng..yahudi jgk melalui proksi die iaitu amerika nk perkuatkn kehadirn die kt asia pacific..dh pon hntr beribu askr ke australia..jepun,filipina dh pon ade us army base..singapore ade kedutaan israel..ape semua ni..sedar la umt islam semua..kita sedang diperhatikn oleh zionis2..hadis nabi mengatakan islam akn bngkit dari timur n yahudi2 tau akan hal ni..psl kebangkitan mahdi..org kafir siap ade tulis bku psl imam mahdi ni..mngkin yahudi2 sedang melihat negara2 islam asia pasific..negara2 arab sedang bersengketa sesama sndri..tingl brape je lg neg islam yg aman damai termsk malaysia...sedar la wei dgn prpaganda yahudi zionis tu..sape manusia yg byk terlibt secara individu dgn yahudi zionis ni..jawpnnye anwar ibrahim!!sedar la korng..pd parti pas..kuar la dr pr..kalo xnk dgn bn pon xpe..aslkn jgn lg terlibt dgn manusia bernm anwar ibrahim!!!

Reply
avatar
November 18, 2011 at 5:52 PM delete

akhbar2 israel termsk jerusalem post dh byk kali ckp mende yg sm..ckp yg anwar diinaya..anwar amat diterima baik oleh org2 barat proksi yahudi..dpt msk wawancara dgn bbc..ms wawancra dlm bbc aritu plak nuar skong lina joy murtad ats dasar hak asasi...manusia terkutuk bernm anwar ni menyokong seseorg itu murtad atas dasar hak asasi!!!bagaimana kalo nurul izah ditakdirkn mnjd murtad suatu hari nnti..adakah anwar akan biarkn atas dasar hak asasi..xkene dkt famly sndri blh la ckp..lps tu senang2 slhkn kerajaan..

anwar jgk begitu disenangi oleh yahudi2..ni bukti cite psl nuar dlm jerusalem post..aku bg link jerusalem post

http://www.jpost.com/International/Article.aspx?id=95655

psl bershit 2 aritu pon dpt liputan dr jerusalem post..ppr zionis ni ade pangkalan kt singapore..sudh2 la skong manusia munafik bernma nuar jubri tu!!!
korng msh skong org yg bershabat baik secara individu dgn yahudi...silekan..mngkin anda jgk bolh dikira bersuhabat dgn mereka!!

Reply
avatar
rakab
November 18, 2011 at 5:58 PM delete

Anon 4.45 tu, anjing pakatan menyamar aku..

PAKATAN BANGANG

Reply
avatar
November 18, 2011 at 5:59 PM delete

sape2 keldai dap yg pandai..leh sangkal kenyataan aku psl penglibatan anwar secara individu dgn yahudi2 tu..silekn!!!aku cabar korng!!!xsedar2 lg ke yg yahudi mahukn semua negara2 islam kucar kacir..terutamanya negara islam seblh timur sbb kebngkitan islam adalah dr seblh timur berdasarkn hadis nabi..

Dan telah mengeluarkan Ibni Abi Syaibah dan Nu'aim bin Hammad dalam Al Fitan dan Ibnu Majah dan Abu Nu'aim dari Ibnu Mas'ud, katanya : “Ketika kami berada di sisi Rasulullah SAW, tiba-tiba datang sekelompok anak-anak muda dari kalangan Bani Hasyim. Apabila terlihat akan mereka, maka kedua mata Rasulullah berlinang air mata dan wajah beliau berubah. Akupun bertanya : “Mengapakah kami melihat pada wajahmu, sesuatu yang kami tidak sukai?”. Beliau menjawab : “Kami Ahlul bait telah Allah pilih untuk kami akhirat lebih dari dunia, kaum kerabatku akan menerima bencana dan penyingkiran sepeninggalanku kelak, sampai datangnya suatu kaum dari sebelah Timur yang membawa bersama mereka panji-panji berwarna hitam. Mereka meminta kebaikan , tetapi tidak diberikannya. Maka mereka pun berjuang dan memperoleh kemenangan. Lalu diberikanlah apa yang mereka minta itu, tetepi mereka tidak menerimanya hingga mereka menyerahkannya kepada seorang lelaki dari kaum kerabatku yang memenuhi bumi dengan keadilan sebagaimana bumi dipenuhi dengan kedurjanaan. Siapa diantara kamu yang sempat menemuinya, maka datangilah mereka walalupun merangkak di atas salji. Sesungguhnya dialah Al Mahdi.”

nabi berada di asia BARAT..dan nabi mengatakan islam akan bngkit dari timur..sama2la kita bersatu padu..tp aku yakin bkn dgn pertolongn kafir dap..bkn dgn pr..harap pas keluar dr pr..jauhkan dari manusia bernm anwar ibrahim proksi yahudi di malaysia!!

Reply
avatar
rakab
November 18, 2011 at 6:04 PM delete

Parti sosials National[NAZI] pimpinan Hitler tu dah lama di haramkan di jerman,...sekarang ni orang yahudi di Jerman bebas menjalani kehidupan...

termasuk laa menjadi ahli parlimen
sekutu Anwar tuuu...

Reply
avatar
rakab the boss
November 18, 2011 at 6:08 PM delete

non 4.56,

Awat cek ni bodoh sangaaaaaatt...
Yahudi Jerman tu maksudnya bangsa yahudi warga negara Jerman..!!

sama macam melayu Singapura...
bendullll...

Reply
avatar
November 18, 2011 at 6:09 PM delete

laa..lth dh aku tungu geng2 anwar bg komen psl statemnt aku tu..sorng pon xde..so korng setuju la kn anwar tu proksi yahudi???so kire btul la kn pnglibatan anwar dlm organisasi yahudi..kalo xsila bg fakta utk sngkl statemnt aku..stakat taip bodo xpyh nk komen..tp kalo korng mmg bodo2...silekan la..tuan tanah aka ASD aka mat ganja..jgn buang komen aku aa...hahahhaahaha..

Reply
avatar
November 18, 2011 at 6:12 PM delete

korng bc la sndri psl holocoust tu kt sini http://zharifalimin.blogspot.com/2011/11/holocaust-penipuan-terbesar-dan.html

sume mende ni dibuat utk realisasikn kewujudan israel di palestin hsil bantuan pbb..satu sokln utk korng..kenape anwar byk kwn2 dr org2 yahudi???

Reply
avatar
rakab
November 18, 2011 at 6:16 PM delete

Nasib baik ada panglima joehan !!

amacam ASD,..boleh lawan ???

heheheheeee...

Reply
avatar
November 18, 2011 at 6:25 PM delete

btul ke portugis,belanda,british n lain2 kuasa barat jajah asia tenggara sbb nk kuasai perdagangan rempah???btul ke xde sbb lain iaitu memurtadkan umat islam..kenape jajah asia tengara...selat melaka??peta tanah melayu dilukis awl2 lg oleh tom pires..sbb asia tenggara dipenuhi oleh org2 islam..dlu india semasa kesultanan moghul islam berkembng pesat..dgn kemsukn british..penyebaran islam dpt dihalang..benua afrika suatu ms dlu majoriti jgk adlh islam..tp skrng tdk lg..asia tenggara yg suatu ms dlu hindu,budha n pagan ..tp diberikn rahmat oleh Allah dlm bentuk penyebaran islam oleh org2 arab kpd org2 melayu..kenape tidk bngsa cina yg besr..or bngsa2 eropah..ulama2 arab jgk berdkwh kpd mereka..tp Allah tdk memberikn hidayah n rahmat kpd mereka iaitu ISLAM..korng bykkn la membc start dr sejrah penyebaran islam di asia tenggara..penjajahn kristian di asia tenggara..kucar kacir dunia arab..911..al qaeda..skrng haqani..us nk kuatkn kehadiran di asia pasific..semua ni dh pon dirangcang..yahudi2 sedang memerhatikn kita..

arab saudi n negara2 arab yg kaya dgn minyk skrng sibuk bina menara tinggi2..dlu burj al khalifa..skrng keluarga al saud nk bina kingdom tower rm3b..umat islam palestin still mcm pelarian tnpa dipeduli kerjaan2 arab yg kaya..masing2 ikut telunjuk yahudi melalui proksi u.s..

so dgn sape lg dunia islam nk harapkn..hnya melalui ekonomi negara2 lain akn hormati neg2 islam.n negara islam yg berdaulat xakan sesekali ikt telunjuk barat..

Reply
avatar
November 18, 2011 at 6:35 PM delete

tq rakab..tp aku bkn la skong bn 100%..byk jgk kerosakn yg dieorg bwk..tp kita dpt hdp aman damai..hak2 bkn islam dipelihara..byk instrumen2 berlandaskn syariah diwujudkn..bank2 berlndaskn islam..pelaburan2 berlndaskn islam..akta halal..bank2 islam..sukuk(bon islam)plng byk dikeluarkn oleh malysia..pondok2,madrasah2 byk dibina..jemaah dpt mengumpul duit n pegi hj dgn sempurna..rakyat negara2 saudara islam kita mcm pakistan,bangladesh,indon dpt cr rezki kt negar kita..kita ant negara islam yg aktif tlg palestin..kalo negara kita xaman n perang saudra mcm iraq,pakistan,afganistan..kita xakn dpt ni semua..kita akn dipndang hina..btul bn tu xelok..tp kita blh perbaiki..

tp kalo pr berkuasa dgn pertolongn dap n anwar ibrahim...lg byk kerosakn..yahudi2 sedng berusaha gigih utk memenangkn anwar ibrahim...utk ape anwar kerap ke us.dgn siap die berjmpa..sedar2 la semua...negara2 majoriti umt islam akn sentiasa diperhatikn..akn diwujudkn anasir2 yg blh hancurkn keamanan..dgn keamanan kita blh bel agama dgn lbh mendalam..

so pas..kuar la dr pakatan..bersma2 majoriti umt islam..anda tlh jauh lari dr perjuanagn asl stlh bersm pr..

Reply
avatar
rakab
November 18, 2011 at 7:29 PM delete

Betul tu joe,...

aku pun tak sokong semua pemimpin Umno secara membabi buta, tetapi menjelang PRU13 ni,..keutamaan ialah memastikan Umno/BN menang besar !!

Reply
avatar
Anonymous
November 18, 2011 at 8:45 PM delete

haha..joehan2.
sibok ko ckp anwar ni kompromi dgn yahudi..
abis tu yg peninju yahudi masuk malaysia tu ape cer??npe xckp anwar je yg bwk masuk.
share la link yg juruselam post anwar dianiya..pastu share kan skali yg anwar sokong lina joy murtad tu..
nk gak tau cite sbnrnye camne..
takat tulis kt ruang comment je rakab pon boleh.

Reply
avatar
Anak kg pertama
November 19, 2011 at 12:36 AM delete

Terdesaknya DSAI!...hanya menggunakan pendapat2 ahli2 parlimen Jerman dah rasa selamat kes tersebut, mau faham ia bukan datang dari kerajaan Jerman...tapi datang suara ahli parlimen..siapa pun boleh cakap..

P/S: Talian hayat dah mari...

Reply
avatar
Anonymous
November 19, 2011 at 1:41 AM delete

huuuuyoooo... banyakkkknyaaa anjing Beeeee ennndddd.... sebelummmmm niiiii tak timbullll punnnn joeeeeehaaannnn.. hang tentu dah rasa biniii rakab itu pasal hang melalak backing rakabbbb..

Hang tak tahu kaaa rakab selama ni bangang berhujah? dapat habuan terus sokong rakab and the gang!! heee


apa2lah pencacai oiiiiiii.. semua tahu pencacai UMNO jenis kaki spin dan bangang tak bleh diajar!!

Reply
avatar
Anonymous
November 19, 2011 at 1:46 AM delete

Puak pencacai UMNGOK hanya timbul melalak jika ada isu namnpak boleh makan sikit2..heeee.. sekali2 timbul melalaknya bukan main..heeee.. tapi ada isu yang timbul tak boleh pencacai makan, depa senyap bangang.. teluq masuk dalam perut.. heeeee...

Reply
avatar
Anonymous
November 19, 2011 at 7:42 AM delete

DAH TIMBUL SEORANG LAGI PENCACAI UMNO...JOEHAN....HIHIHIHI BIARKAN KAU JOEHAN TERJUN DGN LABU2NYA....

Reply
avatar
November 19, 2011 at 12:18 PM delete

sekor pon keldai2 dap xblh bg facts utk sangkal komen2 aku psl penglibtan nuar juburi dgn yahudi2....oi anon November 18, 2011 8:45 PM yg bodo..ko ni ddk dlm gua ke...ko tau ke sape yg sponsor terbesar event muay thai yg bwk msk peninju israel tu..ko ni xpnh bc brita ke..ko tnye khalid gagap..bp juta die sponsor rancngan muay thai tu...oi bodoh..gov sel sponsor utama la utk event tu..psl link wawancra lina joy tu pon ko xreti cr sndri ke..mmg dasar keldai dap btul..sume nk kene bg..amek link ni wahai si bebal..

http://www.youtube.com/watch?v=nr1Y0NPyQ6E

tu link youtube di mana nuar juburi tua kutuk skong lina joy murtad atas dasar hak asasi..nuar juburi ni lidah bercabang..die akn ckp ikut keadaan..die xde pendirian..tu pon ko xtau ke wahai keldai2 dap...adoi la..bdk2 pr ni rmai ddk dlm gua agaknya..ape pon xtau..hari2 duk minum air kencin nuar juburi..

Reply
avatar
Anonymous
November 19, 2011 at 3:21 PM delete

wahai joehan keldai mca...
mmg selangor yg sponsor muay thai tu.
tp kerajaan selangor xtaw pon latar belakang peserta yg join..
peninju tu masuk ke sini atas restu kementerian belia dan sukan.

Reply
avatar
Anonymous
November 19, 2011 at 8:04 PM delete

hairan aku dgn puak2 umno ni..
sibok carik salah anwar kononnye anwar sokong lina joy murtad. sedar tak korang yg meluluskan lina joy tu murtad siapa? anwar ibrahim ke? ambiga ke?jawapannye sudah tentu UMNO kan sbb UMNO lah yg menghalalkan murtad.

Reply
avatar
rakab
November 21, 2011 at 7:54 AM delete

yeahhh ini baru netul2 anjing umno...keep it up joehan...baru berbaloi duit rosmah membayar..

Reply
avatar
bdk pr keldai dap
November 21, 2011 at 8:45 AM delete

ahahaha..masing2 keldai xblh cr fakta yg menidakkn komen aku psl kaitan nuar juburi dgn yahudi zionis..n org2 penyokong nuar ni jgk sec xlngsung menyokong zionis agknya..psl lina joy tu.sape yg kuat sokong die murtad kalo x si ambabiga..ketua bershit 2 yg org2 islam pas,pkr bnggekan tu..n bodohnya gov sel sbb xtau sape yg msk pertndingn muay thai tu..adun n mp sel mmg bodo2 ke..cthnye psl nik nazmi..pdng pkns kt kj tu nk dibangunkn..die pon kate die xtau psl ni..hahhahaaha..org2 gov sel sume tdo ke..mkn gj buta??

Reply
avatar
Anonymous
November 21, 2011 at 3:32 PM delete

dh terang2 dlm video tu muka anwar..awat la payah sgt...anwar hebat sbb dia pandai berdebat yakinkan org..tu je

Reply
avatar
bekasBARUAumno
November 25, 2011 at 4:12 AM delete

tu dia aih.panglima macai joehan tunjuk nyalakan macai paling tegar.apapun aku bekas ahli umno.nak bagitau.aku tak rasa pelik dan tak heran langsung kalau anwar nak gie jerman nak jumpa yahudi ka,lim guan eng nak jumpa komunis ka.tapi yg aku heran amno bawa masuk perunding yahudi terang2an APCO sebagai penasihat dan bagi bertapak kat dalam sistem tentadbiran negara itu yg lagi menghairankan aku.takyah cita bab dulu kala.sbb sejarah hanya ditulis oleh pihak yg menang.nak meniaga rempah ratus ka apa ka.biar pi aja la.yg penting itu cerita zaman penjajahan a.k.a sebelum merdeka.jgn libatkan malaysia sahaja tapi libatkan seantero negara di dunia yg dijajah.dan kemudian bangkit untuk menentang.itu sblm merdeka.tapi lepas 54 tahun merdeka umno yg berpaksikan kekuatan melayu dan beragama islam kononnya.apa yg dibuat?dan tidak kah macai joehan lupa beberapa tahun sblm ni.bekas PM kita sendiri berbangga apabila amerika mengiktiraf yg islam hadhari adalah islam yg ideal.dan lupa jugakah macai joehan yg pm hj. najib hang berbangga apabila amerika mengiktiraf islam kesederhanaan yg dibawa oleh tuan hj. najib kita.siapakah mereka utk memberi kelayakan begitu pada kita.dan jgn lupa lapangan terbang di beberapa buah negara asia tenggara juga dibiyai oleh amerika.tujuannya untuk apa?siapa yg bagi kebenaran?adakah puak2 pembangkang di negara2 asia tenggara tersebut.semestinya parti yg memerintah wahai macai joehanku.
macai joehan
juga perlu dingat penjajahan dunia skrg ni bukan hanya melalui angkat senjata shj.letaklah tentera apapun kat asia pasific ni.saya yakin dan seperti rakyat malaysia yg lain.kalau yahudi atau amerika serang pun tak dan 2 hari malaysia dah kena jajah. nak mempertahankan apa kalau kapal selam pun hanya sesuai utk digunakan sebagai kenderaan bersiar.adakah anuar aljuburi yg melakukan transaksi jual beli kapal selam tu.sistem perangan melalui senjata sudah tidak digunakan lepas perang salib.tolong khatam sbb macai joehan pandai kan bab2 sejarah ni.jgn lupa juga di china ada kaum minoriti kaum han yg beragama islam.
macai joehan
terang2 di pasport malaysia.kita tidak mempunyai hubungan diplomatik dgn israel tapi penjajahan ekonominya tetap subur di malaysia.dgn sistem riba dan sebagainya,ini tidak termasuk sosial lagi.adakah penjajahan ekonomi ni anuar al juburi yg memainkan peranan?dan soalan aku. selama 54 tahun ni.apa umno parti yg memegang tampuk memerintah buat untuk mendaulatkan dan mempertahankan islam dan bangsa melayu itu sendiri.54 tahun juga melayu terpinggir akibat sistem pemerintahan yg kononnya islam berpaksi sekular.mengapa dalam 54 tahun?kita masih tidak berjaya mengamalkan pentadbiran islam tulen yg kuat?salah anuar aljuburi juga ka?
macai joehan
utk pengetahuan hang juga. artikel diatas sebenarnya tidak menyentuh langsung tentang serangan dari puak2 luar.tapi kita terasa malu dan aib bila bangsa luar dari kita nampak betapa melayu ni boleh runtuh dgn bangsanya sendiri.yahudi atau sebagainya tak payah main peranan hanya menanti dan melihat dari luar.yg selama 54 tahun ni umno sendiri yg merosakan umat islam terutama kaum melayu.dan lupakah macai joehan org cina serba boleh sbb tu ahli ulama dulu kala berpesan kalau nak menuntut ilmu tuntutlah hingga ke negeri china.
macai joehan.
pas,pkr,dap bergabung dalam pertengahan 2000an.sdgkan MCA,MIC,GERAKAN dah lama bergabung dgn umno.kenapa umno sebuah parti yg kuat perlu bergabung?ahlinya saja dah ada 3 juta dan menjadi parti majoriti.umno boleh buat negara islam dan mentadbir secara islam tulen dah patut lama dah.dan umno sebuah parti yg kuat tak perlu sokongan dari bangsa lain.jgn dipedulikan dgn pkr dan pas .mereka hanya parti politik minoriti yg bertindak sebagai pembangkang.PR tak boleh menggegarkan UMNO yg kononnya kuat.mengapa perlu takut pada anuar aljuburi?

Reply
avatar
bekasBARUAumno
November 25, 2011 at 4:13 AM delete

-sambungan-
macai joehan
utk penegetahuan macai joehan.rakyat yg tidak menyokong UMNO bukan sokong anuar aljuburi secara peribadi atau individu.anuar tak beruapaya buat apa2.sbb kami sebagai rakyat bukan sokong individu tapi sokong perjuangan atas dasar parti yg memperjuangkan hak rakyat.kalau umno nak bunuh anuar albujuri waima nak buh c4 skali pun .kami sebgai rakyat tak amik port lsg ttg kehilangan anuar aljuburi tu.tapi sebagai rakyat malaysia.kami mengambil berat ttg kedaulatan dan hak rakyat malaysia yg diratah oleh puak UMNO.puak yahudi bertepuk tangan diluar skrg ni memerhatikan kita bila UMNO secara tak langsung telah menjalankan agenda mereka.jadi.tak perlu takut bab anuar aljuburi wahai macai joehanku.yg kita perlu takut iklaskah pemimpin negara menjaga hak rakyat.anuar al juburi hanya sebijik beras yg buruk dalam seguni beras.tak memberikan kesan lansung.jadi macai joehan tak perlu risau...puak2 pakatan ni.tau la macam mana diaorg nak menolak anuar al juburi tu nanti.yg penting skrg ni macai joehan jgn salahkan anuar semata2 sebagai propaganda untuk menjatuhkan malaysia.tapi yg penting skrg ni.kita kena pikirkan macam mana nak menguburkan terus pemimpin yg tidak amanah dalam menjalankan tanggungjawab mereka.
apapu iklas dari aku untuk macai joehan

-waras-

Reply
avatar
kkk
June 9, 2012 at 10:36 AM delete

Wei rakab..hang tu yang xreti sejarah banyak bunyi..xo\pyhlar nak fitnah Anwar lagi..Aku pun malas nak explain kat ko psl ko tu buta hati..Yang aku th bile UMNO wat salah org luar sentiasa nmpk n sensitive perkara mcm ni..kat Malaysia jer yg xnmpk2 sebab bnyk sgt org mcm ko..tp yang pasti UMNO akan berkubur dan bajingan mcm ko pasti maut...Hidup PR..jgn worry coz ramai dah org melayu benci UMNO..

Reply
avatar
Related Posts with Thumbnails

Followers

Archive